Annons:
Etikettmanifesteringar
Läst 1813 ggr
Livscoachen
2015-01-05 12:26

Insiktsfull berättelse om tankens skapande

Jag blev otroligt insiktsfull även fast man tycker sig veta allt om law of attraction så insåg jag att en sak jag gjorde för skojs skull inte bara var något som finns därute i omgivningen. What? 🤔😃Tänker ni nu väl, men nu ska jag berätta..

För någon dag sedan var jag inne på healing iFokus, jag brukar inte hänga där vanligtvis men tyckte det där såg ju roligt ut med intuitionsövningar, så jag gjorde  4 stycken på samma dag och fick rätt på 3 den dagen, kände speciellt den dagen hur uppkopplad jag var till alltet med på nåt sätt och hade en stark tro. Så då eftersom jag svarade rätt först då fick jag äran att skapa en tråd dagen därpå och det ni även ska komma ihåg, en VIKTIG poäng! Det är att jag sett i en massa av de där intuitionstrådarna att det rätta svaret har oftast fått flest rätt eller legat i den högre spannen eller legat 50/50 mot nåt av de andra svaralternativen. Så då var det min tur att lägga ut en frågeställning, jag frågade " vad ska jag göra de kommande timmarna? " Hade med jobba, plugga, gå på lekland och ta bort julsaker" Plugga var rätt, även det  jag sysslar med idag 😎 plugg plugg o plugg! Men till saken, ingen gissade rätt 😮förutom en ynka och folk började lite skämtsamt ifrågasätta om jag verkligen hade sagt rätt sak, det var bara 1 enda som gissade rätt men enligt de andra trådarna så brukar det alltid vara tvärtom. Jag började känna mig nästan som skyldig, typ de tror inte på jag sagt rätt i efterhand 🙂Men insåg den skapande komponenten som faktiskt gör ifall ett intitutionstest fungerar eller inte, eller fungerar gör det alltid men precis när jag skapade testet så tänkte jag med mina tankar, med en övertygande känsla att jag kunde lura de att tro typ plocka bort julsakerna eller någon annat alternativ skulle vara rätt. Jag var övertygad om att de inte skulle gissa rätt så lätt! Helt övertygad. Det som är ironin för man skapar ju det man verkligen tror, och därför blev väl alla förvånade med att ingen svarade rätt nästan, plus att jag nog kan tänka mig att de andra som skapar de trådarna tänker att vem får till rätt svar denna gången! Spännande att se eftersom de flesta som skriver där säkert hänger där lite oftare än jag och då har de en inställning att skapa rätt svar med plus att den som gör testet skasåklart  tro de kan hitta rätt svar med.

Men det är fascinerande när man inser hur man skapar på alla nivåer  hela tiden i sitt liv och verkligen ser skillnaden så att ha en bra intuiton handlar det inte om i grund och botten ifall den som gjort testet har bestämt sig för att tro något annat när det gäller en frågeställning, men däremot att hitta svaret inom sig själv och hitta en väg framåt i sitt liv då fungerar alltid intuitonen. Man skapar sitt eget liv hela tiden, de som tror på en sak har skapat det, den som tror på en annan sak har skapat det i deras liv. Det gäller allt ifrån, övernaturliga saker, den här planetet, universum expanderar hela tiden för vi observerar den, till den dagliga vardagen.

Men oavsett, vi är här för att ha roligt under tiden som vi skapar!☀️✨🙂Så enjoy!

Annons:
Älvan
2015-01-05 13:48
#1

Jag gjorde för kanske 1 år sen dessa intuitionsövningar. Tror det var 8 dagar i rad jag hade rätt. Jag räknade ut en sannolikhet för det att hända och det var typ 1 på 25000 om man svarade slumpmässigt. Efter jag läste frågan såg jag direkt en bild på svaret i huvudet och kunde sen kolla alternativen och fick då rätt. Exv var en fråga vilken färg soffan var hon satt på. Då såg jag först vinröd och sen rosa. Som tur är fanns bara alternativet röd så det blev rätt. :) eftersom jag fått flera färger frågade jag trådstart om det. Hennes svar var att soffan är vinröd och hon hade rosa tröja på sig. :) Jag har aldrig övat sånt här och visste inte att jag kunde. Svaren och bilderna kom spontant o lätt. Efter jag kommit på detta med att jag svarat rätt i så många dagar i rad och förvånats av det hela klarar jag inte längre frågorna. Jag tror att jag bara skulle bli medveten om att all kunskap finns därute och om vi vill kan vi koppla upp oss. Detta är ju helt ovetenskapligt och gick helt emot vad jag trodde 1 år sen. Nu vet jag bättre och min guidning har lyckats överbevisa mitt ego.

MissInAction
2015-01-05 15:42
#2

Det var ju lite lustigt ändå, tycker jag 😛kul skapande!! Och jag gillar din teori om de som vanligtvis hänger på den sajten och du som inte gör det. Kan säkert ligga något i det! Häftigt.

Det här visar väl också vikten av att vara närvarande i det vi gör, härvarande som vi ibland säger. Då blir det vi skickar ut "renare" än om vi går med tusen saker i hüvet hela tiden och gör tio olika saker samtidigt. Faaaast det kan ju vara skönt det med - så länge man mår bra, antar jag 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2015-01-05 21:14
#3

#0 det får en ju att fundera på hur mkt automatiska tankar man tänker som man omedvetet manifesterar😉, jag kan själv komma på nu hur jag kan tänka " ingen idé att jag försöker berätta, hon kommer ändå inte att förstå" 🤐. Och så tänker man sen att oj, vad intuitiv jag är, jag VISSTE att det inte skulle funka…eeeh..eller så har man manifesterat sin föreställning😇..inte alltid lätt att hålla koll på vad som är vad…

Livscoachen
2015-01-06 10:08
#4

haha precis man gör nog så oftare än man tror 🙂

 jag såg några härinne pratade om att det är vanligt att det blir stora dippar och att flera hade tyckt så just på det här forumet, för när de är på den högre frekvensen känns dippen större, och pratar som att det är vanligt. Då har man även skapat det om man tror det är vanligt. Lite som automatiserade tankar för alla härinne vet ju man skapar själv men ibland tänker man inte på vad man skapar. För man kan vara glad men även ha balans i kroppen man skapar ju vad man vill 🙂

szirius
2015-01-06 14:33
#5

#4 jadu, det är inte helt enkelt att veta vad som är vad, som sagt😉….vi jämför ju lite erfarenheter härinne, som man haft var för sig, men visst kan det bli så att man tar det för sanning och så blir det en manifestation att det är " så det funkar". Så
 är det ju med precis allt.

Fast just den grejen är ju också att kunna avdramatisera negativa tankar, att kunna lyfta dem lite ur sitt sammanhang, de kommer och går, det är helt ok, och dipparna är inte lika djupa som innan, det ger ju en känsla av att man rör på sig, expanderar, - och att negativa tankar som dyker upp då och då är inget man behöver hänga upp sig på…det skapar en bättre energi än att tänka" fasen, nu har jag skapat negativa tankar, jag suger på det här"

Livscoachen
2015-01-06 19:56
#6

Ja det är nog som du säger 🙂 vissa kanske gör orden sanna medan andra inte gör det utan istället tar sig uppåt. Det är egentligen inte orden som är skapande heller, utan känslan säger jag " strulpelle" och känner känslan av sann glädje då blev det inget negativt skapande av ordet.

Känslan är det som skapar och det vet ju alla härinne, men intressant att prata om ändå 🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: