Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 973 ggr
[Synnerlig]
12/27/14, 6:07 PM

Hjälp med två funderingar kring LoA.

Jag är ny när det kommer till LoA och jag har lite funderingar som jag hoppas att ni ska kunna hjälpa mig med :)

Min första fundering är: det finns ju tre steg att ta om man ska få det man tänker på: 1) Önska, 2) Tänka, 3) Ta emot. Men hur gör man för att göra sig redo till att motta det man önskar sig? Hur ska man tänka? Måste man gå runt och tänka på det hela tiden? Man vet ju aldrig hur lång tid det kan ta innan man får det man önskat sig :)

Och min andra fundering är: vad gör jag om jag råkar tänka en negativ tanke eller råkar säga/tänka något på ett negativt sätt? Ska jag så snabbt som möjligt "ändra min beställning" hos universum till något positivt? :P

Annons:
[Kathja]1
12/27/14, 6:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Hej och välkommen hit! 

Egentligen så handlar det om att -  veta vad man vill (önska) - känna det man önskar (fast oftast säger man tänka, men det är känslorna som skapar eftersom allt handlar om energi) - sedan släppa önskan fri (alltså vara lugn i att allt är i sin ordning och allt kommer att ske) - sedan tillåta (alltså vara öppna för att ta emot).

Det är den enkla förklaringen. 😎 

Sedan gäller det att ha ett fritt flöde av energi, det är att tillåta. Att vi rensar bort i alla eventuella blockeringar som kan stå i vägen för våran önskan. Ta tex att vi önskar bättre ekonomi, men ser pengar som något dåligt, eller något som bara andra får. I de tankarna finns det blockeringar i det naturliga flödet.

Sedan behöver du inte alls tänka på din önskan hela tiden, framför allt därför att då är det lätt att man fokuserar på bristen, alltså att du ännu inte har det du vill ha, Önska en gång och gör sedan annat. Det viktigaste är faktiskt att i allt som är sträva efter att må bra  - "må bra" energi är det som smidigast drar till sig det du vill ha. 

Så egentligen inte något fokus alls på vad du vill ha, utan på hur du mår. Men det är ingen fara att tänka eller känna något annat, något som går emot din önskan. Det finns en viss fördröjning så du pajar inte allt bara för att du dör en stund tänker något "negativt".

Har du inte kollat in Abraham Hicks tycker jag att du ska göra det. Det finns en massa böcker, men jag tycker att det är smidigast att lyssna på några av alla de klipp med dem som finns på youtube. Det finns MÅNGA, där får man det förklarat på ett enkelt sätt.

Kanske gör detta dig lite förvirrad, men det beror bara på att vissa författare (inklusive The Secret) ganska ofta fokuserar på tankarna när allt handlar om känslorna.

[Synnerlig]
12/27/14, 8:25 PM
#2

#1 Tack för ett långt svar! :)

Finns det ett sätt att öva på att "känna" det man önskar sig? Jag menar, det kan vara svårt att önska sig någonting man aldrig har haft :) Jag har märkt att det är ganska svårt. Och hur ska man övertala sig om att det verkligen kommer att slå in? Handlar allt om att övning ger färdighet? Tänka på det hur "löjligt" det än låter tills att man till slut tror på det? :)

Jag får kolla upp Abraham Hicks på YouTube. Tack för tipset!

Jag kan tänka mig att de fokuserar på tankarna för att locka folk då det känns enklast att bara tänka på något än att faktiskt känna det också. Jag känner ju att det är svårt att känna det jag vill ha, jag måste lära mig det på något sätt.

[Kathja]1
12/27/14, 8:49 PM
#3

Det handlar om att saker som du vill ha, är egentligen en känsla som du vill ha. Klura på vilken känslan är och hitta sedan den i annat, sådan som du redan nu har i ditt liv. Och så var i den känslan.

Det är inte så svårt som det låter eftersom känslor vi vanligtvis eftersträvar är  - kärlek, harmoni och tillit. Kanske frihet och lite inspiration med, men mest eftersträvar vi ett liv i kärlek och harmoni. Tacksamhet är också en bra känsla av odla. Var tacksam över sådant du redan har. Känn tacksamhet över att du har vänner, en bil, mat i skafferiet. en hund, vatten att dricka, en diskmaskin, att solen skiner osv osv  - med andra ord vardagssaker. 

"Övertalandet" handlar mer om att hitta till att man faktiskt tror att det är möjligt, mer än att övertala dig själv att det är möjligt. Men viss ger det sig med tiden, med andra ord när du har övat på det. Häng gärna här inne så hjälps vi åt.

MissInAction
12/27/14, 11:38 PM
#4

Hej Synnerlig och välkommen hit 👋
Bra frågor, detta är ju väldigt basic saker och sånt som många som inte är så nya på LoA får påminna sig om då och då 😃för egentligen ÄR det så enkelt!

Och du har fått så bra svar redan av Kathja!
Precis det hon skriver, att det är känslan som vi vill åt. Det är egentligen inte "bara" den där bilen, det där förhållandet eller det där jobbet eller de där pengarna vi vill ha.. utan det som det kan ge oss - och det är ofta förknippat med en känsla! 

Barn är väldigt bra på det här att vara i en känsla och "mjölka den" som Hicks brukar prata om. Och de är väldigt bra på att fantisera och föreställa sig 😉där har vi nog en del att lära.

Att vara i känslan så mycket du bara kan!! Måla upp för ditt inre hur det känns när du har/är det där du vill uppnå, så detaljerat och nyansierat som möjligt och utveckla det gärna.. återvänd dit ofta. Om det handlar om något där du märker att bristtänket tar över, som Kathja också nämnde, så är det bra att avbryta och göra något annat en stund.. medvetna tankar på det är bra och gör nytta så länge det känns genuint positivt - men så fort du får in mixade känslor och tvivel så är det bättre att fokusera på nånting annat, precis vad som helst.. helst något som gör dig glad 🤗

Det handlar nog om tillit, den känslan och vetskapen att allt som man önskar sig kan komma. Jag vet inte om det går att säga hur man hittar dit. När man gör det så vet man det iaf ❤️och även då kan man hamna i stunder och perioder av tvivel. Det verkar höra livet till. 

Sen gäller det nog också att se allt som manifesteringar och sammanhang. Hur allt hänger ihop. Inse att det inte finns lätt och svårt, bra och dåligt, stort och smått… att manifestera ett slott är egentligen lika enkelt som att manifestera en enkrona. Skillnaden som nog de flesta av oss upplever ligger i föreställningar om att det krävs mycket mer arbete, värdighet etc för att få det ena. Blockeringar. Men det ÄR en naturlag, be och du ska få. Vårt arbete är att tillåta och öppna upp för flödet 🌊 genom att må bra, hitta ease och flow och sköna vibbar ☀️

Du skulle ju kunna göra små experiment! Testa t.ex. att tänka minst en positiv tanke om varje person som du interagerar med under en dag, eller som du vilar blicken på i mer än några sekunder… och känn den känslan.. t.ex. att hon är säker en kärleksfull storasyster 
Och öva på att känna tacksamhet för stort och smått! Ett vackert träd, en varm nybäddad säng, en god kopp te, en kram från en vän, rent vatten i kranen etc… det kan inte bli för mycket, jag lovar - uppmärksamma och var tacksam för ALLT!
Jag kan garantera att detta kommer lyfta din energinivå och du kommer att känna det. Sen blir det spännande att se hur omgivningen förändras också 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
12/28/14, 1:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Haha, snubblade just över detta på Facebook. En som hade skrivit i en svensk Abraham-grupp, jag tog mig friheten att kopiera rakt av bara 😊 jag hoppas och tror inte att hon misstycker. Samt en bild som också dök upp, passande 😉

Tips: 
När det känns svårt att föreställa sig det man så hjärtans gärna vill ha/vara, så kan man istället fokusera på att attrahera mer INFORMATION om det man så gärna vill ha.

Tex om man önskar sig ett hus, så fokusera på att attrahera mer information om det sorts hus du önskar. Motståndet brukar inte vara så stort mot informationen som målet i sig. 
Känn efter själv!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Livscoachen
12/28/14, 7:27 AM
#6

Precis som de nämnde så är det känslan som skapar verkligheten, och inte tanken. Det är för att när man har en stark känsla då skickas den känslan ut i universum på ett kraftfullare sätt gentemot en tanke utan känsla. En stark känsla, en tro som inte går att rubba och att man inte önskar genom att säga " jag hoppas jag får ett jobb jag trivs med" utan tron ska vara fokuserad på att det redan har hänt genom att känna med känslor hur det hade varit, visualisera det som det redan har hänt och sedan går man vidare med sin dag och känner de känslorna man hade haft ifall du hade ditt drömjobb. Man känner lugnet som att det redan hänt. Sen det du undrade över ifall man önskar sig något man inte haft, hur kan man tro det kan hända då? Det är en riktigt bra fråga för det är som ovanstående nämnde att blockeringar kan hindra en önskan att uppfyllas. För även om man har en önskan om något som exemplet om drömjobbet då betyder det inte att det händer. Utan ibland kan människor ha blockeringar kring pengar för de har kanske lärt sig ifrån familjen och vänner under hela deras liv att pengar är bekymmer, inget är enkelt. Det här är bara ett exempel av många. Alla dessa invanda tankar kring exempelvis pengar sitter djupt rotat så att tankarna finns i det undermedvetna. Det är det som är nyckeln till att manifestera nya saker i ens liv om det är saker man aldrig haft, då kan man ändra de undermedvetna tankarna kring det specifika området i ens liv för det man tror på det undermedvetna planet är det man ser i verkligheten, det man har manifesterat och får uppleva. För att få bort en blockering kan man nöta in ett nytt tankemönster eller använda sig av healing och det kan gå olika fort beroende på hur stor blockeringen är så det du kan göra är att försöka bli mer medveten om dig själv o vad det kan bero på för att kunna ändra tankemönstret för lyckas man med det då kan man manifestera vad man vill, det gäller att nöta och nöta och tro förändringen redan hänt, det gör man alltid tillslut om man inte ger upp att förändra sig själv. Hoppas du hittar visdomen du söker, den finns alltid inom oss själva ❤️ Jag kan även rekommendera hicks, hon får folk att skratta lätt och tar upp vardagliga exempel men från början kan det vara krångligt att förstå hennes ord hon gett olika tanketillstånd som vortex och grid etc. Men tillslut lär man sig vad hon menar. Jag kan även rekommendera Gregg Braden om man gillar se vetenskapliga bevis på att tanken är skapande och att han kombinerar det med uråldrig visdom som religioner hur allt hänger ihop. Det finns en 4 timmars lång föreläsning han gjort gregg braden divine Matrix heter den och den finns på youtube. Ha en fin dag och roligt du hittat dig till området law of attraktion det betyder ju att du har manifesterat det i ditt liv och nu början en härlig resa ❤️😊

Annons:
Livscoachen
12/28/14, 8:03 AM
#7

Vill även tillägga en sak:) tacksamhet är ett otroligt bra sätt att få rätt flow i livet som fler nämnde går inte nöta det budskapet för ofta ;) och även att vara tillåtande mot andra människor

[Synnerlig]
12/28/14, 10:12 AM
#8

Tack allihopa för långa och bra svar! 🙂 Jag känner att jag har svar på mina funderingar och mer därtill som jag inte hade tänkt på. Jag återkommer om fler frågor dyker upp, men under tiden så hänger jag kvar hos er på iFokus.

Ha en bra dag allihopa 🌺

Otroulig
12/28/14, 10:21 AM
#9

Hej Synnerlig, så kul att du hittat till oss. Läs gärna äldre trådar - gamla artiklar osv. Det finns hur mycket som helst. Ha en härlig dag själv ☀️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
12/28/14, 12:05 PM
#10

Oh jag tänkte på dig också Otroulig när jag såg texten jag klistrade in i #5 😉

Det här med information är väl ett alldeles utmärkt sätt, dels så hamnar man ju i vibben av det man vill ha och så har man ROLIGT under tiden 😍
Tänk t.ex. alla de som planerar resor! Eller jag som ville till Tallinn, så mycket som jag läste och kollade och lyssnade för att jag ville veta allt. Bra tips tycker jag! 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
12/28/14, 12:29 PM
#11

Haha Missi, du tycker jag ska läsa lite agronomi och växtföljder 😉 det är bra tips faktiskt.  Jag tycker ju sånt är intressant som ligger i min dröm. Så är det ju!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
12/28/14, 12:36 PM
#12

Ja det tycker jag! Perfekt ju 🥳🍸

Spännande med research! Kolla youtube, hemsidor, föreläsningar, forum… bör ju finnas oändligt med alternativ, bara ta det som passar och känns roligt 🤗


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Upp till toppen
Annons: