Annons:
Etikettloa-personligt
Läst 1788 ggr
H-lena
2015-06-17 21:01

Vända allt rätt igen

Hej hörni!

Nu behöver jag er kloka människor här, jag vet faktiskt inte riktigt vad det här kommer handla om, vi får se vad det blir.

Okej. Jag har nu fått ledigt från mina studier och inte hittat något jobb i sommar vilket innebär väldigt mycket extratid. Det här är ingen bra grej för mig, jag blir alltid nedstämd och hamnar i negativa tankemönster när jag har för mycket tid. Det är inte som att jag sitter och inte gör något, jag försöker göra saker men allt känns plötsligt otroligt meningslöst. Jag vet att det sitter i mitt huvud men det är väldigt svårt att vända. När det väl börjar gå i de här banorna så blir det bara värre. Jag hamnar i "det är ingen mening med nånting-varför är jag i livet över huvudtaget osv osv..". Det är som att när jag inte har något som jag känner är givande (jobb/studier) så finns ingen anledning att fortsätta. Enligt mig är "livet ska levas man ska ha roligt, det är meningen med livet" så himla meningslöst. Det låter riktigt tragiskt men så har jag tänkt länge. 

En annan bidragande faktor till alla mina negativa tankar är att jag länge haft "problem" när det gäller kärlek. Jag vet inte vad det är jag gör fel, det är något jag verkligen vill ha men aldrig riktigt haft så kanske har jag någon spärr nånstans. Det är som varje gång jag har det inom synhåll händer nåt och det rinner ut i sanden igen, vilket är så otroligt frustrerande. Nu har det precis hänt igen och det känns så tungt. Ska jag försöka sluta fokusera på det helt och hållet? Uppenbarligen gör jag ju helt fel som det är nu. 

Hur ska jag kunna vända det här, och känna att livet blir meningsfullt igen? Hur vänder jag all negativitet till något mer positivt på ett mer bestående sätt? 

Jättesupertacksam för svar!


Annons:
Otroulig
2015-06-17 22:36
#1

Då är du lite likadan som mig. Jag mår också bra av ha rutiner och saker att göra.

Vad gäller kärleksbiten, ja - jag tror ju på det - släpp det. Vet inte om du gillar AH - jag la idag upp ett klipp i Saz Kärleks tråd. För mig låter det som att du fin justerar lite - vad du vill ha och inte vill ha. Kommer jag ihåg rätt så var det lite det du jobbade med sist också - lite definierar hur du vill känna och hur förhållandet ska vara 😉

Om jag vore du så skulle jag tänka att ok - universum har gett mig "ledigt" i sommar för att jag behöver det. 

Skriv en lista över grejer som känns roliga och bra för dig. Så kan du plocka från den när du är sysslolös. 

Finns det någon rutin du vill skapa över en period. Meditera t.ex kolla runt om det fnns nåt event med meditations grupper eller andra övningar över en längre period. 

Finns det något annat du kanske ska göra - var det inte du som målade?? Det är ju en perfekt period för att ge tid åt det? 

Om du kollar runt så tror jag faktiskt att det finns en orsak till denna "ledighet" på ett eller annat sätt. En liten gåva till dig ❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

H-lena
2015-06-18 14:42
#2

Tack snälla Otroulig! Ja det är mycket möjligt att jag håller på och finjusterar lite just nu. Ska verkligen försöka släppa det där ett tag, svårt när man inte har så mycket att tänka på.

Och ja, det är säkert så att jag fått ledigt för att jag behöver det. Frustrationen tror jag har lite att göra med att jag är ovan vid att vara sysslolös och ja, jag gillar nog rutiner!

Jo jag har tänkt att jag ska testa på yoga till exempel, men det är som att jag har nån spärr jag känner bara "nej jag orkar inte ta tag i det där nu" även fast det säkert vore superbra för mig. 

Målandet ja.. Det är svårt att måla när man inte har någon lust. Egentligen har jag ett bokomslag att måla men det orkar jag inte heller ta tag i. Så i själva verket har jag saker att göra, men jag vet inte det är svårt att sätta igång!


szirius
2015-06-19 00:40
#3

jag är likadan, så mitt råd är att försöka skapa rutiner ändå: kliva upp o lägga dig snarlika tider, sätta upp olika grejer att göra varje dag, det kan ju vara superfritt, men liksom " projekt", gärna saker där du ser att det går framåt. Röra på dig varje dag, komma ut i naturen, försöka träffa folk lite då och då så att du inte isolerar dig. Och du kan ju alltid lägga lite tid varje dag till att fortsätta söka sommarjobb - rätt var det är dyker det upp nåt superkul! Även om det bara är nån vecka så kan det ju vara kul! Eller ta jobb som volontär på nån festival! Sälja kaffe o få gratis inträde o ha kul samtidigt! Lycka till!

SHIAWASE
2015-06-19 07:13
#4

H-lena!

Otroulig och Szirius har skrivit superbra svar till dig,,  denna fas är nog ditt jättekliv till nästa fas!!! tror jag,, varför? Därför att du är så medveten om dig själv, du kan se på bilden objektivt och komma in hit för att be om råd, INNAN du har hamnat där du inte vill hamna!!!

Här inne är vi ju inte styrda av semester,, så det kanske är en bra tid att komma till insikter, att bolla med oss (det har varit lite låg aktivitet här på sistone, men det beror inte på semestertider) och ta några kliv fram,, närmre DIG SJÄLV!!!

Uppskatta och Njut av tiden du har med dig själv!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

H-lena
2015-06-20 10:58
#5

Tack så mycket hörni!

Jag satt och sökte lite jobb för några dar sen, och samma dag blev jag uppringd om att komma på intervju! Så jag hoppas jag får det jobbet, det vore väldigt kul. Om jag inte får det så ska jag verkligen försöka skapa rutiner och göra vettiga grejer varje dag ändå och inte deppa ihop totalt. 

Shia, jag tror att du säkert har rätt i det du säger om att det är ett steg mot näst fas. Jag hoppas det i alla fall! Jag ska verkligen försöka känna efter i mig själv för att se vad det är jag behöver göra för att komma vidare. Tack så mycket för att ni finns här!


Happybird
2015-06-21 17:03
#6

Det låter precis som mig. Jag tror det är så att jag håller mig så hysteriskt sysselsatt hela tiden för då slipper jag tänka efter och ta itu med mig själv, som ibland kan vara lite smärtsammt. När man är mitt uppe i något tänker jag "aaah jag behöver egentid, tid för mig själv, tid för att göra bättre mat, ta hand om mig själv. Snart blir det lite lugnare, då…." När då kommer så blir man deprimerad och börjar tänka på en massa som hänt som man inte bearbetat och man blir frustrerad. Då helt plötsligt blir det "aaah jag är så ensam, jag har inga vänner och bla bla bla". Egentligen borde det vara roligt att sätta sig själv främst och se till så man mår så bra som möjligt. Men just då känns det bara meningslöst…Varför är man så knasig 😁😁😁

Annons:
Happybird
2015-06-21 17:03
#7

Det låter precis som mig. Jag tror det är så att jag håller mig så hysteriskt sysselsatt hela tiden för då slipper jag tänka efter och ta itu med mig själv, som ibland kan vara lite smärtsammt. När man är mitt uppe i något tänker jag "aaah jag behöver egentid, tid för mig själv, tid för att göra bättre mat, ta hand om mig själv. Snart blir det lite lugnare, då…." När då kommer så blir man deprimerad och börjar tänka på en massa som hänt som man inte bearbetat och man blir frustrerad. Då helt plötsligt blir det "aaah jag är så ensam, jag har inga vänner och bla bla bla". Egentligen borde det vara roligt att sätta sig själv främst och se till så man mår så bra som möjligt. Men just då känns det bara meningslöst…Varför är man så knasig 😁😁😁

H-lena
2015-06-21 19:24
#8

Happybird!! Det är precis det jag håller på med! Så himla dumt är det. När jag blir sysslolös fastnar jag i dåliga tankebanor och ofta kommer min ångest ikapp mig. Alltid vill man ha det man inte har just nu. Det är så svårt att bara njuta av det som är just precis nu. Men vi får jobba på det! Uppenbarligen så kommer ju dessa tider oavsett och man tvingas ta itu med sig själv.


SHIAWASE
2015-08-22 05:19
#9

H-lena,, Hur har sommaren varit!!!!

Hoppas att den har varit underbar! och att du har upptäckt dig själv! Och hur fantastiskt det kan vara att vara med just bara sig själv!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

H-lena
2015-08-22 09:34
#10

Hej på er alla igen!

Shia: Mycket har hänt, jag fick ett jobb och var lättad över det, men trivdes så otroligt dåligt så jag bestämde mig för att sluta efter två veckor. Det var verkligen rätt beslut! Efter det var jag lättad (igen!) fast denna gång över att slippa jobba.. Haha. Jag vet inte riktigt vad jag gjort sedan dess, tagit det lugnt, målat och ritat, jag har ridit en hel del.. Sen har jag mediterat också och även funderat väldigt mycket på LoA. Jag har uppenbarligen svårt för det här, men jag märker att jag manifesterar en hel del. Dock inte bara bra saker vilket är jobbigt såklart. Sen finns det ju en kille i mitt liv som tagit väldigt mycket av min energi och uppmärksamhet på både gott och ont. Det har bidragit med en hel del frustration tyvärr men jag försöker ändå att hålla modet uppe och tänka positivt. 

Om två veckor börjar allvaret igen dvs studierna tar fart. Jag kan inte säga att jag ser jättemycket fram emot det, men samtidigt är det skönt att komma tillbaks till det "vanliga livet". 

Jag vet inte riktigt vad jag har kommit till för insikter under sommaren, jag ska fundera lite på det. Men jag är väldigt glad för alla era råd här och för att ni finns! 

Kram på er 🌺


Otroulig
2015-08-22 11:38
#11

Kram tebaks H-lena.

Ibland behöver man inte förstå eller komma till insikter - du kanske bara behövde vara.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2015-08-23 01:27
#12

H-lena,,, kramar också tillbaka,,

låter som en bra och nyttig period!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Upp till toppen
Annons: