Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 1497 ggr
novembre
2016-04-02 17:11

Hur behåller man samma frekvens?

Hejsan

Jag har en liten fundering. 

Jag har nyligen fått insikt i det positiva tänket/förhållningssättet, och just nu är jag mitt i det, men om jag känner mig själv rätt kommer det kanske avta och  jag kommer tillbaka till mina vanliga tankar som kan innebära oro eller ängslan över saker och ting. 

Hur behåller man den där positiva energin? Nu känner jag mig väldigt glad och positiv, nästan lite för mycket och då är jag rädd att det kommer vara tillfälligt. Jag känner att det är lite av en träningssak att tänka på ett visst sätt.

Annons:
Otroulig
2016-04-03 22:52
#1

Ja så är det. 

När du börjar inse att du skapar med dina tankar och känslor så börjar du ju att uppmärksamma dom på ett helt annat sätt än tidigare. 

Vi tänker inte så många nya tankar per dag faktiskt. Det är som att tankarna går i repris, Vi har "tankevanor". 

Men om vi börjar medvetet vara tacksamma varje dag t.ex så får vi ju hjälp av LOA och drar till oss mer positiva tankar och mer saker att vara tacksam över. 

Ingen av oss är jopphejdiglada hela tiden - det kommer att svänga och det är ok. 

Men att börja skapa nya tankevanor och tankebanor - gör väldigt mycket. 

Vad vill du tänka - oro eller ängslan tankar eller tacksamhets tankar? 

När du vet att du har ett val blir det ju rätt enkelt 😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

novembre
2016-04-04 08:45
#2

Tack för svar :) 

Precis, det är tacksamhetstankar jag vill tänka :) Det är nog de nya tankevanorna jag behöver skapa, men jag tror jag är på god väg. Det är väl när man stöter på stora hinder som man testas. Okej, men då är det okej att känna sig nere ibland om man i det stora hela mår bra i övrigt.

Otroulig
2016-04-04 18:41
#3

Absolut, att inte låtsas om starka känslor blir ju bara tok. Som att lägga locket på en kokande kastrull. Så fram med dom, titta gärna på dom lite objektivt. Ofta tror vi att vi behöver gå all in och elda upp oss. För eftersom LOA fungerar - så retar du upp dig på nåt så är ju risken att du skapar en till sån tanke och en till -  till slut upptäcker du att du är super förbannad. 😃

Så fram med dom titta på dom - försök att inte fastna.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

novembre
2016-04-10 20:19
#4

Det var en jättebra beskrvining och det är ju verkligen så :)

Upp till toppen
Annons: