Annons:
Etikettloa-och-relationer
Läst 2778 ggr
Aleya
11/27/15, 7:42 AM

Varför klistrar dom sig fast?

Låter kanske som en konstig rubrik. Men jag blir inte klok på detta. Jag har sedan tidigare klippt banden med flera olika människor som inte varit bra för mig. En som säg energi ur mig och en som använde mig som psykolog. Och en tredje som bara var för dålig för mig. När jag har väl släppt dom så verkar dom bli mer ihärdiga. Ena har skickat meddelande på fb, efter det blockade jag henne. Andra har börjat skicka sms. Så blockade hennes nr. Nu går hon som fas 3 på min mammas jobb och beklagar sig över hur hon saknar mig och berättar gamla minnen för min mamma. Och den tredje sa vi sista gången vi träffades att vi aldrig skulle prata igen. För det är bäst för oss båda. 4 år senare så skriver även han. Blockar sedan (efter väl valda ord) han på telefonen och fb. Jag kan tillägga att jag inte umgåtts med dessa personer sedan kanske 2011. Men nu, 2015 är dom som klister efter mig. Vad är det som gör att dom inte vill släpa efter så många år? Bor 20 mil från alla också. Har någon här varit med om liknande? Kan tillägga att jag inte kontaktat dessa människor under dessa år.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
taylor__lambert
11/27/15, 8:05 AM
#1

Kan finnas många anledningar och utan att känna personerna ifråga är det svårt att säga vad det kan vara.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Aleya
11/27/15, 8:13 AM
#2

#1 kan säga att alla har har en sak gemensamt, olika problem med psyket

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Otroulig
11/27/15, 7:27 PM
#3

Intressant.

Om vi nu ser på LOA så spelar det ju ingen roll vad dom gör eller säger. För det är ju egentligen oviktigt.

Men det som är viktigt är att de förmodligen speglar något i dig som du behöver släppa. 

Antingen så kan det ju vara just att du behöver lära dig att sätta gränser …fast det tycker jag ju att du verkar ha varit bra på 🥳. 

Finns det något i dessa personligheter som du behöver titta på hos dig själv? Sånt här är ju väldigt jobbigt och ofta så går i alla fall jag direkt i försvarsställning om någon säger så åt mig. 

Men om jag lugnar mig lite och tonar ned mina känslor och ser det lite mer objektivt och nedtonat (för jag tror inte du har nåt fel med psyket 😉)  så händer det att jag ser något som jag till slut accepterar hos mig själv och när väl acceptansen finns där och uppmärksamheten så försvinner "problemet". 

Det verkar lite som att åtminstone 2 är i offer rollen? 

Du har ett andra alternativ också, strunta bara i det. Låt det inte ta någon kraft från dig. Ruska av dig.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Aleya
11/27/15, 7:32 PM
#4

#3 Tack för svar. Jag tror alla tre började dyka upp då jag kände att nu mår jag bra. Och så dyker dessa tre upp. Som alla var folk som jag drog till mig då jag mådde som sämst. Det kanske är mer att jag borde lämna det förgångna i det förgångna. Och skita i dessa människor totalt. Nu har jag ju blockat dom. Och en fick ju veta hut. Men kanske skulle låtit alla få veta det. Men jag tror jag vet nu hur jag ska kunna släppa dom. Tack för ditt nyttiga svar. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

taylor__lambert
11/28/15, 11:38 AM
#5

Kan vara så att dom ser något i dig som gör att dom känner sig säkra runt dig. Kan även vara så att dom vill göra allt för att du ska må dåligt. Finns en del som inte kan släppa en relation.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Otroulig
11/28/15, 11:55 AM
#6

Aleya, nu vet ju inte jag vad de gjort eller sagt.  Alla människor gör ju så gott dom kan, i den situation dom är. Det bästa man kan göra är att släppa dom i kärlek.  Man kan förlåta även om de dom gjort eller sagt inte på något sätt var rätt.  Att låta alla "veta hut" som inte passar in i din verklighet kommer ju att speglas tillbaka på dig tänker jag. Nu kanske det inte alls är så du gör. Men som du agerar mot andra kommer ju att speglas tillbaka på dig. LOA i ett nötskal 🙂.

Naturligtvis ska man vara tydlig när så behövs. 

#5 "kan även vara så att dom vill göra allt för att du skall må dåligt"… jag har aldrig träffat någon person som är så…🤔 Jag tror att alla människor agerar och tänker utifrån sig själva. Det har inget med den andra att göra. Om man trycker ned någon så gör man det för att själv åka upp. Du agerar alltid ifrån dina egna behov. 

Jag har själv observerat det hos mig - det är inget jag är stolt över - men jag har accepterat det. Att om jag anklagar någon annan så är det för att jag själv framstår som bättre.  Det kan vara något så banalt som bilkörning t.ex. Alla gånger som jag i tanken tänker "luspudel" när någon segar fram i trafiken - så gör jag det med en tanke att jag själv är så  himla mycket bättre bilförare.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
taylor__lambert
11/29/15, 4:55 PM
#7

#6 vet dom som medvetet vill skada andra. Därför skrev jag så. Som jag skrev tidigare kan det finnas hur många anledningar som helst men ingen annan än personerna själva kan svara på varför dom beter sig på det sättet som dom gör.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

SHIAWASE
12/26/15, 6:13 AM
#8

svaren finns alltid hos dig själv, det är du som attraherar allt som sker, även hur andra människor behandlar dig. När vi accepterar denna sanning så blir det lättare att hantera olika möten !

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Mrsarrow
3/22/16, 6:53 AM
#9

Wow, den här tråden är verkligen precis så det var/är för mig. En person som bara fick mig att må dålig, vår vänskap tog slut, efter mycket bråk och vi skrev att vi inte ska höras mer alls. Jag tog mig vidare ganska enkelt och kunde känna mig lycklig och efter några månader tänkte jag inte ens på den här personen längre, men nu förra veckan hör personen av sig. I en period när jag är som lyckligast, allting är perfekt… Är det jag som skickar ut tankar om att jag är rädd att det inte längre ska vara perfekt kanske, jag vet inte… Fick ett väldigt tråkigt, elakt meddelande iallafall efter att inte ha hörts alls på ett år… Jag har gått vidare men inte hen. Eller så läser jag in för mycket i det och personen hade en dålig dag och skyller allting på mig, men har man inte släppt taget på ett år så har man ju problem tänker jag. Jag kämpar med att inte tänka på det, jag tänker tacksamhetstankar och positiva tankar så fort jag känner att en tanke på det här kommer fram… Men det gnager i mig ändå… Hoppas det går över snabbt…

Aleya
3/22/16, 8:43 AM
#10

#9 jag vet inte hur det kommer sig. Men vissa gör bara så. Men nu är jag fri dom

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Otroulig
3/22/16, 11:49 AM
#11

Det enda vi egentligen kan styra är ju hur vi reagerar på saker som händer i vår omgivning. 

Ibland får jag för mig att det är någon slags avcheckning när sånt här händer. Jag får tillfälle att testa det jag lärt mig och agera annorlunda än sista gången. 

Det här var så tydligt när jag slutat mitt förra jobb.  Jag tog ett fallskärmshopp ut i det okända och kände mig så modig och stark. Fick ett nytt jobb och allt verkade så bra. Det fanns få personer på mitt förra jobb som jag hade lite svårt för och gissa vem som dyker upp och sitter vid bordet bredvid mig? En av dessa personer. Så jag såg det som att denna gång så skulle jag tänka och agera annorlunda, i mitt förhållnings sätt till hen.  Sen var det som att allt (oönskat) gick i speed repris från förra jobbet. Men jag var inte känslomässigt lika engagerad och kunde se det ur ett helt annat perspektiv. 

Jag vet inte hur detta hänger ihop med LOA. Det försigår ju saker i vårt omedvetna som kanske drar till oss dessa händelser. Det enda jag vet är att vi får en ny chans att tänka och agera på ett annat sätt än förra gången.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Mrsarrow
3/22/16, 12:22 PM
#12

#11 precis så tänker jag också… Att det är ett slags test för att jag ska kunna ta mig igenom det lättare och snabbare än förra gången, inte älta på samma sätt och må dåligt så länge…

Mrsarrow
3/22/16, 12:22 PM
#13

#10 Underbart att höra! 😊

Annons:
[loveisall]
6/4/16, 7:18 PM
#14

Varför ska man skita i människor bara för att dom kan vara lite jobbiga ibland? Allt handlar inte om att man själv ska må så himla bra hela tiden och bara ta emot och ta emot.  Det kan vara så också att dessa människor behöver en medmänniska. Kanske såg dom något i dig som dom såg upp till och ville lära sig utav.

Aleya
6/4/16, 7:23 PM
#15

#14 varför ska man ha kvar människor i ens liv som suger musten ur en och får en att må dåligt?

Är det värt att få livet och ens psykiska hälsa förstörd? Nej det är det inte.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Mrsarrow
6/4/16, 11:20 PM
#16

#15 Håller med dig! Det är inte rätt att offra sig själv hela tiden för att andra ska må bra, då mår man bara dåligt själv och får inget tillbaka! Det rätta man kan göra mot sig själv är att omge sig med människor som får en att må bra!

Upp till toppen
Annons: