Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 2526 ggr
Otroulig
9/12/15, 12:43 PM

Släppa taget om önskningar

Det har kommit upp för mig så tydligt på senaste tiden och nu när jag läste i tråden Hur hittar man vänner( länk ) där Triccia beskriver det så fint hur det fungerar så kände jag att det är fler som kanske behöver påminnas. 

Ofta så försöker vi för mycket - vi visualiserar och affirmerar och håller på - vi vill så gärna, gärna ha det där som vi inte har. Bara genom att så gärna, gärna vilja ha nåt skapar en längtan och det blir så lätt att observera att vi faktiskt inte HAR det där vi så gärna vill ha. 

OM vi kan känna innerst inne att vi faktiskt bara genom tanken och känslan faktiskt redan skapat oss det vi önskat - fine. Men ärligt talat - hur många av oss känner det??

Därför föreslår jag den andra varianten - SLÄPP TAGET om önskan. Glöm bort det - gör annat - må bara bra helt enkelt. Precis som Triccia - hon t,om glömde bort LOA tänket. (LOA fungerar ju alltid vare sig vi tänker på det eller inte 😉)

Det är ju så det fungerar med borttappade saker - i alla fall för mig. Jag kan leta som en galning - sen när jag ger upp och slutar leta och glömmer bort det så dyker grejen upp.  Jag har haft väldigt mycket såna helt magiska händelser på sistone.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
SHIAWASE
9/13/15, 12:35 PM
#1

Otroulig! Precis,,, släpp taget,,, de saker vi lätt kan släppa taget om,,, manifesteras enkelt och snabbt, men saker som vi har svårt att släppa, som vi såååå gärna vill ha , som vi tror kommer att göra oss lyckliga, dessa saker kommer inte så slätt, eftersom vi klamrar oss fast vid  önskan.

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Dragonfly81
9/13/15, 8:12 PM
#2

Det här var precis det jag behövde läsa! Det är precis så det är, nu förstår jag varför det är så svårt med vissa saker..

[luneri]
9/13/15, 9:09 PM
#3

Jag håller med. Ju mer man vill ha något desto svårare är det att släppa det i tanken. I alla fall jag blir väldigt otålig av mig och vill ha det direkt :P 

Något som hjälpt mig på vägen är tacksamhetsövningar som jag läst i boken "Magic". Jag tänkte först att man kan ju inte gå att tacka allt man ser och gör hela tiden som jag upplevde att boken förmedlade för det blir mer som ett maniskt beteende kan jag känna. Men när jag tänkte vidare på det insåg jag att det gör väldigt mycket att uppmärksamma sådant man uppskattar omkring sig och hos andra, och kanske något som är bättre att fokusera på när man väntar på att sin önskan ska slå in. Bara att vara medveten om att det alltid finns något positivt där ute trots situation så känns det väldigt bra att tänka så. Det har hjälpt mig att släppa jobbiga situationer när jag istället försökt uppmärksamma det positiva i det istället, och då har situationen vänt till det jag ville ha. Då hade jag också släppt mina förväntningar, försökt gå vidare, men jag visste att de fanns där innerst inne ändå :)

Otroulig
9/16/15, 10:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Passande här i tråden från vår Hus Guru Abraham

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[NiennaInglorion]
9/17/15, 11:04 AM
#5

Behövde verkligen läsa detta! Har bett universum om lite extrapengar, men.. Jag har så svårt att visulera fram att jag har dem redan och tycker det är svårt att känna tillit att jag ska få dem i tid.. Tror att jag kanske har en blockering.. Nåväl ska försöka att släppa det, fokusera på det positiva och bara vara.

Dragonfly81
9/17/15, 11:17 AM
#6

Men det är ju såå svårt att släppa en del saker- såsom pengar eftersom man alltid behöver dem och ibland behöver man dem på en gång! Hur gör man då liksom?

Annons:
SuzanneV
9/17/15, 8:49 PM
#7

Tack! Precis vad jag behövde påminnas om också just nu! Så lätt att glömma detta. Önskan är ju redan "beställd" så varför lägga energi och fokus på den? Det skapar bara onödig oro, rädsla och blockeringar. Vet ju att det enda jag behöver göra är att släppa taget, relaxa, må bra och bara vara. Allt är ju redan i sin ordning. Vet ju ATT min önskan blir verklighet, NÄR vet jag ju inte nu och behöver heller inte bry mig om. Det sker när det sker och när det är menat att det ska ske. Allt ÄR bra och som det ska. Det är när Egot tar över och vill för mycket som det blir blockeringar, och då sänder jag ju ut något helt annat till Universum än det som är min önskan. Så hur ska min önskan då kunna bli verklighet? Ganska enkelt egentligen, men vi har en tendens att krångla till det för oss göra det svårare än det behöver vara. Let Go! Massor med kärlek till er alla!

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

Otroulig
9/17/15, 10:04 PM
#8

Ja jag har insett att jag drömmer så mycket om HUR jag ska komma dit jag vill.  Jag tror det stoppar upp lite. DÅ begränsar jag ju alla andra möjligheter. Jag fastnar i själva tillblivandet. Istället för att gå till slutmålet och överlåta hur och när till Universum. 

Haha fick ett passande mail från TUT idag (en prenumeration på gratis pepp mail varje dag):

"Not events, Maria, but outcomes. Visualize outcomes. 

Not the cracking of the bat, but gliding over home plate. 

Not the inking of deals, but the kind of life you'll lead. 

Not the scale, the diet, or the food, but the admiration you have earned. 

And not the whens, the wheres, the whos, or the hows, but the laughter, high-fives, and wows. 

Not events, Maria, but outcomes. Visualize outcomes. 

Seeing you happy, 

    The Universe

Events are my specialty, Maria, trust me. "

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
9/24/15, 5:31 AM
#9

haha,,, kul,,, har haft en busy vecka, men idag kom jag in här, har gått igenom inläggen,,, skrev en kommentar i en annan tråd och nämnde just LET GO!

Kommer in här, så är det citat från Abe om det, och Suzanne skriver det, etc !
Härligt med synkronicitet!! 

OCH PENGAR, pratade vi ju också om  i den andra tråden!

Svåraste av allt.

Jag har snabbmanifesterat möss, kackerlackor (i och med att jag har fokuserat på dem)  Men jag har fortfarande inte manifesterat miljonerna,,,,

Det är egentligen ingen skillnad mellan en kackerlacka och hundra miljoner. Det är bara det att vi TROR att det är skillnad, och att det är så svårt att få miljonerna,,,

Snacka om onödiga blockeringar!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
9/24/15, 8:08 PM
#10

Skillnaden ligger i motståndet! 😃
Det är sällan vi verkligen verkligen VILL ha de där kackerlackorna eller mössen springande hemma.. vi känner sällan att vi saknar eller behöver dem, även när vi INTE har dem. Så… lätt som en plätt att manifestera dem i vår fysiska verklighet! 🥳


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[luneri]
11/15/15, 2:42 PM
#11

Det är märkligt. trots min låga studentinkomst och tidigare arbetslöshet och ovisshet kring jobb så har jag aldrig riktigt oroat mig för pengar. Jag har haft lite sparpengar så jag vet att jag klarar mig oavsett. Trots det går mina besparingar hur bra som helst för jag har alltid haft känslan att jag har pengar, fast min inkomst inte är den bästa och att det på något sätt kommer ändå fixa sig. 

Däremot när det gäller kärlek är det en annan sak. Inte konstigt att det går som det går för mig, men det fick mig att tänka till. Kanske borde jag se kärleken som med pengarna i mitt liv. Att det kommer lösa sig och att jag inte behöver oroa mig utan att bara köra på. Det blir ändå mer uppenbart när det är något fysiskt man vill ha i livet som inte finns för närvarande just nu och att man känner saknad. Hur gör man för att få bort den där saknaden när det är något man vill ha väldigt gärna?

Otroulig
11/16/15, 7:08 AM
#12

Jadu Luneri, du ger dig själv kärlek eller ser och uppskattar den du får från andra, från vänner eller familj, arbetskamrater osv.  Före egentligen så är det ju samma sak som med dina pengar, du har ju kärlek redan ❤️. 

Måste erkänna att jag är väl inte den bästa att ge råd där, hehe.  Ekonomin är hur  bra som helst men någon man eller nåt förhållande har jag inte ännu lyckats manifestera. Men det får vara som det är. Jag har nog mer och mer släppt de drömmarna. Trots att jag tycker att jag lärt mig att älska mig själv så ligger det nog fortfarande kvar lite grums där.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
12/15/15, 8:41 PM
#13


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Otroulig
12/16/15, 6:54 AM
#14

Precis! Yoda älskar säkert "Resan" (Boken/terapin) av Brandon Bays 😃. 

Hon skriver ju om att våga gå in i känslan och släppa allt, som den övningen jag gjorde rent intuitivt.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

H-lena
12/21/15, 8:31 PM
#15

Tack för att jag läste denna tråden!

Det är så otroligt svårt att släppa det man vill ha, men jag har märkt ju mer jag tränar på det desto lättare går det, iaf med småsaker. För mig är det lite motsägande det här med att man ska visualisera det man vill ha (alltså tänka på det) samtidigt som man ska släppa taget om det man vill ha? Hur tänker ni där?


retep
12/22/15, 9:46 PM
#16

Säkert är det så att vi ofta tror att vi måste upprepa , tänka och vara tydliga i våra visualiseringar och önskningar. Som jag ser det så är det inte alls nödvändigt, det blir lätt en motsättning redan där… Tänker att det då ofta blir att vi inte alls släpper taget utan faktiskt håller fast vid känslan och tanken kring det vi visualiserar. Det Universella livet och Lagen känner redan till och uppfattar direkt din önskan. Så säkert gör vi bäst i att släppa taget, vara ödmjuka och ha tillit till det som skall ske.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Otroulig
12/25/15, 6:34 PM
#17

Precis retep ❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Upp till toppen
Annons: