Annons:
Etikettmanifesteringar
Läst 2012 ggr
retep
1/25/15, 4:59 PM

Inte sämre nu än tidigare

Nej det är inte sämre nu än tidigare och det finns många tecken på det! Visst finns det mycket kvar att göra, men att nära tanken av att allt går åt helvete. Det är tämligen förödande. Som väl är så är det förhållandevis få som gör det. På tal om Maharishi, så bör man ju inte se det så att han personligen skulle fixa Värdsfred. Det är alltid människor tillsammans som skapar och utvecklar ett högre kollektivt medvetande som gör fred, hälsa och framgång möjligt. Den rörelse för Värdsfred som Maharishi startade är fullt levande och aktiv. Ju fler som deltar i den genom meditation, andlig utveckling ochmedvetenhet stöd ått dessa grupper, i Indien och på annat håll. Ju fortare kan vi räkna med stora globala förändringar, för fred och framgång.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Annons:
[Kathja]1
1/25/15, 5:05 PM
#1

Ju fler som är sina bästa jag desto närmre kommer vi ju! Alltid sopa framför eget hus först som man säger. Tids nog, och jag tror inte att det är så långt dit, så når vi brytpunkten och sedan finns det ingen återvändo utan världsfred är ett måste, ett naturligt resultat av all "positiv" energi det finns i världen. 

Jag håller just på att titta på en serie som utspelar sig under "Rosornas krig", England 1455-1485, och kära vänner det är bara elände, mord, blod och depressioner mest hela tiden! Och det var ju inte bara där utan över hela världen. 🤓

SHIAWASE
1/26/15, 3:02 AM
#2

Peter, absolut!!! Det är INTE sämre,,,, tänk nu så många som är FOKUSERADE på fred och kärlek, och harmoni! Som du säger en person kan ju inte skapa världsfred, men nu är vi så många som höjer energierna.  Även i arbetslivet, jag umgås och träffar många företagare inom många branscher, både små och stora,, och TÄNK vilken skillnad i tänk . Det är fokus på att leta efter gemensamma nämnare istället för skillnader, särskilt i de globala företagen,, Det är fokus på miljö, moder jord, fred och på att ge tillbaka och på att Pay Forward,, på att dela med sig av det man får, etc. etc.  Bland annat så har attraktionslagen blivit ett helt allmänt vedertaget begrepp hos fler och fler, alltså inte bara hos andliga, och heller inte hos de som vill uppnå materiell manifestation, utan dessa två grupper har börjat närma sig. De "andliga" har börjat inse att materiell lycka inte är "fel" , pengar är inte "fel" etc.  Och materialisterna har börjat inse att man måste hitta under , bakom det materiella, Lyckan kommer inte från "sakerna" utan inifrån,, det finns något mer än bara vår fysiska existens.

Meditation är också ett begrepp som är allmänt vedertaget,,, etc.

Så ,, JA!!!! Det är en oerhört positiv period som vi upplever, och kommer att få uppleva!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
1/26/15, 6:48 AM
#3

Jag kom och tänka på de proffsiga gäng som tog över det stora projektet jag arbetat. Super proffsiga,  tydliga och rena rama LOA gänget. De står för det moderna, det nya sättet av chefskap. Inte alls det gamla "management by fear" nytt fräscht och framför allt framgångsrikt.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
1/26/15, 8:42 AM
#4

Vi kan lätt dras med i oron av " hur allt är kaos överallt och det bara trappas upp" när upplevelsen av det beror på medias utsträckning , dvs att informationen når oss direkt, världen över, varje minut om vi vill. Vi vet direkt om en naturkatastrof på andra sidan jorden. Man kan se i sin telefon att en man mördats på en gata i New York 5 min efter att det skett, och uppleva usch det är bara mord överallt nuförtiden…när det kanske statistiskt sett inte sker fler mord nu än för 20 år sedan, skillnaden är att vi ser det svart på vitt, direkt. Jag menar INTE att vi ska stoppa huvudet i sanden, som folk nästan medvetet vill tro att LoA handlar om. MEN desto större är vikten av att hålla vår inre balans, att dra oss inåt, meditera, ta hand om våra kroppar, inte utsätta oss för onödig stress -OCH att välja klokt i våra egna handlingar. Vara goda föredömen för de i vår närhet, tala om och LEVA i respekt och visa hur man kan lösa konflikter utan våld.

Be the change you want to see

Jag har samma upplevelse som dig Shia, att dessa 2 motpoler börjar röra sig mot varandra, att fler och fler ser att ande och kropp behöver nära varandra för att blomma.

retep
1/26/15, 5:46 PM
#5

Dödade i krig 2012 Globalt 38000 varav 15000 i Syrien aktuell statistik http://www.worldometers.info/se/

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Otroulig
1/26/15, 8:36 PM
#6

Jag var också tvungen att kolla lite statistik.

Medellålder i världen ökar rejält - här kan man även läsa att fler barn går i skola, fler länder blir demokratier osv…

Läste här att de sista 20 åren så har dödskrigsoffer minskat med hälften 

Så näe 🥳 världen blir BÄTTRE!!!!!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
MissInAction
1/26/15, 9:44 PM
#7

Och jag har precis samma upplevelse 🙂Känns verkligen som att vi är påväg åt "rätt" håll ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Upp till toppen
Annons: