Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1387 ggr
Otroulig
2015-05-11 20:35

När energin inte motsvarar den önskade känslan

Jag vet inte vad jag vill med denna historia men det var en intressant iakttagelse tyckte jag. 

För några timmar sen kom en ung kille från en hjälporganisation och ringde på. (det blev ju inte bättre för att han avbröt mig mitt i en meditation) Men han var trevlig dock väldigt försäljande. Min uppfattning är att han gått en säljkurs och körde lite av de vanliga knepen, att referera till mina grannar (skapa lite grupptryck) att ge mig komplimanger som att jag var klok, han vände mina bortförklaringar och ställde frågor. Ja helt enkelt som en säljare. 

Organisationen är säkert jätte seriös - men jag sa att jag känner inte för att skriva på något just nu - men han var väldigt enträgen och ville ha en påskrift just nu. Jag kände mig mer och mer trängd och pressad. Jag frågade t.om varför är det så viktigt att jag går med just nu? Hans enda förklaring var att det var en kampanj just nu och han ville visa ett bra resultat.

Vad tror ni en LOA människa som går efter sin känsla säger??

"Jag måste känna in det här i kroppen - i lugn och ro"  😃 Han såg lite undrande ut. 

Men jag tänker - för att få folk att ge - så borde de väl försöka få in en i rätt känsla, dvs medmänsklighet, generositet- omtanke.  Här var det mer grupptryck och press. För mig så gav det bara motsatt effekt. Jag har inte alls någon lust att bidra till just den organisationen.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Candela
2015-05-11 20:41
#1

Jag brukar säga att jag helst kollar på deras hemsida först och läser i lugn och ro, vilket dock ogillas eftersom de förlorar sin provision.. Så det är ju därför det är så viktigt (för dem) att man skriver under vid besöket.

Otroulig
2015-05-11 21:18
#2

Men provision? För en hjälporganisation? Han påstod att det inte var så. Men det kändes ju som att nåt inte stämde.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Candela
2015-05-11 22:19
#3

Jag hade en tjej som ringde på, från SOS barnbyar tror jag det var, och hon var också extremt påläst. Allt hon sa lät som en memorerad text, och det fanns perfekta, raka svar på varje tänkbar fråga (ungefär samma känslan som man får när man pratar med Jehovas Vittnen).

När jag tvekade så sa hon att jag kunde göra en "intresseanmälan" genom att skriva under och ge dem mitt nummer, så skulle de höra av sig med mer information senare. Det kändes verkligen enormt, enormt viktigt för henne att jag skrev under hennes papper, istället för att gå in på nätet och kolla.

Jag ser inte varför de inte skulle kunna få provision? Jag tror det är som vilket annat sälj-jobb som helst, fast lättare att pracka på folk det man erbjuder. Bara att trycka lite på deras samvete.

Otroulig
2015-05-11 22:28
#4

Haha, ja jag är väl oerhört naiv och blåögd. Fast jag gillar att vara det 😃.

Men tanken med inlägget var väl att jag tror det är viktigt att ha rätt energi för det man vill framföra. Jag menar - det är ju bra grejer han erbjöd, men på det sättet han framförde det på ,så blev känslan negativ.  Jag har haft kontakt med fler hjälporganisationer och de har verkligen gått en annan väg. De har tackat och försökt visa att det jag gett gör skillnad. Det ger ju en positiv feedback och känsla. Vilket gör det mer lätt att bidra mer.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2015-05-12 09:34
#5

När jag skulle åka från Göteborg igår så blev jag utan för station påhoppad av en man som samlade namn för Greanpeace. Och även han var lätt påig, bla bla bla - vad tänker du? Sa han, och jag bara "jag tänker en himla massa" - och då fick jag tillbaka "du kanske inte bara ska tänka utan göra något också". Och för en sekund där var jag på väg att stanna till och förklara för honom hur verkligheten VERKLIGEN fungerar med allt som är. Att ju mer han fokuserar på de så kallade orättvisorna desto mer energi får de, osv osv , nu har jag ju i tre dagar lärt mig att man rent vetenskapligt kan se att det är så det fungerar så argument det har jag. Men jag kände att jag var lite för trött efter mina dagar i hjärtats expansion för det. Men de hade varit intressant att se hans reaktion! 😃

[rore]
2015-05-12 15:41
#6

Ohohohoh.. ÄLSKART!! Din attityd och inställning Otroulig *puss på pannan!!

Det är just dessa förfelade anspelningar som gör att jag slår ner hälarna djupt i backen och JAG VILL INTE BIDRA!!

För tekniken de använder är Logisk och inlärd och anspelar på ett *snyggt sätt* Att JAG är fel. När grupptrycket används Mot Mig.

Jag blir MOTVALLS KÄRRING på en gång och med det samma.😈,,,,,,🥳

För är inte känslan RÄTT inom mig,  vad bidrar jag då med??😛

Annons:
Upp till toppen
Annons: