Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 703 ggr
vargar
2015-12-29 00:17

Vill bygga vårt drömhus

Vi har köpt ett hus som måste total renoveras och byggas ut… Det finns en byggrätt och detaljplan som vi följer. Men ändå överklagar två grannar. När vi har träffat dem så tycker de att det skall bli så roligt att vi skall bygga. Men sen går det emot allt och har nu överklagat till länstyrelsen 2 ggr. Vi har ändrat massor för att det skall bli bra för dessa grannar men de hittar nya saker… .. (tror att de är rädda för förändring och att de är avundsjuka). Vi köpte huset av att det är ett dröm ställe och verkligen vill bo där.. men nu lutar det att vi får sälja det för nästan ingeting eftersom det kommer att bli svår sålt för att grannarna inte vill att det skall byggas där…och huset är så dåligt skikt att det måste rivas….min största dröm är att vi slipper sälja och grannarna går med på att vi bygger vårt drömhus… finns det något sätt att tänka el affimera så att vi får igenom det?

Annons:
[postmortum91]
2015-12-29 00:21
#1

Vilka idioter till grannar.
Dock hade jag nog försökt bemöta dem extremt trevligt och köra med öppna kort. Om det redan skurit sig mellan er är det för sent men om inte så hade jag gått hem till dem, var och en och försökt samtala med dem och få höra deras tankar kring det hela. Om de känner att du lyssnar in dem, så kanske även de kan lyssna in dig. 
Var så ödmjuk du bara kan och spela korten väl. 

Om de får berätta sina bekymmer för dig så kanske ni kan komma överens om något sätt då alla blir nöjda. Dock blir detta svårt om ni som sagt redan blivit arga på varandra. Lycka till!

vargar
2015-12-29 10:56
#2

Vi har kört med öppna kort hela tiden…vi är inte arg på grannarna… bara väldigt ledsna att vi inte får bygga…när vi pratat med dem så har de tyckt att det har varit ett fantastiskt hus…sen precis när tidsfristen på bygglovet går ut så har de överklagat… de vänder kappan efter vinden..

[postmortum91]
2015-12-29 14:44
#3

prata med dem igen och fråga varför de ångrat sig.

Otroulig
2015-12-29 20:46
#4

Super bra att du inte är bitter och förbannad på grannarna. För alla såna tankar förstärker fel vibb. 

Det är ju så svårt med saker som vi verkligen VILL ha - sådär otroligt mycket. Å ena sidan har vi ju den stora drömmen - å andra sidan rädslan för att det ska skita sig när det är så nära. 

Så det enda du ska fokusera på är att det kommer att lösa sig - kanske på ett sätt som du inte har en aning om.  Försök inte att tänka hur och varför de överklagat. Försök att vara helt blank där. Inga förutfattade meningar. 

Jag tycker det är en bra ide att prata med dom igen - med ett öppet sinne. 

Sen kan det faktiskt vara en ide att bara släppa allt och vila ett tag. Gör nåt annat.  Ni behöver inte släppa drömmen - men ta en paus.  Då kan det dyka upp vad som helst, nya kontakter som kan hjälpa er framåt. Kreativa idéer eller vad som helst. 

Jag har ett par vänner som varit i samma sits. De hann inte köpa tomten - utan stötte på patrull på en gång - men de har nu ett mycket bättre ställe som är ett litet paradis. 

Universum vill dig väl och vill att du ska få det du vill ha. Det gäller bara att vara i rätt vibb till grejen man vill ha. Sen om du får den vibben genom att ligga och titta på stjärnorna eller spela spel, dansa och skratta. Det spelar ingen roll. 

Var öppen och se ledtrådar som kan guida er till en lösning. 

Jag hejar på er - klart ni ska få bygga ert hus!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Upp till toppen
Annons: