Annons:
Etikettloa-personligt
Läst 2612 ggr
Karin3.0
9/4/15, 6:45 PM

Hur hittar man vänner?

Hej,

Jag känner att jag försökt nu ett tag att hitta vänner att umgås med.Jag skulle vilja ha sådär en vänskapskrets och sånna man känner är lite kindred spirits men det går sådär :/

Hur har ni gjort och tänkt och så?

Skulle gärna behöva lite hjälp här. :(

Much Love ❤️

Annons:
Otroulig
9/5/15, 12:55 PM
#1

Jadu, Szirius skickade iväg en sådan önskan för nåt år sen och sen tjoff så drällde dom in 😃.

Det är väl kanske just letandet som gör att det blockas kanske. Om du lever ditt liv och strålar din energi så kommer ju människor i samma vibb att dras till dig. Det kan ta ett tag - det är ju det här med tillit och tålamod. Jag har ju tackat nej till de jag inte vill ha i mitt liv och några nya har tillkommit, men kanske inte drällt in. 

Däremot om du går runt och känner dig ensam så är det ju det du vibrerar energimässigt och då är det det du får. 

Börja gå någon kurs, aktivera dig i nåt du tycker verkar intressant - det är väl det mest pratiska jag kan ge som råd.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Karin3.0
9/5/15, 10:10 PM
#2

Tack :)

Jaaaaa jag VET ju att jag blockerar mig själv när jag går runt och känner mig ensam. Åh det är ju så dumt! 

Ibland när jag är kärleksfull och på harmoniskt humör känns hela världen somen stor familj som jag är med i och då är ensam det sista jag känner mig. Men ja…ibland kryper de känslorna på mig. 

Szirius får gärna beskriva vad hon gjorde och inspirera mig :)

Triccia
9/10/15, 12:26 AM
#3

Hej hej Karin!

Jag har faktiskt "önskat" in folk i mitt liv! Hade en period för nåt år sen när jag skrev ner vad jag ville ha i mitt liv och bland annat skrev jag ner vad jag ville ha hos en ny vän. Jag skrev ner egenskaper hos min nya vän och vilka känslor den vänskapen skulle ge mig. Strax efter att jag skrivit ner detta avtog mitt "aktiva" LoA-tänk och önskerier. Några månader senare kom LoA-tänket tillbaka och jag bestämde mig för att jag skulle läsa igenom vad jag skrivit och önskat tidigare. Och vilken WOW-känsla!! Vännen jag önskat fanns helt plötsligt i mitt liv, helt utan att ansträngning och under ganska konstiga omständigheter hade en fantastisk person klivit in i mitt liv som stämde på pricken in på min önskning :) :)

Så visst går det!

En annan sak som inträffat på sistone… har under en längre tid tänkt på och visualiserat att vi alla i hela världen hör ihop, vi är lika och vi delar allt. Väldigt luddigt och stort men det har känts logiskt. Jag har inte haft någon egentlig intention med detta utan mer för att det känts skönt :). De senaste veckorna har jag fått uppleva hur människor i min närhet och människor "långt bort" och människor som är helt olik mig berättat om upplevelser och känslor som är så oerhört likt mina! Helt fantastiskt! Saker som jag trott mig vara ensam om verkar finnas hos alla och jag har aldrig tidigare upplevt det på det sättet som jag fått göra på sistone :)

Så, prova dig fram, önska exakt och konkret eller stort och luddigt! Bara du är ärlig :) Hoppas du fått lite tips som du kan använda dig i ditt vänskapssökande!

Kram!

Säg OCH istället för MEN... :)

Älvan
9/10/15, 8:24 PM
#4

Jag har önskat mer vänner hela mitt liv. Haft en bild av hur umgänget och relationen med de ska vara. Typ höras varje dag och stötta i vått och torrt osv. För det första var bilden av hur vännerna skulle vara helt fel. Jag har verkligen fler som jag ERKÄNNER vara mina vänner idag. Jag känner 2 fantastiska personer som jag fått enorm stöttning och inspiration av. Jag har aldrig träffat dessa två i verkliga livet. Ena vet jag vad hon heter och bor osv, men den andra har jag aldrig ens sett på bild. Dessa 2 är mina "kindered spirits". Dvs 1. Släpp alla förväntningar hur vännen ska vara och hur relationen ska se ut. Andra upptäkter är att jag "dissat" människor runt mig som redan fanns där, men jag inte räknade som vänner. Efter jag börjat visa känslor mer öppet och kunnat i hjärtat uppskatta deras närvaro har dessa relationer utvecklats till vänner. Dvs. 2. Du kan redan nu ha fina vänner runt dig, fast du har inte "uppgraderat" dem offentligt o i ditt medvetande som verkliga vänner Jag har slutligen erkänt och uppgraderat MIG SJÄLV till min bästa vän. Som jag skämmer bort och gör roliga saker med. Reser, fikar, sjunger, går på bio osv osv. Dvs. 3. Det finns så mycket kul att göra med sin bästa vän dvs sig själv! 4. Jag har kommit på att jag undermedvetet eller genom min blueprint själv valt att periodvis känna mig ensam och sakna vänner. Det är för att jag ska kunna få erfarenheter enligt punkt3 och utvecklas på egen hand och bli riktigt självständig. 5. Jag kan ganska ofta känna stark samhörighet med helt okända människor. Då vet jag i själen att jag aldrig kan vara ensam eftersom vi alla är sammanbundna. Hoppas något av det jag skrev kan inspirera dig.

MissInAction
9/19/15, 11:08 PM
#5

Karin,

Hitta vad det är för typ av vänskap du vill ha och skicka ut önskan, helt enkelt! Sen är det upp till dig att vara den du är och matcha din önskan 🤗

Faktiskt en rolig sak jag kom att tänka på nu. Jag hittade ju tre nya vänner förra nyårsafton, varav två är ett finskt par och de har i somras flyttat ut på landet.. så har inte träffat dem sedan dess. Minns att tredje vännen sa på skämt att "I need to get new friends" 😛och jag tänkte att ja, faktiskt! Och poff så dök flera nya vänner upp!! Expat-communityt här i Tallinn är väldigt aktivt och vi är t.ex. många som gillar brädspel så vi träffas och spelar ihop och det är därigenom jag träffat flera av dem. OCH det har ju visat sig, såklart, att flera av de närmaste vännerna nu också är inne på det spirituella och detta med holistisk hälsa och energier och även LoA. Sååå coolt! 

Det KOMMER. Jag LOVAR. Du behöver bara bestämma dig, vännen 🌺


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

sweetgum
9/23/15, 4:24 PM
#6

Haha jag får pröva det själv Otroulig! Låter trevligt med vänner som dräller in ;)

Bra tips och pepp som vanligt här inne! ✨ underbart forum vi har!

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Annons:
SHIAWASE
9/24/15, 5:14 AM
#7

Ja, alla visst är det ett underbart forum!

Jag har alltid haft lätt att umgås med folk. Är väldigt social. Men har alltid haft få nära vänner, inte så mycket behov av det heller.
Fast sista året, efter att jag bestämde mig att vara totalt ärlig mot migsjälv, att leva i total sanning med mig själv, så väller det bara in likasinnade personer. Inte alla som bli nära vänner, MEN alla är likasinnade, så jag njuter av alla möten, diskussioner etc. etc.

Men, dessa personer dök upp, endast efter att jag bestämde mig att vara TOTALT ärlig mot mig själv,,, är nog lite som Älvan pratar om (fast andra ord) att se sig själv som bästa vän,,,,

Och som med allt annat, när man inte känner BEHOVET av det, utan är nöjd med sig själv, då dyker de upp!!!

Under tiden kan vi ju alltid umgås härinne!!!!! Också som älvan sa,,,, när det gäller typ av vänskap,,,, I dag finns det ju MASSOR av sätt att umgås på ! Utnyttja ALLA, jag tycker verkligen om att umgås med er alla härinne!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Karin3.0
9/27/15, 10:44 PM
#8

Åh tack för alla goda råd och all kärlek! ❤️ Kram på er alla! 🤗

SHIAWASE
9/30/15, 4:46 AM
#9

Kram tillbaka!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Upp till toppen
Annons: