Annons:
Etikettloa-tacksamhet-och-uppskattning
Läst 1482 ggr
NattochDag
8/21/11, 7:32 PM

Dela med sig

För att vissa tacksamhet ska man ju dela med sig, så jag har precis bestämt mig för att ge en tiondel av mina inkomster till olika hjälporganisationer. Sen är ju frågan vilka organisationer som är bäst och viktigast. Först valde jag att ge 500 kronor till världsnatorfondens arbete med olika utrotningshotade djur sen tog jag 3 fadderbarn inom 3 olika organisationer. Organisationerna jag valde var Plane Sverige actionaid och fadderfonden. Tyckte ni att jag gjorde bra val? Har ni själv erfarenhet av dessa organisationer? Tycker ni att jag ska bytta nån och i så fall varför?

Annons:
crinalina
8/22/11, 2:05 PM
#1

Jag har ingen kunskap om någon av de organisationer du valt, så det ska jag inte uttala mig om. Däremot så ska du ha en stor "credit" för det du gör. Vilka man väljer att ge sitt tionde till ska vara ett helt personligt val och det ska vara någonting som ger dig någonting. Om det känns bra och rätt för dig så är det bra och rätt. :D Det behöver inte heller vara hjälporganisationer utan kan vara vad eller vem som helst som inspirerar eller har inspirerat just dig. Vad andra anser spelar ingen roll. :D (Om organisationerna är bra vill man ju dock gärna veta)

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[luneri]
8/29/11, 10:56 PM
#2

Det är alltid svårt att veta, Jag förlitar mig på min magkänsla av organisationen samtidigt som jag gjort lätt research. som #1 säger är det viktigt att det känns bra för dig. Vad generöst och osjälviskt att skänska såpass mycket av din inkomst, samtidigt tror jag att det ger mycket tillbaks:)

Jag skänker pengar till WWF. Jag tycker de är en bra och pålitlig organisation, och varför jag just valde dem är för att jag "tror" att de flesta skänker pengar till fonder som hjälper andra människor i första hand. Men jag tror att man måste tänka på djuren och naturen också eftersom de har så påverkats negativt av människans framfart. Djur står mig nära och det var ett naturligt val för mig.

Upp till toppen
Annons: