Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 2190 ggr
Titti Jansson
2011-05-30 19:44

Jag orkade inte leta längre....

Har hållit på ett tag med att försöka få tag i en stuga på Gotland, men ack ack så dyrt. Lite frustrerad utropade jag till slut,

"Kan det inte kosta 2500 kronor´, det är väl lagom!!"

Sade till min man att jag inte hittar nån stuga. Vi bestämde oss för att skita i det och göra något annat på vår enda gemensamma semestervecka!

Jag strundade i det en hel dag….sen gick jag in på Blocket igen, och nästan genast fann jag den….en stuga på en bondgård, mitt på Gotland, nära till allt….för 2500 kronor!!!

TACK!!  Det funkade. Men det bästa av allt var att jag inte riktigt var medveten om att jag fortfarande önskade mig. Det bara kom!

Skrattande

Annons:
[Trulig]
2011-05-30 20:41
#1

Hehe, det finns en tråd som heter släppa önskan här. När man gör just det, släpper önskan - så kommer det. :)

Mads
2011-05-31 10:12
#2

# 0 Vilken härlig historia att dela med sig av :)

Amor Vincit Omnia

[luneri]
2011-06-04 23:00
#3

åh vad roligt! Glad

Grattis till stugan!

MaMaMade
2011-06-13 10:16
#4

Härligt! Grattis! Själv "planterade" jag en önskar i en åkerbärsblomma idag. Känner mig ändå orolig men ändå lite "lättare" på ngt vis. Får se om det hjälper. Glad

puuush
2011-07-03 01:03
#5

Vad kul att det funkade för dig! Blev chockad själv när jag läste det haha.

Jag har aldrig fattat förrän nu när jag har läst trådar om att släppa sin önskan.

Det jag uppfattar om detta är att om jag önskar mig en hund, så föreställer jag mig att jag har en hund och inte tänker mer på det, så kommer det hända?

Jag brukar dagdrömma rätt mycket och det handlar om saker jag vill ha. och varje gång jag dagdrömmer tänker jag alltid "scener" på hur jag vill ha det (jag kom på det idag haha) och det jag önskat mig har jag aldrig fått, men är det därför det inte har slagit in, just för att jag har gått och tänkt på det?

En annan grej jag också tänkte skriva är att en dag ville jag ha ett bonzai träd och så sökte jag runt på internet för att kolla ett ungefärligt pris, för jag har hört att dom är rätt dyra. Men så föreställde jag mig att jag hade ett sådant träd och sket i att tänka mer på det. När jag sedan befann mig på plantagen, hade de ett bonzai träd som jag hade råd med. En sådan sak, att tänka på det en gång sen inte mer, får önskningarna att slå in?

Farwuq
2011-07-05 06:57
#6

Makalöst

Skrattande

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Sugarcream
2012-06-25 10:12
#7

Vad bra att det löste sig med stugan, härligt :)

Förstår inte heller riktigt om man ska släppa och sluta tänka o bara veta inom sig att det kommer. (men sluta oroa sig eller bry sig om när)

LoAEmma
2012-06-25 11:49
#8

Precis så sugarcream!!!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Upp till toppen
Annons: