Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1693 ggr
Triccia
2015-03-23 23:01

Lycka, frustration och tack!

Har börjat finna mig själv! Yeah! Känner mig trygg, nöjd och stolt! Jag förstår mer än nånsin 🙂

Jag förstår mer än nånsin… att jag inte förstår nånting.. Känner jag mig mer förvirrad än nånsin. Känner mig värdelös och misslyckad.

Jag är i en process, på gott och ont.

Processen är på väg till något gott. Jag vet det! Samtidigt känns det som att "varför lät jag inte saker bara vara"… varför var jag tvungen till att börja öppna upp mig?! Kunde jag inte bara nöjt mig med mitt mediokra liv? Allt känns så mycket starkare nu! Både det positiva och negativa. Jag orkar inte ta tag i saker, orkar inte utvecklas. Jag älskar att utvecklas! Jag kickar på det! Usch och halleluja!

Allt detta började med att jag hittade LoA för några år sen. Jag ser varje dag hur jag skapar mitt eget liv, mer och mer. Ibland blir det bra, ibland blir det dåligt. Som tur är: sakta och säkert skapar jag mer av det jag faktiskt vill ha 🙂.

Det går långsamt och det går fort. Det är så enkelt och så svårt. Jag vet vad jag vill och har ingen aning om vad jag vill…

Jag har önskat mig hjälp och fått det! Jag har tagit ännu ett steg. Önskat och tagit emot. Imorgon är det dags. Exalterad och livrädd!

Flummigt inlägg kanske men skulle jag börja berätta detaljerat om allt skulle internet krascha… haha…

Anledningen till att jag postar detta är för att jag vill få ur mig lite av min lycka och frustration men främst för att jag förstått att det finns dom som läser och uppskattar allt man skriver på detta forum och er vill jag tacka! Jag läser mer än jag skriver och det ni skriver är så inspirerande och tänkvärt! Hjälper mig jättemycket! ❤️

Säg OCH istället för MEN... :)

Annons:
SHIAWASE
2015-03-24 02:46
#1

Triccia Tack för att du delar med dig!!!! Vi går igenom olika faser, och innan man helt och hållet har landat i tilliiten så kan man uppleva turbulens,,, ofta handlar det ju om förändringar i relationer, i jobb etc. också, eftersom man kommer närmare sin sanna kärna

Vi upplever ju alla egentligen det du upplever, att det går snabbt , långsamt, är turbulent, harmoni etc. etc.

Men när man kommer ett snäpp "längre" så infinner sig tilliten ,, och då upplever man inte svängningarna lika starkt för man vet att allt är som det ska, och att allt är ok,, MEN eftersom vi inte blir "färdiga" och eftersom vi är fysiska varelser, så kanske vi inte alltid befinner oss i tilliten heller, vi glider ut och in,,, vi är människor,,,

Fast även om du nämner frustration, så vibrerar ditt inlägg av styrka och lycka!!! Så du befinner dig i en bra fas!

OCH som du säger detta är en underbar plats för att få hjälp med att balansera sig, att hitta "tillbaka" , att få inspiration och uppmuntran etc.

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2015-03-24 06:50
#2

Ja Tack Triccia för att du delar med dig! 

Åh denna sårbarhet - men våga visa sitt sanna jag tror jag är den största gåvan vi kan ge till oss själva . Som Shia säger när tilliten infinner sig och vi hittar vår inre trygghet, grundbulten. Så står vi lite stadigare när det stormar. Som ett träd är det lättare att vaja med i vinden följsamt än att knäckas för vinden. 

Och i morgon är idag - så vad som än händer idag så får du automatiskt genom detta fina inlägg en massa fin energi från oss som läser det här idag.  🌈Jag håller tummen för dig, vad du än ska göra för spännande.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

dagdrivarn
2015-03-24 07:10
#3

Tack Triccia kunde ha skrivit stora delar av det själv :-)

Vi är så vana att leva på annat sätt så att vi svajjar och far och emellanåt känns som om vi är ute på stormigt vatten är kanske inte så konstigt. Vi som lärt oss leva efter LoA har fått börja ställa om hela vårt tankesätt och människan i sin fysiska form är ett riktigt vanedjur och våra tankemönster har en förmåga att falla tillbaka i gamla invanda mönster och då blir det vi manifesterar därefter och sen plödsligt så hittar vi flytet igen och vips så är vi på banan igen. 

Jag tycker dock ditt inlägg lyser av styrka och frustrationen som nämns verkar inte vara mer än små fallbacks… det känns som om du verkligen är på banan ;-)

Tack för inspirationen!

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

szirius
2015-03-24 08:04
#4

Triccia - jag tycker det var härlig energi i ditt inlägg🙂, och tror att de flesta kan känna igen sig i den där processen…har också varit i den, och håller med Shiao Otroulig, den kanske inte lugnar ner sig egentligen men man får tillit, man blir trygg i alla känslor, man kan liksom känna sig lugn även när det är mkt…för man vet att resan är grejen och man börjar kunna njuta av ALLT på ett annat sätt…man förhåller sig till det med intresse och nyfikenhet istället för rädsla.

Det där att du nästan kan ångra att du började öppna upp, för att det var enklare förut, det kommer gå över😉, när du märker hur fri du blir av visdom✨, hur du tvärtom kan njuta MER av saker för att du vet att allt är ett och det blir bara kärlekspirr av alltihop, en djupare kontakt inåt och även i dina relationer🤗…det kommer 🙂

[Kathja]1
2015-03-24 08:45
#5

Det du skriver det upplever vi alla mer eller mindre - hur allt blir starkare och mer. Och hur lätt man vänjer sig vid att vara hög på livet. Viljan att vara det alltid, hela tiden och i varje sekund. 🤪 Hur man halkar in i tankar kring att man borde veta bättre när man är lite off. Men med tiden får man kläm på det också, man kommer ihåg att det är så det är  - lite går lite upp och ner och allt är just som det ska vara. Att de där små stunderna av off bara triggar oss att lyfta högre, att de där mötena man först kände att man helst hade velat vara utan de visar oss något om oss själva. 

Livet är en bergochdalbana - men hur kul och användbar vore en sådan utan alla svängar och turer hit och dit? Det är ju allt det som är bergochdalbanans tjusning! 😃

MissInAction
2015-03-24 11:28
#6

Jag skrattar igenkännande, Triccia! 🤗

Det är så mycket tankar och känslor inom mig just nu så jag nöjer mig med att hålla med alla ovanstående! ♥

Och tackar för alla kloka ord här inne 🌺


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Triccia
2015-03-25 20:10
#7

Jag blir så glad av era kommentarer! Läst allt flera gånger nu. Allt ni skrivit känns så bra! Fantastiskt <3. Ni är så kloka! …och så är även jag 😛! Skönt att höra att fler är och har varit i denna fas jag är i nu. Tacktacktack!!

*Skriver och tar bort, skriver och tar bort…* Vill så gärna berätta mer men kan inte, för förvirrad, men ändå rätt glad…!

<3

Säg OCH istället för MEN... :)

Upp till toppen
Annons: