Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 2747 ggr
[MargaretaA]
2011-01-20 23:49

Om andra?

Hur funkar LoA när det gäller önskningar/förhoppningar för andra personer än en själv?

Annons:
Howliten
2011-01-21 09:58
#1

Det var en riktigt bra fråga. Jag har funderat runt det.

I ett förhållande är man ju två. Om den ena önskar något för båda och den andra inte är med på banan, kanske inte tror på LoA, hur blir det då? Eller om någon i en närhet mår dåligt eller man önskar något för dem som man vet att de vill ha? Funkar det? Om de då inte är öppnade…

Men man brukar ju säga att om man i sina tankar vill någon illa så kommer det till en själv, då måste ju goda tankar också göra det. Är då kontentan att om man önskar att kompisen ska få den där grejen, händelsen, jobbet som de önskar så blir det en själv som får det?

JAg har inga bra svar, faktum är att jag har inga svar alls på det. Rynkar på näsan

Jag är glad. Är du?

[rore]
2011-01-21 12:19
#2

Inte heller jag har svar på den frågan,,, Men tanken har kommit och gått,,,,Hur fungerar det??

Men jag tror att jag kan föreställa mig att: Om jag önskar välgång till en med människa,, som kanske befinner sig i trångmål eller svårigheter,,,

Så kanske,, kanske det  faller på rätt plats och även om jag inte kan se eller styra Hur,, så kanske samverkan mellan personen i fråga och LoA kan integrera med varandra,,,

Men då känner jag någonstans att personen någonstans inom sig behöver vara vaken,,,och se de nya möjligheterna som kommer,,,,

Det är ju inte alltid "man" gör det,,,

Eller? Nä,, Jag vet inteObestämd

[tamashi]
2011-01-21 15:10
#3

Jag tanker att om man ar sjalv ar uppkopplad mot sitt "Stora Jag" och genom detta hojer sin vibration, sa  kan man genom detta inspirera sin omgivning till att gora en forandring i sin situation. Man kan aldrig skapa for nagon annan, men man kan inspiriera. Det enda man kan andra pa ar sig sjalv, aven i ett forhallande sa ar man tva, men det enda satt jag kan forandra min partner ar at forandra mig sjalv. Aven om man lever tillsammans kan man aldrig andra pa nagon eller andra situationen for en annan person. Men som sagt sa har man full kontroll over sig sjalv, och sin skapelse och vad man attraherar.  Och det anda satt jag kan forandra mig sjalv ar att vara "uppkopplad" till kallan, de vibrationer jag da sander ut, kommer automatiskt att leda till forandringar hos partnern, sa att denne till slut kommer i samma vibrationslage som en sjalv. Men om jag med endast tanken vill forandra, forbattra eller skapa nagot for nagon annan sa fungerar inte det eftersom det ar bara den personen som kan skapa for sig sjalv. Jag kan genom kontakt med kallan skapa for mig sjalv, och indirekt aven for min omgivning, eftersom jag inpspirerar de personer som finns i min narhet.

Detta lyckas fantastiskt bra, bara man slutar forsoka andra pa nagon annan eller skapa for nagon annan. Fokuserar man pa sig sjalv och hur medveten man sjalv ar om sin uppkoppling till kallan sa kommer flodet av sig sjalv.

En sak som kanske inte har direkt med traden att gora.. men anda intressant tycker jag , jag har slutat att fraga mina barn " hur var det pa skolan idag?" Istallet fragar jag dem " vad var det som var kul/bra idag?" " vad gjorde dig glad/lycklig idag?" Vad uppskattade du idag?" . Det har resulterat i att de kommer hem sprudlande och berattar om allt kul som de har haft, och de har aven borjat hitta roliga saker i sadant som de tidigare inte tyckte var kul. Nar jag fragade "Hur har ni haft det idag?" Sa kommer svar som " som vanligt" eller bara negativa saker som " det var jattetrakigt pa den lektionen" eller " jag brakade med den och den " etc.  Att de har blivit sa positiva beror inte bara pa dessa fragor utan pa att jag sjalv pa senaste tiden har helt "uppkopplad" vilket gor att jag inte skickar nagon negativ vibration till dem heller. Jag har inte andrat pa dem, men jag har andrat mig sjalv.

Vet inte om detta blir nagon givande kommentar till traden,. Men lite tankar om hur jag ser det. Man kan aldrig skapa for nagon annan men man kan vara en inspirator till andra och det blir man genom att sjalv vara i fullstandig kontakt med kallan. Sa tanker jag, och det fungerar fantastiskt bra!

retep
2011-01-21 15:15
#4

 tamashi!

Jag instämmer helt i ditt inlägg och tänker också att det är när LoA och LoK integrerar och samverkar att den vi önskar gott för…vaknar och blir uppmärksam och mottaglig.

-En önskan har många uttryck!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[tamashi]
2011-01-21 15:27
#5

#4

Det tror jag ocksa , aven om man endast kan skapa for sig sjalv, sa ar onskan , omtanke for medmannsikor valdigt starka och paverkar sakert.

Jag ar bosatt i Japan , och har satter man stort varde pa omtanke och hansyn for sina medmannsikor. Att hjalpa varandra etc. etc. Det ar mycket mera utpraglat har jamfort med vad jag har upplevt i Sverige tex. Mycket som att "meningen med livet ar att hjalpa andra " Och dessa tankar tycker jag om  valdigt mycket. Men for att kunna hjalpa, paverka och onska for andra sa tror jag att det ar viktigt man ar i balans sjalv.  En som inte ar i kontakt med sig sjalv, eller i balans med sig sjalv, har heller inte mycket att ge till andra.

Sedan goda tankar och onskningar ar naturligtvis alltid positiva!

[MargaretaA]
2011-01-21 23:08
#6

tack för alla svar så här långt. Jag läser och tar till mig Glad

Annons:
Liveva
2011-01-24 17:13
#7

Hej,

Jag håller med i det som tamashi skriver bl.a. att vi kan inte ändra på andra människor utan vi kan bara inspirera och se deras möjligheter.

Något att tänka på är att fråga sig om den önskan man har för någon annan är "rätt". Hur vet jag vad som är rätt för någon annan? Det är för mig lite förmätet att tänka så. Då ser man ju även en brist hos den personen och bristtänkande är ju aldrig bra.

Jag försöker se andra som fullkomliga i sig själva.

szirius
2011-01-25 10:16
#8

#5 intressant att få höra lite om Japan och deras värderingarGlad. Jag har läst om en övning man kan göra för att komma ur sin ego-bubbla, och det är :

" I stället för att tänka : vad vill jag HA( även vad gäller andra), så tänk:  vad kan jag GE".

# 7 låter fint och klokt.För visst är det ett bristtänkande att se andra som bristfälliga, och det får vi då på oss själva…Obestämd

Upp till toppen
Annons: