Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 3772 ggr
SandraBo
2/3/11, 7:46 PM

EFT - Emotional Freedom Techniques

Någon mer som har stött på detta med EFT eller The Tapping Solution?

I stort handlar det om att för en kort stund fokusera på oönskade känslor eller ovanor man vill bli av med, medan du trycker eller varsamt "knackar" med fingertopparna på vissa akupunktur-punkter på kroppen. För att sedan släppa dem.

Då jag älskar tekniker och metoder som man kan använda på alla delar av livet så är dessa en utav mina favoriter.

Själv har jag testat på det och funderar på att ge det en ärlig chans.

Vad har ni för erfarenheter av detta?

Varma Hälsningar
SandraBo

-Värd på Law of Attraction iFokus

Annons:
Laboliina
2/3/11, 11:20 PM
#1

Jag har provat det med stor framgång!:) Det funkar mot allt från negativa tankar till fysiskt trötthet. Tack för påminnelsen! Jag har nästan glömt vilken nytta jag kan ha av det i vardagen, för det går fort och är effektivt om man har möjlighet att fokusera en liten, liten stund. Bra att träffa en duktig terapeut första gången, så man får testa knackingen på rätt sätt. Sen sköter man det rätt lätt själv.:)

Live to love. www.spiritinmind.se

 

Skogshumblan
4/14/11, 4:34 PM
#2

Har provat detta ihop med kbt som jag fick då jag hade en saftig depression. Funkade jättebra på mig.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Howliten
4/17/11, 9:08 PM
#3

Jag hittade en väldigt bra manual på nätet för något år sedan men har helt glömt bort att hjag har den och att jag skulle testa.

Manualen finns gratis på nätet. att ta hem i pdf. länk nedan

http://www.balanspunkten.info/images/pdf/swedish/eft/eftmanual_6_se.pdf

Mvh
Sanne

Jag är glad. Är du?

SandraBo
5/15/11, 8:34 PM
#4

#3 Åh tack Sanne! Skrattande

Varma Hälsningar
SandraBo

-Värd på Law of Attraction iFokus

Howliten
5/16/11, 8:56 PM
#5

Your welcome Glad

Jag är glad. Är du?

crinalina
7/6/11, 4:50 PM
#6

Jag körde nästan hela The Tapping Solutiion seminariet i våras. Det jag framförallt fann var att öppnade upp ögonen på mig och jag hittade en massa undertryckta känslor och tankar som hindrade mig i mitt dagliga liv och även helheten av mitt liv.

Det var en väldigt känslomässig vecka som urlakade mig ganska rejält både fysiskt och psykiskt under en tid, men jag kommer alltid ur sånt starkare så det gjorde mig ingenting. Det är otroligt vad som ligger gömt inom en och hur mycket det kan sabba ens intentioner. Jag hade en massa "limited beliefs" som jag redde ut tack vare den veckan.

Definitivt värt att testa och kolla upp, och ge det en ärlig chans.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
Upp till toppen
Annons: