Annons:
Etikettloa-och-relationer
Läst 1836 ggr
Happybird
3/14/15, 7:20 PM

Många förvirrade tankar

Hej! 

Kan ni vara snälla och putta mig till rätt plats igen. Jag funderar så mycket. 

För det första skiftar mitt humör upp och ner hela tiden. Alltså inget som folk märker av, utan mer att vad jag vill det kan skifta flera gånger om dagen. 

För det andra så är jag otålig. Det jag vill det vill jag ha NU. Annars tröttnar jag lätt och börjar tänka negativt. 

Jag är en väldigt social människa, tycker om människor och tycker det är jättejobbigt att vara själv. Jag har arbetat på det här så länge, och jag har kommit till en punkt där jag tycker det är ok att vara själv, men jag vill verkligen inte att det ska vara så. Det har inte att göra med att jag måste ha någon som talar om för mig hur bra jag är, utan helt enkelt att jag vill ha någon att dela mitt liv med. Allt blir så mycket roligare om man är två. Jag kastas fram och tillbaka mellan att vara tillfreds med min situation och ibland väldigt frustrerad. Jag vet att dessa känslor motarbetar utsikten att få det jag vill ha. Det som är jobbigt är att jag har inget tålamod. Det händer så mycket i mitt liv hela tiden, varje dag. Så en dag känns som ett år, och om jag tänker att jag vill något på morgonen och inte fått det på eftermiddagen så blir jag frustrerad. Tänker att jaja, nä det var väl inte det jag ville. Börjar fundera ut något annat som jag vill istället. Det kanske inte var det jag ville ändå. Det kanske är bättre om jag gör såhär osv osv…Fast egentligen vet jag ju innerst inne vad jag vill från första början.

Jag har varit i en destruktiv relation tidigare som jag helt har släppt nu och den upplevelsen gjorde att jag kommit väldigt långt med mig själv. Jag känner mig starkare än på länge, men det finns vissa saker som fortfarande lever kvar. Bland annat tryckte personen ner mig väldigt mycket och ibland om någon kille skulle säga nej till mig dyker det dåliga självförtroendet upp igen. Varför skulle någon välja mig och bla bla bla. Jag vet att jag är en enastående person. Jag har utseendet med mig, jag har ett bra jobb och är duktig på det jag gör, jag är omtänksam, snäll och positiv och en toppentjej på alla sätt. 

Detta gör att jag drar till mig många killar. Ja, jag har alltid någon som är ute efter mig. Tycker det är kul att man blir uppskattad, men då råkar det vara så att det finns en specifik person som jag verkligen känner connection med. Vi hade en hel del kontakt för ett bra tag sedan. Jag började gilla honom väldigt mycket, och han gillade mig. Sedan avbröt han kontakten lite abrupt för att gå tillbaka till sitt ex. Detta sa han inte utan det fick jag reda på sedan. Ja, denna historien känns igen. Den har man ju varit med om några gånger Jag har inte lagt så stor vikt vid det, förutom just denna gång råkar det bara vara så att jag inte riktigt kan släppa det hela. Det kändes verkligen rätt…jag vill ha tillbaka honom.

Vad anser ni? Är det ok att försöka attrahera tillbaka en specifik person med LoA? Jag själv har inga betänkligheter med det. Jag vet ju vad jag vill ha. Samtidigt så ja…man kan inte styra andras tankar och ja…universum kanske har något bättre för mig, men man kan väl få lov att försöka? Mitt problem är dock att jag har inget tålamod. Jag tycker ju det ska hända NU NU och NU. När det inte händer NU, så börjar jag tänka negativt. Han vill inte ha mig, tycker inte om mig, var det verkligen det jag ville ha, LoA fungerar inte, ser jag han med sitt ex någonstans så blir jag svartsjuk (en egenskap jag kämpar med att få bort), osv osv….

Jag måste lära mig att hålla mig positiv och fokuserad, samtidigt som man släpper honom. Ja det är inte helt lätt. Snälla hjälp!

Annons:
VildaVittra
3/14/15, 7:28 PM
#1

Frågan du måste ställa dig är "Vad flyr jag ifrån?", för någonting är det ju när du inte trivs med att vara själv ens en dag, utan du måste ha bruset av alla andra runt omkring dig för att inte höra din egen själ.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Happybird
3/14/15, 7:38 PM
#2

Jag har funderat. Jag kommer inte på något jag skulle fly ifrån…det är bara det att barn kan man ju inte skaffa med sig själv? En familj kan man ju inte ha med sig själv. Jag finner glädje i att dela saker med andra. Jag har inga större problem med mig själv. Jag finner bara större glädje i att dela tillvaron med andra. Delad glädje är ju dubbel glädje brukar man säga. Jag vet att man utgår ifrån att man ska tycka om sig själv och lära sig "vara själv" när det gäller LoA, men det behöver väl inte betyda att det skulle vara dåligt eller fel att tänka att man faktiskt tycker om att dela sitt liv med andra. Människan är väl ändå en social varelse?

VildaVittra
3/14/15, 7:54 PM
#3

Fast man skaffar ju inte familj på en dag direkt, så om det nu var det så skulle du ju kunna vara ensam mer än några timmar.

Jag tror att för din egen skull samt för den du ska dela ditt liv med, så måste du komma på vad det är, så du inte slänger in dig själv i vilket förhållande som helst bara för att slippa vara ensam. 

Sommaren är på väg, varför inte sticka ut i naturen och bara umgås med dig själv en vecka, utan uppkoppling eller andra människor, kanske börjar du upptäcka vem du faktiskt är då? Paddla är en lugnt sätt att ta sig fram i naturen utan att behöva släpa packningen på ryggen, man kommer så tyst att man får se älgar stå och dricka.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Happybird
3/14/15, 8:04 PM
#4

Jaha, det var så det lät, att jag inte kunde vara själv ens några timmar. Det var nog inte riktigt så jag menade….Och ja imorgon ska jag ut i skogen och bara vara….som jag brukar göra med jämna mellanrum. Jag är ju uppvuxen i skogen till och med.

szirius
3/14/15, 8:16 PM
#5

#3 åh tack för orden om paddling🙂, det fick mig att minans en helt magisk paddeltur inne i ett delta, vi gled tysta fram och kom jättenära bävrar som jobbade för fullt, wooow vad häftigt det var! Tack igen! Sä härligt att väcka fina minnen!

#0 ingen kan ju "putta dig till rätt plats", men du kan öppna dig inför din egen vetskap och därmed skifta vibb. 

Jag känner att du skulle kunna leka med att försöka skifta din otålighet till förväntan. Det handlar om samma sak egentligen men otålighet känns skavig men förväntan är upplyftande. I förväntan är man samtidigt nöjd där man är, för man vet att nuet är nu och sen kommer nåt annat och hela vägen framåt är spännande och givande. Och i förväntan finns hoppet, tilliten ATT. Känner du skillnaden?

Lek lite mer, med att prova dig fram, vilka tankar o känslor  och handlingar får dig att känna dig tillfreds? Gör mer av det. Kanske du ska sluta önska saker, som ett test, för några dagar, bara se vad som dyker upp och göra det bästa av det? Du verkar vilja kontrollera livet lite väl mkt..om det inte blir exakt som du tänkt så tappar du sugen…istället för att bli peppad att prova ett annat sätt att förhålla dig.

Och nej, det är inget fel i att ha kommit fram till att ensam är ok men att dela livet med andra är ännu mer givande. Var det blir "tokigt" är ju just din otålighet i ditt nu. Istället för att peppa upp dig, drömma och fantisera och känna hur härligt det är redan nu och hur härligt det blir sen, med nån fler, så känns det som att du gör det supervanliga "felet" att fokusera på det som fattas och känna brist istället för att känna inspiration att förändra livet och ta steg mot det du önskar. Att bygga sig sitt önskeliv är ju just ett bygge.

Happybird
3/14/15, 8:48 PM
#6

Du har så rätt….det är så jag försöker tänka. Det är bara så svårt att vända på det hela när man kommit in i de där negativa tankarna. Det är så bra att få input från andra. Även om man skulle ha hört samma sak hundra gånger så behövde man kanske bara höra det just en gång till, eller ur en annan synvinkel. 

Jag arbetar på att släppa kontrollbehovet. Livet blir så mycket roligare då. Vad som helst kan ju hända, så känner jag mig förväntansfull och glad. Och sedan kommer de där tråkiga och frustrerade perioderna. Tack ska ni ha! :-)

Annons:
[Saz]
3/15/15, 1:03 AM
#7

Skulle kunna vara jag som skrev inlägget. 😳

SHIAWASE
3/15/15, 2:12 AM
#8

Hej Happybird!!!

Szirius gav dig ett bra svar,, och åhhh vad jag också skulle vilja ut och paddla Vilda Vittra,, så där tyst och lugnt, i skogen,hmmmm,,  här är det ju t o m kö på gångstigarna om man nu ger sig ut i naturen,,haha

Happybird, du är ju ändå medveten om dig själv och din person, och om vad du behöver "jobba" på,, Kanske försöka bromsa ner på farten ,, hitta en stund varje dag , en kort stund är helt ok, där allt är tyst och där du fokuserar på att känna tacksamhet för vad som ÄR, vad du har här och nu.  Sedan när dagen fortsätter, ta för vana att tacka för allt som dyker upp,, så att du så småningom kan landa i NUET, eftersom du inte är i NUET nu. Därför känner du frustration när saker och ting inte sker snabbt, och därför vill du kontrollera allt. Du KAN kontrollera,, du kan kontrollera din tankar och känslor och därmed skapar och styr du ditt liv. MEN ,, du måste då först vara i NUet.

Att vara social, att vilja ha folk runtomkring sig, att vilja hitta en partner, och även en specifik sådan, att vilja skapa familj etc. allt detta är självklart underbart, och bra saker, som du absolut kan fokusera på,,,, MEN låt det inte bli ett brist fokus,  utan ett förväntans fokus. Men innan du kan skifta måste du alltså hitta dig själv i NUET. och det börjar med tacksamhet och uppskattning av dig själv och ditt NU.

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
3/15/15, 9:43 AM
#9

Hihi Happy Bird, det skulle kunnat vara jag för många år sen som skrev detta. 

Jag var otåligheten själv och mådde bäst genom andra. Nu är jag nästan konstant lycklig och harmonisk istället. 😎. 

Precis som Shia skriver ovan om att landa i nuet, rena rama mindfullnessen tror jag skulle vara super att öva på för dig. Att acceptera att ALLT är som det ska och ok. 

När du beskriver dig själv så låter det som att du har bra självförtroende - det är bra! Men jag tror att din självkänsla skulle behöva byggas upp och stabiliseras lite.  Du räknar upp de yttre attributen som dina positiva egenskaper och att det är därför du är populär. 

När jag läste ditt inlägg igår - så fick jag till mig. Värdera dig själv högst. Det är nog lite det jag kommit till. Jag står nu högst på min värderingslista, jag är mest värdefull för mig. Men så har det inte alls varit förut. Alla andra kom före. Alla andras åsikter kom före och mitt behov av att bli bekräftad av andra. 

Det här med att attrahera in en specifik person…det höll jag också på med en längre period och jag kan säga att det var ingen hit. Alls! För det jag gjorde var att skapa tanke mönster som enbart gjorde det ännu svårare att släppa och acceptera. Samt att jag hamnade i brist fällan och sorgen, gång på gång. Så det är inget jag rekommenderar. Det kan nog gå, men det är en sån balansering, jag tror att för oss flesta så är det svårt att hitta den.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Happybird
3/15/15, 8:43 PM
#10

Tack kära ni! 

Idag har jag funderat. Det blev inget med skogen för hunden smet. Ett evigt letande så jag gick och la mig och sov och filosoferade på eftermiddagen istället. 

Har kommit fram till följande. Jag är en orolig och otålig människa och känner mig stressad inombords. Varför vet jag inte, men jag vill ha ständig förändring, annars har jag tråkigt. Och jag tror att det är så att jag hela tiden vill ha folk omkring mig, eller någon, eller att något ska hända, för att slippa ta itu med vissa saker med mig själv. Det är bara det att jag vet inte vad det är och hur jag ska ta itu med det, och därför blir det kanske en viss form av flykt. Sedan är det inte bara det utan jag är finner glädje i att ge andra och kanske glömmer mig själv ibland också. Det blir mycket att ställa upp för andra. Men den sistnämnda delen kan jag inte se som negativ. Världen skulle vara trevligare om vi alla ställde upp mer för varandra. Det har jag också sett studier på att man blir lyckligare av att ge åt andra.

Det är inte det att jag inte skulle vara tacksam för det jag har. Det är jag verkligen. Att jag kommit dit jag är nu och det jag har är jag ytterst tacksam för, men jag är inte där jag vill jag vara. Gränsen mellan att vara desperat och nöjd, otålig och förväntansfull, och kunna leva i nuet och vara nöjd med det man har samtidigt som man vill dit sina drömmar för en, det är en snäv balansgång. På ett sätt är man ju inte nöjd med där man är för om man hade varit helt nöjd hade man ju inte önskat sig något annat. I de perioder man mår bra då är det så lätt att tänka positivt, sedan kommer de där perioderna, som nu, då man så lätt tänker negativt, fast man anstränger sig. 

Och det är ju också där svårigheten kommer in när det gäller att attrahera en specifik person. Gränsdragningen är hårfin. Man ska visualisera, känna, tänka, attrahera personen, samtidigt som man ska släppa taget om den. Man ska känna för personen men inte bry sig om utgången utan lägga det i universums händer. Det finns ju en anledning till att man vill attrahera in en person i livet. Så att falla dit och känna sig mer eller mindre besatt känns ju ganska överhängande. 

Jag har skrivit ner lite tankar och gjort lite workshop med mig själv som jag ska läsa varje morgon och kväll. Vad det är som gör att jag är så flänging inombords, det vet jag inte vad det beror på och hur jag ska ta reda på. Känns som det varit så så länge jag kan minnas, sedan barnsben, så det bara känns som det är en del av min personlighet. 

Och det där med självförtroendet är det nog inga fel på, men självkänslan finns nog mycket att göra med.

SHIAWASE
3/15/15, 11:55 PM
#11

Låter som en bra dag Happybird!

Dina önskningar ligger redan ute i Universum och vibrerar, och väntar på att du ska matcha deras vibrationer,,, så släpp dessa nu, och fokusera på NUET, du b ehöver inte försöka, anstränga eller så för att manifestera,,, anstränger man sig för mycket, tänker för mycket blir det lätt att man vibbar motsatt. Även om du är tacksam för att du har nått dit du har, så har du inte nått dit du önskar säger du. Så är det för oss alla, vi önskar oss hela tiden nya saker och händelser. MEN för att hamna i nuet, så börja med att uppskatta alla SMÅ saker! Börja att tacka för allt smått som du dagligen stöter på,,, Släpp funderingar på de stora önskningarna som  har ett tag. Fokusera på att landa i dig själv och i nuet, men ANSTRÄNG dig inte för att göra det. Utan låt det komma genom tacksamheten du känner för god mat, för solen, för ett leende, för ett trevligt butiksbiträdande,  för en bra film,  etc. etc.

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Happybird
3/16/15, 7:26 PM
#12

Taaack!!!!

Idag har varit en toppendag! Träffade en jättegullig kund och har varit bra rent generellt. Det får man tacka för. 

Kommit fram till att det är ovissheten som stressar en och gör att man börjar tänka negativt. Även om det inte blir som man vill nu så är det just det där tvivlet som kommer, tänk om det inte blir….och sedan blir man stressad för att man tänker så för man motarbetar sig själv…Det är såååå onödigt. Så jag ska bara helt tveklöst bara skriva ner allt jag vill och önskar, sedan försöka blåsa bort det ur hjärnan och vänta på att universum hjälper mig.

Igår satt jag och funderade och jag är inte en person som oftast tar mig själv eller mitt liv på så stort allvar. Jag fastnar inte ofta för saker eller personer och hänger inte upp mig, men skulle jag göra det så kan jag bli tokig. Då brukar det betyda något alldeles extra. Så när jag satt och funderade igår så tänkte jag, att nä jag släpper den här killen helt om jag inte får något slags tecken. Det är helt enkelt inte rätt även om jag tror det om det är så att jag inget hör från honom innan tisdag. Löjlig tanke jag vet, men det bara flög i mig. Idag på förmiddagen fick jag ett meddelande på telefonen. Och visst var det inte något speciellt…bara en fråga om ett projekt som ska fullföljas om två veckor…men jag har inget hört från honom på ca 3 veckor. Kanske bara en tillfällighet eller ett tecken…vem vet? Har ni någonsin frågat universum och något tecken så att ni vet att ni är på rätt spår?

Happybird
3/16/15, 7:27 PM
#13

Och så är jag tacksam för att ni ger mig bra svar här 😛

Annons:
Upp till toppen
Annons: