Annons:
Etikettklotterplank
Läst 1632 ggr
Dragonfly81
2015-09-09 15:41

Lite lost

Hej!

Jag är ny här, har läst en hel del inlägg men inte skrivit nåt förrän nu. Bilden jag får av alla inlägg och svar är att alla här verkar så trevliga, vettiga, stöttande och peppande och jag känner att jag kan behöva lite pepp just nu.. Vet knappt var jag ska börja.. men jag är ganska slutkörd pga av många anledningar.. mest barn och sjukdomar.. Men det som gör att jag känner mig vilsen är mitt jobb. Jag jobbar inom skönhetsbranchen och är egen företagare och det går väl minst sagt inte jättebra, det är svårt att ta ut nån lön vilket gör att typ allt ekonomiskt ansvar för hus och hem ligger på min sambo- vilket känns förjävligt rent ut sagt! Nu börjar jag känna lite smått panik över att aldrig ha några pengar eller kunna bidra hemma och vill byta jobb helt enkelt- vara anställd och få lön och slippa allt som har med bokföring att göra. Men mitt problem är att jag inte vet vad jag vill göra- vad jag ska göra med mitt liv liksom! Har en högskoleutbildning inom dentalbranchen men är tveksam till att gå tillbaka till det yrket då jag inte fixade stressen det innebar. Jag har läst en del om LOA och försöker tillämpa det, men finner det svårt. Har lyckats några gånger men har just nu svårt att ta mig ur negativa tankebanor, känner mig liksom nästan dränerad på energi… Jag försöker nånstans mitt i allt hitta mig själv och vad jag faktiskt VILL göra med mitt liv. Vill hitta nåt riktigt roligt jobb, som jag känner mig bra på och gärna inom nåt jag aldrig ens funderat på… Hur gör ni för att komma ur negativa tankebanor? Hur hittar ni in till ert sanna jag liksom.. om nån fattar vad jag svamlar om här? :)

Annons:
Otroulig
2015-09-12 12:27
#1

Vad ska jag bli när jag blir stor - 😂 det har jag frågat mig hela livet - och jag är 51!.

Många gånger så blir vi så begränsade för vi tänker så logiskt. Vi har ju bara vår egen erfarenhet och ser inte många av de möjligheter som faktiskt finns. Så därför är det bra att sluta tänka specificerat. 

Om du mer stolpar ned det med vad du vill ha och framför allt kommer åt känslan av det. 

Vill du möta människor i ditt jobb? Vill de känna värme och gemenskap. Vill du göra människor glada? Vill du lösa problem? Vill du kunna släppa allt efter att gå från jobbet och inte behöva tänka så mycket??

Jag tror att vi under olika perioder i livet behöver olika saker. Jag hade efter en hektisk period med mycket ansvar och många beslut en önskan om att stå vid ett löpande band (typ) och inte behöva tänka. Jag fick ett jobb som jag trodde skulle innebära mycket ansvar och många beslut - men det visade sig vara mer löpande band  grejer - inte mycket uppgifter alls och jag vilade i stort sätt i ett år. Tackar universum - det var en nyttig upplevelse. 

Hoppa på nåt som känns bra. Det kan vara något tillfälligt som leder till något annat. Försök inte att tänka så mycket. 

Är det så att du egentligen gör det du vill göra men behöver justera din vibration och ditt tänk i det?  Du kan ju skapa bättre förutsättningar i det du gör - om du börjar njuta av det du gör, glädjas i det du kan ge till andra och sluta oroa dig över pengar. Hitta på nåt event som känns roligt och ökar kundkretsen. Startar samarbete med någon. 

Allt ligger i hur du upplever, inställning och känsla. 

Men är det så att du vill slippa bokföring och ansvar - lite som min period där. Hoppa på nåt annat som känns kul. Eller som känns som en tillfällig lösning. Så kommer det ge sig till slut.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2015-09-13 12:41
#2

Dragonfly81, bara att du börjar tänka på kommer att leda till förändringar, så slappna av och dagdröm MYCKET om vad du vill (inte om vad du vill slippa (bokföring, oro för ekonomi etc) fokusera bara på vad det är du vill HA, vad du vill KÄNNA, HUR du vill MÅ!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Dragonfly81
2015-09-13 20:05
#3

Tack för bra och kloka svar! Jag vill göra så mycket saker men samtidigt vill jag inte göra nånting. Är inne i ganska rejäl svacka känns det som.. Försöker attrahera kunder och pengar men tror att jag blockerar mig själv genom att jag både medvetet och omedvetet sänder ut brist på båda. Just nu är nog pengar faktiskt mitt största problem- eller avsaknaden av dem. Jag behöver inte bli miljonär men bara att ha en bra inkomst varje månad så att jag kan bidra till att betala hus, hem och barnen vore toppen! 

Jag gillar ju egentligen det jag gör, men jag kan inte ta ut nån lön mer än på ett par tusen och det funkar inte i längden. Jag vill inte vara beroende av min sambo, jag vill veta att jag klarar mig själv om vi skulle gå isär. Inte för att det finns nån risk för det, men att ha en buffert och lite ekonomisk trygghet skulle kännas så skönt. Jag läser massor av olika inlägg här på iFokus och andra källor och lite Abraham Hicks på youtube och försöker verkligen ändra min vibb, men lyckas inte. Jag märker att jag har väldigt svårt för det här med att släppa önskningar och liksom glömma dem och lita på att de blir uppfyllda. Märker också att när jag försöker koncentrera mig på att dagdrömma om saker och upplevelser jag vill ha så har jag otroligt svårt att fokusera. Jag svävar iväg och tänker tusen tankar på samma gång och det blir bara pannkaka av allt. 

Samtidigt är jag liksom uppvuxen med en mamma som inpräntat i mig att allt löser sig- och jag vet ju att det gör det på ett eller annat sätt, men just nu går det bara för långsamt.. Men det känns faktiskt mycket bättre nu när jag får skriva av mig och får kloka tankar och råd tillbaka, så tack! :)

MissInAction
2015-09-19 22:55
#4

Hej Dragonfly ☀️

Jag tycker också att du fått kloka tankar tillbaka! Precis vad jag också hade velat skriva. 

Påminn dig själv också om att ALLA känslor är värdefull guidning till var du befinner dig i relation till var du VILL befinna dig - det som finns i ditt Vortex tillsammans med allt som du nånsin önskat dig. Det är allt våra känslor är! De har ingen verklig betydelse egentligen. Klart att det känns bra att känns känslor som känns positiva i oss, förstås 😉och även de talar om för oss att vi är påväg i riktning mot det vi önskar oss. Så även små, små skillnader är värdefull guidning för oss! 
Så det är okej att känna alla känslor. Även de du kallar negativa. Försök att göra saker som får dig att vara i nuet och må bra, om än pyttelite! Och mer och mer fylla på med det som känns positivt för dig 🤗

Åh jag tänker på Abraham Hicks… de säger ju så ofta Get Happy!! 🌈
Det är nummer 1, liksom 😃

Nu snubblade jag precis över den här texten i en grupp på Facebook:

We are really advocates of just getting as happy as you can be—which takes care of everything. Even if you don't have reason to be happy—make it up. Fantasize it. Make a decision that you're going to be happy one way or another—no matter what. "No matter what, I'm going to be happy! If I have to ignore everybody; if I have to never watch television again; if I have to never pick up a newspaper again, I'm going to be happy. If I never have to see that person's face again, I'm going to be happy. If I have to see that person's face, I'm going to find something to see in that person's face that makes me happy. I'm going to be happy. I'm going to be happy. I'm going to be happy."

Abraham Hicks


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Dragonfly81
2015-09-21 10:16
#5

Jag börjar se ljuset (så att säga) tycker jag. Börjar se mera positivt på saker och tro att allt kommer lösa sig. Mest beror det på två manifesteringar som hände samma vecka och då började jag inse (igen) att det faktiskt funkar! Så nu känner jag lite mera hopp. Men när man vill att allt ska hända på en och samma gång så kan det kännas som att inget händer… Fortfarande är det behovet av pengar som spökar och som jag har svårt att bara släppa..

SHIAWASE
2015-09-24 05:23
#6

Dragonfly!

Pengar,, ett av det svåraste saker för oss, för det finns sååå mycket runtomkring detta ämne, så vi har skapat massor av blockeringar , helt i onödan.

Jag tror att du skulle må bra av att slappna av lite! OCH tillåt dig att leva på din sambo ett tag! Du behöver inte bli helt oberoende just nu, pengar kan komma i olika former,, det är ju bara en massa papperslappar som människan har uppfunnit för att kontrollera samhället,,,,

Var tacksam för att du har en sambo, som har ett jobb, var tacksam för att du .kan göra det du vill, var tacksam för att du har VALT att göra det du vill, etc etc!

Ändra inte situationen till något du INTE vill göra,, var tacksam för det du har och fortsätt att göra det du gör. En dag kanske det är du som blir huvudförsörjare, och inte skulle du ha något emot det?!

Börja med tacksamhet! Och slappna av,,, Let GO!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Upp till toppen
Annons: