Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 2989 ggr
Ioma
1/17/11, 2:45 PM

Pressentation: Jag är Ioma... Lär mig mer...

Jag har inte satt mig in i ämnet förrän jag fick inbjudan till denna sajten och blev mycket intresserad.

Jag vill lära mig så mycket som möjligt om att leva gott på naturligast möjliga sätt.

Då även när det gäller mediciner, mat och allt i livet.

Jag går sakta framåt men jag gör någon förbättring hela tiden.

Så jag vill nu lära mig om LoA så mycket det bara går så jag kan lära min make detta också.

Det är alltid åt det hållet ;-) Han är den tekniska och jag är den tankfulla *S*

Så alla lämnar ni kan rekommendera är välkomna och självklart alla tips och råd ni vill delge till mig.

Nåja vem är jag då?

Gift, ofrivilligt barnlös, sjukpensionär på 34år.

Gift sedan 11 år med älsklingen/drömprinsen och min bästa vän sedan jag var 17 år.

Tyvärr kan jag inte få barn på grund av tilltäppta äggledare och övervikt men jag har mina tre kissar. En bodnkattdam på ca 14 år, en siamesherre på 7år och en liten nakenfis, en sphynxpojke som är minstingen på ca 3 år.

De tre är mina bäbisar och kommer alltid vara det.

Nåja. Vi 5 bor i gullringen utanför Vimmerby i sköna småland. Är nyinflyttade hit till ett stort hus.

Jag är som sagt sjukpensionär. Detta på grund av kronisk smärta i lederna och inflammationer i ryggrad och lite här och var. Även migrän då och då men utöver det ständig huvudvärk och medicinerad depression.
Och så övervikt också som antagligen är grunden till allt.

Jag fick även den kära kräftan (cancern) 2006 i sköldkörteln, lymfkörtlar och lite öar runt om i halsen och bröstben. Det opererades framgångsrikt bort och jag behövde ingen långdragen efterbehandling mer än radiojodbehandling som fick mig att kissa självlysande under en helg. HAHA Dagens sanning alltså det var grymt häftigt att titta ner i toalettstolek och se självlysande vatten där nere hahaha *S*

Har varit cancerfri sedan dess och ska på jag tror det är sista cancerkollen i början av februari nu. Håll tummarna…

Ja sen är jag en väldigt trevlig och välmeende tjej som säger vad jag tycker och tar ingen skit.

Om någon är respktlös mot mig ger jag igen med samma mynt så den personen kanske tänker efter en eller två gånger ;-) ja jag är rak i det jag säger och skriver och kan ibland tyckas vara lite väl rak men jag skriver ALLTID på internet med glimten i ögat.

Om jag är arg, irriterad eller ledsen o dyl så skriver jag det rakt ut för att ingen ska missförstå.

Wicca/häxa är något man kan kalla mig också. Jag vet inte riktigt vart jag ska ställa mig där då jag står med ett ben i vardera och är något mellanting.
magi, naturen och naturligt leverne står mig mycket nära hjärtat. 

Ja vad mer?

Jo jag är värdinnan för barnlöshet här på iFokus.
Bloggar endel. har lantzhobby.wordpress.com och är även aktiv på svensk scrapbooking som är ett helt underbart forum för oss pysselnördar.

Jag pysslar på ett eller annat sätt heeeeela tiden. Stickar, virkar, knypplar (ska börja med knyppel), scrappar, altrar, gör kort, tillverkar äkta silver/guld-smycken, ritar upp och skär ut dekaler till bilar, fönster väggar mm och mycket mycket annat så länge jag kan sitta stilla och göra det på grund av smärtorna jag alltid har.

Ja nu blev det en lång text och inte enbart en presentation av mig men lite i alla fall.

Och som sagt jag vill jättegärna lära mig mer om LoA och önskar alla tips och information jag kan få.

Kram på er och Blessed be

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Annons:
SandraBo
1/17/11, 3:29 PM
#1

Tack för den fina presentationen!

Du är precis som alla varmt välkommen hit till sajten. Det är roligt att lära av varandra.

Hoppas du ska trivas här ^^

Varma Hälsningar
SandraBo

-Värd på Law of Attraction iFokus

Howliten
1/17/11, 10:30 PM
#2

Välkommen Glad

Jag är glad. Är du?

Elpida
1/18/11, 11:33 AM
#3

Välkommen hitGlad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

szirius
1/18/11, 3:20 PM
#4

Välkommen!  Min första tanke, apropå affirmationer är kanske att döpa om din sida barnlöshet till något mer positivt…inte så bra att tänka/ se det ordet många gånger varje dag, gissar jag…Obestämd

retep
1/18/11, 3:50 PM
#5

Välkommen hit Ioma!

Hopas att du skall trivas med oss

Önska Barn…kan den heta

_Peter

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Ioma
1/19/11, 12:59 AM
#6

Ja tack för tipsen…

Barnlöshet är dock ett myntat begrepp som alla känner till.

Det heter barnlös inom sjukvården och det är barnlös man söker på google osv när man har blivit "diagosticerad".

Så därför är det barnlös det måste vara. Tyvärr.

Men jag håller med er, det skulle hellre hetet något annat än barnlöshet.

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Annons:
szirius
1/19/11, 10:01 AM
#7

Det finns en organisation som heter barnlängtanFlört

Upp till toppen
Annons: