Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 3068 ggr
[gonkn]
2011-06-02 11:05

Law of attraction och tid

Hur ser LoA på en av livets största frågor, nämligen tiden. Finns tiden? Och om vi skapar våran egen verklighet, kan man då i viss mån bestämma själv när saker och ting ska hända? Jag läste nyss ett inlägg om något med att böja tiden, vad innebär detta och finns där någon med egen erfarenhet om det?

Jag tycker detta är jätte spännande och har vissa egna upplevelser med just tiden som är svåra att förklara. Tex att jag kan bestämma i viss mån när folk ska höra av sig .. Ibland har jag "stängt av" och sen när jag "öppnat" igen har det kunnat vara flera som hör av sig exakt samtidigt, tex. Hur förklarar man det?

Tacksam för många intressanta svar och diskutioner!! :)

Kram!

Annons:
romeoekeberg
2011-06-02 11:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

hej jar heter romeo jag älska raggare bilen bor i gislaved

[nidlo1]
2011-06-02 14:55
#2

#0

Tiden är något sinnet skapar. Går man bortom sinnet, så går man bortom tiden.

Vi kanske inte rakt bestämmer när, och helt vad som ska ske. Men med ökad medvetenhet, så kan man få aningar, och även bli bättre på att göra val. Sådant som har med tiden att göra…

Tiden är för mig ett verktyg. Det är jobbigt att vara fast i tiden… Att inte kunna se bortom den. För vad är tiden mer, än en serie av händelser, som faktiskt egentligen ju händer här och nu.

linnease
2011-06-04 01:18
#3

Jag lyssnar mycket på Abraham-Hicks, gillar dem. De säger oxå att tiden inte finns egentligen, inte på det här linjära klockviset vi vanligtvis uppfattar den, tid handlar mer om perception.

Men, de hävdar att universum expanderar, och på så sätt finns ett före och ett efter. Vi är mer nu än vad vi var innan, och vi kan inte gå bakåt och bli mindre igen. Jag är mer nu, vet mer, kan mer, har en annan utgångspunkt och perception än när jag var fem eller tio eller t.o.m igår eller imorse. Fast det här handlar ju inte riktigt heller om linjär tiden så som vi oftast uppfattar den - universum expanderar nog parallellt i fler dimensioner än vi kan tänka oss, misstänker jag. Och kanske inte heller helt linjärt. :)

De säger att alla tankar som någonsin tänkts finns kvar, och jag tolkar dem oxå som att med ditt fokus kan du zooma in var som helst i 'tiden' eller 'rummet' och låta LoA (law of attraction) börja leverera dig den info/energi som är där.  Skulle du hålla kvar fokus länge nog skulle du kunna börja tolka den energin genom dina fysiska sinnen - börja uppleva den som en mer fysisk verklighet.

De säger också att fysiska verkligheter är som ett gruppkonsensus - en mängd varelser/perspektiv som på nåt plan kommit överens om att tolka energi på ungefär samma sätt för att ge oss en stabil plattform att leka på :D

Annars skulle verkligheten kunna vara mer som i drömmar - mer flytande och hoppa fram och tillbaka i tid och rum. De hävdar förresten att drömmar är manifestationer med! Men inte lika stabila/fasta.

Hoppas det här inte var för tekniskt :D  Jag är både ingenjör och naturvetenskap/tekniknörd, sorry! :)

linnease
2011-06-04 01:33
#4

Jo förresten:

#0'Tex att jag kan bestämma i viss mån när folk ska höra av sig .. Ibland har jag "stängt av" och sen när jag "öppnat" igen har det kunnat vara flera som hör av sig exakt samtidigt, tex. Hur förklarar man det?'

Jag upplever att på nåt vis är vi alla uppkopplade mot resten av universum (fråga mig inte hur det egentligen funkar!! ). Och intuition och inspiration hänger ihop med det här.

Hm.. Man skickar ju ut vibbar hela tiden.. Och när man är upplajnad och sugen på att vara social vibbar man väl det, och LoA ger dig dem som matchar det i den stunden. De får helt enkelt inspiration att ringa i samma ögonblick som du "öppnat" igen!

Eller tänk att alla är magneter liksom. Man kan bara ställa in sin signal och dra till sig sånt som matchar det. Om nån håller intentionen att höra av sig till dig, och ser fram emot ett bra samtal t.ex, då kommer de inte bli sugna på att ringa förrän i den stunden du oxå matchar det!

Spännande fråga! Om man vänder och vrider på det från perspektivet att tiden inte finns, utan man bara surfar runt i rumtiden genom sitt fokus…så har du själv i ett sånt ögonblick liksom tweakat din vibb och hamnat på ett ställe i rumtiden där andra med samma intentioner också finns - och kontakt sker!

Oj, va mycket klockan blev! Jag ska nog gå och lägga mig nu!! Skrattande

[nidlo1]
2011-06-04 17:48
#5

#3

"De säger att alla tankar som någonsin tänkts finns kvar,"

Tänk om alla tankar som någonsin kommer att tänkas, redan finns… Och redan blir tänkta… Till och med i detta nu?

szirius
2011-06-13 10:38
#6

# 0 intressant fråga och tänker som #4, att allt är energi och man drar liksom till sig saker utforån vad man sänder ut.

Jag tror att alla haft denna starka upplevelen att när man är tillfreds med sig själv så är det som att allt flyter på i livet. Andra gånger, när man är nerkörd i skorna av trötthet, dålig självkänsla, rädsla osv så är det som att livet lägger krokben för en ….

#3 De säger också att fysiska verkligheter är som ett gruppkonsensus - en mängd varelser/perspektiv som på nåt plan kommit överens om att tolka energi på ungefär samma sätt för att ge oss en stabil plattform att leka på :D

Enligt denna teori är det därför vissa blir smittade vid epidemier, medan andra klarar sig…det beror på vilken "tankenivå" man befinner sig.Detta är mkt spännande tankar.

Annons:
Upp till toppen
Annons: