Annons:
Etikettklotterplank
Läst 5754 ggr
[Kathja]1
1/11/15, 10:50 AM

Klotterplank 37

Dags att klottra vidare i ännu en tråd som precis som de andra lär vara en härlig blandning av vardags bubbel och omvälvande insikter. 😃

Den förra tråden har du här.

Annons:
Älvan
1/11/15, 10:58 AM
#1

Hej Idag kommer bli en bra dag. Igår har varit. Idag är en ny dag. Idag är en ny start. Idag är jag ny. Idag ska jag försöka känna kärleken så mycket jag kan. Ha en bra dag till er andra!

Skorpion76
1/11/15, 11:35 AM
#2

Här kommer jag!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[Kathja]1
1/11/15, 1:08 PM
#3

Kommer du flygande med stormen Skorpion? 😉

Skorpion76
1/11/15, 1:39 PM
#4

Hihihihi, ja, det kan man väl säga!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

MissInAction
1/11/15, 1:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Vera åh… film och brasa och värmeljus och kokostoppar… VILL OCKSÅ! 😃

Här sitter jag med en fleecepläd runt mig, eftersom skrivbordet sitter fast i väggen/fönsterbrädan och det drar lite kallt från fönstren..  ute yr det ner, snöar och blåser rejält så det är helt vitt i luften. Funderade på om jag skulle bege mig ut till Nõmme där det finns träd och natur😍men… det lockar inte just nu kan jag säga!! Nu känns det så skönt att sitta inomhus med filt, läsa massa om LoA, finurla och skriva och bara ta det lugnt. Jag kan skapa min egen naturpromenad i sinnet, känner väldigt starkt för att meditera. Och ikväll har vi ju gruppmeditation också! Den ser jag fram emot 🙂

Det här ser jag om jag vrider mig och tittar ut. Igår vid den här tiden fanns ingen snö, bara underkylt islager på marken. Känns som att vädret har hållig på såhär i en månad nu, fram och tillbaka! 

Jag undrar lite över väder och LoA 🤔i vilken utsträckning tror ni att vi människor påverkar vädret? Och i vilken utsträckning påverkas det av t.ex. himlakroppar och deras positioner och de energier som är i rörelse?

Tänkte på att vädret har ju verkligen varit "uppochner" de senaste åren och samtidigt har vi pratat om hur energierna har förändrats för oss och hur det har blivit märkbart både i vårt inre och i vårt yttre.. att det är stora skiftningar.

Tror ni det hänger ihop? Eller är det jag som har livlig fantasi? 😃

Kram på er 🤗


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Minney
1/11/15, 7:10 PM
#6

Länge sen jag var här inne. Är en sån som mest läser det ni andra skriver, tänker o tar till mig det som passar mig, men har inte gjort det heller på länge. Har inte heller mediterat på länge. Därför att jag upplevt allt som så bra o då på ngt sätt inte känt/ansett att jag behövt det. Men nu måste jag klottra av mig! Har idag drabbats av insikten att jag gått in i en fälla. Det är som att jag trott att jag var "klar o färdigutvecklad" även om jag nånstans vet att det inte funkar så. De yttre förutsättningarna har bara blivit bättre o bättre, mycket (helt o hållet?) för att jag skapat dem. Men - parallellt har jag glömt mig själv o just mitt eget skapande. Har liksom bara åkt med o de yttre faktorerna, åsikterna, bekräftelser har istället åter fått en större kraft. Nu märker jag istället för att glädjas, känna lugn, kärlek så är jag lätt irriterad o i vissa stunder till och med i en känsla av bitterhet - vilket är det värsta jag vet! Och på något sätt, inte omvälvande, men ändå så möter jag motstånd på ett sätt som jag inte gjort sedan jag just började att meditera, tro på mitt eget skapande o ha tillit till mitt inre. Känsla eller tanke först? Har inte en aning, men med tanken kan jag i varje fall säga nu att jag vill hitta tillbaka till den känsla jag ärligt hade, som gjorde att jag kände en inre glädje och tillit till skeendet, och inte lät skeendet och faktorer runt mig vara styrande i mig. Börjar med meditationen ikväll.

Annons:
Otroulig
1/11/15, 8:17 PM
#7

Fälla och fälla Minney, så skulle jag inte kalla det.  Själv tycker jag att det går i platåer. Ibland behöver man vila och kanske bara vara och njuta. Sen är det dags igen. Du är inte ensam om att ha varit "borta" ett tag 😉.  

Du har ju varit där i känslan, så det kommer att gå lätt tror jag.  Bara att hitta hem ❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
1/12/15, 5:27 AM
#8

Hej på er!!!!

Jag har ju varit väldigt frånvarande under sista veckorna,,,, men det behövs ju också, ,,mycket förändringar, mycket som händer, så det gäller att landa emellanåt,,

trivs bra, mår bra, ute skiner solen,,haha 

Har massor att läsa igen,, ska ta en stund nu,, sedan några jobb timmar. Här är det helgdag idag förresten,,,,kom jag på bara nu så här på eftermiddagen,,haha

Ha en bra dag alla när ni vaknar!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Skorpion76
1/12/15, 6:59 AM
#9

God morgon!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Älvan
1/12/15, 7:07 AM
#10

Måste fråga. Sista tiden manifesterar jag fantastiska saker NÄSTAN. Min tvillingarna har dykt upp och när vi ses är allt fantastiskt, men han e inte redo att binda sig. Av en kompis skulle jag få hjälp m datorn (som jag sänt ut länge. Datorproblem) nu har vi nästan inte kontakt längre. Dessa nästanmanifesteringar är många sista gången så det går inte att förneka. Har ni tips?

[Kathja]1
1/12/15, 7:20 AM
#11

Det är universums som talar om för dig att du är på rätt väg. Man får ofta hintar om att "vad det nu är man vill ha in i sitt liv men där finns kanske en gnutta motstånd kvar " är på ingång. Så det är bara att tacka och le (åt "eländet").

SHIAWASE
1/12/15, 7:24 AM
#12

Jag har nog inga tips,, men har ju skrivit angående tvillingen tidigare,, kanske är det inte en tvilling,, eller så är det din tvilling, Men det är inte meningen att ni ska ha en sådan relation . Tvillingsjälar möts sällan om inte båda två är "redo" , men det är inte alltid, eller kanske till och med mer vanligt, att det inte är meningen att ni ska ha en fysisk kärleksrelation. Ofta kan man ofta missuppfatta och tro att någon är  en tvilling. Men oavsett vilket,, så det faktum att du känner att han inte är redo, visar att du inte har hittat till kärnan av ovillkorlig kärlek. Dvs. att du söker kärleken utanför. OM han nu är en tvilling, och ni har känslor för varandra, så visst vore det underbart om en sådan relation skapades. MEN även om den inte skapas så bör du kunna vara lika lycklig i dig själv oavsett, och känna lyckan och tacksamheten över att den här personen har hamnat vid sidan om dig, även om det nu inte är som en mänsklig fysisk kärleksrelation. Han är där han är , du är där du är, allt är bra!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Älvan
1/12/15, 9:13 AM
#13

Tack Shia och Kathja för input. Detta driver mig till vansinne. Jag har sänt ut önskningar såsom; göra om och fint hemma. Då kommer olika personer och anmäler sig. Bla träffar jag en arkitekt som själv föreslår rita på ny planlösning. En konstnär som vill måla min vägg. Jag vill umgås med vänner o dricka champagne; en vän föreslår själv just det upplägget. Jag vill bli hel och träffa den som passar mig bäst. Träffar fantastisk man över det jag någonsin visste fanns. Han vill inte binda sig. Önskar datorn lagas. Träffar en man som självmant vill laga den. Osv osv….. Listan är nu lång. Inget blir liksom "klart" fullt ut manifesterat. sååååå frustrerande. Fattar inte vad jag ska släppa/slappna av eller vad. Jag mediterar ofta flera ggr per dag "i am". Känner mig uppkopplad till mitt högre jag och hör faktiskt den ganska bra.

Annons:
SHIAWASE
1/12/15, 9:18 AM
#14

Håller med Kathja, just när man är på "rätt" väg, men inte riktigt där,,

Mitt råd slappna av överlåt dig själv till unviersum bara

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Älvan
1/12/15, 9:51 AM
#15

Aha, nu kom jag på! :) jag har manifesterat fullt ut flera saker sista tiden jag har ju glömt att fokusera på de händelserna och känna tacksamhet. Nu ska jag skriva en lista på bra saker jag manifesterat! :)

Otroulig
1/12/15, 10:11 AM
#16

Precis det du pratar om hände för mig för två år sen. Den ena önskan efter den andra kom inom räckhåll för att sen passera. Det var det mest fantastiska jobbet, det var uppstart av ett dröm företag och det var erbjudande om ett B&B. Allt som jag önskat. Det blev nåt annat- men allt löste sig bra. Så sitt lugn i båten och flyt vidare bara:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Skorpion76
1/12/15, 3:25 PM
#17

I morse när jag skulle gå till jobbet var det så halt att jag fick ta på mig et par spikskor som jag har köpt.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
1/12/15, 6:44 PM
#18

Skor med dubbar är bra. Om jag inte haft plastmatta i hall och trappa så hade jag lätt köpt mig ett par. Nu är jag rädd att jag sabbar mattan. Jag kör med broddar jag kan ta på istället.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Skorpion76
1/12/15, 6:46 PM
#19

Jag tar på och av mina spikskor ute i trapphuset.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
1/13/15, 7:13 AM
#20

God morgon,

Smart Skorpinionen.

Jag känner mig lite speedad. Jag började redan igår. Egentligen skulle jag nog behöva meditera lite - men jag får köra lite mindfullness  och andnings övningar på jobbet. 

Härmed önskas en blöt väg, igår var det underkylt regn, isigt som den. Körde i lustakt hem. 

Ha en bra dag alla.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Otroulig
1/13/15, 7:15 AM
#21

Hmm, skolbussarna är inställda…..

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Skorpion76
1/13/15, 3:02 PM
#22

Shit vad halt det var i morse när jag skulle till skolan!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
1/13/15, 8:48 PM
#23

Det gick bra att ta sig, en bil hade åkt ned i diket. Långsamt framåt, ingen ide att stressa.

Nu tittar jag på bygglov, åh vad jag gillar inrednings program, speciellt Bygglov som är mer praktiskt än flashigt, det inspirerar mig och  det är så kul att titta på alla lösningar. 

La mig och svävade bort lite när jag kom hem, det är så skönt att släppa alla tankar och slumra iväg. Undrar om inte en nap är lika effektiv som en meditation?

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
1/13/15, 9:04 PM
#24

Det är jag helt övertygad om att det kan vara. Såg på nyheterna att forskare nu hade konstaterat att bebisar lärde sig saker bättre om de fick sova middag. Och jag bara BEBISAR?!? det gäller väl alla? 🤔 Jag vet själv hur trött jag kan bli när det har varit mycket ny information som ska in i huvudet, så vilar men en stund och så när man vaknar så har allt liksom landat där det ska vara istället för att yra runt i en trött skalle.

MissInAction
1/13/15, 9:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#25

Take a nap! 😉Det är det alldeles säkert. När vi sover så släpper vi ju alla tankar och fokus och motstånd,och glider tillbaka in i Source. 

Hihi vi pratade väl om det här förut, Otroulig? Kolla forum och videos etc. kring hus 😍 Kul!!

Hmmm… är man stressad om man inte orkar läsa igenom Stress-tråden? 🤐
Känner lite motstånd faktikt kring det, eller snarare att det inte lockar. Å andra sidan så har jag senaste tio åren känt lite att jag blir stressad främst av långa texter. OM det inte är ett ämne som verkligen intresserar mig. Så jag orkar liksom inte.. får inte ro.. läser kanske några rader, eller så får jag upprepa samma mening sjutton gånger innan jag inser att jag vet fortfarande inte vad det är jag har läst, för jag kan inte fokusera när jag ser att det är mängder av text att ta sig igenom 😟😞

Nu vill jag egentligen titta på mer Misfits. Men jag ska ta tllfället i akt och borsta tänderna och sånt, så kan jag förhoppningsvis få lite mera sömn inatt ♥ 😴

Ute regnar vintern bort. Lite trist. MEN jag insåg idag att fasen, det är ju januari! Och vi går mot ljusare tider! YES!!! 🤗☀️

Och jag har bott i Tallinn i två månader! Woho!

Åh förresten.. feng shui-experterna…. funkar någon av dessa två tavlor att ha i mitt sovrum? Om jag nu får upp dem vill säga.. väggarna är ju helt släta och jag tror inte att jag vågar (får) sätta upp något på dem. Men jag gillar verkligen färgerna och stilen 😊


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
1/13/15, 9:27 PM
#26

Åh den där tulpanen var så vacker!!!! Den skulle väl passa? Har du list i taket kan du fästa trådar i den (fast jag misstänker att du inte har det..)

Men Missi - det är samma sak med mig, orkar inte långa texter.  Har inte heller lust att läsa om en massa symptom och sjukdomar.  Även fast själva ämnet är rätt intressant.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
1/13/15, 9:33 PM
#27

Jag tycker inte alls att det är intressant att gegga runt i en massa grått sjukdomsgegg! 🤐Tur att man kan välja! 😃

Annons:
MissInAction
1/13/15, 10:00 PM
#28

Det stämmer, finns inga lister alls förutom vid golvet 😃 så hmm… får klura på hur jag kan få upp något på väggarna. Fråga lägenhetsägarinnan helt enkelt..

Om jag kände någon som kan måla fint på väggar… 😃😉🥳😊

Nu ska jag lägga mig! Lyssna på regnet… har upptäckt att det går ett stuprör alldeles bredvid sovrumsfönstret. Och det låter också när regnet landar utanför fönstren tror jag. Mysigt. +5 och spöregn ute.. vin vinter vi har! 

Haha nu kom jag att tänka på Ronja Rövardotter, när hon och Birk har flyttat ihop och man får se scener från olika väder på sommaren.. vilken blåsig sommar vi har.. vilken regnig sommar vi har.. osv… åååh vill se igen ❤️

Tänk att jag tittar fortfarande på Astrid Lindgren-filmerna nästan varje år! Älskar dem och jag tror att det är något bekant och tryggt med dem. Och miljöerna är ju helt fantastiska 😍och tiden… och relationerna.. allt!!

Nattis och kram på er 🤗


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
1/14/15, 12:06 AM
#29

God morgon på er!!!!!
Här är strålande sol, underbart väder, gott morgon kaffe, och jag sprudlar!!! Varför vet jag inte  riktigt, haha,, jag bara bubblar hela jag,,, Ska snart iväg till skolan på möte,,,, sedan blir det jobb och lite annat,,,,,, Ha en finfin natt på er,, ni som kan sova,,haha, ni som är vakna njut av vakenheten och lugnet !

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
1/14/15, 7:02 AM
#30

God eftermiddag på dig Shia,

Jag bubblar lite också - inser att jag längtar till jobbet. Jag har saker att bita i när jag kommer dit. Jag gillar verkligen att jobba 🥳

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
1/14/15, 7:10 AM
#31

Visst är det härligt att "ta sig an" saker. Jag startade veckan så, fullt upp med fixa och dona. Känns hur man får utnyttja det man kan och lite till. Men nu är min arbets vecka strax slut. Två timmar till sedan hemgång. Jag kommer nog aldrig att känna det som att jag jobbar heltid när jag jobbar såhär. Och då har jag ändå varit på jobbet i 49 timmar när jag går hem. Perfekt för lilla mig. Jag är också på ett sprudlande humör. Skrattig och uppåt. Hög på livet är en skön känsla. Ha det bästa alla fina så "ses " vi mer senare idag.

Älvan
1/14/15, 7:15 AM
#32

Jag är så nöjd att jag provade kundaliniyoga igår. Det var något i ryggskott som "släppte" och en stor lyckokast spred sig. Sen kommer tårarna och gråten. Men tack vare bla detta forum fick jag inte panik. Jag tänkte att jag tillåter och att det bara är känslor. Jag var helt Slut efteråt. En fin dag önskar jag er!

Älvan
1/14/15, 7:16 AM
#33

Ryggskott=ryggskott :) :) :)

Skorpion76
1/14/15, 7:26 AM
#34

Aj som Skamhed!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
linnease
1/15/15, 12:01 AM
#35

Åh så skön film!  😃🤗 Naket är alltid kul av nån anledning..

SHIAWASE
1/15/15, 12:22 AM
#36

Haha Linn!!! Tack för den! Men oj vad kallt det känns,,haha

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
1/15/15, 7:06 AM
#37

Åh tack Linn, 😃 Frihet!!  Verkligen en skön känsla!.

Precis vad jag behövde! 

Jag känner att jag lär mig just nu vad jag ska lägga mitt fokus på, haha, ja lite som slalom, hur jag ska väja för vissa saker, för de sänker min energi. De ger mig ingenting - de tillför inte nåt i mitt liv. Det händer i det lilla i vardagen 👍.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
1/15/15, 9:46 AM
#38

Hej!!!!här är det regn och kallt idag,kväll nu, Sitter på tåget in till stan,,, mot en förmodligen jättekul event! Med likasinnade så att säga haha

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
1/15/15, 10:00 AM
#39

Härligt Shia! Själv ligger jag i soffan och pöser med en sovande hund som täcke. Tror inte att jag kommer så mycket längre idag.

SHIAWASE
1/15/15, 10:11 AM
#40

Det låter också härligt Kathja, myspys:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

linnease
1/15/15, 10:15 AM
#41

Frihet ja! Eller hur! Skön känsla ^_^ Missi, kan man inte spika små små spikar typ i kanten mellan väggen o taket? Och sen sytråd eller fiskelina ner till tavlorna. Finns ett trick att fylla spikhålen med vetemjöl sen så syns de knappt inte alls efter, och inte däruppe i kanten heller? Superfina tavlor, gillar den med stenarna lite extra, mm

Annons:
SHIAWASE
1/15/15, 10:38 AM
#42

Här står jag och vänta på mm dejt??:) Och kallt är det!!!!! Huvva:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
1/15/15, 10:38 AM
#43

Här står jag och vänta på mm dejt??:) Och kallt är det!!!!! Huvva:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Torahzen]
1/15/15, 10:45 AM
#44

Jättefina tavlor Missi!! Jag har tänkt på din lilla lägenhet. Jag återkommer så småningom.

ollivoll
1/15/15, 10:48 AM
#45

ohuua, har påbörjat en chakrarensning enligt Solkarinas reikie bok som ska vara i 21-dagar med början på huvudchakrat. Igår var tredje gången med fokusering mitt på huvudet. Idag går jag runt som i dimma, helt snurrig och rent allmänt bara bläää…. Har någon här gjort något liknande?

[Torahzen]
1/15/15, 11:20 AM
#46

Jag försöker komma ihåg att rensa min chakran varje dag. När jag rensar så brukar jag inte märka något särskilt.

ollivoll
1/15/15, 12:44 PM
#47

Nä, det kan va en inbillning från min sida, men olustig känner jag mig ändå.

[Torahzen]
1/15/15, 1:06 PM
#48

Upplevelserna är olika. Pröva igen. 👍

Annons:
Skorpion76
1/15/15, 5:20 PM
#49

God torsdag kväll!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

MissInAction
1/15/15, 10:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Heeej Skorpion och alla andra! ☀️

Ja tänk, det är torsdag kväll! Jag blev så paff idag på lunchen när kollegan sa att det är torsdag, och jag hade gått omkring och haft onsdag! 😃 Men visst, tack för det!

Nu ikväll köpte jag min första riktiga estniska textbok 😍🥳 Den är på drygt 340 sidor och innehåller lite allt möjligt för nybörjare, samt fyra CD-skivor också. Saame tuttavaks! Estonian for beginners. Problemet är ju bara att nu vill jag verkligen inte gå och lägga mig! Vill ju sitta och titta i den här och lyssna hela natten 😊

Det verkar som att den här boken även täcker kultur, kulturskillnader och så… så man får lite av den biten också och det uppskattar jag.

Sååå spännande! 🤗

Och jag märker mer och  mer att de som jobbar i affärer och caféer och så, fortsätter att prata estniska med mig även fast jag kanske säger något på engelska. Och jag vet att de gör det på "rätt" sätt, och av "rätt" anledning, så att jag ska lära mig ❤️

Ooh idag kom mitt armband förresten som jag beställt av Kathjas vän 😍 Det är picasso jaspis och grön facetterad agat (mossagat). Just jaspis minns jag inte nu vad den var bra för men jag har läst och känt att ja tack, wow ♥ Och mossagat är bra för hälsa och vitalitet, känslobalanserande och är bra för jordning och kontakt med naturväsen. Hjärtchakrat.
Någon som är bra på senar får gärna fylla i 😃
Jag är väldigt nöjd iaf! Det blev inte riktigt det utseende färgmässigt som jag tänkte mig i början när vi började bestämma vad jag skulle ha för stenar, men det känns ändå helt rätt och jag vill ha det på mig!

Åh redan över 23, faaaasen jag vill ju vara vaken några timmar till och surfa runt, eller plugga estniska!! Men känner samtidigt hur trött jag är och vet att jag blivit så mosig i huvet på eftermiddagarna den här veckan, och jobbet har en förmåga att hopa sig ibland, särskilt när man vill gå hem 😂

Natti natt alla, hoppas ni mår bra? 🤗😴


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
1/15/15, 10:56 PM
#51

Förresten, underbar video Linn! 🤗😃☀️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Skorpion76
1/16/15, 6:16 AM
#52

#50 Vilket fint armband!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

SHIAWASE
1/16/15, 6:55 AM
#53

Ja ,, vilket fint Missi!! 

Sitter på tåget hem,,,,, min telefon är borta!!! hade den igår kväll när jag åkte hem, men inte när jag kom hem,hmmmm

Har haft ett väldigt intressant möte!!!!YES!

Är sömnig,, på väg hem, och sedan instruera,,,,,,, Men glad ,, trots att min telefon är på vift!!!! Kom tillbaka till mig!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
1/16/15, 10:06 AM
#54

Behöver du telefonen egentligen Shia, du umgås väl bara IRL med folk hela dagarna ändå? 😃😉
Nä men jag förstår såklart, telefonen har ju nästan blivit som en förlängning av en själv. Fascinerande.

Och där fick jag för vårkänslor! Vaknade upp imorse till snö/slaskstorm 😮Och det är jättegrått.. 😂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
1/16/15, 12:23 PM
#55

Hehe… stod och diskade i köket (här på jobbet) när tysken kommer in och säger hej 😊och vi börjar prata om… VÄDRET! Haha det är tydligen gångbart överallt 😂Kanske speciellt här uppe i norr där årstiderna är så varierade. Och nu när vädret är så uppochner.

Men ja, det var en trevlig överraskning att få en pratstund mee honom. Kvittar ju vad man pratar om egentligen om man gillar personen eller om man känner att det är lätt att prata 🤗
TACK för mer kontakt med honom! ♥

Sitter nu med världens största fånigaste leende 😇

Nu får eftermiddagen gärna fortsätta vara såhär slö, så kanske jag kan gå hem lite tidigare för en gångs skull, snarare än senare! 🥳

Ooh snart är det söndag förresten. Dags för meditation igen tycker jag nog….


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Skorpion76
1/16/15, 2:29 PM
#56

Morsning!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

SHIAWASE
1/17/15, 2:28 AM
#57

Godmorgon på er!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Skorpion76
1/17/15, 6:48 AM
#58

God morgon!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
1/17/15, 11:22 AM
#59

God morgon..eller förmiddag kanske jag ska säga. 

Snart ska jag sätta mig och meditera en stund och hitta till lättheten och flödet. Jag låter mig påverkas av diskussioner och vibbar som varit härinne och det är ju helt mitt ansvar. Så är det ju. Jag har i mig nån slags medlings ansvar som tycker att alla ska vara överens och samstämmiga. Tokigt va?  🤪För då blir det ju ingen evolution.  

Så nu är det dags att hitta till min kärna som en start på dagen för att sen kunna ha en god kärleksfull känsla som plattform för att fortsätta skapa min dag.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
1/17/15, 12:02 PM
#60

Godmorgon Otroulig!!! Förstår dig precis!! Vi är ju inte vana vid denna energivåg härinne, men allt är som det ska! OCH som Kathja sa, så finns det ju alltid massor av valmöjligheter!

Ha en finfin dag!!! Jag är sömning,,, sov ju knappt igår, så idag blir det en tidig kväll!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Älvan
1/17/15, 1:26 PM
#61

Shia Denna energivåg har ju orsakats av var och en. Vi kan bara attrahera det vi själva vibrerar. ;) Ha en bra dag!

[Kathja]1
1/17/15, 1:44 PM
#62

Älvan, jag tror det var Shia som skrev just att nivån inte alls behöver vara den samma för alla inblandade. Men vi har alla något i det som sker som är just vad vi har bett om och/eller behöver. Personligen blir jag påmind om att all is well och att jag inte alls behöver bli förstådd alla gånger. Det och att det viktiga är inte vad andra tror att jag är utan vad jag själv vet att jag är.

Annons:
Otroulig
1/17/15, 1:50 PM
#63

Och jag blev påmind om att jag ska vara mera i mig :) Så skönt, landade just där. Mantrat "Jag är fri" gjorde susen :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Älvan
1/17/15, 2:34 PM
#64

Och jag landade i att jag måste lyssna inåt och inte på andra. :)

SHIAWASE
1/17/15, 2:41 PM
#65

Och jag har fått bekräftat att jag är förankrad och i total kontakt med MIG!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Livscoachen
1/17/15, 2:44 PM
#66

Det är en påminnelse för mig med, att lyssna på min inre röst. Precis som drömtydningen verkade luta åt med och den känslan har jag haft. Så tacksam över att jag verkligen börjat förstå att jag ska släppa "egot" och lyssna inåt❤️Kärleken är den bästa skapande känslan för mig, det är min inre visdom tacksam över att jag kommer välja den vägen ❤️

[::Vera::]
1/17/15, 2:57 PM
#67

Shia skrev att hon tror att man alltid befinner sig inom samma frekvensomfång. Jag själv tror fortfarande inte på att det alltid behöver vara så :). Däremot tror jag att vi alltid påverkas av samtliga energier omkring oss.

Vad energin här inne ger mig just nu är en tydligare bild av vem jag är och vill tillåta mig att vara. Vill vara mer tolerant och ha mer respekt för olikheter, vara mer ödmjuk för jag vet så lite.

MissInAction
1/17/15, 3:07 PM
#68

Hahah den här killen har totalt fattat grejen! 😃🥳

Jag är såååå splittrad över vad jag ska göra! Har röjt lite och tvättat och vad jag skulle vilja göra idag är.. gympa, yogapass, rockring, bada, plugga estniska, kolla film och kolla serie… meeeen när ska jag hinna med allt och var ska jag börja!? 😮

Gah! Det här känns så typiskt mig, vill såååå mycket och till slut blir det inte något alls haha. Tips??

Vaknade av larmet kl 11 och fattade först inte varför det lät.. helt groggy. Huvudvärk hade jag också och det har hållt i sig, så nu har jag tagit en tablett, det brukar alltid funka. Men jag undrar lite varför jag får detta… vaken för länge kanske?

Ute börjar det skymma. Hm jag skulle kanske knalla iväg in till stan och handla lite mat iaf, vill komma ut lite 🙂 Det är grått och blött ute, haha.. och solsken i mitt hjärta ☀️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Skorpion76
1/17/15, 4:21 PM
#69

Idag har jag varit duktig och tränat basket med mi kontaktperson!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
szirius
1/18/15, 9:10 AM
#70

Jag tycker det är supergivande med lite energivindar härinne. Det lär mig att navigera, eller snarare lyssna på och följa min navigation så leder den mig alltid hem, där det känns skönt att vara🙂 Och att inte vara konflikträdd…konflikt är ju nåt man upplever inom sig, men har jag ett annat förhållningssätt så är det ju bara olika åsikter o syn på saker…men det är också ok att säga ifrån och visa sin gräns om man känner att man har behov av det. Jag är där jag är och det är ok.

Missi, välj en sak och starta, släpp ifall du inte hinner med alla saker. Men starta!  Splittrad energi kan  ha med stagnerad träenergi som trycker på. När körde du slut på dig rent fysiskt sist? Sådär så du blev svettig o hjärtat fick pumpa o du sen bara dvalade iväg totalt avslappnad när du la dig i badet efteråt?

MissInAction
1/18/15, 11:41 AM
#71

Det var tyvärr länge sedan szirius!! Kan ju ha varit på gymmet i september eller oktober… eller i sänghalmen i november… haha mer troligt gymmet kanske. Men alltför länge sedan. Och jag längtar ju efter det!! Känner att jag behöver det. SÅ jag tackar för tipset 🤗

Träenergi… hänger det ihop med vilken dosha man tillhör? Eller var kan jag lära mig mer om det här?

Basket är kul! Gillar nog alla bollsporter faktiskt. 

Nu blev det ju mathandling och sedan utgång för mig igår, vilket är något som jag önskade mig så jag får säga att jag är nöjd med gårdagen ändå 🤗

Huvudvärken höll liksom i sig hela dagen igår trots en Pamol på eftermiddan… men den släppte visst när jag tog en cider tror jag 😃

Hmm är promenadsugen! Grått idag med och ser ut att blåsa. Som vanligt. Men ser ändå lite ljusare ut, och molnen rör sig norrut.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

linnease
1/18/15, 12:43 PM
#72

#68 - hahaaa vilken skön video MissI!! 😁 😂 😍 😍 Ååh älskar dialekten med, mmm får mig att tänka på John Snow i Game of Thrones

MissInAction
1/18/15, 1:07 PM
#73

Hahaha Snow… ♥ 🤗

Det är ju sådär man vill uppleva och se allting ju! Hahaha!

Jag fick höra två sköna brittiska dialekter igår när jag var ute.. särskilt en var så härlig, irland tror jag… mmmm 😍


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
1/19/15, 3:00 AM
#74

Hej på er!  klottrade massor här tidigare i morse, men det försvann!!!!Hoppas ni alla får en finfin dag,, och att ni njuter av expansionen som vi genomgår!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
1/19/15, 8:55 AM
#75

Åh i natt har det snöat en massa här! Mysigt. Jag ska ut och åka om ett tag, har ledig dag och ska ner till Halmstad på lunchträff med en kvinna jag aldrig har träffat. Ska bli roligt. Jag ska bara beställa en trygg resa dit först. All is well. Nu lite te för att starta dagen, jag sov länge idag. Efter att ha haft någon vecka med upphackad sömn är jag uppenbarligen inne i en period av sova mycket. Det är intressant det där hur sömnen nuförtiden ändras från gång till annan. Ha det bästa alla fina.

szirius
1/19/15, 2:42 PM
#76

Hipp hurra för LINN som fyller år idag!!!!🥳🎁🎂

Och apropå det så skickar jag ut en allmän önskan om tips till min egen födelsedag nästa vecka - vad kan jag laga för mat o undrans om man ska prova nåt nytt tårtrecept kanske….vore kul med lite tema, trerätters o efterrätt som går ihop🙂gärna enkelt, sånt som man bara tjoffar in i ugnen typ -  o gott såklart!😛 Hmm, kanske jag ska köra grekiskt tema, med en lyxig moussaka o pitabröd….Vet inte hur många vi blir heller , har inte bestämt än, jag har ju lust att bjuda ALLA haha, men det blir liiiite för mkt😇

har tänkt ha ett litet  valentineskalas också, jag slår ihop det med fettisdagen o ska bjuda på semlor med rosa vispgrädde😍. Jag tycker ju om att baka o bjuda😊

Här har allt gått i ett idag…o halva dan kvar,har  jobbat klart först kl 20, jaja, bara att tuta o köra o hålla i hatten, en sån måndag idag 🥳 ser ut att kunna bli en sån vecka kanske tom. Helt ok, jag känner mig kry o fylld med energi .Hej hej👋

Annons:
linnease
1/19/15, 11:21 PM
#77

Tack Szirius 😍🤗. Ja bjuda är kul, gjorde jättefint hemma idag och supergoda grejor att bjuda på, så roligt. Och perfekta sällskapet, hur mysigt som helst och lite sällskapsspel med inslag av tävlingsinstinkt på slutet, hehe.. Kul! 😃❤️🎂Partajar

Käns så bra idag! 😍✨

Fick en stegmätare, superbra present till min nya komma i sydpolen-form-plan!! Haha. Lär ju ta ett tag, nåt år kanske.. Men man måste ju börja för att komma nån vart!

Oh rosa valentin-semlor, smart. Hm inga matidéer jag idag, lite mosig i huvet nu.

[Kathja]1
1/19/15, 11:24 PM
#78

Härligt att höra att du har haft en bra dag Linn, det låter som att du är back on track. 😍

SHIAWASE
1/19/15, 11:55 PM
#79

God morgon!!! Linn GRATTIS!!!!!! semlor,,,OJ,,  undrar om jag har ätit det sedan jag flyttade från Sverige, för 25 år sedan!!!  Kanske ska ta och baka,, om man kan hitta mandelmassa förstås,,,,,

Njut av er sömn alla ,, Och ni som liksom jag, vaknar titt som tätt,        Go with the FLow!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
1/20/15, 12:04 AM
#80

#79 Shia, godast är ju att göra egen mandelmassa,  det gör jag alltid;

Mixa mandlar och strösocker i en mixer o häll sen i lite grädde o mixa vidare till en smet, sen några droppar bittermandel i, mmmm

Vill du ha mandelmassan ljus så får du skålla mandeln först, det brukar jag strunta i, då blir färgen  lite brunare o lite grövre men jag tycker nästan godare!

#77 men du kan väl tipsa om vad du bjöd på för massa gott idag då 🤤. Småplock är ju alltid kul o gott..men lite fix innan…

SHIAWASE
1/20/15, 12:08 AM
#81

Oj! egen mandelmassa! det kanske man ska prova,, har jag aldrig ens tänkt på! Tack!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

linnease
1/20/15, 12:43 AM
#82

Mm börjar komma tillbaka på banan så smått tror jag! Eller.. det känns fel, inte tillbaka där jag var sist alls egentligen…  Men tillbaka till"verkligheten" igen! Och till att umgås, prata, röra på mig, göra saker!!

Szirius, var bara köpegrejor 😃 Inget superspeciellt egentligen, men bara riktigt fina grejor, supergod smörgåstårta, extra lyxigt dyrt ekologiskt kaffe, superfina semlor från lokala bageriet, olika sorters "färskpressad" juice från Brämhults (den är väl värmebehandlad tror jag), tusen sorters gott te (hade jag ändå hemma) röd orangina var gott med, inte druckit på länge, läsk med blodapelsin i, fruktkött och allt, gott. Hm var nog allt. Men sådär precis vad jag var sugen på idag, så allt blir bara extra gott därför, liksom?!! 😍😍

Otroulig
1/20/15, 7:01 AM
#83

Det låter strålande Linn. 

Det är så roligt för jag drömmer verkligen med LOA tankar medvetet. I natt valde jag bland tankarna igen, i drömmen. 

Har inte så mycket att säga egentligen… utom…. God Morgon!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
SHIAWASE
1/20/15, 7:16 AM
#84

Godmorgon Otroulig,, och ha en finfin dag!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
1/20/15, 12:15 PM
#85

#83 jaa otroulig, det gör jag med…drömde häromnatten att jag föll med huvudet före utför ett högt stup, bara sten under mig . Men så blundade jag o tänkte " jag dyker, rakt ner i spegelblankt vatten" och så gjorde jag det i stället🌊

Skorpion76
1/20/15, 1:59 PM
#86

Hej hej!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
1/20/15, 7:42 PM
#87

Ugglor, ugglor vart jag än ser. Vad betyder dom? Vishet eller?  Jag var tvungen att slå upp - jajamen,  använd din visdom och för din visdom och tradition vidare. Kan göras i skrift, tal eller handlande. Enligt Solöga 

Jahapp. 

Jag har t.om fått en kudde med en Uggla på. Ni vet från Fablernas värld. " Hej Ugglan, tjena mors kom hit en stund till oss" osv. …hmm ni är väl för unga 😛

Kom just hem från en promenad och har joggat lite lätt. Fantastiskt, att jag kan!!🥳 Det borde inte gå med mitt knä - men se det gör det! Inget är omöjligt 😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
1/20/15, 7:54 PM
#88

Självklart har man sett Fablernas värld!! Älskar de små programmen 🤗 och vargen är så rolig 😂

Ugglor är häftiga… en favorit. Ja du har ju en massa visdom, Otroulig. Använd den, det låter väl som ett bra tecken. 

Åh just det. Tänkte droppa en länk om en kusin delade på FB idag. Jag har inte koll på den här sajten och har inte hunnit/orkat kolla källor och sånt. Men tja… jag är inte förvånad. Varken över resultaten, eller över att det mörkats 🤓
Finns flera länkar i artikeln, att följa. Själv är jag helt slut och tänkte börja avrunda och lägga mig i ett bad, och sedan hoppa i säng. Om jag inte somnar i badet 😇😉

http://newsvoice.se/2014/12/08/ki-morkade-statistiskt-sakerstalld-healing-forskning-artikelserie-och-videoinslag/


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Skorpion76
1/20/15, 8:30 PM
#89

Hejsan!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

szirius
1/20/15, 8:42 PM
#90

Ugglor har ju blivit så poppis nu, det är tryck på allt o koppar o väskor o tröjor o smycken o ja ALLT. Vilket jag ju tar som att vi, folket, är redo att plocka fram den kloka ugglans egenskaper mer!👍Tycker de är fiiina. Jag såg en uggla på en gren alldeles intill vägen där vi åkte på nyårsftonskväll nåt år. Jättenära! Det kändes maffigt.✨Kanske var det ifjol?

Tycker om alla fåglar tror jag😍. Här finns mkt rovfåglar, de är såna kraftdjur, verkligen. Enorma klor och vingbredd, susar fram. Jag ser dem oftast varje dag, svävandes över fälten eller sittandes på stängslen intill vägen.

Och jag tycker om fjärilar. Och katter. Och rådjur. Älgar! Hjortar. Hästar. Rävar. Fladdermöss. Syrsor.  Björnar. Valar. osv i evigheter 😛finns inget slut…

Annons:
[Torahzen]
1/20/15, 10:13 PM
#91

Jag har också sett mycket ugglor på sistone…

Otroulig
1/20/15, 10:35 PM
#92

Fladdermöss…nja..på avstånd kanske 😊

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
1/20/15, 11:56 PM
#93

Fladdermöss,,, not like,,,,,

God morgon god morgon!!!!! Ha en fin natt, och en underbar onsdag!!

Här är det morgonkaffe,,,, har för ovanlighetensskull på tv n och nyheter, två japaner har blivit kidnappade i mellanöstern, och videon visas där kidnapparna kräver lösensumma på 2 billioner? (tror jag) dollar,,,,

Inser att det är mycket trevligare att läsa här inne till morgonkaffet. Göra saker på morgonen som HÖJER energin, med andra ord!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Skorpion76
1/21/15, 6:45 AM
#94

God morgon alla glada människor!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
1/21/15, 6:59 AM
#95

God morgon!

Vaknade med en sån stark känsla av att Universum vill mig väl och att livet inte är så allvarligt . 

Så denna dag kan ju bara bli härlig 🙂

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
1/21/15, 8:36 AM
#96

God morgon!! ☀️

Ja det känns som en underbar dag!

Och här kvittrar fåglarna för fullt, såååå underbart! 😍Jag trodde jag inbillade mig i lördags natt när jag kom hem och horde fågelkvitter på bakgården 😮
Men icke… de kvittrar glatt på där ute! Och jag blir helt euforisk. Älskar när man börjar höra de första kvittrande fåglarna, men det brukar ju komma på våren!! 😮

Wow!

Och idag är det tydligen Kramens Dag! 🤗 Kram på er alla! ❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Torahzen]
1/21/15, 12:52 PM
#97

En massa kramar! 🤗

Annons:
SHIAWASE
1/22/15, 12:07 AM
#98

God morgon!!  Här är det kallt och regnigt idag! Det blir en  sitta-inne- framför-datorn-och-jobba-dag!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
1/22/15, 12:25 AM
#99

God morgon! Själv funderar jag på om jag kanske ska gå och lägga mig… Jag har skaffat mig en ny "idol" - Carol Tuttle. Trillade över henne härom dagen, har susat förbi henne förut men aldrig lyssnat på henne. Det har jag gjort en massa i några dagar nu. Hon är väldigt amerikansk men om man ser förbi det, om det nu stör, så sysslar hon med energiterapi. Det finns mängder med klipp på youtube - och det är just som jag gillar det. Kort och koncist. Knacka lite här, visualisera lite där och vips har du förändrat ditt varande. Och med tanke på hur jag har känt mig och mängden tårar som har trillat så gör det allt skillnad. 

Hon delar även i människor i fyra olika personligheter för att man utifrån dem lättare ska veta sina styrkor och svagheter. Oh my God vad jag skrattade när hon gick igenom de olika. Snacka om spot on på mig och min man! Senaste klippet jag hade fått, är en mejlserie, handlar om vad man kan utläsa av människors näsor. Japp, näsor! Min stora bayerska näsa jublade, äntligen fick den lite uppmärksamhet.

Men nu är det dags att varva ner och sova lite tror jag…

SHIAWASE
1/22/15, 12:52 AM
#100

Ska ta och kolla in henne  !!! Sov gott Kathja!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
1/22/15, 7:16 AM
#101

🤗 Kathja ❤️🐶🌈☀️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Skorpion76
1/22/15, 7:23 AM
#102

God morgon!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
1/22/15, 9:16 AM
#103

Hahaha, det här kom i mailen till mig. Jag som just bestämt mig för att skita i min dröm och just kompromissa :) As surely as mountains are to be climbed and oceans sailed, your dreams are meant to come true. This is why you're here, Maria, to live the life of your dreams. Not to be tested, challenged, and tried, but to conquer, champion, and rule. Keep going, forge ahead, press on, and the day must dawn when your thirsts shall be quenched, and you, exalted. Never settle for less, don't ever think it's too late, and never, ever, ever Där fick jag!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
1/22/15, 11:01 AM
#104

Ja… kompromissa kring drömmar är vansinne enligt min mening! 😮Varför i hela friden skulle vi göra det!

Hur ofta kompromissar vi egentligen kring det vi vill ha? 🤔

Säg att jag vill ha rostat bröd med smör och nutella.. då ser jag till att jag fixar det, det brukar inte bli spenatsoppa då…. Om jag vill titta på filmen Love Actually så gör jag det, jag tittar inte på Rapport.. Om jag vill åka till Luleå i sommar, så ser jag nog till att åka dit, jag nöjer mig knappast med att hänga i Kramfors (även om det är en trevlig by 😂)

Jag skulle nog säga att vi allt som oftast ser till att vi får det som vi faktiskt vill ha! Detta är ju så lätt att se när det gäller konkreta saker som mat, kläder, resmål etc. men det är ju verkligen inte mindre viktigt när det kommer till våra drömmar!!

Precis den texten kom till mig också och jag log när jag läste orden ☀️

Att aldrig "nöja sig", aldrig kompromissa kring våra drömmar och innersta önskningar! ❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
MissInAction
1/22/15, 11:02 AM
#105

Ha! Coolt ser jag nu… 01-22 11:01….  tyckte det var en fin flow och symmetri på nåt sätt 🥳 även om klockan här är 12:02…


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
1/22/15, 12:06 PM
#106

Aldrig nöja sig! Aldrig kompromiss! Vem tittar på Rapport när man vill se Love actually. Härligt MissI, du är bäst.

MissInAction
1/22/15, 2:01 PM
#107

Haha! Ja men egentligen… svårt val va! 😃

Ooohh va härligt med kontakt och flirt! 😍😃😍😊☀️🤗🥳


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Skorpion76
1/22/15, 3:40 PM
#108

God torsdag eftermiddag! Hur många åt ärtsoppa idag? Haha, jag bara skojar!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

MissInAction
1/22/15, 4:09 PM
#109

Inte hittat det än i Estland, Skorpion 🙂Och jag har aldrig gjort egen…. hmm.

Men visst vore det gott! Och med pannkakor 🤤
Fast det åt jag i förrgår.. och behöver göra matlåda till imorgon. Så det får bli köttbullar ikväll.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Håbe
1/22/15, 6:59 PM
#110

Ingen ärtsoppa här heller, men fisksoppa :-) Och lchf-pannkakor på det . Hur gott som helst.

[Kathja]1
1/22/15, 7:09 PM
#111

Hemmagjord pizza körde vi på, mätt så magen står i fyra hörn. 😮Idag har jag bara tagit hand om mig, mycket energiarbete - rensa, balansera, släppa - softat i soffan och tagit en lång promenad med ena hunden. Det var inte i går! Känner mig skönt trött i kropp och knopp. 😕

Annons:
MissInAction
1/22/15, 8:18 PM
#112

Wohoo jag har haft min hittills mest erotiska språklektion idag 😃😍🤤
Jobbkillen, från Tyskland (hm jag ska försöka ta reda på vad han heter snart haha 😇) kom fram och pratade idag när jag satt och käkade lunch. Han ville veta hur man säger enjoy your meal på svenska. Så där var vi… rätt nära varandra över bordet.. tydligt artikulerande smaklig måltid... om du provar så märker du att man dels ler och dels gör som en pussmun när man säger det tydligt.. säg det sedan 5-6 gånger medan du ser någon i ögonen 😉😃🤤😊

Mår för övrigt BRA idag ♥ frusit och huttrat, så suttit invirad i min filt på jobbet, men glad och pirrig och allmänt kär i livet och mig själv 🤗
Sitter och lyssnar på happy-låtar i spotify nu. Ska se om jag lyckas lägga mig tidigt och sova länge.. meeeen är inte jättesugen på att sova när jag mår såhär! Vill bara vara vaken och älska livet ❤️

Funderar nästan på att gå ut och gå… strosa runt i Gamla stan. Men jag stannar nog inne ändå. Imorgon kanske!!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
1/22/15, 9:26 PM
#113

Det tar sig där verkar det som Missi 😉

Jag fylldes av en ny energi idag, dels efter mitt mail ovan och sen tyckte jag att det är tecken över allt. It´s time. tex. Jag fick tillbaka känslan av att inget är omöjligt och blev sådär pirrig i kroppen. Härligt att känna lite högre energier igen. 

Lyssnade på ett bra Abe klipp på vägen hem som talade just om att det är via känslorna vi skapar - jag inser ju att jag har så lätt för att börja drömma och må bra - sen kommer logiken in och vill styra i detaljer 🤪. Jag får lov att lära mig att backa i tanken när hjärnan vill vara med och bestämma.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Skorpion76
1/23/15, 6:36 AM
#114

God morgon! Äntligen är det fredag!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
1/23/15, 7:02 AM
#115

Godmorgon. Ja Skorpion - fast jag känner mest - vart i all världen tog veckan vägen?? Jag tycker det går jättefort. 

Jag har haft ett litet morgon pass med snöskottning. Om känslan känns rätt senare idag så ska jag uppsöka en butik och äntligen skaffa mig en lösning för snabbare enklare surf. Tänk så härligt att slippa sitta och vänta på att sidor ska laddas upp. Helt underbart. 

Ha en härligt fredag!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Skorpion76
1/23/15, 7:23 AM
#116

#115 Ja, den frågan vet jag inte hur många gånger jag har ställt mig,


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

MissInAction
1/23/15, 11:48 PM
#117

Skulle ni kunna leva såhär? 🙂

För mig blir det nog ett nja. Eller mer troligt ett nej. Kanske på en annan plats.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
1/24/15, 4:27 AM
#118

Hej på er!!!!

Jag skulle nog kunna bo sådär! ,,,, fast tråkigt med en sådan där cementbyggnad i en vacker natur,,,,,,,, Skulle vara trevligare med timrade hus``

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
SHIAWASE
1/24/15, 5:34 AM
#119

I kväll ska jag på live med följande Trum-grupp

Jag älskar japanska trummor,, har ju lagt in tidigare från sommarfestivaler,, då är det ännu mäktigare, fler personer, och starkare energi,,, den här gruppen är några som en vän till mig känner,,,,,!

Namnet på gruppen är OÄNDLIG

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Skorpion76
1/24/15, 11:04 AM
#120

God förmiddag!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
1/24/15, 11:24 AM
#121

Huvva Missi, nej Oh så betongigt. Så skulle jag verkligen inte kunna bo - däremot gemenskapen och  den där kollektiv känslan skulle jag kunna tänka mig. 

Fina trummor Shia. 

I morse när jag åkte hem var det ljust!!!! Så härligt! 

Sen gjorde jag ju slag i saken och köpte mig en router och bokade nytt abonnemang på telefonen. Skönt - det känns som att det hänger ihop med min bestämdhets våg jag kände häromdagen. Det har skiftat i energierna - jag känner mig mer kraftfull. Lite svårt att förklara men det känns som en dovare mer kraftfull ton har kommit tillbaka i mitt energifält. Dov som i grund, kraft, genomförande…tja helt enkelt en manlig energi antar jag 🤔. 

Vad gör ni alla?  - det är lite tyst här. Hoppas ni har det bra i alla fall ❤️.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
1/24/15, 12:25 PM
#122

Gick mail om Abe-kryssningar idag. Mmmm Karibien såg ju helt fantastiskt varmt o skönt ut.. Lite sugen efter vintern här. Varma vindar och varmt hav och turkosa böljor, mmmmmmm.. Nån som vill med? :D Finns hytter kvar! http://events.lifejourneys.net/AbrahamHicks/Caribbean2015/

Otroulig
1/24/15, 12:34 PM
#123

Wow, lite kittlade det i magen faktiskt. T.om på mig som inte gillar att resa. Jag har ju lite motstånd till det.  Men det ligger lite tokigt till i tiden kanske….

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
1/24/15, 1:08 PM
#124

Mmmm kryssning i Karibien… 😍ja tack någon gång ska jag uppleva det också!! Inte i år dock tror jag 😛

Hm är det någon som är sugen på att köpa ekologisk gård i Värmland!? Verkar härligt tycker jag. 🤗☀️🌺

http://www.vf.se/nyheter/hagfors/ekologiska-bosattare-sokes

Jag väntar på att tvätten ska bli färdig och sen tänkte jag gå ut en stund. Har inte varit ute i dagsljus på veckor tror jag..


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Håbe
1/25/15, 5:56 AM
#125

God morgon!

Uppe före tuppen idag. Sånt är livet i innebandybranchen 😃. Just de tidiga morgnarna uppskattar jag ju inget vidare, men däremot att gå på matcherna, träffa folk, att heja på laget och sånt. Själva atmosfären kring matcherna. Gårdagens match var en riktig rysare dessutom.

Sen kl. 12 sätter ridningen igång igen efter juluppehållet. Det ser jag som alltid fram emot. Älskar mina söndagar i stallet ❤️.

Annons:
Skorpion76
1/25/15, 7:13 AM
#126

God morgon alla pigga och glada!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
1/25/15, 12:45 PM
#127

Halloj, nur har min natt gäst lämnat. Vi hade en trevlig, mysig och avspänd eftermiddag kväll och morgon. Så skönt med vänner som man känner sig helt avslappnad med. 

Jag känner mig lite mörbultad för jag gjorde ett riktigt fin Kalle Anka fall när jag var ute med hunden. Mina skosnären i kängorna hakade i hyskorna och jag föll handlöst framåt, det knakade till i ryggen och jag hann tänka en hel del och vågade först inte röra mig, sen rullade jag långsamt över och låg på rygg ett tag - kände efter i min kropp och allt verkade helt. Så jag kan ju hoppas att knaket i ryggen var låsningar som gick upp 👍 

Ojoj Håbe, jag har nog blivit väldigt bekväm, mina sovmornar på helgerna är högst heliga för mig. Upp klockan sex…men det blir en lång och händelserik dag på det viset. Ha så mysigt i stallet!

Min plan idag var att köra snöslunga - men nu känner jag att jag nog ska ta det lite lugnt - kolla på Malins föreläsning tror jag och kanske sätta fart på tvättmaskinen.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
1/25/15, 2:05 PM
#128

Jag bara måste dela med mig av Tarot mailet jag fick idag! Det talas om aktion och kreativitet och att lita på sin väg! 

Läs och njut!

The King of Wands

“Don't be satisfied with stories, how things have gone with others. Unfold your own myth.” ~Rumi, Essential Rumi

The King of Wands calls today to ignite your fire. The King of Wand is a card of power from deep within; a card of creative energy, and fulfillment in the grandest sense. This card represents creation and the power of manifesting in all its grandeur. The King of Wands is a card of leadership, foresight, and seeing the big picture. This card speaks of shifting and molding the external world at will, and reminds you that this physical world is but a game. Play big, and have fun. Material gains are not the end result, it is in the remembering you can do anything. You, my Love, have the power. Stand tall, create the life you want and know from the deepest burning fire within your soul that you are the center of your universe. Time stands still, you get to choose! What will it be?

The King of Wands is a card of is card of fire, of letting the flame inside of you burn at it fullest. You are being required to take action, to follow your passion, to trust in your heart. You have everything you need in order to make this happen. There is no obstacle that can stop you now. Obstacles are merely opportunity to grow, to expand. Look into anything that steps in your path as such, and you will elevate to your highest self. The fire is not only a creative force, it is your light, you are moving into new territory. Do not be afraid. The light is bright and you will know the way. You have been wary of using your power in the past. You have worried you would abuse it. The King of Wands reminds you to remain present, to be mindful and to trust that when you stay clear, stay focused; when you are intentional, you are acting in your greatest good. And remember sweet soul, when you truly are acting in your greatest good, you act in the greatest good of all! You are on path! Bur n Bright!

The King of Wands yields the power to manifest, to shape the external world to his will. You are beginning to remember that you too hold this power. You are realizing that this world is but an illusion and you can create anything! Get big! Do everything you never thought you could, just to see if you can.

The King of Wands is a card of leadership, calling you to lead the way. You may feel at times you are swimming upstream, take comfort in knowing you are clearing the path for others. You are taking hold of your dreams and showing that it is possible, it is all possible,if you believe. Believe, sweet soul in yourself, in your connection to it all, and remember to ask your angels for guidance! You are being reminded that you are not alone, you are never alone. You are meant to connect with everyone in someway, to work together to bring forth the new day!

The King of Wands is a representation of who you are, you are a leader, a pioneer, an innovator! You see what is possible in your mind's eye. It is time to bring it into fruition. You need not worry about the details, they will unfold. You need only trust that you are exactly where you are supposed to be. Enjoy the process. Have fun, and remember the people in your life are here for a reason. You need not go it alone, you were never meant to! Allow yourself to connect on deeper levels that you ever thought were available. Trust that you are safe, that you are help in the highest of lights, and do what your heart calls you to do!

This is your story, no one else. You get to choose what you do and how you do it. Choose wisely! And have fun!! Life is delicious, drink it in! Enjoy the process!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Håbe
1/25/15, 2:39 PM
#129

5.15 gick jag upp till och med 😃. Men man får väldigt långa helger på det sättet.

Kom hem från matchen och det kurrade i magen. Tänkte att det borde vara dags för lite lunch. Då var klockan kvart över nio. Fick bli en frukost nummer 2 istället.

Känner att jag behöver komma igång med någonting. Vet inte riktigt vad bara. Det är som om jag har en sorts otillfredsställelse i mig nu.  I väntan på…något?  Längtan efter……vad? Känns så frustrerande.

MissInAction
1/25/15, 3:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#130

Hm jag tror jag haft en liknande känsla, Håbe. Frustrerande ja när man inte vet vad det är man söker. Prova resonera med dig själv med hjälp av uteslutningsmetoden? 🙂 Typ… se dig själv fixa med trädgården, se dig själv med olika sport- och träningssammanhang, se dig själv virka, se dig själv skriva, se dig själv meditera, se dig själv i alla möjliga sammanhang och se hur det känns.. om det bränns eller inte.

Det var en pirrig historia, Otroulig 😍 Inspirerande!!
Känner man att det är dags och är osäker på vilket steg man ska ta först, så prova bara! Vi kan ju aldrig gå fel, bara mer eller mindre raka eller snirkliga vägar 😃
I värsta fall går vi världens omväg innan vi hittar det som vi inser att vi ville ha. Men oavsett så är det upp till oss att se till att njuta av resan! ♥

Alternativt så kan man ju be om att få hjälp på traven genom små tecken eller "puffar" i rätt riktning. 

Jag har varit ute och gått idag på eftermiddan. Det har varit rätt ljust, solen nådde inte helt igenom men lite halvt iaf! Och jag gick till en del av stan där det finns träd… tog nästan en timme att komma dit, haha. Alltså träd i lite större skala, inte bara en allé inne i stan. Sååååå helande. Kallt dock. Men jag stod och höll om ett av träden en stund, och utbytte energi ♥
Kände en viss sorg när jag gick därifrån först, eftersom jag verkligen längtar efter träd. Jag behöver dem i min närhet. 

Det fick mig att tänka också på att jag kan definiera mina egna behov och justera dem kanske. Måste jag t.ex. vara i en skog, om än aldrig så liten, för att få den effekt jag längtar efter?  Eller går det lika bra med de träd som finns på min bakgård? Eller de träd som finns lite här och var i stan? Om det är det element som träden symboliserar som jag söker, så får jag säkert det av ett enda träd också?

Skillnaden är väl att det som vi kallar skog kanske har en större effekt på flera plan… en annan miljö, andra ljud, andra intryck,mer stillhet…? Det blir en helhet.

Och jag är medveten om att jag skapar det här behovet genom att säga att jag har det. Det är något som jag mår så bra av ♥ Natur alltså. Det har jag alltid vetat. Och nu är första gången någonsin som jag INTE har naturen inpå knuten liksom. Den finns dock att tillgå som jag verkligen vill och prioriterar det, så är det inga som helst problem att komma ut i naturen här med 🙂

Lite reflektioner som jag haft såhär på sistone…


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Skorpion76
1/25/15, 4:37 PM
#131

Hej hej!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

SHIAWASE
1/27/15, 8:34 AM
#132

 Hej! Det var inte mycket klottrat här!

Idag har vi vårväder här,,, har inte kunnat vara ute,, men städat , vädrat och jobbat!!! härligt !

En mamma till en klasskamrat till min yngsta dotter har precis dött,, helt oväntat, vet inte orsaken ännu, sjukdom, men jag träffar henne titt som tätt och hon har inte "sett" sjuk ut,,, Så i morgonkväll är det vaka, och torsdag begravning,,,

Jag vet ju att hon bara har ändrat existensform från fysisk till icke fysisk, men det är ju ändå tragiskt när det kommer så plötsligt, och så ung,  sonen är ju bara 7 år också,,,,

MEN ,,, samtidigt som man känner att det är tragiskt , så vet jag att både hon och son och man ,,,, har genom olika sätt och av olika orsaker valt detta, och att alla expanderar,,,, genom detta.

NU,,,, går jag ju inte och pratar på detta sätt till omgivningen eftersom det så lätt kan missuppfattas

MEN vad som är bra är att sonen kommer till skolan precis som vanligt, (Hela familjen är väldigt nära,, hans kusiner bor i samma hus som jag,, hans mormor är aktiv bor vid skolan ,, och kommer ofta till skolan som volontär) , så de låter hans mijlö vara oförändrad.

Min dotter kom hem igår, och säger " Yuyas mamma har dött" så där i förbifarten.

och jag "va!!!!"

"Ja,, hon var väl sjuk eller något så det var dags för henne" säger dottern.

Och de lekte tillsammans igår, och hon fick massa fina stenar av honom, av någon anledning,,,

barn är intressanta!!!!

Ha en fin dag på er!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
[Kathja]1
1/27/15, 9:11 AM
#133

Fick uttrycket att barn är "oförstörda" i huvudet. Och så är det ju, de har inte hunnit lära sig så mycket om hur saker och ting "ska" vara och hur man "ska" reagera i olika situationer utan allt bara är och då är det enklare. Lite som hundar, något känns inte som vanligt då skakar de av sig det och går och gör något annat. Inget geggande där inte.

Sorg är ju annars väldigt speciellt tycker jag, det blir så tydligt att vi mest (eller kanske alltid?) gör saker för vår egen skull, När vi sörjer så sörjer vi ju för att vårt liv har ändrats, för att jag har blivit av med något  -inte för att personen blev av med livet primärt. Men det är som du säger Shia, man får välja vad man säger var. 🤐

Skorpion76
1/27/15, 6:12 PM
#134

God kväll!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Sjöstjärna
1/27/15, 7:03 PM
#135

Det går ju knappast att sörja att någon dör för personens egen skull tänker jag, jag kan sörja för min egen skull och för andras skull och jag kan sörja att slutet var svårt och ledsamt, men hur kan man sörja att någon får komma hem i evigt ljus och kärlek? Det går ju liksom inte. Man kan inte ens sörja att de inte får vara med sina nära och käram längre och inte får se hur det går för barnen eller barnbarnen, för det får de visst, så mycket de orkar och det gör de ju också! Så nej, att tycka synd om någon som dör är felriktad omtanke, då är det bättre att tycka synd om oss som är kvar. 😉Fast allra bäst är det naturligtvis att inte tycka synd alls utan se det som en del av utbildningen. ❤️

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Otroulig
1/27/15, 7:42 PM
#136

Det här med sorg, så är det ju - det är ju vår saknad vi känner. Att vi blivit av med något som vi ville ha kvar ❤️ även kanske sorg för att personen går miste om en upplevelser vi skulle vilja dela med dom. 

Jösses flickor, idag har jag vibbat upp min relations vibb rejält. Jag känner mig helt kär 😍🤤🥳 Snacka om att man verkligen kan skapa ett momentum - bygga upp en känsla.  Idag kändes det bra att göra det. Jag blev lite inspirerad av Malins föreläsning tror jag. Det har ju tagit emot lite grann förut. Eller så var det distans healingen som rensade nåt klägg i rören. Jaja, hur som helst - jag mår tipp topp idag.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
1/27/15, 9:19 PM
#137

Härligt Otroulig! Jag är bara tröööött. Sov middag i nästan tre timmar och när jag vaknade var jag iaf inte pms-ig, innan dess pendlade jag mellan att vilja skjuta mig själv i foten eller slå någon på käften. Men lite sova och så healing av maken gjorde susen. Vi har haft så härliga snack idag och det lyfter alltid. Men som sagt trött som ett as men jag ser det som sunt då jag håller på mycket med att rensa och skapa nytt nu. Då är sova bra. Det och lite sjysta action filmer.

MissInAction
1/27/15, 9:20 PM
#138

I dag på lunchen satt jag och tittade ut över stan och kom att tänka på Jordens energier. Och våra energier. Vi är ju många som känner behov av att jorda oss regelbundet. Och jag tänkte på att många trivs bäst på landet eller i skogen eller på mindre orter.. bo i hus kanske. Det finns säkert måna faktorer som spelar in. Hela miljön skiljer sig ju åt mellan skogen, bondgård, småstad och storstad t.ex. 

Men sen tänkte jag… de som jobbar på flygplan eller båtar? Som tillbringar stora delar av sin tid i luften eller på havet. Har de samma kontakt med Jorden? Får de samma energier och blir de jordade på samma sätt? Jag började tänka på om man bor i hus på markplan, eller om man bor i höghus… om det är någon skillnad om man befinner sig högre upp? 

För energifältet bör ju vara annorlunda?  

Nej nu är jag så trött så jag kan inte formulera en tanke till 😞Jag ska göra mig iordning för sängen istället 😴

Någon som förstår vad jag försöker säga? 😎

KRAM på er! 🤗


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
1/27/15, 9:22 PM
#139

#135 jag ser det som dig, men  alla har ju inte den tron som vi har. Jag känner flera  som mist barn i ung ålder, där föräldrarna sörjer allt deras barn "missar"…de ser barnens klasskompisar växa upp, bli kära, ta studenten, få barn…och sörjer varje steg…så, jo #133, de finns de som främst sörjer att de blev av med livet primärt….vi är alla olika och man får respektera det…

#136 olala😍

Annons:
SHIAWASE
1/27/15, 10:52 PM
#140

God morgon!!!!!

I går var det vårväder här, men idag verkar det gå tillbaka till vinterväder

Sitter här med mitt morgon kaffe, och ska ta och njuta av dagen!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Sjöstjärna
1/27/15, 10:57 PM
#141

Här är en trötter till. 😴 Jag sover så himla gott om nätterna, drömmer kopiösa mängder med klara, tydliga drömmar och precis när jag vaknar känner jag mig hyfsat pigg men sedan kommer tröttheten och lägger sig över mig som en våt filt igen. 😴 Nu har jag iofs en långdragen utmattningsproblematik i ryggen som jag ännu inte har kommit ur helt, men på senare tid har jag definitivt varit piggare än så här. Är det något i energierna eller är det kanske som Kathja är inne på, för även jag är mitt uppe i rensande, växande och nyskapande. Trött som ett murmeldjur är jag i alla fall och min bok har det inte hänt mycket med den senaste veckan.🤦‍♂️

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Skorpion76
1/28/15, 7:21 AM
#142

Hej hej!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Sjöstjärna
1/28/15, 11:11 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#143

Det hände något lustigt igår kväll. Jag satt och tittade på TV och i reklampausen tog jag fram en tidning och började bläddra i den men stack mig i nagelbandet på tidningens hörn, så jag sa "aj" högt och tydligt rakt ut i rummet. Två sekunder senare står det "Aj" med stora bokstäver mitt i TV-rutan. 😃 Det kändes som om någon ville skoja med mig och visa precis hur enkelt det kan vara att manifestera. Vad tror ni?

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Otroulig
1/28/15, 12:19 PM
#144

Haha! Ibland går det fort:) Ja det tror jag, vi får hintar om vi ser dom.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Skorpion76
1/28/15, 4:12 PM
#145

Hej hej!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

MissInAction
1/29/15, 7:37 AM
#146

God morgon ☀️

Jag måste säga att jag älskar den här låten. Har aldrig tittat på programmet Så mycket bättre. Men jag har ju lyssnat mycket på originalet när den kom, köpte tom. singeln 😃och jag tycker att Amandas version är underbar! ❤️
Första gången jag hörde den trodde jag det var Adele 😮tänkte oj har hon gjort en cover på den.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Otroulig
1/29/15, 12:19 PM
#147

Tjingeling, äter lunch i min ensamhet idag. Tar lite sällskap av er. Jag inser helt plösligt att jag "ärvt" pappas knak i käken. Noterade det först när jag testade en tungrullning som tydligen ska släppa på en massa spänningar. Man stänger munnen och drar med tungan mot tandraderna - det blir ju som en cirkel. Det ska tydligen påverka huvud och nacke. Här har det toksnöat Lovika vantar idag.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
1/29/15, 12:41 PM
#148

*provar*
Hur får du det till en cirkel? 😮Menar du att du går tillbaka och börjar om på andra sidan?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
1/29/15, 12:43 PM
#149

Tjingeling, du kanske har hunnit gå igen Otroulig, annars gör jag dig lite sällis. Här blev det enkel lunch, varma mackor i grilljärn.Gott! 

Åh, lovikavantesnöflingor, det är ju så fint!

Otroulig
1/29/15, 1:08 PM
#150

A Miss börjar övre tandraden från mitten och följ den bakåt, när du kommer till sista visdomstanden går tungan till nedre tandraden följer den hela vägen till andra sidans visdomstand och går då upp till övre tandraderna igen, så kör du hela övre åsså runt runt :) Det ska tydligen vara väldigt effektivt!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
1/29/15, 2:09 PM
#151

Åh varma mackor!!! 🤤Fasen vad gott.
Annars håller jag på att föräta mig på rostade mackor med smör och Nutella… världens bästa diet 😂🥳 det är så vansinnigt gott.

Hmm, I see. Lär få träningsvärk av den där övningen, har inte riktigt haft möjlighet att hålla igång de där musklerna på ett tag 😂😃😉

Ååååh herregud, jag kan inte fokusera!!! En viss tysk som dyker upp i mina tankar hela tiden. Och jag har sprungit in i honom ett par gånger redan idag, men inte hunnit prata. Tror jag börjar få vårkänslor 😊


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Skorpion76
1/29/15, 4:13 PM
#152

Idag var det halt utanför stallet där jag jobbade.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

SHIAWASE
1/29/15, 11:47 PM
#153

Miss! Har inte du vårkänslor året runt!!,,haha,,

Skorpionen, ,, hoppas att du klarade dig utan att ramla i halkan!

God morgon på er!!!

Här snöar det idag,,, får se om det blir ordentlig snö som förra året, ,, verkar inte som det ännu,,

Jag kommer sitta mest inne och översättningsjobba,, och sedan ska jag iväg på ett kortare möte bara!!! Håller också på att rensa lite allt eftersom,, vill SLÄNGA saker ,,, haha,,,, sista halvåret , året har ju varit ENORMT hektiskt,,, den här veckan har jag varit hemma och jobbat varje dag,,, känns overkligt nästan! haha,, så då kan jag ta en halvtimma så där varje dag och slänga eller putsa någonstans,,, när jag får lust,,, OM jag får lust, hehe,,

Ha en bra natt och morgondag!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Skorpion76
1/30/15, 6:24 AM
#154

God morgon alla glada!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

SHIAWASE
1/30/15, 7:16 AM
#155

God morgon Skorpionen,,, Och god morgon även ni som inte känner er glada i dag!!😉

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
1/30/15, 7:29 AM
#156

God morgon ☀️

Hmmm jo det är sant, det har jag ju! 😂🤗🥳
Fast det brukar sätta lite extra fart på våren, haha…. jisses hur ska det gå i denna underbara stad 😍

När är det vår hos er Shia? Snö i januari, hör det till vanligheterna?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
1/30/15, 4:12 PM
#157

"…eller putsa nånting"  …hahaha Shia, jag ser dig stå med en knut i håret o putsa matsilver o kandelabrar😂🏆✨😛

Skorpion76
1/30/15, 4:59 PM
#158

Jag putsade träns igår!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

MissInAction
1/30/15, 7:16 PM
#159

Ååhh… jag skulle ge mycket för att få putsa träns nu! Älskar lädervård i stallet, det doftar så underbart gott 😍


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Skorpion76
1/30/15, 8:54 PM
#160

Anledningen till att jag gjorde det var för att jag inte kunde göra mina vanliga sysslor som annars består av att tömma ridhusen och köra gödslet till gödselstacken, tvätta vattenkopparna och köra in spån till de hästar som ska ha det. Backen upp till det lilla ridhuset var tvålhal och därför vågad jag inte gå upp dit och hämta den.  Jag frågade tjejen som jobbar i stallen om det var sandat, men hon sa att det ändå var glashalt.  I hästarnas hage var det som en skridskobana och därför fick de ta in hästarna igen.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
MissInAction
1/30/15, 11:17 PM
#161

Ja jag förstår. Huuaa… stalltjänst är inte så roligt när det är sådär isigt! 😐


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
1/31/15, 12:00 AM
#162

Haha, har inte så mycket silver att putsa,, däremot skulle ugn, spis, och kylskåp behöva putsas!!

Miss, våren börjar i Mars,, här snöar det kanske en, två  gånger per år, just runt den här tiden brukar det vara,, i fjol var det ju rekordsnö,, så man kunde leka, och pulsa i snön, och hela stan blev förlamad,,, gårdagens snö var också mycket snö,, men den är nästan borta nu idag,,,

Vi hade ju 16 grader häromdagen, och så snö igår,, men det bli inte minusgrader,, kanske någon minusgrad på natten,  just nu är det 2 grader (kl. 8 ) och det ska (enligt Iphone, hehe) bli 7 grader idag.

Skorpionen, låter ändå mysigt att ha stalltjänst!! rofyllt så där med hästar och natur,,,hoppas du trivs med det!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Skorpion76
1/31/15, 6:04 AM
#163

#161 Nej, det är inte det!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

MissInAction
1/31/15, 1:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#164

Här är det grått, som vanligt 😴😂
Ska nog kanske ta ett bad. Eller så kollar jag på tv och tar en dusch senare istället. Går inte ut förrän ikväll då det blir jobbfest med Eurovision-tema på nattklubb inne i stan 🥳

Hm jag drömde att jag hade en bäbis, ungefär ett halvår gammal tror jag. Mys Kär
Tänkte på det nyss då jag pratade med mamma som berättade om min systerdotters 3-åring.. och jag började tänka på mig själv som mamma och fick fjärilar i magen ♥

Och.. kan någon säga mig hur i hela friden dessa lampor började pendla som tusan igår kväll då jag dammsög? Jag var typ två-tre meter bort och hörde hur det plötsligt började "plinga" och såg att ljus och skuggor rörde sig över väggarna och taket… det är bara mittenlampan som sitter i, men allt pendlade. Det går en kabel rakt ut till väggen till höger och sen försvinner den. Finns ingen som helst möjlighet att jag kan röra dem. Framför soffan står ett soffbord. Jag hade inte rört något av detta heller.  🤔


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
1/31/15, 4:07 PM
#165

Har precis kommit upp ur badet. Det var bland det otäckaste jag varit med om 😕
Jag älskar ju mina bad! ♥ Brukar oftast ha någon lavendel-mjölk eller salt eller nåt i badet. Den här gången tog jag choklad. Men jag vet inte om badet blev för varmt?
När jag var liten kunde jag aldrig vara i badkaret mer än max en kvart, jag blev så illamående och ångorna… Det har inte varit några problem alls sedan jag flyttade hit! Brukar oftast lyssna på skön musik eller någon meditation 😍

Men idag… jag kände mig lite illa till mods nästan hela tiden. Och så lyssnade jag på en föreläsning, den av Malin Hammar. Mot slutet tänkte jag att jag tömmer badkaret och tvättar håret, för jag kände mig obekväm. Och när jag tvättade håret så var armarna tunga som bly, de var som gummi… sååååååå tunga att jag knappt orkade hålla uppe dem. Och jag mådde mer och mer illa. 🤢Klev till slut ur badkaret, med vått hår med balsam i, och hämtade städhinken och ställde i badkaret, så att jag skulle ha något att kräkas i. Jag mådde såååå illa och hade varit rädd att ramla ihop där i badkaret. Sen gick jag också ut i köket och hällde upp lite vatten i ett glas. Drack det och kände efter… det kändes bättre!

Så jag tvättade färdigt håret och duschade av mig. 
Mår ungefär som vanligt nu. Men vad VAR det som hände???  😮 Helt tung och nästan lealös i kroppen och törstig och illamående 🤢

Ja ja, jag vet… talk only about what you want. Men det händer såna konstiga saker nu senaste dagarna. Igår pendande lampor och "kristaller" och idag detta.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Sjöstjärna
1/31/15, 4:17 PM
#166

Rent spontant skulle jag gissa att det var något i parfymeringen av den där badkulan med choklad (eller vad det var med choklad) som du reagerade på. Jag kan må jättedåligt av dofter som är för intensiva eller har någon komponent som rimmar illa med mig. Doftsinnet påverkar oss väldigt starkt och ibland glömmer man bort precis hur starkt.

Ett annat alternativ skulle kunna vara om du druckit dåligt innan och vattnet var så varmt att du fick vätskebrist. Om du sedan ställer dig upp med armarna över huvudet så är det inte konstigt om du känner dig svimfärdig och illamående.

Skönt att du mår bra igen. 🙂

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

[Kathja]1
1/31/15, 4:47 PM
#167

Jag mår aldrig bra av att bada på det sättet, har aldrig fattat grejen med att bli mosig - svimfärdig och helt off. Hoppas att du har återhämtat dig nu iaf. Kanske är det bara mycket snurr på energinivå och när du så badade så kom du helt "ur fas".

Annons:
Skorpion76
1/31/15, 5:13 PM
#168

God kväll!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
1/31/15, 6:18 PM
#169

Ibland om jag badar för varmt så kan jag bli lite sådär. Det låter nästan som blodsocker fall och att du var på väg att svimma, då kan man ju bli lite illamående. 

Angående pendlandet - dkan det inte ha dundrat förbi en tung lastbil eller nåt, som du inte hörde för att du dammsög?

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2/1/15, 1:41 AM
#170

Hmm kan det bli så extremt?? Jag har fått blodsockerfall ibland men det brukar yttra sig som att jag blir svag och darrig men aldrig att jag mått illa. 

Hm kanske? Är ju bilväg utanför men sån påverkan?? Det pendlade rejält alltså, nästan som man kan tänka sig i en skräckfilm! Nåja.. något mysko är det 😛

Åh jag ska snart gå och lägga mig tror jag. Kom hem för en halvtimme sen. Jag gick inte direkt hem från nattklubben utan jag tog en promenad inne i Gamla stan, kikade in på en bar för att kolla om bekanta var kvar där men de hade gått. 

Vad jag älskar Tallinn! Är så himla lycklig över att vara här! ❤️Vackra, underbara, älskade stad 🤗 Jag vill nästan gråta av lycka varje gång jag känner kärleken. 

Det var rätt mycket folk där från vårt jobb, de allra flesta från XBOX, de är tydligen över hundra personer som jobbar i deras projekt 😮
Hur som helst… KUL med Eurovision och flaggor och det blev en show med duktiga sångare och dansare som framförde ett gäng av de mest populära vinnarlåtarna genom åren. Sen var det omröstning och såklart så vann Sverige med ABBA!! 😃tre poäng före Estland! 🥳

Det var god mat, det bjöds på alkohol och sedan tårta och frukt 🤤mmmmm gott!

Dansade en del också 🤗

Och så var det flera snygga där så det kändes ju trevligt att titta lite, tyckte jag!! Fantasin drog iväg lite ibland, haha…. tänka på att vara nära någon… men roligast var att se showen och sen dansa.

Det som dock är frustrerande, är att det verkar kvitta hur mycket snygga killar jag ser och hur trevliga de är…. gissa vart mina tankar går… till MARKO såklart! Suck… ❤️
Det verkar inte som att jag är redo att släppa tankarna på honom? Jag hoppas fortfarande… har fortfarande otroligt starka känslor för honom. 

Nu har jag fikat lite.. ska dricka vatten och göra mig iordning för sängen 😴Nattis 😴


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2/1/15, 2:20 AM
#171

Jaha, hej igen… 👋
Jag stängde nyss av datorn. Trodde jag. Men den startade visst upp igen. 

Saker här hemma har visst börjat leva sitt eget liv?? 😃

Godnatt igen då!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Skorpion76
2/1/15, 11:31 AM
#172

Hej hej!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
2/1/15, 12:33 PM
#173

God morgon,

Jag har önskat mig några minus grader så jag kan köra igång snöslungan. Det har ju snöat konstant i två dagar tror jag -men det är blötsnö. Jag provade lite lätt med snöskyffel och insåg att min rygg tyckte att snöslungan var ett bra alternativ. Så nu väntar jag på minusgrader. 

Funderar på att ha ett litet bål med alla mina dagböcker oxå. Det börjar kännas som att det kan vara en symbolisk grej, att släppa allt gammalt för att börja på nåt nytt. Jag har pratat om det tidigare - men aldrig kommit till skott. Men idag kanske 🤔

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2/1/15, 7:53 PM
#174

Det är skönt att följa flödet. En vän kom förbi och gav mig ett givande samtal - med ny synvinkel. Tiden rann iväg. Jag insåg att jag inte ville stressa efter yogan så jag struntade i den och har nu kört snöslunga i en timme svettig, härligt trött i kroppen och jag kände att det var precis vad jag behövde.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Skorpion76
2/2/15, 6:41 AM
#175

God morgon!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

MissInAction
2/3/15, 10:13 PM
#176

Slänger snabbt in den här… för jag ska sova 😴

Den här videon skickade mitt ex till mig ikväll. Haha, jag var tvugen att skratta. Killen har ju helt fattat grejen! Och jag sa till exet att det är ju det här jag har sagt hundra gånger ju 😂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2/3/15, 10:24 PM
#177

Och lite Byron Katie tankar där på slutet, BRA!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2/4/15, 2:27 AM
#178

Hej på er alla fina!!!!!

Jag har tagit ännu ett storkliv närmare mig själv och friheten!!!  Underbart!!!

Insikterna trillar ner, fast jag kan inte sätta ord på dem,  det är som små förnimmelser som swischar förbi ,,,,, kommunikationen med mig själv är ren och klar!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Skorpion76
2/4/15, 6:50 AM
#179

Hej på er!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
2/4/15, 6:57 AM
#180

God morgon, jag passade på igår att bränna lite dagböcker i fullmåne tid. När jag tog kvällspromenaden dök först en av böckernas mönster upp (alla har olika mönster) samt en till. Så jag plockade  fram dom och fjutta på. Det var de första från 2007 och 2008 då det hände som mest i mitt liv. Mycket frustration där och det kändes så skönt att släppa iväg det. Det är ju inte jag längre. Kunskapen från den tiden finns kvar, det räcker. Det känns lite renare i dag. 

Jag hade nog gärna jobbat hemma idag, det snöar IGEN.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2/4/15, 7:35 AM
#181

Åh idag är jag trött! Hade en underbar dag igår insåg hur j-a fort saker skapas nu för tiden och att det gäller att vara medveten om vad jag sänder ut. Ska bli skönt att åka hem om sova lite mer om en stund, är dags att vara ledig en vecka med. Åh vad jag gillar mitt schema! Ja mitt jobb med. Här i mina trakter har vi nöjt oss med den snön vi har, det ligger lagom mycket. Låter som en stor och viktig grej det där eldandet Otroulig. Härligt!

Annons:
Sjöstjärna
2/4/15, 10:25 AM
#182

Jag vill också känna av att positiva saker händer snabbt och att allt bara rasslar till! Alla pratar om det och många upplever det och som vanligt märker jag ingenting. Ibland tror jag att jag lever i en alldeles egen bubbla som inte ens har kontakt med omvärlden. Positiva framåtrörelser hitåt, tack! 👋

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

[rore]
2/4/15, 11:08 AM
#183

Härligt Otroulig!

Elda dagböcker! Det är så renande. Gjorde det för nått år sedan. Riktigt gamla eländes dagböcker. Det var verkligen frigörande och livgivande i energi flödet. WoW!!

Sjöstjärna! Känner igen det där att läsa om andras häftigt rasslande förändringar, och känslan av att leva i sin alldeles egna bubbla där ingenting stort eller omvälvande hände🤦‍♂️Jag ville ju så gärna,,,,,, Vad gjorde jag för fel?? Var en ständigt återkommande fråga som mitt ego retade mig med.

Gick ofta in i konflikt med min egna inre dömande domare. Stirrade mig blind på andras *braiga resor*

Förblindad över min egna rädsla och oförmåga till tillit av att vara värdig allt detta.

Önskar dig positiva framåt rörelser🎈.

Fast ibland kan det ju vara så att de små små förändringar som skett under tiden helt enkelt gått oss förbi……😇

szirius
2/4/15, 12:02 PM
#184

jag eldar mina kollegieblock varje nyår, en tradition sen några år tillbaks, börja på ny kula liksom. Läser igenom dem, renskriver partier där jag fått insikter, o bränner sen allt.  Det jag märkt är att jag ältar mindre, det som varit har varit, jag är mer närvarande. Och att den symboliken skapar mig, att jag tar med mig insikter o lärdomar o släpper lättare resten.🎈✨

#182 tror många kan känna igen det, men även där är vi ju våra egna skapare och upplevare, det är bara DU som kan bestämma hur stort det är att tex ha lyckats förändra en vana…jag har blivit bättre o bättre på att helt enkelt uppmärksamma " småsaker" och låta dem få plats. Och så sker ju förändring på olika plan, ibland i det yttre, då det syns o märks, o i vissa perioder mest i det inre, då kanske ingen markant skillnad märks i det yttre, men ens  känsla och upplevelse av saker är helt annorlunda 🙂

Sjöstjärna
2/4/15, 12:14 PM
#185

#183 #184 Tack för pep talk! 🤗

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

szirius
2/4/15, 12:31 PM
#186

tack själv för att du är du☀️

Skorpion76
2/4/15, 2:03 PM
#187

Det här associerar jag med peptalk.
http://www.hilbert.edu/Public/huddle%20,%20team(1).JPG


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
2/4/15, 8:04 PM
#188

#182 vem vill inte det…jag tänkte på det i Februari tråden, hon i första klippet pratade ju om en behållare där man skulle låta rötterna få fäste, att man gör klart och förbereder sig för det som ska komma. Jag kom och tänka på våra bambuskott. För er som inte var med då, så är det så att bambu utvecklar först sitt rotsystem under flera år, om jag kommer ihåg det rätt och nada händer med det ovana mark - förrns plötsligt rotsystemet är klart - då rackarns sätter det fart och växer av bara sjutton. 

Jag tycker banne mig att jag är klar med min behållare och mitt rotsystem…Jag vill upp och flyyyyyyga nu. Testa om vingarna är så starka som jag tror.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Kathja]1
2/4/15, 8:05 PM
#189

Klart att de är! 😍

Sjöstjärna
2/4/15, 8:48 PM
#190

#188 HA! Då är jag också en bambu, för fy bubblan vad jag har hållit på att jobba i det dolda och odla rotsystem i många år. Nu är det minsann dags att allt det jobbet börjar visa sig ovan jord. Jag är redo för en maffig, tjusig krona att växa fram nu. 🤓

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

szirius
2/4/15, 9:15 PM
#191

tänkte ocksp på bambun när jag hörde det där, Otroulig😉

SHIAWASE
2/5/15, 12:04 AM
#192

God morgon på er !

Dricker kaffe och tittar på morgonnyheterna (ovanligt,, att ha på tv:n!!) Största nyheten,,, att det ska snöa idag!!haha,,,,,Vi lever i en fredlig värld`` Det väntas tydligen stora mängder snö, och Tokyo blir ju förlamad när det händer,,,,, Jag behöver i alla fall inte ut något idag, inte åka tåg eller så,,, hoppas på ordentligt med snö,, så kan jag ta med mig barnen ut och leka!!! Det händer ju sällan här, men förra året hade vi några dagar med mycket snö,,,`

Ha en skön natt !

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Skorpion76
2/5/15, 6:31 AM
#193

God morgon torsdag!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
2/5/15, 6:37 AM
#194

God morgon, jag vaknade i väldens skönaste vibb, jag hade glömt bort hur det kändes nästan 😮 den här känslan av att vara värd det bästa, att vara stor och stark, kraftfull och underbar!!! 

Jag älskar att somna och sen vakna så här 🥳

Ha en härlig dag alla!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Sjöstjärna
2/5/15, 11:20 AM
#195

Härligt Otrouligt, jag vaknade med en liknande känsla. Har mått halvkass den senaste veckan och nu plötsligt sov jag supergott inatt och vaknade med en go' känsla i kroppen av allt är på rätt väg. 🙂

Sedan skadade det inte heller att en FB-vän bjöd på ett riktigt gott skratt som jag så klart vill dela med mig av till er. Så här kommer sju minuters gapskratt, ladda upp med näsduk att torka skrattårar med. 😂

https://www.facebook.com/video.php?v=10151305565952816&set=vb.691437815&type=2&theater

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Annons:
Skorpion76
2/5/15, 12:47 PM
#196

Torsdag betyder jobb i stallet.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

szirius
2/5/15, 1:15 PM
#197

Wow, redan torsdag! Jisses.🌊🥳

jag började med en ovana för några veckor sen, att dricka kaffe istället för te direkt på mornarna..o har inte fattat att det kan vara DET som gjort mig lite halvoffig ett tag nu🤪. I morse fick det bli en hel kanna örtte med citron o honung och först NU , efter maten, ska jag ta dagens första kaffe! Bara steget att jag ändrat detta gör att jag mår toppen o känner glädje, energi o en annan stabilitet i mig. Jag tycker om att känna att det är jag som bestämmer och styr över min hälsa, att jag lyssnar på kroppen och gör små justeringar mot det som får mig att må bäst! En sån liten sak som att byta kaffe mot te som första dryck på morgonen kan verkligen kännas i hela systemet! Iaf om man är högkänslig som jag. Bra gjort av mig!

Jag har också börjat göra tungdiagnostik på mig själv, kollar varje morgon och försöker anpassa ätandet och livet efter det. Intressant att lära sig och testa nya grejer! ✨

Vi har SOL idag!☀️Jag har börjat förså i krukor och lådor och ska fortsätta med det lite allt eftersom…härliga tider🌺 Mest nyfiken är jag på om jag kommer lyckas med hibiskusfröerna….det är såå vackra blommor!

Jag har fått 20 ägg av en vän, hönsen bara värper o värper så hon får ge bort till alla hon känner🙂. Jag hade redan 10 hemma, så 30 ägg nu! wow. Kommer nog bli en del omeletter o långpannekakor framöver. Pannkakor gjorde jag igårkväll. Äggsallad på rostade mackor är ju gott också. Jag kokar äggen o hackar, blandar med hackad rödlök, creme fraiche och paprikakräm på tub, salt o peppar. Man kan ha i små ostkuber om man vill få det matigare. tjoffa på en klick på rostat bröd. Bra mellis!

Sjöstjärna
2/5/15, 3:32 PM
#198

😕 Skrev just ett lååångt och utförligt svar till ett inlägg här på sidan och när jag postar det så försvinner det för inlägget är borttaget. Önskar jag hade varit smart och kopierat texten innan jag klickade på "Publicera". Så snopet. 😐

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

målle
2/5/15, 3:32 PM
#199

Jag måste hitta hit igen! Hur fasiken gjorde jag då jag hittade hit först? 

Hur hittar jag min inre röst/känsla igen..? Kan vi gruppmeditera mig tillbaka? 🤔

szirius
2/5/15, 3:37 PM
#200

hen bad att få inlägget borttaget Sjöstjärna…

[Kathja]1
2/5/15, 3:43 PM
#201

Hitta vart Målle? 🤔 Du är ju där du är där du är. 😉Och det är precis som det ska vara. 😍

Sjöstjärna
2/5/15, 3:46 PM
#202

#200 Och jag som skrev ett så himla bra svar alldeles i onödan. 😕 😉

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Annons:
målle
2/5/15, 3:49 PM
#203

Kathja men jag vet inte riktigt om jag är nöjd med det. Känner mig förvirrad, långt ifrån någonting…det är något som rör till det för mig just nu..men i exakt samma sekund nu som jag skrev den sista meningen insåg jag att det är det du menar. Jag är just DÄR just nu och så är det ju…Jahapp, då ska jag bara se till att stanna upp nu och andas och försöka att bara vara i det nu.

målle
2/5/15, 3:51 PM
#204

#202 Sjöstjärna det känns som det kan vara inlägget jag skrev som jag ångrade att jag skrev och ville ta bort och fick borttaget. Förlåt i så fall om det var mitt inlägg som du svarade på i onödan!

[Kathja]1
2/5/15, 3:55 PM
#205

Bra Målle! Andas 😍 Allt är alltid just som det ska vara, även om det kan vara svårt att se och vilja se ibland. I detta ditt förvirrade tillstånd skapar du nästa steg i livet, i ett förvirrat tillstånd hittar du saker att släppa, du hittar nya vägar att vandra, du skapar ditt nästa nu. Det gäller bara att inte kämpa emot och vara i villfarelsen att något är fel. Försök bara att flyta med och vara uppmärksam på vad som kommer till dig. 🌊

målle
2/5/15, 4:07 PM
#206

😍 Kathja

Sjöstjärna
2/5/15, 5:51 PM
#207

#204 Visst var det så. Jag kan förstå att du ville ta bort det igen, samtidigt känns det som om du skulle behöva bolla frågan för att komma vidare i dina tankar och det var det som jag försökte hjälpa dig med i mitt svar, det var därför jag blev lite snopen när texten försvann. Men det är inget du behöver be om ursäkt för, är det meningen att jag ska skriva de sakerna till dig så får jag säkert fler tillfällen att göra det. 🤗

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

målle
2/5/15, 7:27 PM
#208

#207 Sjöstjärna, tack för omtanken. Jag tror jag var lite för hastig med det där inlägget. Jag var inte redo för det ännu men jag håller med om att frågan måste bollas. Jag återkommer nog med frågan när det är tid för den. Annars kan du skicka mig ditt svar i ett privat meddelande, om du skulle vilja.

Sjöstjärna
2/5/15, 8:15 PM
#209

Jag önskar jag hade kopierat min text innan jag skickade den målle, men nu försvann alltihop och det var för långt för att jag ska minnas det så tyvärr kan jag inte pm:a dig vad jag skrev. Men när du känner för att ta upp frågan igen får du gärna pm:a mig dina tankar så ska jag gärna agera bollplank. 🙂

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Annons:
MissInAction
2/5/15, 9:51 PM
#210

Hej målle! Har ingen aning om vad du har delat tidigare idag men du får en kram av mig 🤗

Och ja målle - vi har ju fortfarande våra gruppmeditationer! ♥ Jag tänkte fråga om det här faktiskt… tycker folk att vi ska ha något särskilt tema den här veckan eller ska vi köra på som vanligt? Glad

Wiee lönen kom idag! En dag tidigare än vad jag räknat med 🥳
Och tänk, imorgon är det fredag igen!! Jisses vad tiden flyger fram. Vi är inne i februari och om en månad är det Vasaloppet. Det är snart våååååår!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2/5/15, 10:32 PM
#211

Trött.. Men vilken LOA dag, shit vad saker gått i lås och grejer jag önskat kommit till mig. Det går bra nu!!! PS mindre grejer, inte stora drömmarna, hehe lika bra att nämna det kanske DS

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2/5/15, 11:41 PM
#212

God morgon på er!!!! Här var största nyheten igår att det skulle bli jättemycket snö! OCH så blev det ingen  snö alls,, så dagens morgonnyhet är att det INTE blev någon snö,,haha

Ja, målle, du är där du är,, och det behövs säkert lite kontrast  för att du ska ta dig upp ett snäpp,,, bolla gärna med oss  även om du inte går in konkret på det som   känner behöver bollas,,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2/6/15, 4:31 AM
#213

Sitter på tåget in till Tokyo! På väg mot spännande möte!! Bruno Mars i öronen:) Solen och Jag skiner!!!!! Nattetid är det månen och Jag som skiner!!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2/6/15, 6:56 AM
#214

🤗 Målle förstår är det är lite expansion hos dig nu. 

Jag måste berätta om flödet i går. ALLT kom till mig! Jag har funderat lite på att skaffa Icebuggs (skor med fasta dubbar i) men inte kommit till skott, jag skulle ha köpt mascara en längre tid, men gillar ju inte att shoppa. 

Så igår var det så vackert väder så jag och en arbetskamrat tog en lunch promenad - hon gillar skor och ville gå och titta i en REA affär, naturligtvis hade dom Icebuggs, fast inte min storlek - de skulle komma hem idag. DÅ ska jag i alla fall gå förbi samma butik för jag ska hämta skor hos skomakaren. 

Jag fick ju ändrad Frisör tid för det passade bättre för min frisör, det var helt ok för mig, passade och rätt bra så slipper jag stressa i dag. Jag tänkte att jag skulle hinna handla innan jag åkte till honom. Jag fastnade i jobbet och kom iväg lite sent - så då tänkte jag hmm nu hinner jag nog inte handla, men det är väl ok. Det tog 10 minuter - så ringde han och sa att han blev 20 minuter sen - perfekt! Då hann jag handla och t.om tanka bilen. 

Gissa vem som sen fick en mascara - för att det var utgående varor 😎. 

Då ska ju även tilläggas att jag redan vaknade i en underbar vibb!! Nice att få det bekräftat. 

Ikväll blir det AW och i morgon blir det snölek och middag med familjen. 

Ha en härlig dag alla!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2/6/15, 7:12 AM
#215

#195 😂 underbart!!! Ännu en bra start på en bra dag!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2/6/15, 7:25 AM
#216

Yes!!!!! Har haft de bästa mesta inspirerande möte med reklamfirman som ansvara för ett vissat svenskt företags konto!!!! Såååååååå kreativa människor och jag är med och skapar!!!! Sååååå kul!!!! Borde nog bubbla av mig i bubbeltråden Självklart Loa. Helt och hållet!!!! Hade ju också självklart bästa Loa konversation med m innan mötet,,,, vi är back :) och skrev ju bästa blogginlägg i morse om att vara sann och leva i sanning,,, och då kommer ju allt bara så där !!!! För mina vibbar är superduper just nu!!!!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Skorpion76
2/6/15, 7:35 AM
#217

God morgon fredag!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[Kathja]1
2/6/15, 8:59 AM
#218

#211 Varför i hela friden var du tvungen att poängtera att det var "mindre grejer, inte stora drömmarna". 🤓 Grejer som grejer! Tacka och ta emot. Det är härligt att vara i flow. Jag är där mycket med men har en man som svänger så det räcker för ett helt kompani för tillfället så det är bra träning i att hålla min vibb när han är någon helt annat stans. 

Idag ska jag iaf utnyttja min lediga dag till att åka till Göteborg, fika med en gammal vän som har fått en son tillsammans med min yngsta dotter. Sedan blir det nog en sväng om en annan gammal väl tror jag. Så en social dag står på schemat. Och innan det ska jag testa på access bars, det ska bli intressant att se vad det är. Kändes som att det var något jag skulle göra så det är ju bäst att lyda.

Men först lite te-stund för att komma i fas med mig själv innan jag ska piffa mig lite.

målle
2/6/15, 9:26 AM
#219

#209 Sjöstjärna, tack, det låter jättebra! Kommer alldeles säkert använda dig och fler av er här som bollplank! 🙂

#210 Hej MissInAction! Tack för kramen! Right back at ya! 🤗

#214 Otroulig, ja jag borde ju förstå det själv med tycker jag, men tur jag kikar in här nu igen så jag får en påminnelse om alla de bra verktyg jag tycks ha lagt på hyllan för ett bra tag sedan. Dags att damma av dessa nu! Expandera mera! 😃

P.S. Herregud vad jag saknat er! Varför slutade jag logga in här? 🤔

szirius
2/6/15, 11:20 AM
#220

helluuu alla finisar, här blåser det isande vindar och golven är kalla🥶 så jag har krupit upp med ett täcke en stund.🌈

#218 fika med en gammal vän som har fått en son tillsammans med min yngsta dotter.

Kathja, är det jag som är virrig när jag läser det här, eller har du glömt att berätta att du har barnbarn? 🤪😃

Otroulig
2/6/15, 1:16 PM
#221

Ja #220 då borde hon fika med dotterns svärmor, typ. #218 haha, jag tänkte oxå att det blev lite tokigt, men det jag ville undvika var att ni skulle gå igång och gratulera till huset och mannen ;)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2/6/15, 1:28 PM
#222

Hahaha! Ja jag tänkte exakt samma sak szirius… läste om den där meningen många gånger 😂
Kunde väl ha sagt fika med svärson isf, haha! Snurrigt…

Men Otroulig. Det kanske är precis det vi ska göra! GRATTIS till huset och mannen!!!! 🤗🥳✨❤️🏆

Åh, även här på forumet har jag Nissan-reklaam när jag surfar på jobbet.. 😂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2/6/15, 1:32 PM
#223

nja, det blir ju, enligt meningen,  så att dottern är tillsammans med Katjas gamla vän väl, o vännen o dottern har fått en son ihop ? Fast hon menade nog som du skriver, att det är dotterns pojkväns mamma hon fikar med… Skitsamma!!!! 😂🎂☀️🐖 Hoppas att du har KUL Kathja! 🤗

Här är vi segare än segast, min energikompanjon solen gömmer sig o både jag o maken har lite issues idag att få saker gjorda…en förmiddag av massa UNNANDE, haha ,har ni sett det klippet från Tabita? 😂

Ibland blir jag inte klok på mig själv, när jag drar igång olika rensarprojekt…samtidigt i hela huset…🤪…ni kan ju gissa hur det ser ut…💣kartonger o påsar överallt som ska ner i källaren, utdragna garderober som ska omorgansieras osv osv, det ser ut som "häj kom o hjälp mä" som man säger på norrländska…men det blir ju bra…tids nog😉

Snart ska jag iaf dra av mig mina alladinbrallor ( Kathja 😛) o hoppa i ett par jeans o kamma på mig lite mascara innan jag drar på city-tur.😎

Tips på helgmat mottages gärna, helst veggo…tror det blir thaigryta i morrn iaf…

Annons:
Skorpion76
2/6/15, 1:48 PM
#224

Hej hej, kom in till mig och titta ett slag!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

MissInAction
2/6/15, 2:12 PM
#225

Veggolasagne är ju gott 🤤
Eller paj med massa grönsaker och ostar! Typ paprika, champinjoner, fetaost.. vad man nu gillar.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Skorpion76
2/6/15, 4:23 PM
#226

God fredag eftermiddag!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

MissInAction
2/6/15, 4:31 PM
#227

Goooood eftermiddag! 😃🥳
Snart tar jag helg!!

Vilken fin eftermiddag det har varit sen. Snöstorm i morse, sen började det klarna upp mitt på dagen och eftermiddagen har varit helt klar, jättefin solnedgång och solen är ju uppe så länge nu! 😍


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Skorpion76
2/6/15, 6:42 PM
#228

#227 Det gör jag också!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[Kathja]1
2/6/15, 11:37 PM
#229

#220 Ha ha, nej jag hade bara glömt två ",". Jag var och fika med en gammal vän ,som har fått en son, tillsammans med min yngsta dotter. Men det var du intressant att se hur mycket energi ni lade ner på att tolka det där! Trevligt hade vi iaf jag, min dotter, en vän och hennes son. 😉

SHIAWASE
2/7/15, 12:46 AM
#230

haha,, Kathja,,, jag tänkte ju också att du  har blivit mormor,, och huuuur kan du ha undgått att berätta det!!!! haha,, tack för klargörandet!!!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Skorpion76
2/7/15, 6:07 AM
#231

God morgon!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Theleonora
2/7/15, 9:42 AM
#232

Haha Kathja, jag läste också men tyckte det var för krångligt att reda ut, lite som dubbelnegationer för min del så jag släppte det :). Underbar morgon, underbar dag! Jag väljer tacksamhet idag! Och ease och flow! Nu ska här bodypumpas ;)


[Kathja]1
2/7/15, 9:44 AM
#233

Så går det när det går för fort. Dagens insikt blir därför att kommatecken är en bra uppfinning och de bör användas.  🤓

målle
2/7/15, 2:03 PM
#234

Hoppas ni alla har en trevlig lördag! Det har jag! Vaknat upp med min kärlek bredvid mig, åt en mysig tv-frukost. Han klättra upp på taket och jag gick promenad. Ikväll ska vi äta pizza och dricka vin och mysa ännu mer. Och det bästa av allt är att jag även får somna med min kärlek bredvid mig! ❤️

Otroulig
2/7/15, 2:23 PM
#235

Halloj, här är det full fart helt plötsligt. Gammal arbetskamrat kommer på spontan besök och sen blir det pulka åkning och ikväll blir det middag hos en vän. I går after work. Vet inte vad som hänt - men jag har tydligen kommit in i en social fas. 

Målle det låter mysigt ❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Sjöstjärna
2/7/15, 2:56 PM
#236

Det låter som om ni har en bra lördag, härligt! 🙂 Jag har haft ovanligt mycket energi ett par dagar nu, fortfarande långt ifrån så mycket som en "normal" 🤐😉människa man mycket för att vara jag. En massa småsaker som skulle varit gjorda för längesedan har bara rasslat till och så var det klart. 😮 Jag tackar så innerligt mycket för min återfunna energi och ser det som ett första steg i en fortsatt positiv utveckling, både på det området och alla andra områden. 🙂

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Otroulig
2/7/15, 2:59 PM
#237

Men jag med Sjöstjärna, en massa gamla surdegar som helt plötsligt blivit lösta! Uppdateringar på datorn som jag klickat bort i månader, skor som behövt blivit lagade i ett år har blivit fixade. wifi som jag tjatat om i nåt år har jag fixat…mycket som bara släppt känns det som 🥳

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Sjöstjärna
2/7/15, 3:02 PM
#238

Tjohoo, nu händer det!!! 🥳 😃

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

[Kathja]1
2/7/15, 3:33 PM
#239

Härligt att höra hur det rasslar till i alla hörn! Här rasslar det inte så mycket idag, är lite trött efter min väldigt sociala dag igår, men ett är säkert att så vill jag ha det ofta. Jag gillar att prata om stort och smått i alla olika sammanhang. Idag är det mest soffhäng. Kom just in från en promenad men attans vad det blåste kallt, trots att det är +5 grader idag. Nu börjar iaf solen att kika fram vilket är skönt.

Men jag håller absolut med om känslan av att både det ena och det andra nu har lossnat och att mer är på G. 🥳

MissInAction
2/7/15, 3:37 PM
#240

Vad mysigt målle! Underbart att somna och vakna bredvid kärleken ❤️☀️

Önskar jag också hade en mysig lördag! Det har varit grått hela dagen, nu är det om möjligt ännu gråare och har börjat regna. Jag kom precis hem. 

Blev väldigt off nu då jag betalat hyra och räkning. Så lite pengar kvar på kontot OCH jag lyckades först inte föra över pengar till mitt svenska konto för att betala räkningar där.. nu verkar det gå men då ska de ha en serviceavgift på 25€!!!! De jävlarna!

Orkar inte 😢är så evinnerligt trött på att det ska strula med internetbankerna här och sen böket med att föra över. Och att jag bara upplever det som att pengarna rinner mellan mina fingrar.. 

Någonstans VET jag att allt jag ger, kommer tillbaka. Det är en naturlag. Balans. Men mina tankar är mer fokuserade på utgifter än på upplevelser tror jag.. det jag får ut av användandet av dem. Eller jag vet inte. Få saker kan få mig så ur balans som att se kontot bara tömmas. 

Och jag har sett fram emot att träffa folk ikväll, spelkväll i en mysig bar i Gamla stan… men nu har jag bara NOLL lust… vill bara ligga hemma och tycka synd om mig själv. Kanske kolla på någon romantisk lättsam film?

Jag vet inte 😢💔 Hjälp?

Hela mitt belief system kring pengar behöver ju ändras, och jag trodde jag hade kommit längre. Men tydlgen inte? Jag vet inte hur jag ska komma vidare. 

Vet bara att jag måste, och KAN förändra hur jag ser på ALLT i livet!! Och bara då kan det bli förändring. Jag kan tänka annorlunda och förvänta mig annorlunda. Och ändå faller jag tillbaka till "nu rinner pengarna iväg".

ARGH!! 💣😡😭

Nu ska jag ta en dusch och se hur jag känner mig efter det. Behöver äta också.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Sjöstjärna
2/7/15, 4:25 PM
#241

#240 Det där med synen på pengar och ångesten när det rinner ut mer än det kommer in har jag brottats med länge och gör lite fortfarande ibland, men jag har kommit en god bit på väg där så det är sällan jag blir så fullständigt sänkt av min ekonomi nu längre som jag lätt blev tidigare.

Jag tror jag har sett alla Hicks-filmer om pengar minst två gånger och till slut så har det nog börjat fastna, för även om min ekonomi inte är bättre (än) så har jag en känsla av att pengar är på väg in, att jag har krattat för det och det är på gång, jag behöver bara ge mig till tåls lite till. Under tiden så fokuserar jag på att det är flödet av pengar som drar till sig mer pengar och att flödet i sig alltså är något positivt.

Jag tar tacksamt emot alla pengar som kommer till mig och tänker med förtjusning på allt som de kan göra för mig. 🙂

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Skorpion76
2/7/15, 4:44 PM
#242

God kväll!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[Ellabella347]
2/7/15, 5:13 PM
#243

En klok sak Jesus sa : Om nån slår dig på högra kinden , så vänd den andra mot honom. Det visar att du inte kommer hämnas.

szirius
2/7/15, 6:34 PM
#244

# 243 ja, eller att du vänder blicken, tar bort fokus från "käftsmällen" o tittar åt ett annat håll

Ja ni go vänner, pengar, haha…väldigt mångas tema😉…man kan reda ut blockeringar på massor av olika sätt, för mig satt nog mkt i 1 chakrat, för efter den super-rensningen med en veckas diarre🤐och många aha-upplevelser o omfamna o läka gamla saker så har det verkligen börjat flöda🌊…och det var alltså många ÅR sen sist☝️…o det intressanta är att så mkt sitter i huvudet, för även om skillnaden inte är ENORM rent materiellt, så  känner jag mig så mkt lugnare, tryggare, säkrare, modigare, ja mer positiv på så många sätt…vilket också genererar fler möjligheter både till att få in mer men också spendera mer på roliga saker 🙂. Det jag märker är att det stämmer att ju mer jag har att vara tacksam för, desto mer får jag att vara tacksam för…man behöver bara "hitta in" i den virveln.

Jag tycker inte att det är en negativ sak att " behöva jobba" för pengarna - det är snarare en rolig kreativ träning att hitta på olika sätt att dra in pengar på - alla bäckar små - man delger sina tjänster, det man har talang för o som kan hjälpa andra, i utbyte för pengar.  Innan jul fick jag tex passande nog 😎småjobb som att sy o virka prylar, helt perfekt! Att ligga på en strand o sippa på en drink o bara låta pengar rassla in " av sig självt"  har jag insett inte är grejen som gör mig lycklig, jag tycker om att leva, att samspela med andra, att känna att jag är delaktig i processen.

Du svarar ju själv på vad som slagit lite knut Missi, du har givit fel fokus på hela ekonomifrågan…mer oro o bristtänk än se vad du får och har…..du som är så duktig på att göra tacksamhetslistor🏆, kan du inte vända på steken o se vad otroligt mkt du faktiskt FÅR för de räkningar du betalar. Att det sinar rejält på kontot efter alla inbetalningar är liksom ganska naturligt o fungerar så i de flesta hem 😉, men tänk vilken RIKEDOM vi lever i, att ha ett varmt hem, vatten i kranen, internet o telefon, ja alla dessa saker kan man mjölka, inte ta dem för givet utan stanna upp o skänka dem en stunds tacksamhet under dagen. Fundera på allt du ändå GJORT under månaden…det behöver inte ha exakt med pengar och utgifter att göra, men allt som fått dig att känna dig fri o lycklig…du har strosat i gamla stan…i nån galleria tror jag du nämnt…suttit på nåt café…njutit av ditt nya jobb  där du trivs osv.

Sen tänker jag på det Mandra beskrev, att vad vi värderar mest ligger högst upp…kanske inte god ekonomi ligger där…kanske det är hälsa eller självkärlek eller nåt annat? 

Otroulig🥳aaaah, känner precis igen känslan🤗, be och du skall få! det hände ju för mig i våras, att gå från sitta hemma men vara rätt nöjd med det, fast önska mer fart -  till att få fler vänner, fler inviter, händelserika helger, fart o fläkt , o vara ÄNNU mer nöjd ! Alltså från mars 2014 till nu har mitt liv förändrats på sååå många plan! Wow! Och det känns som det bara var att jag " la rören" då…nu kommer fortsättningen!

Annons:
Skorpion76
2/7/15, 7:48 PM
#245

Dags för mig att säga god natt!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

SHIAWASE
2/8/15, 7:12 AM
#246

Självklart dyker denna upp på min FB

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2/8/15, 7:12 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#247

Självklart dyker denna upp på min FB

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Skorpion76
2/8/15, 7:15 AM
#248

God morgon!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

målle
2/8/15, 11:04 AM
#249

Är det fler här som påverkas av fullmåne?

Otroulig
2/8/15, 11:15 AM
#250

Jajamen! Ibland mer ibland mindre. Har ofta svårt att sova eller sover oroligt och drömmer mycket.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

målle
2/8/15, 11:41 AM
#251

All info jag hittar om folk som blir påverkade av fullmåne handlar om att de har problem med sömnen, men jag märker mest av att jag någon dag innan fullmåne blir otroligt grubblande, ledsen, nästan deprimerad. Ibland märker jag inget alls men fullmånen som var nu tidigare i veckan påverkade mig oerhört mycket! Men sömnen tycker jag fungerade som vanligt dock 🙂

Annons:
szirius
2/8/15, 11:48 AM
#252

Målle - för mig är det ofta en utrensningstid, lite likt pms, saker som skaver lite under ytan kan flyta upp så jag får chans att bearbeta och komma fram till saker, se klart på det och släppa! Så se det som en gåva, kolla vad det är för känslor, var de kommer ifrån, om det kanske finns nåt du behöver förändra i ditt liv? 🙂

2 nätter i rad nu har jag fått jobbideer,  så jag har klivit upp o antecknat i rasande takt. Så man kan få en energikick fylld med inspiration av fullmånen också.

målle
2/8/15, 12:09 PM
#253

#252 szirius, nog blev det en utrensning för mig med denna fullmånen! Ojoj! Och det var väl meningen med det denna gången.

Skorpion76
2/8/15, 1:25 PM
#254

Nu börjar det visst bli läge för ett nytt plank Här kommer det!
http://lawofattraction.ifokus.se/discussions/54d755728e0e743a69001185-klotterplank-38?discussions-1


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[Kathja]1
2/8/15, 3:10 PM
#255

Ordning och reda på dig Skorpion!

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: