Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1371 ggr
Triccia
2016-04-02 00:05

LoA-förändring. Uppmuntran behövs!

Hej hej! Behöver lite uppmuntran… :)

Hamnat i ett "turbulent" känsloläge… känner igen det sen tidigare, jag har varit i det här flera gånger sen jag började praktisera LoA… men det är så jobbigt!! Har känt en stark känsla av lugn, jag känner så starkt av alla förändringar jag lyckats åstadkomma de senaste åren och det känns fantastiskt!! De senaste veckorna har jag varit mer i nuet än vad jag nånsin har varit :). Men nu känner jag att jag har sååå mycket mer jag vill åstadkomma… känner mig misslyckad för att jag inte kommit längre än vad jag har. Jag har så mycket jag vill göra och uppleva, sluta med och börja med… vet inte var jag ska börja! Jag vet att jag kan men är ändå rädd att misslyckas. Jag har kunnat och jag har misslyckats…  Jag är så glad och tillfreds och samtidigt så olycklig…

När jag hamnar i "det stora lugnet" brusar stormen snart upp värre än nånsin. Nån mer som varit med om detta? 

Jag vet av erfarenhet att det är när jag känner så här jag gör mest förändringar.. men NU känns det tungt. Hur mycket positiva förändringar jag än gjort hittills har jag ändå så mycket kvar. PEPPA MIG GÄRNA NU!

Säg OCH istället för MEN... :)

Annons:
novembre
2016-04-02 11:03
#1

Får jag fråga vad det är du vill åstadkomma och göra? Du behöver inte svara om du vill :) 

Jag kan känna igen mig för jag är likadan, Jag har massvis med tidskrävande projekt och när jag  känner mig inspirerad vill jag göra allt på en gång men det går inte. 

Jag skulle säga att misslyckas är inget dåligt. Det kan kännas tungt och hårt med ett misslyckande, men det är trots allt när vi misslyckas som vi lär oss hitta andra vägar. Se det som en vägvisare istället. Om vi inte hade fått till oss den informationen hade vi inte vetat om vi gått åt rätt eller fel riktning. Ta vara på den informationen du får till dig, använd den och utgå ifrån den i dina strävanden för att hitta det du vill. 

En person sa till mig att se på ordet misslyckas på olika sätt, 

särskriv det… miss-lyckas. Hur låter det? Ibland kanske det krävs en miss, eller flera missar för att sedan lyckas? Ordet blir så mycket positivare ur det synsättet :) 

Jag tycker du ska våga. Det finns mycket mer att vinna på det än vad du kommer förlora. Jämför dig dock inte med andra, för de finns alltid de som är bättre. Utgå från dig själv istället, och se de där personerna som inspiration eller förebilder.

Sedan, en bra vägvisare är att gå på vad som känns bra. Gillar du det du gör? får du en positiv känsla? Om inte, kanske något ska göras annorlunda. Det viktigaste är ju att du gillar det du gör. 

Jag vet inte vad det handlar om det du beskriver, och kanske jag tar för lättsamt på det du skriver, så jag ber om ursäkt om det skulle tolkas så, men hoppas det kan hjälpa dig lite på vägen iaf :)

novembre
2016-04-02 11:23
#2

kom på nu att jag kanske ska nämna att mina projekt är en fritidssysselsättning som jag lägger ner större delen av fritiden på för att mitt mål är att frilansa. Men jag vet inte om jag någonsin kommer lyckas med det, och ibland känns det som att det jag gör är i onödan. Varför kan inte jag vara som alla andra tex, och kolla på serier på kvällarna istället för varje kväll jobba på mina projekt. 

Min motivation är helt enkelt att det jag gör är det som driver mig. Det är mitt intresse. För mig är den inre motivationen väldigt viktig, för jag har inte mycket annat som driver processen framåt, men det sker automatiskt eftersom det är det jag gillar att göra även om vissa stunder kan kännas tråkiga, eller krävande.

Otroulig
2016-04-03 23:02
#3

Men Triccia - vi kommer ju aldrig att bli färdiga 🤗 det kommer alltid att finnas saker vi vill göra och förändra och det är väl BRA! 

Som det låter på dig så har du byggt upp ett stort momentum. En stor kraft som ligger och pyr och det gör dig otålig. 

Det är väl då steget av att tillåta kommer in. Det är inte lätt. Haha, jag surrade just om att jag måste backa från min stora dröm, för jag har haft samma så länge och det händer inget.  Det skapar lite frustration - så istället fokuserar jag på att må bra .

För mig händer det massor på andra plan. Att byta fokus mot något annat som inte är så laddat är ett bra trick. Då hamnar vi mer i tillåtande mode. Det är väl det rådet jag kan ge.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2016-04-03 23:05
#4

# novembre det låter alldeles ypperligt att du hittat nåt som driver dig. Fantastiskt!   Att hitta något som man älskar att göra är en gåva. Grattis!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

novembre
2016-04-04 08:40
#5

Tack Otroulig! :) Känns jättebra. Mina drömmar är att alltid få hålla på med detta, får se vad som händer i framtiden :)

Triccia
2016-04-05 00:51
#6

Tack novembre och Otroulig! Mitt inlägg var lite flummigt, till viss del medvetet eftersom jag känner inte riktigt att jag ville ha en specifik lösning utan bara andras lite "lösa" tips.. ;). Hur jag slutligen löser problemen vill jag komma på själv. Det jag vill förbättra är allt från vardagliga ovanor till "livets stora frågor", tyvärr jag vill ju göra allt samtidigt… och det går ju inte… Men andras ord och tips sätter alltid ett annat ljus på saken ;). Och det är det som är så bra med detta forum!

novembre; att miss-lyckas är nog vad jag pysslar lite med just nu :), men jag har inte tänkt på det riktigt som du uttryckte det. Jag har ett mål och bestämde mig i helgen att jag gör på mitt egna vis, mycket medveten om möjligheten att misslyckas och komma på nya knep utifrån det. Och du förstärkte just det valet. Jag kommer att lyckas snart!

Otroulig; Mitt i kaoset känner jag en trygghet i att inte bli färdig, processen är ju livet! ….samtidigt som jag vill bli färdig IMORGON, haha! Har en starkt känsla av otålighet i kroppen just nu men det har lugnat ner sig liiite… Insåg dessutom idag att jag gjort en förändring halvt medvetet, bara gett ett visst problem några "önskar-positiva-förändringar-tankar" men inte jobbat aktivt i det :).

Tack för svar! Känner mig mer inspirerad efter era tips :). Ska försöka ta en sak i taget och förmodligen kommer det att gå bra ;)

Säg OCH istället för MEN... :)

Annons:
novembre
2016-04-10 20:17
#7

Vad roligt att höra! :) Det håller jag verkligen med om. Forum som detta ger en verkligen perspektiv och goda råd som man ibland kan behöva höra. 

Jag känner igen mig i otåligheten. Jag är likadan :P Jag hoppas att det kommer gå bra och jag tror du säkert kommer underfund med hur du ska göra så småningom. 

Jag måste dela med mig av ett bra tips jag hörde om.  Om man kört fast med det man håller på med, då är det bra att gå ut och promenera, få frisk luft och bara fokusera på något annat. När man rör på sig frigörs nånting i hjärnan jag inte minns vad det heter. Det i sin tur gör att det blir enklare att hitta lösningar på funderingar eller problem som man kört fast på eller att man kanske bara får kreativa ideer.

Triccia
2016-04-11 23:19
#8

Det turbulenta i mitt inre har nu lagt sig.  Istället har mitt liv rent praktiskt blivit turbulent väldigt fort, det har liksom från mitt inre spridit sig "utåt"… För några år sedan hade jag nog tänkt väldigt negativt kring detta, nu ser jag nog att jag skapat denna turbulens själv, undermedvetet, för att skapa förändring. Det är dags nu :)

Säg OCH istället för MEN... :)

Otroulig
2016-04-12 20:17
#9

#8 Det är en himla skillnad hur lugn och trygg man är i sig själv. Förr smittades jag av turbulens. Nu blir jag helt förvånad och imponerad över hur cool jag är. Jag låter det inte gå in i mig. Jag kan stå helt lugn och betrakta kaoset runt mig. Sen finns det säkert vissa omständigheter som kan få mig ur balans - men jäklars vilken skillnad det är. 

Ur kaos skapas ju något, som du säger, förändring. Litar vi på att förändringen till slut kommer att leda till något bättre - även om vi inte ser det nu så blir allt mycket lättare.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Upp till toppen
Annons: