Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 4137 ggr
saarah
8/31/11, 5:38 PM

Manifestera

Går det att manifestera vad som helst? Tex om jag fokuserar på att "idag vill jag bli bjuden på en kopp kaffe" kan jag manifestera det då? eller att "i eftermiddag vill jag att en vän hör av sig och vill gå en promenad" mm.

vad är det häftigaste ni lyckats manifestera med enbart tankens kraft?

Annons:
retep
8/31/11, 8:29 PM
#1

Säkert är det mer rätt att säga…att manifestera med andens kraft.

Det är utifrån andens, själens…ditt inre, som kraften åt tanken blir möjlig.

Med andra ord, ju mer närvarande du är…med dig själv, i dig själv, med ditt Själv…ju större sannolikhet och möjlighet har du att manifestera att bli bjuden på en kopp kaffe eller att en vän hör av sig och vill…

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

linnease
8/31/11, 11:45 PM
#2

Oh, ja! Såna smågrejor kan jag göra lätt, och ofta! :)  Mycket lättare med såna grejor som inte är så himla viktiga än med de sakerna som man verkligen verkligen vill ha men inte tror på..

Häftigaste.. Hm, massor av saker. Men en som sticker ut är när jag ville såååååå mycket åka på en kryssning med Abraham-Hicks till Tahiti! Det var en av de där vill massa men vet inte hur tusan det ska gå till, för jag var pank, sjuk, och utan inkomst. Visualiserade, visualiserade, visualiserade, såg mig själv ligga på stranden och surfa och hänga med alla spännande LawOfAttraction-människor och åka undervattensscooter, men var samtidigt lite för medveten om att jag inte hade pengar eller en aning om hur jag skulle få några.

Nåväl, hängde på forumet o kollade statusuppdateringar från dem som var med och trånade.. :D När kryssningen väl var över och jag var tvungen att ge upp t.o.m idén om att visualisera mig dit i ett privatjet o vara med åtminstone de sista dagarna, ha ha, så tog det två dagar, och sedan ringde telefonen och jag fick 150 000 kronor helt ur det blå!!!

Wooooooohoooooooo!!!! Så jäkla coolt! Jag åkte på nästa workshop i Florida nån helg senare, och på nästa kryssning till Alaska istället till sommaren!! (Tahiti var på våren)

Vad som helst - ja i princip! Du måste vilja det, och tro på det, och hitta vibben av det. Men man kanske inte vill precis vad som helst! :)

saarah
9/1/11, 10:41 AM
#3

fungerar det tvärt om också? att tex "idag vill jag verkligen inte träffa på den personen" så gör man det.

någon exempel på en sån sak linnease? :D

linnease
9/1/11, 11:12 AM
#4

Ha ha, ja typ! - för då fokuserar du ju den personen och dessutom på en otrevlig interaktion med den…så chansen är rätt stor att du kommer träffa honom/henne istället och det kommer va obekvämt dessutom!  :D

Såna exempel har jag nog oxå en massa, men dom vill jag ju inte fokusera mera på o skriva här, ha ha!!

Men om man kommer på att man tänker så, och istället vänder på det och tänker på vad man skulle vilja göra istället för att träffa den personen, och lyckas tänka på helt andra saker och lämna ute tankar helt på det man inte vill ha, bara tänka på vad man vill ha - då kommer man få vad man vill ha!

Fast det är som att det tar ett litet tag för aktiva tankemönster att klinga av, så kanske snubblar man på personen i alla fall, eller åtminstone skymtar den på andra sidan gatan men hinner runt hörnet o slipper säga hej (hehe), men om man envisas att köra på och bara tänka på vad man vill ha istället kommer man över en period att byggaupp mer moment kring det, och mer av vad man vill och mindre av det man hade aktivt i sina tankar tidigare kommer att manifesteras.

I alla fall i min erfarenhet! ♥

szirius
9/2/11, 3:16 PM
#5

kan bara hålla med ovanstående, har erfarenheter från båda håll.

Att man får det man tänker på, gäller ju även det du tänker att du INTE vill ha. Man träffar på den man inte vill träffa på, man blir sjuk när man tänkt " jag får INTE bli sjuk" osv.

Därför är ju a och o att istället försöka fokusera på det du VILL ha.

Och tänka på det i nu-form, som om du redan har det.

Tack för min hälsa, tack för mitt fina boende, tack för mitt nya jobb osv.

Eller som i ditt fall : " tack för att jag blir bjuden på kaffe idag" Flört

retep
9/2/11, 8:22 PM
#6

Det optimala enligt min erfarenhet är att låta livet manifestera sig i och genom mig…att enkelt och oskyldigt bejaka livets gåvor…alla de önskningar som jag mindre, eller mer, är medveten om att jag har…innan de visar sig i tanken som något jag önskar mig.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Annons:
retep
9/3/11, 4:48 PM
#7

Alla har vi önskningar som vi inte alltid är medvetna om…djupa och betydelsefulla önskningar (som följer oss liv efter liv) När dessa önskningar uppenbarar sig i min medvetenhet, är manifestationen redan igång…en livets gåva som i Källan är känd och som levandegörs av Själen som är Jag.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[nidlo_1]
9/4/11, 1:26 AM
#8

#7

Vackert… Glad

crinalina
9/4/11, 5:16 PM
#9

Jag kan inte annat än att hålla med linnease. Jag har några ganska bra exempel på positiva manifestationer som skett nyligen.

Min sambo och jag behövde akut få tag på 20 000 euro till handpenning på en lägenhet, men vi ville väldigt gärna ha dem. Under ett telefonsamtal med hans mamma så gav hon oss 20 000 euro, som ett förskott på hans arv.

Jag jobbar deltid på ett café och vill gå en skribentkurs online, och bestämde mig efter ett halvårs funderade (feghet) för att jag, trots att jag egentligen inte hade råd, skulle anmäla mig till den kursen och ta det på avbetalning. Jag letade också efter en bra men billig spanskakurs (jag bor i Spanien och behöver ju lära mig språket), men det behövde jag mera pengar till. Problemet är ju oftast att när man har pengarna så jobbar ju och då har man inte tiden. Två dagar efter jag bestämt mig för att anmäla mig till skribentkursen så dök ett tillfälligt heltidsjobb upp som jag kan kombinera med mitt andra jobb. Det varar i ca 2 månader och det ger mig en inkomst på ca 2400 euro mer på de två månaderna. Detta jobb gör att jag kan betala min skribentkurs utan att behöva snåla, och jag kan anmäla mig till den spanskakurs jag hittat 5 minuters gångväg från där jag bor. Den är 2 gånger i veckan och passar tidsmässigt ihop med mitt/mina jobb och den är billig och har ett bra rykte.

Tidigare i somras ville jag jättegärna att min skulle komma och hälsa på mig från Sverige, gärna i minst ett par veckor. Han hade inte råd att betala någon resa och jag hade inte råd att betala någon resa heller, så jag släppte den önskan helt. Helt plötsligt en dag så säger han att hans pappa, som aldrig gör någonting som kan gynna mig, skulle betala en resa hit för min son. Han var här i nästan 4 veckor, och jag betalade ingenting mer än maten.

Precis som linnease också skriver så har även negativa manifestationer skett, men det är ju ingenting som man vare sig vill eller bör tänka på, så de lämnas de där hör hemma, i dåtid. :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Inavis]
9/14/11, 8:31 PM
#10

Det är ibland svårt att greppa att man manifesterar hela tiden, ibland när jag grubblar på något så kommer jag på mig själv att ojj nu kan det bli fel här.

Därför vet jag inte vad jag har som jag inte har manifesterat, allt är lika häftigt.

Kalendula
9/14/11, 10:29 PM
#11

#7 Så vackert, får jag använda din text på facebook?

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

retep
9/15/11, 8:05 AM
#12

#11 Kalendula!

Du får gärna använda texten.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Kalendula
9/15/11, 11:46 AM
#13

Tack Peter Skrattande

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Annons:
[mossquinnan]
9/19/11, 1:06 PM
#14

Ibland tänker jag att riktigt sårbara människor som läser detta kan bli jättebesvikna och må riktigt skit.ett exempel..

Man kan ju faktist..jo kan kan man….inte bara och sitta och önska sig saker via tankens kraft..jag är sann nu..det fungerar inte så.

En ensam person som förlitar sig blind på detta kan ju faktist verkligen tappa fotfästet om detta inte infinner sig.

Man kan önska..man ska och kan peppa sig till styrka och positivitet..men att bara önska och få allt serverat på silverfat håller inte hela vägen..eller har jag fel..? Man måste få hjälp att våga agera..

Kalendula
9/19/11, 1:09 PM
#15

Mossis: Det där var så bra, ibland måste man få hjälp med att agera. Egentligen oasett vad. En ensam kan ju behöva hjälp att komma ut. Vad är då bättre än en som kan hjälpa den ensame att komma ut.

Försöker själv att manifestera detta på Ensamhet….

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

retep
9/19/11, 1:40 PM
#16

Jag håller med…man kan och skall inte bara sitta och önska…man måste agera också

Så bra om man får stöd och hjälp, men också den inspiration och tips på nya tankesätt som en sånt här forum kan ge. När det kommer till kritan är det bara vi själva som kan förändra våra omständigheter…med eller utan den hjälp vi kan få

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[mossquinnan]
9/19/11, 6:10 PM
#17

Gooa kalendula jag ska försöka hinna skriva mer på din sida..jag e slö i skallen just nu ,men vissa saker måste jag bara skriva av mig om..är inte superaktiv just nu.

Att jag reagerade nu d är för att livet är inte så jäkla lätt så att man kan önska sig till allt..jag vart nästan sur då jag läste detta och att d finns folk som vill dilla i oss männoskor d är fult om jag ska vara ärlig.

Det finns ingen attraktionskraft alls i dom orden..tvärtom.

retep
9/19/11, 8:02 PM
#18

Mossquinnan!

Hur har du fått det för dig, att människor…om du nu menar här?

…"finns folk som vill dilla i oss männoskor d är fult om jag ska vara ärlig."

Du och Kalendula kan vara säkra på att vi inte vill dilla i någon något. Ingen har väl påstått att man kan önska sig till allt.

Vi bemöter gärna din olust och ger dig kärleksfullt vårt stöd om vi kan…och hoppas om du kan se att det utbytet kräver en ödmjuk vilja och respekt

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Kalendula
9/19/11, 8:10 PM
#19

Peter, blanda inte in mig i något som jag inte sagt, Tack!

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

retep
9/19/11, 8:22 PM
#20

Ursäkta Kalendula det var inte min mening…men det var visst inte heller jag som blandade in dig

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Annons:
linnease
9/19/11, 8:23 PM
#21

'Ingen har väl påstått att man kan önska sig till allt.'

Jag påstår det!  Tungan ute

Eller, kanske inte önska - det låter mer som vilja ha nåt, slänga iväg en tanke men inte tro att man ska kunna få det, och inte göra nåt åt att ändra sitt fokus, sina vibbar.

Men fokusera dig till allt du vill ha, absolut! Och aktion har inte så mycket med saken att göra i min erfarenhet, jag kan ligga och visualisera saker och få dem levererade till hem till soffan. Eller var jag nu råkar vara. :D Men jag är ju här för att det är kul att göra saker, så ofta är aktion involverad. Och tvärtom, om man fokuserar på fel grejor kvittar det hur mycket man agerar. Allt handlar bara om vad man vibbar!

[mossquinnan]
9/19/11, 8:24 PM
#22

Jag bemöter gärna ditt svar åxå retep med full respekt *L*

Och det låter underbart i mina ögon/öron att i anden ,själen och tanken att kraften kan bi möjlig..Jag önskar verkligen att d vore så lättGlad

Det är stark livskvalitet som tyvärr många människor saknar av massor med olika skäl..tänker ej gå in på dessa här..jag vet inte ens alla.

För att kunna ha tillit till livet så finns det mer än kraft att söka..man kanske saknar vänner ,en anhörig ja vadsomhelst..du är ensam i detta liv..vad gör du då? jag är inte ensam personligen..har familj släkt och vissa vänner jag litar på..men i mina tankar kan jag känna en enorm ensamhet.

Vill inte heller att mitt svar till dig ska blandas ihop med någon annan..

Men i livet måste man ha ett stöd om man är helt utblottad..iofs är kraften då ett stort hjälpmedel..men man måste åxå hitta kraften..själva hjälpmedlet till agerandet../kraften..grunden till att kanske orka leva.

Får be om ursäkt om jag är svår att förstå..skriver bara mina tankar som maler i min skalle..och dom är många..

skriver inte heller detta för att uppröra någon..uch nej nu vart jag jobbig..sorry

[mossquinnan]
9/19/11, 8:30 PM
#23

#21 Underbart tankesätt..fortsätt så..kramKyss

retep
9/19/11, 8:35 PM
#24

Tack mossquinnan för ditt inlägg #22 det betyder mycket för många och för mig

Tack också till dig linnease du bekräftar styrkan…och belyser så fint förutsättningarna

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

linnease
9/19/11, 8:36 PM
#25

#23  Åh, tack :) :)

Kyss

linnease
9/19/11, 8:37 PM
#26

oj, tack #24 oxå! :) :)

[mossquinnan]
9/19/11, 8:39 PM
#27

#24 Tack själv..ditt sign talar för dig :-)

Annons:
[mossquinnan]
9/19/11, 8:41 PM
#28

#25Kyss

retep
9/19/11, 9:01 PM
#29

…om att vara ensam i detta liv…

…kan visa sig vara en upplevelse även om man har familj och vänner och allt…men så känner man så mycket, tänker så mycket…blockerar sig och blir virrig i skallen …tom, menigslös…ensam.

En ensamhet som kanske inte skiljer sig så mycket från den ensamhet som en som sitter ensam i sin lägenhet känner…ensam i sin värld med sår som stänger av och sätter lock för glädjen, för livskraften och gömmer själen…

Och någon stans inom vet man att det finns ingen annan att skylla på och ingen annan som kan hjälpa. Själen där inom vet detta, men väntar…och fortsätter att vänta…tills du reser dig.

Det valet kan vara svårt och ta tid för den som är ensam med sin känsla av ensamhet trots familj och vänner…men kanske visa sig snabb för den som inte längre vill vänta…som kan vakna och välja att resa sig och…ta kontakt med livet

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Kalendula
9/19/11, 9:21 PM
#30

Men är det fel att hjälpa en som verkligen är ensam att ta sig ut?

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

linnease
9/19/11, 9:38 PM
#31

#29  Fint, Peter!

Det är inte alltid lätt att hitta tillbaka om man är långt borta från där man vill vara.. Men det går! Vi har guidning inifrån oss själva, 7 miljarder medmänniskor med massor av kunskap, internet!, böcker, mängder med djur som oftast är i zonen och kan inspirera oss in, universum konspirerar för att hjälpa oss och i de stunder vi glömmer hur mycket skit allting är och bara släpper allt för en stund sipprar idéerna, medmänniskorna, lättnaden in.

Det kan ta tid att hitta tillbaka till inspirationen och lättheten, men det är möjligt!

[mossquinnan]
9/19/11, 9:39 PM
#32

#29 Tack för omtanken..Du beskriver mig som den jag varit..nu har jag rest mig,delvis genom min starka vilja..ja den var störst i detta fall..

Det var nu eller aldrig kan man säga..The last day before 50 *S*

Och jag tror att allt har en mening,men d behöver inte vara så för den som inte har *någonting* Dom existerar..och blir allt fler och fler.

Jag är och känner en stor maktlöshet inför ensamma vilsna själar.

Och jag vet att det är inte så lätt att resa sig utan stöd..men jag önskar..slänger in en vacker låt som peppat mig denna sommar..och jag hoppas och ber på mitt sätt i denna sanning i livet..är ej troende utan tror på min egna sanning..Tro på dig dig själv för du är unik..och våga lev för livet finns tillgängligt bara du vill och orkar..och hjälp finns..bara sök den:-)

[mossquinnan]
9/19/11, 9:45 PM
#33

#30 Aldrig ,tänk inte ens tanken..det är verkligen en stor del av loaKyss

linnease
9/19/11, 9:52 PM
#34

#30 Nej, klart det inte är fel! :)  Man kan inspirera, ge tips idéer, stöd.. men bara om de är en match till det, annars kommer de inte att höra! Liksom inte möjligt att hjälpa nån som inte är en match till att ta emot hjälp!

Annons:
retep
9/19/11, 9:57 PM
#35

Nej Kalendula… att hjälpa varandra det är guld värt…men först om det är det för den som vill ha hjälp. För hur kan vi riktigt hjälpa någon som ännu inte är mogen och mottaglig för hjälp.

Vi vill så gärna och provar gärna igen…och kanske kan vi trösta oss med att veta, att det inte finns några ensamma själar.

Själar lider inte, de vet för de har själva valt livet de lever i varje människa.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Kalendula
9/19/11, 9:57 PM
#36

# Man kan ju fråga vad människor vill ha för sorts hjälp med. För ibland så hjälper det ju inte att inspirera, ge tips i idéer o stöd….

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

[mossquinnan]
9/19/11, 10:04 PM
#37

#34 Är en fin och bra tanke och borde vara självklar i denna värld 2011.

men..ååh vad jag avskyr detta ord som alltid dyker upp *S* *MEN*

Tyvärr är inte detta liv en match utan en dyster och sann bild av denna verklighet vi spelar huvudrollen i just nu för många.

Detta kanske borde tillhöra en annan sajt ..kanske är ruskigt OT här--

men..detta är iaf sanningen..Jag håller med dig..fast sanningen är en annanFörvånad

linnease
9/19/11, 10:30 PM
#38

37 - jag hänger inte med! vad menar du? :)

[mossquinnan]
9/19/11, 10:56 PM
#39

#38 hihi jag kan inte förklara mer för dig eller någon annan som inte upplevt detta själv..iofs så har inte jag gjort d heller..men i min sanning så väljer vi inte alltid vägar i livet om det är tvärstopp..The end of the road..Vilket är önsketänkande..Jag önskar att jag kunde göra mer för att hjälpa ensamma själar än att sitta här å skriva till dom som inte ens har tillgång till internet eller *ingenting* Det är skitsvårt..men mina tankar finns där iaf..det är min lag om attraktion..vare sig d är kört eller inte..tanken finns..och den attraherar mig så länge jag leverKyss

retep
9/19/11, 11:13 PM
#40

Allt som sker i ditt liv är till det bästa

…gäller som sagt också alla de som du tror är ensamma själar

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[mossquinnan]
9/19/11, 11:22 PM
#41

#40 :-) Jag hoppas av hela mitt hjärta att så är fallet *L* Dock har jag alltid haft stöd bakom mig vilket alla ej har !

Annons:
Stella_Polaris
9/20/11, 2:57 PM
#42

Jag är ganska ny vad gäller the LoA, men jag har väl gjort en del trevande försök senaste året.

I julas såg jag en plånbok som jag så himla gärna ville ha, men med en prislapp på 2000 slog jag det ur hågen. Jag kollade runt på nätet men den fanns inte billigare där heller och det är sällan att de säljs på andrahandsmarknaden. Jag letade i ungefär fyra månader innan jag lade ner alltihopa.

Hur som, i våras så satte jag mig faktist ner och ÖNSKADE mig en sån här plånbok. Det kändes lite fånigt men jag tänkte att jag provar. Och dessutom så kändes det som en så trivial sak att önska att jag inte skulle bli besviken om det inte gick i uppfyllelse. Jag önskade att hitta en särskild modell, i en viss storlek, en viss färg och den fick inte kosta mer än 4-500, tack universum för att du hjälper mig.

Sedan glömde jag bort alltihopa och har inte tänkt på det förrän för ett par veckor sedan när jag gick in på en sajt och tittade… och där låg den. Min plånbok. Rätt modell, rätt storlek, rätt färg… och den kostade 450 kronor. 
Oj, vilken tur jag har tänkte jag och klickade hem den. I samma veva ramlade jag på en bok om attraktionskraften (den av paret Hicks) och då slog det mig… jag har ju faktiskt bett universum om den här plånboken för ett halvår sedan.

Ståpäls.

Jag är ju helt ny vad gäller det här och vet inte riktigt om jag helhjärtat litar på det än (och lite läskigt känns det om det funkar). Men nu har jag skickat ut en ny önskan, om den går i uppfyllelse så är jag nästan övertygad.

Jag vill ha en matchande sminkväska i grått läder och den får kosta max 350 kronor. Före jul. 
Låter er veta hur det går med den önskningen…

linnease
9/20/11, 4:21 PM
#43

#42 - Härligt!!! Wooohooo!! Visst är det spännande när man tänker på nåt och det faktiskt dyker upp och det börjar vända upp och ner på hela ens världsbild!! Åh, du kommer ha massor kul med det här tror jag.. :D

Stella_Polaris
9/20/11, 8:17 PM
#44

linnease, när jag insåg att jag faktiskt hade satt mig ner och önskat det här, väldigt specificerat, så fick jag banne mig ståpäls. Och blev lite skraj också. Men det var superhäftigt!

Jag gjorde nog "rätt" när jag önskade också, för jag satt verkligen ner och skickade ut en väldigt specificerad önskan till Universum och sedan sa jag "tack" och så släppte jag det. Helt. Inte för att jag inte ville ha plånboken, för det vill jag verkligen, hett och innerligt, men för att den inte direkt kommer att förändra mitt liv. Då är det lättare att släppa/glömma bara. Om det gäller något som man lever i varje dag är det ju svårare att bara släppa önskan och vänta. Som nytt jobb eller ny lägenhet eller så.

Nu ska jag definitivt öva på att önska små saker och se vad som händer innan jag vågar mig på större.

Jag har önskat mig ett blombud före jul också. Jag har hittills fått typ två blomsterbud på tio år och det vill jag ha oftare. Får se vad som händer med det. :)

Stella_Polaris
9/20/11, 8:23 PM
#45

För övrigt så fick jag ståpäls när jag läste din historia om hur ni sålde lägenheten och hittade exakt ert drömboende! Så himla häftigt! :)

linnease
9/27/11, 9:19 PM
#46

Vart borta ett tag..

Stella_Polaris - exakt! Perfekt övningsobjekt - nåt man kan leva utan och därför kan släppa lätt! Men ändå gärna skulle vilja ha!

Hur specifik man är har inte så stor betydelse egentligen - men om man varit specifik känner man ju igen det mycket bättre när det kommer och känslan i manifestationen blir häftigare.

crinalina
9/28/11, 11:13 AM
#47

Spanskan har t o m ett ord för saker som man tycker om och vill ha, men kanske egentligen inte behöver. :D Un Capricho.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Stella_Polaris
9/28/11, 10:53 PM
#48

Okej… det här börjar nästan kännas lite läskigt. Förra veckan önskade jag att min man skulle komma hem med blommor till mig. Han gör aldrig det annars och det skulle vara kul att få en blomma då och då. Jag var rätt besviken när fredagen kom och han inte köpt något, men sa inget. Och glömde saken.

Idag kom min man hem och hojtade redan i hallen: jag har blommor till dig! Ståpäls!
Han hade visserligen vunnit blomstercheckar på jobbet men han kom hem och lämnade över dom till mig och sa att jag får välja själv vad jag vill ha för han har ingen koll på vad jag gillar. Vilket stämmer.
Jag blev hur som lite euforisk av den saken.

I veckan har jag också letat efter en vän som jag inte hört av på länge och jag vet inte riktigt vad vi har för relation eller om vi kommer att höras igen. Men igår tänkte jag på honom och önskade att han skulle höra av sig… och ikväll kom ett mail, första på många månader, helt ur det blå. *ståpäls*

Och en sak till: jag hade en "nätkompis" på ett forum som jag skrev ganska mycket på. Han försvann från nätet och tog bort sin profil för ett halvår sedan och vi har inte haft kontakt sedan dess. Vi har inte hörts alls och vi har inte den relationen att jag skulle maila honom privat, men vi surrade ofta på forumet.
Jag har saknat honom och igår kollade jag när han avreggade sig från forumet och önskade att vi skulle höras igen… och ikväll när jag loggade in så har han reggat sig igen och hörde av sig.
*ståpäls*

Tre saker på en dag. Jag sitter här och är helt hög på känslan och börjar nästan tro på att det här kan fungera. Vad ska jag önska härnäst? :)

Crinalina, vilket bra ord! Nödvändiga onyttigheter som mamma säger. Jag ska börja använda det spanska ordet istället!

Annons:
linnease
9/29/11, 1:38 AM
#49

COOOOOOOOOOOOOOOOL!! Snyggt!!

He he, det går bra nu!? :D Vad du ska önska härnäst? Flera Caprichos!! :D  Perfekta för att testa LoA på! (Bra ord!)

Just hemkommer från min dagens (hm, sena kvällens och nattens) manifestation, men den berättar jag mer om imorrn!

Stella_Polaris
9/29/11, 11:22 AM
#50

Tack! :) Det här är ju jättehäftigt och jag känner mig helt omtumlad. Vet inte riktigt vad jag ska önska för småsaker mer, men jag funderar vidare.

Hör gärna mer om din manifestation!

linnease
9/29/11, 12:38 PM
#51

Mycket ståpäls senaste tiden!? :) Ha ha, kanske skönast att bara chilla ett tag tills du smält det här då..  Och önska nästa grej när du tumlat klart! :D

Funderar om jag ska posta här eller starta en ny tråd.. Har två grejor, är som två ämnen.. Tar ena här i alla fall!

Vart lite ur gängorna till o från sista två dagana och försökt visualisera lite grejor. Inte direkt för att manifestera dem, mest bara ett fokus för att bli på bra humör igen. Bara caprichos (tack för det schyssta begreppet Crinalina!), för att det är lättare att hitta känslan om det inte är nå viktigt. Försökte visualisera att jag vann drömvinsten på lotto, men hjärnan kom med för mycke invändningar. Så jag visualiserade att jag hade en ny, alldeles egen bil! (Har en surfbuss ihop med sambon så jag behöver ingen egentligen - så inget större motstånd där. Men han använder den i jobbet en del, hade vart najs med en bil till!). Åkte ut och körde runt lite planlöst i visualiseringen, roadtrippade bara liksom, frihet, bara vara ledig och ha fritt med bensinpengar och kunna åka vart jag vill!

Visualiserade det här under dan i går. I går kväll ringde en kompis och ville ha hjälp att hämta en bil i Skåne, han skulle köpa en ny. Så, jag fick en roadtrip t.o.r. till skåne, bjuden på burgare o latte på vägen, skönt häng på vägen ner, en sjukt söt hund att gosa med medans de gjorde upp affären och en bil att köra hem! Kom på det först på hemvägen, vänta lite, nu sitter jag här i förarsätet på en bil och kör en roadtrip!! Visserligen inte ny, snarare en skrothög, men ändå, och kompisen frågade om vi ville ha den! (skulle få kanske en tusenlapp för den om han säljer, så vi kunde lika gärna få den!)

Kuuuuul!!! Det är såååå kul att tänka på nåt och få det att bli verklighet inom bara nån dag (eller samma kväll!)!!

crinalina
10/4/11, 3:23 PM
#52

linnease, vad kan man säga.. Du har ju helt rätt inställning till saker, loa och livet. Du ser vad du får, även om det inte alltid är exakt som din önskan, vilket gör att du är öppen för vad som kommer, vilket ju gör att du får mer saker. Grattis till att ha hittat rätt! :D och grattis till den "nya" bilen!! :D

Personligen så inser jag mer eller mindre dagligen att jag manifesterat saker, både bättre och sämre. Det kan vara att jag önskat en lugn kväll på jobbet, men med mycket gäster och så blir det precis så. Eller att jag önskat ett visst belopp i dricks en kväll. Eller att mitt tillfälliga jobb ska vara ett par veckor längre än det var sagt från början. :D Eller att nån av katterna ska vara gosig, eller att jag oroat mig för att katterna ska vara busiga och väcka mig kl 5 på morgonen. :D Det är underbart varje gång jag inser att jag faktiskt är den som manifesterat varenda grej. :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

linnease
10/5/11, 1:36 PM
#53

GladGlad

Upp till toppen
Annons: