Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 4038 ggr
[Trulig]
2011-02-17 15:50

Affirmationer framför spegeln

Någon mer som kör sina affirmationer framför spegeln? Jag har upptäckt att det avslöjar en hel del. Om det jag affirmerar inte går hela vägen in i min kärna - det finns ett motstånd - så rycker det i mina ögonmuskler. Så jag har det som en koll att checka av sanningshalten i mig själv :)

Annons:
SandraBo
2011-02-17 22:04
#1

#0 oj, de där me ögonmusklerna eller andra ofrivilliga rörelser vid affirmationer vid spegeln måste jag kolla in. ^^

Kommer att tänka på det jag läst av Mia Törnblom då hon gjorde detta för första gången och hur det har hjälpt henne, så de tror jag är en toppenidé =D

Varma Hälsningar
SandraBo

-Värd på Law of Attraction iFokus

szirius
2011-02-18 13:19
#2

Jag läste Louise L Hays bok 1995, och gjorde då övningen att säga " jag älskar dig" till mig själv i spegeln. Motståndet var så stort så jag kräktesFörvånad. Mkt har hänt sedan dess, nu ler jag oftast mot mig själv när jag går förbi spegeln och säger " tjena snygging" eller nåt liknande. Lite på skämt visserligen, men ändå i helt vänlig anda.Flört

szirius
2011-02-18 13:21
#3

Nu använder jag ofta spegeln till hjälp, just genom att ta ögonkontakt med mig själv och tala vänligt till mig. Om något har hänt som gjort mig väldigt upprörd, så går jag oftast in på toan, kollar mig nära, nära i ögonen tills jag känner att jag har kontakt med mig själv, och säger några lugnande ord. Det hjälper.Glad

[Trulig]
2011-02-18 14:35
#4

#2 Oj… jag har oxå läst Louise H. hehe samma affirmationer vi reagerat på. Fast på lite olika sätt Skrattande. Härligt med såna stora framsteg!! Det är fantastikt vad man kan göra åt sig själv!

retep
2011-02-18 22:45
#5

Något som ger ännu häftigare och starkare upplevelse. Det är att tillsammans med sin parner eller nära vän, hålla en innerlig ögonkontakt. Under det att man exponerar sin kärlekupplevelse med och till varandra.

Man kan på detta sätt också dela en djup närvaro och stillhet…i vilken man tillsamans kan skapa goda möjligheter, för en gemensam önskan man bådra attraherar.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[Trulig]
2011-02-19 11:41
#6

#5 har gjort liknande övning på kurs, det var starkt. Kan ju tänka mej att det blir ändå djupare och innerligare med någon man innerligt älskar.

Annons:
Gaiatri
2011-02-20 13:36
#7

Detta får jag prova… Det kan nog vara intressant att se vilka affirmationer som jag reagerar på. Vilka jag inte tror på och behöver jobba på mer..

Tack för idén!

Sajtvärd på Andlig utveckling

Elpida
2011-02-21 14:30
#8

Bra tips, det är svårt att stå och ljuga sig själv rakt upp i ansiktet!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Upp till toppen
Annons: