Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1427 ggr
vargar
2/18/15, 3:53 PM

nya grannar

Behöver hjälp att ändra tanken. Mitt emot mig håller ett par grannar på att bygga ett hus. 100 m ifrån oss ligger en stor parkering, nu på vintern är det kanske 1 el 2 bilar som ställer sig där. Det jag retar mig på är att de nya grannarna tror att våran uppfart är parkering för dem… vill ju inte att det skall bli för stor irriterande punkt.. frågar man varför så skall de bara där en stund…har vid flertal tillfällen fått ställa min egen bil på den stora parkerings platsen för att de har ställt sig utanför oss….

Annons:
Theleonora
2/18/15, 3:58 PM
#1

Rent spontant när jag läser din text låter det som att du bryr dig om vad dom tycker och tänker och inte säger ifrån på skarpen av den anledningen. Jag har och är till viss del fortfarande sådan. Säg att det är din uppfart och att du inte vill att dom ställer sig där. Inga varför eller nåt :) Jag kanske låter lite hård men har suttit i en mailkonversation med en %*%! Människa på kundtjänst, hon är inte alla tillmötesgående och nu bad jag att få kontakt med chefen. Måtte det lösa sig för mig på bästa sätt. Så dålig service annars.


vargar
2/18/15, 4:05 PM
#2

Tack det är så att grannarna är kompis till min minsta dotter… jag har sagt ifrån men tycker att de får komma och göra precis som de vill…. Lycka till med kundtjänsten

Theleonora
2/18/15, 4:31 PM
#3

Oki ja svårt det där. Hoppas det löser sig. Kan du inte fundera på och skriva ner varför det dom gör stör dig? Och vad du tror ska hända om dom fortsätter med det? Alltså du behöver inte skriva här om du inte vill, tänkte mest för sig själv. :)


szirius
2/18/15, 7:17 PM
#4

Kanske det inte är tanken du ska ändra utan hur du bemöter dem. Är du rädd att få stämpeln surgrannen om du förklarar dig ordentligt för dem, att det inte är ok att du  inte kan parkera framför ditt eget hus? Kanske du vill få en bra grannsämja, särskilt eftersom de känner din dotter….men sanningen är ju att ingen vill ha en granne som är trevlig utåt sett men som ändå sitter hemma och irriterar sig på saker man gör😉. Ärlighet varar längst. Jag tror på raka puckar här.

Bra tips i #3 också, fundera tanken ut, vad är det du tror skulle hända om du säger till…om du inte säger till…vad stör dig mest, att du tycker att de beter sig respektlöst eller något annat…har du kanske dragit igång ett katastroftänk redan nu…vad ligger bakom orden  " de tycker att de får komma och göra som de vill…" känns som en del agg. Skulle det förändras om de skulle fråga dig snällt att få stå där, för att det kanske är så mkt att bära från parkeringen nu när de flyttar in….att de köper en tårta som tack för förståelsen😛….kanske du bara vill ha lite bekräftelse🙂? Går det att kompromissa med dem, säga att de gärna får stå där när du är på jobbet, mellan den o den tiden, men när du kommer hem ska de vara borta?

Otroulig
2/18/15, 8:38 PM
#5

Jag tror att det bästa är att hitta en lösning snabbt. För när sånt här ligger och gror och irriterar så växer det ju. 

Förslag 1. Varje gång de står där när du ska in, så går du helt enkelt in och ber dom flytta den. 

Förslag 2. Du ställer dig ivägen så att de inte kommer ut och tar en långpromenad på några timmar 😉 (den är nog inte så smart när jag tänker efter, lite provocerande)

Förslag 3. Som jag kan tycka kan köras om förslag 1 inte fungerar. Du skaffar dig nåt tungt på ca 40 kg som du kan ställa på en liten pall. En stor kruka med växter i. Sen köper du en säckkärra eller pirra som du kan köra fram krukan med - ställer den i vägen så dom inte kan köra in och låser in kärran i garaget.  Här får naturligtvis lov att jobba lite. Undrar dom varför så är det ju bara att säga som det är. Jag vill använda min uppfart. 

Det bästa är helt enkelt att varje gång be dom flytta på bilen.  Det är ju helt normalt att man vill ha sin egen uppfart. Men om det inte fungerar så tycker jag att då är det upp till dom att ta konsekvenserna av sitt agerande. T.ex att du blockerar så att de inte kan köra ut helt enkelt.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2/18/15, 8:55 PM
#6

Du har ju fått en hel del "att göra tips " - och du har ju tre val som jag ser det. GÖR något så de fattar att de ska ställa sig någon annan stans. GÖR INGET och fortsätt att reta dig på det. Eller TÄNK annat kring det. Skifta fokus helt enkelt. Hitta fördelar med att de står där och du får parkera annan stans. För börjar du tillåta det och kan vara i en tillåtande känsla så kommer hela situationen att förändras. Något annat finns inte för så fungera skapelsen.

Annons:
szirius
2/18/15, 10:02 PM
#7

ja precis Kathja👍

Och det får mig att tänka på att kanske det finns en omedveten önskan i detta..universum har ju en tendens att ge oss vad vi ber om😉…har du tex tänkt att du skulle vilja röra på dig mer😛

Otroulig
2/19/15, 7:07 AM
#8

Precis, det alternativet finns ju också - att skifta fokus! 👍

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2/19/15, 7:28 AM
#9

Åh,, jag har ju hört en ABE video om precis detta ,,,, ett bra tag sedan,, och jag kommer inte ihåg riktigt,,,,, det handlade nog om  Least resistance lösning tror jag,,, ska försöka komma ihåg!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Upp till toppen
Annons: