Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 1933 ggr
[walkinbeauti]
2011-07-30 01:32

En amatörs fundering kring LoA

Är inte insatt i LoA men lite har jag förstått och en annan tråd på ett forum fick mig att fundera lite och nu vill jag höra med er om det kan hänga ihop med LoA .

Många gånger under livet möter vi svårigheter av olika slag,saker vi inte alls kunna tänka oss att attrahera så det kommer i vår väg.Jag hade ett jobb där jag under 17 år utsattes för traumatiska händelser med dödlig utgång,körde tunnelbana och dom flesta vet ju hur mycket som händer där.

Min egna tro är att olika saker jag inte klarat av i ett tidigare liv tar jag med mig in i nästa och allt jag utsätts för har jag en gång lagt in i min livsplan och kan bara skylla på mig själv ingen annan oavsett vad jag möter i livet både gott och ont.

LoA är att man attrahear något som sen kommer till oss men kan även dålig karma i tidigare liv påverka den lagen i nästa liv.Tänker på dom olyckor jag var med om i jobbet,något jag inte alls bett eller attraherat i detta livet då kom tanken att denna lag även påverkar dom olika liv vi tidigare levt.

Jag vet jag var en sur grinig munk under 1700-talets England,väldigt nedvärderande mot kvinnor ingen snäll typ precis utan tvärtom så fick många leva under svåra förhållanden tack vare min girighet och den syn jag hade på kvinnor.

Nu måste inte detta livet vara det som återkommer i nutid genom tågkörning men hur det var hade ju jag som grinig munk ett dåligt karma som jag måste ta itu med under andra liv.

Så min fråga är om ni som lever efter LoA ser karman även från andra liv eller gäller LoA enbart i det nuvarande livet ?

Är inte alls insatt i detta bara en amatör med funderingar.

Glad

Annons:
retep
2011-08-02 14:55
#1

Du har nog så rätt i din iakttagelse och hur du uppmärksammar detta. Som jag ser det så är Karma med oss liv efter liv och eftersom LoA är och följer samma grundläggande lag, så kan det inte vara på annat sätt än att de är naturligt samverkande lagar. _Peter

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[walkinbeauti]
2011-08-02 15:39
#2

Tack för ditt svar då har jag nog förstått det rätt i alla fall.Intressant är det och många härliga tankar och värderingar Glad

Upp till toppen
Annons: