Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 2162 ggr
[luneri]
5/21/11, 5:19 PM

Jag gör ett försök!

När jag fick insikten om att "släppa" sina önskningar (som jag fick av er här :) )fick jag lära mig att tänka i helt nya banor, trots att jag läst The Secret, så uppfattade jag inte boken på detta sätt.

När jag vill någonting vill jag det hemskt väldigt gärna, och det skapar ofta oro.

Det tar lite tid för mig att komma in i detta tänkandet med att släppa önskningar, men succesivt tror jag att jag är på rätt väg. Jag försöker bland annat att inte överanalysera saker och ting, samt beteenden. Jag försöker tänka att det löser sig ändå. Av att inte analysera så mycket har gjort att jag inte känner mig så orolig över saker, och det känns som att jag har lättare för att "tro" på det jag vill tro på. Jag lägger inte hinder för mig själv med detta tänkande. Jag tror att det blir som jag önskar mig men att det bara tar tid på sig. Och om det inte blir så, så är det inte rätt för mig.

Jag känner mer välbefinnande, och det känns väldigt bra

Så nu gör jag ett försök att släppa mina önskningar:)

Annons:
[luneri]
5/21/11, 5:28 PM
#1

Jag har under en längre tid sökt jobb och när jag sökte ett specifikt jobb hade jag inte insikten om att "släppa" önskningar. Däremot har jag sökt så mycket jobb utan att få några svar tillbaka att det egentligen kännts ganska meningslöst att söka, men jag var ändå tvungen till det för annars minimeras chanserna ännu mer. När jag sökte detta jobbet tänkte jag inte mer på det jobbet och gick vidare i mitt jobbsökande. I veckan ringde rekryteraren för detat jobbet och jag är nu en av de som har möjlighet att få jobbet!

Jag är säker på att det har att göra med att jag inte kände någon oro över detta utan lät det bli som det blev. På något sätt kände jag mig säker även att jag hade vetskapen att det kanske inte blir jag. Nu får vi se hur det går om det blir jag, men jag känner ingen oro utan är beredd på vilket beslut det blir. Jag tar det som det kommer helt enkelt.

Tack för upplysningen om att "släppa" önskingar:)

[resande71]
5/21/11, 5:45 PM
#2

Vad roligt att du känner en större trygghet och tillförsikt till livets gång. Jag tror definitivt att du är på rätt väg. Att släppa sina önskningar minimerar kontrollbehovet och ger en större frihet och acceptans till det som sker. Till sist blir det oftast som du önskat dig! Glad

szirius
5/23/11, 3:55 PM
#3

# 0 Jag tror att det blir som jag önskar mig men att det bara tar tid på sig. Och om det inte blir så, så är det inte rätt för mig.

Detta är ju en underbar inställning - det kan bara bli rätt,liksomFlörtGlad

[luneri]
5/24/11, 5:02 PM
#4

#2 Ja:) Jag fokuserar hela tiden på detta för att det ska komma naturligt sedan. Men jag tror definitivt att jag är på god väg:)

#3 Tack:) vad roligt att höra:)

Förr brukade jag ta saker som det kom utan att oroa mig särskilt, men sedan blev det att jag började oroa mig väldigt mycket. men jag känner att jag är på rätt spår igen:)

Speciellt på jobb-fronten verkar det lösa sig för mig:) och det måste bero på detta. Jag brukade känna en press att få jobb så att jag kunde skaffa mig det liv jag ville ha både av egen vilja och av yttre påverkan. Men då gick det inte alls.

Upp till toppen
Annons: