Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 2460 ggr
[Kathja]1
1/12/15, 5:50 PM

Hur många symtom har du?

En kul lista med femtioen (51!) "symtom" på uppstigning, eller evolution. Kan ju bara konstatera att det går att härleda (eller skylla) det mesta på detta.  Otroulig, något för dig… Det är INTE klimakteriet, det är din uppstigning som är på G. 😉

Annons:
Otroulig
1/12/15, 6:42 PM
#1

Men GUUU vad bra! Tja lite mindre än hälften stämde. Vad bra att jag kan skylla min viktuppgång på de hära 😉.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
1/12/15, 6:54 PM
#2

Eller hur! 👍😃

[Torahzen]
1/12/15, 9:32 PM
#3

Där var ju listan! Jag undrade hur den såg ut nu igen. Jag tror det var jag som tipsade dig om listan för länge sen…

MissInAction
1/12/15, 9:42 PM
#4

Jaha den här listan tror jag att vi pratade om härom året? Det känns lite bekant iaf!

En hel del som stämmer, även om jag inte läste allt så noga 🤐

Fastnade faktiskt för punkt 45 också, left brain fogginess! Jisses vad det stämmer. Detta är något som blivit påtagligt de senaste två-tre åren eller nåt. Och jag har funderat på om det är något allvarligt fel på mig. Eller någon otrevlig biverkan av mina tidigare medicineringar 😮

Men.. det kan helt enkelt vara så att höger hjärnhalva behöver mer utrymme just nu!

Hjärtklappning också, det har jag haft i perioder de senaste 6 åren ungefär. Senaste var en period när jag precis hade flyttat hit till Tallinn.

Gillar också 36, communicating with Spirit. Detta är jag helt säker på att jag gjorde mer i tonåren, genom främst skrivande men också en del teckning och foto och ceremonier som jag gjorde "utan att veta varför". Många gånger har jag saknat skrivandet. Känslan,.. flödet.. som om någon annan höll i pennan. Ja, haha.. jag skrev med penna på den tiden 😃♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
1/12/15, 9:50 PM
#5

Det finns lite olika, jag fick denna och en annan i mitt FB flöde idag så jag tänkte att det var dags att uppdatera sig på den…

Jag har vissa grejer på den som är väldigt tydliga nu för tiden, och som först var lite obehagliga. Jag får ofta super varma tår. 😮Det pirrar något galet mycket uppe på huvudet så snart jag är i alignment. 😃Och jag sover skit nu för tiden. 😴

Sedan har vi såklart dimmig syn, vikten, värk (ofta huvudvärk från h-e utan orsak) osv osv. Men pirret på huvudet, funkar fin fint som vägledning, och mina heta tår gillar jag bäst. 😎

SHIAWASE
1/12/15, 10:36 PM
#6

Jag har också läst liknande tidigare,,,,   Mycket som stämmer, sovandet självklart, pirr på huvud och hela kroppen, tappat intresset för mat, stora förändringar, behov att vara totalt sann mot mig och andra, tvillingsjäl, etc. etc.

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
[Kathja]1
1/12/15, 10:41 PM
#7

Tappat intresset för mat ska jag härmed beställa! Tack 😉

Mandra
1/13/15, 5:19 AM
#8

Och bortåt hälften av dessa symptom kan lika gärna bero på att du håller på att bli utbränd - så det gäller nog att se upp lite. :)

Otroulig
1/13/15, 6:44 AM
#9

Mandra, tack för din omtanke. Men DET är ingen fara.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Mandra
1/13/15, 6:50 AM
#10

Tja, det är lätt att förivra sig och se andlig utveckling, när man borde observera ett riktigt hälsoproblem. Inte alltför ovanligt faktiskt. :)

SHIAWASE
1/13/15, 7:25 AM
#11

Mandra, sådana här listor ser jag mer som en lek, tar de med en STOR nypa salt,,,

När det gäller utbrändhet har jag mina egna tankar, använder aldrig ordet utbränd,,,🙂

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
1/13/15, 7:36 AM
#12

Jag håller med Shia - jag la absolut upp listan som en "kul grej". Men tack för omtanken Mandra. Jag är felskapt för att kunna bli utmattad. Vilket självklart är RÄTTskapt. :D (för mig alltså)

Mandra
1/13/15, 7:47 AM
#13

Ja, man kan hoppas att människor tar det med en nypa salt, men jag är inte helt säker på att alla gör det. Men det är ju bra om ni gör det.

Använder egentligen inte heller ordet utbränd - men det blev så i all hast.

Du får gärna utveckla dina tankar kring detta Shiawase - intressant ämne som jag sysslar med mkt. I princip alla mina klienter lider av någon form av stress-överbelastning, så det är alltid aktuellt. Kanske i en ny tråd.

Ingen människa är immun mot att bli utmattad Katja. :)

Annons:
Karin3.0
1/13/15, 7:55 AM
#14

Är Mandra the voice of reason här?

Karin3.0
1/13/15, 8:00 AM
#15

Jag tror egentligen att allt vi väljer att se med kärlek leder oss rätt. Det är också lätt att förivra sig i en situation som inte är som man planerat och tro att det är sämre och därmed reagera därefter. Jag har märkt att flertalet gånger har dessa "fel" snarare blivit förbättringar, alltså bättre än jag trott :)

Kathja: En av mina husgudar Louise Hay menar att huvudvärk (och all sk dis-ease) kommer från att man blamar sig själv, är för hård och migrän kommer ifrån när man måste ha kontroll typ. Jag vet inte men för mig stämmer detta jävligt bra. När jag är för hård mot mig själv eller anklagar mig eller stressar och tvingar mig då kommer den som ett brev på posten. Så, kanske vara lite snällare mot sig själv?

Karin3.0
1/13/15, 8:04 AM
#16

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/47/04/37/4704374cdf586a1256ffe80802949a66.jpg Den där skickade pojkvännen igår och jag kände mig väldigt träffad.

Karin3.0
1/13/15, 8:37 AM
#17

Jag känner igen mig i flera :) Jag visste inte varför min kreativitet kommit tillbaka och jag vaknar med 100 idéer i huvudet och jag också har mörker som bubblar upp i mig som jag inte haft förut. Sen kommer kärlek och varma händer och fötter :)

Det där med åldrande är intressant. Jag är ju lite medial eller vad man ska kalla det. Jag känner av energier och sånt. I vilket fall som helst har jag studerat åldrande ett par år nu och det jag sett gång på gång är att de som åldrats fort är de som bär på sig emotionellt bagage i form av känslor som de stänger in. Jag kan se horder av sorg och ilska i "glada" människor som ser gamla ut och många 70-90 åringar så är det så mycket och så avstängt, som en stor sorgsen soptipp som är stängd och övergiven. Jag får ofta upp "det är för sent" och som att de bara vill vara ifred. Däremot är det inte så i 30-60, då känner jag mycket hopp och möjlighet att "rensa" det inre rummet eller vad man ska kalla det. De som däremot ser unga ut eller inte ens verkar åldras som man "ska" ex Sade VAR sån och Jared Leto är sån, Jason Mraz också. Dessa ser jag som rena. När jag ser de i ögonen så finns det inga ingstängda rum av outrett utan de har gått in och rensat. Mått piss och gått vidare. Som barn gör 77 gånger om dagen. De som jag upplevt som allra renast är barn. Mest kul att se att det fanns med på listan för jag visste inte att fler märkt detta :)

Mandra
1/13/15, 8:40 AM
#18

#14 av: Karin3.0

"Är Mandra the voice of reason här?"

Jag vet inte om det där var menat som en fråga egentligen - troligen inte, men jag tänker svara på den ändå.

Jag säger det jag säger här p.g.a. STOR personlig erfarenhet. Jag valde nämligen en gång i tiden att tro på att vissa symptom jag hade bara var utrensning och ett tecken på andlig utveckling, att allt var i sin ordning. Det är lätt hänt när man är nybörjare, man litar på dem som är mer utbildade och kunniga inom ett visst område (det är helt naturligt) - men ibland leder detta käpprätt åt helvete (ursäkta svordomen). Hade jag inte kommit till sans och förstått att dom hade fel, hade jag varit död idag. Ok?

T.ex så litar jag inte heller oavkortat på Hay, jag gillar henne - men inte heller hon har alltid rätt.

Att migrän kommer ifrån att man måste ha kontroll t.ex. är ju ett sätt att uttrycka det hela på - kanske inte det bästa. Jag skulle hellre säga att migrän väldigt ofta är en försvarsmekanism mot alltför stor (emotionell) smärta. Detta är ett snällare sätt att säga det på och på det sätter undviker man att få huvudvärk därför att man anklagar sig själv (för att vilja ha kontroll). ☝️

Karin3.0
1/13/15, 9:00 AM
#19

Mandra: Oj det var inte menat som kritik utan snarare att det var du som höll ballongerna så de inte flög iväg, eller som rodret på båten till seglet, båda behövs tycker jag.

Jag liter inte heller oavkortat på henne, hon har däremot många poänger tycker jag och hon säger själv att det viktigaste är att känna efter själv och inte lita blint på listan. Bra poäng om kontroll där :) Ja kärlek är det viktigaste och må bra anser jag och om hennes ord är för hårda eller inte hjälper så är det meningslöst.

Får man fråga var symptomen var eller hur du gjorde för att komma över dem? Jag känner förändringar i mig och jag är såklart inte säker på om det är pga begynnande utbrändhet eller "upplysning".

[rore]
1/13/15, 10:01 AM
#20

Tack för listan,, 

Har inte läst ovanstående inlägg utan hoppar bara rakt in. Mer för att klargöra för mig själv än andra,,,,,,,😛

Jag tror nog att det är för enkelt att bara förlita sig på *Det andliga uppvaknandet*

Min erfarenhet säger att jag behöver hjälpa till aktivt att se mina *ideer och föreställningar* om tillvaron. Det kräver också att jag gör något åt min egen inre världsbild. När det handlar om mig och andra människor.

Jag tror att det andliga och personliga behöver gå hand i hand för att det ska kunna bli autentiskt och äkta i mig själv.

Annons:
SHIAWASE
1/13/15, 10:30 AM
#21

Rore❤️

Kathja! Jag blir heller inte utmattad,,,

Jag lever ju i ett land där man inte KAN bli utmattad, finns inget skyddsnät här nämligen, så utmattad, utbränd, etc, dessa vokabulär finns inte som något verkligt hos mig.

Visst finns det de som blir deprimerade här,,, men då är de VERKLIGEN deprimerade,,, när de kommer till ett stadium att de inte bryr sig om vad som sker. Just eftersom det inte finns något ekonomiskt skyddsnät,,, utan du står där själv.

MEN oavsett detta, så är jag personligen inte någon som kan bli utmattad, etc.

EFTERSOM jag anser att ALLT i livet är till det bästa för mig, och allt är positivt. Negativt existerar inte enligt mig!!

Kramkram

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Älvan
1/13/15, 11:01 AM
#22

Shia Jag har valt ett land att kunna bli utmattad i för att få finansiell och tid för min andliga utveckling. Jag tackar mig för min sjukdom och att jag valt ett land med skyddsnät. Det var smart tycker jag. :) alla väljer sina egna vägar. Det är som det ska.

szirius
1/13/15, 11:55 AM
#23

Mandra - viktig poäng! Jag har mött många som liksom fastnat i det här sjuka, med symptom hit o dit o som aldrig blir bättre hellre, snarare sämre😮men har gjort det till sin identitet, att de anser att ALLT  har med den andliga utvecklingen att göra…behöver inte vara så enkelt, nej…

#21 kolla gärna i stresstråden o skriva dina tankar om detta ämne!

Lätt för folk att tro att jaja, de blir inte utbrända för de trycker ner sina känslor o kör på som robotar…men …det håller ju inte..för det är ju just DET som ofta skapar utbrändhet! Att man kör över sina egna signaler och behov! Anser du att  japaner har en annan kultur o förmåga att bearbeta sorg o öht livspusslet o därför inte blir sjuka i stress? Kan det ha att göra med att svenskar har helt andra krav på vad det innebär att ha ett bra liv?

#22 ja vi väljer alla…utveckla gärna detta…menar du  att du tror att  ifall du valt att födas eller bo i ett annat land så skulle inte möjligheten till din andliga utveckling finnas…🤔

Det finns en psykologisk tanke om behovstrappan, att folk i fattiga länder inte har tid att bli deprimerade tex, kanske du tänker på den, men vete sjutton vad jag tror om den, om man är medveten om LoA. Det är lite dömande att tro( pratar om behovstappan nu) att en människa som jobbar 12 h i en fabrik inte har möjlighet till andlig utveckling. Kanske hen mer än nån annan kan finna frid i mindfulness, i att uppskatta det lilla, att finna sann inre lycka etc. 

(Jag har nämnt det förut, att frihet ligger i vår egen upplevelse och förmåga att KÄNNA den…tänker speciellt på en man nu, som just jobbar 6 dagar i veckan i fabrik, tungt jobb, men bubblar av lycka o frihet, massor av humor o skrattar smittande o högt, jag upplever honom som andligt utvecklad av den enkla anledningen att han uppskattar saker som andra tar för givet.  Det är sann rikedom.

Mandra
1/13/15, 12:33 PM
#24

Ja nu heter det ju utbrändhet utmattningssyndrom numer, men just detta är inte det enda man kan drabbas av från stress. Här är en lista på annat du kan få av stress:

  1. Hjärtinfarkt och andra hjärt- och kärlsjukdomar

  2. Astma

  3. Bukfetma

  4. Diabetes

  5. Huvudvärk

  6. Depression

  7. Mag- och tarmbesvär

  8. Alzheimers

  9. Påskyndat åldrande

  10. För tidig död

  11. Sömnbesvär

  12. Utmattningssyndrom

  13. Fibromyalgi

  14. Minnesstörningar

  15. Högt blodtryck

  16. Hudbesvär

  17. Tandlossning

  18. Ansträngda ögon

  19. Panikångest

  20. Menstruationsbesvär

  21. Cancer

  22. Trötthet

  23. Koncentrationssvårigheter

  24. Svettningar

  25. Rastlöshet

Shia: Det är väl ändå inte så att japaner är kärnfriska hela tiden och inte drabbas av någon sjukdom. Och utan skyddsnät; vad händer när dom blir sjuka?

Katja: Antar att även du är helt symptomfri och inte lider av en enda åkomma?

Mandra
1/13/15, 12:34 PM
#25

Sätter upp denna lista i andra tråden också.

Mandra
1/13/15, 1:00 PM
#26

De tio vanligaste dödsorsakerna i Japan

  1. Stroke

  2. Influensa och lunginflammation

3-7) Olika typer av cancertumör

  1. Självmord
    9) cancer i bukspottkörteln

10) Njursjukdomar

Det enda här som inte räknas till stressrelaterade sjukdomar är influensa och lunginflammation (fast det kan göra det med).

Så - japaner har inte tid/råd att bli sjuka av stress? :)

Det här med stress är mkt mer mångfacetterat än många tror. :=

Älvan
1/13/15, 1:00 PM
#27

95% av alla sjukdomar orsakas av stress. Enligt forskare jag tror på Harvard. Kan kolla referens för den intresserade.

Annons:
[Kathja]1
1/13/15, 1:05 PM
#28

#24 Varför i hela friden vill du höra om mina eventuella symtom? #27 Självklart är det så, "stress " står för obalans i kroppen och obalans leder till ohälsa.

SHIAWASE
1/13/15, 1:23 PM
#29

Här finns stress och allt!!!

MEN,,, Det finns inget skyddsnät,,, så det är bara  att jobba tills det inte fungerar längre (i Sverige så,,,är ribban lägre,,,, , man "tror" att man är utbränd på en lägre nivå i Sverige,,helt enkelt)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Älvan
1/13/15, 1:36 PM
#30

Shia Jag håller inte med dig. Man har undersökt patienter med bla magnetröntgen etc det är samma förändringar i hjärnan som vid stroke. Då menar jag personer som fått diagnos av läkare. Man kan faktiskt inte inbilla sig förändringar i hjärnan som vid stroke. Eller inbillar sig även personer med stroke? Nog har ni i Japan samma problem. Varför de "inte syns" kan ha många orsaker. Jag tror människor är lika byggda i alla länder och era samhälle verkar inte ha mindre stressar än vårat. Kolla upp statistik på självmord. Jag garanterar att det är högre siffror hos er.

Älvan
1/13/15, 1:37 PM
#31

Hela mitt förra inlägg handlar om utbrändhetsdiagnosen. Den har många kopplade sjukdomar såsom depression och ökad frekvens självmord.

SHIAWASE
1/13/15, 1:46 PM
#32

Självklart finns symptomen här, MEN jag är helt övertygad om att skyddsnätet skapar en lägre ribba,,,, både för vuxna och för barn,,,,

utvecklar närmare någon annan dag,, men jag VET att så är det,,,, svenskar har en MYCKET lägre ribba, eftersom man vet att man klarar sig,, Här överlever man inte om man inte jobbar, så därför blir ribban högre,,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Mandra
1/13/15, 1:47 PM
#33

#27 av: Älvan

95% av alla sjukdomar orsakas av stress. Enligt forskare jag tror på Harvard. Kan kolla referens för den intresserade.

Ja tack, gör gärna det. :)

Mandra
1/13/15, 1:54 PM
#34

#29 av: SHIAWASE

Här finns stress och allt!!!

MEN,,, Det finns inget skyddsnät,,, så det är bara  att jobba tills det inte fungerar längre (i Sverige så,,,är ribban lägre,,,, , man "tror" att man är utbränd på en lägre nivå i Sverige,,helt enkelt) 

Man kan inte bli utbränd på en lägre nivå. Utbrändhet är en diagnos med speciella krav. Och de är vad de är. Men jag förstår vad du menar - man jobbar tills man stupat i Japan, eller begår självmord. Här har man chans att få viss hjälp (men de allra flesta drar sig för att ta emot den pga inlärda värderingar - trots den utbredda myten att folk skor sig på systemet - det är väldigt få som gör det) - de allra flesta jobbar tills de supar här också, hellre än att stå med skammen (som det uppfattas som).
Men jag tror knappast Japans modell är att föredra faktiskt. Blir du sjukskriven har du en chans att förändra dig - dör du har du inte det. Det är ju bara löjl att det skulle göra folk mer friska att det inte finns något skyddsnät. Självklart är man inte det - möjligen låtsas man att man är friskare och det finns ingen poäng alls med det.

Annons:
szirius
1/13/15, 2:09 PM
#35

tror definitivt att stress är en orsak till de flesta sjukdomar…och känns som att många läkare inte har verktyg att hantera detta…läkarna rabblar upp orsaker o slutar med…" eller så kan det bero på stress…" o sen var det inte mer med det…och det är ju en livsfilosofi, att mentalt kunna sluta stressa. Är övertygad om att läkarna kommer bli mer och mer holistiska inte bara i sitt synsätt, utan också vilken hjälp de kan erbjuda.

Jag tror inte att man inbillar sig alls Älvan, det är fullt mätbart att kroppen kollapsat, men kanske - kanske,som en filosofisk fundering, kan det vara så att de i norden  har högre krav på hur man ska må för att anse sig må bra och ha ett gott liv, så att när de möter minsta kontrast så blir reaktionen så mkt större i dem? Att många sas"nojar sönder sig" ( stress o oro sitter mkt i skallen) - just för att de har tid att göra det?  Behöver alltså inte alltid vara en bra grej, med mkt tid …det beror på vad man använder tiden till …

Älvan
1/13/15, 2:15 PM
#36

Suicide cadence I Japan är 10 (!) Gånger högre än i Sverige. Se länk http://en.m.wikipedia.org/wiki/Epidemiology_of_suicide

Älvan
1/13/15, 2:16 PM
#37

Suicid incidens ska det stå….

Mandra
1/13/15, 2:17 PM
#38

Håller med dig zirius i det mesta.

Men stress sitter inte mest i skallen - det sitter i kroppens produktion av stresshormoner som i sin tur beror på en uråldrig instinkt. Du har mkt lite möjlighet (ingen alls) att påverka en instinkt med tanken.Till viss del kan du göra dig av med värderingar som stressar dig, men dessa står bara för en liten del av de stressorer som träffar dig varje sekund, dygnet runt i vårt moderna samhälle.
Vi lär träffas av (t ex) 4 miljarder yttre stimuli varje dygn - det är mkt mer än vad vår primitiva kropp klarar av. Resultatet blir stress.

szirius
1/13/15, 2:49 PM
#39

#38 du skriver att det inte sitter främst i skallen, utan i kroppens produktion av stresshormoner, och javisst…..fast just produktionen av stresshormoner, precis som andra hormoner i våra kroppar, kan man ju balansera upp genom förändrade tanke och känslomönster, via meditation etc. Sedan själva instinkten till stress, tex ett yttre trauma, det är ju nåt annat. Fast även här tycker jag att det känns som att man kan påverka upplevelsen till att bli mindre "kaosartad" om man har en inre trygg "grundbult". Det är min personliga erfarenhet iaf. ..du får gärna förklara mer kring detta, tycker det är väldigt intressant.

SHIAWASE
1/14/15, 12:01 AM
#40

Alltså ursäkta mig, men jag blev faktiskt lite skrattfull så här på morgonkvisten! 

Stress och sjukdomar i massor härinne.

I min värld, så har JAG skapare av MIN tillvaro. JAG skapar ALLT , och även mina sjukdomar om jag nu har några sådana.  Jag kan alltså även göra mig fri från mina sjukdomar om jag vill det. Det är HELT OCH HÅLLET upp till mig! 

En sjukdom är ett tecken på att jag är ur balans. Jag kan välja att tacka för det tecknet, och börja balansera mig, och välja förhållningssätt till mig och sjukdomen och situationen. Eller så kan jag välja att fördjupa mig i sjukdomen så att säga.

JAG personligen accepterar att jag är skaparen av MIN tillvaro, och jag väljer att njuta, skratta och vara tacksam för allt som jag har skapat och för det jag skapar och kommer att skapa.  Jag väljer att fokusera på att vara balanserad , att ta hand kropp och själ.  Jag väljer att hålla mig själv i balans och genom det kan jag även ge något till människor i min omgivning, och visa de som är nyfikna att vi faktiskt har alla redskap att hela oss själva inom oss!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
1/14/15, 12:54 AM
#41

#40 bra att du nämner just att man kan välja att ändra situationen…för det jag var inne på..eller just det här med stressfaktorer…som finns i det yttre….de finns ju också där av en anledning…kanske en kontrast för att se tydligare vad vi VILL….hur som…..att vi har förmågan att LÄMNA situationer som inte är gynnsamma för oss…(tex välja flytta ut på landet o lukta på blommorna ifall man känner att näe, det här med massa trafik är inte bra för mina nerver🌺😛)

Tolle säger: acceptera situationen, ändra situationen eller  lämna situationen  - allt annat är vansinne.

Annons:
Mandra
1/14/15, 3:07 AM
#42

#40 av: SHIAWASE

"En sjukdom är ett tecken på att jag är ur balans. Jag kan välja att tacka för det tecknet, och börja balansera mig, och välja förhållningssätt till mig och sjukdomen och situationen. Eller så kan jag välja att fördjupa mig i sjukdomen så att säga."

Naturligtvis är det så. Men du får det att låta som något fult att fördjupa sig i sjukdomen. Hur menar du då?
Att fördjupa sig i hur stress uppstår och hur det påverkar sinne och kropp - särskilt kropp eftersom jag var väldigt okunnig om det tidigare - har hjälpt mig att förstå hur jag ska komma i balans. För att kunna laga något måste du ju först veta hur det funkar eller?
Det jag lärt mig på sistone är t ex att det inte räcker med att vara glad, vara tacksam för besvär osv allt det du nämner. Den fysiska kroppen behöver korrekt näring för att kunna laga fysiska stressjukdomar - funkar inte fullt ut annars.
Så jag förstår inte alls varför du blir full i skratt.
Det handlar väl inte om att "förlora sig i sjukdomen" - det handlar om att skaffa sig tillräckligt med kunskap för att kunna bota den.

För att ta hand om kropp och själ, som du uttrycker det - går betydligt bättre om man har kunskap om hur man gör det.

Men ursäkta mig - jag har tydligen fel i detta - det är väl bättre att förbli i okunnighet.

Mandra
1/14/15, 3:10 AM
#43

Känns lite grand som det även här inte är fullt ut tillåtet att tala om negativa saker (precis som överallt annars inom LOA - fast ni säger att ni är tvärtom).

Känns inte meningsfullt för mig att sväva i rosa moln hela tiden (för nu uppfattar jag det som så). Så det är väl dax att ge sig av igen.

[Kathja]1
1/14/15, 6:14 AM
#44

#40 Ja eller hur! #42 Fult? Du som kan detta med LOA hur tänker du då? Inget är fult eller fint, bra eller dåligt. MEN det vi fokuserar på blir det mer av. Så med andra ord blir det i förlängningen svårt att hålla sig frisk om man snackar sjukdomar! Om man inte kan prata om det med ett lättsamt sinne vilket kanske kan vara svårt. Det känns ju i alla fall som att det ibland är känsliga saker att tala om, saker som drar igång känslorna. Hur tänker du själv?

Mandra
1/14/15, 6:31 AM
#45

#39 av: szirius

#38 du skriver att det inte sitter främst i skallen, utan i kroppens produktion av stresshormoner, och javisst…..fast just produktionen av stresshormoner, precis som andra hormoner i våra kroppar, kan man ju balansera upp genom förändrade tanke och känslomönster, via meditation etc.

Nej, det kan man INTE - läs tråden om Stress.

Mandra
1/14/15, 6:33 AM
#46

Katja: Så med andra ord blir det i förlängningen svårt att hålla sig frisk om man snackar sjukdomar!

Jäkla skitprat!

SHIAWASE
1/14/15, 6:43 AM
#47

Mandra, det är inget som är fult. Men JAG väljer att inte lägg fokus på sådant jag inte vill ha i min tillvaro, och jag VET att genom att göra så kan man även ändra på ett sjukdomstillstånd.

Härinne får man absolut prata på om precis vad som helst, sedan har ju alla sina tankar runt ämnet. Jag ser inte på saker som rätt och fel, bra och dåligt, fint och fult.

Däremot är jag väldigt förankrad i mitt sätt att se på saker och ting, och jag  skapar min tillvaro medvetet, och gör därför ständigt aktiva val när det gäller vad jag vill fokusera på.

Har man ett problem, sjukdom, eller något annat oönskad problem situation, så gör i alla fall jag så att jag inte  lägger någon fokus på det, utan jag ändrar förhållningssätt,!!

Det fungerar för mig.

Men som sagt vi har alla ständigt valmöjligheter, så det är upp till var och en. Jag trivs bäst med att göra val som jag mår bra av.

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
1/14/15, 7:26 AM
#48

Nu svävar jag förbi en massa inlägg men jag tänker inflika att nej, vi behöver INTE förstå hur något fugerar för att dra nytta av det. Precis som att vi inte behöver förstå, eller ens vara medvetna, om tyngdlagen eller hur flygplan kan lyfta för att kunna använda oss av dessa företeelser. 

Vi behöver heller inte förstå hur kroppens alla funktioner fungerar för att använda dem, såsom matsmältning, smärtläkning etc… det sker ändå.

Det enda i behöver vara medvetna om är nuvarande sitution och önskad situation och eftersom vi (och ALLT) är helt uppbyggda av energi, så har vi inom oss alla verktyg för att ta oss till önskad situation.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[Kathja]1
1/14/15, 7:27 AM
#49

#46 Kan du inte snacka sjukdom med ett "glatt sinne " så är det negativ för dig och negativa känslor gör dig sårbar för sjukdom. Sedan kan du tycka att det är hur mycket skitsnack som helst jag bryr mig föga. Och du får snacka om vad du vill, det är ditt liv. #47 Amen!

Mandra
1/14/15, 8:19 AM
#50

Katja: Och vem talar om det med negativa känslor här. Inte jag ivf.
Om det vore så att enbart prat om sjukdomar skulle dra dem till sig, så vore all världens sjukvårdspersonal döende och det var dom inte sist jag checkade. Det är väl knappast så att de sitter och skrattar när de talar med patienter om deras sjukdomar eller med varandra. Det skulle uppfattas som ohövligt. Så de är väldigt seriösa och lägger väldig massa energi på att klura ut hur de ska hjälpa sina patienter.

Såna här uttalanden (kom från fler nu) kan i bästa fall förstöra för LOA och dess utövande.
I sämsta fall hindrar det människor för att skaffa kunskap och t o m vård för sina sjukdomar.

Det är sånt här som gör att skeptiker kallar LOA (och annat alternativt) för flum - och dom har helt rätt när man yttrar sig på detta sätt.
Jag vill definitivt inte vara en del av detta.

SHIAWASE
1/14/15, 8:44 AM
#51

Mandra, det handlar inte om att skratta hela dagarna ,,,

Utan vilka KÄNSLOR man lägger in. Dvs. sjukvårdspersonal ser sitt jobb som ett jobb,, de ger ingen energi till det på ett sådant sätt att det påverkar dem själva.

Vi härinne lever precis såsom alla andra, vi har roliga dagar, mindre roliga dagar, vi blir sjuka, vi kan gråta över att bli sårad, vi kan vara arga och irriterade, säga något "dumt" till någon som vi ångrar sedan, såra någon, göra någon illa etc. etc.

Allt är OK.

MEN är man medveten om vilken KÄNSLA , vilken vibration man sänder ut, kan man justera, och lära sig av vad som skedde genom att man sände ut en viss vibb.

Tex. om jag blir sjuk, så förstår jag att detta skedde p g a att jag har sänt ut en viss vibration (lite mer komplicerat än så,,,, men förenklat) och då accepterar jag situationen, men  väljer att skifta fokus för att skifta vibrationsfrekvens.

Det är så jag jobbar med mitt aktiva skapande!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Mandra
1/14/15, 8:46 AM
#52

Nä jag lägger heller ingen energi på det så det påverkar mig själv - men många här tycks utgå ifrån det. Men det är deras problem, inte mitt.

[Kathja]1
1/14/15, 12:22 PM
#53

#50 Jag talade inte om dig utan allmänt. Men allt du gör med tunga (negativa) känslor skadar dig på sikt, sedan får du tycka och tro vad du vill. Sedan spelar det ingen roll om du snackar sjukdomar (även om denna tråden inte alls skulle hansla om sjukdom!) - eller annat. MEN för många är det svårt att prata om sjukdom, död och liknade utan att halka in i tunga känslor. Och eftersom sidan är för ALLA och inte bara för dig så snackar jag allmänt. Återigen

Livscoachen
1/14/15, 3:23 PM
#54

Faktiskt är det sant att alla som jobbar på sjukhus inte drar till sig sjukdomar, så det handlar inte bara om vad man ser och fokuserar på utan vad man tror innerst inne i hjärtat, vad känslan säger. Då spelar det yttre inte någon roll för det man känner innerst inne är det man skapar, sen kanske det är så att de som jobbar inom vården nog har manifesterat att de vill hjälpa sjuka människor.

Jag tror även om människor har svårt för just att prata om sjukdomar då har de nog en undermedveten tro om att de kan bli sjuka med, därför känns det obehagligt. Fördelen med att upptäcka ifall man känner obehag inför nåt det är att man kan jobba på det, låta känslorna komma upp till ytan och ändra tankemönstret med affirmationer eller bara låta tankarna komma och släppa det på sitt egna vis.

Mandra
1/14/15, 3:55 PM
#55

#53 av: Kathja

#50 Jag talade inte om dig utan allmänt. Men allt du gör med tunga (negativa) känslor skadar dig på sikt, sedan får du tycka och tro vad du vill.

Utom de som jobbar på sjukhus då?

Jag är healer och jag rotar i sånt här för att kunna hjälpa mina klienter - precis som läkare gör och jag har inte blivit ett dugg sjukare av det.

#54 av: Livscoachen

Håller med. Går utmärkt att rota i sjukdomar på ett positivt sätt och med kärlek.

Annons:
[Kathja]1
1/14/15, 4:35 PM
#56

#55 Nej varför skulle du ha blivit det? 🤔 Att jobba med sjuka innebär inte att man per automatik gör det med tunga (negativa) känslor - det trodde jag att vi hade konstaterat redan. 🤔

Upp till toppen
Annons: