Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 3119 ggr
[gonkn]
5/31/11, 12:20 PM

Nyfiken!

Hejsan! Jag kom i kontakt med law of attraction för bara några månader sen och jag genom egen erfarenhet kan inte annat än att tro på att den existerar .. Men trots de, och min skeptiska bakrund så har jag ändå inte riktigt accepterat ännu hur det skulle kunna vara möjligt. Men häftigt är det!

Jag är väldigt nyfiken på folks egna erfarenheter och vad ni lyckas manifestera genom tanke till verklighet som är alldeles för osannolik för att kalla slump .. Så kommentera gärna och dela med er av egna berättelser! :)

Mvh

Annons:
[resande71]
5/31/11, 9:10 PM
#1

Jag gjorde en målbild med allt jag önskade mig. Inom fem år hade jag fått allt på bilden. Gjorde då en ny med mina önskningar och inom tre år hade även den gått i uppfyllelse.

Vi får vad vi önskar oss. Frågan är bara om vi litar på att vi verkligen får det och nu till det stora:

- Är vi beredda att göra uppoffringar för att få det vi önskar oss?

Många vill tyvärr inte försaka för att få - men detta ingår oftast i själva uppfyllelsen.

[Trulig]
5/31/11, 9:54 PM
#2

Jag önskade mej en lägenhet med egen trädgård i staden jag bor i och fick det efter nåt år.

[gonkn]
6/1/11, 5:56 PM
#3

Häftigt!! :D

linnease
6/4/11, 12:51 AM
#4

Hej! :)

En av mina snyggaste som platsar i den här kategorin är hela flytten till huset jag o sambon hyr nu!

Vi hade klurat på att flytta från Gbg till Varberg ett tag, och det tamjade bra med jobb, så det började bli dags. Vi vindsurfar båda två och har sagt massor av gånger - tänk om man kunde bo på stranden så man kan rigga grejorna på tomten och bara gå ner till vattnet o hoppa i!

Hur som helst, vi ville sälja bostadsrätten o hitta nånstans att bo i Varberg, men lade inte ner nån särskild energi på det, tänkte bara lajna upp oss, visualisera hur vi skulle vilja ha det och sen bara låta det hända. Just då lekte jag mycket med att bara följa inspirationen i stunden, oavsett vad den sa, om det var logiskt eller inte. En eftermiddag sa jag till sambon: 'Jag känner för att gå ut'. Sambon: 'Jag med!'

Jag trodde jag ville på promenad, men när vi kom ut blev vi konfunderade.. Hm, jag känner inte för att gå nånstans..bara stå här?! Sambon: 'Jag med!' :) Jag: 'Åh, där borta är en visningsskylt (på granntrappuppgången), kom vi går dit o kollar vad de har satt för utropspris!'

När jag kom fram till skylten hade det kommit ut en tjej som precis tog ner den, så jag var tvungen att fråga henne om jag kunde få kolla på den, för vi tänkte sälja våran lägenhet oxå. Hon: 'Vill ni sälja?'   Jag: 'Ja! Är du mäklare?' Hon hade tid över och följde med oss in, och tio minuter senare hade vi en deal med en supertrevlig mäklare som fixade hela resten av fotografering o försäljning supersmidigt!! Tio minuters insats!!! Så grymt smidigt!! :D Behövde inte kolla upp massa mäklare och arvoden o sånt, bara lita på känslan och flowet!

Sambon fixade boendet på ungefär samma sätt - en dag fick han helt enkelt inspiration att gå in på blocket och kolla lite boende, och nu hyr vi efter minimal insats ett superfint sommarhus i raden närmast stranden i vindsurfviken i Varberg och riggar grejorna på tomten - efteråt konstaterade vi att om vi hade fått välja helt fritt var i hela Sverige vi vill bo, så hade vi kanske velat bo 100 meter längre österut från det här huset - men där är stranden och där får man inte bygga! :D  Ganska bra prickat!!

puuush
7/3/11, 1:21 AM
#5

Jag har en "wish box" som jag har lagt ett papper i, där det står vad jag är tacksam över och vad jag vill ha. Även lite bilder finns i den.

Men jag har nog inte fattat själva grejen med LoA förrän nu. Jag har inte fått något av det jag önskat mig, men jag tror att det är för att jag går runt och tänker på det hela tiden.

Jag har fått saker omedvetet fast medvetet önskande. Som bonzai trädet jag skrev i tråden "Jag orkade inte leta längre".

Ett annat är att jag vill bli domare. Och jag tror på det och vet att jag kommer bli det. Den önskan är en av de saker jag nästan aldrig tänker på, men önskar mig. Jag har inte så bra betyg som krävs för jurist linjen, men har alltid tänkt "Jag skiter i hur jag kommer komma dit, jag ska bli domare och på ett eller annat sätt kommer jag lyckas".

När jag kollade runt på juristprogram på olika universitet så hittade jag en internetbaserad kurs inom juridiken, och man får ha hur dåliga betyg som helst, bara man är behörig och de 20 bästa från den kursen får en plats på juristlinjen i lund. När jag såg den där kursen, kändes det verkligen som att jag fick svar från LoA och att jag fortfarande har en chans till att nå mitt mål och att jag är på god väg.

En annan sak jag måste berätta är att jag satt på en lektion för ett par månader sedan och vi pratade om att just bli domare. Min lärare sa att man inte får vara dömd någonsin för att kunna bli domare, och jag antecknade det. Sen skrev jag: Jag kommer inte bli domare.

Någon månad senare, när jag skulle rensa ur mitt rum på skrivhäften, innan studenten, hittade jag ett skriv häfte och skulle bara kolla igenom det, då såg jag att jag hade ändrat meningen jag skrev och då stod det istället: "Jag kommer inte bli domare Skrattande"

Det var lite häftigt tycker jag Glad

crinalina
7/6/11, 3:26 PM
#6

Oj, jag skulle nog säga att varenda bostad jag någonsin haft, varenda pojkvän jag någonsin haft och varenda situation jag någonsin varit i är en följd av det. :D Fast då inte medvetet.

Nu däremot är det en annan sak, allt jag har idag, pojkvän, bostad, husdjur, jobb, var jag bor i världen (spanska solkusten) är vad jag önskade mig. Kanske i detalj, men det som är rätt för mig. Hur snabbt det går att faktiskt "få" det man önskar sig är oväsentligt, bara man vet att man får det när man är redo för det och under tiden är tacksam och njuter av det man har idag.

För några veckor sedan satt jag och tänkte att det vore helt underbart om min son kunde komma ner och hälsa på mig nu under sommaren, men insåg ju samtidigt att vare sig han eller jag skulle ha råd med biljetterna för det. För två veckor sedan kontaktade han mg och frågade om han kunde komma ner i några veckor, hans pappa skulle betala nerresan isf så jag behövde bara betala hemresan. Två dagar senare var allt bokat och klart och nästa vecka kommer han och han stannar i nästan 4 veckor. Till saken hör att hans pappa normalt sätt inte gör någonting som på något vis kan gynna mig, oavsett hur det påverkar vår son. Jag har också tänkt ganska länge att jag skulle vilja att min syster kan komma hit en sväng snart, det är över 2 år sedan hon var här, och i samband med att jag kollade hemresa åt min son insåg jag att det nu går att flyga billigt till och från hennes grannstad och direkt hit till Malaga. Jag nämnde det för henne och 3 timmar senare hade hon bokat en tur och retur för 1000 kr i september. Samma dag som min sons resor bokades. :D

Jag har inte "sökt" ett jobb aktivt på många år, alla jobb jag haft under de senaste 10-15 åren har jag blivit kontaktad om och de har varit helt rätt för mig just då. Sen utvecklas jag ganska fort och växer snabbt ur ett jobb, men då har någonting nytt dykt på samma vis.

För något år sedan behövde jag hitta nytt boende, då de jag delade lägenhet med skulle flytta vidare i världen. Jag tänkte att jag vill ha någonting som är superbilligt, men en härlig pool och ungefär där jag redan bodde. Det var däremot ingen mening med att leta just då, då allt går fort här nere och jag skulle hem till Sverige en sväng. Jag nämnde dock för några vänner att jag letade efter något nytt och de föreslog en bekant till dem som hade rum att hyra ut. Innan jag åkte till Sverige var det klart att jag kunde flytta in direkt jag kom tillbaka och den enda hyra jag behövde betala var att städa en gång i veckan!! Det fanns en fantastisk pool, låg på samma gata jag redan bodde, precis bredvid min favoritbar. Bättre än så kunde det ju knappast bli.

Har många fler exempel, men det får räcka för idag. :D haha

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
Upp till toppen
Annons: