Annons:
Etikettloa-personligt
Läst 1740 ggr
Triccia
2015-05-03 20:59

Sjuk i ett halvårs tid

När jag blir undrande över varför saker blir som dom blir brukar jag skriva här. Medan jag skriver brukar jag komma på svaret och blir så till mig att jag bara måste sitta för mig själv och hänföras över hur klockrent saker funker med LOA. Det slutar med att jag inte postar inlägget för jag jag känner inte behovet av det.. haha… Kanske nån annan skulle ha behovet av att läsa det men hittillis har det inte varit min intention att dela med mig av allt som händer. Lite egoistiskt säger jag tack för att ni finns! Ni hjälper mig massor fastän jag inte ger så mycket tillbaka ;)

Nu har jag ännu en fundering. Får se om jag hinner posta detta innan jag kommer på lösningen själv…

Det senaste halvåret har jag varit sjuk ofta. Det började med förkylningar som utvecklades till en konstant "konstig" form av halsont. Första förkylningen har jag själv tyckt mig kunna förklara. Det började med en ordentlig utrensning efter ett ganska jobbigt erkännande genom EFT förra året. Under en halvtimmes tid blev jag av med en 10-årig fysik smärta, under samma halvtimme blev jag dyng-förkyld! Ganska uppenbart att skiten rensades ut.

De övriga förkylningarna kan jag tänka mig förklaringar till..  men vet inte säkert.. Den "konstiga" halsontet förstår jag dock inte varifrån det kommer. Det "ontet" gick över nu denna vecka efter ännu en förkylning. Och då blev jag magsjuk istället… vilket jag inte varit mer än en gång de senaste 20 åren. Jag blir aldrig magsjuk! Jag vet ju det! Spelar ingen roll om det gått magsjuka på jobbet eller om kompisar har det, jag blir inte smittad! Men nu blev jag det. För mig är det en barnsjukdom och blev väldigt förvånad av att jag fick det.

Idag är första friska dagen från magsjuka. Kände att det kliade till i näsan och gnuggade till lite, då började det blöda rejält. Och blött näsblod har jag heller inte gjort på minst 20 år!! Det gjorde jag som barn!! Aldrig som tonåring eller som vuxen vad jag kan minnas…

2 tillstånd som för mig tillbaka till barndomen på några dagar? Hmmm…

På vissa sätt får jag för mig att jag är genomrutten inombords, genomsjuk och borde söka hjälp på vårdcentral. Samtidigt stämmer det inte, för mellan sjukdomsskoven är jag piggare och gladare än på länge. Jag ser fler samband och kan kontrollera mera i mitt liv. Jättekonstigt tycker jag…

Vad tror ni? Vad händer?

Säg OCH istället för MEN... :)

Annons:
Otroulig
2015-05-03 21:34
#1

Ibland behöver man ju inte förstå 😉 Det kanske är som du säger skit som ska ut. Annars - med tanke på din hals - hur har du det med att säga din mening? Att ha blockering i halsen kan ju betyda att man håller sina åsikter inombords och inte säger och uttrycker sina behov? 

Men som sagt - det kanske är någon större utrensning på gång. 

Jag är frisk som en nötkärna och har varit i två år - fantastiskt.  Jag tackar och tar emot 🙂

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Triccia
2015-05-03 21:55
#2

Ahhh, där sa du nåt som klickade :). Ett av mina svåra problem, och som jag alltid har haft! Som jag hört så många gånger… jag har faktiskt svårt att säga min mening i vissa fall.. det är så naturligt hos mig så jag glömt det… jag är så ärlig och säger verkligen vad jag tycker och tänker men det finns ett plan där jag fortfarande är så sjukt stängd. En av dom saker jag faktiskt försökte jobba med i vintras men jag bara grät och kom ingen vart. Mmm, börjar förstå lite mer nu…  Tack för den påminnelsen..

Säg OCH istället för MEN... :)

Otroulig
2015-05-03 22:16
#3

👍 kul att det slog an nåt hos dig. 

Glöm inte att vara snäll mot dig själv i processerna 🤗

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2015-05-04 10:33
#4

Jag tycker absolut att det låter som att du rensar "gammal skit". Allt vi har varit med om i livet sätter sig ju i våra celler som små minnen, när vi blir sjuka så rensar vi det där med hjälp av slem, svett, blod osv. Så prova att tacka och ta emot varje gång du blir sjuk! Just detta att du känner dig piggare och mer på topp mellan varven visar ju absolut att du släpper gamla tunga energier och fyller på med nya lätta.

Triccia
2015-05-05 18:38
#5

#4 Blir det mer konstigheter ska jag försöka se det som utrensning av gammalt och tacka för att bli av med skiten! Mycket möjligt att det är så, känslan säger lite så.  Ändå är det jobbigt att va sjuk och dålig så mycket när saker börjar lösa sig… det är ju nu jag vill vara frisk och njuta!!

Säg OCH istället för MEN... :)

Upp till toppen
Annons: