Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1472 ggr
[Synnerlig]
2014-12-28 22:32

Hur påverkar mina signaler min önskan?

Nu sitter jag här och funderar på hur detta med law of attraction verkligen fungerar. Jag har suttit och pratat med min sambo och han säger att "lika attraherar lika", alltså om jag sitter och visualiserar någonting så kommer det att skickas i väg "signaler" som matchar det jag vill ha och då kommer det på något sätt att komma till mig. Först och främst, stämmer detta påstående? :)

Men då undrar jag hur det är fysiskt möjligt? Betyder det då att jag skulle kunna sitta inlåst i ett rum tillsammans med en liten låda och i den lådan så ligger det ett äpple. Så om jag verkligen visualiserar att jag har äpplet i min hand, skulle då äpplet i lådan då kunna hoppa ut ur lådan och upp i min hand?

Jag förstår ju att detta inte går, men det är lite så det låter för mig, som att det är någon typ av telekinesi och sådant tror inte jag på :P

Hur fungerar det alltså? Vart försvinner mina signaler som min hjärna skickar ut? Ut i universum? Och sen då? Till en annan människa som tänker "jag får helt plötsligt känslan att jag ska ge en kvinna i Sverige 250 miljoner kronor".

Jag vill verkligen inte låta nedvärderande på något sätt! Jag tror ju egentligen på LoA, men jag känner bara att jag vill att någon ska förklara just detta för mig för min hjärna  verkar inte vilja förstå hur det kan fungera :P

Hoppas att någon förstod min fråga och kan försöka förklara för mig :)

Annons:
SHIAWASE
2014-12-29 05:36
#1

Det viktiga är att känna!!! inte tänka!

När det gäller äpplet, så VISST är det möjligt, MEN du skriver ju redan i ditt inlägg att du "förstår att det inte är möjligt" , så blir det självklart omöjligt att manifestera eftersom det är vad du TROR, det är vad du skickar ut till UNIVERSUM,, Jag VILL manifestera ett äpple MEN jag TROR att det är OMÖJLIGT.

Universum svarar,, VI skickar tillbaka det du TROR, nämligen att det är OMÖJLIGT att manifestera ett äpple.

OCH inget äpple kommer att dyka upp!!

Vi behöver inte förstå HUR det fungerar, men hitta tilliten ATT det fungerar ,, göra det till VÅR sanning!

Steg för steg,,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Livscoachen
2014-12-29 07:33
#2

Känner du dig lite skeptiskt till att det ens fungerar kika på de vetenskapliga bevisen som visar på hur tanken skapar det kan hjälpa dig att tro det verkligen är sant

[Synnerlig]
2014-12-29 08:23
#3

#1 Jag tror på att med våra tankar så kan vi på något sätt styra till att saker och ting händer, men jag tror inte på att jag med tankens kraft kan få fysiska föremål att röra på sig själv, vilket jag på något sätt kan tycka att det låter som att man ska kunna göra. Hoppas du förstår vad jag menar :)

#2 Ja, jag är ju helt ny när det kommer till LoA och jag är ju en sån där sjukligt skeptisk person, men jag vill så gärna tro på detta och jag tror på det till en stor del, för det låter logiskt. Men det finns ändå en del av min som tvekar lite. Jag ska forska vidare :) Jag tänkte lyssna lite på Abraham Hicks nu :)

SHIAWASE
2014-12-29 08:38
#4

Synnerlig! Lyssna på AH, forska vidare!!! Faktumet att du VILL tro, visar bara att ditt inre JAG, ditt HÖGRE JAG, försöker tala om för dig hur saker och ting faktiskt fungerar!!!! MEN ta det lugnt, låt allt sjunka in ,,,, ta till dig det som känns ok!! Och läs GÄRNA igenom tidigare inlägg och artiklar!!KRAM!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Älvan
2014-12-29 09:20
#5

Enligt attraktionslagen ger universum dig lika lätt 1 krona eller 250 miljoner. Det är ditt motstånd som ökar vid en önskan på 250 miljoner. Det är lättast att börja träna LOA på "små saker" just för att vår hjärna är inställd på vad som den finner sannolikt, därför följer känslan efter och vi sänder egentligen önskningar med känslan. Om motstånd ligger i känslan blir det svårt att få ta emot önskningen. Jag övade länge på tomma parkeringsplatser. Jag visualiserade en tom parkeringsplats och den härliga känslan att gå så kort bit från ytterdörren! Till slut funkade det varje gång. Förut fick jag leta parkeringsplats upp till 40 min. Nu parkerar jag utanför ytterdörren. Utom en gång då jag var påväg hem och såg min vanliga plats i huvudet. Då "såg" jag att den var upptagen men platsen bredvid var tom. När jag kom fram så var det precis så. :) Nu manifesterar jag större saker. Oftast inte "saker" utan känslor. Exv jag vill känna gemenskap osv. Då är önskningen mer fri och jag känner gemenskap på många sätt när jag får den. Exv en fin kontakt med en tiggare. Jag vill inte ha massa saker. Jag vill leva fullt ut och vandra min tänkta livsväg. Expandera och utvecklas. Så funkar LOA för mig. Och det funkar. Och ibland känner jag tyvärr. Eftersom jag inte alltid manifesterar det jag egentligen önskat. Rädsla manifesterar jobbiga saker pga attraktionslagen inte hör ordet "inte". Går man runt hela dagarna och är rädd för något händer även det. Men då ser jag det som kontrast för det jag vill istället och det är också värdefullt.

Livscoachen
2014-12-29 10:09
#6

#3 Ja jag var precis som dig, lite skeptisk :) men det är klokt att du forskar vidare i din egen takt och tar till dig det som känns rätt just nu vilket #4 nämnde. Det är faktiskt ett bra sätt att öva sig på att se hur det fungerar genom att önska sig mindre saker vilket #5 beskriver. Faktiskt så kan det vara en bra start att börja reflektera över sig själv och allt du har just nu de positiva sakerna och fundera på hur du tänkt kring det området tidigare i ditt liv och även om du vet av något du saknar just nu, vad har du för tankar kring det området? För du har skapat allt du har och upplever i ditt liv. Du kan även börja reflektera över nuet, varje dag som går. Vad händer en dag du är på strålande humör? Vad händer om du är på riktigt dåligt humör? Att börja reflektera kan få dig att se att känslan skapar ett visst flöde i ditt liv. Hicks var min favorit väldigt länge❤️ Det ska bli kul att se när du får nya insikter framöver :) må gott!

Annons:
Upp till toppen
Annons: