Annons:
Etikettklotterplank
Läst 9237 ggr
Skorpion76
2/8/15, 1:24 PM

Klotterplank 38

Ni som klottar i det här planket är minsann riktigt flitiga och därför är det lika bra att starta en ny tråd. Här är den gamla!
http://lawofattraction.ifokus.se/discussions/54b2475ece12c4079900231c-klotterplank-37


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
szirius
2/8/15, 1:27 PM
#1

Hej hej Skorpion👋, hoppas att du har en mysig söndag, vad du än har för dig 🙂

Och alla andra med! Här blåser det så det viner, jag ligger inne med katt på magen o har det gött😍

Skorpion76
2/8/15, 1:53 PM
#2

Jag försöker få fart på min sajt, men det är inte så lätt!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[Kathja]1
2/8/15, 3:14 PM
#3

Var har du din sajt då Skorpion? För det har iaf jag missat. 😊

Idag har jag inte gjort mycket minsann, slappat med man och hundar. Kollade på ett program om världens störta husdjur, bla en kanin på 22 kg och en hund som var 97 cm i mankhöjd. 😮

En stilla tur i solen (blåser KALLT dock) med hundarna, men nu te och soffan igen. Det får vara en sådan dag idag. Kanske läsa lite i min bok…

Skorpion76
2/8/15, 3:59 PM
#4

Här:
http://nostalgi.ifokus.se/
Det är en sajt för den som älskar att frossa i nostalgi.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

MissInAction
2/8/15, 4:00 PM
#5

Här blåser det också, iiiiskallt!! 🥶
Jag vill också ha en varm gosig kurrande katt på magen 🐱❤️

Jag har varit ute en tur till ett köpcentrum, där det skulle finnas pärlsocker!! ♥ Det behövs ju när man ska baka kanelbullar. Men.. jag måste köpa bullformar också, så bakandet får bli en annan dag. 

Ska nog kolla på serier eller någon film, och bada. Käka något kanske. Och sen meditera. 

Edit: just ja, jag skulle ju säga att det har ju varit mulet hela helgen men nu när jag åkte hem såg jag att solen bröt igenom molnen och det var en knallgul himmel med jättestarkt sken.. superfint ❤️och färgar allting i guld!!

Har lekt med tanken lite, på om jag skulle flytta tillbaka till Sverige, för att testa hur den tanken känns, och då knyter det sig i magen. Jag är inte på långa vägar färdig med Estland. Älskar Tallinn och jag tror att om jag flyttar härifrån snart så lämnar jag mitt hjärta här. Så det känns så skönt att veta att jag är där jag ska och där jag vill vara 😍

Imorgon blir det jobb! Ser fram emot det såklart 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Sjöstjärna
2/8/15, 4:15 PM
#6

Hoppsan! Igår ramlade jag in på en blogg jag aldrig sett tidigare och fick en så stark känsla av att bloggaren är den man som jag har väntat på. 😮 Utseendemässigt är han egentligen inte "min typ" så det handlade definitivt inte om omedelbar attraktion, men det var en massa andra saker, nästan som om jag kunde se en hel hög med pusselbitar rassla till och falla på plats. Spookie! 👻 När jag sedan började läsa i bloggen så verkar han väldigt sympatisk och har ett helt koppel med kvinnor som följer honom och flitigt kommenterar, så han kanske har den effekten på kvinnor helt enkelt. 😉 Men jag måste säga att det var en mycket intressant upplevelse, ungefär som om Universum höll upp en bild framför näsan på mig och skrek "Här är han!". 😃

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Annons:
Skorpion76
2/8/15, 4:16 PM
#7

I morgon börjar jobbet igen!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

szirius
2/8/15, 4:27 PM
#8

#6 😍

#7 Japp - härligt! Nya tag🙂. Men IDAG bara slappa!

Nån som har lite mysfilmstips? Har fått förslag förut men glömt 😇

[Kathja]1
2/8/15, 4:39 PM
#9

#6 Yey! Spännande värre. 😃

#7 Nop, sorry, Kan inte heller hitta något jag vill titta på. Så nu får det bli matlagning och naanbrödsbakning en stund istället. 🤤 Har inte riktigt hittat varför jag är lite skavig idag så det får väl vara en sådan dag bara. 🌊

MissInAction
2/8/15, 5:21 PM
#10

Recept på naanbrödet du gör Kathja? Jag brukade ju köpa Santa Marias färdiga hemma i Sverige, tycker de är såååå goda! Men här verkar det inte finnas. Har testat naan på några olika restauranger, de är helt olika men inget var sådär jättegott…

Jag tittade/lyssnade precis på denna visualiserings-video ♥ och lite oväntat kom tårarna mot slutet. Det var väl något som släppte kanske. Men oerhört vacker video.. lugnande… Rekommenderas.

Och jag vill också se mysfilmer!!! Nu kom jag att tänka på typ Wall-E, den är ju mysig tycker jag. Och Polarexpressen kanske? Om man gillar animerade.
Själv är jag sugen på att se något som är lättsamt, varmt, roligt och kärleksfullt. Gärna med girlpower också. Typ en mix av Eat pray love, Legally blonde, American Pie och En prins i New York/Coming to America 😛


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2/8/15, 5:38 PM
#11

Jag är ingen naanbröds proffs man jag använde detta recept, gjorte dem i gjutjärnstekpanna och det blev gott. Hade pp lite flingsalt och torkad oregano för att det passade maten. http://receptfavoriter.se/recept/naan-broed-indiska-broed.html

MissInAction
2/8/15, 5:51 PM
#12

Totoro!!! Mysfilm 😍❤️🤗
http://www.imdb.com/title/tt0096283/

Åh jag har ingen gjutjärnspanna… däremot en gryta, haha…
Men kan nog prova i teflonpanna.. tror en vän har gjort det. Ska fråga henne!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2/8/15, 5:56 PM
#13

#6 Vad spännande!

Jag har tagit två långa promenader i det vackra vädret och har planterat om blommor och spridit jord över hela källarplanet. Men nu så, är två säckar fyllda med gammal jord och pelargonerna kan sätta fart. 

Men nåt jag inte fattar, är att det känns som att jag håller på att bli sjuk 😮 Jag? som har varit frisk hur länge som helst! Medans andra hostar och snorar så har jag varit kärnfrisk. 

Ska väl dra mig iväg till yogan om nån timme - fast jag har ingen lust..men det blir nog bra bara jag kommer dit. Jag blev lite pizza sugen…det var länge sen.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
szirius
2/8/15, 6:37 PM
#14

jag brukar sällan ha känslig mage men ofta när vi varit på indisk restaurang har jag fått superuppsvullen mage..och har kommit fram till att det är naanbrödet, för jag blir inte så om jag hoppar det. Det är dock fantastiskt gott🤤

jag hade tänkt göra scones till kvällsteet ikväll, det är också mumsigt! brukar ha i massor med spiskummin o kör med hälften rågmjöl, sen smör o tjockt med ost, ev lite marmelad, mmmm

ska inte ens säga hur det ser ut här hemma….fint i badrummet iaf hahaha😇, sen totalkaos, jag sådde frön i krukor ute i hallen i fredags Otroulig o har inte sopat upp jorden än…🤐….jaja, det ska visst bli regn eller snö några dagar, då kan jag vara inne o städa undan efter mig😛

Skorpion76
2/8/15, 7:54 PM
#15

God kväll!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

MissInAction
2/8/15, 10:08 PM
#16

Såhär skulle jag mer än gärna bo! 🥳😍🤗🏆✨❤️🍸☀️🐱
Vad perfekt med olika teman och färger i olika rum. Så kan man vistas i olika rum beroende på hur man känner och vill känna och vad man behöver 🤗

http://objekt.fastighetsbyran.se/?objektGID=OBJ2350_1391713629&source=hemnet&images=1


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2/8/15, 11:16 PM
#17

oj, smaken är verkligen som baken, haha, jag tyckte det var alldeles för plottrigt. Men jag gillade regnbågstrappen 😍…o möjligtvis guldtoan, som en rolig gästtoa

Skorpion76
2/9/15, 6:33 AM
#18

God morgon!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
2/9/15, 6:57 AM
#19

God morgon. 

Frisk som en nötkärna idag 😎. Yogan igår var kanske det som behövdes. Energierna idag känns bättre, lättare. Känslan av frihet kom över mig i morse. Jag är verkligen FRII!!Jag kan göra precis vad jag vill i mitt liv 🥳.

Det ser ut att bli en fin morgon och jag får nog se soluppgången på väg till jobbet. Jag har drömt om mappstrukturer i natt 😃 så det verkar som att jag förberedde mig för jobbet redan i sömnen. 

Ha en bra dag alla!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2/10/15, 1:51 AM
#20

God Morgon!!! Idag får det bli en dag med jobb här hemma,,,,skulle egentligen iväg på möte i eftermiddag men avbokar,, jobb i lug och ro här hemma känns bättre!!!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Skorpion76
2/10/15, 6:58 AM
#21

God morgon alla glada!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
2/10/15, 6:59 AM
#22

God eftermiddag Shia, hoppas du har en skön dag. Bra att följa det som känns rätt.  Jag har startat dagen med tacksamhet. Bra sätt att vispa bort andra tankar 😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2/10/15, 7:03 AM
#23

Ja eller hur Otroulig!!!! 

Har tillbringat dagen med jobb och lyssnar på Bruno Mars,, samt Sam Smith,,, vacker röst,,,,,, Snart dags att ta itu med disk  och annat!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2/10/15, 7:05 AM
#24

Att diska med lite glad hög musik är aldrig fel 👍

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2/10/15, 12:30 PM
#25

Hej hopp! Har nyss ätit en semla, det är väl fettisdag va? 😛INNAN lunchen dessutom, hehe…ska strax göra pasta….

Här hemma hade jag två hostisar i morse, på gränsen att jag ville skicka iväg sonen, men han hade inte ont i halsen o ingen feber, bara hosta….likaså maken.

Min jobbdag har inte börjat än, drar igång vid 14, klar vid 19.30. Har legat o läst 2 h i morse, så mysigt att göra det ibland, med helt tyst, tomt hus….lyx!

Sam Smiths röst gillar jag oxå😍

szirius
2/10/15, 1:03 PM
#26

haha, jag var visst en vecka för tidig🤪…men vad gör väl det😂

målle
2/10/15, 1:30 PM
#27

Jag känner att jag är på gång! Jag har varit i ett smått stagnerat tillstånd ett bra tag nu men jag kan känna det nu; det är på väg att lossna massor nu! Som när arktisisen smälter i solen, ni vet! (nu är ju förvisso inte det någon bra sak att arktisisen smälter) men ni fattar vad jag menar eller hur? Eller som när torkad gammal puts faller ner från gamla hus, en stenras, en grushög som rasar. Det rasslar och rosslar och faller! Wow, det stora raset kommer snart 😃 och då vet vi ju alla vad som kan ske!

Annons:
Skorpion76
2/10/15, 2:21 PM
#28

Hej hej!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

sweetgum
2/10/15, 5:15 PM
#29

Hoppas alla har en trevlig tisdag! ❤️

Medarbetare på Sydkorea iFokus

szirius
2/10/15, 8:04 PM
#30

MKT trevlig, tackar 🙂

MissInAction
2/10/15, 8:37 PM
#31

Det har varit en fantastisk vårdag i Tallinn!! 😍🥳🤗☀️
8 plusgrader när jag gick till jobbet imorse och lika varmt när jag gick hem från stan imorse. Strålande sol och det har känts så varmt. Nästan vindstilla också.

På hemvägen från stan där jag hade några äreden så gick jag en väg jag inte brukar gå, tittade på gamla vackra trähus ♥ och hade jackan lite öppen i halsen, inga vantar… och kände en ljummen BRIS!! 😮😍
Det är lite annat än de isvindar som var i söndags…!

Det brukar ju kunna vara mycket fram och tillbaka såhär på vårvintern men åh så härligt att få känna en försmak av vår. Att påminnas om att den faktiskt kommer, och njuta av varje dag som går.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2/11/15, 3:54 PM
#32

Vad gör man när det är LITE att göra på jobbet?
Jo man googlar bröllopsklänningar 😍😊

Den här var fin! Gillar vintage-stilen. Jag kan nog tänka mig en sån. Annars vet jag ungefär vad jag vill ha av en långklänning också.

http://www.ameliste.fr/images/stories/FR/magazine/vintage/dolly-couture-newport-vintage-wedding-dress.jpg


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Skorpion76
2/11/15, 4:03 PM
#33

Hej hej!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

MissInAction
2/11/15, 4:19 PM
#34

Hej hej Skorpion 😃

Hm det ligger ju en butik som säljer brudklänningar, i huset bredvid mitt hus. Så jag går förbi där varje dag till och från jobbet 😉blir lika glad varje gång. Trevligt, tycker jag.
Sen på andra sidan gatan ligger det en annan, eller möjligen två, påväg in mot stan.

Ooh just ja, härom veckan hittade jag en butik i närheten, som har erotiska underkläder och även lite leksaker vad det verkar. Ska komma ihåg att titta in där någon dag också. Jag gillar såna butiker ❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
målle
2/11/15, 7:17 PM
#35

MissInAction, har jag fått det om bakfoten eller jobbar du i Tallin??

[Kathja]1
2/11/15, 7:18 PM
#36

Super fin MissI. Jag är inte mycket för "maräng klänningar" - jag gifte mig ju i rött. Den klänningen har sin egen historia, en LoA historia. Min man sa redan tidigt i vårt förhållande att det skulle vara vi men det var en hel del HAPPENINGS på vägen så jag sydde upp klänningen för att visa honom att jag trodde på oss. Jag tror att den hängde i tre eller kanske fyra år innan den kom till användning. Hela vårt bröllop är en sann manifestering. Vi ville gifta oss innan min son drog till Australien, han kom ju på det ena dagen och drog fyra månader senare. Så vi valde dag, bokade präst och kyrka och bjöd in gästerna. Utan att ha pengarna! Sedan tittade vi på hela serien Gilmore Girls och så dök ett par vänner upp med 50 000 kr, typ fyra veckor innan det var dags. Så nog kan man sitta i soffan och skapa!

MissInAction
2/11/15, 7:48 PM
#37

Japp målle!! Det kanske du missade 😛Flyttade hit i november och jobbar med kundservice (svenska kunder) på ett internationellt företag. Trivs så fantastiskt bra här ❤️

Ja Kathja, jag tycker klänningen du hade var såååå fin!! ♥ Färgen också är helt underbar, och passar dig så bra. Helt otroligt att så nåt så vackert.

Haha! Ja det är ju helt fantastiskt vilken skapare du är 🥳
Nu har jag aldrig tittat på Gilmore Girls så jag har ingen aning om var sambandet med bröllop/pengar/LoA ligger? 🤪

Vad gäller klänning till bröllop så vill jag gärna ha stilrent. Hellång är okej och kan tänka mig lite olika slags skärningar, eventuellt till och med någon stor rosett bak, eller en halvstor blomma framtill nånstans… men annars fritt från krusiduller och paljetter och spetsar och blingbling 😃 Åh vad kul att drömma… ♥😊

Jag har köpt semlor! Hade glömt bort, hittade nu när jag öppnade kylskåpet. Ska bli spännande att se hur semlorna smakar i Estland. Lär ju vara olika mellan olika märken också.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2/11/15, 7:54 PM
#38

G.G har inte alls någon koppling till det, bara en serie som får mig att må gott. 😃 Semlor brukar jag få av min mamma när hon kommer och firar min födelsedag, annars äter jag det aldrig, är inte mycket för grädde. Men väntar med spänning på smaktesten MissI. Hur är traditionell mat där annars? Påminner den om någon annan kulturs mat?

MissInAction
2/11/15, 8:11 PM
#39

Aha oki, trodde att serien hade något tema kopplat till bröllop eller nåt 😃
Men det låter som det kan vara värt att kolla upp kanske. Jag är på jakt efter någon ny serie att kolla på! Finns ju så mycket på Netflix.

Jadu… jag har lite svårt att jämföra med andra matkulturer då jag inte varit i så många olika länder. Det påminner iaf inte om varken Holland eller Belgien, eller Storbritannien… 
Min chef som också är svensk sa under min första jobbdag att eftersom Estland ju varit under både tyskt, svenskt och ryskt styre så har de snappat upp delar både här och där.. och de har valt de sämsta delarna 😂🤐
Jag tyckte så synd om Estland då! 🤗 haha….. 

En stor skillnad är att här verkar man äta mer MAT än exempelvis alla dessa halvfabrikat som förekommer i Sverige. Jag misstänker att detta är en bidragande orsak till att esterna är så smala… medan övervikt är så vanligt i Sveige. Sen kanske alkohol bränner fett också? Esterna dricker ju mycket 😂

Men det är allt lite annorlunda. Mycket kål.. surkål i olika varianter, serveras till mängder av rätter. Finns också ett slags gryn som är populärt alternativ till potatis/pasta/ris…  har glömt nu vad det heter…. tatar kanske? Mycket olika slags korvar också. Och de ser inte alls ut som i Sverige… annan form och storlek. Falukorv finns inte, haha. 
Kött säljs mycket i kyldisk eller delidisk här, medan i Sverige är det ju populärt med frysförpackningar. 
Man hittar däremot mycket mer skaldjur i frysdisken här, samt dumplings… kan man nog kalla dem. 
Brödkulturen verkar vara stark här också. Finns mängder med bröd att välja på och mycket är mörkt/svart. Och en "limpa" med många skivor riktigt mörkt bröd kan kosta 74 cent…. skulle väl kostat 30 kr i Sverige… 🙂

När det är ute-evenemang så ser man ofta stora stekfat där de har potatis och korvar av olika slag samt hapukapsad (surkål)… eller kottlett och olika köttsorter eller fisk, och grönsaker. 

Oj vad mycket det blev. Det trodde jag väl aldrig 😊


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2/11/15, 8:30 PM
#40

Just det, det finns MASSOR med bakverk i mataffärerna här. Och mycket av det är inte alls lika sött som det är i Sverige. Mycket känns som det inte är sött alls 😮

De här semlan då.. grädden var söt och bullen smakar inte mycket alls. De kommer undan med det tack vare grädden 😃

Jag har ju bakat chokladsemlor varje år sedan 2002, med undantag för åren då jag bodde i studentkorridor.. och nu tror jag inte att jag ska baka några heller. För även om jag gör halva satsen så blir det typ 6 stora chokladsemlor, och de är mäktiga 😛De brukar få stå i kylen någon dag… men jag vet inte om jag får i mig alla. Vågar nog inte ta med såna till jobbet heller.. däremot tar jag nog med när jag gör kanelbullar.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Skorpion76
2/11/15, 8:35 PM
#41

God natt!!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
Otroulig
2/11/15, 8:54 PM
#42

#32 nästan en sån klänning hade min mamma när hon gifte sig. Fast utan rosa, i ett väldigt tungt vackert tyg, De måste ha gift sig 58 eller nåt. Så det är ju lite femtiotals stuk antar jag. 

Åh jag vill ju gifta mig jag också ! Så roligt med alla bilder Missi! Fast jag kan tänka mig att ha det rätt enkelt, gifta mig i en hage, barfota kanske. Men massor med god mat och goda viner. En smarrig dessert, bröllops tårta…nja kanske. Men ett sommarbröllop med massor med snittar och bubbel - sen lite aktiviteter och efter det buffé. 

Men Miss, alkohol innehåller massor med kalorier - så den teorin stämmer inte 🙂.  Ja tänk så smala alla var i Sverige på 60-70 talet. Innan grädde, cremefraiche, och allt annat kom som hälldes i maten. Jag tror inte man hade så mycket sånt då 🤔. Dessutom så gick man ju mer eller cyklade. Nu tar man bilen eller kollektivt. 

Det känns som att jag överöses med tecken på att överflöd på allt är på väg, att allt kommer att gå så mycket lättare, att allt kommer att flyta på i värsta flödet.  Massor kommer att hända. Så spännande.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2/11/15, 9:29 PM
#43

Jo precis… googlade på wedding dress vintage 😉jag gillar den stilen!! Har en klänning i liknande stil, mörkblå med vita prickar.
De rosa banden kan man ju skippa.. eller ta blåa eller nåt. 

Enkelt utomhusbröllop lockar mig också.. är lite kluven och vill ha både och haha.

Men tänk lite alvlik klänning… väldigt sensuellt och naturligt 🤗 känns som det kan passa dig med?

Ja eller mja.. grädde har man ju använt länge i svensk matlagning. Det som däremot hände vid 80-talet främst var att margarin och lättmargarin slog igenom, samt alla otaliga lightprodukter som lurar folk att de inte innehåller några kalorier - men blodsokret stiger rejält och fettinlagringen sätter fart.
Sen ökade ju läskdrickandet något enormt också. 

När jag växte upp have vi väl inte ens läsk hemma så värst ofta, och ännu mer sällan en generation tidigare. Och bara en sån sak som att glasen har blivit dubbelt så stora, och tallrikar har också blivit större. Och konsumtion av bröd och pasta satte fart. Och smågodis blev allt mer populärt. När jag börjde handla själv så gick vi till kiosken och fick peka på varje godis vi ville ha och så tog de med en sån pincett och plockade i en och en  i en liiiiiten godispåse 😃
Nuför tiden är det kilostora påsar som fylls med allt möjligt.

Så.. en kombination där. Samt som du säger att vi har ju blivit mindre aktiva i takt med att vi inte är ute lika mycket… vi är "sociala" på nätet, inomhus, etc samt att många är stressade.. stresshormoner gör också att insulinnivån ökar och fettinlagringen sätter fart.

Men… varför sitter jag och skriver om det här nu då? 17 sekunder har ju passerat för länge sen 🤐


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Sjöstjärna
2/11/15, 9:30 PM
#44

På 60- och 70-talen åt man riktigt smör, hade vispgrädde i såsen och drack fullfet mjölk, däremot så drack man inte så mycket läsk, det fanns inga lightprodukter och godispåsarna var små och serverades bara på lördagar. Kanske det viktigaste av allt var att man inte "skåpåt" utan bara åt vid måltiderna och däremellan hade man tillfälle att bli hälsosamt hungrig innan nästa måltid. Visst ja, en sak till! Det fanns inga datorspel, inte ens några datorer, och bara två TV-kanaler som dessutom inte sände dagtid mer än i undantagsfall. 😃

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Otroulig
2/11/15, 9:44 PM
#45

Alv lik!! 😎 Ja det vore nåt det ☝️ självklart, jag ska ju vara snygg som tusan!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2/11/15, 11:15 PM
#46

God morgon på er!

nostalgi med små godispåsar hmm,,, Har lördagsgodis försvunnit helt i Sverige?

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2/12/15, 3:29 AM
#47

Återigen på tåget,, idag är det rättegångstolkning,,,,, jag får ju jobb om svenskar arresterad i det hör landet,,,,,,glad för jobb men inte glad för dessa personers skull,,,,? Men vi gör alla våra egna val i livet,,,,,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2/12/15, 6:39 AM
#48

God eftermiddag Shia, Lördagsgodis lever i allra högsta grad 🙂

Idag var det flera plusgrader ute - jag är så tacksam över mitt inköp av skor med dubbar. Det är bara att kliva på över isen!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Skorpion76
2/12/15, 6:48 AM
#49

Hej hej!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

MissInAction
2/12/15, 7:19 AM
#50

Morrn ☀️
Komsi komsi solen! Vi vill gärna se dig idag med. du har varit så fin de senaste dagarna 🤗

Ja visst finns lördagsgodis… alla dagar i veckan!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Sjöstjärna
2/12/15, 10:20 AM
#51

Vi har inte sett solen sedan i tisdags, bara igenmulet och jämngrått, men vårlökarna är på gång i alla fall och snödropparna blommar redan. 🙂

Hur länge har du bott i Japan Shia? Eftersom du tolkar så antar jag att du pratar flytande japanska och det tar väl sin lilla tid att lära sig? Mina kunskaper i japanska sträcker sig till att kunna räkna från 1 till 10, det lärde mig en reseledare i USA när jag vartrettonår gammal och det sitter fortfarande benhårt i minnet.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

SHIAWASE
2/12/15, 11:48 AM
#52

Sjöstjärna,, jag har bott här i 26 år (blir det i sommar!!) WOW,,, lång tid,,,Så,, ja, jag pratar bra japanska,,

På sistone när jag tittar på Hulu, och av misstag råkar klicka på en film som är dubbad,, så tar det typ fem minuter innan jag inser att den är dubbad,,haha,, jag märker det eftersom skådespeleriet blir onaturligt,,, men tänker liksom inte på språket,,

Fantastiskt att du kommer ihåg att räkna 1 till 10!!! haha

Här var det varmt och skönt idag!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

målle
2/12/15, 12:58 PM
#53

MissInAction jodå det har jag missat! Vad häftigt att ta det steget! Låter riktigt nice!

szirius
2/12/15, 1:20 PM
#54

när jag såg din bröllopsklänning Missi började jag leta efter en bild på en sparad klänning jag har i nån mapp…men hittade den aldrig,,,en med bara axlar o volang runt kanten, sen bara enkel o gräddvit…70-tal, med utsläppt hår o några blommor instuckna bara.❤️

Nu har jag redan haft mitt drömbröllop😍, jag hade en riktig saganomringen-alv-medeltidsklänning, med trumpetärmar o snörning på sidorna -men vackra klänningar kan man aldrig få nog av!

Ren mat i lagoma mängder, så som grädde, smör o BRÖD som man bakar själv går ypperligt att äta om man rör på sig. Jag är övertygad om att det är alla tillsatser o socker i alla livsmedel som är boven. Och MÄNGDEN folk äter av allt.🤐

Shia, jag har läst att de har precis återinfört de små söta godispåsarna, som jag också minns sen jag var liten, när en godis kostade 10 öre och man pekade i kiosken vilka man ville ha😛 . De små påsarna är  ett försök att komma ifrån de enorma påsarna som finns numera, för att minska godisätandet…det äts nämligen extremt mkt godis i Sverige, fler o fler barn är överviktiga och får diabetes 2. Jag har även märkt att de kör USA-stil på dryck o snacks på biograferna nu för tiden- det finns muggar på 2l!! Fatta en liten kropp, eller stor för den delen, klunka i sig 2l med socker, tillsatser, färgämnen etc😮

MissInAction
2/12/15, 6:43 PM
#55

2L-muggar i Sverige har jag missat!! 

Däremot är måtten på läskflaskor annorlunda här har jag märkt. Glasflaskor i Sverige är oftast 0.33 cl, här är de 0.25. Stora petflaskor är i Sverige 1.5L eller 2L och här är de 1.25L och 2.5L!! Haha.. Nåja. 

Otroulig!
Jag tror att det var du som delade en videolänk en gång för några månader-halvår sedan med en kvinna som berättade.. kan ha varit TED talks.. hon hade en massa cancertumörer och låg i koma och blev dödförklarad. Under tiden som hon var "död" så såg hon sig själv utifrån och fick kontakt med Alltet. Hon återvände till sin kropp och blev helt frisk!! Och har sedan dess också känt en saknad/längtan efter det där tillståndet hon fick vara i en stund. 
Känner du igen vilken jag menar? Tror du att du kan hitta den till mig? Jag lyckas inte 😞

Min mamma har fått cancerbesked idag. Det är ju en liten tumör på 4 mm som de såg vid ultraljud, och nu är alltså tester gjorda. Tydligen är den inte aggressiv, så det är ju skönt. Hon ska träffa läkare på tisdag. 

Men.. jag börjar fundera. För drygt ett år sedan då jag började titta på Breaking Bad, som ju handlar om en man som får cancer… och man får följa hans fru också, vars älskade man förändras… sedan i samma veva får ju Mohammed cancerbesked… 
Och nu i en annan serie jag följer, så får mamman till en av huvudkaraktärerna cancer… och hon lär antagligen dö. Och nu min mamma alltså…

Den där rösten i mig som påminner mig om att det inte finns några "lustiga sammanträffanden", eller slump.. får mig att fundera här. Vad handlar det här om?? Är det något dåligt skämt från Universum? Eller är det en utmaning för mig att en gång för alla komma över min separationsångest?
För med Mo så gick jag ju igenom SÅ mycket känslor… rädsla, sorg, hjälplöshet, panik etc… fick börja se mer andligt på det, så att säga. Om han skulle dö.

Nu är ju Mo så gott som frisk nu, vad jag vet… vi chattar lite sporadiskt ibland..

Sen undrar jag ju också över timingen.. när jag flyttat utomlands, dvs. ännu längre bort från förädrarna.. så händer detta.

Ska tillägga att efter vad hon har berättat för mig nu, så har jag en bra känsla. Såklart lite sorg och jag önskar jag kunde krama henne nu. Fast jag vet att hon är glad och lättad att jag mår bra där jag är också…

Men… jag vet inte vad det finns för lärdom här? 🤔

Jag just ja.. oj nu blev det här långt.. men en person hade lagt till mig på Google+ och jag tänkte vem är nu detta…?? När jag tittar runt visar det sig att det är ju mannen som gjort den där underbara meditationen jag lyssnade på i badet härom veckan… ancient spa meditation eller vad den hette. Gillar hans röst.
Så jag blev nyfiken och kollade in hans YouTube-kanal… finns mycket andligt där. Snack om Gud och så.
Vet inte om det kan vara något för Kathja? 🙂
Här är hans YT-kanal
https://www.youtube.com/channel/UC6zQkfAvlUBuzGFGYGTfKPA


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Otroulig
2/12/15, 7:32 PM
#56

Ja du vad i all sin dar hette hon. Hon hade skrivit en bok hmm, letar och återkommer. Missi, nu är det ju prognoserna för cancer väldigt olika och hittar man det i tid, 4mm är ju yttepytt, dessutom inte aggressiv. Det låter som de allra bästa förutsättningarna tycker jag. Men 🤗 på dig ändå, jag förstår att det kommer en oro. 

Vad gäller sammanträffande så vet jag inte, kanske att du fick lust att titta på serierna för att förberedas?  Ibland kopplar vi även kanske ihop saker i efterhand?

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2/12/15, 7:43 PM
#57

The Vampire Diaries har jag ju följt i typ tre år nu 😃så det är en jäkla förberedelse! Haha… 

Tack 🤗 ja en liten oro såklart. Jag vet ju att hon också har kol och kanske inte tror att hon har så långt kvar att leva…. så visst känns det lite när man flyttar utomlands. Men jag tror att det är rätt ändå. 

Åh jag satt och lyssnade på musik idg på jobbet. Har upptäckt att jag VISST kan lyssna på youtube-videos där 😃

Så jag satt med några favoritlåtar som jag vet alltid får mig på high flying, och lyssnade på dem på repeat hela eftermiddan typ. Och vete fasen om det var det bästa valet? Satt där och ville bara börja dansa och sjunga med 🥳 hög som ett hus! Haha…. men härligt 😍


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2/12/15, 7:52 PM
#58

Missi, börjar det inte bli ganska vanligt med cancer, upplever iaf jag, jag vet nog ingen som inte känner nån eller flera som drabbats…vi har ju själva möjlighet att ta ansvar här med vår livsstil och leverne…vi har alla mkt att lära oss av detta…🌊❤️

Sjöstjärna
2/12/15, 7:56 PM
#59

Är det Anita Moorjani du tänker på MissI? Här är hennes TEDTalk.

Läs gärna boken "Överlista din cancer" också.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

MissInAction
2/12/15, 8:06 PM
#60

Ja visst var det hon! ♥
Det fanns en tråd om henne, som Otroulig grävde fram igen så den fnns puttad ocså, med en liten artikel i inlägget.

Hm det tar emot lite att läsa en bok som har cancer i titeln 🤐och det går ju emot lite det hon pratar om, men jag antar att hon valt det för att nå ut till främst den målgruppen!!

Jag tittade iaf på föreläsningen igen nu, tycker hon är så otroligt inspirerande 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2/13/15, 2:49 PM
#61

Idag har varit fantastisk,,,, bästa healingdagen och inspirationsdagen !!!! Tack

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Skorpion76
2/13/15, 2:57 PM
#62

Hej hej! Nu har Nostalgi lanserats!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
MissInAction
2/13/15, 3:10 PM
#63

Wohooo grattis Skorpion!! 🏆🎈 Ska titta in 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Skorpion76
2/13/15, 3:19 PM
#64

Tackar! Så klart att du ska!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

linnease
2/13/15, 5:17 PM
#65

Mm, gillar den här idag 😍😍

Otroulig
2/13/15, 7:35 PM
#66

Mycket intressanta ämnen och kul att få veta lite mer om honom. Dom tog upp många saker som är relevant för mig just nu. Kul också att få höra hans uppfattning om att agera versus energimässigt arbete, jag vet att inte bara jag uppfattade en vibb från honom tidigare att det fanns nåt "krav" om att vi skulle agera, så det var intressant att höra en annan sida från honom i den frågan.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2/13/15, 7:43 PM
#67

Hm Skorpion, länken i din signatur fungerar inte 😕

Mmm njuter av en toscabulle som jag köpte idag på vägen hem 🤤älskar ju tosca….. ♥

Tänk att nu är det helg igen. Skönt med ledigt och sovmorgon! 🤗


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

målle
2/13/15, 7:51 PM
#68

Idag åkte sambon med son 100 mil uppåt i landet för att spendera sportlovet med sambons föräldrar och bror med familj. Jag blir kvar hemma som vanligt eftersom jag inte har något lov eller semester. Jag lyxade till det med ansiktsmask och ett varmt bad och lite senare ska jag se Gullivers resor med Jack Black, jag har inte sett den filmen och den verkar vara rolig 😃 I morgon ska jag till ett stort natur- och rekreationsområde som ligger här en liten bit bort och promenera i naturen! Gud vad härligt! Hoppas ni får en härlig helg!

Otroulig
2/13/15, 8:04 PM
#69

Njut av livet Målle! Det är skönt med egen tid också!

Jag åkte förbi en kur på vägen hem och hämtade hem taimat, jäklars vad god mat!! 

Kuren ligger i ett litet samhälle jag passerar på vägen hem från jobbet men banne mig - det är världsklass på köket! Bara andra gången jag handlar där. Men nu lovar jag mig själv - mer mat därifrån, jag ringer från jobbet och 20 minuter senare passerar jag. Perfekt ju! 

Annars är helgen helt öppen förutom sök kurs med hunden på söndag, vilket innebär utomhus aktivitet som jag gillar.  Jag har funderat på att göra nåt alternativt i morgon för mina bekanta singlar på Valentin dagen - men vi får se. Shit, kom just på - jag har en vän som fyller år i morgon 😮.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
szirius
2/13/15, 8:05 PM
#70

#68 åh, jättekul film!👍

Undrans vilken film man ska kolla på ikväll…eller om det blir ett gäng avsnitt av "Parks and recreation" , mkt rolig tycker vi😂

har både chips, dipp, popcorn, ostar, öl och vin hemma….jisses…o choklad🎁…dock en småflunsig make❤️, så det kanske bara blir te och sova för honom

sonen roar sig med att knäppa 18000 selfies i olika outfits o byta med tjejerna i klassen…jaaani, nya tider…😃

Otroulig
2/13/15, 8:39 PM
#71

Vad gulligt, selfies i olika outfits 😇

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2/13/15, 8:51 PM
#72

#71 😂🤪🤐…jaja, experimenterar med uttryck osv…

målle
2/13/15, 10:22 PM
#73

Jag har nyss smällt i mig ett lass ostbågar (eller ostkrokar för er som hellre vill säga så) 😉 och filmen är helt perfekt fredagsnöje såhär i min ensamhet. Jack Black är ju lagom heltokig 😄

Otroulig
2/13/15, 10:26 PM
#74

Åh helt plötsligt gillar jag Valentines day, massor med trevliga filmer! Nu Love Actually, älskar den!! Innan de 4 bröllop och en begravning .

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2/13/15, 11:53 PM
#75

God morgon,, hade en finfin dag igår!!!! energiboost!!!  Härligt med filmer , och ostkrokar, och lugn och skönt, ska ta och titta på din länk senare Linn!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2/14/15, 1:40 AM
#76

Jaja… jag ska sova 😇Varit påväg i över en timme nu…

Hej shia ☀️

En vän som jag brukar spela med länkade precis den här videon till mig… ååh ❤️
Ska definitivt kolla in mer sedan, imorgon typ… för nu är jag så trött så jag orkar knappt lyfta fingrarna för att skriva på tangentbordet på laptopen 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Skorpion76
2/14/15, 7:51 AM
#77

God morgon och glad Valentine!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
2/14/15, 12:14 PM
#78

God förmiddag, här strålar solen ☀️

Jag vet inte vad jag ska göra med min dag - men efter en massa prat om badkar så känns det som det vore en bra start. Ett varmt bad mmm.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2/14/15, 1:47 PM
#79

Ja idag är ju lika bra som någon dag att ta ett underbart bad! 🌊
Det blir kanske det här senare också. Först ska jag käka SEN frukost och lyssna på ett youtube-klipp. Sen dra in till stan. Sen baka kladdkaka tror jag 🤤

För er som vill sprida kärlek så finns t.ex. inne på Ensamhet en Alla hjärtans dag-tråd där man kan gå in och skriva några ord 🤗❤️
http://ensamhet.ifokus.se/discussions/54df1aface12c418ab000772-glad-alla-hjartans-dag


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

målle
2/14/15, 6:56 PM
#80

Det blev aldrig någon promenad för mig idag. Däremot tog jag ut bilen på en långtur till kyrkogården och hälsade på min pappa. Tänkte tända ett ljus men hade ingen tändare i bilen (lagt den i köksskåpet istället..) men jag köpte en fin ros i cement som jag stack ner i marken. Jag började rensa bort lite vissna löv och sånt från graven när jag fick syn på ngt, det visade sig vara en liten bit käkben med en kindtand i! Så makabert men ändå på något sätt fint! Jag kan nästan garantera att det inte är från min far för han blev kremerad och då är väl bara ren aska i urnan? Jag kunde hursomhelst inta bara kasta iväg den, det är ju någons anhörig som gått bort. Men samtidigt ville jag inte låta den ligga kvar på min pappas grav så jag grävde ner den en bit i jorden vid soptunnorna och trädgårdsredskapen. Det var så lustig känsla att hitta någons lilla käkbensbit och tand ligga där i grusen på pappas grav!

linnease
2/14/15, 7:01 PM
#81

Oj så galet Målle! Det tänker man sig ju inte att det dyker upp igen.. men det kan det väl göra förstås.. Riktigt gamla gravplatser när de gräver om för nya? Fast det borde ju förmultna med tycker man. Säker på att det inte var nåt djur?

Jag gjorde just en hallonsmoothie, bara frysta hallon o fil och mjölk. Syrligt och gott. Och sen fick jag ett infall o slängde i ett par gelehjärtan jag fick idag i mixern, blev supergott med små små bitar av segt o sött i det syrliga 😃.  Fantastiskt bra faktiskt 👍 Fast de täpper igen sugrören, hm..

Otroulig
2/14/15, 7:04 PM
#82

Men hu, kan det inte varit något djurs käke då? Som nån fågel burit iväg med och tappat?

Jag mår toppen, jag har diskat, varit och slängt en massa återvinningsgrejer, städats toaletten och nu tänt en massa ljus och myser bara till min goda pasta. Sen blir det ost, mums. Hoppas på en romantisk film också - det borde ju inte vara nåt problem med tanke på dagen ❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

målle
2/14/15, 7:11 PM
#83

Jag tänkte aldrig på att det kan vara från ett djur…min spontana tanke var att det kan ha hänt när man gräver nya gravar av de gamla, precis som linnease skrev. Jag har ingen aning om hur olika djurs tänder ser ut, jag tycker den ser mänsklig ut men djurkindtänder ser kanske ut som våra? Jag tog faktiskt bild med mobilen, men kan inte riktigt bli överens med mig själv om jag bör visa bilden såhär..

Annons:
szirius
2/14/15, 9:12 PM
#84

tänkte direkt att det var från ett djur…🤔

Otroulig
2/14/15, 9:41 PM
#85

Men HALLÅÅÅÅÅ!! Det är 14 februari. Alla hjärtansdag…. Vad visar man på TV? Mord, thrillers, mello, mat program…. Var är alla romantiska filmer???? Den enda jag hittade var Borta med vinden, men den ingick inte i mitt abonnemang. Hmpff! Jag går i strejk! Lägger mig och svävar bort i min sköna drömvärld istället. Natti natti, jag är väl pigg i morgon istället då :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

målle
2/14/15, 10:51 PM
#86

Szirius - då har jag begravt en djurtand då i så fall 😄 Jag var inte på filmhumör idag så när programmen var för tråkiga att lyssna på slog jag på VH1 Classic där de spelar Totally Club Classics! Wow vilka nostalgitrippar jag gjort ikväll! Sen saknade jag plötsligt min pappa något otroligt så jag blev lite ledsen och fällde ett par tårar. Den där sorgen kommer som i skov liksom. Kan gå flera år utan att jag knappt tänker på saknaden för att sedan bli omkullvält av den.

SHIAWASE
2/15/15, 4:52 AM
#87

http://wakeup-world.com/2014/06/13/6-shifts-in-consciousness-we-are-all-experiencing-right-now/

Hej, hej på er!!! Här är en trevlig länk!!!

Står i och för sig bara saker som vi diskuterar härinne,,hehe,, MEN väldigt bra skrivet!!!! Inlägget som jag skrev i går  "finns också med"  haha,,,,,  (självklart inte mitt inlägg, men fantastiskt likt)

Ha en toppendag alla!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Skorpion76
2/15/15, 7:18 AM
#88

God söndagsmorgon!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
2/15/15, 9:26 AM
#89

God morgon alla fina!!

Jag har vibbat upp mig på en fantastisk energi. Jag vaknade redan klockan 6 första gången och tänkte att nu har jag tid att vibrera upp mig, gjorde det och somnade om 😃 så har jag hållit på ett par tre gången tills jag gick  upp kvart över åtta på ett strålande humör. Jag är verkligen jättebra på att somna om 😎😉. 

Det är stålande ☀️ ute och under morgonpromenaden träffade jag en bekant som undrade hur det var med mig - jag berättade min jobb situation och sa sen: det löser sig alltid, "ja det brukar ju göra det för dig" sa hon. HA jag har skapat mig en sanning 🥳. 

Om en timme iväg på sökträning med jycken i det stålande vädret! Härligt!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Skorpion76
2/15/15, 9:30 AM
#90

Idag ska jag träna step up.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
Otroulig
2/15/15, 9:32 AM
#91

Heja Skorpinionen, kör hårt 😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2/15/15, 12:24 PM
#92

Step up är kul!! 😍

Här är också strålande sol idag ☀️sååååå vackert!!
Fast jag har inte kommit ut än. Ska skynda mig!! Vill ta mig till stranden.. får se vart jag hamnar 🙂

Ska läsa Shias länk!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

målle
2/15/15, 11:07 PM
#93

Snart ska jag lägga mig i sängen med lite meditationsmusik i öronen. Gjorde det igår efter att jag hittat hur mkt som helst på YouTube häromdagen. Lyckades faktiskt slappna av och bara vara och liksom slumrade till efter ett tag. Jag har haft svårt att liksom bara släppa och slappna av och bara vara så det känns skönt att det fungerade. Trodde jag startat en video på en timme men när jag sedan vaknade till av ett ljud och kollade efter såg jag att det var tre timmar långt och jag hade legat i 1:40 nästan, så då stängde jag av och somnade 😃 Och någonting måste ha hänt med mig, som en riktig urladdning, jag skrev ju häromdagen att jag kände det som att saker var på väg att lossna efter min långvariga stagnation och nog tror jag det är så! Grät över min pappa igår och kände hur saker liksom lossnade under meditationsmusiken igår och jag vaknade kl 11 i förmiddags! Galet! Ska köra en timmes meditations-YouTube varje läggdags denna veckan tänkte jag. Kan man det förresten? Kan man meditera för mkt?

Lejonhund
2/16/15, 12:29 AM
#94

Känner mig nöjd över att ha lyckats vända stunden som varit dagens värsta under en lång period till dagens bästa. Nämligen läggdags. Först en lång höst av depression och ångest då beslutet att stänga ute allt brus och sova varit jobbigaste stunden på dagen, och sedan en tid tillbaka pga uppbrott med pojkvännen. Att veta att jag ska gå och lägga mig själv "i natt igen" har gjort att jag inte kunnat sova förrän framåt gryningen och dessutom sovit på soffan för att sängen var för stor och tung att sova i själv.

Men på bara ett par veckor har jag med rätt inställning på tankarna och bra förberedelser vänt rätt på dygnet någorlunda och dessutom gjort läggdags till något som känns behagligt i kroppen. "Tagit kommando" över sängen så den känns inte alls jobbig längre heller.  Med rutinen att först är det lite gos med hunden och när han är nöjd och trött och rullar ihop sig vid mina fötter så blir det ett avsnitt av en rolig serie eller några kapitel i en bok tills ögonen nästan trillar ihop av sig själva. Väldigt skönt! Och glad över att jag kunde komma dit fast det kändes alldeles omöjligt först.

Otroulig
2/16/15, 7:03 AM
#95

🤗 vad bra jobbat Lejonhund. Jag känner igen det där, strålande att du vänt på det!

Målle, nja det kan man nog, meditera för mycket - men jag tror att man känner det. Du har nog ett uppdämt behov och så länge du inte håller på flera gånger om dagen i flera timmar är det nog inga problem.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

målle
2/16/15, 11:52 AM
#96

Lejonhund - wow! Vilket steg du tagit! Kan nästan känna känslan själv! Bra jobbat! 👍

Otroulig - ja, jag vet ju inte riktigt heller om det är rätt att kalla det jag gör för meditation, känns mer som att jag slappnar av till lugn musik. Kan inte riktigt få grepp om begreppet meditation har jag kommit underfund med…Men så länge jag känner att det är behagligt så kan det väl kvitta om det är meditation eller bara avslappning till musik..

Igår blev det iaf bara en 20 minuters rotchakrameditation. Tänkte ta lite avslappnande musik efter den men mobilen var glödhet så jag vågade inte och Ipaden låg på nedervåningen..

Kanske ska slänga in en fråga på Healing…lära mig lite mer om meditation! 🙂

szirius
2/16/15, 11:57 AM
#97

#94 superhärlig känsla! Du kan! Du kan ta kommandot. Ett steg i taget, man behöver processa, men härligt för dig att känna att det rör på sig i positiv riktning, glad för din skull!🙂

#96 jag tror att de flesta av oss härinne mediterat i många år😉, så du kan ju göra en frågetråd även härinne…om du vill 🙂

Annons:
målle
2/16/15, 11:59 AM
#98

Det har du ju så rätt i Szirius! 😃 Slänger kanske ihop ett litet frågeinlägg om det senare då!

MissInAction
2/16/15, 12:03 PM
#99

Vilken trevlig läsning, Lejonhund! ☀️Så skönt att ha vänt!

Och oj vad jag kan relatera. Det var lite samma sak för drygt ett år sen när jag också gick igenom en akut depression och jag sov med kläderna på, med tv'n på och lampor på… och en vän bodde hos mig i en månad. Just det där att stänga ute bruset.. det klarade jag inte.

SÅ glad att höra om dina framsteg! ❤️Och det kommer bara bli fler och fler.

målle både ja och nej. Eller vissa skulle nog påstå att meditation gör nytta till en viss gräns.. sen kanske det fortfarande känns bra, men att du skulle få mer ut av att göra något annat. MEN jag framhåller dock.. så länge det känns bra och som något du vill göra och inte tvingar dig till, så kör på 😎

Vad härligt Otroulig att du har skapat så fina sanningar 🥳 och ja du är ju mästare på att vibba! Inspirerande. 

Jag sitter ju på jobb. Nu när jag upptäckt hur jag kan lyssna på musik i youtube, gneom att först kopiera och sen klistra in adressen i adressfältet.. annars funkar det inte… men jag har kommit på att det kanske inte är jättesmart att ha musik som man blir överdrivet glad och allmänt hög på livet av? 😃😉eller??

Hur som helst så lyssnade jag igenom den här idag.. den är ju rätt behaglig, man mår bra utan att vilja brista ut i sång eller dans eller sitter och ler konstant!

Åh det är strålande sol idag med 😍så fint!!! Älskade stad… Och KALLT var det iomrse! Nästan tio minus. Brrr 🥶
Men det kan jag stå ut med när det är så vackert. Och fåglarna kvittrar som tokiga.

Snart ska jag nog ta och käka lunch. Sitta och titta på utsikten över stan. Tröttnar aldrig.

Hoppas ni alla mår bra 🤗🌺


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

målle
2/16/15, 12:10 PM
#100

MissInActon - då tänker jag helt enkelt lita på min magkänsla och min inre röst. Säger den att jag vill lyssna på meditationsmusik vid läggdags kommer jag också att göra det! 😃

Här hemma är det grått, blåsigt och 2 plusgrader, blööö! Men jag sitter ju inomhus, fast jag fryser kopiöst…🥶 men sån har jag varit länge…iiiiiskalla händer och fötter. Hungrig är jag också, fast idag har jag fastedag så det blir strax lite köttsoppa! Mums!

Får se om jag jobbar på mitt examensarbete idag…har skickat in det jag åstadkommit hittills till min handledare så jag kanske pausar det idag och ser vad hon har för synpunkter och jobbar på det i morgon istället, jag ligger rätt bra till tidsmässigt så det är ingen ko på isen så att säga! Ser kanske film idag istället! 😃

Jag har startat en ny tråd förresten, Bildtråden! Kika in där ni som ännu inte hunnit göra det! Jag vill se era vackra, betydelsefulla bilder/foton!

Skorpion76
2/16/15, 3:13 PM
#101

Hej hej!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

SHIAWASE
2/16/15, 10:29 PM
#102

God morgon på er!!

Målle  gör det  som känns bra!  Ren meditation är ju  bar, men även promenad i skogen, träning, dansa, bara lyssna musik etc.  kan vara lika bra!!!  Det finns inget rätt och fel!!! Det viktiga är om det känns bra.

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Skorpion76
2/17/15, 7:23 AM
#103

God morgon!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

linnease
2/19/15, 10:45 AM
#104

Inte ens lyssnat men fick för mig att den här är till Theleonora!? Och eller kanske till nån annan här 🙂❤️

Dök upp i mitt facebookflöde idag med titeln Happiness in career  ✨

Annons:
Theleonora
2/19/15, 11:14 AM
#105

Love you Linn, ska kola in den sen. Ska luncha med en vän nu ❤️


SHIAWASE
2/20/15, 4:16 AM
#106

Hej på er!!! I dag är det en dag i soffan med datorn i knät,,, och jobb, samtidigt som jag lyssnar på Abe,,,,Skön och fridfull dag med andra ord!!!

Njut av morgonen när ni vaknar!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Skorpion76
2/20/15, 6:34 AM
#107

God morgon!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
2/20/15, 6:46 AM
#108

God morgon/middag,

Jag känner mig lite blank idag,nollställd liksom. Jag har drömt om ett väldigt konstigt djur i natt, någon slags larv, med skal  - inget huvud. Som jag skulle ta hand om..Man kan ju hoppas att det var en symbol för transformation - det kändes som att den skulle växa och bli nåt annat. En vacker fjäril kanske 😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2/20/15, 7:26 AM
#109

Morrn ☀️

Soffjobb med laptop i knät låter mysigt, Shia! 😍
När du jobbar hemma så, har du en dagsplanering då, typ schema? 

Otroulig, jag tänkte "utan huvud"… transformation till att handla mindre utifrån huvudet? 🙂

Skönt med fredag!! Och här är det helgrått, och regnar också tror jag ☔️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2/20/15, 7:47 AM
#110

Talande dröm tycker jag Otroulig🙂, ta hand om hela dig, lämna huvudet/tankeverksamheten ett tag och ta hand om känslor och kropp ❤️

Jag vaknade PIGG kl 6☀️, hur ofta händer det??? Ett tydligt vårtecken för mig🥳

Är annars en sån som gääärna somnar om, många gånger också😉, men idag spratt jag upp o riktigt längtade efter frukost, brukar inte heller vara vanligt. Te och nybakat rågbröd med stark ost och tomater på…och sen en kopp kaffe på det..mmmm

Idag blir det en heldag i stan, ska få bort massa ärenden o ta "gammelturen" ( hälsa på makens mormor o sen farmor o farfar, alla börjar bli skröpliga och tar sig inte hemifrån, så veckans besök är en glädjestund🙂) Funderar på att bjuda sonen på lunch på stan! Känner mig rik, fast plånkan visar annat, haha, men det är bara att njuuta av känslan!!✨

Känner mig mkt lättare i sinnet idag - ren och fri, lätt att hitta tankarna. Rensa i röran GÖR sitt jobb, alltså!! Älska feng shui!

Sjöstjärna
2/20/15, 10:21 AM
#111

Härligt att jobba hemma med datorn i knäet, Shia, så ser mina dagar ut också. 🙂 Men hur klarar du av att skriva och lyssna på Abe samtidigt? Jag önskar jag kunde men så långt sträcker sig inte min siumltankapacitet.

Känna sig rik är bra sziruis, det är då mer pengar gärna vill komma och bo hos dig. 😉 Trevligt också med gammelbesök, tänk om alla kunde ta hand och uppmärksamma sina gamla.

Här regnar det också och jag är inne i världens "writers high" där inspirationen flödar och det verkligen känns som om jag skriver en bestseller. Så jag bara fortsätter på den linjen så länge som möjligt. 😃

Ha en bra dag alla! ❤️

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Annons:
Skorpion76
2/20/15, 1:29 PM
#112

Hej hej!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

målle
2/20/15, 2:15 PM
#113

Hello everybody! I går kväll när jag låg och försökte somna for tankar och minnen runt som det brukar göra (som för de flesta skulle jag tro) och kom plötsligt in på minnet när jag var på anställningsintervju för det jobb som jag senare blev sjukskriven från. Jag mindes plötsligt då att jag blev varnad! När jag hade satt mig i bilen för att köra därifrån efter intervjun kände jag ju att jag inte ville ha det jobbet! Herregud, jag hade ju svaret där men jag valde en annan väg som slutade med en sjukskrivning!

Helt otroligt att jag inte märkt detta förrän NU, nästan 3,5 år efteråt! Jag ser dock den tiden jag var sjukskriven som en positiv del av mitt liv för det var då jag började umgås med er här och ja, ni som känner mej vet hur enormt mycket jag växte! 

Men det är bara SÅ häftigt att jag nu, 3,5 år senare, blev påmind om att min magkänsla faktiskt försökte säga mig något. Men vi väljer ju ändå vilken väg vi vill ta, men följer man sin magkänsla, sin inre röst, kan man kanske få en mer rak väg framåt. Jag tog ju nu en omväg som jag förvisso inte skulle vilja var utan idag, men jag tror att de som väljer en annan väg och INTE lär känna sig själv och sitt inre såsom jag gjorde under min tid som sjukskriven, kanske inte får så lätt väg alltid.

Och jag säger det igen, EVERYTHING HAPPENS FOR A REASON! (man måste bara hitta orsaken så förstår man lättare.)

Otroulig
2/20/15, 5:36 PM
#114

Målle, det var en häftig jaha upplevelse. Precis som du säger, du hade kanske inte varit den du är nu..men vem vet då kanske nåt annat hade dykt upp på din väg 😉

Jag är fortfarande lite blank…jag känner hur jag balanserar mellan blank och in i brist känslor. Så jag skiter i brist känslorna 😛. Det var nog en bra tolkning Szirius, jag ska inte tänka idag. Bara vara. Jag känner mig helt slut. Så skönt att åka hem lite tidigare idag. 

 Ikväll blir det kanske ett bad, gorgonzola/spenat/valnöt sås med pasta,  eventuellt ska jag testa såna här "Exfoliaton" påsar för fötterna. Köpte dom på lunchen. Man stoppar ned fötterna - sitter i 90  minuter och spolar av. Efter nån vecka ska de döda hudcellerna falla av. I mitt fall då - mina hårda fotsulor 🙂. Sen fick jag tips om att den här Scholl maskinen - en fotfil som snurrar - vetisjutton om den går på batteri eller el - den ska tydligen vara bra. (oj reklam 🤐😃) fötterna ska bli lena som barnrumpor. Jag blev supersugen när de gjorde reklam inför jul - sen har jag glömt bort den. Måste inhandlas!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2/20/15, 8:12 PM
#115

Åh, Målle, det är så bra när man börjar uppmärksamma sånt där…självkännedom👍…jag har också - i efterhand😉 - kunnat se ggr då jag känt mig helt OFF o TVINGAT iväg mig på grejer o det bara blivit kack🤐….o sen -andra gånger- känt samma känsla, lyssnat o stannat hemma - o mkt riktigt så har flyget blivit inställt/varan som jag tänkte åka o köpa varit slut/ stor olycka på vägen  eller annat, så att jag sluppit onödigt krångel genom att lyssna o stannat hemma. NJUT på den!  Alltid gå på least resistance….🌊

szirius
2/20/15, 8:16 PM
#116

#114 jag har nog samma flyt med mina fötter som med mitt hår😇…de får knappt nån uppmärksamhet o de är lena som barnrumpor, förutom två små förhårdnader på "ringtån" som blir av att tårna liksom "ligger" så och gör inte alls ont eller nåt. Jag varken smörjer eller filar, mer än hälarna på somrarna om jag går mkt barfota o de blir lite torra o sprickiga. Då badar jag med lite olivolja i vattnet ( f.ö det enda jag använder för min hud också…) o så blir de lena o glada igen!

Skorpion76
2/21/15, 8:16 AM
#117

God morgon!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
2/21/15, 2:08 PM
#118

Vet inte hur "nyttigt" de där påsarna var…. det luktade starkt, lite som de här decinficerande (hur stavas det?) svamparna man tvättar sig med innan operation.  Jaja, nu är det gjort i alla fall. Szirius, ja vad lustigt hur en del verkar födas med lena fötter, jag har en vän som aldrig filat fötterna i hela sitt liv. 

Jag har segat hittils idag, men det känns helt ok. Såg den gamla filmen "Du har mail"  Med Meg Ryan och Tom Hanks igår. Små trevlig ❤️ Älskar scenen när Meg och hennes sambo gör slut. Ett glatt konstaterande att ingen av dom älskar den andra längre 😃. Helt odramatiskt. Så önskar jag att slutet för alla förhållanden som ska ta slut - skulle se ut .

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
MissInAction
2/21/15, 3:00 PM
#119

Åh ja, Du har mail är en av mina favoritfilmer… hela storyn och miljöerna och så Meg Ryan och Tom Hanks tillsammans.. tycker de är perfekt 🤗 så bra skådisar.

Ååååhhh… är så sugen på att se alla såna kärleksfilmer nu!! Sleepless in Seattle.. 😍The Holiday.. It's complicated… A cup of love… Falling in love.. Bridges of Madison County (men då kommer jag gråta och bli deprimerad i veckor igen 😭❤️)…


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2/21/15, 3:33 PM
#120

Titta på den jag såg idag MissI - Remember Sunday. ❤️Jag har idag även "systrar i jeans" 1 och 2 på schemat. 😃

MissInAction
2/21/15, 4:27 PM
#121

Ja den ska jag definitvt se! Tack så mycket ❤️

Hm oki, låter som 90-tal, haha! Får kolla vad det är.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2/21/15, 9:46 PM
#122

Åh nu har jag tittat på Rememer Sunday… mysig!! 😍
Och sorglig också… 😢

Jisses vad han är snygg, Zachary Levi 🤤😍
Det gjorde ju inte direkt saken värre heller. Hmm… man kanske skulle kolla in The Originals och The Vampire Diaries.. säsongsavslutning och uppehåll på g. 

Och nu saknar jag amatörastronomerna i Uppsala ännu mer. Hängde med dem ut några gånger till stora fina teleskop och tittade… såååå häftig!
Ska kolla lite hur det ser ut med sånt i Tallinn. Det slog mig ju i veckan när det var så klart väder att jag ser så otroligt mycket, och skarpa stjärnor här. Trots att här är så mycket ljus mitt i stan… så fint 😍


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2/21/15, 9:56 PM
#123

Här finns inget jag vill se på min TV. Hmm måste nog sätta mig in i Netflix eller andra nymodigheter. Nu blir det Harry Potter, haha, det tycker väl du är ok Missi 😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2/21/15, 10:20 PM
#124

Oj wow, ser DU på Harry Potter? 😮Hade jag ingen aning om. Vilken film är det? Åh jag vill se om alla… och läsa om böckerna ♥ Har ju fiiiiiiin samlingsbox med böckerna och samlingsbox med alla filmerna, men det är bluray och jag har bara dvd i datorn, haha… nåja… en vacker dag 😃

Netflix gillar ju jag. Sen om man gillar gratis (inte lagligt) så finns ju massa alternativ.. igår använde vi t.x. Popcorn Time. Det är något man installerar på datorn och sen kommer man in på en webbsida (inga logins eller nåt) och kan streama, finns massor att välja på. 

Hm funderar på om jag ska lägga mig…. har tvättat sängkläderna så det är bara bäddandet kvar. Väckes imorse av en massa sirener och har börjat gäspa. Eller så spelar jag istället.. 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2/21/15, 10:45 PM
#125

Det är den främmande bägaren:) jag bytte lakan igår och tog ett bad innan jag kröp ned:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
MissInAction
2/21/15, 11:21 PM
#126

Upptäckte att han Zachary är lika gammal som jag.. 29 september 1980 är han född 🥳 han måste ju vara en bra människa, haha.

Nu fick jag en länk av en vän, till direktsändning av estniska finalen i melodifestivalen ❤️och den är tyvärr snart slut.. så jag missade nästan allt. Men har fått hört de tre bidragen som var sist kvar och jag fastnade för en som jag röstade på i precis sista sekund.. och den vann!!! Jättemysig låt 😍

Så nu hoppas jag vi får se Eurovision i Estland nästa år 🥳
Här är den ❤️den har fastnat i mitt huvud redan. 

Och så förundras jag över LoA nu.. Levi heter ju Zachary i efernamn, och jag reagerade på det då det är en av programmen som våra Nissan-återförsäljare använder sig av.. och en artist i melodifestivalen ikväll hette också Levi… 
Kul bara när såna saker kommer upp så lätt. Och hissar har jag fått till mig flera gånger igår och idag också. Vad nu det ska betyda…


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2/21/15, 11:23 PM
#127

LOOOOL på främmande bägaren 😂😭😃 annars heter den flammande… hihi 🤗


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

linnease
2/21/15, 11:54 PM
#128

Missi, zappade förbi SM i cosplay på SVT för en stund sen och fastnade , kul grej! Bara lek o kreativitet!! Du kanske skulle gilla det med. Finns på SVT play o står att det går att se i hela världen :D

Skorpion76
2/22/15, 6:47 AM
#129

God morgon!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[Kathja]1
2/22/15, 8:43 AM
#130

Idag hade jag och hundarna sällskap av en väldigt enträgen liten talgoxe när vi var ute på hundarnas morgonkiss. Den hängde efter oss en lång stund och "pratade" för fullt - det hade varit roligt att förstå vad den sa. Enligt Solögas bok "Djurens språk" så säger den i alla fall - 

**Känn tillit. Det du gör är fullkomligt rätt. **Din gåva är att ha förtroende för dig själv och det du gör. Med andra ord - du kan slappna av. Du är på helt rätt spår.

Det känns ju helt okej att få höra denna lite gråa söndag. Ha det bäst alla fina, nu ska jag dricka lite te och se om jag hittar någon film att kolla medan mina pojkar sover.

Otroulig
2/22/15, 10:09 AM
#131

#127 Haha! Tror det blev autocorrectat 😃.

Jag pysslade om mitt hem igår, städade och skapade lite vår stämning med forsythia kvistar och planterade pärlhyacinter i krukor i mitt kök. Jag pendlar nu lite i känslorna för mitt hem - jag hittar mer och mer skavanker och klurar på hur jag ska ställa mig till dom.  Om jag ska bekosta eller om jag ska be hyresvärden om lite tillpiffning eller om jag ska blunda för det… 

Mjaa, det känns som att nåt ska göras åt det - men ska försöka hitta rätt vibb här. 

Idag blir en aktiv och social dag. Kan ju vara bra för att väga upp fredag och lördagens ensamhets tid. Först sök kurs, sen middag med familjen (måste fixa två presenter innan dess 🤔) och sen yoga i kväll.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2/22/15, 10:42 AM
#132

Dagens underbara feelgood film, med vilken jag startade dagen, blev "Miss Potter"  - en  film baserad på Beatrice Potters liv, en film om att följa sitt hjärta. Helt perfekt! (den finns också på netflix)

Annons:
tjohosan
2/22/15, 11:40 AM
#133

Någon som vet hur man attraherar till sig en bättre självbild?

linnease
2/22/15, 11:41 AM
#134

Oo tack för tipset Kathja, mysig. Och så engelsk.. måste nog gå och köpa mjölk så jag kan dricka ordentligt brittiskt te till resten av den 🤗

Otroulig
2/22/15, 2:11 PM
#135

#133 Jag puttar en tråd till dig tjohosan, här är länken om du inte hittar den

http://lawofattraction.ifokus.se/discussions/54c20724ce12c427390000f2-hur-far-man-sjalvkarleksjalvfortroende?discussions-2

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Skorpion76
2/22/15, 2:43 PM
#136

🎧


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

MissInAction
2/22/15, 4:48 PM
#137

Otroulig! Eller så kan du göra som jag med Tallinn och min lägenhet.. Se alla skavanker som sprickor att lägga desto mer av din kärlek i! :-) För så är det ju med allt. Visst går det att fixa och göra om precis hur mycket man vill (fast kanske inte människor…) men man kan ju också fokusera på allt det man älskar och är tacksam för, samt som sagt även villkorslöst älska resten… Det går om man släpper förväntningarna och då hamnar du ändå i stadiet där du inte ser skavanker som skavanker utan du är helt tillfreds. Men det är väl det som är poängen! Sen har ju Universum en förmåga att leverera till oss ännu fler saker att älska och uppskatta då vi redan hittat dit :-) Nu ska jag fortsätta njuta av min goda latte på ett helt underbart mysigt café med stenväggar och trätak… Ligger i utkanten av gamla stan. Sen hem och fixa middag, thaikyckling med ris.. Sen kanske film eller bad :-)


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2/22/15, 8:14 PM
#138

Låttiteln är typ A touch of an Angel ❤️
Den är lite sorglig… 

Känner mig exra känslosam idag, vet inte varför? Vaknade med lätt huvudvärk också som höll i sig tills jag tog ett piller framåt kvällen. Frusen när jag varit ute och det varit grått och småregnigt. Och magen har varit lite i uppror. Känt mig lite matt och det tog timmar innan jag vaknade imorse.. tror til och med att jag drömde att jag försökte öppna ögonen men det gick inte för jag var så trött 😮Och sen drömde jag att jag hörde alarmet i mobilen men fattade inte att det var alarmet och att jag skulle stänga av det… sen vaknade jag till, efter säkert två minuter.. så jag hade halvt hört det.
Vadå borta!!

Hade en mysig stund på cafét iaf, satt och njöt av min fika och av att vara i Tallinn.. och funderade över identitet och hemmahörande.. hur jag känner mig hemma här ♥
Känner sån ödmjukhet och tacksamhet över att få bo här!

Så… nu passar den här känslosamma låten mig perfekt 🤗


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Lejonhund
2/23/15, 1:11 AM
#139

Väldigt svaj i tankarna senaste tiden.

Ganska nyligen slut på ett längre förhållande, typ en månad sedan. Inte min önskan, men han behövde det, vara själv och inte behöva fokusera på något annat än sitt. Känner fortfarande enorm kärlek. Men försöker bestämma mig för och komma "till ro" med att det är helt okej även om det kanske inte är besvarat längre.

I samma veva som det stod jag inför lägenhetsköp och flytt (vilket iofs var mycket positivt, men också läskigt) och skolstart igen efter en hel termins sjukskrivning pga. utmattningsdepression. Så mycket att vara orolig (i onödan) för men ändå mycket roligt och spännande. Och stärkande att jag kunde klara allt det själv fast det kändes som hela livet skulle rasa ihop och jag egentligen inte ville gå ur sängen.

Kan se nu att uppbrottet i förhållandet varit väldigt nyttigt. Sett mig själv med nya ögon och hur jag måste lägga mer fokus på mitt eget välmående i allra första hand, istället för andras. Samtidigt är det så klart tungt emellanåt, saknad och ibland svårt att stå emot (ex. tanken att typ vilja böna och be och "men vi kan lösa det här jag gör vad som helst"). Vi bor väldigt nära och umgås i samma kretsar. Vi stöter på varandra flera gånger i veckan. Och det blir svårt att undvika om jag inte ska börja spendera väldigt mycket tid instängd hemma och sluta göra saker jag tycker är roligt och trivs med. Så det är bara att härda ut och jobba hårdare med att styra tankarna rätt. Hittills har det ju gått bra utåt även om det emellanåt är fullständigt kaos på insidan.

Men jag vet ju att jag egentligen kan vara själv. Att jag egentligen inte "behöver" någon för att trivas. Så sent som för 2 år sedan var jag övertygad om att jag aldrig skulle vara intresserad av en annan människa på "det viset". Skulle bara vara jag och hundarna för alltid.

Just för stunden är det bara lite tyngre än vanligt att putta bort sorgliga tankar. För två timmar sen var allt frid och fröjd och jag var glad och nöjd i hela kroppen. Ja, svajigt är ordet för dagen.

Tror jag ska försöka ägna en stund åt framtidsdrömmar och någon "peppig" musik.

Annons:
Skorpion76
2/23/15, 6:26 AM
#140

God morgon!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
2/23/15, 7:04 AM
#141

Lejonhuvud 🤗 Åh jag önskar att jag kunde förmedla känslan som kom till mig i morse, jag har nästan tom tappat den själv 😮 och den var uuuuunderbar. Kanske lite mer som insikt eller kanske hågkomst hur jag ska se på livet. 

Jag gör ett försök. Livet vill oss väl, alltid! Universum är på vår sida och vill oss alltid  väl. Som bevis kan jag se till mig själv, jag mår mer fantastiskt nu än jag någonsin gjort (generellt alltså 😉) jag har utvecklats hela tiden.  Det går framåt, hela tiden! Även om jag kanske i bland inte ser det, just i stunden. 

Om jag kan vila i det. I den tilliten. Så kommer ju allt att lösa sig! Det enda jag behöver göra är att show up, dvs vara med i nuet. Livet presenterar åt mig möjligheter, det dyker upp sammanträffanden, möten och chanser. Allt jag har att göra är att känna efter vilka som känns bra och hoppa på dom. Det KAN inte bli fel. Det kan aldrig bli fel. Det kan bli en liten omväg, eller som en liten extra sväng. 

Jag vet hur det känns att bli lämnad av någon som jag tyckte det var perfekt med, som jag trodde var mannen i mitt liv.  Den upplevelsen ledde mig hit, till den fantastiska variant av mig idag ❤️. Jag skulle aldrig kommit hit om det inte tagit slut. Om jag inte fått gå igenom min största rädsla att verkligen bli älskad och förlora det. Men nu är jag här. Starkare än någonsin. Jag hade aldrig blivit så här stark och hittat min grundbult om jag inte gått igenom det jag gjort. Jag har hittat MIG! 

Så idag ska jag försöka hänga kvar i min ursprungs känsla - varje dag är en ny dag, fräsch med möjligheter och allt jag behöver är att vara med, nyfiken och öppen för allt. Kram på er och ha en härlig Måndag.😍

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2/23/15, 12:21 PM
#142

Vackra ord Otroulig😍

Håbe
2/23/15, 5:06 PM
#143

Måste berätta om en cool grej som hände mig idag. Cool i min värld iaf 😃.

Sonens nycklar har varit borta sen julledigheten. Jag har letat hemma på de ställen som känts relevanta men utan resultat. Han har frågat i skolan men där var de inte heller. Det jobbiga är att på nyckelringen sitter även brickan till larmet. Så om någon skulle ha snott den i skolan tex så har denne fri entre, förbi larm och allt, hem till oss. Vi har pratat om vi ska byta lås eller åtminstone ändra larmkoden = beställa nya larmbrickor a´500:-/st.

I alla fall- Satt och läste i tidningen Nära. Där finns en sida där man kan maila och fråga om borttappade saker. Jag tänkte att jag skulle prova. La tidningen med sidan uppslagen så att jag skulle komma ihåg det. Så i morse tänkte jag på det igen. Och så tänkte jag att jag borde röja ur utrymmet under trappen. För där skulle nycklarna kanske ha kunnat trillat ur (jag har tittat där flera gånger). Men jag kände en måttlig lust att städa där. Bort med det. Så kom tanken "jag påstår att jag är helt oemottaglig för signaler och kontakt med änglar/hjälpare/andar… eller vad det nu är,  men tänk om det här är en sån? En typisk sån tanke som jag aldrig lyssnar på. Tänk om nyckeln faktiskt ligger där?" Ok jag ska kolla där sen. För en gångs skull ska jag faktiskt följa min impuls.

Så kom vi hem efter några timmar på skridskobanan. Sätter på en kopp kaffe. Tänker på förrådet igen. "Tar det en annan dag" Och sen känslan igen "varför lyssnar jag inte på de vinkar jag får?" För att jag inte tror på dom. Det är mina egna hopkokade tankar bara. ….å andra sidan, hur många gånger har jag inte letat efter saker för att plötsligt vakna mitt i natten och bara VETA var jag ska titta? Men det är ju bara slump. Mitt eget minne som hittade rätt till slut. Lika bra att sätta igång då. Om inte annat så får jag städat under trappen.  Börjar röja ur grejor och det tar max 5 minuter så har jag hittat nycklarna. Blev alldeles pirrig i hela mig. Tackade änglarna eller vilka det nu är som hjälpte mig. För mig var det här en riktigt häftig upplevelse. Jag som tycker att jag är så långt bort när det gäller det mediala. Nu ska jag bli bättre på att lyssna på mina tankar. Lita på att de är på riktigt.🙂.

[Kathja]1
2/23/15, 5:16 PM
#144

🥳 Till dig Håbe för att du lyssnade. 🥳

Skorpion76
2/23/15, 5:19 PM
#145

#143  Det är verkligen riktigt häftigt!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
2/23/15, 7:10 PM
#146

Bra lyssnat Håbe 👍 och grejen är ju att man blir bättre på det ju mer man lyssnar och faktiskt lyder den där inre rösten. Jag gör massor med grejer bara för att öva upp det här. Ibland stämmer det…ofta faktiskt. Ibland stämmer det inte - då blir jag lite förvånad. Men ju mer man faktiskt gör det som kan tyckas vara irrationellt och upptäcker att det finns någon gåva där bakom desto bättre blir man ju på att tolka sina signaler. 

Du ser! En liten demonstration att du visst har kontakt ❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
SHIAWASE
2/24/15, 12:32 AM
#147

Håbe!!  VIsst är sådana där upplevelser underbara!!!  Särskilt nu, med tanke på det du skrev i papperskorgen,, att du behövde få lite "bevis" , bekräftelse på hur fantastiskt universum fungerar, så detta gjorde att du inte bara  hittade nycklarna, men också att du fick lite bevis på att du är på rätt väg,  att allt är som det ska ara, och att du alltid är skyddad och får hjälp  när du behöver!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Skorpion76
2/24/15, 6:25 AM
#148

God morgon!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[Kathja]1
2/24/15, 7:36 AM
#149

Godmorgon skorpion, och alla andra! Här är det visst ännu en dag med regn och snö om vartannat - jag ibland funderar jag över om vädret återspeglar mänskligheten på något sätt. Vet inte hur, bara en känsla. Ofta när det är nya energier på gång, portal öppningar och annat så brukar det vara blåsigt. Som sagt bara en tanke såhärmedan jag väntar på att mina kolleger ska komma. Sitter och avnjuter mitt te och fröjdas över känslan av att livet är helt perfekt. Me like! Idag ska jag ha "utvecklings samtal" med min chef, jag har lovat min man att vara tyst… Det brukar ju gå bra! Nej dags att jobba lite! Ha det bäst alla fina.

Otroulig
2/24/15, 8:29 AM
#150

Haha, lycka till :) !

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Skorpion76
2/24/15, 2:30 PM
#151

Hej hej!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

SHIAWASE
2/25/15, 12:31 AM
#152

God morgon!!! Tokyos morgontåg,,,,, kanske har ni sett på tv någonting haha,,, tur att jag kan vara härinne i alla fall!!!! Är påväg till ett förmodligen intressant morgonmöte ,,,, bara företagare från olika branscher ,,,, I kväll ska jag tolka ett telefonmöte så jag får tillbringa resten av dagen på något café Ha en bra dag alla!!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Lejonhund
2/25/15, 1:45 AM
#153

#141

Tack för ditt svar på mitt inlägg! Jag försöker, åh vad jag försöker, att ta mig dit. Till punkten då jag kan känna att det gjorde mig starkare och säkrare. På ett vis redan kommit långt. Men det är mycket sorg kvar att försöka komma igenom.

Blir mest så frustrerad över att jag inte kan göra det NU. NU på en gång. Det är så vidrigt och smärtsamt liksom. Och att inte vilja vara någonstans alls. Vill inte vara här där jag bor för allt påminner om oss ihop. Men har ingenstans dit jag längtar heller.

Vet att det är tålamod som behövs. För att det inte kan kännas bra på en gång. Men tålamod är nog det jag har allra minst av.  Vill göra allt och prova allt och lösa allt så fort det dyker upp, alltid. Men det går ju inte alltid, och stress och oro tar över.

Det hjälper ju helt klart att bara försöka acceptera att det kommer finnas sorg och att det gör ont men att det blir mindre för varje omgång det dyker upp igen. Svårt att släppa hoppet helt också. Gör ont varje gång och jag backar istället och tänker att kanske det kommer att lösa sig så småningom. Att han kommer på att han inte måste vara själv för att hitta sig själv. Kan ju vara så att han helt enkelt inte älskar mig mer. Men det är svårt att acceptera, speciellt när han i så fall inte hade modet att säga sanningen.

Känner mig för stunden ändå ganska harmonisk. Känns lite mysigt att bara vara hemma, titta lite på någon serie och prata med hunden. Försöker att minnas de stunderna, då det är jobbigt. Och säga i mina tankar, många gånger om dagen att allt kommer bli bra igen, att jag kan trivas och må bra på egen hand och att det kommer hända massor av fantastiska saker i livet ändå. Det kommer ju det om jag tänker logiskt. Bara att känslorna nu säger att det inte spelar någon roll för Han med stort H är inte med på vägen. Dumma känslor.

Annons:
Otroulig
2/25/15, 6:52 AM
#154

Så är det Lejonhuvud, att sorgen måste få sin plats. Gör inte som jag, jag kom för första gången i kontakt med The Secret precis när vi pausade och gick med hull och hår in för att attrahera honom tillbaka. Intensivt visualiserade jag bilder. Detta gjordes naturligtvis i kombination med känslor av brist - för dom gick ju helt enkelt inte koppla bort - jag var ju egentligen helt förkrossad.  Ingen bra ide. 

Jag skapade ju tankemönster som har tagit lång tid att släppa. Jag tror att det bästa är att acceptera situation som den är, sörja klart - läka, göra andra saker, ta hand om sig själv. 

Det händer ju att folk hittar tillbaka till varandra - men jag tror att OM och NÄR de gör det så har den lämnade partnern släppt hoppet. Jag tror att släppet måste till. Överhuvudtaget. 

Lustigt jag skrev ett inlägg här igår som tydligen inte postades - nähe, då var det väl inte meningen heller. 

Åh Shia Tokyos morgon tåg 🤪 jag är glad att jag puttrar fram ensam i min lilla bil jag, på en rätt lågtrafikerad väg, utan köer, genom sveriges landskap.  Ha en mysig cafe dag ❤️.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2/25/15, 7:07 AM
#155

Just "släpp" biten är ju oftast det vi har svårast för - för släppa är en sak och ge upp en annan. Släppa sin dröm fri därför att man vet att det kommer något annat, något bättre, eller just den drömmen - men vilket det än blir så spelar det ingen roll för man vet att det kommer att vara bra. Det är bra. Det är långt ifrån att ge upp. Men som Otroulig säger - vi måste tillåta oss att sörja att det inte blev som vi trodde det skulle bli INNAN vi kan släppa och gå vidare. Annars lägger vi bara locket på ett trauma som kommer att fortsätta påverka oss framöver. Sörj - släpp - gå vidare. Och låt allt ha sin tid. En annan ska inte klämma in sig på trånga tåg, jag ska snart lämna jobbet för att åka hem och njuta av mina granar och tallar. Lugnt på landet. Sedan blir det en tur till Falkenberg för att handla mat till hundarna och oss själva. Idag mår jag sådär underbart bra! Jag bara njuter och tänker helt kort att kan jag må såhär bra idag så kan jag må bra alltid. Livet är allt väldigt spännande att leva!

Skorpion76
2/25/15, 4:35 PM
#156

God eftermiddag!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Håbe
2/25/15, 8:35 PM
#157

Har varit hemma och sportlovat/vabbat några dagar. Passade på att fixa klart i sonens rum. Det har tagit ett tag men nu är det ganska klart. Lite småplock kvar. Sätta upp rullgardin, sänglampor och sånt. Blev riktigt bra faktiskt. Var lite orolig över det orangea ett tag. Det blev liksom lite för mycket men när resten kom upp blev det jättebra.Det är så tillfredsställande att göra något med sina egna händer. Jag krånglar antagligen till det onödigt mycket men man måste ju få vara nybörjare. Men när det är klart så känns det väldigt bra att man fixade det alldeles själv.

Otroulig
2/25/15, 9:42 PM
#158

Ah, körde du orange tak eller? 

En gammal arbetskamrat kom förbi häromdagen och jag visade stolt mitt hem. Han frågade lite diskret om jag valt färgen i vardagsrummet själv och sen började han prata 70 tal 😃 jag gillar verkligen mitt orangea hem. Hoppas grabben gör det också - huvudsaken är ju att han är nöjd.  Visst ger det en tillfredställelse när man gjort något själv!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Håbe
2/25/15, 11:03 PM
#159

Jag funderade på orange tak men valde bort det. Ena långsidan är ju svart med en fototapet på och sen fick kortsidorna bli orange och den andra långsidan vit. Sen går inredningen mest i svart och vitt. Ville ha en orange sängmatta men det var inte lätt att hitta.

SHIAWASE
2/26/15, 1:41 AM
#160

Godmorgon!!!

Att dels bo i Japan och dels vara egen företagare, har massor av plussidor,och jag stormtrivs!, men tänk att jag aldrig har fått, eller kommer att få ta del av den svenska välfärden, trots att jag är svensk? haha,,,

Föräldraledighet, vabbdagar,  betald semester (eller semester överhuvudtaget,,hehe) , ,,, och andra saker som hör svenska samhället till``

Meeen,, jag mår ju hur bra som helst ändå,, jag kommer bara att tänka på det ibland när man läser typ på FB ,,,,,

Ha en bra dag alla!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Skorpion76
2/26/15, 7:06 AM
#161

gOD MORGON!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
2/26/15, 6:53 PM
#162

Det är så fantastiskt livet 🥳

Jag har skapat en Happening på jobbet och har mått lite dåligt av det i två dagar. Jag har fastnat i det, känt skuld.  Förmodligen finns det ju en gåva till mig i denna Happening. Så idag kände jag att NÄE jag måste gå ned i mig lite och känna efter. Så jag stängde in mig på toaletten och andades djup och slappnade av. Jag fick se skymten av en stig, eller gammal väg - ni vet en sån med gräs i mitten. Jag kände mig så lycklig, harmonisk och glädje full. Jag visste inte riktigt hur jag skulle tolka det hela - men kände att jag har min stig, den FINNS där. 

Sen har de kommit flera små presenter från Universum. Först på FB från Neal Donald Walsh 

Nothing is as bad as it seems. Nothing. There is a benefit and a blessing hidden in the folds of every experience and every outcome. That includes every and any 'bad' thing that may be happening to you right now. Change your perspective. Know that nothing happens ever that is not for your highest good. All that needs to change for you to see this…is your definition of 'Highest Good.'

Sen från Lotus Tarot

You learn how to forgive others, but at the same time, more importantly, you learn how to forgive yourself for your mistakes. When you achieve this, you’re ready to accept change and start living again. You regain clarity and focus in your life, attaining a position from which to clear the air, break the silence, bring everything out into the open, and understand the truth with forgiveness. When you get to this stage of healing your mind, spirit and body, you find your balance again.

Å sen klippet jag lade in i Dagens AH tråd

Det är kärlek det ❤️

Så det jag ska jobba på är att vara mer snäll mot mig själv och sluta vara så hård mot mig själv.  Jag tror att detta gäller för många av oss.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2/26/15, 7:45 PM
#163

Nice Otroulig! Själv fick jag detta från Lotus Tarot idag… "I named the “Three of Wands” the “Boat Card” in my Tarot deck! I love the “Boat Card” because it represents action, why action, because the Wands represent action and the number three (3) represents spiritual timing! The “Three of Wands” represents that you are going after something you really want, and it will not take long until you achieve this goal! The timing of the “Three of Wands” is fast! The “Boat Card” represents your “Boat” and refers to something that you really want, something that nobody can dissuade you from. You feel very close to getting what you desire and the energy about your “Boat” and the new direction is making you feel alive again. You feel that you have thought everything through and you are not changing your mind, and there is no turning back! You are going for it and putting your plans into action! The “Three of Wands” represents the third stage of a project or venture that you are working on, which is now nearing success. You feel that you have made the right choices, and your foundation is strong. You are determined to achieve your goals, and you can see everything starting to fall into place. Although there is still more to be done, you feel confident, and you will continue to move forward until everything is completed, which will not be very long. The “Boat” represents something that you really desire with great passion. Boats are named after women because they are beautiful, and your yearning and excitement to achieve your desire are beautiful in themselves. The boat could be a new relationship that is in the beginning stages or something that you really want: a new car, a new house, a new job, or personal items that you want to buy. Whatever it is, your energy bristles with strength, and you feel like you are getting launched or torpedoed into this venture unstoppably at “Mach Speed.” The boat stands for something that you really want, and nobody can dissuade you. Your anticipation and vitality assure you that you have thought everything through, and you are not changing your mind or turning back. This is a very exciting time in your life. Symbolic meaning of the flowing river: Water is a metaphor for your emotions, and also represents that you are ready to go after what you want. You are not going to let what you desire drift or sail away. Symbolic meaning of a lit torch: Carrying a lit torch is a metaphor for something that you really want and desire, and it also represents a timing connected to the situation, and that someone is still waiting to achieve their goal. Symbolic meaning of red attire: The color red is a metaphor for energy, action and desire and the color red is also connected to the fire signs of Aries, Leo and Sagittarius. Symbolic meaning of holding onto three torches: The number three (3) is a metaphor for spiritual timing, a message telling you that you are going to achieve what you desire. Symbolic meaning of the hills in the background: Hills and mountains are a metaphor for a goal. The hills are very close in this card, and not far away which represents the goal is very close to achieving. Symbolic meaning of the archetype dressed in purple: The color purple is a metaphor that represents a deep intensity to connect on a spiritual level. The archetype in this card looks like they are holding onto the timing torch, remember the number three (3) represents spiritual timing, and the archetype appears to be asking about the timing of their long awaited goal." Det låter ju helt i linje med mina önskningar!

Otroulig
2/26/15, 7:55 PM
#164

Yes!! Det låter ju strålande!!!!🥳 och väldigt passande!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2/26/15, 8:39 PM
#165

Här kanske finns inspiration! Hela 3 timmar. Jag ska hoppa i säng nu, har verkligen försummat sömnen den här veckan och nu tänkte jag gå och lägga mig i tid ikväll, och märkte direkt att jag fastnade i den här videon 🙂 så den hamnar i min Att se-lista!! 

Godnatt 😴

Edit: Just det… filmtips kommer i början av videon också: Oh God! / Min polare Gud. Kanske är B-film men verkar rolig 😃
http://www.imdb.com/title/tt0076489/


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2/26/15, 11:54 PM
#166

God morgon !

VIlken fin toalettupplevelse Otroulig!!haha,,,,,,,,

Här är det en STRÅLANDE morgon!!! vår,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Skorpion76
2/27/15, 1:04 PM
#167

God eftermiddag!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
Otroulig
2/27/15, 6:12 PM
#168

God eftermiddag, kväll kanske? 

Har haft en strålande dag. Allt har flutit på! Jag bestämde mig för att min Happening kommer att var löst på måndag - tjoho. 

Jag har laddat upp med en masa godsaker - ska ta mig ett bad och sen laga mat och ladda för Lets Dance med Ingemar ❤️ I morgon middag med en mysig och glad vän. Ha en trevlig fredag kväll alla!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2/28/15, 10:16 AM
#170

Men hallå 👋 vad gör ni alla människor?

Jag känner hur min kreativitets känsla ligger och puttrar till sig. Bra det, jag vill SKAPA! 

Jag känner även en glädje fylld av kärlek i min kropp. Så 🌊 pfhuui här kommer lite till er som läser här 😍. 

Känn och visa kärlek mot de människor ni möter idag. Det ska jag göra.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2/28/15, 10:59 AM
#171

Det låter lovande Otroulig, jag trodde annars att du satt med huvudet i frökataloger eller något så här års. 😉

Jag vet inte vad jag gör faktiskt, flyter med livet - skriver lite, pysslar lite, mediterade just i en timme, dricker te, matrixar, njuter, skrattar - ja lever helt enkelt. 

I nästa vecka har jag ju två spännande möten med nya bekantskaper, varav den ena könde direkt att hon skulle ha med mig i ett mentorsprogram de kör i Göteborg. Precis i linje med vad jag härom dagen kände att jag skulle må gott av - att bolla med människor som kan mer och annat än jag själv kan och det IRL. Så det är ju bara att flyta på och se vart detta leder. 

Men idag har jag nog inget annat på agendan än att fortsätta att flyta genom livet och må gott.  Känns som en tilltalande plan.

Skorpion76
2/28/15, 11:34 AM
#172

Hej hej!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

szirius
2/28/15, 2:34 PM
#173

Wohoo, jag lyckades vända humöret jag vaknade i🥳, jag vaknade småoff, med en stresskänsla och lite allmänt uttråkad, som att allt är samma samma inom mig🤐- men så tänkte jag att allt är mitt VAL, o nu väljer jag att ha en BRA dag och vara på BRA humör! Har egentligen inte gjort så mkt, satt på en tvätt, lagat lunch o även veg moussaka som geggar till sig i ugnen, kom på att jag ska måla vidare på mina chakrabilder - DET blev jag glad av🙂, jag behöver vara lite skapande. ☀️ Jag skulle egentligen på fest ikväll men avbokade nyss, känner att kropp o knopp behöver vila i fred denna helg. Ska nog baka nåt…ett tecken på att jag börjar pigga på mig, att jag har lite matlust tillbaks👍.  

Nästan alltid när jag är lite stagnerad så är det bästa att bara STARTA med nåt, så rullar det på sen. Upp o hoppa liksom - njut och LEV, denna dagen är NU.❤️

Lejonhund
2/28/15, 5:26 PM
#174

Grrrr… Irriterad på mig själv. Tappat bort nycklarna till mitt förråd. Minns att senast jag hade dem var ca 14 dagar sedan då jag hämtade en innebandyklubba. Var stressad då, ont om tid och hittade den inte direkt. Så vad jag kan ha gjort med dem sedan är helt raderat ur minnet. 

Har försökt vara noga med att lägga tillbaka dem på samma plats men är så väldigt dålig på den typen av disciplin så det höll inte så länge.

I bästa fall är de inlåsta i själva förrådet (sitter även hemnyckel på samma ring som förrådsnyckeln nämligen). I värsta fall är de tappade någonstans på väg till idrottshallen eller på väg till hundkursen jag gick efter med lilla vovvs.

Frustrerande är det i alla fall.. Kan ju få hjälp att knipsa låset till förrådet, men hemnyckeln oroar mig lite.

Får väl be hjärnan att rota fram det till mitt vimsiga medvetande under natten eller något. Kan i alla fall inte hitta det när jag själv försöker att spela upp den sekvensen, är bara blurr efter klubban hittades eftersom jag var försenad och stressad.

Annons:
Skorpion76
2/28/15, 6:19 PM
#175

God kväll!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
3/1/15, 9:37 AM
#176

#174 Släpp det Lejonhuvud, för det är då nycklar brukar dyka upp.🙂

Satt till sent och surrade och är lite trött idag. Vi ska ju på kurs jycken och jag. Men ute i blåsten så blir man ju pigg.

 Jag och min vän kom in på det här att skriva en bok, hon har nämligen ett väldigt bra ämne och en bra story, jag tror att det skulle kunna bli en viktig bok. Men hur gör man? Vi har ju några bok författare härinne. Hon har inte råd med en spökskivare - men skulle vilja ha hjälp med upplägg osv. Att gå en skrivarkurs tyckte hon inte var aktuellt, hon vill skriva om sitt ämne och det är lite känsligt så hon känner inte att hon kan dela det öppet.  Har ni några tips?

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Skorpion76
3/1/15, 10:17 AM
#177

Hej hej!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

MissInAction
3/1/15, 2:44 PM
#178

Finns det inte en sida här på iFokus som heter Skrivlust? Eller nåt. Och en om Självpublicering?

Det finns ju olika sätt. En del sätter sig helt enkelt och börjar skriva. En del ritar upp struktur såsom en karta eller mindmap eller huvudrubriker och underrubriker, eller som en inledningsfas, huvuddel och sen en slutdel. Man är ju så olika så vad tror du?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

målle
3/1/15, 3:29 PM
#179

Jag har kommit underfund med att jag gillar böcker! Tänkte utnyttja bokrean och beställde lite böcker från Adlibris, men givetvis var de tre böcker jag beställde inte på rean! Haha, men jag vill ha de iaf! Men jag gillar bokrean! Dock ska jag bli bättre på att läsa böcker, tar mig inte tid till det riktigt. En av böckerna jag beställde är jag särskilt nyfiken på! Ska visa er här sedan när jag fått dem, men det är en bok med mönster i som man ska färglägga själv som var någon "befinn dig i nuet-bok". Jag ÄLSKAR att färlägga mönster och bilder! Skulle tom kunna köpa vanliga målarböcker bara för att få färglägga men nu hittade jag ju en lite mer vuxen version av målarbok! 👍 Hur bra är inte det! Den fanns med djur- och naturbilder och mandalas också! Ser fram emot att få hem den! Länge leve böcker! 😄

målle
3/1/15, 3:34 PM
#180

Kreativitet och mindfullness heter boken! 100 bilder att färglägga!

Otroulig
3/1/15, 3:56 PM
#181

Målle, haha! Vi pratade om såna böcker på jobbet häromdagen. En av tjejerna körde med en sån. Det verkade trevligt, som att sticka ungefär - lite terapi - just precis mindfullnes. Hon hade köpt sina böcker på en bokhandel. 

Mmm Missi, det kan ju va nåt - finns det ett sånt forum här eller nån annanstans kan man säkert få inspiration och kanske tips bara genom att läsa runt i inläggen 👍

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
målle
3/1/15, 4:01 PM
#182

Otroulig - haha så roligt! Jsg kan knappt bärga mig! Hittade nyss en sida där man kan provläsa den och ojoj vilka underbara bilder att färglägga! Kolla in http://www.provlas.se/kreativitet-och-mindfulness-100-bilder/ där kan man kika in i boken!

Skorpion76
3/1/15, 4:54 PM
#183

Hej hej!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

MissInAction
3/1/15, 6:13 PM
#184

Haha! Verkar perfekt, målle 😎Vad kommer du använda för typ av färg?

Jag hade ju en sån klassisk målarbok som jag köpte härom året på Clasohlson, det var bara kurbitsar i den, såklart 😂Men just kurbitsar är ju så tacksamma att färglägga tycker jag. Nu kom ju såklart inte denna målarbok med i flytten, eftersom jag fick lämna två lådor kvar pga platsbrist. Jag fick inga tecknings- eller målargrejer med mig förutom en gammal teckningspenna.

Åh apropå färger… jag promenerade i stan idag och på en gata i utkanten av Gamla stan så är ju mängder av blomsterstånd.. blomstergatan brukar vi kalla den. Helt underbart vackra blommor, varje dag året runt… och jag älskar ju tulpaner ❤️
Men idag såg jag något jag aldrig sett förr, det var tulpaner i alla regnbågens färger! Alltså i en och samma blomma! Wow! Så fina! 
Tulpanerna där kostar typ 70-80 cent/styck. Överlag så verkar de vara mycket dyrare här än i Sverige..

Har satt på pastavatten och tänkte snart käka. Fast.. jag föråt mig nästan lite på Nutella nyss… 😞


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
3/1/15, 6:14 PM
#185

vilka fina Målle😍, jag brukar rita mandalas, superskön avslappning. Har tänkt måla en ute på uteplatsen i vår faktiskt, färglägga stenarna. Den med en fågel o fjäril skulle man kunna ha som tatuering ju!✨

men du Målle, vaddå " givetvis var de inte på rea" - här får du vibba om, du ska ju mena, känna och vibba " givetvis var de jag ville ha EXTRA billiga på rean!" 😉😛, det är så vi jobbar😎

jag har väntat in sonen som vill ha nya skor, och NU har han hittat ett par på rea som han ska få, flera varv har han velat ha dyrare men nu hittade han dessa, som han dessutom tycker är de allra snyggaste hittills, dubbelt yes på det! 🥳

szirius
3/1/15, 6:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#186

Missi, man kan experimentera själv med blommor och karamellfärg, man delar på skjälkarna o sätter i olika vattenglas med färger i, så suger blomman upp färgen

MissInAction
3/1/15, 6:28 PM
#187

Whaaaat! 😮Är det så de gjort alltså med varenda en?? Herregud… vilket pyssel. Hur lång tid tar det innan de får färgerna då? Det känns som att en sån här sak ska ske på frö/lökstadiet?? Fast jag är ju ingen botanist, haha!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
3/1/15, 6:35 PM
#188

joo , alltså det finns säkerligen  framodlade varianter, men jag bara kom på detta när du skrev om det, minns att jag provat och det funkade.🙂

Annons:
SHIAWASE
3/1/15, 11:55 PM
#189

God morgon på er !! Vackra blommor Szirius Jag är ju ingen pysselmänniska, men njuter av att titta på vackert pyssel som någon annan har gjort!!
Ha en finfin dag!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
3/2/15, 12:30 AM
#190

God morgon till dig Shia och godnatt på samma gång, nu drar jag mig till sängs! Ha en fin dag!☀️

Lejonhund
3/2/15, 1:01 AM
#191

Har haft en så galet kreativ dag! Eller, inte fått så himla mycket gjort. Det är mest inne i hjärnan det händer saker. Har så många idéer och drömmar att jag typ vill springa runt hysteriskt i en cirkel för att få utlopp för allt (sitter tryggt med rumpan i soffan för att undvika att skrämma slag på hunden med detta beteende ;) ). Nu vet jag bara inte hur jag ska ha tid och råd med allt jag vill göra. Men det skadar ju inte att drömma. Det är roligt det också!

Det bubblar och hade jag haft en människa att prata med nu hade den nog fått skavsår i öronen.

Sömnen blir lite lidande i sådana perioder förstås. Men det löser sig ju själv till slut, när kropp och knopp är så slut att jag sover typ 14 timmar i sträck. Pluggar ändå på distans hela terminen så finns utrymme att göra det precis när som helst, har inga tider att passa på morgonen liksom. Underbart.

Skorpion76
3/2/15, 6:41 AM
#192

 God morgon!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
3/2/15, 6:50 AM
#193

Lejonhuvud, det låter ju som kanon det där 👍 Åhh, kan du smitta mig lite, precis det där lääängtar jag efter. Jag verkar ha haft en viloperiod i kreativitet och drömmande och nya idéer.  

Har drömt en del. Energierna i drömmarna är manliga, dvs har manliga energier. Det står ju för aktion och kreativitet så kanske att det är på ingång. 

Sen märker jag hur jag fastnar lite och får lov att välja känslan av flödet. Hmmm, det kanske helt enkelt är så att jag håller på och lär mig balansera det manliga och det kvinnliga 🤔 intressanta känslor i alla fall, lite mixat sådär.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
3/2/15, 11:31 AM
#194

Haha, lejonhuvud, jag kom i i exakt samma spinn igårkväll/natt😃!! Tusen idéer  så att jag skulle behöva bli 300 år om jag ska hinna med allt🤪, nu gäller det att bena upp och strukturera, så att idéerna blir till handling också! ☝️ Men en hääärlig energi är det, när korken lossnar o det flödar igen! 🌊 När allt känns möjligt!!

målle
3/2/15, 12:02 PM
#195

MissInAction - jag vet inte ännu vad jag ska ha för typ av färg! Funderar fortfarande på detta! I boken står att man kan använda vattenbaserade tuschpennor eller färgpennor/färgkritor eller typ akvarellfärg tror jag det var.

Jag ska nog satsa på tuschpennor för jag vill ha starka klara färger och jag tycker inte att färgpennor eller kritor ger så stark klar färg. Men jag får se! Jag ska testa med sonens tuschpennor först annars får jag köpa något 🙂

szirius - fast jag känner verkligen inte behovet av att vibba om det! De böckerna jag köpte var inte på rean, men det spelade inte någon roll för jag skulle ha de böckerna i vilket fall som helst och dessutom kändes priserna som om de vore på rean. Kanske uttryckte jag mig fel 🙂

Jag hoppas böckerna kommer idag! 😃

Annons:
szirius
3/2/15, 12:17 PM
#196

#195 jamen dåså, skitsamma 😂, tänkte bara på inställningen att " såklart så var de inte på rean"…som att det är normalt😉. Men som sagt, jippie till underbara böcker!!!🎈🥳  ( Jag brukar färglägga med vanliga ritpennor, ibland med vattenfärgspennor, som man färglägger med först och sen målar med pensel o fixar till)

Otroulig
3/2/15, 1:25 PM
#197

YES!!!! Min happening är löst!!!! Tack, tack, tack!!!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
3/2/15, 1:49 PM
#198

Klart att den är Otroulig! *pukor och trumpeter*

Skorpion76
3/2/15, 3:35 PM
#199

Tjena mors!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
3/2/15, 9:37 PM
#200

Jag måste erkänna att jag får lite nego vibbar av alla " Sätt fart på ditt liv, gör det nu, gör vad du älskar att göra, följ din passion" 

Kanske i ärlighetens namn för att jag inte gör det 🤐 men jag blir bara stressad av sånt pepp. Jag blir tvärtom. Det verkar lite som att det är temat just nu - för jag tycker det dyker upp överallt. 

Jag VILL ju vara där, jag vill känna sug att göra saker, men jag har ingen inspiration…och vad är det AH säger ? "följ inspirationen, inte ambitionen" 

Jag älskar ju att vara i det där flödet men det var ett tag sen jag var där….

Jaja, jag får låta mig vara som jag är för tillfället. Inte mer med det.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
3/2/15, 9:41 PM
#201

Men vännen, du ÄR där, bara andas och gör något du gillar (vilket du egentligen vet) så ska du se att det kommer att synas med. Plötsligt händer det! Inte farao har jag sparkat mig själv i rumpan inte, men plötsligt så lossnar grej efter grej. Bara för att vi när vi gör "inget" gör oss själva redo att skapa och ta emot det vi skapar. 🤗

Otroulig
3/2/15, 9:55 PM
#202

Jag vet att det kommer att lossna. Tycker det är lite fascinerande att jag blir "trots unge på 4 år med armarna i kors". Att jag låter mig bli lite anti av dessa peppningar….hmmm återigen, jag går utanför mig själv och lyssnar på andra och tror att dom vet bättre än vad jag känner.. 😍 och 🤗

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Skorpion76
3/3/15, 7:17 AM
#203

God morgon!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

MissInAction
3/3/15, 8:42 PM
#204

Tyckte att den här var så bra, det känns liksom lugnande på något sätt 🙂

Och ååh, ikväll efter jobbet träffade jag en vän från Sverige som var på besök, de åker hem igen imorgon… och vi gick och fikade. Hon hade med sig en present till mig - två må flaskor med påskmust!! 😍🥳 Åh vilken lycka!! Hon mindes at jag hade saknat det i julas 😃Så det uppskattar jag jättemycket!!! Nu ska jag bara välja tillfällen att dricka… kanske vänta till påsk, haha! 

Nåja.. texten var det, ja.

On this day of your life,

Maria, I believe God wants you to know…    

…that perfectionism is the enemy of creation.

John Updike said that, and he was right. He understood
that nothing stops the forward march of any creative
endeavor like the need to do it absolutely perfectly.
 
And who is to judge what is 'perfect' anyway? What I
have judged full of flaws so many others have called
terrific. Maybe the definition of Perfection is something
that actually gets done.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
3/3/15, 9:33 PM
#205

Mysigt med besök!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
3/3/15, 9:54 PM
#206

Haha!! Bara sett en liten bit men så himla skön! Sbacka om att vara sig själv! Nudisten på SVT play: http://www.svtplay.se/video/914427/nudisten

Kortfilm i SVT

Nudisten 14 min

Kerstin Pärsson är den envisaste som har gått i ett par träskor. Blickar, kommentarer och kyla bekommer henne inte. Hon har bestämt sig för att vara naken - alltid!Medverkande: Carolina Malmborg.Regi: My Sandström.Vinnare av Startsladden 2010.

Kan ses till tor 2 apr (30 dagar kvar)

Sändes idag 11.45

szirius
3/3/15, 10:22 PM
#207

haha,ja sådär kan man ju också få ut energin! "jaghatardigmagnus"låten😃, bara man blir klar o släpper det sen🎈

linnease
3/3/15, 11:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#208

Åh Målle, tack för inspirationen med målarböckerna :) :)! Gick och köpte mig akrylfärg och penslar och en hel massa uppspända målardukar i olika storlekar på dollarstore härom veckan, men inte riktigt kommit på så mycket att måla.  Börjat på en fin drake men fastnat lite. Nu ritade jag en egen målarbok-fylleri-övning på en av dukarna, kul!!

Otroulig
3/4/15, 6:41 AM
#209

Vilken fin film, åh hon var så arg, jag både skrattade och blev fylld av ömhet.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
MissInAction
3/4/15, 7:13 AM
#210

Får komma ihåg att kolla in den där filmen 🙂

Linn! Här finns det en kille som har en grupp som träffas en gång i månaden tror jag och tecknar fantasymotiv med modell. Det är oftast nån väldigt muskulös kille iklädd någon fantasyklädnad och så får folk sitta och rita av i olika positioner. Verkar kul! Kanske går att göra något liknande hos er? Antingen modeller av människor eller djur, eller träd eller hus eller vad vet jag! Eller så gör du själv någon utflykt 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
3/4/15, 9:07 AM
#211

Tittade på filmen du tipsade om Linn, underbart med människor som är sig själva men den gav mig bara ont i magen. Tänk att vara så arg! Men samtidigt så är det ju som det är, världen är full av människor som väljer att vara arga, eller ledsna, eller något annat - istället för att se till att göra sig själv glada. Kunde inte annat än bli nyfiken på ifall hon fortfarande är arg. Ville även skutta in i filmen och tipsa henne om att hänga med andra nudister, och naturister i stället för de påklädda. 

edit - Googlad lite på saken och upptäckte att filmen inte var en dokumentär. 

linnease
3/4/15, 10:10 AM
#212

Hihi! Ååh du har så stort hjärta Kathja ♥ ♥ Ja, såg på eftertexterna sen att det var en kortfilm, inte på riktigt. Men jag gick på de, så bra spelat. Kände mer som Otroulig under filmen, skrattade och blev fylld av ömhet, och hon var så sig själv liksom! Wow MissI, som kroki fast med fantasy, så kul! Åh så mycket hela scener och idéer som skulle kunna dyka upp i mitt huvud med nåt sånt..Mmm! Kul med kroki med, fick göra det en del på designkurserna på högskolan. Hm. Nåt att tänka på!

målle
3/4/15, 12:47 PM
#213

linnease - det var verkligen det lilla! Idag ska jag hämta mina böcker! Ska bli så spännande att öppna paketet så fort jag kommit hem! 😃 Det var längesedan jag var så exalterad över något materiellt! 😃

Otroulig
3/4/15, 1:52 PM
#214

#211 Men vad skönt! Ja jag började fundera - tänkte det här är inte sant! haha, vad kul dom måste haft!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Skorpion76
3/4/15, 3:20 PM
#215

Hej hej!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

målle
3/4/15, 6:56 PM
#216

Iiih vänner! Jag veeeet att jag tjatar om mina böcker men idag hämtade jag paketet! Och herregud vilka fina böcker! Och framförallt den jag babblat så mkt om här! Den är sååå fin! Längtar tills jag ska börja färglägga! Kanske hoppar över skolan på fredag så jag kan sitta hemma och färglägga! :) Jag var ju såklart tvungen att ta foton på och lite i boken, för er som inte fått nog av mig och min bok kan kika in i Bildtråden där jag strax kommer lägga ut ett par bilder! Annars kopplar jag av denna onsdagskväll med en kopp kaffe och några rutor av Marabou Premiums nya 70 % choklad med saltlakrits, den var god minsann!

Annons:
MissInAction
3/4/15, 7:45 PM
#217

Men vad är det för väder? Aprilväder tror jag visst att vi har fått 😃Snö och regn och solsken om vartannat idag! Nu singlar snöflingor ner och nyss när jag var ute såg jag fullmånen 🌛♥

Jag blev så fascinerad när jag gick hem från jobbet och det började regna, sen blev det mer snöblandat när jag kom halvvägs.. sen ut från affären, då var det helt klart ovanför mig och liksom ovanför själva innerstan.. men utåt alla kanter var det olika nyanser av MÖRKT… då kände jag mig utvald 😎 det blev så väldigt symboliskt.

Annars har jag också förundrats idag över mina kollegor. Min handledare och jag började prata lite om hjärtan och känslor.. hon sa att jag har ett stort hjärta 😃när jag kommenterade att jag drömt om en viss skådespelare inatt haha.. vi brukar prata lite om killar ibland… vi har ett chattprogram som vi använder i teamet och inom NNE (Nissan). Sen en annan kollega började prata om att hon haft tankar på att sluta förut och att hon skulle vilja plugga på universitetet. Och ytterligare en annan kollega sa på lunchen när vi satt bredvid varandra att han hade det lite tungt idag pga. negativ feedback. 
Det blev liksom helt plötsligt tre olika kollegor som blev mer personliga än  vad jag är van vid från dem! Coolt tycker jag! Och funderar lite på vad det kan spegla hos mig.. jag har ju alltid varit öppen tycker jag 🤐

Imorse vaknade jag i en skön känsla och DET var evigheter sedan. Kan inte minnas när jag inte vaknade och kände nääeeeej inte redan 🤦‍♂️😮🤪
Hade ju trevliga drömmar också så det kanske gjorde sitt till även om jag sov mindre än jag skulle vilja. Sen har jag varit så glad hela dagen och känt mig pirrig och förväntansfull! Och allmänt kär i livet 🤗

OCH så kom dessa två texter på mail. Ni har kanske fått samma! Sååå coolt att de liksom matchar varandra, och jag FATTAR budskapet 😉tror jag iaf!!

As sure as the sun rises, Maria, I know exactly what you're going to say after you have your own freedom… 

"Now, remind me, why didn't I ask for two, or more?" 

And then, Maria, we'll give each other a slow motion knuckle-to-knuckle punch. 

Who-ah! 

    The Universe

On this day of your life,

Maria, I believe God wants you to know…    

…that you should never be content with so little 
when you can reach out for something big.

Charles L. Allen asked a question about that, wondering 
why so many people settle for so little. You do not 
have to place yourself among them. The world is an abundant place. 
Abundant with opportunity, abundant with good fortune, 
abundant with ideas, and abundant with love.
 
Reach into that abundance and take what is rightfully yours. 
It is your inheritance, gifted to you by God. Let yourself have it. 
Do not fail to reach for it for fear that it will not come to you. 
How can it come to you if you do not reach for it?
 
Do not be content with so little. 
Reach, stretch, for something big.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
3/4/15, 8:31 PM
#218

Just det, den här lyssnade jag också på idag under större delen av min arbetsdag ❤️
Härligt!! Rekommenderas varmt. Finns säkert hundra varianter av dessa också.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

linnease
3/4/15, 8:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#219

Mmm, låter härligt Målle ^_^♥. Jag sitter och fyller i nu, roligt!! Måste kolla in bilderna, mer inspiration. Hm kaffe och premiumchoklad till låter ju inte så tokigt. Just druckit upp mitt gröna chili-te, spännande sting i det.. Ååååh har inte hjärna till att läsa så mycket, ditt inlägg var så långt Missi så jag bara gaaah innan jag ens kunde börja. Haha, hoppas du har det bra! Och alla ni andra med, skummar lite här o där när huvudet funkar till det ♥

Otroulig
3/4/15, 9:09 PM
#220

Härlig Linn att du kommit igång och måla 👍 det tror jag är en bra grej. 

Jag börjar ångra att jag skänkte bort tre tomma dukar, dom hade ni kunnat få, målarkluddare där.  Men dom kommer säkert till användning av hen som fick dom. 

Ja Miss, visst är det häftigt hur man ser omgivningen skifta 🙂 Jag har också haft en sån dag - med en massa kontakter. Det har ju tagit ett tag men nu känns det som att jag visar upp mer av MIG och dom gillart😎. Det känns som att det kommit mer glädje in i mig också, jag kommer på små lustigheter som jag skrattar åt. 

Idag när jag åkte hem och lyssnade på AH klipp så blev jag alldeles överväldigad och rörd över hur allt fungerar, hur allt finns där, hur universum levererar, fixar och donar och ordnar så att allt trillar på plats. Fantastiskt. Ett klipp där det berättas att Ester och Jerry hade bott i samma lägenhet 4 år innan dom träffades, först bodde Jerry där och efter honom flyttade Esther in, utan att de visste om varandra. Först när de blivit ett par och började berätta var de bott, kom de på det. Rart fixat av universum.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Lejonhund
3/4/15, 10:14 PM
#221

Har så svårt just nu att hitta motivation till något alls. Känns verkligen som att ingenting spelar någon roll. Har två terminer kvar till en kandidatexamen i biologi (plus ett par kurser som halkat efter). Gör de störta måstena av pliktkänsla mot andra. Vilket iofs är bra det med för det tvingar mig ur sängen varje dag och emellan allt jobbigt finns det lite lättnad och glädje om man inte har så stora krav (vilket jag iaf är bra på att inte ha, ett kort och trevligt samtal eller en fika kan jag leva en lång stund på)

Fick respons på en inlämnad uppgift idag, att nästan allt var fel. Egentligen inte så förvånad, var mycket detaljer i varje fråga (vilket är något som gör att det riktigt kryper i kroppen, irritation), lagar och paragrafer. Trodde att jag gjort bättre från mig än så när jag lämnade in den dock. Men uppenbarligen inte.

Att jag ens försöker fortfarande är av ekonomiska skäl, CSN för att ha råd att bo och leva. Har ingenstans att ta vägen annars heller. Också för att jag ändå hoppas på att hitta en lite stabilare gnista (just nu kommer det några timmar en dag och sen tappar jag det igen en period, också vips är det tillbaka) och verkligen vilja ta tag i det igen. 

Försöker tänka att det kanske är okej att inte veta vad man vill när man är 23 år. Men det är ju lika jobbigt för det just nu. För jag vill veta och se fram emot att leva mitt alldeles egna liv (utan skola och läxor och tentor, och CSN flåsandes i nacken). Öva på att tänka inåt och följa känslan är väl den rätta vägen för det. Det är ju mest bara det där med att det inte händer över en natt. tålamod, var det ja.

Skorpion76
3/5/15, 7:28 AM
#222

God morgon!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

MissInAction
3/5/15, 7:30 AM
#223

Kram Lejonhund! ♥
Över en natt kan mycket hända. Oftast händer inte ALLT som vi vill dock. Men vad som vi absolut kan åstadkomma på mycket kort tid, på en dag… är att ta kontroll över våra tankar och vårt fokus. Hela framtiden, försörjning etc. kan bli stort i vissa lägen och då kan det vara mycket enklare och mer effektivt att ta andra saker. Se till att ta hand om dig själv ordentligt, kroppen och alla sinnen… njut och skäm bort dig själv… njut av varje måltid och kopp te eller vad du nu dricker 🙂njut av en vacker blomma eller fågelsång. 
Och påminn dig själv om att vi alla kan bara gå framåt och att vi går aldrig "fel" heller… det är bara vi som irrar bort oss ibland då vi stirrar oss blinda på saker som vi inte vill ha. Vi får ju precis vad vi fokuserar på just därför att nej tack och inte inte existerar i ett vibrationellt universum. 

Fast det jag först och främst egentligen ville säga 😛var att det är helt okej att inte veta vad man vill. Ens vid 100 år! Däremot så kanske du kan känna att du vill må bra? Vara glad? Växa? Upptäcka det och det? Ta det på en generell nivå så kommer vi att dra till oss omständigheter som leder oss till det som stämmer överens med vårt inre ♥

Ta en paus och kolla på ett avsnitt av någon rolig komedi, eller skriv av dig all sorg eller frustration och gör sedan ett aktivt val att släppa (detta kan vi få göra om några gånger men det är också helt okej!) , eller träna eller dansa eller meditera eller baka.. gör saker du mår bra av och som får dig att känna dig levande!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
SHIAWASE
3/5/15, 8:26 AM
#224

Lejonhund;,,

Försök att jobba på LEAST RESISTANCE

Du har ju alltid ett val.

Du kan ju sluta nu om du vill.  Men vilket känns bättre,, sluta nu, eller ta de två sista terminerna?  Du har ALLTID ett val, och fattar alla beslut själv,,,

Vi navigerar oss fram i livet på vågor som svallar ibland högre och ibland mindre,,, guppa fram på vågorna , acceptera att det inte är spegelblankt,,,

Men var medveten om att ALLA val är DINA val, och att du Alltid har ett val.

Så börja med att fokusera på least resistance, när du kommer fram till det, så acceptera valet, och gör det bästa  av situationen, börja med att uppskatta det val du har gjort,,, gör saker på fritid som känns bra,

Saker som du inte ens kan ana nu kommer att dyka upp i ditt liv, så det är ingen mening att slösa energi med att fundera på det,,, MEN dröm, njuta av dagdrömmandet om allt du vill göra etc. etc.

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
3/5/15, 12:20 PM
#225

Lejonhund, jag tror att det är BRA att stanna upp och fundera på vad man egentligen vill…det har inget med ålder att göra…vet inte om det är nån tröst precis haha, men så håller man nog på livet ut, att ifrågasätta…men det är nåt SUNT, att VÅGA känna efter, inte bara gå i invanda spår eller göra som alla andra - och att navigera om ifall man behöver…för jag tror att det är såna som går in i nåt ekorrhjul och bara följer med, att man "ska" ha utbildning och sen barn o hus o karriär i nån underlig, kontrollerad ordning som nog inte blir så lyckliga i sina liv innerst inne…

Det är förståeligt att du inte hittar motivationen om du gör allt av pliktkänsla. Finns det möjlighet att ändra förhållningssätt till det du gör? Att hitta NÅN slags inre motivation i det, att du gör det för din skull?

CSNpengar ska betalas tillbaks också…så ifall du inte brinner för det du studerar, kanske det finns möjlighet att hitta ett jobb istället..det behöver inte vara drömjobbet direkt på studs, men nåt som du kan leva på och vibba upp dig under tiden tills du känner vad du BRINNER för, och sen styra skeppet ditåt? Du har tusen möjligheter!

Otroulig
3/7/15, 3:50 PM
#226

Åh vad härligt jag fick just en glimt av kreativitet och projekt känslan igen. Jag var och handlade jord till mina hortensior och det fanns så mycket fint, oliv träd och citron träd åhh till mitt växt hus, olivträd - det är nåt speciellt med dom. Jag såg att man kunde köpa Pion plantor, eller rättare sagt  - jag tror att man köper en rotbit, åh det fanns så många vackra, jag blev sugen på att anlägga en Pion häck mot grannen eller plantera någon annanstans frågan är var bara - måste googla lite på pioner tror jag.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
3/7/15, 8:02 PM
#227

Haha!! Nu gjorde du mig nyfiken, jag ville googla på pioners betydelse och då kom denna tråd upp 😃😉
http://fengshui.ifokus.se/discussions/4d71514bb9cb4622270630c9-blommor


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
3/8/15, 10:21 AM
#228

Haha, tack Missi. Det var ju passande 🙂 Det är ju lite intressant också att dom inte vill bli flyttade när de väl rotat sig….jag tänker på mitt lilla tanke dilemma. Att jag har haft svårt för att piffa i mitt hem - för jag vill till något annat. 

Jag har blivit lite blomtokig på sistone så jag kanske täcker in allt! Nu är det tulpaner, Gerbera, Forsythia, pärlhyacint som blommar hos mig ❤️ Så nu piffas det i alla fall 👍

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
3/8/15, 1:18 PM
#229

Åh växter vill jag fixa, kanske är läge nu snart då det inte är samma drag längre genom fönstren. Fast då gardinerna täcker fönstren så får jag inte se mycket av eventuella växter.

Kanske det hänger ihop lite med årstider också, Otroulig? Vinter är väl ligga lågt-tid och dvala och vila… vår är mer städa, rensa, förbereda, bygga upp, skapa, så? 🙂

Och apropå det så har jag inte haft en enda storstädning här än, sedan första dagarna då jag gick igenom allt. Dammsuger varje vecka och byter sängkläder varannan. Det känns lite fortfarande att det är en annan persons hem.. hennes möbler, porslin, gardiner etc. Och inte "min" doft när jag kommer in i lägenheten. Vet inte riktigt hur jag kan göra att det känns mer som mitt hemma?

Jag undrar lite vad det är som gör att jag är sugen på att gå och hitta på saker, som har en viss starttid.. men att jag tycks bli klar i sista stund eller såpass att jag PRECIS inte hinner? 🤔
Igår var det så och idag blev det så igen. 

Undviker jag det eller är det saker som jag "egentligen" inte ville göra?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Skorpion76
3/8/15, 5:08 PM
#230

Hej hej!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
[Kathja]1
3/9/15, 5:12 PM
#231

Min man brukar säga att jag inte ska analysera allt men ibland är det ju lite roligt. 🤓

Vi har en duschblandare som har gått sönder sedan någon vecka. 😡Vi har fått en blandare för ett bra tag sedan men den går bara inte att hitta! Vi har letat över allt och hur lätt kan en sådan gömma sig. 🤔 Så då bestämmer vi oss för att köpa en, men det får bli en begagnad då hela badrummet behöver göras om. Hittar en perfekt till bra pris, får hem den och då har den gått sönder under vägen hit. 😮What?!?

Om nu inte Universum säger åt mig att det är lugnt för jag kan (snart) renovera hela badrummet… 😉

Otroulig
3/9/15, 7:16 PM
#232

Ja det var ju lite lustigt 🙂Ibland undrar man. Här är det lugnt. Njuter av att inte göra så mycket. Jag gillade mitt horoskop - jag ska ligga lågt och låta saker ske lite bakom min rygg. Det känns helt ok för mig just nu. 

Jag fick ett litet bryt på hunden igår, han krafsar sönder golvmattan när jag är borta. Jag funderar på att skaffa en web kamera, kan man koppla den till telefonen och samtidigt ringa från telefonen?   Min plan var att ringa fasta telefonen, låta luren ligga närma krafs stället,  lämna hemmet och sen kolla på kameran - helst ska jag ju gå tillbaka in INNAN han börjar krafsa - men om jag missar kan jag ju skälla på honom i telefonen. Vad tror ni om det? 

Haha, jag ville ha ett projekt - be så ska du få 😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
3/9/15, 7:30 PM
#233

Det låter ju underbart! Snacka om att han kommer att bli förvirrad. Själv har jag en skav-dag idag. 🤪Känner mig stressad men har inget att vara stressad över, så jag har bara tänkt en tanke fel eller så. Det ger sig alltid. 

Blev för en liten stund sedan bjuden till ett event-  varje måndag så skickar de deeksha så jag ska nog haka på det.

Otroulig
3/9/15, 7:54 PM
#234

Haha, jag svarade också precis ja :)  Madeleine är ju med - jag gillar hennes vibbar ❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
3/9/15, 9:25 PM
#235

Kathja, tänker att blandarens uppgift är att balansera det varma och kalla vattnet….vatten som i känslor…kan det finnas nåt där kanske? 🤔

Alltså vaaad vi höll på med vår brunn för nåt år sen🤪, hahaha, går ju att skratta åt det nu, men det är ju fasen inte kul när det ska trilskas om och om igen innan man "fattat"🤓…vi har ju dörrar som är svåra att låsa också, man får slita och dra och tom sparka på garagedörren,  för de har blivit lite skeva🤪🤪, man får passa sig att inte falla ner av feng shuitankar  om symbolik 🤐utan i stället röra sig framåt, lösa upp, städa upp, fixa, släppa🌊✨🎈

linnease
3/10/15, 12:04 AM
#236

Maria, kan man inte lista ut varför han gör så och ge honom nåt annat att göra istället? Uttråkad, osäker? Överskottsenergi?

Koppla webkameran till telefonen.. Hm vad har du för internet hemma?

linnease
3/10/15, 12:06 AM
#237

Eller till vilken telefon? 🤔 Mobilen -kunna se webbkameran på den och ringa ett samtal från den samtidigt? Det måste ju gå, ringa upp och bara snabbt switcha över till den appen där du ser webbkameran?

Annons:
Otroulig
3/10/15, 6:48 AM
#238

Tack Linn, han är en känslig själ min hund. Han har lite tiks för sig.

Det är ju inte första gången han demolerar hemmet när han är själv.  Han vill inte vara själv helt enkelt

I Söndags hade vi varit på flera promenader + att han hade jobbat med sök i 2 timmar. Så han borde ha varit avrastad. Jag var borta på yoga i 2 timmar…..

Jag har ju router hemma nu 😎 🏆

Jag skulle ju kunna köra via datorn också förståss, jag behöver ju bara gå utanför huset 🙂 lite enklare kanske. Bärbar dator :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Saz]
3/10/15, 9:50 AM
#239

Hej på er alla.
Jag har varit lite frånvarande på ett tag då jag fokuserat mycket på min flytt osv. Nu har jag sålt min lägenhet och flyttat tillfälligt hem till mamma i väntan på att mina nya lägenhet ska bli klar i maj. Jag har väntat på detta då jag ser det som ett nytt kapitel i livet och en nystart. MEN!!!
Jag tror jag håller på att bli tokig nu! 😡
Jag har ju tidigare berättat om en kille som i stort sett regerade över 2014 i mitt huvud och i mitt hjärta. I flera omgångar lyckades jag gå vidare, släppa och glömma för att han senare skulle höra av sig igen. Nu var det senast i november som vi hördes sist och jag för säkert femte gången glömde, gick vidare, slutade manifestera om honom och drömde nu om att få träffa min riktiga prins.

Jahaja… gissa vem som tar kontakt i söndags? Exakt på årsdagen då vi träffades första gången. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta! Vad vill attraktionslagen med honom?! Givetvis är jag så svag för honom så svarade såklart och vi hade en kort stund med lite messande fram och tillbaka i söndags. Sen svarade han givetvis inte på mitt sista sms och har fortfarande inte svarat och ignorerat mig. Detta är så sjukt frustrerande för gissa vem tankarna gick runt hos hela dagen igår? Jag får liksom ingen bekräftelse alls från honom förutom när han själv vill och har lust. Det är väldigt respektlöst och jag ogillar sådana personer, men han har något som jag bara blir helt svag för och kan verkligen inte bara ignorera honom. Idag är det en lite deppig dag för det känns som jag har halkat ner på ruta noll igen och gräver ner mig själv i detta spektakel. Jag är så medveten om ALLT kring detta, och jag vet precis hur jag ska ta mig vidare, men det är så svårt när han väcker upp dessa känslor igen.

Han var glömd, borta, raderad ur mitt huvud. Jag har drömt och manifesterat om att träffa en ny prins, den rätta. Han har inte haft ett ansikte i min dröm utan den har bara präglat i hur jag mår och hur mycket han den där prinsen bekräftar MIG och gör MIG lycklig. Och ändå så väljer attraktionslagen att servera honom (denna gamla "idioten") till mig igen som gör MIG LEDSEN, FRUSTRERAD, OÄLSKAD och OSEDD !
Jag känner att det betyder något, men vad? Eftersom jag ser samma mönster som tidigare, han verkar ju inte ha ändrat sig direkt. (vilket jag hoppades på såklart i min heta sms-stund med honom i söndagskväll) Förmodligen ska jag väl lära mig någonting återigen genom den här händelsen. Problemet är att jag inte vet vad. Det enda jag känner är att jag blir lite arg och frustrerad på attraktionslagen denna gången! Jag orkar inte med en vända till… det tar tid att läka såren och det tar tid att komma över honom.

Är glad att solen lyser och våren är på ingång ialf. Hade varit ännu gladare att få träffa den RÄTTA PRINSEN en vacker dag också! Kram till er ❤️

szirius
3/10/15, 10:23 AM
#240

Hej Saz👋, grattis till alla framsteg och vad härligt att flytta in i maj☀️

Jag ser händelsen som att du får en ny chans att prova nåt annat den här gången 😉, som ett litet "test" att se hur mkt du vuxit detta år! Dvs, gå inte på det igen, du vet att du är värd nån bättre än nån som sporadiskt hör av sig och sen låter dig hänga utan att svara på ditt sista meddelande🤮. Släpp och stråla i din NYA vibb✨, så KOMMER du attrahera likasinnade. För det är en lag❤️

[Saz]
3/10/15, 6:08 PM
#241

Tack szirius Så enkelt… Ibland behöver man någon som ser och hör från annat håll. Visst är det så. Hör han av sig igen ska jag ändra strategi och låta mina vibbar styra mig åt rätt håll. Tack tack ❤️

Otroulig
3/10/15, 6:41 PM
#242

Håller med Szirius, det var min första tanke också när jag läste ditt inlägg. Jag tycker det är lite intressant för jag har ju också upplevt "repriser" i mitt liv det sista två åren. På jobb front och jobb relationer - men jag har kunnat se det och agerat annorlunda än förut. Jag står mer på sidan och observerar på ett annat sätt nu och går inte in i samma känslo storm som förut. 

Det är ju ofta så att vi stöter på samma situationer om och om igen "Varför händer detta mig nu igen?" och det handlar ju om att vi har något vi behöver lösa där för att kunna gå vidare.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
3/10/15, 8:45 PM
#243

What they said! 
Saz, stor kram! ❤️
Det som szirius och Otroulig säger skulle jag också vilja säga till dig.

Oj vad jag känner igen mig i att det kommer tillbaka..men vi får väl försöka se dem som gåvor… en chans att tänka och agera annorlunda för att ta sig vidare.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Skorpion76
3/11/15, 6:51 AM
#244

Tjena hejsan!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
Otroulig
3/11/15, 6:53 AM
#245

Hej hej Skorpion, hoppas du får en härlig dag. Det tänker jag ha!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Saz]
3/11/15, 8:55 AM
#246

Alltså idag är det mycket bättre.
Idag känner mig kär! 😍
Det liksom pirrar i hela kroppen och något vill bubbla upp. Jag vill dansa, skratta, kyssas och älska!
Det knasiga är att jag känner alla dessa känslor mot den här killen som konstigt nog ändå inte hört av sig.

Jag ser liksom oss tillsammans i sommar, glada, kära, lyckliga och förälskade till tusen.
Det är så märkligt så jag blir tokig. Det var precis det här jag inte ville hamna i igen. Att manifestera om honom! 

Det är så märkligt så jag blir tokig. Det var precis det här jag inte ville hamna i igen. Att manifestera om honom! Det är ju detta jag jobbat mot i stort sett sista 6 månaderna av 2014. Jag har arbetat med att glömma honom, radera honom och manifestera in någon som jag inte vet vem det är. Någon som är ämnad för mig.
Ändå så har den här mannen dykt upp flertalet gånger.

Alltså alla dessa känslor, tankar och funderingar. Varför inte låta rätt kärlek bara komma till mig NU!

Såklart är jag grymt tacksam för att jag har bra känslor idag, känner  mig kär och lycklig. Men jag vill ju vara det på riktigt och få det besvarat.
Kram till er alla fina ❤️

Skorpion76
3/11/15, 3:55 PM
#247

Hej hej!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
3/11/15, 8:17 PM
#248

Saz, det behöver inte vara fel att fångas och uppslukas av de känslorna OM du är helt villkorlös och inte fastnar i känslan av att det är just honom du vill ha - för då kommer du kanske hamna i brist och besvikelse känsla igen. Då är du tillbaka till gå igen. Så får du gå igenom hela visan igen. 

Det går (tror jag) att hålla den balansen - men det är inte helt lätt. Att drömma iväg och det är han som figurerar men att man även är öppen för att han kan vara utbytt.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
3/12/15, 6:43 AM
#249

Godmorgon alla underbara!

Idag vaknade jag i glädje, Livet känns som en lek. Det känns som att jag vaknade i konversation med en del av mig och konversationen fortsätter i lättsamhet, humor och glädje. 😜🌈🎈🎂.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
3/12/15, 11:16 AM
#250

#249 låter häääärligt Maria!!! 🤗Själv har jag en segdag…har inte kommit igång än…men tar mig en planerardag, det passar ypperligt👍, skallen är med✨ , bara kroppen som inte vill jobba idag 🤐

Otroulig
3/12/15, 11:27 AM
#251

Haha och ja vad bra att jag hade den ursprungs känslan för här på jobbet stormar det idag ;) hihi, jag sitter mitt i och ställer bara frågor. Som i stormens öga :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Kathja]1
3/12/15, 12:37 PM
#252

Heja dig Otroulig! Själv har jag en lätt frånvarande känsla - känner det som att jag sitter i mitt hjärta och bara iakttar allt om kring mig. Helt utan behov av att delta. Härlig känsla. Mycket snurr på jobbet så jag är nog där du är, utan att direkt delta.

Lejonhund
3/13/15, 4:45 PM
#253

Hej hej! Hoppas ni har det så bra det går!

Här rör sig saker på märkliga vis. Har varit fullständigt utmattad känslomässigt. Från att ha haft en väldigt uppåtperiod och känt mig stark så vände för någon dag sedan det och tårarna rinner mest hela tiden. Tillbaka in i sorg och saknad över den förlorade relationen. 

Tänkt massor på hur jag ska göra med skolan. Verkligen haft ångest över ena kursen som kräver så mycket mer tankeverksamhet av mig än jag riktigt orkar med nu.

Också slängde jag lite spontant in en jobbansökan på McDonald's. Inget fint jobb precis. Men en ekonomisk trygghet (det handlar om en fast tjänst, inte timmar här och var) och möjlighet att minska studierna till 50% och då släppa denna kurs som bara ligger som en sten över axlarna.

Fick mailsvar nästan med en gång att de ville ha telefonintervju, den gick bra och nu ville de ses nästa vecka för intervju på plats.

Kanske är precis vad jag behöver. Ombyte i vardagen och något som inte kräver så "stort" tänkande utan snarare fokus på stunden enbart.

MissInAction
3/13/15, 5:00 PM
#254

Kram Lejonhund ☀️

McDonald's har ju inte det bästa ryktet kanske, eller bästa statusen ska jag säga. Däremot kan man se att människor gärna stannar kvar på arbetsplatsen och det säger ju kanske något? En av mina bästa vänner trivdes superbra med att jobba där (blev tyvärr sjukpensionär nu pga. orelaterade saker).

Så varför inte! Kul iaf med intervjuu! Den kan man ju alltid gå på och se hur det känns. Och man kan dessutom alltid tacka nej ifall det inte känns rätt 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
3/13/15, 5:37 PM
#255

Lejonhuvud, känns det rätt så är det rätt. Jag tror att vi har olika behov i livet och ofta så struntar vi i dom för att vi har en massa inprogrammerat i oss som säger oss vad som är "rätt". 

Sen vill jag bara säga - det går över 🤗, det kan komma dippar, acceptera dom, när du vet vart du varit energi mässigt så kommer du tillbaka dit. 

Jag tycker du verkar vara en klok kvinna som lyssnar inåt på Dig ❤️ det är det allra allra viktigaste.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Lejonhund
3/13/15, 11:47 PM
#256

Ni är alltid så fantastiskt bra på att komma med klokheter <3

Jo, mådde illa hela dagen igår av oro, då mitt redan ordnade sommarjobb hörde av sig och sa att de inte har råd att anställa efter att de tittat på förra årets resultat. Trots tidigare svar om att allt var lugnt och att de ville köra minst en säsong till.

Det var kanske meningen helt enkelt ( har inte fått det men känns så, det kändes iaf väldigt lovande under telefonintervjun idag) och kanske få lite paus från ångesten att inte klara tentor och från en månad till nästa stå utan inkomst från CSN.

Hade ju aldrig ens slängt in ansökan om inte första jobbet skitit sig. Och nu kanske jag kan få börja jobba redan innan mars månad är slut istället för efter midsommar!

SHIAWASE
3/14/15, 12:21 AM
#257

Låter bra Lejonhund att du lyssnar på dig själv!!!,,,, Beröm dig själv för det!

Här är det solig lördagsmorgon!!

Och min dag är för ovanlighetens skulle INTE fullpackad, så jag sitter nu och dricker kaffe i lugn och ro,, men sedan får det nog bli en lördag i städningens tecken,,, MEN att städa till AH brukar ju inte vara helt fel..

Och en sväng ut också får det nog bli,,,, Ha en fin natt och morgon när ni vaknar!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
3/14/15, 12:23 PM
#258

Skönt med en oskriven dag - det är samma här. Strålande sol så det blir nog en dag i trädgården. Det enda bokade är en kör konsert i kväll. Det blir nog mäktigt. Nu måste jag bege mig till affären för att köpa mjölk,  för jag är såååå sugen på en latte . 

Vi fortsätter klottra i nästa plank som ni hittar här.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: