Annons:
Etikettloa-personligt
Läst 1341 ggr
Triccia
1/14/15, 1:42 AM

Dubbelgångare. Tjejen jag borde sett för länge sen

Hej!

Förra året mådde jag lite sådär. De sista månaderna på året jobbade jag ganska intensivt med mig själv, bland annat med eft, och jag tillät jag mig själv att sjunka nedåt med tanken att jag skulle kunna ta mig upp starkare. Och jag blev starkare och lugnare! Skillnaden från november tills nu är enorm.

En av dom saker jag jobbade med var en gammal kollega som gjorde livet surt för mig, så surt att jag nästintill började hata henne. Det var ett antal år sen detta hände och har påverkat mig så mycket! Så här i efterhand kan jag ju se hur jag drog till mig situationen med denna kollega… Men det är en annan historia.

Efter att ha jobbat mig igenom händelser och känslor inför denna kollega använde jag ho'oponopono och fokuserade mycket starkt på hur mycket jag bad om förlåtelse, hur jag förlät, hur jag älskade och hur jag tackade både henne och mig själv. Nu några veckor senare känner jag inget agg alls inför denna gamla kollega, och inte heller mot mig själv för att jag tillät detta hända. Nu ser jag lärdomarna det gav mig.

Nu till det roliga :). Förra vecka var jag på en föreläsning av en tjej. Jag satt så att jag såg hennes profil, vilken var exakt lika som min gamla kollega. Efter en stund förstår jag att hon heter lika som min gamla kollega (förutom stavningen). Hon har lika hår, lika kroppsspråk och uttryckssätt som min gamla kollega. Hon har dessutom samma diagnos visar det sig. Jag sitter med hakan nere vid knäna… känns det som iaf… Tjejen som föreläste gav mig och även dom andra som lyssnade ett lugn och fina insikter. Hon var fantastisk! Riktigt fantastisk! Och vilken utstrålning! En sån mild, ödmjuk och äkta utstrålning! Idag fick jag desstom reda på att hennes efternamn är lika som min gamla kollega, förutom stavningen… hahaha! Så sjukt kul! En dubbelgångare!

Det jag tänkte och kände var att jag fick ett "kvitto" på mina misstag (känslor) och att jag tänkt OM på rätt sätt:  Här är hon, tjejen som du borde ha sett för länge sen! 

Vad säger ni/tror ni om detta?

Säg OCH istället för MEN... :)

Annons:
Otroulig
1/14/15, 6:51 AM
#1

Wow, vad häftigt!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
1/14/15, 6:52 AM
#2

Triccia! Välkommen hit och vilken fantastisk upplevelse!!! Snacka om att verkligen få kvitto på att du hade gjort precis "rätt" !! Det är ju så här som aktivt skapande fungerar, vi har valmöjligheten att välja hur vi vill se på  saker och ting. Du gjorde ett aktivt val    att förändra ditt synsätt !! Och du fick sedan kvitto på det!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
1/14/15, 7:13 AM
#3

Det fick du absolut! Jag kände direkt hur håret reste sig när jag läste ditt inlägg, det är mitt kvitto på att något stämmer. Vilken härlig gåva från universum! Kul att du delar med dig och välkommen hit!

MissInAction
1/14/15, 11:35 AM
#4

Wow! Haha vad häftigt! 😃Nästan lite FÖR bra för att vara sant.

Ja inte kan det bli mycket bättre än såhär, tänker jag. Så oerhört tydligt på alla sätt. Coolt 😍


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Älvan
1/14/15, 4:04 PM
#5

Igår såg jag också en dubbeldäckare som var ledare på mitt yogans. Hon såg EXAKT ut som en kompis jag hade tidigare, men tappat kontakten med. Samma kroppsspråk och mimik. Det enda som var skillnaden var brytningen som min kompis inte har. Jag blev förvirrad flera gånger då jag glömde att hon inte var min kompis. Jag var förvirrad av att hon inte kände mig. (Vilket hon ju inte gjorde :) ) Jag fattar inte vad det betyder. Mer tydligt är ju din berättelse. Hur du skapat personen med nu bättre vibbar mot dig. Bra jobbat och vad kul!

Triccia
1/14/15, 11:39 PM
#6

Tack för era kommentarer! Kul att ni tror och tänker lite som jag. Tror jag behövde ett "kvitto" efter att ha haft det lite trögt och tufft ett tag :).

Det var för mig en häftig upplevelse och inte i den bemärkelsen jag är van vid. Det var en "djupare" typ av häftighet, haha! Starkt och rofyllt samtidigt. Mycket annorlunda känsla för mig och det var nog därför jag reagerade med att tro det var nån form av tecken :)

Säg OCH istället för MEN... :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: