Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 2115 ggr
[BigMama]
7/3/11, 8:28 PM

Mål-lös

Det låter rimligt att veta vad man vill för att kunna manifestera något.

Men om man inte vet sitt eget bästa - hjälper universum till då?

Har rantat runt utan att komma någon vart i fyra år nu.

Tips?

Annons:
[nidlo1]
7/4/11, 6:25 AM
#1

Jag undrar var du vill komma? Kanske man får finna sig i sin situation innan man leds vidare till nästa. För mig verkar det som att jag kommer vidare så fort jag börjar acceptera där jag nu är, och ofta blir det jobbigt nog en viss ångest, eller en viss form av lidande som trycker mig vidare. Att man inte blir för bekväm i sin situation…

Du kanske ska sluta "ranta runt", och stanna upp där du är? Inte gå vidare innan nästa steg blir synligt, och hålla sig på marken efter vilka möjligheter som finns för tillfället.

Universum hjälper alltid till om man lyssnar. Ofta motarbetar man universum, vilket egentligen är lidande. Jobbigt att inse Obestämd Det betyder att man inte får som man vill, sällan eller nästan aldrig.

[Trulig]
7/4/11, 7:36 PM
#2

#0 När du "stannar där du är" och accepterar att det är som det är, så finns det säkert mycket att vara tacksam över. Det man är tacksam över ska man enligt LOA få mer av. Det kan ju vara en väg.

Jag har kännt lite som du, att det inte händer något - men ibland kanske det ska vara så. Jag behöver nog landa och just nu litar jag på att Universum kommer att ge mej det jag behöver. Jag försöker vila i det.

Lycka till

[BigMama]
7/5/11, 12:58 AM
#3

Det är lite tudelat. Och tack för "in-put"!

Det handlar om min största omställning i livet hittills. Uppsagd. Det börjad med att jag med sorg i hjärtat, men med stor nyfikenhet tog för mig av livet och vad som härnäst skulle bli mitt livs nästa kapitel… Här var min chans! Min potential, som jag inte då (eller nu) visste vad det var, skulle leda mig vidare. Hoppade på en utbildning, efter vad min historik skulle mest ge en förnuftig försörkningbar trygghet i  branschen handel..

Mmm. Fick bra respons, Fick fast jobb. Denna butik lades ned. Igen ute i vilsenhet. Söker jobb samtidigt som jag parallellt är behovs anställd i en annan butik men inom samma företag som den nedlagada. Jobbar rätt mycket och slipper stämpla, men ändå med en gnagande oro kring försörjning och tryggheten med fasta arbetstider samtidigt som jag har en familj.

Undersöker och har sökt högskola. Utifall om jag ska komma till insikt om att det är det jag vill! Obestämd (dock inom coaching)

Under tiden går dagar rån a-kassa och jag extrajobbar i "samma" butik, och känner en frustration växa fram inom mig. Är det bra me frustration? Hur svara LoA på det?

[nidlo1]
7/5/11, 6:38 PM
#4

Ingen aning om vad LoA säger om frustration, men det är säkert något som man vill bli av med. Ett tips är att "sitta i frustrationen" tills du ser nästa möjlighet.

crinalina
7/6/11, 3:41 PM
#5

LoA säger att allt du känner får du mer av, så det betyder att om du känner frustration får du mer av just frustration. Var tacksam för allt det bra du har i ditt liv, från minsta lilla "banala" sak som du älskar till de personer som gör dig lycklig och som du älskar. Sluta fokusera på vad som är förnuftigt, förnuftighet har aldrig gjort någon lycklig. Fokusera på vad du har och lägg ut en önskan om att hitta din inre röst och din inre passion.

Det tog mig många år att inse vad min passion var, men när jag väl insåg det så insåg jag också att jag vetat det hela tiden men tryckt undan det pga förnuft. Idag sysslar jag med det jag brinner för, på fritiden men det är en början.

Men kom ihåg att ALLT du känner, gott som ont, får du mer av. Så se till att känna de bra känslorna. Det är relativt lätt att styra då känslorna du känner kommer från tankarna du tänker. Känner du dig frustrerad, ja då tänker du någonting frustrerande. Då gäller det att styra över tankarna till något som gör dig glad och får dig att må bra. Det är väl ändå det som hela livet handlar om. Att må bra och vara lycklig i det liv man har. :D

Lycka till

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Upp till toppen
Annons: