Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1947 ggr
[nidlo1]
5/22/11, 1:28 PM

Rädslor/tankar, och form

Jag har länge varit rädd för fästingar, på så sätt att jag undvikit att gå i högt gräs. Det har under perioder begränsat mig från att gå i naturen. Skogen här är ganska fästingvänlig, mycket för allt gräs som finns.
Även så har jag haft huggorm i tanken när jag varit ute, och varit lite rädd att bli biten av en sådan…

Har aldrig träffat på en huggorm, och har haft någon enstaka fästing, som har krypt på mig. Dock aldrig ett fästingbett.

För några dagar sedan hade jag, rätt som det var, fem fästingar på mig, var av en som bet sig fast. Dagen innan så tog en orm, antagligen en huggorm, sig snabbt över stigen, framför eller bakom mig. Den stannade, så jag fick en chans att se på den.
Såg även en huggorm idag…

Har detta med Lagen om Attraktion att göra, undrar jag? Rädslor/tankar som får form…

Obestämd

Annons:
szirius
5/23/11, 3:39 PM
#1

Jag tänker att du möter det du behöver möta - och får insikt att " hallå, jag behöver inte vara rädd! Jag klarar detta! Jag är fri! " Flört

[nidlo1]
5/23/11, 8:32 PM
#2

Ja, något sånt är det. Får lära mig att hantera situationer med en annan mer fri inställning.

Det jag tyckte var lite speciellt, var att allt kom under kort tid. Nu när jag börjar släppa rädslorna!

Alwyn
6/10/11, 7:12 PM
#3

Fästingar är jag inte alls rädd för. De biter inte mig! Jag är massvis i naturen….krälar omkring i gräs och buskar….och ibland kryper de på mig men de biter aldrig. Men jag är inte rädd för dem så det kanske e därför. Om de biter så är väl chansen att jag dör ganska liten tänker jag. Även om de bär Borelia eller Erlichia så lär jag ju upptäcka symptomen i tid och få botemedel. Jag vill leva fri från rädsla!

[nidlo1]
6/10/11, 7:19 PM
#4

Så skönt att inte behöva vara rädd. Fästingar är bland det värsta jag vet… Hehe. Har undvikit så mycket högt gräs i mitt liv och det har begränsat.

Även om jag bor lite längre norr ut. Ska väl vara mindre risk för sjukdommar här. Men är inte så påläst om det. Skönt långt i norr för där tror jag att de inte alls finns. Inte så mycket gräs heller. Men om jag verkligen vill gå någonstans så låter jag ju inte fästingar stoppa mig… :)

När jag var mindre så var jag rädd för flygande insekter också. Trollsländor till exempel. Nu brukar de dock få sitta på mig om de vill. De är ganska vackra på nära håll.

[nidlo1]
6/10/11, 8:02 PM
#5

#3

Jag har förresten bara blivit biten en gång, och det var ganska lätt att känna bettet. Stack till ganska bra.

Som sagt vet jag inget alls i stort sett om sjukdommarna. Så litar inte på att jag skulle överleva. Men du har kanske mer kunskap om det?

Ska ta och bli mindre rädd för fästingar. Jag är ganska säker på att jag inte kommer dö av dom. Tycker fortfarande de är otrevliga. Å andra sidan. Vem tycker fästingar är tevliga… Tungan ute

[nidlo1]
7/1/11, 10:58 PM
#6

Fick ett till fästingbett idag, det andra på inte så länge. Har knappt varit i gräs heller. Obestämd

Annons:
[gonkn]
7/3/11, 10:06 AM
#7

Hur kommer det sig att man drar till sig det man är rädd för för att man eltar det, eller ständigt är orolig. Men när man ska önska sig något man vill ha, så ska man släppa önskan och inte tänka på det alls?

[nidlo1]
7/3/11, 11:04 AM
#8

#7

Det kan ju vara så att man drar till sig vad som finns som potential inom sig själv. Rädslan som finns vill på något sätt manifesteras, och få uttryck. Lika med önskningarna som egentligen är föreställning utan form.

Varför det sker när man släpper föreställningen, och inte tänker, kan vara för att man då inte blockerar manifesteringen. Den kan då flöda.

Bra fråga, intressant!

[nidlo1]
7/5/11, 8:29 PM
#9

Vill inte skrämmas nu… Men mitt senaste fästingbett verkar ha gett borrelia. Typiskt. Ska visst vara behandlingsbart i alla fall!…

[nidlo1]
7/8/11, 10:00 PM
#10

Får väl göra en uppdatering här om mitt fästingbett… Efter att ha ringt sjukvårdsrådgivningen lät det som att det kunde vara borrelia (skrivet i #9), men sedan hos hälsocentral visade det sig visst inte vara så. Hehe. Säger man A får man säga B Flört

Upp till toppen
Annons: