Annons:
Etikettinspiration-inspiratörer
Läst 2141 ggr
Otroulig
10/8/16, 12:35 PM

Hur vi kan agera för att skapa en bättre värld

Jag vill dela denna kanalisering. Man får ju tro vad man vill om kanaliseringar. 

Men det som sägs slår an så rätt hos mig. Jag känner att jag är på rätt väg ❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Carmarino
10/8/16, 1:03 PM
#1

Har inte hunnit titta på filmen än, men den verkar intressant.

Läste den här kanaliseringen tidigare idag. Den handlar en hel del om situationen idag och att vi har en tendens att se allt med "garbage eyes", d.v.s. bara se det negativa.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Otroulig
10/8/16, 2:17 PM
#2

#1 Ja och båda dessa ligger ju så väl i linje med LOA 🙂 om du vill må bra - leta efter bra saker!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Carmarino
10/8/16, 3:56 PM
#3

#2 Precis! Lika attraherar lika. Det funkar faktiskt, men ofta blir man anklagad för att vara likgiltig för andras olycka, eller helt världsfrånvänd, när man försöker se det positiva i saker och ting.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[rore]
8/10/17, 4:08 PM
#4

Har inte tittat på din film ännu Otroulig😇 men läst  Carmarinos kanalisering. Brukar inte läsa kanaliseringar annars, men jag kunde inte låta bli.. Ämnet är intressant och mina tankar har ofta vandrat till dessa två olika motpoler som tycks bebo oss oavsett om det är medvetet eller omedvetet.

Kan inte annat än hålla med om att lika attraherar lika,,, och hur svårt det faktiskt kan vara att stå modig och stark i viljan att se det som finns att vara tacksam över. Mitt i all smärta som livet också innehåller. *för många av oss* .

Förr förstod jag inte heller Vad sjutton folk menade - för jag råkade på dem ( de där överoptimistiska) som pratade om det egna ansvaret och jag tyckte de var helt *konstiga* * på mitt neggo tänkar sätt* För jag satt fast i en tilldelad offerroll som jag inte visste hur jag skulle ta mig ur,,, fast då visste jag ju inte att jag *satt fast* ,, det visade sig flera år senare🤔.

Hur ska vi då agera för att få en bättre värld?

Det jag med bestämdhet vet är att Jag inte kan bestämma över världen eller dess befolkning,,

Jag kan bara fokusera på mig själv och mitt egna förhållningsätt !

Som jag ser det är varje människa sin egen värld sitt eget universum och bara i den enskilda människan kan denna förändring ske. För inget utanför oss själva kan fixa det.

Kanske ska vi inte rikta blicken så långt bort utan börja förbättra de relationer som vi har nära. Men framför allt behöver vi hitta det som är sant och kärleksfullt i oss själva och våga bära ut det.

[rore]
8/10/17, 6:02 PM
#5

Ooops! Kastade visst om orden i rubriken.. Fick för mig att det stod hur … som i en fråga… *skäms en aning nu. Men det är ju okay det med*

Carmarino
8/11/17, 9:44 AM
#6

Det finns nog en anledning till att du kastade om orden i rubriken. 😉

Tycker det du skrev är väldigt relevant och bra.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Otroulig
8/11/17, 1:07 PM
#7

#4 håller fullständigt med dig, vi kan ju bara vara i oss själva ❤️ det i sin tur påverkar de vi har i vår omgivning.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

retep
8/11/17, 11:29 PM
#8

Och ju fler vi är som levandegör det sanna och kärleksfulla i oss själva, ju större och mer kraftfull är den positiva påverkan på vår omgivning.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[rore]
8/12/17, 3:52 PM
#9

Tack Carmarino, ja det kanske var nån mening med det också .

Tack  Otroulig 🙂Tror jag också retep 🙂

retep
8/12/17, 10:10 PM
#10

Minns att jag tyckte kanaliseringar ofta var allt för intellektuella. Som om den som kanaliserade på nåt vis satt för många ord och meningar till budskapet. Fick ofta intrycket och tanken att budskapet och informationen som förmedlades hade en mer förfinad intuitiv nivå. Att man kunde tillgodogöra sig den på olika nivåer i medvetandet, också inse att det fanns mer en en kanal. Att informationen i de olika kanaliseringarna i grunden kom från en och samma källa, Källan.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Upp till toppen
Annons: