Annons:
Etikettklotterplank
Läst 6768 ggr
Otroulig
2015-05-10 19:48

Klotterplank 40

Här skriver vi om stort som smått, det vi känner för. Den förra tråden hittar du här.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Skorpion76
2015-05-10 20:27
#1

Hej hej!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

målle
2015-05-10 20:28
#2

Hur ska man arbeta med sig själv för att inte känna sig elak, få dåligt samvete över att man själv börjar ta lite plats och faktiskt ser till att man själv mår bra och att man faktiskt tycker och talar om att man har all rätt i världen till detta?

MissInAction
2015-05-10 20:46
#3

målle… arbeta med sig själv? Det låter som att du behöver förklara dig, rättfärdiga det och "förtjäna" det. Självklart har du all rätt i världen till detta! Det är nog bara att låta den sanningen sjunka in. Kan vara nog så svårt, jag vet 😎

Gah. Så vansinnigt egentligen, även om jag kan förstå, tror jag. Du behöver BARA göra det du vill göra. Och aldrig någonsin förklara för någon annan varför du är värdig. Det har inte med andra att göra.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

målle
2015-05-10 20:53
#4

Men jag känner ju skuld över att en annan behöver ändra på saker och ting för att jag ska kunna må som jag vill i vissa situationer..det är den skulden jag känner över det som jag undrar över. Förstår du mig bättre..? 🤔

Skorpion76
2015-05-11 07:03
#5

God morgon!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[rore]
2015-05-11 08:44
#6

Hej hopp!

Solen skiner och jag vaknade redan 4.45. Omöjligt att somna om. Fick en del inre "upplysningar" om mig själv.

Intressant att ta del av när det kommer till mig på det viset. Sen vad göra? Hjärnan springer iväg i skan och måsten. Så inser jag : Inte göra. Bara vara!

Saker och ting kommer att visas för mig i den takt jag klarar av. Befriad! Kär ALLT ÄR SOM DET SKA!!

Målle! Hur ska du göra för att arbeta med dig själv? Fortsätt på den inslagna vägen. Bejaka Dig. Det är väldans jätte vanligt att gripas av skuldkänslor. NÄR *man* börjar ge uttryck för sig själv och tar mer plats. Du är där. Övning ger färdighet. Det kan kännas som ett jätte motlut som om allt blir fel.

Men när vi *tar tillbaka* vår plats, rubbas andras liv också, det uppstår motsättningar. Det blir turbulent. Men det ger sig!

Övning ger färdighet. Stanna kvar i dig. Låt andra tampas med sina *motstånd*. Vi är varandras speglar. Vi hjälper varandra att utvecklas i och med dessa *återtagande*.

Fin dag med er.Kramas

Annons:
MissInAction
2015-05-11 11:53
#7

Så är det nog, rore, att andras liv "rubbas" när vi återtar vår plats. Det blir som det ska igen 😉

Fint synsätt att vi hjälper varandra!

Jag ser ett solklart tema för mig de senaste dagarna, och jag tror både mailet från Walsch och från Universum hade samma tema idag. Detta tyckte jag var såååå bra 🤗 fick gåshud!

Nu är jag hungrig, ska käka kycklingrisotto 😃🤤det är väldigt praktiskt att äta som lunch här, och gott! Köper färdig för drygt 1€ 😊
Får bli en latte också då jag känt mig småfrusen hela förmiddan. Ute är det grått. I mitt sinne är det solsken ☀️

Courageous is the soul, Maria, who adventures into time and space to learn of their divinity. For while they cannot lose, they can think they have, and the loss will seem intolerable. And while they cannot fail, they can think they have, and the pain will seem unbearable. And while they cannot ever be less than they truly are - powerful, eternal, and loved - they can think they are, and all hope will seem lost.

And therein lies their test. A test of perceptions: of what to focus on, of what to believe in, in spite of appearances.

Tallyho,
    The Universe


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2015-05-11 13:38
#8

Iiiihh så spännande!! Som Sajtvärd ser jag ju vilka sajter som är på gång att lanseras, och snart kommer en mycket efterlängtad sajt! 🥳🤗☀️😍

Tror sajtvärden har figurerat här inne också 😎

Snart så får vi prata om den här inne!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2015-05-11 19:47
#9

Jag fortsätter väl här då.. 😃

Blev så nostalgisk ikväll!! ♥ Blir lätt det med musik. 
Det här är ju bara SÅ dansant, det är omöjligt att vara stilla när jag hör 😍

Den typen av musik som jag lyssnade på hela tiden för 10-15 år sen. Älskar att gå på synthclub. Befarar dock att det inte finns någon i Tallinn 🤐men jag håller på att undersöka det.

Ingen munter text, det är ofta rätt hårt och tungt i dessa låtar MEN en sån otrolig energi och skön vibb, för mig, ändå 🤗 och dessutom kopplar jag ihop det med snygga kläder, och människor 🤤och trevliga människor. 

Laddar för VM-hockey som börjar om en halvtimme. Nu tar vi en sista vinst innan kvartsfinal, tycker jag!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2015-05-11 21:26
#10

Nej, hihi det där var inte min smak. 

Jag har inte sett en minut hockey - kollar ju knappt på TV längre, jag kollade på Eat Pray Love igår- det var mer vad jag önskar se på. Annars är hockey den roligaste sportgrenen att titta på - roligare än fotboll. 

Spännande med ny sajt. Hur nyfiken blev jag nu då?😛

Jag ska äta kvällsmat nu…fastnade i telefon fnissandes med mina vänner som tyckte att dom hittat ett hus åt mig. Det blir pizza - orkar inte laga nån mat nu. Vilket kommer att innebära mycket drömmar inatt antar jag - det brukar bli så för mig när jag äter sent och lite tyngre. 

Jag vill också drömma härliga drömmar, jag skulle vilja flyga lite - det var länge sen 🌈

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

målle
2015-05-11 22:21
#11

rore - Åh tack för ditt svar! Såklart är det så. Det tänkte jag inte alls på! Tack! Ikväll var jag ut på en helt underbar promenad! Promenaderna blir som allra bäst när man sitter hemma och är uttråkad och inte vet vad man vill! Sambon sa: ta en promenad då. Jag kände inte riktigt för det egentligen men jade verkligen inget annat bättre för mig, så jag gav mig ut! Helt underbart med alla dofter i luften, fågelkvitter, hörde t.o.m rådjuren "skälla" och korna råma. Såg två rådjur på nära håll också. Det blev en drygt 6 km lång härlig runda. Stannade till på ett mer vindstilla ställe invid en träddunge och bara lyssnade pch observerade, just där och då var jag i exakt linje med mig själv för några sekunder! Så underbart! Vägen jag gick på fortsatte, jag vet inte hur långt, men eftersom det började bli mörkare valde jag att vända hemåt igen med löftet att en annan dag utforska vart vägen leder! Jag ska ta lite bilder nästa gång jag är ute och går och posta i Bildtråden så ni får se vilken vacker omgivning jag promenerar i!

Otroulig
2015-05-11 22:30
#12

Målle - naturen är ju perfekt för allt. Man kan vara ledsen, uttråkad eller arg. För mig är det medicin mot mycket - jag blir verkligen här och nu i naturen.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

målle
2015-05-11 22:41
#13

Jag älskar naturen! Och jag kan uppskatta den mer än vad jag gör egentligen. Men vår och sommar, framförallt i kvällsol har gett mig mycket glädje och dämpat grubblerier och annat ont! Inte konstigt att vissa patienter inom psykiatrin blir ordinerade dagliga promenader! Naturen och allt som tillhör den ger så mycket gott! Jag hörde nog minst 5-6 olika sorters fåglar, under min promenad, bland annat göken! Syrénbuskarna börjar skymta sina färger och äppelträdens blommor börjar sakteliga knoppa. Rapsen är gul och luften doftar sött!

Annons:
MissInAction
2015-05-11 22:48
#14

Åh göken! ♥ så mysigt. Det är verkligen barndomssomrar för mig!! 

Tack för väldigt målande beskrivning, målle. Så glad att du fick en härlig promenad! Och jag behövde också få drömma mig bort på en 😍

Nu har jag kollat hockey och tjattrat lite med exet på teamspeak. SÅ trött och känner mig småkrasslig. Nattis! 🌺😴


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2015-05-12 03:05
#15

Hej, hej på er!!!! Jag lever och mår bra```` Om någon nu skulle undra om min frånvaro,,haha,,

Har som vanligt mycket, mycket men roligt , roligt,, och när jag inte har varit aktiv har jag sista veckan bara tittat på filmer typ,, har känts som om jag behövde "stänga" av lite,,,

Fantastiska möten som vanligt,,, det bara ploppar upp intressanta människor,,,,,

Hade också (läste om Lejonhundens möte) ett möte med en kvinna som bara dök upp på gatan, och pratade med mig på engelska,, mitt inne i Tokyo,,,,mitt i trängseln,   jag brukar inte vara sååå tillmötesgående om någon kommer fram så,, men vi pratade och hon ville starta något slags samarbete, hon undervisar engelska och matlagning,, får hennes visit kort och på baksidan har står det

The Art of being Positive.

Och sedan  10 menigar, som You can do it, I Believe in you.  I am proud of you, Thank you, I love you  etc.

Tittar sedan på hennes FB och själklart har vi massor av gemensamma vänner, alla i LoAs tecken så att säga,,,

Men,,, nu  ska jag ta och åka iväg!!! kikar in senare!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2015-05-12 07:09
#16

Härligt att se dig Shia, vi behöver stänga av i bland. 

Jag är inte på topp men kom på alldeles nyss att det ÄR på topp om man jämför med för några år sen Hahaha! 

Lite skav är en bra beskrivning. Så nu ska jag fokusera på Nu Nu Nu.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Skorpion76
2015-05-12 18:19
#17

Här regnar det för fullt!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
2015-05-13 18:14
#18

Halli hallå i tråden,

Hos mig verkar det som att det är "lite stå upp för dig tema" känner mig lite rivig efter att ha varit i en svart liten gegga i morse. 

Det känns verkligen nuförtiden när jag dippar - jag är så van att må bra och vara trajdilej och inte ta åt mig av lite turbulens. Nu helt plöstligt får jag säga ifrån, jag gör det inte i affekt som förut. Jag kan släppa det ganska lätt - men ändock, jag har flera gånger idag framfört mina åsikter som inte stämmer med den jag interagerar med. Intressant.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

målle
2015-05-13 22:29
#19

På tal om naturen…sitter just nu och tittar på National Geographic Wild på "Världens otäckaste mördardjur", alltså hualigen vad naturen skapat otäcka saker! Samtidigt så otroligt fascinerande och ja…Australien ligger inte så högt på min lista på länder jag skulle vija besöka! Det mesta läskiga finns ju där! Kubmaneter, Asiatisk jättebålgeting, trattminörspindel, komodovaraner (visste ni att deras saliv är så fullt med bakterier att den som blir biten av en komodovaran dör av infektion inom kort tid!) Så läskiga varelser det finns! Och vem vet egentligen vad som finns där djupt djupt ner i det stora havet!

målle
2015-05-13 22:31
#20

Förresten! Jag skulle ju tala om att jag hittade tillbaka till Lotus Tarot! Har ni kikat in den sidan? Man kan få gratis online tarotläsning och de korten jag fick idag var bara så rätt! Jag tror jag hittar lite svar på mina grubblerier och jag hittar framförallt verktygen! Känns som det nystas upp så smått, önskar bara komma in i ett riktigt rus-flow!

Annons:
Skorpion76
2015-05-14 07:20
#21

God morgon"


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

szirius
2015-05-14 09:41
#22

# 19 haha men MÅLLE😂…jadu, du väljer ju vad du vill fokusera på…😉just sayin😛….och där finns ju annars även kängurus o koalor o näbbdjur😍😊

Otroulig
2015-05-14 09:55
#23

Ja jag brukar kika in på Lotus Tarot ibland. Jag gillar mailen som kommer därifrån nån gång i månaden. 

Jag var supertrött vid 8 i går och skulle förmodligen ha lagt mig då - för när jag väl gick och la mig vid 10 så gick det då rakt inte att sova. Konstigt det där - hur tröttheten går över till nåt annat. Så glad att jag tog min morgon promenad när jag gjorde - för jag gick i sooool ☀️ nu har molnen kommit. Hmmm då kan man tvätta fönster - jag tror det här kan bli en riktig städ helg.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

målle
2015-05-14 18:20
#24

szirius - hahaha! Ja jag fokuserar för mkt på fel saker uppenbarligen! Dags att vända om! :)

Skorpion76
2015-05-14 18:21
#25

Den här helgen har jag besök av min bror.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

SHIAWASE
2015-05-14 23:34
#26

God morgon på er!

Här är det superväder ! Vi hade en tyfon häromdagen, men efter det har det varit 30 grader varje dag,,, Den här tiden är ju luftfuktigheten låg, så jätte skönt väder!!

Idag ska jag på kurs! tre dagars kurs, första dagen idag, sedan två dagar nästa vecka,  för att bli certificerad facilitator i Lumina Learning (googla om ni undrar) SUPER kul!!!!

Ska försöka gå igenom trådarna härinne också,,,, 

Ha en fin fin dag !

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2015-05-15 07:23
#27

Morrn ☀️

Vad ska du och brorsan hitta på, Skorpion? 

30 grader… ja jisses, haha! Njut, Shia! 😃

Igår kväll var jag ju i en bar och kollade på hockey när Tre Kronor slogs ut… det var fullt så jag stod vid baren med mina drinkar och tittade på en av skärmarna. Helt okej, bara liiite liten skärm på det avståndet. Det var ju en del svenskar där och det var så pinsamt att höra en kille bakom mig ragga på en tjej och vartannat ord var på svenska 😂🤐 men iaf, hon verkade ju gilla det, haha…
Sen hörde jag efter ett tag att han sa till henne, as we say in Sweden… en snygg tjej är aldrig själv i baren. Då högg det till lite i mig och jag blev ledsen. MEN sen tänkte jag att äh, jag är ju där för att kolla på hockeyn och inte för att bli raggad på. Jag sände säkert ut vibbar om det också 😉Den enda jag faktiskt pratade med där inne var en medelålders finsk man haha… och chattade lite med M som undrade hur det gick. 

Snart iväg på jobb igen! Solen skiner och det är en del moln också, och verkar lite kyligt. Vår - nu - tack!! 😍☀️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Skorpion76
2015-05-15 08:25
#28

God morgon!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
2015-05-15 12:12
#29

Missi, jag tycker du är supermodig som går ut själv. Där har jag hang ups - det skulle jag aldrig göra. Inte gå ut och äta på restaurang heller 🤐. Så heja dig 🥳.

Jag njuter av att inte behöva göra nånting. Det enda jag vet att jag ska göra idag är att handla och förbereda middag till ikväll. Ska göra en glass på frusna gröna ärtor och banan!!! Visst låter det crazy? Men en god vän sa att det var super gott. Så här ska testas. 

Här är också kallt, var tog våren vägen? Trots kylan så trotsar naturen och häggen har slagit ut och syrenen är på väg. Mina äppelträd är på gång att blomma, så jag hade önskat sol och värme så jag kan njuta av den vackra synen av rosa blommande äppelträd.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2015-05-15 12:21
#30

Haha, ja det är rätt skönt faktiskt. Jag har inga probleem att käka/fika ute 😃men däremot barer är ju något nytt.. dit har jag inte gått själv förr. Men nu har jag haft ett syfte som är att kolla på hockey, haha.. så varför inte!
Däremot nattclub vete fasen om jag skulle?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2015-05-15 12:40
#31

Drabbades just av en känsla av att NEJ NU får det vara nog. 

Nu har jag gått runt och mesat och lågvibbat och bara varit - nu får jag banne mig göra en insats och vibrera upp mig lite. 

Tack snälla Missi för tråden Hitta till den önskade känslan. För jag känner ju att jag inte är där haha. Men jag kan alltid göra nåt åt den. Så nu är det action som gäller. Välja bra tankar och en agera lite.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Skorpion76
2015-05-15 12:50
#32

Hej hej!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

målle
2015-05-18 12:11
#33

Igår kväll hände en rätt häftig grej! Jag låg i sängen och försökte somna när jag började andas på ett sätt jag inte brukar andas, men det var väldigt bekvämt sätt att andas på. Sen drog jag ett djupt andetag och släppte ut det som i en suck och kort därefter brister jag ut i ett jättestort leende samtidigt som jag känner (och tyst utbrister) "Yes! Yes! Yeah!" Jag låg och log hur länge som helst sedan.  Det kändes verkligen som något släppte, att jag fick en bekräftelse från Universum. Saker och ting är på gång, jag kan känna det! Tror jag kommer få ett stort lass snart! Allt kommer till mig på en och samma gång känns det som!

Det där leendet som tycktes komma från ingenstans var så så så välkommet! Tack!

målle
2015-05-18 18:42
#34

Jag gjorde nyss memory-spelet på www.thesecret.tv och klarade det på 50 vändningar och det svaret är: 50. The truth is that the Universe has been answering you all of your life, but you cannot receive the answers unless you are aware. Be aware of everything around you, because you are receiving the answers to your questions in every moment of the day. The channels those answers can come through are unlimited. They could be delivered in the form of a newspaper headline that attracts your attention, or overhearing someone speaking, or a song on the radio, or signage on a truck passing by, or receiving a sudden inspiration. Remember to remember, and become aware. Sååå sant så!

Annons:
Skorpion76
2015-05-19 07:04
#35

Katastrof! Jag ska gå till skolan snart och ute regnar det för fullt!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Minney
2015-05-19 07:36
#36

Idag kommer det att bli en grymt stark och bra dag! Japp, så är det!

Lejonhund
2015-05-19 23:10
#37

Fastnat på vinkelvolten. Snurr i huvudet, vad vill jag egentligen? Drömmer lite, blir osäker. Mycket som drar. Mamma har nyligen flyttat till Italien. Kanske prova något nytt, hyra ut lägenheten här och låna ett rum i hennes hus. Se vart det bär? Känns lockande. Kanske till hösten?

Lite nytt på G i närmsta framtiden. Positivt känns det som.

Följde intuitionen, sa upp mig från jobbet på McDonald's redan innan jag hade nytt jobb på G. Två veckor senare ringer de från ett annat ställe där jag varít på intervju för ett tag sen: "om du vill kan du säga upp dig från nuvarande jobb så fort du kan, vi har gott om jobb till dig här".  Tur jag sa upp mig helt enkelt, eftersom jag har en månads uppsägningstid, nya jobbet tyckte det var helt ok att vänta på mig när det bara var  två veckor kvar. Så nu ska jag prova städjobb from mitten på juni. Känns som en bra grej, att sköta sig själv, inga arbetsledare som står och gapar över axeln, gott om tid att fundera, kanske lyssna på lite bra ljudböcker och musik. Lite högre timlön. Och nästan bara jobb dagtid. Gillar visserligen nattjobb.. Men på McD är det olika mest varje dag, och jag är trött precis hela tiden. Kan inte sova när jag skulle behöva och är trött när jag verkligen behöver ha hjärnan skärpt, för kroppen inte hinner med i svängarna riktigt. Så ja, det är nog ett steg i rätt riktning.

szirius
2015-05-20 00:47
#38

# 37 hahaha, TACK för det minnet " Han har fastnat i vinkelvolten!" BLir ju tvungen att leta upp den….

HÄR! 😃

SHIAWASE
2015-05-20 01:05
#39

God morgon!

Låter bra Lejonhund, att du följer ditt inre! Lycka till med nya jobbet,,,

Här är fortfarande varmt och skönt,, eller fortfarande,,, nu blir det ju bara varmare och varmare,,,,men den här tiden är så skön, innan luftfuktigheten sätter igång,,,,

Saker och ting rullar på som vanligt,,,, Jag skrev ju om en film i en annan tråd,, och det dyker upp filmer överallt,, fantastiska ,, JUN AI är en annan film , som jag också har nämnt tidigare (Unconditionally Love) Den är fantastisk , samt projektet som är uppstartat i samband med den är också fantastisk,,,  Och en film till som jag inte har sett ännu, men ska se ,, som handlar om vårat minne , innan vi föds ,,,

Det intressanta är att jag har blivit bekant med alla regissörer, och producenter av alla dessa filmer, jag har träffat dem separat,, men  upptäcker att alla är connectade,, tex. han som är regissör för filmen om minnet som foster "Vårat löfte med Gud" heter den,,, han har är den som har filmat De andra filmerna  som jag nämnt,,,

Alla personer som jag träffar och möter nuförtiden är sammanflätade med varandra,,, oerhört intressant!!!! Självklart visserligen egentliigen, men jag blir lika fascinerad varje gång,,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2015-05-20 07:03
#40

#38 😂 jag tror inte jag sett den förut - jösses så kul!! 

#37 Jag tycker det låter som att du lyssnar på dig själv på ett väldigt fint sätt. 🥳 på dig!

#39 Hmm ibland önskar jag att jag kunde ladda ned obegränsat med film. Blev lite sugen nu.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2015-05-21 21:20
#41

Jaaa!! HAN HAR FASTNAT I VINKELVOLTEN! 😭😂😃😂
Underbar! En favorit som är lika rolig varje gång! Jag tänkte också direkt på den när jag läste, haha!

Ooh så spännande med Italien!! Låter väldigt klokt att du lyssnar på din kropp och följer det som känns rätt inom DIG ❤️ och du ser, när vi gör det så har saker en förmåga att lösa sig! Förslag och möjligheter kommer så lätt till oss då! Nice!! 
Städa är helt okej tycker jag med! Städade i några kommunalägda lokaler på Åland en sommar, det var riktigt nice just för att jag kunde sköta mig själv ♥ sen så gillar jag när det blir/är rent också 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Skorpion76
2015-05-22 06:58
#42

God morgon!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

sweetgum
2015-05-22 19:01
#43

Hoj allesammans! Satt på bussen hem från jobbet och funderade på hur man kan skilja intuition med känslan av att vara bekväm/vana/vanligt. Hur vet man att det är intuitionen som talar eller om man bara är bekant med något och alltså bekväm med det (det känns bra och man förvirrar det med intuition).  Makes sense? Äsch …

Medarbetare på Sydkorea iFokus

MissInAction
2015-05-22 21:03
#44

Godkväll 👋

sweetgum… kan du ge något exempel? För spontant tänker jag att intuition är en känsla, en "hunch", magkänsla.. exempelvis att man känner på sig att något inte står rätt till med en viss situation, eller att det kommer att hända något.. guidning helt enkelt. 

Hur tänker du att du jämför det med vana eller att vara bekväm? Menar du att vanan får dig att tänka eller handla på ett visst sätt, medan intuition kan få dig att handla annorlunda?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2015-05-22 21:50
#45

Vilken vecka…! Jag hade en väldig dipp i måndags. Kände mig halv-off under hela dagen och det blev liksom värre och värre, kände påväg hem från jobbet på kvällen att tårarna inte var långt borta. Så fort jag kom hem i princip så bröt jag ihop. Grät och grät och grät och det gjorde så fruktansvärt ont och jag ville inte leva längre.  Jag bara la mig i sängen och somnade sen.

Morgonen efter hade jag sovit 9 timmar. Solen sken. Jag satt nästan en timme i sängen innan jag gick upp och läste en massa skönt boost-prat på Fejan. Och killen jag varit kär i i ett år nu sa att han tycker jag är amazing. (Dippen handlade för övrigt till 99% om honom). Oavsett vilket så kände jag mig som pånyttfödd. Jag hade även i min förtvivlan kvällen innan bett all the angels out there att hjälpa mig. Det måste de ha gjort för dagen efter så kände jag som.. var det Karin… som beskrev det så fint att plötsligt blir allt så mycket klarare..! ♥ Det var en underbar vårdag och det luktade vår.. grönt… mmm 🤗

På kvällen var det födelsedagsmiddag (en vän alltså som fyllde) med ett gäng på en restaurang i Gamla stan, så jag drog dit strax efter jobbet. Tallinn är ju alltid magiskt och vackert 😍men sååååå fint i kvällsljuset ❤️och jag bara njöt av vägen dit! Grönskande parker, glada människor… Och så blev vi fotograferade när vi passerade ett övergångsställe.. ett litet fotografteam med sån svart skärm och allt 😃 kändes som att någon ville föreviga min skönhet, haha! Det var för övrigt flera som tog kort (på varandra) när jag gick mot restaurangen, jag verkade hamna på de flesta av dem…
Och det fina häst och vagn-ekipaget som håller till i Gamla stan på sommaren… vid blomstergatan.. såå mysigt! Och allt kändes bara så underbart! 

På jobbet har det varit FULLT upp den här veckan! Ojoj vad jag har jobbat häcken av mig 😃men det är roligt också och meningsfulla arbetsuppgifter. Jag känner att jag verkligen gör skillnad och hjälper människor. 

Har även fått väldigt trevligt bemötande och skön attityd från massor av våra återförsäljare och Nissanfolk internt den här veckan. De har önskat mig en strålande dag och skrattat mycket och sagt att har jag vägarna förbi så får vi ta en lunch! Såna grejer 😃
Och idag satt jag i flera timmar med ett fall där en verkstad helt satt sig på tvären så att jag fick lösa det och även involvera en annan verkstad, som bara lyckligtvis "råkar" vara den som sålt bilen till kunden. Otroligt tacksam att de villa hjälpa mig att hjälpa kunden!! 🤗😍och också där mycket skratt när han sa att oj vad jag/vi kommer vara skyldiga dem nu.

Även om kunden är jättebesviken och inte (såklart) förstår vår organisation eller vem som har ansvar för vad (importör/tillverkare, återförsäljare och verkstad, bergningsföretag, försäkringsbolag, biluthyrningsbolag osv osv.) och skäller på både oss och alla andra.. så är det mitt jobb att vara kundens stöd och hjälp och göra det jag kan inom våra ramar, för att lösa situationen på bästa sätt.

Känner att jag växer och utvecklas enormt av detta och är också stolt över mig själv och känner att jag trots allt gör ett jäkligt bra jobb. Och jag kan faktiskt säga att jag älskar mitt jobb. Så coolt! 🥳

Märker också att jag lyckas med dessa blixtmanifesteringar nu.. jag tänker en tanke och några ögonblick senare så kommer det upp. Det är en häftig påminnelse om vår dragningskraft… blir en liten adrenalinkick liksom! 

Ikväll efter jobbet handlade jag lite smågrejer inne i stan (just ja måste packa upp från handväskan haha). T.ex. en hårolja som jag tänkte imorse att det ska jag köpa igen, den hade de såklart erbjudande på den här veckan! Samma med tandkrämen jag tänkte köpa, tack tack. Och sen handlade jag "middag" (ett slags flätat bröd med ost och skinkfyllning.. gräddat) och tog en omväg hem, genom Gamla stan.. det är bara för underbart vackert ♥ 

Oj vad jag var på babbelhumör ikväll 😊

Skickar en KRAM till den som vill  ha! 🤗


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2015-05-22 22:18
#46

Haha… så hände det igen att en mås kom och landade precis utanför mitt fönster. Det hände härom veckan också och vi tittade länge på varandra 😃

Den här gången knackade han liksom på fönstret en meter bort och efter jag slutat filma så skrek han (hon?) högt innan han lyfte och flög iväg igen 🤪

Märkliga djur. Stora fåglar, det här!

Undrar om det är något budskap de kommer med? När de bara dyker upp sådär 🤔


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2015-05-22 23:07
#47

… och nu är jag här igen!

Till sweetgum 😎
Hittade detta nyss på en ny FB-väns sida! 
http://themindunleashed.org/2014/04/7-ways-better-listen-intuition.html


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2015-05-22 23:48
#48

Men vilken cool mås!! Hen ser ut som - jamen släpp in mig då, vi skulle ju ha ett snack, du bjöd hit mig 😃

Åh Missi, det är den här känslan jag ville att du skulle få uppleva, att göra skillnad, att känna att du gör ett bra jobb, för mig så har det betytt så mycket ❤️.  Jag blir så glad 😍. 

Själv har jag basunerat ut Lagen om attraktion inför hela släkten. Fast egentligen var det riktat till min systerdotter som är fokad på rädsla. Jag fick ju kommentarer om att "du kan ju plocka fram rökelsen också" men det är så skönt för jag insåg tidigare idag att jag verkligen låter all kritik som handlar om oförstånd bara rinna av mig. Helt fantastiskt skönt! Min chef sa igår " det är konstigt hur en del har jättemycket att göra och andra har ingenting att göra" Jag kan ju bara tolka in vad han ville ha sagt, han ogillar fikaraster - det är ett faktum - och innan hans uttalande så hade jag och några till tagit en fika paus och han stod och stirrade på oss när vi kom ut. 

Jag kan ju tänka - om det är så att vi har ojämn arbetsbelastning så kanske det är en chefs jobb att fördela den… men jag sa inget - för jag kände att det skulle inte leda någonstans. Jag kände dessutom att JAG tänker inte ta någon skuld i det här. Så himla skönt att bara låta allt rinna av sig. Att inse att det är inte MITT problem. Att faktiskt acceptera att det är som det är.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
MissInAction
2015-05-23 00:51
#49

Oj vad intressant detta med arbetsfördelning! Den frasen har jag också hört, att vissa har mycket att göra och andra lite 😃En kollega brukade säga så.. dock inte om mig på något sätt.
Intressant tycker jag för att jag har tänkt mer och mer på det här på sistone, och jag befinner mig på motsatt sida misstänker jag. Det är så att jag drunknar i arbete och jobbar ofta övertid då det är så och glömmer/hinner inte ta rast. Medans min svenske kollega sitter och slösurfar och chattar större delen av tiden. OCH sen har han mage att ibland lämpa över arbete på mig som han "inte hunnit med" och jag har börjat känna nu att snart kommer jag bara att säga nej, stopp, nu räcker det och nu kan du också börja jobba lite på dagarna 😡 😉

Ikväll skrev jag dock en lapp innan jag gick (var sist att lämna) då jag antar att han är där före mig på måndag! TACK! För att du tog alla complaints som kom in idag 🙂 skrev jag. Jag var helt dränkt i arbete och problemlösning hela dagen. Så jag uppskattade verkligen att han tog hand om alla som kom in idag, det var 3-4 tror jag ♥

För jag har complaints som kundtjänst skickar till oss, jag tar hand om info requests som de skickar (alla möjliga tekniska och praktiska frågor som jag får leta svar på), goodwill-ärenden från våra återförsäljare, samt IT-support för dem… OCH så tar jag complaints. Kollegan hanterar bara complaints. En viss skillnad där skulle jag vilja säga. 🥵

Så… nu börjar bägaren rinna över, känner jag. Och det jag tycker är så konstigt är att han inte verkar ha det minsta dåligt samvete heller! Jag skulle aldrig klara att göra så som han gör och se hur min kollega sliter för att hinna med. Och sen tycka ibland att "vi får dela upp mellan oss" 😮

Okej..  då fick jag ur mig det 😉

Nu dags för en date med sängen 🤗😴


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2015-05-23 00:54
#50

Oj just fasen.. jag tänkte ju posta det med.. blev nyfiken och googlade på fiskmås och symbolik 🙂spännande! Denna länk handlar dock o fiskmåsen som kraftdjur. Det vet jag ju inte om jag har kanske. Har inte riktigt haft den känslan. Än. Men det känns definitivt som att den vill säga mig något.

http://villa-mariposa.blogspot.com/2013/07/kommunikation-fiskmasens-gava.html

Rätt coolt med de omskrivna yrkesvalen också.. journalist ville jag bli ett tag och författardrömmar har jag ju alltid haft. Heh.. 

Fiskmåsen finns både vid närhet av vatten och i stadsmiljö. Den flyger högt och har kontakt med den andliga dimensionen.Fiskmåsen flyger högt och kommunicerar hela tiden med andevärlden. Den vill visa dig hur du med överblick av en situation kan se den med klarhet och lära dig att betrakta flera perspektiv av en situation.

När fiskmåsen dyker upp i ditt liv vill den fråga dig om du är öppen för vägledning från andevärlden? Den talar om för dig att om du ska gå in i ett meditativt tillstånd för att förmedla budskap från andevärlden till mänskligheten.  
Fiskmåsen kan lära dig mycket om att se, leva och vara. Den vill visa dig på att tala ur hjärtat och kommunicera med andevärlden.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Skorpion76
2015-05-23 07:28
#51

Idag är det tydligen pingstafton. Det hade jag missat.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
2015-05-23 12:57
#52

Missi, det verkar som att det är en sned arbetsfördelning. Du har väl en chef antar jag. Det är chefens eller arbetsledarens ansvar att fördela arbetet och göra prioriteringar. Sen är det viktigt att kunna säga nej till uppgifter. Om jag t.ex får lite för många uppgifter så frågar jag vilken prioriterings ordning jag ska göra om jag inte hinner göra allt på kort tid. Vilket är viktigast. 

Idag vaknade jag relativt pigg halv sju - funderade på att gå upp - men somnade om. Sen vaknade jag halv elva! 😮

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2015-05-23 13:52
#53

Pingstafton? Är inte sånt på en söndag? 🤪noll koll på alla dessa kristna helgdagar..

Jag struntade i att sätta larm och vaknade vid hal tolv 😇nu börjar det väl bli dags att ta nåt känner jag, har duschat iaf! Lyssnar på radio.. massa mysiga (estniska) låtar 😍Älskar Screamer Radio, ett gratisprogram som man laddar ner och kan bläddra bland radiokanaler från hela världen och lägga till i favoriter! ♥ 

Mm jag vet typ prioritetsordningen på våra arbetsuppgifter och grejen är att vi har mål att jobba mot, på alla typer av uppgifter, uppsatta/önskade av Nissan. Och det är på vissa delar helt galet och noll chans att hinna med. Så det i sig skapar ju en viss stress och känsla att jaha… 
Både min teamleader och min supervisor vet om vem som gör vad i vårt team, så de är väl medvetna om den här arbetsförmedlingen. Det är det som är så fascinerande… de vill att jag ska jobba normala timmar och alltså inte övertid.. svår balans det där, men det lär ju märkas i kvartalsrapporterna hur bra vi når målen i Sverige 😐Men nu har min kollega genomgått en training till IT-biten.. tydligen för tredje gången!!!! Men ändå verkar det svårt. Så jag kan tänka mig att det är därför jag får göra allt… för att han inte lyckats lära sig. 

Ahh! En rolig sak, jag fick två jobberbjudanden spontant i början på veckan.. från rekryteringsföretag här i Tallinn. Jag har inte varit aktiv sökande eller uppdaterat någon info på ett halvår typ så jag vet inte alls varifrån det kom helt plötsligt. Men intressant!! Har ju en vän som jobbar på ett annat företag, som försöker få mig att börja hos dem istället. De har lite högre lön, och bonusar på 200€ !! om man gör bra samtal under en månad. Wow liksom. Fast det verkar mer stressigt, sämre arbetstider och så. Sååå… man får väga för- och nackdelar och tänka vad som är viktigt. Jag tycker ju mitt jobb är roligt 🤗

Ikväll får ni rösta på Estland i Eurovision, tycker jag 😍jag får ju inte det… men ska bli kul att höra alla bidrag och spännande att se hur det går för Estland.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Skorpion76
2015-05-23 16:21
#54

Hej hej!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
2015-05-23 19:03
#55

# 53 Du får gå på känslan Missi!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
gardit
2015-05-24 12:43
#56

Hej på er alla, jag har inte varit här på länge då jag har hittat andra ställen att hämta inspiration på. Omväxling förnöjer vet ni ;) Men jag har läst igenom lite gamla trådar och de inlägg som jag gjort, jag insåg att jag har kommit långt i livet. Lite som när man är ute och går, man tycker det går långsamt och man kommer aldrig fram, men vänder man blicken bakåt ser man hur långt man faktiskt har kommit☆ Jag läste någonstans att allt blir bra till slut, och är det inte bra, så är det inte slut ännu. Mitt liv är i ständig utveckling, jag har startat min resa. Var jag hamnar till slut har jag ingen aning om, men det blåser kraftiga vindar. Tack för att ni finns och sprider er kunskap om LoA. Kram♡

sweetgum
2015-05-24 13:30
#57

Hej igen! Äh, det va jag som läste i någon tidning att de som intervjuar folk inte ska gå på magkänsla eftersom det kan vara så att personen bara passar in i en mall och då "känns bra". Tex om en äldre man bara anställer andra äldre män osv. Det fick mig att tänka och tvivla lite då jag har haft problem med min intuition den senaste tiden (har inte kunnat förstå vad som verkar bäst, allt har varit så snurrigt och det har slutat med att massa saker går fel). Tack för länken! 🌺

Kul det där med fiskmåsen och jobberbjudandena! Röstade faktiskt på Estland och Australien så check ;)

Härligt gardit!

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Livscoachen
2015-05-24 20:43
#58

Hej🙂 inte varit här så mkt på senaste tiden heller men utvecklas gör man! Känner ännu mer tillit till hur Lagen om attraktion fungerar iallafall nu efter att jag har ändrat en tidigare uppfattning till något positivt och sedan fått se det hända i verkligheten. 

Men har börjat lyssna mer inåt igen, satt vid en sjö en solig dag för någon dag sen och ville bara känna efter om det fanns något budskap till mig, det som kom upp var:

" Fri som fåglar är alla människor, vi väljer själva hur vi vill uppleva livet som. Flyga högt eller lågt, valet är alltid ditt och det är ditt egna liv. Sjung livets sång som vibrerar i harmoni med själen"

Brukar ni andra med försöka lyssna på er "inre röst" ?

Skorpion76
2015-05-25 17:39
#59

Hej på er!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

MissInAction
2015-05-25 19:48
#60

Hej hej 😎

Jag tänker inte ens leta men jag minns att vi då och då snubblar över ämnet sömn och hur är det egentligen med momentum och vibration där? Det var inte så längesen jag såg den diskussionen senast men jag kan inte minnas var… så jag lägger in videon här! Hon förklarar klockrent 🙂har ställt in att klippet ska börja där hon börjar prata om det. Tycker för övrigt att hela videon är värd att lyssna på! ♥

Ska ta och gå ut en stund till, passa på att njuta av den underbara kvällen! ☀️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

målle
2015-05-25 20:39
#61

Hej och god kväll! Vet ni?! Jag har investerat i något riktigt kanonbra! Jag har köpt mig en bra cykel! En lite tidig examenspresent till mig själv och jag är såååå så nöjd! Snygg är den också! 21 härliga växlar så jag kan susa fram på de skånska landsvägarna och jag har nyss kommit hem från en dryga milen lång runda tillsammans med min sambo. Haha, vi cyklade förbi en hage med två kor och två kalvar, de glodde som om de aldrig sett något liknande förr :) I skolan idag längtade jag t.o.m. hem för jag ville ut och cykla! Jag ser fram emot alla härliga kvällar nu på min cykel. "I want to ride my bicycle, I want to ride my bike" ;)

Otroulig
2015-05-25 22:06
#62

Härligt Målle!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
MissInAction
2015-05-25 22:35
#63

Oooh härligt med ny fin cykel! 🤗🥳 haha nästan så att jag vill fråga om bild! 😃

Cykelturer på sommaren är ju bäst 😍

En annan tog en promenad ikväll i gamla stan. Gick ut vid halv tio, lite sent men jag var liksom tvungen, det har varit så underbart härligt väder idag! Får passa på såna fina kvällar på försommaren 😍
https://www.facebook.com/video.php?v=10152786739665124

Tror att den videon ska vara synlig för alla 🙂

Nattis 😴


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Skorpion76
2015-05-26 17:11
#64

Hej hej!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

målle
2015-05-26 17:35
#65

MissInAction - klart du ska få bild på min nya fina cykel! Kanske inte nu idag men snart så! 😃Kolla i Bildtråden då! 

I morgon har jag redovisning av mitt examensarbete och ska då även ha en klasskamrat som opponent på det och på torsdag ska jag själv vara opponent på en annan klasskamrats arbete, sen är jag klar med skolarbeten och tar examen den 5/6 efter 2 år långa studier och kan titulera mig hälso- och vårdadministratör! Änteligen! Wihoo! 🎈

Otroulig
2015-05-26 19:11
#66

🥳🏆🌺✨🎈🍸😃 Grattis Målle!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2015-05-26 20:52
#67

Fiskmås Våga vara först Det är viktigt att våga vara först. Mod får du genom att lära känna dig själv och din kraft. Din gåva är framåtanda. Från Djurens Språk – Solöga :)

MissInAction
2015-05-26 22:23
#68

Hmmmm Linn… är det något särskilt du vill säga där, eller är det jag som tolkar in saker och ting nu? 😂🤐

Framåtanda stämmer ju iaf.. 😊

Och wiee målle! Grattis!! Vet känslan 😃🥳🍸🎈


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Skorpion76
2015-05-27 15:25
#69

Hej på er!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
målle
2015-05-27 15:27
#70

Tusen tack Otroulig och MissInAction! Jag var inte alls nervös och redovisningen gick jättebra! Handledarna tycker mitt arbete är gediget och jättebra. De vill t.o.m. använda det till efterkommande klasser! 😃

Skorpion76
2015-05-27 16:19
#71

Hejsan!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
2015-05-27 20:40
#72

Wow Grattis Målle, vad kul!!!👍😃🌺🌈

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2015-05-27 21:29
#73

Jag har rekord i sedda regnbågar det senaste året….jag hade tänkt att lägga in en bild - men mitt iCloud funkar inte som jag vill. Men tack, tack för all fina regnbågar 🌈

Jag känner mig stolt idag för jag har haft att göra med en man som är anklagande, aggressiv, och irriterad och jag har lyckats hålla mitt lugna fokus. Lugnt frågat "nu uppfattar jag att du låter aggressiv, varför då?"  SÅ stolt och nöjd över att jag nuförtiden inte tar åt mig för att andra människor tycker saker och försöker skyffla över på mig. Det bara rinner av - som på en gås. Vilken härlig känsla. Så här var jag inte för två-tre år sen kan jag säga. 🥳 på mig. 

Jag är så tacksam!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2015-05-28 00:14
#74

Hej på er !   Grattis Målle!!!

Otroulig, visst är det en härlig känsla det där,, det visar ju bara hur förankrad du är i dig själv!!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Lejonhund
2015-05-28 13:36
#75

Fri från jobb idag, så har bokat en fika på stan med en vän i eftermiddag, ska bli så mysigt. Fixat massor hemma också. Känner att jag vill ha massa fler växter, men det får bli när ekonomin ser lite bättre ut. Alla väggar är vita i min lägenhet, så skulle bli så underbart med massa grönt och färgglatt. Jag blir glad av färg!

Börjat åka en massa inlines igen också. Som transportmedel istället för bilen när det funkar med avstånd och tid (och jag inte ska till innerstan där allt är kullersten, inte så åkvänligt ;) ). Drar på nån härlig musik i lurarna och susar runt i stan.Brukar ta lite omväg om jag har tid. Och nu har syrenerna börjat dofta också, helt underbar att susa förbi trädgårdar med syren på kvällarna 😍Och perfekt tid att bara fundera på allt och inget, lite meditativt med inlinesåkande för mig tror jag.

Skorpion76
2015-05-28 13:37
#76

Hej hej!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
Otroulig
2015-05-28 20:43
#77

Åh Lejonhund, det ser så cool ut med inlines - det är såna härliga rörelser på nåt vis. Jag har testat en gång haha, det såg säkert jättekul ut. Nu funkar det inte med knäet så jag får njuta av de som far fram.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2015-05-28 22:58
#78

Låter som att du njuter, Lejonhund! 🤗 

Jag njuter, jag med! Åh vad jag älskar Tallinn! 😍❤️😍

Åh hahahaha!! Gissa vad som hänt. Min svenske kollega ska sluta! 😮😃🤐🤪😇

Han är kvar till mitten på juli. Innan dess har han ju semester också. 
Så nu behöver de hitta en ersättare.

Någon som är sugen på att flytta till Tallinn och jobba!? 🤗🥳 Kravet är att du pratar flytande svenska och är kundorienterad 😉

Först blev jag bara helt paff när han berättade. Hade liksom inte alls väntat mig det.. men jag tycker det ska bli spännande att se vad det kommer för person! 

Ah, ikväll har jag varit på ett event med en massa andra invandrare här. Pratade mest med mina bekanta, men träffade också två svenskar, medelålders män, och en ung amerikansk man. Så det var nice.
På söndag ska jag hänga på ett gäng svenskar och svenskester (antar jag) till Nargö, en gammal svenskö  så man får åka båt dit. Det är den svenska kyrkan här som anordnar resan, med gudstjänst. Så det ska bli spännande med en utflykt!! Har ju inte varit utanför Tallinn än 😮

Och nu borde jag verkligen hoppa i säng. Har tänkt hela veckan att jag vill komma iväg och börja jobba tidigt, men oavsett hur många timmar jag sover, så är det bara svårt att komma upp på morgonen, och jag kommer snarare dit senare än förr 🤐och då tar jag ändå med mig frukosten nu på sistone.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Skorpion76
2015-05-29 06:50
#79

Hej på er!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

målle
2015-05-29 12:31
#80

EVERYTHING HAPPENS FOR A REASON!

Ursäkta att jag skriker, men detta måste jag själv komma ihåg nu! Lugn, andas, allt kommer att ske precis så som det är menat!  Det finns en mening med detta, det finns en mening med att jag väntar, väntar och väntar på svar från min tilltänkta framtida arbetsplats! Eller hur? Jag har dessutom sökt 2 andra jobb nu så om det inte blir som det först var tänkt kan något annat möjligen ännu bättre komma! 

Bara lugn nu och VÅGA LITA på att det löser sig, för det VET jag ju att det gör! Ja, det gör det ju.

Otroulig
2015-05-30 11:35
#81

Ja det gör ju det Målle 🤗

Det blir ju ofta så att när vi villkorar vad vi vill ha, istället för att vara öppna och ha tillit så kommer den där frustrations känslan. 

Det kanske är nåt ännu bättre som finns för dig? Som du just nu inte har en aning om, eller hur?

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Skorpion76
2015-05-30 12:46
#82

Här regnat det!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

SHIAWASE
2015-06-01 05:59
#83

Hej på er !

Som vanligt hektiska dagar,,,,, Målle! Överlåt allt åt universum,,,,, ha tillit!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Otroulig
2015-06-01 06:55
#84

Godmorgon och välkommen Juni! 

Det var en blöt morgon 🙂 så tacksam för min nya regnjacka.

Jag har börjat kika på hus - iom att jag manifesterat en fast tjänst finns nu möjligheten att låna pengar och drömmen om hus på landet är plötsligt något som faktiskt är möjligt. Jag nosar runt lite - och det utkristalliserar sig olika behov, vad jag vill ha, läget, storlek osv. Det är lite roligt. 

Bröllop kommer upp lite som ett tema också 😍 så det känns som att det är lite som att energierna skiftar.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Skorpion76
2015-06-01 19:58
#85

God kväll på sidan!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

SHIAWASE
2015-06-02 04:10
#86

Låter spännande Otrulig!!! Hus och bröllop:) Det är ju så kuul att titta på hus också!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

målle
2015-06-05 21:37
#87

Åh! Varför har jag heeelt fruktansvärt fel känslor just nu? För det första, idag tog jag examen, två års studier är klara och jag har nu en yrkeshögskoleexamen. Jag borde jubla, men istället sitter jag med en hemskt olustig känsla i kroppen. En nästintill ångestliknande känsla. För det första så skulle jag, eller rättare sagt trodde jag att jag skulle ha ett jobb att gå till på måndag. Tyvärr uppstod lite hinder på vägen för stället jag ska jobba på och min framtida anställning där är bäldigt oklar. Jag ville inte sitta i sjön medans jag väntar på svar på om de kan anställa mig eller ej så jag har ju självklart sökt andra jobb. Trots att det först tilltänkta stället kämpar med blod, svett och tårar för att få anställa mig. Idag ringde ett av de andra ställena jag sökt jobb på och vill ha mig på intervju nästa vecka. Jag borde jubla men istället fick jag typ ångest över hur jag ska göra nu. Jag är bara rädd att jag ska göra första stället besvikna…inget annat känner jag! Jag fattar inte varför jag inte är glad över att saker kanske ordnar sig! Varför känner jag på detta sätt?? Jag vill nästan gråta! Jag är jätteorolig för hur måndagen kommer bli. Jag ska då till det första stället, vad jag ska göra där vet jag egentligen inte, för jobba tänker jag ju inte göra, jag är ju inte anställd där, än.. Jag antar att jag ska prata lite med chefen face to face istället för att skicka mejl fram och tillbaka där jag frågar hur det går och hen fortfarande inte fått ngt svar av sina chefer att i sin tur ge mig. Jag kommer ju då även berätta att jag är kallad till intervju på ett annat ställe och är väl rädd för hur/vad reaktionen blir. Jag är alltså typ livrädd för vad andra ska tycka och tänka om mitt agerande, vilket för övrigt endast är att "se om mitt eget hus", istället för att fullkomligt glädjas över att ngn vill ha en arbetsintervju med mig. Saker och ting är ju på så sätt på väg att lösas och för min del spelar det nog ingen roll vart jag får anställning eftersom jag vet att jag trivs på första stället då jag jobbade där förra sommaren och det stället som nu vill intervjua mig erbjuder en tjäns som låter intressant. Jag vill nog bara ha en fast tjäns bums. Vilket ju faktiskt var vad jag tidigare i år trodde jag skulle ha klart på måndag. De problem som uppstått på det ställe jag trodde jag skulle börja jobba uppstod för drygt en månad sen vad jag vet och innan dess var det inga problem med tjänsten. Hur ska jag släppa detta och förstå att jag måste se till mitt eget bästa. Sluta tänka på att jag kanske gör någon besviken och istället se till att få det jag vill och behöver ha? Usch vad långt det blev och jag har nog ändå inte lyckats få fram riktigt vad som grämer mig….. Åh!

MissInAction
2015-06-05 22:30
#88

Kram målle! 🤗

Och GRATTIS!! 🥳🌺🏆🍸☀️

Jag skulle ljuga om jag sa att jag kan relatera. Men de tankar jag får är att du ska påminna dig själv om att du är VÄRD att må bra, du är VÄRD det allra bästa. Och att vara ärlig och sann mot sig själv, och därmed också mot andra som i exemplet du ger att berätta för "första" arbetsgivaren att du blivit kallad till en till intervju. Det här tror jag är saker som jag hjälper oss att växa och förankra oss i oss själva. Och att respektera oss själva. För varför skulle vi inte, liksom! ♥

Du kommer att känna vilket som känns rätt, absolut, så du behöver inte ha någon panik över det 🙂

Kul ju att fler är nyfikna på dig! 🥳

Oooh jag känner mig så inspirerad! Rent allmänt. Pirrig och motiverad och nyfiken 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

målle
2015-06-05 22:48
#89

Åh tack för ditt svar Miss! Jag behöver höra att jag är VÄRD det, varför ska jag bry mig mer om andra än om mig själv, vilket jag ju gör med dessa känslor. Klumpen i magen sitter fortfarande kvar och lär förmodligen göra så tills jag pratat klart med chefen på ställe nr 1 på måndag. Sen får jag försöka släppa det här med jobb, för jobb är inga problem att få med min utbildning, de skriker efter oss på arbetsmarknaden. Så i mitt val av arbetsplats just nu är det "först till kvarn" som gäller, mer eller mindre. Självklart ska lön och trivsel vägas in men i såhär tidigt läge, direkt efter examen och utan flera ställen att jämföra får det bli så. Som jag skrev i tidigare inlägg vet jag mer eller mindre vad ställe 1 går för så att säga men jag har bara jobbat där en sommar och några fåtal dagar här och där under min utbildning så jag har inte så mkt att jämföra med, därför är en helt ny annan arbetsplats lika attraktiv. Därför känns först till kvarn bäst eftersom jag vill ha en fast tjänst snarast. Sen om det är ställe 1 eller ej får ju återstå att se! Jag vet inte om jag kanske är rädd att ställe 1 förväntar sig ngt av mig. Kanske de förväntar sig att jag ska jobba på måndag, vilket jag inte gör eftersom jag endast har en timanställning där med en timlön på tusenlappar under minimilönen efter avslutad examen, så det säger sig självt att det inte är aktuellt. Jag är mer värd än så, DET vet jag! ;) Kanske de förväntar sig att jag ska fortsätta vänta på deras svar, de vet ju inte att jag sökt andra jobb, vilket jag egentligen tycker de borde förstå. De kanske tycker jag är osjysst som ser mig om efter annat. Herregud, att jag ens tänker så? Vad är det som får mig att tänka så? Jag vet ju att det är helt sjukt att tänka så, men lik förbaskat tänker jag så iaf! Varför är jag så orolig för vad de ska tycka/tänka/säga?

MissInAction
2015-06-05 23:40
#90

Jadu… varför? Jag har inget svar, men viktigare kanske är att du ju inte behöver vara orolig för det, du har tillåtelse att släppa den oron 😎

För det första, varken du eller de vinner något på att du går omkring och mår dåligt, eller bortprioriterar dig själv när du sätter andras väl främst. Och för det andra… hitta tillbaka till tilliten till att allt löser sig på bästa sätt? 

Åh, jag är så trött så jag tappar bort mina tankar. Jag hade massor när jag läste vad du skrivit, men mina tankar är för snabba för att jag ska hinna skriva ner dem, trots att jag skriver snabbt på tangentbordet 🙂😃

Nattis 🤗😴


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Skorpion76
2015-06-06 07:31
#91

God morgon!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
2015-06-06 15:51
#92

Målle - haha, jag ser tvärtom en enorm chans. Två ställen som vill ha dig. Perfekt!! Det ska du ju helt klart vara ärlig om. Du sitter ju på trumfkorten! Du är eftertraktad. Det är en bra känsla och det ska du stå för och t.om utnyttja. 

Jag var ju projekt anställd på mitt nuvarande jobb.  Sen hade jag bestämt att näre - nu ville jag ha ett fast jobb för att kunna ta lån och köpa hus. Så när jag fick ett erbjudande om en öppning på ett annat ställe så berättade jag det för min chef och frågade samtidigt hur lång uppsägningstid jag hade. För jag berättade att fast jobb just nu var viktigt för mig. 

Simsalabim så kom de knallande med ett kontrakt med fast anställning. 

Det här är en gåva Målle ! Perfekt.  Börja se det så i stället. Det är ett sätt för dig att få bra anställningsvillkor och andra förmåner. Du är eftertraktad och har alla trumf på din sida. 

Lita på att det som händer är möjligheter istället för nåt annat. 

Go Målle Go!!!🥳🦸‍♂️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

målle
2015-06-06 17:00
#93

Åh, puss och kram på er båda MissInAction och Otroulig! När jag läser det ni skriver känner jag sanningen inom mig, men någon dum, elak och ful känsla lägger sig som en tjock smet ivägen och hindrar de sanna känslorna att komma fram! Och jag tror jag vet vad som orsakar denna "tjocka smet" och denna orsak ska avlägsnas idag! Jag ska verkligen jobba med att få fram det som era inlägg förmedlar mig! Varför i hela friden ska jag tänka på ngn annan än mig i detta läge? Nu hoppas jag nästan att fler av de ställen jag sökt till hör av sig för intervju! :) bara för att jag ska få något ordentligt att bita i! Haha!

målle
2015-06-08 11:09
#94

Fasligt vilken lååååg aktivitet det är på Klotterplank nr 40 då! Vad sysslar ni med? :) Detta inlägg riktar sig nog mest till MissInAction och Otroulig eftersom de svarat på mitt tidigare lååånga inlägg här angående min oro. Idag var jag iaf på ställe 1 och pratade. Som jag misstänkte antog de att jag skulle börja jobba där idag, på ett vikariat "så länge" och tilläggas bör att inte ens dessa papper för ett vikariat fanns att skriva på för anställning. Jag gjorde klart för de att jag jobbar inte förrän jag skrivit på papper och jag skriver inte heller på några papper om det inte är en fast tjänst. Punkt. Helt OK enligt de, skönt! Berättade även att jag sökt andra jobb och att jag ska på intervju, självklart helt OK och förståeligt för de. Skönt! Vad som nu känns väldigt olustigt för mig angående ställe 1 är att hen ringde sin chef för att höra sig för angående anställningspapper när jag var på plats, i hopp om att kanske kunna trycka på lite grand. Fick då veta att det finns papper, som legat i glömska i flera veckor, som saknar underskrift av verksamhetschefen. Vad jag dock misstänker är dessa papper inte för en fast tjänst, utan för det vikariat som de trodde jag skulle hoppa på idag. Anledningen till att jag tror det är papper endast för ett hikariat är för att de behövs ansöka om dispens då budget överskrids och att hen sa, när jag var på väg ut genom dörren typ, att "så ska de bara ändra till fast…". Tänkte inte på just den kommentaren förrän jag kom till bilen…vadå ändra till fast…är papperna och godkännandet från cheferna på ett vikariat är det ju inte bara till att ändra detta till en fast tjänst hur som helst… Det är ju en stor skillnad! Hursomhelst ska jag gå på intervjun till det andra stället och sedan får jag höra från ställe 1 och kolla NOGGRANT vad som står i de papperna! Allt känns så luddigt från deras sida. Jag har nu fått en känsla av att jag hoppas mer på ställe 2 faktiskt. Min magkänsla säger så, och visst är det den man ska följa?

MissInAction
2015-06-08 14:05
#95

Jaaa, magkänslan ska man följa! 🤗 Det är den berömda intuitionen, in-tuition.. som kommer inifrån vår själ alltså 😉

Håller med om att det verkar luddigt det där, BRA att du är alert och medveten om vad du vill.

Det är kanske sommaraktivitet här inne? 😃☀️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

målle
2015-06-08 14:11
#96

MissInAction - jag tänker t.o.m. be ställe 1 vänta på mitt svar nu om de nu hinner fixa fram papper på fast tjänst innan jag vet hur det går på intervjun. Ibland kan det ju gå fort efter intervjuer, vilket jag verkligen hoppas på, för jag kan med stor säkerhet påstå nu att jag helst vill bli anställd på ställe 2. Det är var mitt inre säger! Och ställe 2 ska anställa 3 st och jag tror jag har stor chans där!

Otroulig
2015-06-08 20:53
#97

Ja, var lite fortsatt cool nu Målle. Bra jobbat!!! 🥳 på dig!!

Lite känner jag att när man visar för andra och sig själv att man menar allvar och att man är värd att få det man vill ha, så ställer universum upp och fixar det allra bästa!

Själv har jag varit lycklig, harmonisk och lätt i sinnet hela dagen och när jag kommer hem har jag fått Ja till ett lånelöfte från banken- så nu kan jag på allvar börja titta på hus. JIHA! Det är liksom verklighet!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Lejonhund
2015-06-09 02:46
#98

Jag gjorde sista dagen på McDonald's idag. Och på onsdag börjar nya jobbet :)

Firade att jobbet var slut med att måla naglarna direkt när jag kom hem kl 02 :D Har saknat att kunna ha färgglada naglar. Glitterblåa blev de denna gång, somrigt och härligt!

Nu ska jag bara försöka ställa om kroppen från nattjobb till tidigt tidigt morgonjobb, kl 06 varje dag. Jag som inte dirket är morgonmänniska, men det är ju faktiskt ganska skönt att då få sluta tidigt och ha mycket kvar av dagen när man jobbat färdigt :)

Lejonhund
2015-06-09 05:51
#99

Går inget vidare med sovandet.. Blev visst uppe hela natten istället, så nu är det väl lika bra att jag är vaken fram till kvällen så jag kan sova natten till onsdag istället. 

Dök upp massa ledsamt kring exet helt plötsligt, framåt småtimmarna. Det är så mycket jag undrar om varför och hur, Men det är ju inte så på andra hållet. Det tog någon månad eller två, så hade han en ny relation på gång. En av mina nära vänner. Tog hårt på mig. Jag umgicks med henne, pratade om mig och exet, var ledsen. Samtidigt som hon och han träffades. Ingen sa något. Massa människor omkring visste, bara inte jag.

Jag jobbar verkligen hela tiden på att mota bort negativa/fel tankar. Och det går mestadels bra. Vill känna mig bara glad för deras skull och att det var meningen så. Men det gör alltid lite ont i magen när jag möter henne på stan, höjd puls. Jag är trevlig, säger hej och småpratar om hon söker kontakt då. Försöker verkligen att vara "som vanligt".  Men det är jätteobehagligt.

Enklare när jag möter honom, vi har iofs hunnit ses lite mer så jag har fått öva. Är med i samma föreningar, samma frtiditsintressen så man stöter ju på varandra ofta. Och vi har alltid roligt då, samma humor och sådär.  Äsch, det bara känns enklare att träffa honom än henne.. Jag vill ju att han ska må bra. Det är bara jobbigt att det inte kan vara med mig.

Dem ihop är fortfarande nästan omöjligt att hantera. Vet inte hur jag ska bemöta det. Så undviker det tills vidare om det går. När det inte kan undvikas, försöker jag också bara vara trevlig och sådär. Låtsas vara glad. Hjälper ju mig också egentligne, lura hjärnan lite.

Dykt upp många minnesbilder på sistone. Från resor och korta dagsäventyr som vi ofta gjorde. Glada minnen men också saknad, efteråt.

Ja.. Jag vill så gärna släppa. Sluta hamna i cirklar av "vad gjorde jag fel, var gick det fel?". Det är ju inte så det fungerar. Jag vet det. Egentligen. Och hela uppbrottet har givit mig så många positiva saker också. Jag vågar agera helt på min känsla och vad som känns rätt för mig. Litar på att jag klarar allt jag vill. Det gjorde jag inte innan, glömde bort det. Blev rädd att göra fel eller inte vara bra nog för mina drömmar.

Men då blir det istället tankar åt att "varför kunde han inte vänta in mig. Se att jag bara behövde en putt i rätt riktning. Jag vet nu, att jag kan och klarar allt jag bestämmer mig för".

Theleonora
2015-06-09 07:28
#100

Lejonhuvuden: kram på dig. Är själv där, så jag förstår. Inte att han är med nån av mina vänner dock (men det har jag också varit med om) och jag kan säga att det var det bästa som kunde hända att jag gjorde slut med just dom killarna. Har också en hangup och jag har träffat på honom lite för ofta på sistone. Det jag kände för att skriva till dig kom när jag läste ditt sista stycke. Kan det inte vara så att du är klar medan han är och vill vara kvar på samma nivå?! Varför vill du att han ska vänta in dig när det är du som är längre fram än honom?! Har du hört talas om the work och byron katie? Testa det på dina tankar! Jag har gjort det själv och det har blivit lättare (blir också skraj när jag ser honom, vet att du blev mer skraj när du ser henne). Sen släpper det när tiden är rätt. Så är det bara! ❤️


målle
2015-06-09 09:53
#101

Otroulig - ja för tusan! Fick visa min coolhet nu i morse t.o.m.! Ställe 1 ringde och meddelade att denna sista chef som ska skriva på nu iaf har tagit in spappershögen på sitt kontor. Så hen på ställe 1 trodde vi skulle kunna skriva på dem som imgn bitti. Men jag förklarade tydligt att jag vill gå på intervjun på ställe 2 iaf och se vad de säger. Intervjun lär nog bli av imgn (sitter nu och väntar på att ställe 2 ska återkomma till mig) och när jag berättade att jag vill vänta med att skriva på papperna på ställe 1 tills jag fått ett besked från ställe 2 sa hen på ställe 1 att hen faktiskt blev lite sur på mig…..ja, var du det tänkte jag. Jag förklarade då varför jag gör som jag gör och vill hen vara sur på mig för det så varsågod! Samtidigt sa hen att hen förstår att jag vill se om mitt eget. Och JA just därför vill jag helst få anställning på ställe 2! Trots att ställe 1 plötsligt kunde gå upp i den lön jag önskat… Ställe 1 sa att de vill ha svar senast på torsdag. Så jag hoppas ställe 2 levererar bums! Grejen för mig är att jag en gång gått mot min magkänsla vad det gäller att tacka ja till ett jobb. Det slutade med att jag gick in i väggen efter 4 månader och var sedan sjukskriven i 1,5 år. Det var för kanske bara 6-9 månader sedan jag kom på att jag faktiskt kände efter intervjun till det jobbet att jag faktiskt inte ville iobba där. Men jag tackade ja ändå, jag ignorerade min magkänsla och gick emot den, trots att den skrek lika mycket som den gör nu! Jag tänker inte ignorera den denna gång!

Lejonhund
2015-06-09 11:37
#102

#100 Jamen så rätt du har. Klart det är jag som kommit längre, om jag tänker efter. Jag gavs bara inte utrymmet att ha en svacka på ett par månader, då det kändes som jag behövde hitta riktning igen.  Då jag inte hade orken att ta ansvar för oss båda hela tiden, inte orkade vara roligast och "bekymmersfri" inför alla andra hela tiden. Men ja, det var ju faktiskt för att jag tog ett rejält hopp framåt, och fort också.

målle
2015-06-09 12:29
#103

Åh jag hittade ett så bra blogginlägg om magkänsla http://www.ortenifokus.se/2014/05/07/magkanslan-jagar-dig-tills-du-lyssnar/ Jag ville googla "magkänsla" mest för att förstärka det jag känner inom mig själv. Detta blogginlägg talade rakt in i mig! Jag ska verkligen stå på mig nu, lita på min magkänsla till 100% och jag vet att jag redan nu gör precis det! Jag fick nämnligen rätt nyligen reda på av ställe 1 att de fått OK på att anställa mig på en fast tjänst. Förr skulle jag struntat i allt och hoppat på direkt, men inte idag, inte nu. Jag känner fortfarande att jag inte vill jobba där. Jag vill hellre jobba på ställe 2 och precis som blogginlägget beskriver har jag en sorts magkänsla för det dåliga och en annan magkänsla för det bra. Jag kan känna skillnaden, det är inte en och samma känsla. Eftersom jag en gång tidigare struntat i min magkänsla tror jag att den denna gång gjort sig mer tydlig, mer stark och lättare att förstå så jag inte ska göra samma misstag igen. Jag skulle inte klara mig länge om jag ännu en gång skulle ignorera min inre röst! Den talar så tydligt nu och jag MÅSTE låta den styra mig rätt nu.

Skorpion76
2015-06-10 07:13
#104

Hej hej!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
målle
2015-06-11 10:59
#105

Haha jo visst får man vad man ber om! Och snabbt kan det gå ibland! En liten update: ställe 1 lyckades ju tillslut få fram papper men de väntar fortfarande på mitt svar eftersom jag väntar på svar från ställe 2 där jag var på intervju igår och där jag också hoppas på att få jobb. Nu precis ringde ännu ett ställe och vill ha mig på intervju idag. Jag vet inte om jag skrivit det här någonstans men jag vet att jag sagt det minst två ggr att jag nästan hoppades på att fler ställen skulle höra av sig så jag skulle få något att bita i :) och se, det fick jag! Dock är jag inte speciellt sugen på denna intervjun för jag tror verkligen ställe 2 levereras! Men det skadar aldrig att utforska sina chanser, eller? Hmm, nu blev jag osäker…hur tolkar Universum detta egentligen…bör jag tacka nej till intervjun? Tolkas ett ja till denna intervjun som ett litet nej till ställe 2?

MissInAction
2015-06-11 21:10
#106

Haha! Jag kommer ihåg att du skrev precis det, målle 😂
Du får var du ber, om helt enkelt. En till intervju! Onödigt att övertänka! 😉

Gick du eller? Antog att intervjun var idag..


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

målle
2015-06-11 22:16
#107

MissInAction - haha ja visst fick jag vad jag bad om! :) Jodå, jag gick på intervjun, jag såg den som ett "tidsfördriv" istället för att sitta och vänta på när ställe 2 ringer och erbjuder mig tjänsten :) det sker nog imgn tror jag och imgn har jag andra tidsfördriv såsom sambosonens skolavslutning och besiktning av min bil :) Nu hoppas jag bara att ställe 2 ringer före ställe 3 så jag enkelt kan tacka ja till ställe 2, tacka nej till ställe 3 och ringa ställe 1 och tacka nej. Så morgondagen är planerad med andra ord :) och jag är mer än redo att tacka ja till den tjänst jag vill ha! Tack så mycket Universum! Puss puss! :)

målle
2015-06-15 13:23
#108

JAG FICK TJÄNSTEN! Med en högre lön än jag begärt! Jag kan knappt tro det är sant!

gardit
2015-06-15 19:25
#109

Grattis Målle♡ Jag vill också gå på anställningsintervju, bara så där för att se vad det ger, tack universum för leverans inom en månad, tack;)

målle
2015-06-15 20:01
#110

Tack mycket gardit! Känns super! Firar med bubbel nu ;)

Otroulig
2015-06-15 20:58
#111

YES!!!!! 🥳🍸🏆 🎈🎂🎁

Heja Dig Målle!!

Grattis!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
målle
2015-06-16 12:10
#112

Otroulig - åh tack så mycket! Allt bara ordnar sig nu! Ska bli så enormt underbart att få börja det liv igen jag så länge längtat efter! Äntligen bra inkomst, äntligen känna fredagskänslan igen, äntligen ha eftermiddagar och kvällar fria, äntligen ha semester igen! Åh så glad jag är! Känner ni hur det svämmar över och räcker gott och väl till er med?? :)

Otroulig
2015-06-16 22:08
#113

Tack - JA och jag tar emot ❤️🤗

Så himla kul!!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2015-06-16 23:14
#114

Stort grattis målle! 🤗🥳🏆🍸🌺☀️
Visste väl det! Är verkligen jätteglad för din skull! Det känns ända hit och jag förstår precis känslan 😉

Hihi, det ringde en idag och erbjöd mig jobb. Någon slags kundtjänst här i Tallinn, svenskspråkig. Jag sa att jag trivs jättebra på mitt jobb och inte letar för tillfället, men hon undrade om jag kanske ville träffa dem iaf och se vad det handlar om. Vi kom överens om att de skulle skicka ett mail med mer info.
Lustigt, för det har ju dykt upp några rekryteringsmail från företag här i Tallinn de senast veckorna, utan att jag gjort några som helst ändringar i de CV-databaser där jag är registrerad.

Inte så mycket annat nytt att förtälja. Har en svensk bekant på besök i en vecka! 😮och ooh ja just.. jag har bokat flygbiljett till Sverige för min semester. Den 5 juli åker jag ☀️och åker hem igen den 19! Så första veckan kommer tillbringas i Dalarna och andra veckan i Uppsala. Inte bestämt exakta datum än men ungefär så. Ser fram emot det! ❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

målle
2015-06-17 10:48
#115

Åh tack MissInAction! Du och dina signaler har kanske påverkats av det jag delat med mig av under förra veckan ;) har ju bara handlat om jobb för min del, har inte ens kunnat hålla reda på veckodagarna haha! Men nu är allt klart! Börjar på måndag kl 08.00! Ska bli såååå spännande! Bilen är just nu på verkstaden och ska få nya stötdämpare bak, sedan åker jag till Besikta och släcker mina små "tvåor" sen är allt helt klart! Allt ur världen och jag kan njuta av mina sista dagar ledighet tillsammans med semesterfirande sambo och sommarlovsfirande son. Så underbart skönt! Happy! Lucky me! :)

Skorpion76
2015-06-18 10:00
#116

Hejsan!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

SHIAWASE
2015-06-19 07:07
#117

Heej!!! jag har haft lång frånvaro!! ett tag, ,tackar Otroulig och MissI för engagemang,,,

Bara sååå mycket att göra irl,, och GRATTIS Målle!!!

Min vardag är dygnet runt aktivitet typ,haha,,vet knappt vilka veckodagar eller vilken tid det är,, kalenderna är proppad,,,

MEN jag har Kul!!!! så allt är precis som det ska vara,,

Nu ska jag ta och läsa igenom här inne```

Midsommar existerar ju inte här,, så för mig innebär dagen och morgondagen, och nästa samma som alla andra dagar,, intressanta uppdrag, spännande möten och aktiviteter!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

målle
2015-06-19 11:25
#118

Tack så mycket SHIA! Jag undrade just vart du tagit vägen, har varit väldigt låg närvaro från många av er nu! Hoppas ni alla har tid att komma tillbaka snart :) (fast jag har ju själv varit borta läääänge förr) :) Midsommar ja….när jag var ung (hihi) var midsommar typ livsviktigt, man SKULLE gå på fest och vara somrigt klädd i klänning fast vädret var som det brukar vara på midsommar. Nuförtiden bryr jag mig inte, faktiskt. Vi ska nog bara vara hemma idag. Äter lite sill och potatis till lunch och sen blir det ryggbiff till middag. Klänning klär jag mig nog i ändå, måste ju försöka få åtminstone liiiiite midsommarkänsla :) Vädret är ju ganska klassiskt midsommar (enligt mitt tycke) grått, regn i luften och kallt. Jag undrar när sommaren ska komma…fast egentligen spelar det inte mig någon större roll för jag lär jobba hela sommaren ändå. Men det är ju trots allt trevligare att jobba om det är varmt och soligt, tycker jag! Babbel, babbel ;) Glad midsommar!

Annons:
MissInAction
2015-06-19 14:43
#119

Glad Midsommar alla, var ni än befinner er! 🤗❤️☀️🌺☔️😃

I Finland och även här i Estland firar man fortfarande Midsommar den 23:e juni.

En midsommarlåt från Estland 😉där hö verkar vara väldigt viktigt.
Om att leta efter blommand ormbunkar (lycka till) och eldflugor! De ska tydligen bringa lycka ♥

En kollega översatte texten till mig:

Grass will grow high for Jaanipäev,
at chestlength is the hay,
tell me where I can make a track,
everywhere is young and blooming hay

Lights are lit for Jaani evening,
Hay is being stomped on on the dance spot,
It only happens once a year,
Everywhere the hay will be destroyed

Fern is in full bloom when it's Jaani night,
Under the forest where high high grass lies,
Kids, kids, you can go there,
No-ones gonna mow lawn ther anyways,

Hay is at chest length at Jaanipäev,
When comes the autumn all is left is dry hay,
Tell me where I can make a track,
Everywhere there is young and blooming hay


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Skorpion76
2015-06-19 18:23
#120

Ingen dans kring stången idag. Det regnade för mycket.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
2015-06-21 19:38
#121

Tillbaka igen efter en midsommar med sol faktiskt, uppe i Dalarna med några vänner. Mycket skratt, spel, god mat och dryck och är nu redo för två veckors jobb - sen blir det semester. Som är ganska oplanerad och det känns skönt.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

målle
2015-06-21 22:10
#122

I morgon är första dagen på mitt nya jobb. Första jobbdagen jag faktiskt är medicinsk sekreterare. Första jobbdagen jag kan presentera mig själv som "mitt namn", medicinsk sekreterare istället för bara medicinsk sekreterarstudent! Sambons föräldrar kom ner på besök i lördags och stannar väl en vecka skulle jag tro. I morgon åker de till Ullared :) hade gärna följt med men det får bli senare, Ullared finns ju kvar ;) Snart är det läggdags. Upp med tuppen i morgon och jag vill åtminstone vara alert! Längtar lite till att krypa ner under täcket och läsa ett par sidor i min bok :) Godnatt och ni som har semester får ha en skön sådan och ni andra som precis som jag ska jobba får ha en riktigt bra och givande arbetsdag, för det ska jag ha! Wiiihooo! :)

Skorpion76
2015-06-22 07:08
#123

Jag har hittat ännu en bild på Gunde Svan. ❤️🎈


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
2015-06-22 21:36
#124

Åh Målle, jag ska låta mig smittas av din glädje att gå till jobbet…. jag behöver skifta lite i min energi när jag väl är där. 

Jag har haft en liten dipp i dag. Vet inte hur det började - sen fick jag ett väldigt otäckt inlägg i mitt FB flöde som verkligen fick mig att må riktigt illa. Men efter att ha valt att tänka på annat så har dagen utvecklat sig till något annat. 

Jag var och hämtade ut två tavlor som blivit inramade - kul! Nu får jag nog be om hjälp och flytta runt alla mina tavlor så dom nya kan få riktigt bra platser.  Det är ju nästan nödvändigt att ha någon som håller upp dom - så man ser hur dom ska sitta. Jag får suga på den. 

Var och matade syrrans katt idag 🐱. Ojojoj, snacka om dubbla budskap, stryker sig mot benen alternativt fräser åt en 😮. Försökte berätta för henne att man ska vara trevlig, hon svarade med att morra och låta som en tiger. hehe en dam med riktigt humör det där.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Skorpion76
2015-06-23 07:11
#125

God morgon! Idag regnar det!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
målle
2015-06-23 21:00
#126

Otroulig - jag kan smitta av mig hur mycket som helst! Har ett gäng supertrevliga arbetskamrater som verkligen bryr sig om varann! Vi är fördelade över fyra våningsplan och jag tillhör operationsavdelningen på plan 1 och där är vi två sekreterare, två undersköterskor och två sjuksköterskor, sen finns det ett gäng läkare och en koordinator bakom dörrarna till op. De har jag hälsat på lite som hastigast men oj vilka vänliga och trevliga personer. Sen finns det en uppsjö med sekreterare, usk:ar, läkare och ssk på de andra planen med såklart! Men den lilla skaran jag dricker kaffe och äter lunch ihop med är verkligen gulliga! Så bra arbetsplats jag hamnat på och jag kommer garanterat trivas ypperligt med de arbetsuppgifter det är tänkt jag ska ta över så smått. Det här är såååå bra! På fredag ska jag få ta en semesterdag så jag kan få umgås lite med min sambo, sonen, svärfar och svärmor. Då åker vi till Tyskland och handlar både flytande och fast gottis ;) Såååå jäkla nice livet är nu! Fatta så lycklig och tacksam jag är! Jag har visserligen bara fått vad jag bett om och det jag så väl förtjänar men när dessa saker väl dyker upp känns livet så jäkla gött! :)

Otroulig
2015-06-23 21:43
#127

Jag blir så glad och alldeles varm av att läsa om din lycka Målle!!

TACK ❤️ för att du delar med dig

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

målle
2015-06-24 17:12
#128

Otroulig - jag ger nog bara tillbax en del av det jag fått från er! :) jag vet ju att jag lyfter er andra med det jag delar med mig av och det får mig att må ÄNNU bättre! :) Jag är verkligen bara så himla nöjd med allt nu!

MissInAction
2015-06-24 22:24
#129

Har tänkt på dig målle! Så kul och så härligt att höra att du mår så bra nu och trivs med nya jobbet! Säger som Otroulig, TACK för att du delar med dig här! 🤗🥳

Själv jobbar jag 7 dagar till och sen ska jag tillbringa två veckor i Sverige! Första Sverigebesöket sedan jag flyttade i november 🙂och det ser jag faktiskt fram emot mycket! Både Dalarna och Uppsala blir det ❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Skorpion76
2015-06-25 07:11
#130

God morgon!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

målle
2015-06-25 19:05
#131

MissInAction - åh tack! Jag känner mig verkligen som en helt ny människa! Eller kanske jag äntligen hittat tillbaka till mitt jag, mitt rätta jag, den jag var innan jag blev sjukskriven. Vare sig jag är nygammal eller helt ny spelar ingen roll för jag trivs som fisken i vattnet hursomhaver! Det är massor med nytt jag ska lära mig i min nya tjänst men jag känner ett sånt lugn, ett lugn att jag kommer klara detta galant och jag bara längtar tills jag lärt mig och kan jobba fritt och professionellt med mina uppgifter! Åh vad jag längtar och åh vad jag trivs! Bara sug i er hur mkt ni vill, jag har så det räcker och blir över ;)

Skorpion76
2015-06-26 07:30
#132

God morgon!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
sweetgum
2015-06-28 17:11
#133

Har haft en så fruktansvärt dålig vecka… är det någon som har några tips på att hitta tillbaka till glädjen? Jag brukar hitta tillbaka själv men det tar alltid lite tid. Lite råd bara? Är så trött och hängig…

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Otroulig
2015-06-28 19:40
#134

#133 oj då, jag som själv skulle kräkas lite här. Hehe. Då struntar jag i det 🤐

Ibland är det faktiskt så att man helt enkelt får tillåta sig att vara lite trött. Sov, vila, läs en bok, ta ett bad. Gör nåt mysigt och avslappnade. 

Det du ska undvika att göra är att tänka på det som varit = det som gjort det till en fruktansvärd vecka. Det är över och förbi. 

Så när du säger att det tar lite tid så är det helt normalt. 

Det är svårt att ta sig till glädje direkt - från där du verkar vara. Man får ta ett steg i taget - försöka skapa en lite bättre känsla och accepterandet av att vara där man är skapar en sorts "fred" i kroppen. Du slutar med motståndet. 

Vi har någon länk som beskriver det där - ska försöka hitta rätt och puffa den till dig.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
2015-06-30 15:27
#135

Tjingeling!


MissInAction
2015-06-30 21:47
#136

Hej hej!

Åh jag måste dela! En fantastisk chans att vinna ett litet EPISKT äventyr till Estland! En massa olika chanser, man kan titta på det ämne som intresserar en 😃🥳😍Så kuuul!

Det är de som skickade iväg mig till Tallinn förra sommaren som jobbat med detta som en del i att få fler svenskar att upptäcka Estland ❤️

Kolla här:
http://www.epicestonia.com/#/


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Skorpion76
2015-07-01 05:51
#137

God morgon!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

gardit
2015-07-01 16:52
#138

Hej! Ville bara titta in och säga idag är livet härligt, jag är tacksam över att inse att Jag Är Den Jag Är, idag, imorgon och för alltid!♡♡♡

MissInAction
2015-07-01 21:37
#139

Jaa gardit, det är så sant! 😍✨

Är glad att höra att du känner så! 🌺

Här har varit en underbar dag och kvällen är lika vacker den 😍åh… jag skulle egentligen ha varit ute nånstans nu och tittat på solnedgången! ♥ Så fint!

Istället ska jag kanske prova att lägga mig tidigt för en gångs skull. Kommer inte i säng förrän runt 01 på sistone. Men vem vill sova när vi har dessa underbara, vackra, vita nätter?? 😮


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Skorpion76
2015-07-02 08:26
#140

God morgon!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
2015-07-12 14:27
#141

Jag känner mig lite halv off och börjar fundera på om det beror på att jag kollade på en film igår som handlade om mord, lögner och annat lågvibbande. Jag tror faktiskt nästan det. Jag kollar ju nästan aldrig på TV - hädanefter ska jag banne mig stänga av och inte bara låta den gå. Basta!

Och nu lite stilla mediterande för att nollställa.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2015-07-12 22:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#142

Tja om det inte ger dig något så strunta i det! 😃

Själv har jag nästan känt ett sug efter att.. kanske… nästan, slökolla lite på någon gammal skräckfilm (som kanske egentligen inte ÄR så läskiga) 😮😮😮
Det förvånar mig för jag älskade rysare och skräckfilmer när jag var i tonåren… de skrämde mig inte ett dugg. Men sen blev jag rädd och jag klarade helt enkelt inte av dem, jag blir för skrämd och upprörd och jag har på tok för livlig fantasi 😉Så jag undviker dem. Och nu har jag ingen lust heller att se, jag menar varför sitta och leva mig in i något som jag tycker är läskigt och hemskt och alldeles, alldeles fruktansvärt 😮😟🤐
Jag vete fasen var denna tanke kommer ifrån….? Jag skulle naturligtvis titta på dem lite halvt, mitt på ljusa dagen såklart 😃

Idag har jag varit på fäbodgudstjänst, är ju "hemma" i Dalarna nu. Risberg är en fäbod (finns även en vasaloppskontroll här) där jag tillbringade somrarna som liten. Här är en nybyggd liten stuga på tomten, med den viktigaste detaljen en katt 🤗🐱


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Skorpion76
2015-07-13 05:41
#143

Helluuuh!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
2015-07-13 11:50
#144

Fint Missi, riktig Dalarna känsla. 

Vi är ju olika - men jag mår inte bra av att kolla på skräck, thrillers, action osv, tyvärr går ca 95% av alla filmer bort då -  och även böcker. 

Men i morse kändes det som att nåt lossnade - så skönt. Som att det blev lättare att andas helt enkelt.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

sweetgum
2015-07-17 10:25
#145

Åh vad fina bilder Missi! Går runt här i Skåne och längtar upp till norra breddgrader. Skåne är fint men lite mörkt på sommaren :p 

På tal om något helt annat. Hur hanterar man män som flirtar med en? Jättedålig på sånt här (jag skämtar inte, många år av depression och ångest har gjort att jag inte har några positiva erfarenheter i området). behöver råd!

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Otroulig
2015-07-17 11:26
#146

Grattis att du har män som flirtar med dig 😍. 

Ja jag skulle känna tacksamhet, det är väl härligt att få lite uppmärksamhet. Sen har du ju några valmöjligheter - flirta tillbaks t.ex är ju en 😉. Eller så behöver du inte göra nåt alls utan bara njuta av att vara åtråvärd. 

Vad känns bäst att göra i kroppen? Tänk nu inte logiskt utan vilka känslor som känns härliga i kroppen.

Hihi, jag skriver nog lika mycket till mig själv här. Tack Sweetgum för egen "gratis" terapi 😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
sweetgum
2015-07-17 12:48
#147

Tack Otroulig! Jag tror det är för att jag börjat gå runt och affirmera att jag är smart, vacker och stark. Har lidit av dålig självkänsla så länge och jag blev fruktansvärt trött på det…

Jag får väl försöka hantera det på något vis haha! En konsekvens av att mina affirmationer/manifesteringar kanske :p

 Är mest ute efter vänner så jag kommer nog hålla honom där (jag känner heller ingen romantisk attraktion till honom). Jag har nyligen accepterat (och fått reda på!) min sexuella läggning (asexuell) och det gör att jag står inför nya utmaningar. Jag brukade undra vad som var "fel" på mig och det gjorde att jag ignorerade dem/sprang iväg. Jag förlorade flera fina vänner på det viset. Jag vill inte längre behandla män som gillar mig (eller mig själv!) på det viset.

Vad bra att jag kunde vara till hjälp haha ;)

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Otroulig
2015-07-17 13:23
#148

Ja så klart - då blir du ju attraktiv 🥳

Jag har också blivit rädd/undvikit  män som är intresserade. Jag har under sju år inte mött någon jag blivit attraherad av. Men det är som det är för tillfället  för mig. En period bara. Blev så glad häromdagen när lite lust kom tillbaka 🤤😛. 

Men vi är ju alla olika. Lycka till med dina nya insikter och skapandet av nya förhållningssätt!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

sweetgum
2015-07-17 13:36
#149

Tack Otroulig! Detsamma!

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Skorpion76
2015-07-17 15:04
#150

Hej på er!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Minney
2015-07-19 08:36
#151

Känner mig otacksam och i fel vibration. Vill följa mitt hjärta men det känns som jag tappat vägen o istället anpassar mig efter andras vägar. O då blir jag istället irriterad på hela världen. Känns som jag har en glad fjärilspuppa i mig som jag låst in som bara vill ut! Ngn som har tips på bra meditationsövning, tankar, vad som helst?

MissInAction
2015-07-19 21:29
#152

Minney!
Kan du ta dig ut i naturen? Hitta stillhet och lugn och ro runt dig? Bara sitta ner eller ta en promenad eller ligga och titta upp på molnen? Utan stress och utan press på att åstadkomma något. Brukar kunna göra underverk! 🤗

Själv har jag idag kommit hem från två veckor i Sverige. Första veckan i Dalarna var jättelugn, där står ju tiden stilla. Andra veckan i Uppsala var det fullt upp med att träffa vänner varje dag. Och idag fixat, handlat och donat och nu kommit hem och duschat och bäddat rent i sängen. Färdig för att däcka 😃
Tror att jag hörde åska nyss också…. är svarta moln på himlen, lite kusligt! Jag har inte varit med om åska här i Tallinn förut..
Imorgon börjar jag jobba igen 🙂nattis! 😴


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Skorpion76
2015-07-20 06:12
#153

God morgon!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
Lejonhund
2015-07-20 17:26
#154

Inne och läser här varje dag för inspiration, men var ett tag sedan det blev något skrivet. Börjat på många inlägg men inte kunnat avsluta.

Är mer förvirrad än någonsin om vilken väg jag skall gå.

Varit arg ganska mycket, kunnat lösa det med att ge mig ut i naturen och springa tills jag inte orkar längre och sedan bara sitta, titta ut mot havet och låta tankarna vandra. Då ilskan runnit ut har den landat i stor sorg över förvirrat allt känns, hur relationer har blivit och att varje väg jag har i tanken nu leder till konsekvenser som jag bara inte vill behöva ta. 

Har nog kommit fram till att ska jag lämna min fina ö så ska det vara för att flytta TILL något, inte flytta FRÅN och bara fly. Tror egentligen att jag flyr snarare 'än att jag är klar här och längtar efter nytt. Men vet inte ens längre.

Vet att jag har kapaciteten att ta mig var jag vill, men det är sällan orken och motivationen räcker när jag försöker. Vilket ger en rädsla för att satsa helhjärtat.

Tankar om att byta inriktning helt, byta utbildning. Eller fortsätta med jobbsöket. Kanske byta stad till någon större, mer jobbchanser. Kanske inte ens vara kvar i Sverige?

Har jobb på städfirma nu, funkar okej, trivs inte så bra med tiderna och schemaläggaren är kass på sitt jobb. Men mycket bättre än förra jobbet och chefen är trevlig i alla fall.

Saknar kärlek och att vara nära någon, en person som jag vågar dela varje tanke med. Men när jag funderar på det så känner jag mest skräck över att bli lämnad.

Och relationen till exet är värre än någonsin. Jag försöker vara trevlig men hålla mig på min kant när vi hamnar i samma umgänge/sociala samanhang, inte pressa på. Men han är arg och stingslig, otrevlig väldigt ofta. Går bra bra till en början, men så vänder det på en femöring och han är så medvetet elak. Det gör mig ledsen att kärlek så snabbt kan vändas på och användas för att såra istället. Förstår inte varför någon vill göra så.

Skorpion76
2015-07-20 17:43
#155

Hej hej!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
2015-07-21 10:29
#156

Kram Lejonhuvud 🤗

Känner igen mig i "vill vidare men vet inte vart" känslan. 

En liten tanke från min sida. Tror du att det krävs en yttre förändring för att det ska bli bättre? 

Den frågan är lite avslöjande, för jag har upptäckt att när jag TROR att det yttre behöver ändras för att det ska bli bra så är det faktiskt INÅT jag behöver gå. Något behöver läkas inom mig. 

Att du blir arg är faktiskt konstruktivt och att på olika sätt våga gå in i aggressionen så händer något konstruktivt. Ofta så är ju ilskan en förtäckt sorg och då behöver den få komma fram och läka. Precis vad som hände när du sprang tänker jag. 

Den kärleken du upplevde med exet finns kvar - i dig och kan sparas som ett minne. Att han har problem att hantera att ni möts är ju hans problem. Det har ju inget med dig att göra. Jag kan iofs förstå att du inte vill möta honom när han agerar så. Så försök att hitta andra kompisar att hänga med. 

När du hittar till din egen trygghet så blir det inte så skräckfyllt att bli lämnad. Det är då du kan hitta rätt person som du kan växa med ❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
2015-07-25 00:02
#157

Kloka Otroulig! ❤️ Fint inlägg!


Skorpion76
2015-07-25 06:13
#158

Tjenare!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

målle
2015-07-29 20:47
#159

Har Kathja lämnat siten….? :(

Skorpion76
2015-07-30 06:32
#160

Notting hill, tror jag att det var!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
Otroulig
2015-07-30 17:41
#161

Ja Målle, Kathja har lämnat iFokus.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

målle
2015-07-30 17:53
#162

Åh :( det har jag missat. Varför?

Otroulig
2015-07-31 16:36
#163

Ja det ska ju egentligen inte jag svara på- men tror hon kände att det var ett avslutat kapitel. Allt förändras - vi förändras. 

Förr var vi ju ett gäng som hängde här jämt, men vi hittar nya inspirations kanaler och vill ha förnyelse. Därav kanske att det är mindre aktivt här. 

Jag tycker att det är lite intressant - jag har själv den sista tiden sett hur jag förändrats i att våga släppa gammalt. Jag har tidigare varit väldigt sentimental och verkligen älskat platser och minnen. Det har förändrats - jag bryr mig inte längre så mycket om att gammalt försvinner. Jag kan känna att jag förut lite krampaktigt hållit kvar vid det som en gång var bra och har haft svårt att acceptera att saker förändras. 

Så var det ju på mitt gamla jobb t.ex - det var en underbar arbetsplats som sakta tuggades upp. Nu ska de t.om flytta från lokalerna - så det blir ju lite symboliskt. När jag slutade för två år sen så gick jag och sa adjö till kontoret . strök med handen längs skåp där jag hängt, med tacksamhet för vad jag fått uppleva av all glädje och gemenskap. 

Nyss pratade mamma om att hon skulle ge oss barn vår sommarstuga och t.om där - fast jag älskar detta ställe så kan jag tänka mig att lämna det - för att få in något nytt - något eget hemma. 

Det känns lite spännande att uppleva dom här nya känslorna - att våga släppa saker  jag älskar och uppskattar med en tillit till att det lämnar plats åt något nytt och bättre.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Skorpion76
2015-07-31 18:20
#164

Läser en bok.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

målle
2015-07-31 22:31
#165

Otrouli - nej det förstår kag, jag tänkte mest om hon sagt ngt. Men det är ju verkligen precis så som du säger. Under den period då jag hängde här som mest, dvs flera ggr om dagen, var jag mitt i en enorm förnyelse och lära känna mig själv period. Men sen fann jag vad jag sökte och slutade logga in här på lång tid. Nu kikar jag in då och då men skriver bara om jag har ett behov av det. Rätt skönt att man så tydligt kan se förändringar och att man kan acceptera dem och låta de komma och bli en så naturlig del av en själv. Förr hade jag väldigt svårt med förändringar men nu låter jag dem komma för att se vad de har att ge och de kommer ju inte om det inte är meningen att de ska komma, det är vad jag tror iaf :)

Otroulig
2015-08-02 00:21
#166

#165 Bra tänkt målle!

Nu är jag hemma igen efter min tripp till sommarstugan på Österlen. Skönt att vara hemma igen. 

Jag har fått en massa tecken på kärlek på vägen hem - så det känns lovande 😉😍

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Skorpion76
2015-08-02 05:46
#167

God morgon!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
Anterrabae
2015-08-02 23:06
#168

Och god kväll! Det är så skönt att ha kommit så långt med sig själv att man trots kaoset runt omkring, kunna distansera sig från det jobbiga och möta upp allt det positiva! Jag är så tacksam! Jag känner att sinnesfriden är på väg!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Skorpion76
2015-08-03 07:02
#169

God morgon!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Anterrabae
2015-08-03 09:38
#170

God morgon! :) eller i alla fall god förmiddag! Hur ser planerna ut för dagen? Vi ska försöka se till att dottern får träffa sin kompis :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Otroulig
2015-08-05 21:05
#171

Godkväll får jag väl säga 🙂.

Jag har haft en skön dag. Mycket på jobbet - vilket jag uppskattar. Jag känner mig lätt och tillfreds, tja lycklig helt enkelt. Jag är så nöjd med att jag blivit sugen på lite lättare mat och inte är så hungrig längre. Väldigt nöjd med mig själv faktiskt. Som att jag är snäll mot mig själv. Jag riktigt känner att jag blir smalare 👍. 

Semestern ar satt sina spår 😉.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Skorpion76
2015-08-06 06:29
#172

God morgon! Heja Gunde! 😎


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Anterrabae
2015-08-06 10:57
#173

Gomidda'! Hur är läget idag? Vad händer idag?

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Otroulig
2015-08-06 21:55
#174

Godkväll,

Haha idag fick jag en liten flashback av det jag surrade lite om i manifestations tråden. Det här att man kan se saker ur olika synvinklar.  Ur brist eller ur tillit/glädje.

Jag har ju lyckats manifestera ett superjobb och ett helt nytt Hemma (dvs ett ställe med man och människor och hus och hela tjillevippen som var helt underbart) sen förändrades saker och dessa saker försvann. 

Jag har sörjt båda under en tid - men nya dörrar har öppnats sig och jag ser framåt. Framför allt så har jag hittat MIG ❤️🤗😍. 

Nå i alla fall. Idag så insåg jag att varför i hela friden tänkte jag ibland att jag förlorat nåt??? Det är ju YESSS känsla jag ska tänka - tänk vad fantastiskt att jag lyckats manifestera så himla bra grejer i mitt liv. Och eftersom jag hela tiden utvecklas och mår ännu bättre - så kommer det ju ÄNNU bättre grejer som matchar mig ÄNNU mer. Wow liksom!! 

Det här är ju självklara saker - men ibland så överaskas jag av att jag så lätt faller in i gamla tankemönster.  Det går av bara farten. Desto härligare när jag kommer tillbaks i WOW känslan 😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Skorpion76
2015-08-07 07:07
#175

God morgon!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Anterrabae
2015-08-07 12:38
#176

Hej och hallå! :) Ja det där med gamla tankemönster som man trillar in i utan att tänka sig för är märkligt. Att de ska vara så svåra att släppa liksom. Jag försöker tänka att om människor väljer att vandra vidare och ut ur mitt liv (som man kan känna som förlust) så handlar det egentligen om att dessa människor inte var till mitt bästa. Hade de varit bra, hade de varit kvar. Det handlar alltså om vinst att inte dras med dem längre. ^^ Idag skiner solen, och jag ska sätta igång och städa alldeles strax. Rensa och röja, det blir både inombords och utombords skulle jag gissa. :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

sweetgum
2015-08-09 15:58
#177

På tal om ingenting är det någon här som har prövat hypnosterapi? Har några fobier som seriöst är ivägen för mig…

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Otroulig
2015-08-09 22:07
#178

Nej, men det lustiga var att jag träffade en hypnosterapeut på en hundträning. Mkt trevlig kvinna.  Hon berättade att det var många som ville ha just den terapin. 

Det låter spännande och intressant. Om du hittar någon och provar på får du gärna berätta hur det var  om du vill.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Skorpion76
2015-08-10 06:50
#179

God morgon! 50 nyanser av Gunde Svan. Hihihi!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

gardit
2015-08-10 11:12
#180

Inom kort kastar jag mig ut i det okända, pilgrimsvandring Camino de Santiago! Helt på egen hand ska jag ta mig från Saint Jean Pied de Port till Santiago de Compostela! Insikt 1: Jag kommer inte att ha någon annan att ta ansvar för, ingen annan har ansvar för mig :) på 40 dagar!!! Insikt 2: Min dröm är på väg att uppfyllas, tack vare mig och min beslutsamhet. DET ÄR HELT UNDERBART♡♡♡

Otroulig
2015-08-11 07:20
#181

YES!! Åh vad härligt Gardit! Drömmen går i uppfyllelse. 

Åh vad kul att du lyckats genomföra din dröm och vilken kärlek till Dig att du ger dig detta. Så spännande - du måste berätta hur det var - ta bilder och visa. 

GRATTIS!!! 🥳🌺🏆🎂🎁🌈🥳💋🍸🎈

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Minney
2015-08-11 07:38
#182

Vad underbart Gardit! Vilken grej att göra en sådan vandring! Och att uppfylla sin dröm. Grattis!

Skorpion76
2015-08-11 13:17
#183

** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

MissInAction
2015-08-14 14:32
#184

Åh vad underbart, gardit!! Hoppas du njuter av varenda dag! 🥳❤️☀️

Vill höra din berättelse sen!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Skorpion76
2015-08-14 14:51
#185

Hej! Kul at det är fredag!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Anterrabae
2015-08-18 23:27
#186

Hej och välkommen, flytet! Det går bra nu, jag är fri, stark, och trygg. Jag har fantastiska vänner och människor runt mig och nu är det min tur. Jag äger! ❤️ God natt, alla fantastiska och inspirerande varelser, jag älskar er alla så oändligt! Tack för att ni finns. Tack för motivation, inspiration, välmenta råd, styrka och kärlek. Mitt hjärta svämmar över av tillit, frid och tacksamhet. Jag är stark!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Skorpion76
2015-08-19 07:12
#187

God morgon! I går började min skola!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
2015-08-22 11:35
#188

#186 Härligt!!! Ante 🥳

Jag mår också toppen idag.  Det verkar bli en riktig sommar dag och jag ska göra preciiiiis bara det som känns mest  roligt idag 😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Mrsra
2015-08-22 12:42
#189

Har precis avslutat ett förhållande på ca 7 år. Känns rätt konstigt för tillfället men har börjat sysselsätta mig med handarbete för att inte tänka för mycket. Väntar nu på att livet ska börja om men vem vet, när var och hur?

Driver bloggen Mrsra här är alla välkomna att besöka sidan 

sweetgum
2015-08-23 13:01
#190

#178 ok tack otroulig! Ska jag göra :)

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Skorpion76
2015-08-23 15:35
#191

Tjena hejsan!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

SHIAWASE
2015-09-03 10:27
#192

Hej på er alla!!!

Vill liva upp vår fina sida igen!! Så nya inlägg, frågor, undringar, upplevelser etc. uppskattas!!

Ha en fin dag på er, här i Japan är det regn idag!

Rekommenderar er att se Wayne Dyers film, som jag länkade till

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2015-09-26 02:48
#193

Hej på er!!!  Inte mycket klottrande på sistonde, men jag klottrar lite,,,

Här börjar hösten komma, alla tycker det är kallt,,,,, idag är det 20 grader,,haha, allt är relevant

Sitter just nu och översätter Magnus Carlssons låt från Melodifestivalen, Möt mig i Gamla Stan, med teckentolken,,,haha,  videon är ju underbar, , för något japanskt tv program,, han fick massor av uppmärksamhet då också, men tydligen så kommer de göra ett nytt inslag snart,,,,,

Ha en finfin dag alla när ni vaknar

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Skorpion76
2015-09-26 11:15
#194

Hej hej!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

sweetgum
2015-10-15 17:56
#195

Halloj! Virus på datorn igen. Jag har en fantastisk förmåga att manifestera elaka attacker på min dator…

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Annons:
Otroulig
2015-10-15 20:45
#196

Halloj, min dator var knäpp ett tag, trodde jag fått virus. Så s nån härinne att jag skulle pussa på den. Jag hade redan klappat den och gullat med den, men efter ett par kärleksfulla pussar så har funkade den perfekt och har inte trilskat sen dess. Så testa mer kärlek ❤️ och lite pussar 😍

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2015-10-15 21:04
#197

Jag kom att tänka på en grej som jag läste på nån FB sida. 

Hur viktigt det är att vi går våran väg. Vi har ju varit inne på det förut här. Hur viktigt det är att vara sann mot oss själva. 

Vi har ju alla vår egen väg att vandra. Den är ju inte lik någon annans. Det som är rätt för någon annan behöver inte vara rätt för dig. 

Jag har ju märkt hur jag genom att lyssna på och läst en massa fått till mig en tro som funkar för mig. Alla pusselbitar trillar på plats. Jag gillar det här forumet just därför att det inte finns någon som är allsmäktig och skapare. Vi har skapat det här forumet tillsammans och det har blivit det som det har blivit. 

Nu är det lite tyst.  En del drivande har valt att lämna för de har hittat andra ställen att hänga på och andra har en paus. Så får det vara. 

Allt är en process - det förändras - en del dör och återföds som något annat. 

Ni som läser men inte skriver - GÖR det, skriv. Skapa något nytt. För det är tillsammans som vi skapar.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Lejonhund
2015-10-15 21:18
#198

Jag känner mig på många vis mer stabil än någonsin. Inte haft någon jättedipp på över en månad. 

Men jag har svårt att hitta lämplig väg att dedikera mina mål och drömmar åt, för jag ändrar mig precis hela tiden. Ena dagen vill jag ut och se världen, andra dagen älskar jag mitt nu och vill aldrig ändra på det. Eller, det är väl snarare så att det finns bitar i allt som jag inte vill missa, och som kan vara svåra att kombinera. Ena dagen suger det att vara timvikarie och aldrig veta hur nästa vecka ser ut, nästa får jag panik över att vara låst i en anställning och ha begränsat med lediga dagar och vara tvungen att få semester godkänd (i nuläget kan ja ju alltid bara tacka nej om jag har något jag vill prioritera över arbete). Klurigt. Finns ju vägar omkring det där, typ att vara sin egen chef, men då måste man ju hitta på precis vad man vill göra och satsa på det.

Har nyss varit i Amsterdam, det var jättemysigt. Vackra hus att titta på och strålande sol mest hela tiden. Var på evenemang med medeltidsföreningen, i en "kompisförening" ett par timmar utanför Amsterdam också. Fick prova på smide med hjälp av en deltagare som hade med sig en liten ässja och ett städ, Wow! Vilken mindfullnessövning! Fantastiskt! Hade kunnat hålla på hela kvällen om jag inte blivit avbruten för bankett och fest. 

Träffade massa nya och trevliga människor också. Roligt med annan kultur, lik vår men mycket annorlunda på flera sätt också.

Otroulig
2015-10-16 07:01
#199

#198  Jag har alltid haft svårt för det här med mål. Sen var det någon klok människa som sa att man inte behöver ha det. Man behöver inte veta exakt vad man behöver i framtiden. Gör man det som känns bra nu så kommer man långt tror jag - att verkligen följa med i de förändringar som känns bra. 

Jag tycker det är bra att du identifierat att du vill ha ett fritt jobb - med flexibla arbetstider. Det är ju ett mål i sig. Sen HUR du ska få det - det får universum fixa. Nu har du identifierat vad du vill ha. Perfekt! 

Åh visst är smide kul!! Jag var på en helg kurs - tyckte det var superkul.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Skorpion76
2015-10-17 06:59
#200

Hej hopp!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
2015-10-24 10:40
#201

God förmiddag, 

Jag har tagit en härlig promenad på morgonen - vilken underbar höst vi har haft. Jag njuter av färgerna och den blå himlen. För mig är det lättast att vara i nuet i naturen. 

Hoppas ni har det bra därute ❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Skorpion76
2015-10-24 20:00
#202

Det blev lite lördagsmys i kväll för mig!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
SHIAWASE
2016-01-21 09:06
#203

Oj ! Här har det inte klottrats på ett bra tag!!!

Gjorde något helknasigt häromdagen, och förstår fortfarande inte hur det gick till.

Jag skrev i Tacksamhetstråden,, något om att jag är sååå tacksam för dagen och allt som är,,,

Nästa morgon så ser jag någon tråd om Margot Wallström (Dina inlägg)

_??? jag har ALDRIG varit inne på någon politisk sida skulle heller aldrig göra något inlägg där,, klickar  för att kolla och DÄR finns mitt tacksamhetsinlägg,,haha,, Jag kommer inte ens ihåg vilken sida det var,,,, men något med politik antar jag,,,,, har ingen aning om hur inlägget hamnade där,,, tänkte be dem ta bort det, men tänkte att de kanske behöver lite TACKSAMHETS vibbar!!! haha

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[rore]
2016-01-21 09:36
#204

Hahaha,😂, Shia så tokigt det kan bli och ändå rätt,, eller nått. Det var väl meningen att du skulle ljusa upp tillvaron kan jag tro😉.

Det där med tacksamhet,, verkar falla bort ur minnet i perioder. Men så plötsligt så infinner den sig mer medvetet igen. OCH DET är Jag väldigt TACKSAM över😛

Skorpion76
2016-01-21 19:09
#205

Hej hej!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Anterrabae
2016-01-21 19:18
#206

hej hej

Idag har det varit en lång dag. Ut genom dörren sisådär 6:45, med dottern på skolbussen, till skolan, Sen vidare till Göteborg och mölndlal. Det var ett bra läkarbesök på diabetesmottagningen och jag fick godkänt ;)

Sen spårvagnen tillbaka till stan, och bussen vidare till Bäckebol. Lunch med väninna och div nödvändiga inköp. Väl vid busshållplatsen för hemfärd så såg jag bussen åka. 30 min senare var jag då äntligen på väg hem.

Ut med hunden, på kall promenad, och sen hem och äta middag, Baka matbröd och svara på mail. Nu sitter jag här som en disktrasa och längtar till min sköna säng.

Dagen har varit bra. ❤️

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Otroulig
2016-01-21 21:12
#207

#203 😃 Shia, vad roligt! Vilket härligt avbrott för alla att läsa! 👍

Jag har också haft en bra dag. Lite konstiga energier, har varit lite yr. Men det är som det är. Trevlig lunch på jobbet, har skrattat. Tillåtit mig att vara lite omotiverad. Det är bra övning för mig. Att acceptera att jag ÄR omotiverad, gilla läget, göra nåt som känns liiiite roligt och komma igen en annan dag.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2016-01-21 21:51
#208

#206 glömde säga det. Bra att du fick "godkänt", dvs att du respekterat och tagit hand om dig själv ❤️. Vad ambitiöst att baka 😮 det har jag sagt till mig själv att jag borde göra. Jag har upptäckt att jag mår bra av att laga mat, jag blir alltid på gott humör då. Eftersom jag är singel så kan det ju ta emot lite grann, latmasken vinner hehe. Baka bröd var jättelänge sen jag gjorde.  Det kanske också funkar som humör höjare.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Anterrabae
2016-01-21 22:40
#209

#208 Ja, jag jobbar på att sköta om och ta hand om mig så gott det går, och det går framåt.

Jag är i grund och botten en riktig matnörd. Jag älskar att laga mat, men inte när jag är själv. Då har jag också svårt att motivera mig. Då är bakning ett schysst alternativ. Jag gör ofta så att jag sätter degen ena dagen, bara rör ihop den inget knådande etc. Låter den jäsa 12-24h och gräddar i form 45-60 min dagen efter. Minimal insats, minimalt med disk, maximal utelning vad gäller gott matbröd. 😍

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
SHIAWASE
2016-01-22 00:17
#210

ÅH, hembakat bröd,,,, underbart.  Har inte bakat på länge.

Sitter med morgonkaffe, och morgon tv ( vi har inte haft tv på länge, köpte en nyligen) De pratar just nu om att det kommer att bli SUPERKALLT till helgen med SNÖ,, De har prata om det i typ 15 minuter (morgon nyheter)  Hur är SUPERKALLT då ?

haha, 0 gradigt. kanske - 1,2 grader.

och MASSOR MED SNÖ,,, några cm.

Fast i den här staden (Tokyo) så stannar ju allt av när det snöar. Det snöade förra veckan och då blir det tåg kaos,,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Skorpion76
2016-01-22 06:46
#211

Hejsan!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
2016-01-22 07:02
#212

#Shia, ja det är lite olika i vår värld. Jag kan tycka att det kan bli lite varmare här nu faktiskt.  Det har ju varit -10 till -20 i flera veckor. Jag tog i alla fall in ved nu på morgonen för att ha till mysbrasa ikväll.  Jag är tacksam för mitt varma hem, brasan är mest mysfaktor.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2016-01-22 07:12
#213

Åh!!! avis på brasa !!!  Det finns ju inte här,,, sedan värmer man bara upp rummet man befinner sig i,, så även om utetemperaturen inte är så låg så är inomhustemperaturen ,, MYCKET lägre än Sverige,, MYS med brasan,,,

Jag får väl titta på BRAS FILM,(finns ju sådan,,haha)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Skorpion76
2016-01-22 16:30
#214

God kväll!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

sweetgum
2016-02-03 14:57
#215

Någon som har nåt bra tips att muntra upp sig själv och skaka av fula ord?

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Otroulig
2016-02-03 20:17
#216

Det här med att ta åt sig av vad andra säger är ju nåt man kan öva sig på att inte göra. 

Jag tänker numera att allt är en spegling, så de stackarna som säger taskiga saker är egentligen taskiga mot sig själva. Precis som vi själva gör. Vi mår inte bra av att tänka taskiga saker om andra eller att vara elaka. Det är bara en kortsiktigt lösning och känner man efter i kroppen så känns det efter ett tag. 

Ett bra trick att få perspektiv på saker och ting är att se den här situationen som en en bild - så låtsas du att du ser den högt från ovan på några meters avstånd kanske, sen höjer du dig ännu mer - så du ser bilden och hela din stad, sen åker du ännu högre upp och ser bilden i hela Sverige - till slut så ser du den lilla tavlan utifrån månens perspektiv. Du har zoomat ut och ser att den här lilla grejen är en fis i rymden och har egentligen ingen värdslig betydelse. 

Ett annat sätt är helt enkelt att tänka på nåt annat. Bara glömma bort det.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Skorpion76
2016-02-04 07:29
#217

Tjena!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

sweetgum
2016-02-07 13:38
#218

Tack Otroulig :D

Jag tycker det blir lättare och lättare att inte ta åt mig ju bättre min självkänsla blir men det gör ofta ont ändå. Jag tror helt enkelt jag kanske är för snäll haha. Blir fortfarande alltid chockad när någon säger något elakt. Sen om någon säger något till en familjemedlem eller en vän då är det jättesvårt att inte bli arg. Oh well, det är som du säger. En spegling av dem.

Medarbetare på Sydkorea iFokus

sweetgum
2016-02-07 13:52
#219

Har precis köpt Be så ska du få! Funderar på att sätta LoA på prov snart :D 

Någon annan som läst den? Är den bra?

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Otroulig
2016-02-07 19:42
#220

#219 Nej jag har faktiskt inte läst den.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Skorpion76
2016-02-07 20:08
#221

Dags för sängen snart!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Anterrabae
2016-02-07 23:06
#222

I natt ska jag sova väldigt gott, och när klockan ringer så kommer jag vakna utvilad och glad.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

sweetgum
2016-02-25 15:35
#223

Någon som vet om man kan använda LOA för att hjälpa en person man älskar? Det är så svårt att vara riktigt glad när man är orolig för någon och jag önskar jag kunde göra mer. 🌈

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Annons:
Otroulig
2016-02-27 11:52
#224

#223 Att tro att allt kommer att lösa sig, att finnas där och vara ett stöd och förmedla hopp, styrka och framtidstro. 

LOA funkar ju i allt. Men vi kan ju inte leva andras liv. De måste själva göra sina val och genomgå sina erfarenheter.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Skorpion76
2016-02-27 13:57
#225

Läser en bok!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
2016-03-11 19:37
#226

Åh idag kändes det som att det blev lättare att andas - som att något släppte. Så skönt. Vet inte om det är våren som kändes i luften eller var det var. Jag har haft lite lätt att vimlas bort i känslor ett tag. Lite ovant. Jag har varit så lugn och stabil ett tag. Men ändå inte riktigt levande. Så den här känslan är väldigt välkommen. Både känslor och på hög vibb. Yes!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Skorpion76
2016-03-12 07:51
#227

God morgon!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
2016-03-14 06:53
#228

God morgon, jag hade en fin dröm som visade vikten av att handla i kärlek. 

Att vi skapar genom handling och hur vi tänker när vi gör det. I min dröm var det t.om viktigt att kontera fakturor med kärlek. 😂❤️🌈 Så det ska jag göra idag.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Skorpion76
2016-03-14 07:05
#229

God morgon!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

sweetgum
2016-03-14 12:01
#230

Tack Otroulig för goda råd!

Jag är förkyld :/ förmodligen mitt fel eftersom jag gått runt och fokuserat på hur jag INTE varit sjuk på så länge 😃

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Annons:
sweetgum
2016-03-14 15:07
#231

En fascinerande sångare från Georgien

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Otroulig
2016-03-14 18:56
#232

Ja,  han är helt magisk! 🌈

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Skorpion76
2016-03-15 06:56
#233

God morgon allihop!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Anterrabae
2016-03-16 15:48
#234

Om det här med att lägga fokus, och vart vårt liv leder oss. https://www.facebook.com/CircleOfWealthTv/videos/923059767723627/

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Otroulig
2016-03-18 18:41
#235

#234 Åh så bra Ante!! Vi behöver ju bli påminda om det!

Det finns inga misslyckanden! 

Slappna av

Tänk/ känn  bara vad nästa steg är. 

Det sista har nu dykt upp flera gånger för mig den sista tiden. Jag är ju lite allt eller inget och har tidigare haft svårt att ge upp min drömmar dvs, att jag måste göra avkall på dom.  Det har känts som ett misslyckande ;) Men så ÄR det ju inte. 

Det är bra att vara flexibel - det är inget som säger att bara för att jag "nöjer mig" behöver inte det betyda att min riktiga dröm kommer att förverkligas - att det här bara är ett steg på vägen.

Tack snälla du 😍

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Anterrabae
2016-03-18 21:11
#236

#235 Ja det är så självklart, och ändå så lätt att glömma och tappa det. Jag vet det så väl, och har koll. Men ändå hade jag tappat bort det och mig och allt de senaste veckorna. Att se och höra detta, att bli påmind om det hjälpte mig att släppa oron, släppa klumpen i magen och tyngden på axlarna. Helt plötsligt gick det att andas igen. ☝️ 😍

Tack, LoA och tacksamheten! ❤️🌺🌈

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Skorpion76
2016-03-19 06:08
#237

Hej på er!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
Anterrabae
2016-03-19 09:08
#238

Hejhej :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

sweetgum
2016-04-07 16:22
#239

Är det någon som köpt livet genom rosa glasögons bok om attraktionslagen?

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Otroulig
2016-04-11 20:41
#240

#239 nej, visste inte att det fanns en bok om - å andra sidan var jag inte så dragen till Irina.. heter hon va? Vi är ju alla olika, så bra att det passar nåt för alla :) Hon skrev ju sina inlägg väldigt tydligt och bra, så är boken i samma anda och du gillar det så köp :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Skorpion76
2016-04-12 06:26
#241

God morgon!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

MissInAction
2016-05-01 11:43
#242

sweetgum, inte köpt! Men jag älskar hennes inlägg och har nog plöjt en stor del av dem, många flera gånger 😍


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

sweetgum
2016-05-02 12:50
#243

#240 ok!

#242 Hej MissI! Känns som det var länge sen! Jag gillar flera av hennes inlägg också vilket var varför jag funderade på att köpa boken :D

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Skorpion76
2016-05-02 14:11
#244

Hej på er!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
Anterrabae
2016-05-09 15:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#245

Hejhej! Hur har ni det i sommarvärmen? Jag bara älskar hägg! ❤️

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Skorpion76
2016-05-10 15:18
#246

Hej hej!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Anterrabae
2016-05-14 14:54
#247

Det visade sig att Häggen inte är hägg, utan körsbär. ;) gott luktar den med, och vacker är den.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Skorpion76
2016-05-14 15:42
#248

Hej på er!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
2016-05-15 12:10
#249

# Antarrabae, haha, jag tänkte det- väldigt likt körsbär - men vad vet jag, kanske någon special hägg 😃

Jag var på en väldigt trevlig middag igår.  Alla var så trevliga, lyssnade på varandra, de var nyfikna och det var väldigt mycket värme och skratt. 

Jag insåg helt plötsligt att jag inte är van vid det. Så DET vill jag ha mera av!! 

Just nu är det ju inte så mycket till värme, det var tjockjacka och handskar på idag. Men värmen kommer ju tillbaka. ☀️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Anterrabae
2016-05-25 10:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#250

#249 ja och inte blev det mindre förvirrande av att det gömde sig en hägg bakom, och jag som synskadad, litar mer på näsa än på ögon. ;) tokigt. Nu har jag flyttat! Satsar på att komma på fötter igen och starta om! Katten är glad att ha fått hem bohaget, och kartonger är inte fy skam, tycker han.. Jag är inte helt enig..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Skorpion76
2016-05-25 14:10
#251

Halloj!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
Otroulig
2016-05-25 21:36
#252

#250 Spännande med nystart Ante,  det kommer ju att bli kanon. 

Ja katter gillar kartonger har jag förstått 🙂. 

Själv sitter jag mest och är smålycklig, utan någon orsak alls, eller kanske många. Jag har börjat lyssna på  ljudböcker på väg till jobbet och just nu lyssnar jag på Linda Olssons " En syster i mitt hus" och den är så braaaa. Sen har jag flyt på jobbet, blivit klar med rätt bökiga jobb. Så det känns bra. 

En rolig fest väntar i helgen - med massor med gamla vänner jag inte träffat på länge. 

Jag har även haft en period när jag slängt en massa gamla grejer och det känns väldigt skönt och befriande.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2016-05-25 21:41
#253

Nu börjar tråden bli lång - vi fortsätter klottra i nästa klotterplank nr 41

Nu ska vi bara se om jag kommer ihåg hur jag stänger den här tråden. Hehe.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: