Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1253 ggr
poweriam
2015-08-22 08:29

Det här med känslor...

Tror jag kanske fortfarande lever lite för mycket i huvudet och mindre i känslorna, men jag är på väg. Har dock funderat en del på allt det här med att våra känslor styr vad vi manifesterar :-)

Alltså jag tror inte någon av oss, inte ens dessa till synes konstant bubblande lyckliga LoA bloggare som dag ut och dag in pratar om allt fantastiskt som händer i deras liv, går omkring och verkligen är totalt bubbly hela dagarna :-)

Ibland är det nog lätt att missförstå när man läser på om LoA eller så är det jag som inte hittat flytet, jag vet inte men jag skriver ner mina tankar så kan vi ha en spännande diskussion kring detta. 

Alltså jag råkade ut för en kontrast en rejäl kontrast, en del säger att tillåt dig vara ledsen och sörja osv…. själv bestämde jag mig för att nope, varför ska jag sörja jag behöver ju bara hitta vägen igen, känslan så kommer det jag önskar till mig så vad har jag att sörja?  Definitivt ingen dans på rosor första tiden, givetvis fick man kanske inte anstränga sig men verkligen vara uppmärksam på vart man hade sitt fokus. Eftersom saker hade hänt var det givetvis lätt att fokus hamnade på dem så det var till att vara uppmärksam och …. oupps nu var jag där igen… och så styra om.

Då kommer vi till känslorna, i början är det givetvis svårt att känna en bubblande känsla av av förälskelse utan det handlar kanske snarare om att man känner sig rätt ok. Vilket i det läget är helt ok, som alla säger man kan inte gå från förtvivlan till superhappy….. men sen pratar de om att gå från ja ni vet skalan man kan passera ilska osv… jag har aldrig tillåtit mig att vara arg? Bör man släppa ut ilskan är det ett måste tror ni att gå igenom att vara förbannat? Jag är verkligen inte säker på det i alla lägen jag KAN känna mig förbannad på kontraster som skett ibland, men om det handlar om en person så tänker jag ofta att de har SINA orsaker till varför de handlar som de gör och det har inget med mig att göra så varför skall jag vara förbannad på dem för det?

Nåväl om vi då kommer till sluttampen innan jag skrivit en hel roman här.
Sista tiden har jag som sagt funderat en del på manifesteringar och ibland tänker jag dels att jag inte TILLÅTER mig själv önska för mig, varför? Jag fastnar vid en sak, kanske två och när jag sitter och funderar på vad jag vill ha eller skall skriva mitt framtida livs dagbok så kommer jag inte på något jag ytterligare kan önska mig?
När jag skriver den känner jag mig givetvis lycklig, likaså när jag sitter och skriver detta inlägg kan jag känna kärlek spira i mig…. Men oftast mesta tiden på dagar, kvällar och nätter bara är jag…. alltså jag är nöjd…. känner mig helt ok.

Och där funderar jag vad är OK? 

Min tanke är i alla fall sån här, för manifestera in i vår verklighet det vi verkligen vill ha så räcker det faktiskt med att må bra och att vi när vi tänker på just den saken känner oss tillfreds osv…. att det inte finns några negativa tankar eller tvivel kring just det ämnet. Och däremellan så räcker det fullt ut med att vi känner oss ok, ni vet livet är inte att le till käkarna krampar kanske ler man inombords en kort sekund åt något, däremellan går man halvmeditation och känner i princip ingenting medan man lyssnar på någon musik i lurarna under en promenad hem osv…. man tänker på handlingen och sånt som skall göras och känner inte något speciellt utan bara typ lugn och okejness…. haha nu hittar jag på egna ord….. 
Är ni med på hur jag tänker i denna superlånga jätteroman?

Det här med att känslor som vi lever med varje dag kan vara ganska osynliga och att det är OK de behöver inte vara jätteuppåt eller jätteneråt för att "gillas" så att säga utan även skalan där man bara är ok, nöjd, helt ok… är tillräckligt? :-)

Annons:
SHIAWASE
2015-08-22 08:38
#1

Jag måste rusa iväg, och hinner inte läsa just nu,,, läser senare!

Men vad som dök upp i huvudet var att för mig handlar inte LoA om att manifestera allt jag vill ha, utan mer om att vara lycklig i alla momentum i mitt liv,, dv s.  acceptera alla kontraster, och alla händelser och känna lycka och tacksamhet för dessa, med vetskapen att det är jag som har skapat allt detta eftersom att jag vill expandera!!!

Läser senare och återkommer!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Tjeja
2015-08-22 08:45
#2

Alla känslor påverkar ju situationen. Bara för att en stark känsla påverkar en situation har ju inte en annan mindre intensiv känsla i en annan situation mindre påverkan på den andra situationen för det. Varje känsla har sin effekt så att säga. Det är ju först i samma situation/sammanhang som de olika känslorna påverkar varandra.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Otroulig
2015-08-22 11:54
#3

Powerian,

Nä inte behöver du gå runt och kramp le 😃.

Precis som för Shia så handlar inte LOA för mig så mycket om själva manifesteringarna längre utan mer om att jag vill må bra, bli åndå lyckligare och kunna sprida mitt ljus till andra. 

När man försöker må bra för att få en grej så blir det villkorat. Dvs du fokuserar på att må bra för att få något för det. 

Jag tror inte det funkar så bra.

Jag är numera inne på att må kanoners och sen känner jag mig som en liten lycklig femåring som blir glad över vilken present som helst. 

Jag har ju skickat ut en massa önskningar så - gud/universum vet precis vad jag behöver. T.om bättre än jag själv. 

Du behöver inte alls bli förbannad, om du kan se att människor gör som de gör för att de helt enkelt är där de är. Då har du ju kommit jättelångt. För det handlar ju bara om dig. Kan du koppla bort andra människors tankar och agerande så har du kommit superlångt!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

poweriam
2015-08-23 08:37
#4

Tack 😃
Jag har nog kommit en bra bit på väg, mina funderingar var just bara det här med känslor hur vi kanske ibland speciellt när man är ny och kanske även om man hållit på ett tag kanske gör lite för stor affär av det hela.
Ibland kan jag fundera ÄR jag på en bra vibration, hur vet jag att jag är på min High Flying Disc så att säga? Ni vet då och då så har man ju den där superkänslan men den är ju ofta flyktig och kortvarig, mesta tiden så är man nöjd varken mer eller mindre… jag söker ofta den där WOW känslan och det kan göra att jag tycker att nöjdhetskänslan liksom är någon form av vaccum… fast det ÄR den ju egentligen inte utan den är ju bara vad den är… att man är nöjd allt är ok….  var lite den funderingen som jag ville bolla att just detta att känna den där väldigt vaga känslan bara av att allt är ok…. lugnt, enkelt, bara är….. och att den är lika bra som de stunder då man känner att WOW och leendet går upp till öronen, typ känslan när man är nykär och allt pirrar…. menar att bara för att du INTE har just den känslan innebär det inte att du inte är på din High Flying Disc, eller har jag fel? Det är där jag ibland blir osäker….. räcker det med att bara vara liksom?

Otroulig
2015-08-23 13:51
#5

Jaa det tycker jag - bara vara harmonisk är väl superbra läge.  Vi är flera här som kommit fram till att vi faktiskt får vissa önskade manifesteringar när vi t.om är låga - och gissar att vårt arbete innan har lett fram till det. 

Det är härligt att vara på High Flying men att känna sig lugn, trygg och harmonisk är en fantastiskt bra plattform. 

Det kan ju bli så att det känns som vaccum - håller med, jag kände förr att jag efter en High flying period kände just det här vakuumet och att det då blev lite prestations ångest att jag ville dit igen - att mitt mående då inte räckte till. Men allt är som det ska. Ibland har vi längre perioder av intighet - lite vakuum. Att acceptera och bara vara är mitt sätt att hantera det nu.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Karin3.0
2015-08-23 17:38
#6

Jag börjar faktiskt tro allt mindre på att det handlar om den där ooooh så high flying feelingen. För det första anser jag att är den inte 100% ÄKTA är den skit. Det är det äkta som är vibrationen i min värld. Jag kan numera känna mig himla lycklig trots att jag inte fått det jag (TROTT) jag velat ha. Det är intressant det som händer när man börjar gräva inåt och börja vara sådär äckligt ärlig mot sig själv. Jag har hittat så mycket motstånd och rädslor som jag anser varit den feta anledningen till att jag inte manifesterat det jag velat ha. 

Jag sysslar numera med självkärlek istället. Det handlar helt enkelt om att sätta mitt bästa före alla andras så ofta jag kan. Det innebär inga fanatiska sökanden efter high flying feelings om jag inte såklart verkligen VILL. Det innebär mer att ge mig mer av det jag vill ha i vardagen. Det låter kanske smått men för mig har det gett dramatiska resultat på mitt liv och mitt välmående.

En del i detta kom av att pojkvännen skar av sitt enorma stöd till mig. Först hatade jag det och kände mig som en femåring som skulle lära sig bo själv. Men nu förstår jag att hans bristande stöd (eller kärlek som jag upplevde det) till mig  TVINGADE mig att söka det hos mig själv. Jag kunde inte leva utan kärlek och lycka så jag var tvungen att bli min egen lyckas smed så att säga. Det har verkligen öppnat mina ögon och jag är mer kärleksfull nu än någonsin. Så jag tror helt och fullt på att den kärleken vi får kommer från oss själva i första hand och det är efter det som stora förändringar skett i mitt liv. Jag vågar ta hand om mig själv och se mig vara lycklig och att det inte längre är en pie in the sky feeling.  

Jag har också kommit fram till att jag haft massa rädslor och motstånd mot mina drömmar som jag behöver beta av. För jag tror att drömmar är något som är så otroligt djupt liggande i oss och att vi inte når de är för att vi någonstans inte vågar släppa på ankaret. Mer så än att det är en känsla av eufori som ska nås. Så det jobbar iaf jag på nu :)

Annons:
Otroulig
2015-08-23 20:06
#7

Att det viktigaste är att jag älskar mig själv tjatar jag ju om hela tiden 😂

Det är därför som jag ofta förespråkar självkänsle - självkärlek  övningar som prio ett. Naturligtvis så gör jag det pga min egna erfarenhet - dvs JAG behövde det. 

Själv har jag kommit en bra bit på vägen känns det som, men ser som du Karin, att det ligger nåt som bromsar eftersom vissa saker har lite svårare att flöda till mig. 

När jag pratar om high flying så är det naturligtvis ärligt inifrån …det går ju inte att låtsas. Det går ju inte att fejka. Och det gäller ju alla känslor.

Som idag, jag var på visning på ett hus som var superfint, nästan allt stämde med mina behov…ändå kände jag inte OIIII, inga high flying känslor. Det fick mig att börja fundera på om det inte VAR rätt eller om jag har några rädslor eller kanske att jag inte tror att jag är värd att äga ett sånt fint hus. 

Svårt det där - att veta vad som är vad…

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2015-08-25 00:25
#8

#6 yes! Massa insikter. Modigt och fint…o KÄRLEK tycker jag, att din pojkvän visade tillit att du kan klara dig själv. Ingen mår bra av medberoende..och se som du växte! 🌊

Synk kring det här med ärlighet idag☝️. Dels såg jag nåt från Abe som kändes så talande om ärlighet, ska se om jag hittar det…och sen samtal med maken om ifall man får välja en enda viktig egenskap, han valde ärlighet…ärlighet mot sig själv o andra…han menade att det är en absolut nödvändig grund för att kunna skapa sig ett lyckligt liv runt sig och i sig. ..kändes fint det han sa :)

Äh, har letat men hittar  inte Abe- citatet nu…handlade iaf om att du inte förändrar nåt genom att prata och skriva fina upplyftande ord om du inte mår så på riktigt…sann ärlighet är det som kan lyfta dig!

Sen det med high flying…den infinner sig ju aldrig om man letar efter den, eller försöker nå den…den är ju exakt motsatsen till det…du flyger upp när du SLÄPPER villkor, släpper föreställningar, när du bara är ren i sinnet …så för mig hör det där samman, det du skriver Karin, att när man släpper ankaret, släpper rädslorna och tillåter flödet, då kommer euforin inslipprande…

SHIAWASE
2015-08-25 10:11
#9

Karin,,, tycker om ditt inlägg!!!!

När man hittar till sig själv, så behövs inte high-flying så mycket,, utan man åker upp och är där ibland naturligt, åker till det lugnare harmoniska tillståndet ibland, också det naturligt,,, man bara ÄR!! OCH uppskattar ALLT, så som relationer som "tvingar" en att möta sig själv etc.! Vilken fantastisk vägledare du hittade i din pojkvän!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Upp till toppen
Annons: