Annons:
Etikettmanifesteringar
Läst 2858 ggr
gudilondon
2017-07-06 23:36

En önskan som kommer rakt från hjärtat

Vet inte om jag skrev rätt rubrik.

Jag har vid ett par gånger tillämpat Attraktionslagen och det har fungerat.

Nu vill jag ha ett råd:

Jag och min man är 70 resp 74 år och vi vill inte längre bo i en storstad. Det är för mycket stök, man vågar inte gå ut om kvällen. Man vågar inte gå ensam,,,,,, osv.'

Vi vill bo i en by. Vi har varit och besökt några byar i området där vi bor (södra Skåne) Vi vill ha ett litet hus som inte behöver någon stor renovering, lite målning och så kan vi klara men inte mera. Vi vet på ett ungefär hur vår stuga skulle se ut och jag som är konstnär skulle ju kunna måla vårt drömhus.  Kan man göra en 
"beställning" på detta drömhus?

Vi har inga pengar - vi är ju pensionärer. Det är alltså Hus och pengar som behövs.

Hur gör jag?

Annons:
[rore]
2017-07-07 11:53
#1

Släpp önskan fri - Tänk inte på hur. Det är inte din uppgift. Din uppgift är att vara öppen för de möjligheter som visar sig och och följa de spår som visar vägen mot det ni önskar o vill ha…….

retep
2017-07-08 14:18
#2

En annan sak som är av betydelse när man vill attrahera något nytt i sitt liv, är att inte gå omkring och vara rädd. Oro och rädsla för vad som eventuellt kan hända, får inte vara anledningen till att ni vill flytta. Det blir bara ett hinder för det ni önskar. Visst kan ni litet då och då visualisera och föreställa er platsen och huset och att man redan har det. Men det viktiga är som rore säger - Släpp önskan fri.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Otroulig
2017-07-14 20:00
#3

Jag kan ju bara berätta att jag lyckades med att skapa mitt dröm boende - det "största" jag skapat helt, omedveten om LOA  och det var väl tur kanske :) 

Jag gjorde precis som Rore och retep säger, jag bara bestämde mig, det var en jaha upplevelse - det är det HÄR jag ska ha. I mitt fall då ett hyres objekt i stan, en tvåa med stor trädgård och öppen spis. Grattis tänkte jag för mig själv,  hur ska det gå till och släppte allt.  

Men nu sitter jag här, och jag har dessutom de senare åren önskat att ha nåt eget - så blev huset till salu och nu äger jag det. 

Så jag tycker att ni kommit långt - ni har redan lagt er "beställning".  Nu gäller det bara att lita på att det ska dyka upp och njuta av det liv ni redan har.  Följ inspirationen och stigen, dvs de möjligheter som dyker upp. Våga agera i inspiration. Det kan vara allt från att svara på en annons till att prata med någon.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

FataMorgana
2017-07-15 11:23
#4

Inte för att jag vill låta pessimistisk, men jag tänker att ju mindre pengar någon har, ju mindre möjligheter måste det ju finnas till att få allt det där som man önskar och tvärtom, ju mer pengar, ju mer möjligheter.

 Om vi nu tar som exempel en urfattig människa som kämpar om sin egen överlevnad, som kanske inte ens har råd att äta sig mätt varje dag, men som har en dröm om ett eget hus och trädgård  och därför lottar en enda lottorad en gång i veckan med hopp om att en dag bli den där lyckliga vinnaren. Om hon nu skulle släppa sin  önskan fri och strunta i att fundera på hur, skulle hon då  inte sluta att lotta och på så vis ha en möjlighet mindre att bli rik på? 

Eller hur gör man för att släppa sin önskan fri, helt praktiskt alltså? Jag tänker att mina önskningar egentligen först är helt fria när jag slutar att önska mig saker och ting, för hur kan en önskan vara fri samtidigt som man går omkring och bär på en önskan?

Otroulig
2017-07-15 17:00
#5

#4 Tja egentligen så handlar det om att sluta önska sig.  Eller kanske snarare att ge upp tankarna på den. En önskan som kommer från hjärtat finns kvar där även om vi slutar fokusera på den. 

Ofta så skapar vi ju omedvetet en brist känsla när vi uppmärksammar det vi vill ha för vi ser att den INTE finns i våra liv.  Det blir lite: jag vill, jag vill, jag vill verkligen ha det där. När vi fastnar där så håller vi ju kvar en bild som säger att den fattas oss.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Amesco
2017-07-23 13:52
#6

Jag tänker att det även kan vara en god idé att låta sig själv dagdrömma och uppleva bara för sig själv i sitt inre hur det skulle vara att bo i det är huset. Hur skulle det se ut att vakna upp i sovrummet? Hur skulle det kännas att gå ut och hämta tidningen? Hur skulle det smaka att äta frukosten ute på verandan i solljuset?

Det är väldigt njutbart att bara låta dagdrömmandet flyga iväg och skapa mentala bilder av det man vill manifestera. När jag gör det blir jag uppfylld av så mysiga och varma känslor att det känns som att jag redan har fått det jag vill ha. Och om det dyker upp tankar om att "man inte borde sitta och dagdrömma utan ta tag i det och göra något vettigt" så låt dem bara komma och gå, för "vad man borde göra" spelar inte så stor roll. Det viktigaste är att göra det man mår bra av och att dagdrömma kan kanske vara en sådan sak? 😉

Du kan hjälpa ditt dagdrömmande genom att åka runt i små byar och titta på hus som du skulle vilja ha. Bläddra i inredningstidningar och sök runt på Internet efter bilder så kommer det bli lättare att skapa dina mentala bilder. Så länge du mår bra och blir glad av det du gör är du på rätt väg.

Lycka till! ☀️

Annons:
[colors_]
2017-07-31 18:32
#7

Jag kommer att tänka på en yogaövning jag läst om och testat…samyama. Här är ett smakprov ur AYP-instruktionen:

"Once we have some inner silence, even just a little, we have the opportunity to begin to operate from that level of infinite potential in us. All that exists is manifested from that, and we, being that, are capable of manifesting from that infinite reservoir of life within us."

Citat från en yogainstruktion skriven av Yogani, se länk: http://www.aypsite.org/150.html

Ni kanske ser likheten till det ni skriver om i denna tråd? Att önska sig något och släppa det fritt, att tänka en tanke med mening och låta den gå in i tystnaden inom oss.

----

Detta med LoA är intressant, men inget jag fördjupat mig i. Kanske något att sätta upp i "att läsa om i en bok-listan"? 😉

gudilondon
2017-08-18 20:30
#8

Tack för era svar!

Tänk, ibland blir inte önskningarna exakt som man vill. Min önskan var inte samma som min mans, och därför gick allting om intet.  Tänk så man kan bedra sig! 🤪

Hur som helst har vi mycket olika drömmar och tack vare denna frågeställning och reflektion så klargjordes det att vi inte ska bo tillsammans. Vi går skilda vägar men kommer fortfarande att umgås.

Nej, något hus kommer det inte att bli. Men förhoppningsvis hamnar vi i var sin fin lägenhet.

🙂

Ytterligare en insikt föll på plats: - man ska kanske se efter om ens drömmar verkligen gäller idag eller om de haft ett bäst-före-datum.

Otroulig
2017-08-21 21:48
#9

Ja Gudilondon, jag tror att ibland kan vi stirra oss lite blinda på våra drömmar - men det löser sig på bästa sätt för oss. Vi kanske inte kan se det i dagsläget, men att det senare visar sig att det var bäst det som skedde.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

gudilondon
2017-08-27 14:16
#10

 9 - Jo det är nog så att man kanske ska släppa drömmarna och låta det ske som ska ske, samt att vara positiv och inte oroa sig. Jag känner ju glädjen inom mig om jag bara tänker positivt. Det behöver inte vara något specifikt utan att man "vet" att allt kommer bli bra. 😉

Upp till toppen
Annons: