Annons:
Etikettloa-och-relationer
Läst 1945 ggr
dagdrivarn
2015-03-22 21:24

Får säga som Brittny (Ooops i did it again)!

Ja vad ska man säga, verkar vara antingen han eller jag som har någon form av Vinterdepression som ställer till det för oss tror det är han och jag som dras med något är det i alla fall.  Blir långt detta! Förra året lämnade han mig på nyårsafton då jag sagt att jag tyckte att vi skulle vara ifrån varandra.

Denna gång flyttade han ut med en veckas varsel 7 februari, visserligen hade han pratat ett tag om att flytta och många saker hade gått riktigt skit rent ut sagt. 

Ett av största misstagen som jag känner det var att jag valde att prova antidepressiva läkaren tyckte att det kunde vara värt att prova men ärligt talat var de för mig en katastrof. Jag blev irriterad och personlighetsförändrad och aggressiv även om jag slapp vara gråtmild, men ärligt talat så är jag 10 000 gånger hellre lite gråtmild och sen är det bra än som jag var med dessa tabletter, verkligen inte trevlig. Jag slutade med dem i samband med separationen nu och nu mår jag bra igen.

Men som sagt, jag är lämnad igen, denna gång är jag inte helt totalt nedbruten som jag var sist för jag litar 100% på LoA, det svåra som jag är i nu är att släppa desperationen, längtan, avsaknaden av det som jag vill ha.

Jag försöker fokusera på annat, sånt som gör mig glad, som mitt nygamla jobb, jag försöker träna som attan har ju varit överviktig hela mitt vuxna liv och SER mig nu som vältränad och supersnygg, jag vill bli stark, vältränad, smidig osv…. och jag promenerar massor ca 2 timmar om dagen givetvis med Ester Hicks i lurarna :-)

Jag märker att jag är på spåret stor del av tiden, jag har bett om att se bildar med lika siffror när jag är på spåret och jag ser titt som tätt bilar med 111 osv…. igår stod där TVÅ bilar parkerade bredvid varandra båda med 333 så visst går det bra en stor del av tiden.

Jag har kört NO Contact i tre veckor, men blev idag otålig (jag BORDE ha lärt mig) och fick ett fruktansvärt aggressivt svar tillbaka. Har svårt att förstå vad som gör honom så fruktansvärt aggressiv och arg, fram till att han meddelade att han skulle flytta var han trevlig, vänlig, även om vi inte hade någon form av kontakt kroppsligen dvs. kramar osv… men vänlig och helt ok och även när han hämtade saker var han ok och han skrev i ett mail när vi diskuterade när han var på väg, jag föreslog nämnligen att vi skulle prova varannan vecka för att han son skulle slippa hatta OM vi skulle kunna hitta tillbaka, dvs att han de veckor han inte har sonen skulle bo i sin lgh och vi vara utan kontakt helt för att se vad som händer. Det ville han inte men skrev i hans ord:  Om du spelar dina kort rätt så kanske det till och med går att umgås framöver och  titta närmare på ditt förslag!

Varför skriva så? Jag har hjälpt till, jag har försökt släppa allt för att jag vet att ända sättet att vända något är att stoppa tåget först innan det byter riktning, jag har varit trevlig och hjälpsam och inte gjort något för att sätta käppar i hjulet för honom utan bara fokuserat på mig och att MÅ BRA! Och ändå är det HAN som är SÅ fruktansvärt ilsken, han är så arg att det känns som om det förtär honom inifrån och ut.

Nåväl jag kan inte göra något för honom antar jag men JAG vill släppa fokus, jag har gett min önskan till universum till och med lagt till "eller någon ännu bättre" men jag är otålig. För er som ORKAT läsa ända hit.

Lite tips och råd.

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

Annons:
Otroulig
2015-03-23 07:07
#1

Men Dagis, " Om du spelar dina kort rätt så kanske det till och med går att umgås framöver och  titta närmare på ditt förslag!"

Tolkar jag som ett försök till en gullig invit 🤪 är jag helt borta eller?  Ni andra får hjälpa till. 

När läget är ostabilt är det oerhört lätt att rädsla tar över, då kan aggressivitet komma som ett brev på posten och en massa missförstånd. Jag vet av egen erfarenhet - herrer jösses 😞

MEN det du ska göra är att jobba med din vibb och faktiskt ta den här chansen att hitta en ännu underbarare, starkare, mer harmonisk och lycklig Dagdrivare.  

 Försök att släppa honom 🎈med kärlek, ge honom space. För du VET att det bästa och mest effektiva du kan göra är att fixa dig själv och ditt mående. Så häng här berätta om dina tankar så är det lättare att spegla dom och du får se dom i ett annat perspektiv. 

På det viset drar du till dig någon som matchar dessa fina vibbar och det är ju det du vill ha eller hur?

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2015-03-23 07:22
#2

dagdrivarn, vad skulle du vilja ha tips och råd kring? Vad känner du? Vad vill du? 🙂

Spontant dök en fundering upp.. du skriver att du sagt att du tyckte att ni skulle vara ifrån varandra, och sedan skriver du att du blivit lämnad.  Det känns som en rätt naturlig följd av ett sånt förslag..?  
Om du är helt ärlig med dig själv, är den här personen den som du ser en framtid tillsammans med? 

Och vad gäller ilska.. så tyder det snarast på känslor. Det här har vi varit inne på lite förut i någon tråd…  att ilska och upprördhet är inte motsatsen till kärlek… likgiltighet däremot är det. Så… uppenbarligen har han känslor som gör ont, han också. Vi hanterar alla känslor olika, och för många män är det i  princip som att kastas ut i ett hav utan att simma.. lite okänd mark och läskigt att bli överväldigad.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

dagdrivarn
2015-03-23 12:33
#3

Outrolig - Njae var nog tyvärr något annat, detta skrev han innan han ens flyttat ut utan höll för fullt på att packa saker så vi såg ju rätt mycket känns mer som en rädsla för hur jag skulle hantera det ett sätt att försöka smita undan utan någon konfrontation typ :-)

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

dagdrivarn
2015-03-23 12:43
#4

Outrolig, ja alltså jag kan väl säga att mitt meddelande igår var mest bara att jag kom att tänka på honom iom en sak jag pratade med mina föräldrar om, bad honom hälsa bonusen att jag längtar efter honom och ge honom en stor kram ifrån mig och att jag vet att han avskyr mig men att det hänt något fantastiskt för mig (jobbet tänkte jag på) och att han kanske kan glädjas med mig ändå och så sa att jag hoppades i övrigt att han hade det underbart. Snällt vänligt och inte på något sätt hotfullt.

Men ATTAN vilken ilska som kom sprutande, rena draken…. han har ju sett mig rätt ofta sista veckorna då jag går en helt fantastisk runda på 11 km varje helg som råkar gå precis i närheten av där han har båten.

Och menade på att det fanns minsann bara en anledning till att jag skulle gå där och att det var pinsamt och han skulle minsann ta upp detta med lagen om jag inte slutade… .ehhhhhhh alltså jag har varit ner vid hamnen där han har båten EN gång och det var i lördags då kom han GIVETVIS körande in precis när jag och kompisen var på väg ut och enda anledningen till att vi var där var att hon ville se om man kunde se en plats på andra sidan vattnet från bryggorna. Vilket iof inte han kunde veta.  Jag var iof där en gång för många veckor sedan men då var han där så då vände jag och gick en annan väg då jag känner att jag vill ha avståndet så att jag kan göra mitt jobb och fokusera på MIG i detta.

Det som känns sååå skönt är att jag blev kort kort lite påverkad igår men så svarade jag bara att jag mår bra och jag har gått vidare och att han hade fått allt om bakfoten, detta är nämnligen en runda jag gått många många gånger förr innan vi träffades. Därefter så har jag helt släppt det, det enda jag känner är att lättnad och givetvis en viss sorg över att HAN uppenbarligen inte mår bra. Med den ilskan och de föreställningarna som han uppenbarligen går och bär på så måste det vara jobbigt. Jag önskar honom all lycka i livet och absolut inget annat.

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

dagdrivarn
2015-03-23 12:49
#5

MissInAction

Jag har ju känt det som att han är min själsfrände på många sätt och att vi var väldigt kompatibla på alla punkter utom en. Hans son och det i mina ögon osunda förhållandet. Nåväl.

Det förslaget om att vi skulle köra varannan vecka var efter att han släppt bomben om att han skulle flytta ut inom två veckor. Jag kände att det kunde ha varit en smidigare väg än att kasta sig iväg med son och allt, om han hade bott i sin lgh bara de veckor han inte hade sonen så hade vi kunnat ge det lite tid. 

Känns som om han tvärvände så fort han hämtat sista sakerna, superaggressiv. Jag fattar ärligt talat ingenting!

Jag vad ska man säga om ifall det är personen jag vill leva med resten av mitt liv?

Den person han är NU, aldrig i livet!

Den person han är annars, den person han var fram till hösten och stundvis även under hösten/vintern ABSOLUT!

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

dagdrivarn
2015-03-23 13:10
#6

Ni har rätt, det jag fortsätter fokusera på nu är min "helrenovering" inifrån och ut ;-)

Håller för fullt på att gå ner i vikt, att bli duktigare på att hålla mig fokuserad på mina tankar och tänka postivit. Manifestera fram roliga saker bara för manifesterandet skull. Ha ROLIGT, njuta av allt var dag har att ge och jag känner också just nu FULL tillfredställelse men att jag kommer att få en helt fantastisk partner…. jag har dock bestämt att jag vill att han skall dyka upp innan första juni så jag kan avnjuta sommaren med honom. VEM det är återstår att se ;-)

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

Annons:
Upp till toppen
Annons: