Annons:
Etikettloa-personligt
Läst 1644 ggr
Karin3.0
3/3/15, 10:03 AM

Positiv eller negativ loa?

Såååå…jag har en fråga och en fundering som jag gärna skulle vilja få lite andra ögon på.

Det är ju så att jag lider/jobbar med min panikångest. Den gör och har gjort i ännu större utsträckning att jag har extremt svårt att vara själv då det kommer upp en känsla/rädsla för att jag ska dö.

För ett par månader sedan kände jag typ "nu får det bära eller brista, nu ska det bort" och det var då jag började gå på KBT. Innan dess så var jag mycket hemma hos min svärmor på dagarna, lite som ett vuxendagis. Den tryggheten försvann i den här vevan och jag behövde i större utsträckning klara mig mer själv. Nu har pojkvännen först börjat i en förening så att han inte kommer hem förrän åtta på kvällen på måndagar och förra veckan så har han tagit upp en annan gammal hobby som gör att han nu inte kommer hem förrän tio på onsdagar också. 

Min fråga är nu tyder detta på bra eller dålig loa för min del? För att han är ifrån mer är jäkligt mycket jobbigare för mig så det borde ju tyda på att det är sämre loa/lägre vibration? Men att det ligger i linje med det jag ändå drömmer om gör väl att det är högre vibration? 🤔🤦‍♂️

Vad tror ni?

Annons:
szirius
3/3/15, 12:16 PM
#1

kanske du kan se det som att förändringen sker för att du är redo att bli ännu mer trygg i dig själv? Du mår bättre i längden av att han mår bättre och gör saker som han är intresserad av, och det öppnar upp möjligheten att själv fundera på och känna efter vad du vill göra med din tid.  Sann kärlek är att släppa taget, den får mer plats att växa då, och du vet att han är med dig för att han älskar dig, inte för att du "behöver" honom. Är inte det trygghet så säg? 🥳Själv skulle jag definitivt välja att se det som att denna förändring är POSITIV, den skulle inte ske om du inte var redo. Våga tro på det! Du kan! Du har stöd härinne också. Beröm dig själv, våga se alla gånger du klarat av saker som du först inte trodde, skriv listor på det och påminn dig själv. Skapa en ny bild av dig själv, låt inte panikångesten vara din identitet, du är så mkt mer! Du är DU. Det är inte farligt att det känns läskigt och ohanterligt stundvis, på nåt sätt går det ändå. För se- du LEVER ju faktiskt 🙂🤗 Och du bidrar med så mkt klokhet härinne, kan du råda andra kan du råda dig själv. Känn dig värdefull!

Prova att ha nåt att se fram emot på måndag och onsdagkvällarna. Bestämma att det är din egentid då du tar ett bad, kollar på nån viss serie du gillar, äter nåt särskilt du tycker om, eller kanske ringer nån vän? Eller skriver ett inlägg härinne? Leta efter positiva erfarenheter du själv har som du kan dela med dig av. Du är full av dem! Så att du bryter förväntansångesten som du har av att TÄNKA att det kommer bli jobbigt när din sambo är borta.

Det går att förändras, det går att skapa nya banor och tankemönster och reaktioner. Jag hade daglig ångest under nästan hela mitt tidigare liv, men sedan flrea år tillbaks finns det knappt i mig, jag har nästan glömt hur det känns. Väldigt mkt har för mig handlat om att helt enkelt ta hand om mig själv, skapa en inre trygghet, jag har brutit osunda relationer och gått i terapi, jag är högkänslig och behöver vara varsam med mat, sömn, umgänge i lagoma doser och inte stressa, någonsin, och röra mkt på kroppen, helst flera timmar om dagen, vilket jag gör via dans, yoga och pilates. Jag behöver meditera. Jag behöver uttrycka mig kreativt. Jag behöver inte se nyheterna eller actionfilmer som sätter igång rädsla och adrenalin i kroppen, jag behöver inte scrolla för mkt i nyhetsflödet på fb o jämföra mig med andras liv, jag behöver andas natur och gosa med min katt, omge mig med vackra saker och trivs då det är ljust, varmt och rent och lyssna mkt på musik. Jag mår bra av att läsa om hoppfulla, kärleksfulla teman och titta på uppliftande klipp på youtube. Jag tycker om att inspireras av andra människor som har förändrat sina liv.  Fundera på vad du mår bra av och behöver! dela gärna!

Karin3.0
3/3/15, 4:37 PM
#2

#1 Åååååh tack ❤️ Det finns så himla mycket värme härinne att det är otroligt 🤗 Jättemånga bra råd och massa kärlek! Tacktacktack ❤️

Otroulig
3/3/15, 6:23 PM
#3

Visst finns det ❤️ jag har inget att tillägga - Szirius var spot on och rätt kvinna att svara för dig.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Karin3.0
3/3/15, 7:46 PM
#4

Ja det verkar som det är dags att sluta rädslan styra mitt liv. 🤔

Otroulig
3/3/15, 8:28 PM
#5

Jag har ju inte alls haft den rädslan du har, jag har bara haft en panikångest attack som kom pga. stress och instängd sorg.

 Men jag har varit rädd! För massor med saker. 

Jag kan bara säga att det är en ENORM frihet att ha släppt mina rädslor.  För mig har det hjälpt otroligt att anta teorin att Universum vill mig väl. "Jag är beskyddad". Bara dessa två ideologier har höjt mig otroligt mycket.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Karin3.0
3/3/15, 9:07 PM
#6

#5 När, hur och vad var det som gjorde att du började känna så? För jag tror inte på att börja affirmera sånt om det känns helt wacko.

Det verkar som panikångest och ångest verkar vara sammankopplat med att stänga in känslor? HUR släppte du dina rädslor?

Annons:
Otroulig
3/3/15, 9:53 PM
#7

Det tog tid, jag gick igenom en jobbig period där jag faktiskt varit med om just det jag var räddast för tror jag - att få uppleva riktig kärlek/det perfekta livet och förlorat det. Sen började jag bygga upp min självkänsla och JO jag tapetserade mitt hem med affirmationer - men bara såna som jag kunde ta till mig. 

Men framför allt så är det att när man hittar sin egen Grundbult, dvs en inre trygghet som känns stadig så känner man sig stabil. 

Jag gjorde även en rätt egen intuitiv variant av "Resan"  som Branson Bays skapat. Men det är nog ett väldigt så stort steg.  Den handlar om att gå in i sin rädsla och släppa allt. Det finns en bok att köpa/låna om du vill läsa mer. 

Det handlar nog mer om att bygga upp en inre trygghet och tillit helt enkelt, till att allt löser sig, att vi faktiskt är omhändertagna.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Karin3.0
3/3/15, 10:48 PM
#8

#7 Tack :)  Jag tror jag ska ta o göra det jag med: alltså tapetsera mitt rum med affirmationer jag tror på. Jo jag håller på och bygger upp mig själv lite här och där, sten för sten. Jag tycker jag märker att när jag gör något/fattar ett beslut som sedan gynnar mig på nåt sätt så stärks jag. Det är som att då känner jag kärlek tillbaka och då tycker jag ahaaa jag kan också hitta kärlek 🙂

linnease
3/4/15, 12:43 AM
#9

Inte läst allt, bara precis i början, men det som dök upp i mitt huvud var att vara ensam hemma mer låter som klockren KBT tycker jag! ❤️❤️ Att få tillfälle att öva på att våga möta känslorna lite mera 🤗🤗

[rore]
3/4/15, 9:36 AM
#10

Karin3,0!

Bra eller dålig LoA?

Jag tror att LoA handlar om vilka tankar vi lyssnar till inom oss.

Att din pojkvän skaffat sig mer tid till sina hobbis. Vad väcker det?

Kan tänka mig att det kan kännas ensamt, kanske också att nån form av övergivande visar sig för dig.. Om du är beroende av honom. Kanske tror du att du är beroende av andra människor på ett specifikt sätt.

Eller så kan tanken vara. Nice! Egen tid. Vad vill jag göra med den? För att bli vän med mig själv?

Kanske finns där en nyfikenhet som vaknar ur en djup slummer?

Jag skulle vill påstå att våra tankar styr våra känslor,, och att det är sättet vi reagerar på våra känslor som styr hur vi uppfattar LoA.

För sitter vi fast i omedvetna negativa tankar om oss själva och andra, och agerar ut dessa känslor så kommer vi att  stöta på patrull och motstånd över det som Är. Och därför uppleva LoA negativt.

Och när vi lyckas med att se igenom vårt invanda beteende, så kommer vi att uppleva LoA som något positivt.

Upp till toppen
Annons: