Annons:
Etikettdrömmar-och-insikter
Läst 2073 ggr
Karin3.0
2015-01-21 07:40

Om pengar inte längre var ett hinder

Hej!

Jag låg och tänkte på det imorse, vad skulle jag göra om pengar fanns i de mängder jag ville, dvs allt jag gjorde hade noll med inkomst att göra. För det finns ju någon gammal grej om att "då skulle jag sticka till ett varmare land och dricka drinkar på stranden". Jag själv ville/vill också det men efter tag när man (jag) tänkt den tanken så känns den tråkig och ihålig. Jag tror helt enkelt jag skulle tröttna. Så det som dykt upp för mig är att om jag hade oändligt med pengar skulle jag vilja hjälpa andra människor att uppfylla sina drömmar, genom LoA. Vad skulle ni vilja? ☀️

Annons:
molam
2015-01-21 07:47
#1

Köpa ett nytt hus till min familj då en lägenhet med 3½ sovrum inte är rimligt för elva pers samt 4 hundar.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Karin3.0
2015-01-21 08:04
#2

#1 Ok, vad skulle du vilja göra mer? Vad skulle du vilja lägga din tid på?

molam
2015-01-21 09:06
#3

Aa efter det om pengar fortfarande inte var nått hinder skulle jag hjälpa utsatta familjer, och folk som bor på gatorna

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

gardit
2015-01-21 09:13
#4

Om inte om fanns… Då köper jag drömgården, lagom stor med både skog och åkrar. Där kan bo och arbeta tillsammans, odla grönsaker, plocka ägg från egna hönor o.s.v. Jag skaffar mig också bil, traktor o andra maskiner som är pålitliga.

[Kathja]1
2015-01-21 10:18
#5

När pengar, eller möjligheter, finns i överflöd så bor jag här i mitt hus - mitt Hemma -jag inspirerar andra att följa sitt hjärta och skapa sina liv, jag möter spännande och inspirerande människor, jag delar med mig av mig själv och det jag kan, jag träffar mina barn mycket mer (två av tre  bor utomlands) jag reser runt i världen och låter mig inspireras och njuta. Jag är sann mot mig själv och följer mitt hjärta.

Otroulig
2015-01-21 10:56
#6

Det här är intressant för jag ser inte pengar som något hinder mot mina drömmar… Egentligen. Mitt hinder ligger i att jag vill ha en person som tillhandahåller de praktiska fysiska detaljerna som gör att jag kan leva i min dröm.. Pengar ger mig inte gemenskap, kärlek och kunskap hur att driva ett jordbruk.. Möjligtvis själva gården då. Men utan samarbetspartner kan jag inte driva ett jordbruk och vill nog inte heller. Men om jag nu skiter i den drömmen! Så bor jag i ett fint litet hus på landet med ett vackert växthus, hönor, katter hundar och lite andra djur. Jag har ett hemma kontor som jag jobbar ifrån inom service yrket.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Sjöstjärna
2015-01-21 11:11
#7

Spännande! Jag vet precis för de här tankarna roar jag mig med ofta.

Jag skulle bo kvar där jag bor och leva ungefär som jag gör nu med fokus på att må bra och att hjälpa andra att må bra. Utöver det skulle jag placera pengarna i några stiftelser med stödjande verksamhet för människor och djur runt om i världen. Primärt skulle det handla om microlån till människor som vill förbättra sina liv och bygga upp en engen verksamhet men även rena gåvor till nödställda och inte minst djurskydd. Jag har en stark altruistisk ådra som skulle frodas av att få göra se till så att pengarna hamnade där de skulle göra mest nytta. 🙂

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

szirius
2015-01-21 11:44
#8

Jag har kommit fram till att jag redan gör det jag vill göra. Jag skulle göra det jag gör om dagarna även om jag var ekonomiskt oberoende. Det är en oerhört fridfull känsla❤️

Om jag hade oändligt med pengar: Jag skulle tycka att det vore superspännande att bygga upp något lokalt, skapa arbetsmöjligheter i byn där jag bor, så att alla har sin självklara plats -  rusta upp alla gamla hus som förfaller, renovera skolan, bygga en superkul stor lekpark med hinderbana o cykelhopp osv osv till barnen, renovera upp biblioteket, parkerna, fixa till en strandpromenad med belysning, ha en helgfärja som går över floden och upp till city, som det fanns förr i tiden, hjälpa till ekonomiskt så att fler kan ha ekologiska odlingar i närheten, hjälpa de som har lust att satsa på  fler mysiga utecaféer o restauranger, skapa möjlighet för barnen att använda en sporthall gratis på kvällar o helger, satsa mer på hälsa…ett gym skulle vara kul att ha här….och en simhall kanske…jaa, utebad på somrarna såklart! oj, finns massor med idéer✨. Helt enkelt få denna by att blomstra och få så många människor att känna sig delaktiga i det, som ett slags kollektiv, att vi hör ihop och hjälps åt!

Jag skulle nog också resa mer, men för att se och uppleva kulturer! som Karin skriver i #0 så har jag insett att det där med att ligga på en strand med en paraplydrink skulle jag tycka var kul i ungefär 2 dagar😉, men är inget som ger varaktig lycka för mig. Jag vill skapa! Skulle kunna tänka mig att bo några månader på exvis Bali och hålla yogakurser på stranden😎

Livscoachen
2015-01-21 12:34
#9

Ja det är härligt att tänka i de här banorna 🙂Om pengar inte hade några gränser det bara finns oändligt med pengar då hade jag velat starta upp en egen verksamhet något där andra männsikor får hjälp på nåt sätt och som det även finns möjlighet att jobba hemifrån så jag hade massa tid till att lägga på barnes aktiviteter, kunde flexibelt styra mina arbetstider för barnens bästa hela tiden. Vi hade renoverat vårat hus precis just nu! 😉( det som behövs) Hade även lagt pengar på att hjälpa fattiga barn, kanske bygga upp en skola i något drabbat område ja här hade jag lagt ner mycket pengar för jag vill hjälpa andra människor.

Vi hade börjat köpa enbart ekologisk mat, och vi hade haft en underbar semester varje sommar där vi kan åka iväg på vilken aktivitet som vi vill, som tex legolandet eller åka utomlands. Vi hade nog skaffat oss en liten sommarstuga med, här i trakterna och även nåt utomlands. Vi hade skaffat ett husdjur direkt för det vill vi så gärna ha =)

Jag hade investerat pengar med, köpt någon fastighet för uthyrning. Det hade varit givande att känna man är delaktig i arbetsmarknaden  genom att vara egen företagare! 

Ja vad man kan drömma sig bort när man tänker såhär 😎

Sjöstjärna
2015-01-21 13:07
#10

Just det, en sak till som står högt upp min lista. Jag skulle bygga ett riktigt trevligt äldreboende där jag bor, dit gamla människor kunde välja att flytta om de ville utan att någon annan först skulle göra en bedömning om de hade rätt till det. Med hemtrevliga rum och lägenheter i olika storlekar och med massor med rekreations- och behandlingsmöjligheter (med fokus på holistiskt tänkande) i direkt anslutning och en femstjärnig resaturang som serverade ekologiskt och närodlat, huvudsakligen från den egna trädgården. 🙂

Jag har sett på nära håll hur eländigt det kan vara att bli gammal och sjuk, eller bara gammal, och det måste hända saker på den fronten för det är skamfullt som det ser ut idag.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Karin3.0
2015-01-21 13:20
#11

Vad kul att läsa! Det är också häftigt att se att vi ändå inte har samma drömmar 🙂Häftigt att ni känner att ni redan lever som ni vill ✨

[Kathja]1
2015-01-21 13:41
#12

Det är ju aldrig pengarna i sig som vi önskar oss utan det vi tror att de ska ge oss - det enda som gör att man kan behöva bry sig om pengar är för att vårt samhälle är uppbyggt kring dem. Men allt man kan köpa för pengar kan man alltid få på annat sätt, det är nog bara det att "penga-konceptet" är enklare att ta till sig eftersom det är mer konkret och tabart.

retep
2015-01-21 13:59
#13

Å jag… skulle köpa karameller för alla pengarna!🥳 

Å åka karuuusellll🤦‍♂️

Å bjuda på alla som vill åka med…🌈

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Annons:
[Kathja]1
2015-01-21 14:43
#14

Virvelvinden! Och bergbanan, den gamla i trä som fanns på Liseberg. Oohhhiiiii😮

retep
2015-01-21 14:53
#15

På Backen och  Tivoli i København…Tjohooooo

Minns att…fick en femma av mor och far,  för att åka karusell och bjuda kompisen på sockerstrut, på tivolit i gropen hemmavid…Då va man rik, minsann!🙂

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[Kathja]1
2015-01-21 14:55
#16

Vi är alla rika, alltid, vi bara glömmer bort det ibland. 😃

szirius
2015-01-21 15:12
#17

Härlig tråd! Ja äldreboende är jag med på Sjöstjärna, oj vad jag o en jobbarkompis drömde iväg en sommar när vi jobbade ihop just på ett äldreboende! Allt vi ville göra för dem, ordna dans o fredagsfester, ha egna höns o egen trädgård, stooora fönster där man kunde ställa rullstolarna till de som inte kunde/ ville komma ut så att de  ändå kunde vara med…o en massageterapeut, sjukgymnast, sångpedagog, psykolog etc etc på plats varje dag! Och frisör o sminkör!  oj vad många damer vi hade där som vi tyvärr inte hann ordna håret på pga bemanningsbrist, vilket var en personlig skam för dem, de ville inte sitta ute i samlingsrummet utan lockat hår. Vilket jag absolut förstår..ja, där skulle jag gärna lägga en stor slant och bygga upp ett paradisäldreboende här i byn! ❤️

Sjöstjärna
2015-01-21 16:14
#18

#17 ❤️

#13-15 Då kan jag följa med och hålla jackor och väskor, för det har alltid varit min uppgift på tivolin. 😇

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

[Kathja]1
2015-01-21 16:23
#19

Gillar du att hålla jackor och väskor Sjöstjärna? Annars tycker jag att du ska göra annat. Äta glass, fnissa i spegelhuset, njuta av solen, le mot en främling, skratta i radiobilarna. Om du nu inte gillar att snurra runt och det är därför du står där med famnen full. 🤦‍♂️

Sjöstjärna
2015-01-21 16:26
#20

Hellre det än att åka karuseller, jag blir yr i mössan bara av att titta på när andra åker, så jag har alltid erbjudit mig att vara väskhållare och tyckt att jag drog det längsta strået. 😉 Fast kanske ni hittar mig med alla väskorna någonstans där man kan kasta bollar eller skjuta gevär eller liknande för att vinna söta mjukisdjur. 🐶

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Annons:
linnease
2015-01-21 19:29
#21

Mmmm.. jag skulle.. chilla!! 🤗🥳🥳❤️❤️✨🎁🌈☀️🎈🌊🎂🌺😍 Ännu mer, hihi.. Bara följa flowet, göra vad som faller mig in. Vilket säkert skulle bli en hel massa grejor. Men främst skulle det kännas som en lättnad.. som att kunna slappna av totalt 100%. Intressant att jag kopplar ihop det.

Otroulig
2015-01-21 20:02
#22

Ja, vilken bra ide med äldreboende, på landet! En av mina andra drömmar var ju att ha ett B&B så jag kan ta hand om frukosten 👍 Jycken skulle vara perfekt med dom gamla. Om någon tappar nåt så plockar han upp. Så får jag ju gemenskap också - för jag vill ju bo i närheten. Åhh, då skulle vi kunna äta mina tomater och gurkor och allt annat gott från växthuset. 

Hmm undrar hur ekonomin ser ut i ett äldreboende…Det här kanske inte är en helt orealistisk ide 🤔

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Sjöstjärna
2015-01-21 20:06
#23

Då tycker jag att vi redan från början satsar på att starta en stiftelse som diver liknande supertrevliga äldreboenden runt omkring i landet med oss som adjungerande verksamhetskonsulter på respektive ort. 🙂 Fast det vill nog till att vi kan manifestera ordentligt med kosing för det lär vara en kostsam verksamhet, men lite stöd får respektive kommun och kanske även EU kan man nog räkna med. 😉

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

SHIAWASE
2015-01-21 23:54
#24

Haha!!!  Kuuul tråd

Jag skulle göra precis samma saker som jag gör nu, och som jag är på väg!!!!

Jag gör sällskap med Sjöstjärna på tivoli!!!! tar hand om jackor och väskor, och sitter med sjöstjärna  och äter glass, eller dricker öl eller kaffe,  och har high flying diskussioner, och prat!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Sjöstjärna
2015-01-22 11:21
#25

JAA!! Vad trevligt vi ska ha Shia! 😃 🍸

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

szirius
2015-01-22 15:17
#26

Jag vill hänga på! Men jag vill BÅDE åka karusell o äta karamell o dricka kaffe o öl o äta glass o ha high flying diskussioner o  -o - o  -o #uppspelt#🥳🤗

Sjöstjärna
2015-01-22 15:45
#27

Det är klart du ska Szirius, alla som vill ska med! 🤗

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Annons:
Håbe
2015-01-22 18:47
#28

Den där tanken har jag lekt med många gånger. "Vad skulle jag göra om jag vann mycket pengar?" Alltså mycket som i att inte behöva jobba en dag till för att förtjäna mitt uppehälle. Så mycket pengar så jag skulle kunna sitta och rulla tummarna i resten av mitt liv om jag nu skulle vilja det. Typ jackpot på lotto = 69 miljoner eller så 😃.

Jag skulle ta tjänstledigt från mitt jobb. Ägna massor av tid åt återhämtning och vila. Resa en hel del såklart. Drömresan till Island skulle bli av till exempel. Under tiden skulle jag känna efter vad jag vill göra med resten av mitt liv. Inte gå hemma och slöa i alla fall. Men jobba färre timmar. Absolut med barn, men kanske i någon annan form? Plugga in någon specialkunskap? Eller så skulle jag och kollegan göra slag i sak om vårt spånande om någon sorts må-bra-café.  Ett café med  inriktning på välmående- ekologiskt och hembakat. Gemytligt och trivsamt. Där får hon plats med sin energimassage och healing. Vi bjuder in föreläsare och har workshops i olika ämnen som vi själva brinner för. Då får du komma dit Kathja! 🙂Vi har massor av idéer kring det där.

Jag skulle antagligen inte flytta för jag älskar mitt hus. Men riva ut och bygga om en del efter eget huvud.

Och jag skulle ha städhjälp!!! Jag ogillar städning och jag har äntligen erkänt att jag faktiskt är väldigt dålig på det. Det ger mig ingen tillfredsställelse utan är något jag måste.

Jag skulle anställa en kock för ett tag. En som är kunnig på sockerfri matlagning. Denne skulle inte laga maten åt mig utan lära upp mig så jag blev betydligt bättre på att laga mat än vad jag är nu.

Och jag skulle köpa ett litet hus eller lägenhet i mitt älskade Spanien❤️. Fast det ska vi göra i vilket fall som helst, jag och maken. Om inte miljonrarna tänker trilla in så väntar vi tills pensionstider. Då bor vi i Spanien några vintermånader varje år. Julen + vår och sommar måste jag vara här hemma.

retep
2015-01-22 20:03
#29

Då får väl jag berätta vad jag skulle göra med alla miljonerna… Det är stort och globalt och skulle gynna och berika hela mänskligheten med fred och framgång…o.s.v. Platsen för mitt miljonärprojekt är i första hand Indien och Maharishi Vedic Pandits http://vedicpandits.org Idag bor det ca: 1800 panditar där som varje dag har som jobb att meditera och göra olika medvetandehöjande program för att främja Värdsfred. Jag skulle skänka bort större delen av pengarna så att de 9000 personer som krävs för att säkra ett högt globalt, kollektivt medvetande, skulle kunna bo och och dagligen delta för att skapa fred och välgång för miljarder människor på Jorden.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Karin3.0
2015-01-22 20:19
#30

Det är lustigt att nästan allt det vi verkligen skulle vilja då är av osjälvisk karaktär som att hjälpa andra, intressant tycker jag 👍

Upp till toppen
Annons: