Annons:
Etikettloa-och-relationer
Läst 2044 ggr
Otroulig
2014-12-27 14:09

Byron Katie om sårbarhet

Jag halkade in på detta klipp och blev tagen av stämningen och alla fina människors reflektioner. Jag gillar ju Byron Katie och hennes " The work" som handlar om att skriva ned sina påståenden och sedan vrida och vända dom för att se vad det är för föreställningar man har i frågan. 

Just här handlar det om att vilja se sårbarhet hos sin partner och jag tyckte att det var så fint och så många kloka ord så jag ville dela med mig till er. 

Mycket kärlek och ödmjukhet ❤️

I detta arbete precis som med LOA så handlar det ju hela tiden att utgå ifrån sig själv, att vi hela tiden bara kan ändra oss själva.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
szirius
2014-12-27 14:48
#1

Underbar! Igenkänningsfaktor oxå. Det där första insåg jag när jag läste "the work"…om hur jag förut skyllde på min make för MIN känsla av att vi inte hade kontakt…när det var min TRO på att det var så, som stängde av MIN förmåga att connecta med honom☝️! Det var en aha-upplevelse. Och vilken förändring det blev! När jag tog mitt ansvar, när jag tog hand om det själv. När jag är öppen finns han. Har alltid funnits. Det är alltid jag som är stängd när jag inte upplever kontakt. Så skänt att veta.

Haha, igenkänning på vad de skrattar åt också vid 4 min oxå …" han inser inte att det finns ett stort svart håååål som förstör vår relation…och han vet inte ens om det! Han har inte ens upplevt det! Han går omkring o är lycklig o tycker allt är bra!" Och sen höra vad man själv sagt😉.

Otroulig
2014-12-27 15:08
#2

❤️ 

Hahaha ja, det är mycket igenkänning här med och jaha upplevelser. OCH vilka fina kloka män som var med ! Så härligt att få höra den "andra sidan"😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2014-12-27 16:07
#3

huuu, kan ju ta till mig den där att " du kan säga vad som helst😊" o eeeh, sen reagera NOT så kontrollerat likväl🤪….det var ett annat liv, tur man kan ändra sig😛

Otroulig
2014-12-27 16:14
#4

Precis ett annat liv 🥳

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Älvan
2014-12-27 17:22
#5

Kan ni klistra in länken. Funkar inte via mobilen.

Otroulig
2014-12-27 18:57
#6

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Älvan
2014-12-27 22:58
#7

Szirius Jag tänkte också på det där med svarta hålet. Men om hon upplever ett svart hål finns det väl ändå? Jag tyckte det första var bra om connection. Eller brist på den. Alltså hennes upplevda brist. Jag känner igen det där, men vaf gör man åt den känslan då?

[Kathja]1
2014-12-27 23:36
#8

Du fyller det svarta hålet med KÄRLEK Älvan. Vilket egentligen är att byta ut känslan av tomhet/brist mot kärlek.

szirius
2014-12-28 00:05
#9

7, ja det finns ju där för HENNE😉, det är hennes upplevda svarta hål….men varför vill hon tvunget att partnern oxå ska se det, när det är något hon inte önskar och som förstör hennes upplevelse av gemenskap🤪? Allas våra upplevelser är subjektiva…så varför klamra sig fast vid en upplevelse som man inte vill ha, varför tro på den som sanning när man kan ifrågasätta den och faktiskt, ja faktiskt förändra den…det är ju det som är The work….att fråga "är det sant?"…vända på sitt dömande mot andra  o säga JAG är…identifiera hur man skulle känna om man inte trodde på tanken som plågar en…

Det kan ta sin lilla tid att rucka upp sina tankemönster till detta…att förstå ythe work….man får göra det fritt…att se skapandets magi…utan att anklaga när det blir lite knas…man får nya chanser varje sekund.

Det handlar alltid alltid om en själv. Upplever du en brist av connection så är det en projektion för bristen på kontakt med dig själv. Och det är inget dömande i det. Inget man ska slå på sig för. Utan bara uppmärksamma och snällt styra om skutan lite. Det går enklare oich enklare med övning. När bristkänslan tittar fram så bara " jaha men  hoppsan hejsan, nu har jag visst tappat kontakten med mig själv igen". Och så hittar man sina egna personliga vägar till att återfå kontakt, kanske  via meditation, en promenad, skriva dagbok, musik, en viss dikt, en viss tavla.

Det går inte att vara kärlek och inte möta kärlek…tror alla har den upplevelsen i sig, hur hela världen ler mot en när man är i frid med allt som sker…..o möter man snorkighet så behöver man inte agera på det, men bara vara uppmärksam på vad man funderat på, på sistone….vilken energi har man eldat? man kan helt enkelt se allt runt sig som information, neutral i sig, mer som vägvisare för vilka tankar man matat sig med mest…och om saker upprepar sig, så får man en ny chans att reagera annorlunda…toppenbra ju :)

MissInAction
2014-12-28 01:11
#10

Coolt! Jag har inte alls hört eller läst något av henne förut. Tack! ❤️

Detta handlar ju verkligen om detta med förväntningar också! Att älska och leva förutsättningslöst och villkorslöst 🤗

Underbar video! ❤️ Så skön och varm stämning och insiktsfulla människor. Blir så rörd. 

Och! Så sant. Upplever man en disconnection så komer det ju från en själv 😮oj så sant. Och oj vad jag önskar att jag insett det tidigare. Men det är en skön insikt att ta med sig!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Älvan
2014-12-28 11:24
#11

Det jobbiga är att jag för länge sen i hjärnan och många gånger i själen både känner och vet att bandet inte går att bryta då allt hänger ihop. Problemet är i perioder KÄNNER jag inte det. Egot lurar mig. OCH jag går på det. Gång på gång… blä

[Kathja]1
2014-12-28 11:50
#12

Kanske ska du inte bryta utan transformera? Lägga fokus på att föreställa dig hur banden förändras istället för på att bryta dem. Som jag skrev innan, man fyller det svarta hålet med kärlek - man förändrar. Skicka kärlek till hela situationen, till alla inblandade.

MissInAction
2014-12-28 12:15
#13

Tänkte på detta med separation och alltet och Universum. Transformation är nog vad allt kommer till ändå. Inget kan ju någonsin upphöra att existera 🤔 det byter bara form energetiskt och/eller får en annan betydelse för oss.

På samma sätt så är ju det omtalade egot en del av oss och av alltet och vi kan även där välja hur vi vill förhålla oss till det. Jag kan inte hjälpa att tro att vi har det som ett hjälpmedel, en fördel. Precis som alla möten vi går igenom i livet. De hjälper oss på vår resa på ett eller annat sätt ❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
SHIAWASE
2014-12-29 05:24
#14

Kärlek och tacksamhet är nyckelorden.

För att kunna transformera något så måste vi hitta till källan av tacksamhet och kärlek inom oss.

Gör vi inte det, så lägger vi skulden på någon annan för våra känslor, och därifrån kan inte transformation uppstå,, det går helt enkelt inte.

Sååååå, även om det tar tid och tid är oväsentligt så låt det ta tid, så måste vi nå till känslan där vi uppskattar det som har varit, känner tacksamhet för de erfarenheter man har gjort, låter kärlek flöda (alltså inte personlig kärlek, utan universiell) når vi det,, så transformeras situationen, och vi kan gå vidare,,,,

För att kunna göra detta måste vi först acceptera att ALLT, precis ALLT i livet är upp till MIG,, Jag och BARA JAG har ansvaret för ALLT som händer i mitt liv.

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Upp till toppen
Annons: