Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 2148 ggr
Otroulig
2/14/16, 1:34 PM

Att strunta i det oönskade

Det trillade in en insikt i mig igår. En insikt om hur jag faktiskt ändrat mycket av min fysiska omgivning. 

Vi vet ju att det vi lägger energi på drar vi till oss. Oftast så pratar vi ju om saker vi VILL ha . 

Men så insåg jag att den största förändringen i mitt liv är faktiskt hur oönskade människor och situationer försvunnit i mitt liv genom att jag helt enkelt struntat i dom. Negligerat dom. Skitit i dom, låstas som om dom inte fanns. 

Jag skrev ju här om mitt onda knä som jag försökte träna upp men som inte blev bättre. Så en dag bestämde jag mig för att jag skiter i det. Jag struntar i smärtan, jag låtsas inte om den. Jag undviker att göra saker som gör ont. Jag slutade träna, skaffade skor som mjuka och plötsligt ett halvår senare kunde jag gå promenader i någon timme - jag som tidigare fått ransonera mina dagliga promenader till 30 minuter. 

Sen har jag haft två grannar som jag inte velat ha min omgivning. Den ena hade börjat skicka obehagliga sms och den andra barrikaderade hela gatan med sina 5 bilar. Den första personen visste jag inte först hur jag skulle möta känslomässigt. Efter att ha sagt ifrån så tyckte jag att det var obehagligt att möta honom. Men så bestämde jag mig för, att jag låstas som han inte finns. Efter ett tag hade han försvunnit. Den andra slutade jag mig att irritera på, jag var vänlig och ringde när han blockerat min bil - men slutade älta hans parkerande. Nu är han också borta från gatan. 

Det finns många exempel. På min arbetsplats har det varit en del missnöje, men jag har utvecklat en bra känsla i att bara acceptera det oönskade och sen fokusera på det som är bra och hela min arbetssituation har vänt. 

Vi är så vana vid att prata om, diskutera och ventilera det vi tycker är fel. Men jag är övertygad att om vi slutar med det så ändrar sig verkligheten till något mycket bättre.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Theleonora
2/14/16, 3:24 PM
#1

Bra jobbat Otroulig! Jag gör som du, fokuserar på det jag vill ha!!! ❤️❤️❤️


satsuke
2/15/16, 11:35 AM
#2

Åh vad roligt att läsa detta!

sweetgum
2/15/16, 12:37 PM
#3

Härligt Otroulig!! ☀️

Medarbetare på Sydkorea iFokus

poweriam
3/4/16, 7:32 AM
#4

Fantastiskt ☀️

Mrsarrow
3/18/16, 7:15 PM
#5

Fantastiskt!! Jag vill verkligen lära mig mer om detta! Jag har en person som förut var i min närhet, som jag inte ville ha där, tog nästan ett år att få bort personen ur tankarna, när jag äntligen lyckats att inte dagligen tänka på personen så hör hen av sig med ett taskigt meddelande helt plötsligt efter över ett år. Behöver nu återigen få bort personen ur mina tankar och jag hoppas innerligt att det går snabbare än ett år den här gången… Någon som har några tips?

felixifokus
3/19/16, 2:23 PM
#6

#5 sätt upp bilder på positiva saker runt omkring dig så att tankarna irrar ditåt istället

Annons:
Mrsarrow
3/19/16, 4:42 PM
#7

#6 Ja jag ska verkligen jobba på det!

Otroulig
3/20/16, 1:25 PM
#8

#7 fast jobba känns lite uppströms - då finns det ett motstånd. Försök istället att bara leda dina tankar till något annat när tanken på personen dyker upp.  Väldigt många av de tankar vi tänker gör vi av gammal vana. Vi halkar in på ett gammalt spår. Det gäller att vara uppmärksam i ett tidigt skede och helt enkelt distrahera sig med en annan tanke. Ju mer vi tänker att vi ska jobba eller INTE tänka på något så finns det ett motstånd och det blir motsatt effekt.  

Helt rätt som felixifokus säger - fäst din uppmärksamhet på nåt annat. Om jag är ute och går t.ex så fokuserar jag helt enkelt min blick på träd, blommor, grenar, fåglar eller nåt. Funkar fantastiskt bra. Jag älskar ju naturen så raskt kommer en känsla av tacksamhet istället. För allt det vackra som finns i min värld.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Mrsarrow
3/20/16, 1:54 PM
#9

Du har helt rätt Otroulig! Om man fokuserar på att inte tänka på någonting så är det ju det man tänker mest på… Jag behöver styra om mina tankar….Rikta de mot positiva saker… Jag älskar också naturen och nu när det börjar bli vår finns det ju så mycket att vara tacksam för! Jag skriver tacksamhetsdagbok och försöker plocka fram det jag är tacksam för när tankarna rör sig i en negativ riktning men det ör inte alltid lätt…

H-lena
4/23/16, 11:17 AM
#10

Underbart att läsa! ska också försöka med det! :)


SHIAWASE
4/30/16, 2:51 AM
#11

Ja, Otroulig, superbra och konkret inlägg.  Det går aldrig att "önska BORT"  något.  Hade ett samtal igår, i samband med angelhealing.  "Vad är DIN SANNING" pratade vi om och min sanning är att leva i kärlek och vara sann mot mig själv.  Men när vi känner agg mot någon, önskar bort något, då har vi tagit ett steg bort från den sanningen. För vad vi vill känna, där vi mår bra, det är när vi känner kärlek och tacksamhet, och DÄR kan vi manifestera…

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Upp till toppen
Annons: