Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1464 ggr
SHIAWASE
2/14/15, 7:03 AM

Alla möten är vår vägvisare och spegel

Alla möten har en mening. Annars uppstår inte dessa möten.

Möter vi en person som triggar oss, irriterar oss, gör oss upprörda, berör oss etc. så tacka först för att den personen har kommit in i ditt liv.

Universum har skickat den personen till dig för att visa vad det är du behöver jobba på med dig själv, vilka knutar du behöver lösa upp, vilka sidor du har som du kanske inte är till det bästa för dig!! Tänk vad underbart att universum skickar vägledning! Tack!

Det kan vara en vän, en kollega, en chef etc.

Istället för att gå och vara irriterad på personen, prata illa om personen, tycka illa om personen, var tacksam för mötet.

Och börja sedan fokusera på VAD det är hos den personen som du INTE tycker om , vad är det som triggar dig, vad blir du irriterad på?

Är personen arrogant? är personen slarvig? Är personen otrevlig etc. etc.

När du har definierat vad exakt det är som du ogillar,  så ta och möt dig själv, gå in till dig själv, se vad denna egenskap, eller en egenskap som frekvensmässigt ligger på samma nivå, är för något. Definiera vibrationen inom dig.

Fokusera på dig, för ALLT handlar om DIG.

Ta och "jobba" på den egenskapen, börja lös upp den knuten.  Lägga all fokus på DIG och inte på den andra personen. Till den personen kan det bara finnas tacksamhet, för den personen är ju en vägvisare skickad från universum.

När du har löst upp dina knutar, när du har mött dig själv och insett vad det är etc.

Då sker en förändring i er relation. Den personen kanske försvinner ur din tillvaro, eller ändrar sig, etc. etc. För du innehar inte längre samma vibration,,,, universum sköter om hur förändringen sker, men det sker en förändring, det kan inte ske något annat.

Så var TACKSAM för alla vägvisare som du möter.  Möt dig själv i alla dessa möten. och var medveten om att allt handlar om DIG,,, Självklart för den personen handlar allt om hen.

När man har förstått den har biten, hur kan man känna något annat än tacksamhet för alla möten i livet!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Otroulig
2/14/15, 12:17 PM
#1

Det är verkligen sant, det är svårt ibland att erkänna. Men jag kan verkligen se hur människor kommit och gått i mitt liv, främst arbetskamrater och chefer. Som triggat mig och när jag sett deras gåvor och förlåtit och accepterat dom och mig så har dom försvunnit ur mitt liv.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2/14/15, 1:09 PM
#2

Eller hur!! när det kommer till närmare relationer så blir det lite mer " komplicerat" så det tar vi i nästa steg!!men sååå intressant!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2/14/15, 2:19 PM
#3

projiceringsarbete, yey🥳, så sant, har upplevt hur detta funkar många gånger…det häftigaste är ju när andra människor förändras, bara genom att man själv städat upp sina inre issues✨

[Kathja]1
2/14/15, 3:38 PM
#4

Väl skrivet som alltid Shia!  👍

Själv är jag just inne och "geggar" lite i varför jag valde min mamma till min mamma. FunderarFick mig ett psykbryt på henne i torsdags (typ andra gången i mitt 46 åriga liv), hon har nog inte repat sig ännu, kändes helt rätt i alla fall. 😃

Jag kan se varför det kom och vad det är jag har att göra, eller gör ska jag väl säga. Tror att det är som så att jag valde henne för att fullt ut inse att vi inte behöver någon bekräftelse av andra - för vi är själva alla andra. Bekräftar jag mig är jag bekräftad. Och att alla våra behov alltid är tillgodosedda, de behöver inte tillgodoses av "någon" eller "något". Själva skapelsen tillgodoser allt vi behöver. Alltid

Det är dags att släppa gamla vanor - som MissI skrev på ett annat ställe -  "har vi präntat in i oss att vi ändå inte får våra behov tillgodosedda eller tror att risken finns.. så är det säkert lättare att gå tillbaka till "sin" sida" Partajar No more! 😎

Min mamma är min mamma för att jag ska förstå det. Alla mina behov är tillgodosedda - det är inte hennes uppgift och har aldrig varit - det är min uppgift att bara tillåta skapelsen göra sitt. 🌊

Otroulig
2/14/15, 3:45 PM
#5

oj

det är inte hennes uppgift och har aldrig varit 

nä jösses ju. Det är ju inte någons uppgift!!! Att tillgodose någon annans behov.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Håbe
2/14/15, 4:00 PM
#6

Tack Shia! Det här är verkligen rätt ord och rätt tankar för mig just nu.

Jag glömmer lätt bort det där med tacksamheten. Tack för påminnelsen ❤️

Annons:
[Kathja]1
2/14/15, 5:03 PM
#7

#5 Inte ens när vi är små, för våra behov är alltid tillgodosedd på ett eller annat sätt. Något annat är inte förenligt med skapelsen. 🙂

Karin3.0
2/15/15, 7:14 PM
#8

Tack Shiawase :) Jag ska fundera vidare på detta och applicera det i mitt liv 👍

Otroulig
2/15/15, 8:38 PM
#9

Men hej Karin, kul att se dig 🙂…hmm vad alla är modiga 🤔

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2/15/15, 8:45 PM
#10

Modiga? 🤔

Otroulig
2/15/15, 9:31 PM
#11

Ja, som sätter ut sina bilder i Avataren - visar sig för världen 😊

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2/15/15, 10:15 PM
#12

Aha! Jag är lite trög bara.

SHIAWASE
2/16/15, 12:43 AM
#13

#7  Kathja!!! PRECIS!!!

Vi pratade om det häromdagen,, på min långa LOA lunch,,haha,,  att egentligen är en förälders uppgift bara att föda fram barnet.  Hinner inte utveckla detta vidare just nu,, men,,,,

Självklart i den fysiska verkligheten så är ju sedan uppgiften att ta hand om och fostra barnet till en vuxen människa,,, 

Men våra behov är tillgodosedda på ett eller annat sätt när vi väl har kommit till världen,,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Karin3.0
2/17/15, 10:04 AM
#14

#9 Haha jag har inte tänkt på det som modigt men skoj att du tyckte det🙂

Upp till toppen
Annons: