Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 527 ggr
Otroulig
2015-06-09 17:29

Förfinat navigations system

Jag uppmärksammade en grej idag.

När jag idag faller in i irritation över andra människor eller dömer någon annan så mår jag direkt dåligt och straxt skapas momentum om skuld, ånger eller att jag plötsligt börjar tänka offer tankar. 

Väldigt fascinerande.

Det kan vara något så simpelt som att en arbetskamrat sitter ljudligt och smackar. När irritationen kommer och jag börjar reta mig på det så märker jag direkt i kroppen att harmonin och den lugna känslan utbytts mot något annat och DÄREFTER så spinner jag vidare på med andra nego tankar. Det ena ger det andra. 

Men eftersom jag är så lyhörd 😎 nuförtiden så känner jag ju av det direkt och kan stoppa, andas och konstatera vad som håller på att hända och därefter välja helt andra tankar.

Det fascinerande är att det känns så starkt. Förmodligen är det så att kontrasterna är så stora mot mitt "normala" bra mående (vi har ju varit inne på det förut)

Det hela handlar ju om att jag i det ögonblick jag irriterar mig över någon eller dömer någon så separerar jag ju mig från andra. Min själ/source/inre vägledare vet ju att så är inte fallet ( vi är alla ett och dömer jag någon annan dömer jag också mig själv) och det är ju därför jag mår dåligt. 

Mina tankar är inte i linje med vad min själ vet ❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
MissInAction
2015-06-09 21:31
#1

Precis! Ditt inre, Källan, Gud eller vad vi vill kalla det.. dömer aldrig, ser aldrig något annat än ljus och kärlek i alla! ✨ 
Så när vi ser något annat, antingen hos oss själva eller hos andra.. så mår vi dåligt därför att vi då tittar bort från kärleken och ljuset ♥

Och detta är det fantastiska för om man som du är lyhörd så märker man direkt när man hamnar "av vägen" och känner lika lätt när man är påväg tillbaka igen.

Verkligen ett fantastiskt navigationssystem 😎


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[rore]
2015-06-10 10:57
#2

Jaaaa Otroulig!

Dessutom så har jag mer och mer insett att när min irritation över någon annan, som uttrycker sig eller gör nått som jag reagerar negativt på alltid  handlar om MIG.

Det har absolut inte något som helst med den andra att göra.

Mitt första hands val har tidigare varit anklagelse och dömande eftersom negativiteten tagit sitt vanliga varv inom mig, I stället för att sjunka ner djupare i min förståelse av mig själv, av andra.

Det har varit ett vilseledande informations flöde för mig tidigare  i många många år och nu änteligen😍 så verkar det ha sjunkit in så jag kan se, känna och vända blicken inåt och ta reda på vad det är JAG saknar/behöver / ska lära mig,,,,,

Upp till toppen
Annons: