Annons:
Etikettloa-och-relationer
Läst 2069 ggr
Happybird
2015-02-22 22:19

Lite snopet!

Hej! 

Vet det finns folk som säger man inte ska använda LoA för att attrahera specifika personer. Jag tror att jag har gjort det dock ganska omedvetet. Jag kommer ihåg någon gång i höstas att jag satt och tittade på facebook och en kille dök upp som jag inte känner, men vet vem det är. Jag tänkte då spontant. Honom vill jag bli ihop med. 

Tänkte inte mer på det, men sedan runt jul och nyår träffades vi lite av en slump och det visade sig att vi kommer jobba en del ihop. Det ena ledde till det andra och vi hade mycket kontakt….först då kom jag att tänka på att det faktiskt var det jag hade önskat. Lite komiskt tänkte jag….

Sedan efter typ en månad kläckte han ur sig att han precis gjort slut med sin tjej när vi träffades och att han nog ville vara lite för sig  själv ett tag varpå vi endast haft lite jobbrelaterad kontakt. Jag fick rätt snart reda på att han gått tillbaka till sin förra tjej, ett totalt miserabelt förhållande utefter vad jag förstått det….Jaha..hur ska man tolka detta tro? Lite snopet!

Annons:
Andorr
2015-02-22 22:24
#1

Tja.

Är gräset alltid grönare på andra sidan?.. 😉

Theleonora
2015-02-22 23:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Till Happybird (men minst lika mycket till mig själv för jag har varit i exakt samma sits): en del människor är vanemänniskor, dom stannar hellre i ett tryggt helvete än kastar sig ut på okänd mark. Gå vidare, det finns bättre killar att lägga din tid på! ❤️

Jag har varit där du är, med skillnaden att han fortsatte flörta med mig ett tag till innan dom blev ihop på riktigt (dvs under tiden som han dejtade sitt ex men inte hade gått ut med det (vet det från en tjejkompis till hans ex). Sen gjorde hans ex slut igen och då kom han tillbaka till mig. Men jag nobbade honom igen (nobbade honom redan första gången så vi inledde aldrig nåt för jag anade fuffens och jag är stolt att jag gick på min magkänsla!). Och nu släpper jag honom och henne och hela köret med lätthet.  🎈

Passar även på att lägga in ett favoritcitat från min favoritguru:


Otroulig
2015-02-23 06:45
#3

Happybird, jag tänker lite - du fick vad du önskade. Dvs du kanske inte lade ned någon känsla kanske i önskningen, hur det skulle kännas, att relationen skulle vara bra…?

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Happybird
2015-02-23 11:48
#4

Theleonora! Det där låter precis som den här storyn faktiskt 🤪 Jag har märkt han börjat leta orsaker till att ringa och ta kontakt igen och prata om saker som har med jobbet att göra. Saker han egentligen kunde löst genom att prata med någon annan eller bara skicka ett mail t.ex. Han vet inte att jag vet och han tror väl att jag lever ovetandes i min lilla bubbla. Antagligen kommer han väl komma tillbaka sedan då jag redan ser att det inte finns ngt hopp för deras relation. Jag vill vara så stark att jag säger nej då. Jag vet att jag är värd bättre än såhär, men att bli rationell när känslor har blivit inblandade är inte alltid lätt. Nog hade jag börjat tycka om honom, men om det är the perfet match, det vet jag inte :-)

Sedan har jag väl varit där själv. Ältat och försökt lappa ihop ett helt värdelöst förhållande fastän alla ser att det är totalt meningslöst. Det är just det där med tryggheten…Jag vet vad jag har…

Otroulig! Nog var det så att jag bara tänkte tanken liksom. Funderade inte mer på det sen. Glömde bort det till och med. Blev mest förvånad att det blev som jag tänkt. Har inte lärt mig än hur kraftfull LoA egentligen är för det är inte första gången det blir som jag önskar :-). 

Det uppkommer alltid frågor i samband med sådant här. Det är till exempel inte första gången en kille gör såhär mot mig. Jag har haft otur med tidigare relationer och har väl blivit lite skadad. Varje gång jag träffar någon ny kille så blir jag både glad, men samtidigt orolig. Kan jag leva upp till detta? Kan jag lyckas med ett förhållande? Kommer han verkligen kunna tycka om mig för den jag är? Bara han inte sårar mig…igen… Så ja…visst kan jag se att jag omedvetet framkallar min dåliga tur med relationer alldeles på egen hand. Det är något jag arbetar på. 

Sedan kommer alltid frågorna upp…när man förlorar någon…vill man ha tillbaka personen för att man verkligen saknar och tycker om just den personen? Eller är det för att man saknar någon? Eller är det för att man ser utmaningen med att vilja ha det man inte har? 

Tack ska ni ha! :-)

Upp till toppen
Annons: