Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 3165 ggr
Allamej
2/14/11, 2:43 AM

Positivt tänkande

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Imorgon börjar jag och min syster på en utmaning som går ut på att vi har var sitt armband (jag gör dom) och varje gång som man tänker en negativ tanke så måste man byta handled som armbandet sitter på.

Målet är att armbandet ska få sitta på samma handled i 3 veckor

Detta kommer att öka självkänslan och ge god karma och vibrationer

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Annons:
[Jeremina]
2/15/11, 4:22 AM
#1

Intressant påhitt, får vi höra hur det går för er?

Allamej
2/15/11, 4:40 AM
#2

Syster har fått byta handled en gång idag men jag har än så länge armbandet på den hand jag satte det på :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

szirius
2/15/11, 11:43 AM
#3

Woaow, det var imponerandeFörvånad. Själv skulle jag nog få byta mest hela tidenTungan ute…det beror ju på vad man menar med " negativa tankar", men alla saker som drar genom huvudet sådär snabbt , tex " usch, vilket tråkigt väder", eller att man tänker på att man har ont nånstans, eller allt i jobbet som ska hinnas med etc etc.

Jag är mer inne på det här med att försöka bli medveten om mina automatiska tankar och förändra dem och göra dem till medvetna, mer positiva tankar. Så på det sättet kanske man kan se det som postivt varje gång man får byta arm - man har "vaknat till" Flört

Allamej
2/15/11, 6:23 PM
#4

szirius det är ju egentligen det man gör i den här utmaningen, om du inte behövt byta handled på tre veckor så betyder ju det att du har överkommit dom elaka inre rösterna som bara vill få en att känna sig liten och värdelös.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

szirius
2/17/11, 12:36 PM
#5

#4 jo, jag förstår det, men för mig behöver först en negativ tanke komma för att jag ska bli medveten om att förändra den. Jag gissar att det tar ett bra tag innan alla negativa tankar är " ute ur systemet"…om det ens är möjligt…Obestämd

För mig är det faktiskt inte viktigt att bli helt fri från negativa tankar, jag tror att de kommer och går - huvudsaken är att jag kan distansera mig till dem och veta att " tankarna är bara tankar, det är inte JAG, jag behöver inte tro på dem, jag kan välja om". Ungefär så….hoppas att nån förstår skillnaden…Oskyldig

retep
2/17/11, 2:38 PM
#6

Szirius!

Jag förstår och ser det också så, att distansera mig till tankarna.

Tankar kommer och går…negativa, destruktiva, alla tankar man går och idisslar. Även de positiva kan bli destruktiva om man går och tuggar om dem!

Knepet är nog bara…inte så bara, men att låta tankarna vara…när man kommer på sig med att går och tugga…välj då en annan tanke…

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Annons:
SandraBo
2/17/11, 10:02 PM
#7

#0 Det låter som en jättefin idé =D

Men för att ibland veta vad man Vill, så kan man ta hjälp av de negativa tankarna för att veta vad man Inte vill, och därigenom orientera sig in på rätt stig igen om man står still och trampar.

Men berätta gärna hur det går för dig och syster, det kan bli spännande att se hur ni utvecklas av detta =D

Varma Hälsningar
SandraBo

-Värd på Law of Attraction iFokus

Upp till toppen
Annons: