Annons:
Etikettklotterplank
Läst 5505 ggr
[Kathja]1
12/19/14, 11:27 AM

Klotterplank 36

Vi klottrar vidare i tråd nummer 36, den förra tråden hittar du här.  I dessa trådar hittar man allt från små vardagsbetraktelser till stora insikter. Klottra på! ❤️

Annons:
SHIAWASE
12/19/14, 11:49 AM
#1

Tack Kathja !!! för att du fixar och donar med trådarna,, OCH Otroulig också för den delen!!!! ❤️❤️❤️❤️💋💋💋💋🌺🌺🌺🌺🌺🌺

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Skorpion76
12/19/14, 5:04 PM
#2

Hej hej!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
12/19/14, 7:05 PM
#3

Det pratades om att man inte behöver äta så mycket i förra tråden. Att vi egentligen inte behöver mat alls kanske. 😭 jag som älskar mat. Jag har inte kommit till där du är Szirius, att verkligen känna av, visst i förrgår blev jag supersugen på leverpastej helt plöstligt, så jag köpte det, kanske järnbrist? Men inte alls i din utsträckning. Jag VILL njuta fortsättningsvis av mat. 

Jag har haft en kanondag på jobbet. Visserligen blev det liiite sent - kom hem nu efter lite shopping. Men be och du ska få, jag fick verkligen en flytar dag. Detsamma gäller "Det du är tacksam över får du mer av"  Jag har fått så många snälla och kärleksfulla  ord idag.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
12/19/14, 7:46 PM
#4

# 3 åh käradu, vi är alla olika, äääät männska om det får dig att må bra! För mig är det ju så att  jag mår illa om jag äter för mkt eller för mkt fett eller socker…

Åååh, låter som en toppendag, o verkligen sant, det du är tacksam för får du mer av🤗

Vi har haft på " Grinchens jul" här och nu " Trolltyg i tomteskogen", samtidigt som vi klätt granen o fikat❤️

Otroulig
12/19/14, 7:50 PM
#5

ÅHHH  trolltyg i Tomteskogen! 

"Det är ju en hel tomte arme!"

"Var är du Fjant? Här mamma!"

Oj, blev visst lite nostalgisk 😊

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
12/19/14, 7:53 PM
#6

# 5 yepp! Just nu hoppade trollet  iväg med eld i baken o den andra hoppar efter😛

Annons:
MissInAction
12/19/14, 9:36 PM
#7

Hm just ja, jag tror att du "smittade" mig Otroulig med din nya vana att vakna på natten 😮 det var bara konstigt… jag somnade nog konstigt (på sidan.. normalt nuför tiden så somnar jag på rygg) och plötsligt ligger jag och tittar ut framför mig och får för mig att klockan har ringt och jag tänker OJ hur länge har jag legat här nu då.. och så tittar jag på telefonen och den visar 00:22… och då fattar jag inte på flera sekunder, vadå… vad är klockan? Är den 07:22? Eller betyder det att larmet är satt på 00:22 imorgon? Jag är verkligen helt borta och fattar ingenting 🤔
Efter en stund så inser jag att det faktiskt är mitt i natten och jag har sovit max en timme… så jag slappnar av och hinner tänka att så skönt att jag kan fortsätta sova hela natten ❤️

Men det var verkligen en olustig känsla, och just uppvaknandet (så tvärt) och förvirringen. Märkligt.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
12/19/14, 10:43 PM
#8

Mat ja, själv håller jag på att äta ihjäl mig, och då inte på mat utan bara sockerbomber. 😮 Men allt har sin tid, så snart är jag inne i en äta-lite-period igen. 😃

Skorpion76
12/20/14, 6:35 AM
#9

God morgon!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

szirius
12/20/14, 11:41 AM
#10

god lunch får jag säga! fast har nyss ätit frukost😃Har ingen lust alls att laga nån lunch, jag är i bakartagen, o lite städ o rens! Vill få undan lite med jobbet också så jag bara kan slappa 24-26 dec utan tankar på det.

Här är en strååååålande sol ☀️o nästan varma vindar ute, sonen har gått på jullov o sitter o spelar fifa, granen glimmar, i em ska vi in  till centrum där det är juldans utomhus på torget o adventsfirande med glögg mm.🌛

MissInAction
12/20/14, 12:40 PM
#11

God middag! 

Åh vad mysigt med glimmande gran och med torg och dans och glögg 🤗 DET känns verkligen som jul, tycker jag!
Undrar om det är vanligare i de östeuropeiska länderna att ha dans och marknader och grejer veckorna innan jul? Göteborg och Uppsala där jag bott har väl haft någon enstaka dag, max, av sånt här. Det verkar mest vara julklappshets och stress över att fixa med mat och grejer som gäller i Sverige. Kanske mer om upplevelse och gemenskap här? Eller så handlar det lite om turism också.. åtminstone för Tallinn misstänker jag att det gör det 🙂 
Här har det ju varit program hela december och julmarknaden håller på 21 november till 10 januari eller nåt. Evenemang varje dag i december på en stor scen. 

Nu ska jag strax gå ut och gå. Behöver verkligen luft och dagsljus!! Vill ta hand om min hjärna som redan gått på semester trots att jag ska jobba till och med tisdag 😉

KRAM på er ❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
12/20/14, 1:53 PM
#12

Jag börjar att komma in i lite julstämning nu, lyfte några snäpp av en låt Tora delade på FB. Ska vänta på att familjen sovit middag klart sedan blir det till att prova mina nya högtalare så de pallar för lite julmusik. Det går nämligen inte att julpynta utan "Mer jul" och annat smått och gott. 😎

MissInAction
12/20/14, 1:56 PM
#13

Just ja Kathja, har ni ingen stereo? Du vet att man kan koppla datorer till de flesta stereo och lyssna genom dess högtalare? :) brukar vara bättre ljud. Så slipper du dra batteri från telefonen också!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[Kathja]1
12/20/14, 2:02 PM
#14

Nop det har vi inte, och den vi hade innan var allt för gammal för att kunna kopplas till något annat än strömuttaget. 😃 

Tänker att jag kopplat högtalaren till datorn som är kopplas till väggen så då är det lugnt, sedan kan man köra den på batteri om man vill vara mer flyttbar. Jag diggar inte musik "offentligt" så ofta eftersom jag har en man som är musik-skadad efter allt för många år på krogen (jobbandes alltså) - hörseln är där efter så han blir mest stressad när det låter en massa. Så det behöver inte vara så komplicerat för min del.

Otroulig
12/20/14, 2:45 PM
#15

Åh jag hörde denna låt i går på SVT med Peter Jöback och Tommy Körberg, det var rys på den! Sen var det en till låt Jöback sjöng..🤔 kommer inte ihåg vilken - men jag tänkte att DEN var klockren till dig Kathja. Programmet var "Tack för musiken"

Själv är jag himla nöjd, var runt i lilla stan och handlade alla julklappar, kände en dragning till Fiskebutiken - har aldrig varit där och då kom jag på, en perfekt julklapp till brorsan, den enda jag inte hade en aning om vad jag skulle hitta på och sen råkade jag springa in i en annan butik, som nästan aldrig har öppet som drivs av Svenska kyrkan och bara säljer rättvise prylar, det är ett litet rum där det spelade lugn julmusik och alla var så glada och trevliga. Jag hittade två fantastiska väskor där. Så jag känner mig super nöjd. Det var rätt lugnt nere på stan och det satt en Tomte vid torget på en hög av snö och delade ut julklappar till barnen. Gulligt!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Skorpion76
12/20/14, 4:53 PM
#16

Mr Bean passar på att önska er alla en god jul!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
12/21/14, 3:45 PM
#17

Halloj, vad gör ni alla? Julstökar? 🙂

Själv tar jag det lugnt med det. Var och handlade lite. Dels julklappar till djuren 😊 och dels mat - jag är sillansvarig på julafton. Summan var ungefär lika på båda ställena 😉, hehe det är kul med djur klappar. 

Vi kör knyt i min familj, och hela firandet är ganska avslappnat. Det är bara ungarna som får julklappar och jo - vi vuxna lottar vem vi ska ge till. Jag brukar få några extra bara för att jag inte har några barn 🙂. 

Så nu ska jag kanske göra sill, om jag känner för det - har bjudit in en vän på söndag middag också - fast vet inte vilken tid hon dyker upp. Jag känner mig härligt oorganiserad 😂Wasabi sill, vad säger ni om det? Med Ingefära, haha kan vara nåt för de förkylda. Sen blir det nån senaps sill med kapris och sen en vanlig inlagd men med en massa roliga kryddor i. Annars slopar jag allt julstök. Ja jag ha faktiskt plockat upp lite tomtar och köpt lite hyacinter - men thats it. 

Så skönt att bara göra det man vill och känner för. 

Ha en härlig söndag kväll!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Skorpion76
12/21/14, 4:11 PM
#18

Jag har ätit julmat!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
12/21/14, 4:15 PM
#19

Hoppad det smakade bra Skorpionen 🙂

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
12/21/14, 4:45 PM
#20

älskar wasabi, så varför inte wasabisill😛

finns fuskig veggosill man kan göra av aubergine, för alla veggisar😉, liknande konsistens o smaken kommer ju främst av själva inläggningen, tex senap.

Åt en asgod sallad idag! riven rotselleri, matlagningsyoghurt, salt peppar o vitlök! Man måste tycka om rotselleri för att gilla den såklart😉, vilket jag gör! Har aldrig provat att äta den rå, men det gick ju. Och gott som sagt! En variant till coleslaw som jag brukar göra

har skrivit handlingslista inför juldagarna med alla gäster här, vi ska storhandla i morrn, o jääämarns vad lång den blev ….🤐, men life is goood, pengarna rullar o allt är underbaaaart🎧😛

får dock vara utan julmust, köpta pepparkakor, tunnbröd, cheddarost o kaviar i jul 🤤för vi har inte lyckats ta oss till ikea, som var planen…

Annons:
Skorpion76
12/21/14, 4:50 PM
#21

#19 Det gjorde det!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

MissInAction
12/21/14, 4:52 PM
#22

Ooh undrar om det finns hyacinter här. Det doftar så gott! De där som doftar minst..  vilka det nu var.. hmm har glömt. Vita? Ska kolla om jag hittar, det vimlar om blomsteraffärer här men jag har mest sett julstjärnor.

Jag har LAX i ugnen 😍åh vad jag har längtat!! Kom iofs på när jag skulle börja att jag inte har någon citron, så det får jag införskaffa till nästa gång. Och så pasta och hollandaisesås till det 🤤

Åh jag tog mig äntligen till stranden idag. Och jag valde visst en av de blåsigaste dagarna för det… huuuuva! Det gick inte att hålla telefonen stadigt så det skakar rätt mycket, och låter.. men det var sååååå fint ❤️🤗 helt makalöst vackert!! Breathtaking. som jag brukar tänka. Visst, det är så stort och mäktigt och känns lite läskigt på samma gång. Älskar havet ❤️
https://www.dropbox.com/s/f3bykhafpslibnm/20141221_152218.mp4?dl=0

Förresten, ni vet den där känslan när man blir helt varm i kroppen? Jag har fått den många gånger senaste 1-2 veckorna när jag tänkt på en person. Nej, det är inga sexuella tankar och det här händer lite när som helst.. på jobbet, utomhus etc… en otrolig värme bara sköljer genom min kropp. Jag kom att tänka på att de säger att änglars närvaro kan kännas som rysningar eller som en kall känsla. Så jag funderar på om de även kan ge en varm känsla? Eller är detta något annat, tro? 🤔En connection till Source?

Och förresten… nu såg jag inte det innan jag hoppade in här.. men är någon intresserad av gruppmeditation ikväll? Lite sista minuten nu men jag tänker sätta mig iaf oavsett 🤗🌛

Hittade en ritual att göra nu i samband med Vintersolståndet+nymåne.. detta verkar ju inträffa imorgon för oss här i Europa, men kan nog göras nu 🙂
http://numerologist.com/portal/astrology/solstice-ritual-abundance-gratitude-joy/?utm_source=bpc0000&utm_medium=email&utm_content=Solstice-New-Moon&utm_campaign=Blog-Content&email=iamjustadream242@gmail.com


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Älvan
12/21/14, 7:24 PM
#23

Missl hahahaa kollade på samma länk o tänkte länka, men du hann före!

MissInAction
12/21/14, 7:48 PM
#24

Ooh kul Älvan 😃

Ja det är mycket energier nu och som alltid, tycker jag, vid tiden kring Jul. Mäktigt 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Skorpion76
12/21/14, 7:57 PM
#25

Det är mycket stress kring jul. Mycket som ska hinnas med!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
12/23/14, 3:06 PM
#26

Åh vad skönt att det går att vända momentum så lätt nu för tiden!

I morse vaknade jag lite lätt irriterad, jag kom ju på mig själv och försökte foka om - det gick rätt bra - till neutralt ungefär. Så "låtsas" jag nästan vara på ett strålande humör och rätt som det är - flip - så är jag det!!

Sen har det bara flödat efter det, jag får alla uppgifter jag ska så att jag kan preciiiis göra klart - sen hittar jag de sista komplement julklapparna, "råkar" stöta ihop med hyrestanten som jag skulle ringt idag så hon fick sig en julkram och sen kunde jag framföra mitt ärende. 

Jag har blivit väldigt kramig på sistone, jag ber om kramar och får varma och många ❤️

Nu är det ledigt i fem dar. Tjoho!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
12/23/14, 5:30 PM
#27

Kramar är bra. Jag är fortfarande och jobbar. Även idag har gått i ett rasande tempo! Men kära vänner vad vi är bra på att få till det. Jag har hunnit med tre turer Ullared Tor förutom allt annat. Just nu är mitt största dilemma hur jag ska bära mig åt för att inte svimma. Ska bli skönt att komma hem i morgon. Är i allt jobbande väldigt nöjd med mig själv för jag är inte borttappad utan är närvarande och ostressad. Precis som det ska vara. Men nu ska jag jobba lite till…

Annons:
Älvan
12/23/14, 7:06 PM
#28

Vill bara poängtera att alla sätt att fira jul på är lika bra. Finns inga måsten. Eller jo kanske ett; kärlek. :) Därför önskar jag er alla en kärleksfull jul! Kram

MissInAction
12/24/14, 1:54 AM
#29

Jag hoppar in här för en reflektion som kom till mig ikväll. Något som jag föst tänkte slänga in i tråden "hur vi älskar andra" meeeen jag är här nu istället. 

På jobbet finns det ju en kille som har nästlat sig in i och byggt bo i mina tankar och har varit ständigt där de senaste två veckorna eller så 😊 Vi hälsar och ler och tittar på varandra men jag vet ingenting om honom, inte ens namnet. Och plötsligt så bara WOW han… det är något med honom… fjärilar i magen och allt det där ni vet. Sen såg jag honom inte sedan i torsdags, förrän nu idag då han gick förbi mig på vägen ut (så det var tyvärr bara kort) - meeeeeen det som slog mig var att han hade skägg, och det hade jag inget minne av att han hade. Men jag tänkte efter och tja… det kanske han alltid hade haft?? Inte så att det växt sådär mycket på bara några dagar. Men det som var så fascinerande var att man kan ju känna känslor och verkligen vara intresserad av eller förälskad i någon, och utseendet blir liksom sekundärt. Visst, man tycker att personen är attraktiv men vissa drag blir liksom oviktiga eller om man försöker tänka efter så minns man inte - och så träffar man personen och tänker jaha var det så hen såg ut 😮😂😍

Känslan finns där och den är inte beroende av detaljer i utseendet 🤗

Fast det är kul att känslor av det här slaget finns och uppstår till synes "av sig själva" och med fysiska symptom som man inte direkt kan styra över 😊 tänker på alla dessa fjärilar som virvlar runt i magtrakten.

Åh… vill skriva mer men.. jag är sååååå trött och klockan närmar sig 03. Och imorgon är det Julafton och jag vill väl inte sova bort hela dagen. Planen är julbad och förhoppningen är att jag ska kunna baka lussekatter och göra risgrynsgröt 🙂

Men först sova ❤️🤗😴


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
12/24/14, 4:25 AM
#30

God Jul på er!!!!Själv tillbringar jag helajulaftonen i tv studio,,, såvi får äta julmat i morgon, blir väldig enkelt i år

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

gardit
12/24/14, 6:28 AM
#31

God Jul önskar jag er alla♡☆♡☆

Skorpion76
12/24/14, 6:54 AM
#32

Merry Christmas!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[Torahzen]
12/24/14, 10:14 AM
#33

Jag önskar er alla en riktigt god jul alla finisar! ❤️✨🌺

MissInAction
12/24/14, 11:02 AM
#34

God Juuuuuul alla fina 🤗🌺✨❤️🍸🎁


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Otroulig
12/24/14, 11:40 AM
#35

God Jul till er alla❤️🤗 vare sig ni firar den eller inte.  Julafton har lite extra kärlek och magi i sig på nåt vis. 

Här var det en strålande vacker morgon med rimfrost som ett täcke överallt.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Skorpion76
12/24/14, 11:59 AM
#36

Hur många har snö? Här är det grönt och snöfritt!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[::Vera::]
12/24/14, 12:37 PM
#37

Snön faller fortfarande här och lägger sig som ett varmt skyddande täcke över allt. Mitt hjärta är varmt och tryggt. Skyddat av änglars vita vingar. Vackert landskap utanför. Det är otroligt vackert här i norr! Ja magiskt vackert. Jag hade nästan helt glömt bort :) Gud hjälp oss att lämna det förflutna bakom oss så att vi kan börja leva… många många många mil ifrån varandra… för jag vet verkligen inte om jag fixar samma sak en gång till. Jag ber nu om tillit och mod och att mitt hjärta inte fryser till is. Jag ber om frid och kärlek i våra hjärtan och att det speglas i handling. Nu och för alltid. Tack.

Skorpion76
12/24/14, 1:49 PM
#38

Gud ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra
mod att förändra vad jag kan samt förstånd att inse skillnaden!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

MissInAction
12/24/14, 1:50 PM
#39

Kram Vera 🤗
dFinns inte en chans i världen att ditt varma hjärta blir till is. Det kan bara hända om du själv tillåter det och så vitt jag kan se så gör du allt annat utom just det 🙂

Nu ska jag se om jag kan få till den här gamla laptopen optimalt så att jag kan se Kalle Anka på SVT Play, någon har sagt att det sänds live där!! Det hoppas jag verkligen, då det ju är JUL för mig ❤️och det är lite konstig julkänsla här borta i år 😃 vitt och snö och jättefint 😍men jag saknar lite den svenska julmaten och den där stressen kring jullunch/middag med familjen på julafton 🤪

Jag har legat i ett vanilj/lavendelbad i en timme och lyssnat på julmusik och filosoferat. Ska prova göra risgrynsgröt snart också. Till frukost blev det rostat bröd med smör och Nutella 😂

HAHAHAHAAHA 😂 jag lyssnar på SR P4 och programmet där barn får ringa in och ställa frågor till Tomten. Nu är det en tjej som frågar varför han inte rakar sig 😂😭😃🤪och alla började skratta. 
Det är ett kul program att lyssna på!

Hm jag ser att svenska St Mikaelskyrkan har Internationell julnattsmässa ikväll kl 23. Kanske ska våga mig dit och lyssna? Har inte varit på någon julnattsmässa på år och dag.. om nånsin.. tror jag gått för längesedan. Detta är i gamla stan rätt nära att ta sig dit också 🙂

Brukar ni gå på Julotta? 
När jag var yngre åkte vi ibland upp till Evertsberg och deras lilla, gamla kapell där de hade julotta på älvdalska, läste julevangeliet och allt. Och allt började kl 04. Så det var knappt idé att gå och lägga sig på julafton!

Såhär låter julevangeliet, detta är ju såklart inte i kapellet utan någon annanstans.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
12/24/14, 5:42 PM
#40

God Jul, vad än ni gör och vilken yttre situation ni än befinner er i🤗 …minns att friden finns alltid att finna i hjärtat…❤️

Såg den här, lite rolig😛

https://www.youtube.com/watch?v=hcxwTgEC7IM

MissInAction
12/24/14, 9:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#41

Fred!! 😃

Oj jag drar nog inte ut på någon mässa ikväll, den börjar om en halvtimme! Och jag har knappt blivit varm efter promenaden i eftermiddags/kväll 🙂

Jag ville ju så gärna se Kalle Anka på SVT Play och det tror jag hade gått faktiskt, men en halvtimme innan det skulle börja så gick jag ut istället, in mot stan/Gamla stan. Upp till Toompea som är en höjd med gammal parlamentsbyggnad, Alexander Nevskijkatedralen och andra kyrkor och gamla hus. Så fint! Och en jättebra plats att titta ut över staden. Jag ramlade in i en gammal kyrka, följde helt enkelt efter människor som gick dit. Så jag fick lyssna på en underbar estnisk julkonsert ❤️med en jättebra kör och sopran som sjöng så att jag fick gåshud över hela kroppen ✨🤗
Det var verkligen perfekt! Jag var så glad att jag gick ut och att jag fick en sån vacker upplevelse. 

Lite lustigt kom jag ju på ikväll.. när jag låg i badet tidigare idag, i en timme, så filosoferade jag och lyssnade på julmusik (svensk) och jag älskar ju verkligen körmusik… och jag tänkte att åh, det här är underbart 😃och det enda som kunde toppa det hade väl varit att få sitta i kyrkan och lyssna istället. Då tänkte jag mig iofs att jag skulle sitta i badet i kyrkan, haha! Men såhär i efterhand, jag fick min kyrka och jag fick min körsång idag 😍🤗 och ett stycke estnisk kultur och historia. Underbart. 

Jag tänkte när jag satt där i bänken att den här kyrkan behöver verkligen renoveras, annars förfaller den. Den nämndes första gången 1312 tror jag och stod färdig 1340… nåt sånt? I alla fall så såg jag på vägen ut sedan en trälåda där man kunde lägga i gåvor till renoveringen av kyrkan. Åh det var ju perfekt!! Den perfekta julklappen tänkte jag, och la i en 5€. 

Vet inte vad det är med kyrkor och körsång och historia men det drar i mig så himla starkt och har alltid gjort. Det får mig att känna mig närmare de människor som har levt förr, och världen förr… alla platser. Det finns så oerhört mycket energi och kraft och känslor i det. Svårt att förklara. Men jag tycker om det ❤️

Så jag fick ju några nya favoriter bland estniska jullåtar. 
Här är en av låtarna som framfördes under konserten. Av en annan kör då förstås. Men jag googlade lite och hittade inte jättemycket, men den här versionen tyckte jag var jättefin, så fint komponerad och med stämmorna 🙂😍 Har haft den på repeat ett tag nu!! 

Åh just ja, mamma ringde via skype förut när jag var påväg hem. Fick se min ena systerdotter också! Mys!! 🤗 Hon är 20 år alltså, haha.. men åh det är kul att se dem. 

Vilken underbar dag jag haft! Inte supermycket julkänsla precis, men jag har mått så bra och jag är så lycklig och tacksam över att vara här.

KRAM på er 🌺


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Älvan
12/24/14, 9:48 PM
#42

God jul MissI! Nu är bara den bra delen av julhelgerna kvar! Kravlöst, utan hemska minnen, juligt med andlighet, mysa med ljus och mat! Nu börjar det ordentligt!

Otroulig
12/24/14, 11:28 PM
#43

Poppar in här efter en trevlig kväll med mina syskon och mamma. Sen är det alltid skönt att komma hem ❤️ Jycken lär sova länge i morgon bitti för han och katten har psykat ut varandra hela kvällen. Vi avslutade kvällen med lite kort spel - ja TV:n stod på med " Tomten är far till alla barnen" tror att den heter så. Jag inser att jag mer eller mindre vant mig av med TV.  Jag tycker att det är lite störande. Som tur var var det fler som tyckte likadant och vi spelade kort i stället. 

Jag tog en promenad hem - det är några kilometer bara och snön föll sakta och allt var stilla.  Skönt att komma hem till mitt lugna varma hem ❤️. Här är frid.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Skorpion76
12/25/14, 7:14 AM
#44

#39 Det var annorlunda och häftigt!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

MissInAction
12/25/14, 12:09 PM
#45

Mm de allra flesta svenskar förstår ju inte älvdalsmål. Jag vet inte hur det låter för en som inte förstår alls, men jag vet ju hur det är att inte förstå det som sägs.. 🙂

Hur har ni det alla? Har ni blåst bort? Hörde om oväder. Här blåste det rätt mycket vid 00-02 inatt innan jag la mig och det blåser nog fortfarande, men nu snöar det inte iaf. Ser en hint av sol! ☀️🤗


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
12/25/14, 12:45 PM
#46

Här är det så vackert, blå himmel och strålande sol ☀️. Jag tog en härlig promenad i kylan runt -8 tror jag, för att hämta bil, julklappar och all sill. Vad tror ni om fryst inlagd sill 🤪,  jag hade ställt ut sillen på altanen för det var fullt i syrrans kylskåp. Nån burk hade fryst till is. Jaja, det visar sig om det går att äta.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
12/25/14, 12:47 PM
#47

Här har vi då inte haft något oväder. Jag vaknade till strålande sol och några minus - härligt! Nu slöar jag i soffan, virkar på en duk och väntar på min mor med sällskap som kommer om en timme. Sedan blir det några timmar med julfirande. En lagom hård dag. Jag sov super kasst i natt med, fjärde natten på raken. Bara att gilla läget men jag känner mig lite mosig i huvudet. Ska slänga in lite mer ved i brasan och sätta på lite mer te tror jag…

linnease
12/25/14, 10:51 PM
#48

Oh, häftigt att höra Älvdalsmål. Låter väldigt likt Isländska i mina öron. Känns fornnordiskt på nåt vis 💕

Annons:
MissInAction
12/26/14, 12:14 AM
#49

Hej Linn ❤️🤗 Trevligt att se livstecken från dig!

Jo det brukar dras paralleller till isländska och fornnordiska dialekter. Rätt coolt 😛


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
12/26/14, 1:21 AM
#50

åh, bilden att vandra i kvällen bland snön som faller njukt…fick mig att längta efter snö  faktiskt! Men vi ska enligt prognosen få snö på söndag 🌛

Skorpion76
12/26/14, 7:49 AM
#51

Hello!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

ollivoll
12/26/14, 10:51 AM
#52

Då är det snart dags för ett nytt år. 2015, vad har du/jag att erbjuda. Vilka förändringar kommer att ske. Ett löfte jag ska ge är att gå till botten med min ryggsmärta och få bort den helt och hållet, vad som än krävs. Och när smärtan är väck så ska jag börja med crossfit hahaha 2015 träningens år kanske?

Skorpion76
12/26/14, 11:12 AM
#53

Jag hoppas på att få en bra kontaktperson som kan hjälpa mig at vara fortsatt aktiv.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Livscoachen
12/26/14, 4:47 PM
#54

Hej alla 😃 Jag vet inte om ni minns mig, men jag hängde mkt här för nåt år sedan och hoppas ni alla har det bra. Jag behövde gå min egen väg ett tag och har utvecklats så otroligt mycket på ett positivt sätt. 

År 2015, det känns som det kommer bli det bästa året hittills ett år fyllt med kärlek och jag brinner för att kunna hjälpa andra människor på olika sätt, så det är mitt mål med nästa år.

Ha en fin annandags jul allihopa! ❤️

Otroulig
12/26/14, 5:22 PM
#55

Välkommen tillbaks!

Vi bör alla gå vår egen väg 👍själv tycker jag att det är kul med lite sällskap på den 😉.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
MissInAction
12/26/14, 7:04 PM
#56

Du känns bekant, Livscoachen 😉
Kul med alla som återkommer hit tycker jag!

ollivoll!! Fokusera på hälsa kanske?? Alltså.. FÖR hälsa istället för MOT ryggont, om du förstår vad jag menar. Det är sån otrolig skillnad i fokus och i energi! ✨🌊

Men det låter väl underbart tycker jag iaf. Varje dag ska väl gå i hälsans tecken 🤗 man tar hand om sig själv och sin omgivning/vår planet på bästa sätt osv ❤️

Åååh nu blev jag sugen på att ha ett vinterbröllop, bara sådär! 😂🥳🤪
Jag hittade ju en youtube-playlist med över 60 estniska jullåtar 😍 det är som mörk choklad för öronen typ… mmmm mysigt.. men den här låten - jag hoppas att det går att länka såhär trots att videon ligger i en playlist - är en av mina favoritjullåtar, och så ser jag bilden.. så otroligt vacker klänning 😍🤤

Annars har jag alltid tänkt att om jag gifter mig så ska det vara på sommaren såklart! Men… kanske lika bra att vara öppen för allt 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Älvan
12/26/14, 7:29 PM
#57

Igår sa en okänd man på stan till mig; "if you belive you have nothing to fear". Han visste att jag skulle behöva klamra mig fast i de orden idag. Nu försöker jag göra det trots att jag vill skära ut hjärtat och skära av alla relationsband till alla människor. I have nothing to fear! Så fuck off alla förstörelsetankar!!!

ollivoll
12/26/14, 7:58 PM
#58

Ja ett nytt år: För hälsa, För hjälpsamhet För sällskap För uppbyggande i tro och kärlek Låt listan bli lång😊

Livscoachen
12/26/14, 10:41 PM
#59

Tack tack Otroulig och Missinaction 🙂

szirius
12/27/14, 12:48 AM
#60

här blåser det storm ute! ganska mysigt när det viner…ev. kommer det komma snö! wihii. o jag är pigg! känns som kvällen bara börjat …blir lätt så när man vänt på dygnet, i vanlig ordning vid ledighet😉…får se vad jag ska hitta på, har tusen idéer och lust med allt möjligt pyssel o pill…greja med foton på datorn, läsa igenom gamla anteckningar inför bokslutet av året…pilla med musik…ta ett bad, bädda rent..läsa…mmmm, ledighet i kombo av kreativitet slår ju det mesta✨…vetskapen att kunna sova hur mkt jag vill i morrn…kylen full med rester så behöver inte laga mat…naaajs…

Skorpion76
12/27/14, 6:49 AM
#61

Det ska bli intressant att se vad det nya året har att bjuda på. 2015 är ännu ett oskrivet dokument.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[Kathja]1
12/27/14, 9:15 AM
#62

Åh denna härliga känsla som infinner sig när man vaknar och det ligger snö ute. Den speciella tystnad som lägrar sig över naturen. Njuter! Har just kommit in från en liten skogstur med Holger 🐶 - småfåglarna pratade med oss och korpen såklart. Ett jaktlag höll på uppe i skogen på andra sidan vägen så vi höll oss hemma vid, men det är nog så spännande att spåra alla steg som nattens gäster har tagit. 

Satt och mediterade liten innan vi gick ut, känner hur saker börjar ta form inom mig. Andas och väntar in rätt känsla, pirrar av förväntan. Livet är allt bra spännande att (upp)leva!

Håller med i ovan, det är kul när "gamla" besökare hittar tillbaka hit, intressant att se flödet av människor och hur sidan fyller sin uppenbara funktion i människors liv. 🤗

Annons:
Livscoachen
12/27/14, 11:31 AM
#63

Tack Katja 🙂Ja det är en speciell känsla att känna snön knastra under fötterna, Fyllde på pellets imorse och det var härligt med frisk luft en kort sväng men snart ska vi roa oss i en pulkabacke, bli som barn på nytt 😃

En fin låt de spelade på julafton på tv har fastnat i mitt sinne just nu och jag känner tro och harmoni och glädje när jag hör låten, kul för er att veta de eller hur😍

[Torahzen]
12/27/14, 11:43 AM
#64

Nu har vi skottat snö och åkt bob (snowracer). Kul! Vi är redan trötta och ska snart äta lite lunch.

Livscoachen
12/27/14, 11:58 AM
#65

Härligt! Då har ni hunnit roa er redan. Vi ska äta lunch vi med strax, lite mat i magen blir mumma

Otroulig
12/27/14, 12:20 PM
#66

Halloj i tråden!

Jag tycker det är helt fantastiskt att det grå,grå grå som varit,helt plötsligt är utbytt mot vitt, gnistrande och soligt! TACK!

Är lite seg efter gårdagens fest. Det var kul att träffa gamla vänner jag inte sett på flera år. 

En kvinna har helt bytt liv, precis sådär nyskapande som även jag vill göra. Nytt hem, ny relation, ny familj. Så spännande.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
12/27/14, 1:11 PM
#67

Jag har visst en fixar dag med tanke- och reflektions pauser. Mysigt och efterlängtat! Nyss var jag ute och fyllde på mat till småfåglarna. Snacka om tacksamma små varelser. Jag gillar att bara iaktta dem och hitta till känslans av att vi hör ihop. När jag kom in och igen så låg alla mina pojkar, stor och små, i soffan och tittade på Smurfarna. Mysigt det med (men nu tror jag visst att den store somnade istället ). Jag fortsätter med mitt…

szirius
12/27/14, 1:36 PM
#68

nyss inkommen från promenad med maken i strålande sol☀️. Snarare vårkänslor här, men skööönt! Sonen med kompisar drog iväg till fotbollsplanen nu o jag ska ta mig en till kopp kaffe o sitta o småfnula. Lugn, långsam, friii dag✨

Längtar efter nytt år, nytt, sätta igång, nya projekt, YES! har inte känt detta så mkt de sista dagarna, men nu är det åter nya energier i luften!

MissInAction
12/27/14, 2:18 PM
#69

Haha vårkänslor! 🥳😍 Härligt!!
Jag har haft det i november något år på senare tid, då det varit VARMT och barmark och krokusar och knoppar börjat slå ut, haha… annars brukar vårkänslorna kunna dyka upp efter nyåret, under soliga januaridagar och känslan att vara "på rätt sida" om året.. jag får alltid den känslan. Nystart liksom. Skönt att vi har kalendrar som vi går efter, följer naturens cykler… jag tror det är en bra sak 🤗

Åh vad jag är glad att man kan ladda ner videos från youtube så lätt ❤️ för det har blivit ungefär hundra lyssningar om inte mer sedan julafton på den här låten.. först med kören, videon som jag länkade i mitt blogginlägg i onsdags, och sedan igår den här versionen. Så otroligt vacker och en av mina favoritjullåtar någonsin ❤️och jag älskar ju verkligen det estniska språket. Tycker det är sååååå fint och att det gör sig så bra i musik 😍
Kan man bli förälskad i ett språk? Så vackert 😢🤗😍

Sen är det ju ett språk med många längre ord och i översättningar så kan det låta lite annorlunda än originalen såklart… men oftast ser jag det som positivt också.

Nu ska jag ta mig en promenad till ett köpcentrum ungefär 20 minuter bort. Inte för att handla, utan för att jag hoppas banken där kan hjälpa mig, jag har inte kunnat logga in på min internetbank på över en vecka och till synes utan orsak 😮

KRAM på er alla fina 🤗


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
MissInAction
12/28/14, 2:21 AM
#70

Okej, vem är det? Är det någon som råkat glömma att berätta något? :D Jag har sett så mycket om bröllop och vinterbröllop de senaste dagarna att nu kan jag inte ignorera det längre. Jag vill veta :D Och kom inte och säg att det är mitt bröllop, för min man väntar fortfarande inne i mitt vortex xD Nej nu sova… Försöka! Känner mig sprallig, och klockan är snart halv fyra… Nattis! Hjärta!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
12/28/14, 2:31 AM
#71

haha, vårkänslor och sprall! härligt.  Här är det fortfarande dagar med fullt upp, som vanligt många "end-of-year-drinking-parties" ,,, nästan varje kväll,, men idag är det lite lugn, ska iväg på ett möte,,, och hemma ikväll,,,, kanske t o m kan hinna skypa min mamma ,,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
12/28/14, 8:47 AM
#72

Uppe till klockan fyra det är inget för mig, men för min familj! Jag tror att de somnade vid halv fyra eller fyra tiden. 🤪 Så nu har jag det lugnt och skönt. Bara me myself and I som sällskap, inte ens hundarna hade lust att komma upp.  😴De väntar nog på att brasan som brinner ska värma upp huset lite innan de kryper ur sängvärmen. Själv sitter jag inlindad i täcket i soffan, skriver lite (som synes 😉), dricker te, kollar på det vintriga ute (jag har redan varit ute och idag var det lite kallt - 14), filurar på livet och känner mig nöjd i största allmänhet.

Otroulig
12/28/14, 10:10 AM
#73

Godmorgon, samma här Kathja. Här var det närmare -20 så det blev ingen lång promenad direkt på morgonen. Det började värka i ansiktet. Min hund är ju lite frusen av sig men ogillar sitt täcke. Men jag är tacksam över att det är så varmt som det är i mitt lilla hus.

Jag har blivit lite dagvill och fick just reda på att det är söndag 😮. Det innebär jobba i morgon - men det är helt ok. Kollade just mailen och det verkar trilla in mer och mer uppgifter till mig. Me like .

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Älvan
12/28/14, 10:15 AM
#74

Hjälp. Jag har hamnat helt ur flowet jag befann mig i tom 22 dec. Det går utför. Trots all möjlig meditation, dans, släppa, musik, försök till tillit. Kommer inte på ett enda sätt att hålla mig i flödet. :(

Otroulig
12/28/14, 10:19 AM
#75

Älvan, ta det lugnt 🤗

Du har varit så högt uppe så kontrasten känns större. Dessutom när vi fått uppleva det höga flytet så blir dipparna så tydliga. Försök inte komma till det höga direkt. Det blir för stort steg. Kan du komma till att acceptera allt och bara vara? Ta en kopp the, titta på nåt bra program. Bara var, andas.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
12/28/14, 10:30 AM
#76

Du kanske bara ska tillåta dig att ligga i diket en stund, när man har legat där så brukar man kunna blicka upp mot stjärnorna och där är första steget mot att ta sig upp på banan ingen taget. Livet ska inte vara ett jobb som A.H säger, följ strömmen av det som känns lättast just NU.  Ibland är det att ge upp och dra täcket över huvudet.

Annons:
ollivoll
12/28/14, 11:30 AM
#77

Det strövar en herrelös katt i vårat område som i många år terrat och slagits med katter runt omkring även med mina. Killen som ägde katten slängde ut honom och struntade fullkomligt i sin katt och har tyvärr flyttat ifrån Göteborg och lämnat ( elaka Måns som han döpts till av oss i Sävedalen) jag säger bara Måns eller månsen och utebliver elaka. ( detta är inte kattens fel utan ägarens, han är den elaka) alla i området avskyr Måns jag med i början. Alla har kastat sten mot honom, sparkat på honom, gjort allt möjligt för att skrämma väck honom vilket i sin tur bara gjort Måns ännu mera argsint ( såklart) min egen katt har massa sår på kroppen pga Måns och skriker för full hals när måns närmar sig på gården. Då brukade jag ta upp stenar och kasta ( vid sidan om katten inte på, väldigt viktigt att påpeka) för att skrämma bort honom ifrån min katt. I somras vände jag på steken, då jag började känna mer sympati för denna stackars ensamma katt som alla i Sävedalen pratar om och hatar. Jag började ge honom mat utanför lägenheten, och lite kattmynta. Till slut kunde jag t o m klappa honom. Och nu blir det stora kelanaden och han kurrar högljutt. Jag kan inte ta in honom i lägenheten pga min katt. Så allt sker utomhus. Nu har vintern och snön kommit och stackars Måns sitter utanför min läghenhet och vill inget hellre än att få komma in i värmen. Eftersom katter älskar värme. Jag sitter och funderar på hur jag ska kunna lösa detta. Köpa ett tält och en filt utanför eller bygga en koja av nått slag. På något vis ömmar jag denna katt och vill inget hellre än att ge den kärlek för det är det Måns verkligen behöver. Kanske ser jag måns som jag ser mig själv? Nu när jag visat sådan ömhet inför katten börjar fler i Sävedalen att vilja samma sak. Tänk vad lätt folk vänder på steken. Nåja, har någon bra tips på utevärme av något slag?

ollivoll
12/28/14, 11:32 AM
#78

Detta var extremt O T men jag ville skriva av mig. Suttit uppe hela natten och gnott och funderat.

MissInAction
12/28/14, 12:31 PM
#79

Åh ollivoll! 🤗 Jag blir alldeles varm inombords när jag läser det här, och tårögd 😢
Så underbart att det finns människor som du! ❤️

Hm jag funderar…. här på iFokus finns både Hittekatter och Utekatter, kanske någon där inne har tips? Eller de har kanske artiklar om lösningar.

Och finns det något katthem i Sävedalen?  Eller runt omkring? Göteborg är ju stort, kan tänka mig det finns många katter som behöver.. men man kan ju fråga 🙂De brukar kunna leta jourhem också. 
Jag skulle börjat på någon av kattsidorna! 

Här snöade det nyss såg jag. Temperaturen här är fortfarande på nollan eller några plusgrader. Det haglade på annandagskvällen, jättefint 😃

Åh apropå sova.. jag har ju i ca 15 års tid haft så svår att komma upp på morgonen. Tänkte väl först att det är typiskt tonårsperiod.. sova länge? Men jag brukar alltid vakna mycket under nätterna, och somna om direkt.. men jag tror att jag blir nog inte ordentligt utvilad 🤔
Men nu… nu har jag ju världens skönaste säng och nu vill jag absolut inte gå upp 😂
Fast jag har upptäckt att jag nog sover bättre, jag vaknar inte lika mycket på nätterna!! 
I dag låg jag och drog mig och snoozade i en hel timme… var kvart över tolv tror jag när jag gick upp till slut 😇
Såååå skönt… och ooh.. just ja, det får ju faktiskt plats en till person i sängen 🥳

Nä nu ska jag gå och se om brödet har tinat. Är hungrig! 
Och kanske jag vågar baka lussekatter idag. Vore gott! 😍


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
12/28/14, 12:34 PM
#80

Oj Älvan! Skulle ju ge dig en kram också 🤗
Och jag håller helt med de andra… andas och ta det lugnt. Ju mer du kämpar emot/håller fast, desto större motstånd skapar du. Det är oftast enklare att flyta med strömmen än att simma mot den. Förr eller senare så upptäcker du att du är på rätt spår igen 🙂 Små steg är enklare och du VET att du kommer dit igen!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
12/28/14, 12:34 PM
#81

Finns det inte små isolerade hus? Eller man kanske t.om kan bygga själv?  Jag vet att syrran har ett litet hus till sin katt, som ibland inte vill komma in över natten. Den var först byggd till marsvin, med frigolit och sen trä runt om. En matta att ligga på, halm är superbra som isolering också. 

Vilken fin vändning av dig Olli   ❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
12/28/14, 12:48 PM
#82

Det var väl ett jättebra förslag Otroulig, som en isolerad kattkoja. 👍

Jag var tvungen att  googla på saken och hittade tom en beskrivning på hur man bygger ett eget. http://www.akutgruppen.com/docs/Byggbeskrivning_katthus.pdf

ollivoll
12/28/14, 12:53 PM
#83

Tack Missi 😊 och otrolig det lät ju suveränt😃 frigolit isolerar ju, först tänkte jag tidningspapper eller nått. Detta ska jag absolut kolla upp, dags att göra ritning😊 Jag har tänkt några gånger att lämna in honom på katthem, men Måns har strövat ute i så många år att han omöjligt kan bli en inomhuskatt och den hårda livet som präglat honom gör honom inte till en sällskapskatt heller. Jag vet att dom hade sövt ner honom pga hans temperament.

Annons:
[Kathja]1
12/28/14, 12:53 PM
#84

Här hittade jag en enklare variant att bygga själv. Kul att det var inne på hittekatter.ifokus. 👍

szirius
12/28/14, 1:13 PM
#85

OLLOVOLL, blir varm av att läsa, känns helt rätt liksom! Elake Måns…utkastad o bortglömd❤️…såkart han vill ha värme, men fortsätta vara FRI. en liten kattkoja lite avsides låter ju ypperligt. o ganska kul att finurla på oxå .

Älvan , håller med de andra, du har varit på high flying länge, då vänjer man sig vid ease, o då blir minsta dipp som en flodvåg. Sov! Försök inte fixa dig,att vilja förändra med ansträngning skapar bara motstånd…ge det lite tid🙂 Tåget har rullat åt andra hållet lite, det är allt…låt det stanna till o sen kan det börja rulla åt " rätt" håll igen.  Easy does it.

szirius
12/28/14, 1:14 PM
#86

jani, jag blir ju inte ens förvånad längre, ser kl först efteråt i många trådar, haha, 13 13 ovan,  fick en 21 21 igår oxå😃

Älvan
12/28/14, 5:23 PM
#87

Tack alla fina för era varma tankar! :) jag var helt nere och tårögd på museet idag när allt verkade gå fel. Då gav jag upp lite och sa till änglarna att nu får ni visa ett tecken att ni stöttar mig. Vad hände 2 minuter senare? Jo, jag fick tecken i en bok jag slog upp! En symbol. Vad hände sen? Jo, humöret vände när jag myste med mitt barn och drack gott kaffe. Vad hände sen? Jo, den aktivitet som jag kom försent till anordnades där på museet en gång till och vi var ju kvar så det blev ändå det jag planerat! Vad hände sen? (Jag har ju känt mig världens ensammaste. En av orsakerna till dipp.) Jo, en kompis hörde av sig och ville fika! När vi skulle fika blev det flera gånger fel med min kaffebeställning så jag tillslut tog fel kaffe. Tänkte strunt i det (ovanligt, brukar bli sur). Vad hände sen? När jag fikat en stund kom hon som jobbade på cafeet med 3 muffins som jag fick som kompensation! Vilken dag det blev tillslut! Var det inte bra skapat av mig ändå? :)

Otroulig
12/28/14, 5:40 PM
#88

Så bra Älvan, tänk vad bra det blir när man bara släpper tanken att saker är fel, att det inte blir som man tänkt - om man istället bara accepterar -  flyter med utan motstånd så löser sig saker eller helt andra grejer dyker upp. 

Själv har jag kollat in hus på hemnet, det var inte så många utlagda - hittade ett fint, med eget vattenfall,  fast lite stort,  bara 10 milj. Hittade ett annat lite mer i rätt storlek men inte så på landet som jag ville ha. Men lite roligt är det. 

Själv är jag en hejare på att fixa middagar. I går blev det mat här hemma för första gången den här ledigheten,  ikväll får jag sno ihop nåt också. Men sen är det fixat tre dagar till framöver 😎.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Skorpion76
12/28/14, 5:59 PM
#89

God söndag kväll!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

MissInAction
12/28/14, 6:01 PM
#90

Nice Älvan! 🥳
Oh muffins 🤤 vad gott! Jag har ju en muffinsplåt här och köpt muffinsformar, så jag ska nog testa göra muffins nån gång snart, kladdmuffins kanske..
Och så ska jag göra banoffépaj igen, såååå gott det var 🤤 fast då måste jag ta med den till jobbet så jag får någon att bjuda 😂

Fast idag har jag precis gjort lussekatter!! 😍 åh nu myser jag. Ska slänga in dem i frysen, några åker nog med till jobbet imorgon också.

Jag ska också manifestera middagar, tycker jag 😃och allra helst med någon som jag tycker om! Yes!!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
ollivoll
12/28/14, 6:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#91

Tack för länken Kathja😃 jag beställde ett färdigbyggt hus i morse , lite drastiskt kanske men äsch, under tiden har jag gjort en tillfällig hus efter länken. Den blev relativt bra. Skickar en bild på den.

[Kathja]1
12/28/14, 7:01 PM
#92

Tjusigt! Den katten kommer att må gott. ❤️🐱❤️

Otroulig
12/28/14, 7:04 PM
#93

Olli!! Vad perfekt! Hoppas nu att Måns gillar sin nya bostad. Du får väl ladda med lite gottis!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
12/28/14, 9:00 PM
#94

Den perfekta julklappen till Måns ❤️

Åh nu känner jag mig sådär tom 😕 en av mina favoritserier har slutat, vilket jag insåg nyss då jag tittat på det sista avsnittet.  White Collar heter serien, underbar 😍
Det är en con artist som blir tagen av en FBI-agent och förhandlar sig till ett kontrakt som deras criminal informant. Han lever det goda livet, är skitsnygg, smart, smidig och charmig. Och de två utvecklar en intressant vänskap. Serien har bra karaktärer. Åhh vad jag önskar det fanns mer avsnitt!! Första två-tre säsongerna har jag redan sett två gånger. 

Blir alltid så tomt när en bok eller serie är slut och jag kan ibland hamna i små depressioner 😢 Lite som att den världen och de karaktärerna har varit med mig så länge, och plötsligt finns de inte längre. 

Nåja..! Nu ska jag njuta vidare av min lussekatt och glögg 🤗 och inte för att jag är så trött, men inom två timmar iaf tänkte jag nog sova! Jobb imorgon! Oooh hoppas en viss person jobbar, jag behöver lite nytt eye candy nu 🥳


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
12/28/14, 10:46 PM
#95

Åh måste dela världens skönaste låt just nu 🤗 och den påminner mig om Linn!! Om du är här inne och läser så hoppas jag att du hör den 😍
Suveparadiis heter den, det betyder sommarparadis. Handlar typ om ett tropiskt paradis… tänk stränder, party, chilla.. ☀️🌊🍸🥳
Fast… videon med bild har klippt av låten mot slutet så jag klistrar bara in den som länk, för man MÅSTE nästan se hur de ser ut..ahhaha älska 90-talet 😍
https://www.youtube.com/watch?v=i0d7LbpeSzI

Och nu ska jag alltså bli trött och sova!? Meh! Jag vill ju dansa och flirta och skratta 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Skorpion76
12/29/14, 6:30 AM
#96

God morgon! Dags att ta farväl av 2014!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

MissInAction
12/29/14, 7:15 AM
#97

God morgon ☀️ jaa snart så!!

Jag startar dagen med estniska pophits😃😍🥳
Här är en låt som jag tror att alla här inne känner igen…  😉


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Skorpion76
12/29/14, 8:12 AM
#98

Vilket språk? Cool version!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

MissInAction
12/29/14, 10:41 AM
#99

Det är estniska såklart ;)


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Skorpion76
12/29/14, 6:41 PM
#100

Aha! Ok, cool!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Älvan
12/29/14, 6:48 PM
#101

Måste säga att flowet är tillbaka. Kanske var den inte så långt borta?

Skorpion76
12/29/14, 7:08 PM
#102

Nu kommer ljuset tillbaka! Jippi!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[Kathja]1
12/29/14, 7:21 PM
#103

Älvan - det är aldrig lägre bort än en tanke.

Skorpion76
12/30/14, 10:52 AM
#104

Det plogas för fullt utanför mig.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
MissInAction
12/30/14, 11:34 AM
#105

Och här vräker snön ner! 😍🤗

Jag sitter och ler för mig själv och håller tillbaka för att inte brista ut i skratt hela tiden. Härlig känsla! Fast nu är jag hungrig och ska gå och käka något.

Oooohh datorpengar har kommit in på mitt konto! Jag vet inte exakt hur mycket, ska kolla sen när jag slutat. Men sen ska jag gå och kolla om datorn jag spanat in finns inne än, eller till och med någon ännu bättre 😉

Ha, mitt jobb med att prata i telefon är faktiskt rätt så kul när man är en sån som uppskattar vackra röster 😃Man har ju ingen aning om vad det är för människa man pratar med, men vissa har ju verkligen en behaglig röst.

NU ska jag äta!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
12/30/14, 5:36 PM
#106

Halloj i tråden, jag har haft en bra dag. Saker har löst sig - just timingen numera är perfekt, jag behöver aldrig stressa - jag hinner precis bli klar med uppgifterna när dom ska vidare. Perfekt. 

Fick lite bondevibbar idag, såg ett litet reportage  om ett par från säsongens Bonde söker fru, dom var så fina, i min ålder och tyckte att NU startade livet ❤️. Sen kom en arbetskamrat och berättade om sitt ex som var bonde. 

Nu ska jag straxt iväg till fina grannarna, gissar att det blir fantastisk mat och dryck som alltid.

I morgon ska jag innan jag åker till de festliga begivenheterna ställa alla gästers numeroligska år. Vi har tidigare kollat vad våra kinesiska år är - det kunde vara kul med nåt nytt tänkte jag. Nu måste jag bara ta reda på när en kvinna är född, vet datum men inte år och hon kan vara lite tjurig att få ur det ur henne. Det står inte på FB heller, hon är så hemlig 🤐 🙂. 

Ha en trevlig kväll alla.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[::Vera::]
12/30/14, 7:59 PM
#107

… Härligt med bondevibbar Otroulig. Vad glad jag skulle bli om du äntligen fann din bonde känner jag ❤️. Jag har en liten kärleksvibb..haha. På riktigt fast ingen bonde, men ganska nära…Fast nä jag vet inte. Om jag vill och är redo. Its got to be perfect 😉. Känslan alltså.

Jag läger också märke till rösten MissI. Men främst hur människor talar kan berätta så mycket om personen. Djup, stress, osäkerhet, trygghet, lugn, kärlek…

Jag har glömt bort att äta idag kom jag nu på. Skottat snö och följt känslan hela dagen…Härlig dag!🙂

MissInAction
12/30/14, 10:46 PM
#108

Haha! Måste dela den här videon som jag nyss såg 😃 Den var mysig!!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Skorpion76
12/31/14, 7:16 AM
#109

Dags att ta farväl av 2014!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
12/31/14, 12:07 PM
#110

Tack fina Vera 🤗 och vad spännande med lite riktig kärleks vibb för dig!! Åh nu fick jag en känsla av att det inte ska vara så allvarligt det här med kärleks relationer, det ska vara lätt, en lek, enkelt 🌈 Vet inte om det var till dig eller till mig eller till oss båda 😃

Jag blev i alla fall bortskämd i går med hummer - ostron - champagne - renfile - vin och grejer. Kände mig lite som en prinsessa och känsla sitter i även idag. SÅ ska livet vara! Haha, jag vill bli bortskämd med omtänksamhet 👍

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
12/31/14, 12:12 PM
#111

Ja men ska det inte vara det! EASY!
Lyssnade på Abraham i somras där de pratade om att de ville vara i en relation där EASY ofta återkom ❤️blandat med harmonic, lovingly, FUN etc etc… de listade allt positivt… och detta affirmerade jag flera gånger, såååå härligt! 😍


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[::Vera::]
12/31/14, 1:56 PM
#112

Otroulig. Ja jag vet inte hur jag ska förhålla mig till den plötsliga kärleksvibben… :) Magkänslan säger nej tyvärr. Jag bara njuter lite nu så visar det sig. Men jag har haft lek, lätt och allt möjligt kul och t o m även mycket tråkiga känslor. Det var perfekt just då :). Men nu vill jag ha en helt annan känsla i en relation. Den innebär även lek, lätthet och harmoni…men känslan är på ett annat vis och perfekt.. Jag vet!… Fast ändå inte..hehe. Säger ju att jag är svår ;)… eller har stora önskemål :) Asch jag har det bra själv med.

Otroulig
12/31/14, 2:06 PM
#113

Oj räknade just ut att enligt numerologin så är mitt nuvarande år 22 😮 🥳 ett extra viktigt år om man tar hand om det rätt - annars blir det en 4 - men det handlar om att bygga från grunden, tänk och handla stort. Det känns som att det stämmer faktiskt.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Skorpion76
12/31/14, 7:27 PM
#114

Ikväll har jag varit och sett på fyrverkeriet i hamnen! Det var roligt!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[Kathja]1
12/31/14, 8:00 PM
#115

Det är fint med fyrverkeri Skorpionen så jag förstår att du är nöjd!

Otroulig - Hur räknar man ut det? Blev ju lite nyfiken på hur en annan ligger till. Fast känslan säger mig att jag ligger j-igt bra till. 🥳

Håbe
12/31/14, 9:35 PM
#116

Fick veta idag att jag ska bli bonusfarmor!! Jag, farmor! Farmödrar är ju liksom gamla tanter 😃. Fast jag blir ju bara bonusfarmor så det är antagligen annorlunda. Roligt är det i alla fall.

Den lilla skitungen- styvsonen- som jag var så innerligt less på ett tag. Blev så lättat när han ville flytta hem till sin mamma istället, fast det kunde jag ju inte säga. Och nu är han 25 år och världens goaste kille. Och blivande pappa ❤️

[Kathja]1
12/31/14, 10:00 PM
#117

Wow! Grattis vad roligt. Men jag är tacksam över att vårt gäng med ungar väntar en stund till…

Otroulig
1/1/15, 1:50 PM
#118

Farmor haha, grattis Håbe! Jag är trött, la mig vid fyra kanske och har inte sovit många timmar. Så nu ska jag vila lite. Hade en väldigt trevlig kväll igår. Fantastiskt god mat och mycket lekar och hockeyspel, ja jösses vilket liv det blev vid bords hockeyn.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
MissInAction
1/1/15, 2:04 PM
#119

Åh bordshockey! Det har jag inte spelat sen 90-talet 😂kul!!
Du höll igång längre än mig då, Otroulig 😉haha det är väl lika bra förresten! Har man roligt så är det bara att köra på så länge det känns bra.

God fortsättning på er! ✨☀️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
1/1/15, 2:05 PM
#120

Det kan jag tro! Vi var ju hemma, och jag somnade en stund efter ett tror jag men kära vänner vad vi är trötta idag!!! 😕Jag gick upp strax innan halv åtta och sov frukost mellan tio och elva,  😃mannen kom inte ur sängen förrän halv tolv och somnade igen vid en stund efter ett. 😴Och Majken 🐶 hon har inte ens varit ute och morgonkissat ännu och nu är klockan strax efter två. 😮

Så här gör vi inte många knop inte! Jag sitter och kollar efter garn på Tradera och funderar på om jag kanske ska ta och betala våra räkningar för det hade jag missat i allt julfirande. 😎 Det är ju också något att roa sig med… 🥳

Håbe
1/1/15, 2:24 PM
#121

God morgon, eller god förmiddag kanske det är.

Här är det segt och slappt idag. Skönt men jag behöver jobba på det där med att det är ok att göra ingenting. Nu har jag längtat i månader efter att ha några dagar då jag kan gå omkring och pösa i onepiecen en hel dag utan några måsten. Inga matcher, träningar eller andra tider att passa. Då är det lite dumt att känna hur det kryper i kroppen för att man borde göra något vettigt när man nu äntligen har chansen. Vad kan vara vettigare än att bara softa och chilla? I alla fall när det är det man behöver.

Ikväll blir det bio med maken. Tradition på nyårsdagen för oss. Förra året slutade det hela med att vi kom hem och hittade vår kanin efter rävattacken. Ikväll tänker vi oss en bättre avslutning på kvällen.  Fram tills dess pöser jag vidare :-)

szirius
1/1/15, 2:25 PM
#122

ja det är det Kathja, skriva thank you på varje räkning, eftersom det är fantastiskt att man kan betala dem, o tacka för vad man får för dem…värme, vatten..prata med vänner i telefonen…internet…etc. TACK TACK TACK❤️🥳

[Kathja]1
1/1/15, 2:55 PM
#123

Ha ha, nu såg jag ditt inlägg Szirius! Just de känslorna hade jag när jag betalde, så det blev en egen tråd. 😃

Skorpion76
1/1/15, 3:48 PM
#124

God fortsättning på 2015!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
1/1/15, 5:36 PM
#125

#115 Jo sitt personliga år går från födelsedag till födelsedag. Så säg t.ex att man är född 11 feb - då startar ens personliga år 2015 den 11 feb. Det personliga året vibrerar då med 11+2+2+0+1+5= 21 som blir 2+1=3 Skörde året 😎. 

Men jag blev så glad i går. För en av vännerna sa lite besviket - "ska vi inte göra som förra året och berätta om allt positivt? Jag har ju tänkt på det hela året och lärt mej leta positiva saker" ❤️ det värmde gott i mitt LOA hjärta.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Kathja]1
1/1/15, 6:04 PM
#126

Åh jag har påbörjat SKÖRDE året! Det var väl det jag visste. (*många glada smajlisar på rad* - eftersom jag inte kan få dem att synas från mobilen)

Älvan
1/1/15, 6:22 PM
#127

Otroulig Jag fick 10. Eller 1+0??? Vad är det för år då? (Jättenyfiken)

Otroulig
1/1/15, 7:02 PM
#128

Älvan, tid att starta nya projekt, vidga horisonterna och få en ny syn på saker och ting. Du kan finna nya vägar. Bra år att skaffa nya bostad. Tro på dig själv och fråga inte efter vad andra tycker du bör göra. Tid att så. Början på en ny 9 årsperiod. 

Du kanske inte skördar förrän år tre men du behöver ju så frön för att kunna skörda.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
1/1/15, 7:05 PM
#129

https://andliginspiration.wordpress.com/category/numerologi/

här finns mkt info för intresserade

år 1 Älvan 🥳, nu börjar en ny 9-årscykel som du står i startskottet för, men som sagt, beroende på när du fyller år, det startar på din födelsedag. Jag fyller ju år i jan så mitt nya personliga år börjar snart.

Otroulig
1/1/15, 7:11 PM
#130

Och Kathja då kan jag läsa vad som står för år 2 😉 som är det du lämnar.

" Om du har sått i ett år kan du lätt tappa tålamodet i denna tvåan vibration. Tänk då att den kloke bonden inte gräver upp det han sått för att se att det växer. De planer du satt i verket behöver till att mogna i detta år. I denna vibration bör du ej till varje pris "knuffa" dig framåt.

All kunskap du skaffar dig detta år blir till stor nytta för nästa år. 2:an kallas ofta väckelsenumret. så du bör akta dig för tt hamna i andlig stagnation. Du kan få nya kompanjoner och värdefulla vänner - men sök inte upp dom utan låt dom komma till dig. Tema ord: Vänta, ha tålamod, var diplomatisk.

Kunde inte låta bli att nämna detta 😍 för det känns som att det stämmer rätt bra för dig. Påminner lite om mitt radiobils år - men jag är ju som sagt i 22 eller 4an, men det verkar också vara ett tålamods år.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Älvan
1/1/15, 7:23 PM
#131

Aha, jag fyller i slutet av året så för mig är det 9 året nästan hela året?

Otroulig
1/1/15, 8:07 PM
#132

Yes - så är det Älvan. Så dags att rensa ut 😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Otroulig
1/1/15, 8:13 PM
#133

Haha! Var inne och kikade på sidan, Bor du i ettans hus så finns det chans till att ni blir själv och är ni ensam och bor i 1:ans hus då har jag sett många att de är själv. Ni ni vill vara lite chef hela tiden 1:an vill styra och vill vara sin egen. Om det inte har jobbat med den delen då finns det de som flyttar till ett sådant hus för att vara oberoende som är 1:ans livsväg.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
1/1/15, 8:24 PM
#134

Den där sidan är helsnurrig för mig 😡 jag fick det till personligt år 10 (28) och kunde välja personligt år 2-11, och där stod bara om 2 och 11.. fattar nada. 29/9 är jag född.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
1/1/15, 8:26 PM
#135

Ojdå bor du på 1, Otroulig!? Låter väl lite som du, självständig? 😉
Kanske dags att motbevisa det där och dra till sig en sambo!!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
1/1/15, 10:36 PM
#136

Nu säger jag head ööd eller godnatt! Och passar på att önska en gruppmeditation på söndag! :) Kram!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
1/1/15, 10:42 PM
#137

# 136 ojoj , jag har glömt bort att man kan lägga sig innan 3😇🤐…börjar bli dags att vända tillbaks innan måndag😛….

Skorpion76
1/2/15, 6:11 AM
#138

God morgon!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

MissInAction
1/2/15, 7:38 AM
#139

God morgon ☀️

Haha ja, man KAN faktiskt det, szirius!! 😉Men vet ju hur lätt det är att vara nattaktiv med massa kreativa idéer!!
Jag vände ju på dygnet under julhelgen och det är säkert mycket därför som det tagit mig tid att somna den här veckan då jag varit tvungen att lägga mig tidigare. 

Mmm god frukost. Gott bröd och lussekatter me te 😍
Jag tror att det regnar ute och blåser en del. Dags att promenera iväg till jobb.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[Kathja]1
1/2/15, 9:51 AM
#140

Kära vänner vad det blåser idag! Mörkt, blött och blåsigt. Och jag är så trött så jag ser i kors. Har sovit gott, inget att klaga på, bara att konstatera att det nog är mycket nya energier på gång. Är sådär förlamade trött som jag minns att jag var i början av mina graviditeter. Och nu som då fylls jag av tacksamhet inför magin som sker och ser med tacksamhet fram emot vad som komma skall. Jobba helg ska jag med, skönt att veta att det alltid är bra när jag väl är där. Fast nu ska jag nog sova en stund till…

Skorpion76
1/2/15, 12:17 PM
#141

Här blåser det storm!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
1/2/15, 12:35 PM
#142

Hm, en tom dag. Vet inte riktigt vad jag vill idag…något lugnt och stillsamt skulle nog kännas bra. Skulle inte säga att jag är off ..men jag är definitivt inte on 😉, lite bokläsning..pussel kanske nåt sånt får det nog bli idag.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
1/2/15, 1:27 PM
#143

Ja huuuua vad grått det är här med! 😮regnar och blåser och ser så mörkt ut.
Jag gick ut en vända för att ta luft, och gick visst åt fel håll för det blev sån genomblås så att min tunika bara blåste upp och där stod jag 😃😊

Det är sånt här väder som gör att jag bara skulle vilja burra in mig i en filt i sängen och kolla på film och dricka te😍
Gärna med en mysig varm kille bredvid mig…. tack!!! 🥳

Det känns inte alls som fredag! Så hoppigt med mellandagarna. Men inte mig emot - jag tar gärna helg om några timmar! Känner mig så uppblåst och rastlös och slö på samma gång. Vill nog helst ta ett bad ikväll 🤗

Ooh var ute i korridoren vid skåpen då en viss snygging gick förbi och hälsade, och önskade gott nytt år 🤗 
Fjärilarna i magen fortsätter virvla runt 😍😊
Jag är bara så sur på mig själv för att jag inte följde min impuls att gå UT istället för att stanna vid skåpen.. då hade jag ju fått sällskap av honom där ute!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
1/3/15, 1:43 AM
#144

här blev det inte många timmars sömn inatt…låg o funderade till 4, då gav jag upp o klev upp o tog ett varmt bad! la mig igen o finurlade vidare till 6..då somnade jag huuur skönt som helst..vaknade 10. inget särskilt egentligen , ingen oro eller så, bara väldigt fylld av idéer o en hjärna som inte riktigt går ner i varv # överkreativ#

har inte känt mig trött på hela dagen heller✨, o nu ser jag att klockan snart är 2…hmm

MissInAction
1/3/15, 1:43 AM
#145

Vad har ni alla för er idag? 😉

Kul!!! Igår kväll fick jag mail från en språkutbytes/lärningssida om att en tjej hade sökt kontakt med mig. Finns ju inget sätt att svara tillbaka där, så jag sökte upp henne på FB. Hon bor i Tallinn, pratar flytande ryska, estniska och engelska och håller på att lära sig svenska. Perfekt!! Och på bakgrundsbilden på FB så sitter hon på en bänk i Botaniska trädgården i Uppsala, där hon var i somras 😃
Haha!
Så jag mailade henne och skickade en friend request. Och ikväll när jag kom hem från jobbet strax före 19 så var jag sååå hugrig och slut… chattade lite med henne och kollade några grejer, sen drog jag in till stan och käkade med henne 🙂
Jag frågade först om tips på matställen.. men sen frågade jag istället om hon ville haka på.
Så vi fördrev några timmar på Vapiano! Var hur trevligt som helst 🤗 Prata språk och kultur 😍

SÅ tacksam för den här dagen!! ♥

Och ikväll pratat på teamspeak med gamla spelvänner 🤗

Och nu är klockan redan över halv tre 😮 Jisses!!!

Nattis på er ❤️😴


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
1/3/15, 1:46 AM
#146

Haha, heeeej szirius 🤗 Vi skrev visst samtidig!

Kul att någon mer här är vaken 😍

Men oj vad det ska bli skönt att lägga sig och jag ska inte sätta något alarm!! 
Härmed beställer jag mysiga romantiska drömmar 😍


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Skorpion76
1/3/15, 7:47 AM
#147

Hej hej!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Håbe
1/3/15, 8:13 AM
#148

God morgon!

Så var det slut med alla härliga sovmorgnar för den här gången. Idag ska jag och dottern åka och titta på husdjursmässan. Får se hur många "mamma kan vi inte köpa en……" det blir 😃.

Sen är det hem och packa innan vi drar till Uppsala några dagar. Så imorgon blir det uppe innan tuppen igen.

[Kathja]1
1/3/15, 8:27 AM
#149

MissI du är ju lika social som Shia! Mysigt Jag har jobbhelg och här är så lugnt just som jag har beställt. Skönt. Sitter här och kollar vad som har hänt med te och virkning, ungefär som när jag är hemma.

Otroulig
1/3/15, 10:52 AM
#150

Här svajas det 😡

Inte mycket kärlek just nu i denna kropp…. sitter och funderar hur jag ska skifta - med lite aggressioner och aktivitet ..eller meditation kärlek och peppande klipp…

Återkommer med hur lösningen blev

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Skorpion76
1/3/15, 11:12 AM
#151

Här blåser det fortfarande.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Älvan
1/3/15, 12:54 PM
#152

Jösses, nu har jag gjort det. Öppnat hjärtat, gjort mig sårbar och hoppat rakt ut i full (nästan?) Tillit att det är det enda rätta att göra. Jag kan ju inte ta ansvar hur den andra parten tar det hela. Hjälp? :/

Skorpion76
1/3/15, 1:19 PM
#153

Jag väntar nervöst på ett svar.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
Otroulig
1/3/15, 1:51 PM
#154

Älvan, precis. Du kan bara älska. Vad han svarar spelar egentligen ingen roll. Lätt att säga men inte så lätt att hitta den inre tryggheten. ❤️

Jag har också mediterat med mantrat "Jag är kärlek".  Fick en lite skjuts framåt i alla fall.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
1/3/15, 2:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#155

Köp en såndär säck man slår på, Otroulig? Är nog perfekt de gånger man verkligen vill få UR sig något och bara avreagera sig 😃jag tror det är hälsosamt! Lättare att ta itu med resten sen.

Det är fortfarande jätteblåsigt här med.

Haha jaaa, social är mysigt! Har önskat mig det och jag njuter för fullt av det 🙂

Hm jag släckde halv fem imorse… sååååå trött jag var, men jag hade trevligt med gamla spelvänner på teamspeak 🤗

Ska gå in till stan och leta upp linsvätska. Har inte kollat upp vad optikerna här har, så jag hoppas hitta det jag söker till kanonpris, tack! Sen ska jag flytta min gamla stationära dator och frigöra plats på skrivbordet för min laptop. Det är ju så himla soft och sköööööönt att sitta i soffan med den i knät 😍men det funkar inte att spela så, och vinkeln blir knasig på skärmen… bättre med skrivbord, och så ska jag fixa en adapter så att jag kan koppla in min gamla skärm också så jag får bättre bild 😎

Iiihh kände precis ett sånt pirr i kroppen!! Spännande 🤗 

Hehe jag kom att tänka på det som en ifokus-bekant som bor i Tallinn sedan två år skrev i ett mail innan jag flyttade hit. Tallinn är så underbart, att man har knappast tid att sitta framför datorn och häcka. Nåt i den stilen - och jädrar ja, visst har han rätt!! ❤️Finns ju så mycket att upptäcka och uppleva. Trots att det bara bor 400 000 människor här…. ingen storstad om man jämför med Sthlm t.ex 😃men det är en levande stad med en vacker själ och en vemodig historia ♥

Lägger in en bild som jag tog på Julafton på Frihetstorget/Vabaduse väljak ♥
Det var också här vi var vad tolvslaget på Nyårsafton 😍 fast då var det +10 och ingen snö kvar.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
1/3/15, 2:30 PM
#156

Härligt Älvan! 💖 Vad spännande Skorpionen! Otroulig - ut med det bara, så kan du skifta sedan. Själv har jag det lugnt och fint. Te-drickande och härliga samtal. Bra laddning inför senare idag när det ska skrivas månadsrapporter. Men först lite mat…

Skorpion76
1/3/15, 3:03 PM
#157

#156 Jag vet inte om det är så spännande precis eftersom det handlar om ett klagoomål emot min Avatar.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
1/3/15, 7:59 PM
#158

Nu har jag lajat med hunden, dammat, strukit och åkte iväg och tvättade bilen - lite annorlunda lördagsnöje - men kom på att DÅ kan det ju inte vara kö vid automaten. Nu önskar jag mig en bra feel good film.  Känner mig på mycket bättre humör - jag kom på att det är fullmåne tid. Kanske därför jag svajade.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Skorpion76
1/3/15, 8:45 PM
#159

God natt!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Älvan
1/3/15, 10:41 PM
#160

Otroulig Kram

Annons:
MissInAction
1/3/15, 10:57 PM
#161

Åh senaste dagarna har jag fått den här låten på hjärnan, den fastnar verkligen 😍
Jag hörde den första gången i våras då Marko länkade en massa estniska låtar 🤗 och då kändes den så bekant. Tänk svensk trallpunk från 90-talet. Detta är ett motsvarande estniskt band och just den här låten är från 1994.
Lilleke rohus betyder typ blomma i gräset. (Blomma = lill, blommor = lilled)
Tycker den är så bra! ♥

Tallinn är beroendeframkallande 😉Varje gång jag går ut, typ med soporna eller nåt så vill jag bara fortsätta vara ute.. se mer, göra mer! Nu ikväll skulle jag gå till gasbolaget och lämna en lapp där jag skrivit ned förbrukningen, och självklart tog jag en extra promenad då för att utforska en kringelkrok jag inte gått i förut ♥
Det blåser stormbyar här och småregnar nu, men vad gör det. Mysigt!! Och så vackra hus och vackra gator. Vägarna här är rätt dåliga med gropar och hål osv, och husen är ju blandade sten- och trähus, nytt och modernt samt gammalt och förfallet. Jag tycker att allt är så vackert ❤️

Åh nu kom jag att tänka på några ord jag läst på bilder som delas på FB. Något i stil med att den som älskar dig kommer inte att se dina sår som brister eller fel, utan som små sprickor att lägga sin kärlek i. Fast på engelska då, blev jättekonstigt att försöka översätta 😃
Men ungefär så kanske det är för mig och Tallinn/Estland! Det är ju mycket så.. med all historia och att det inte är ett rikt land. Det gör nog bara att jag älskar det mycket mer ❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Livscoachen
1/3/15, 10:58 PM
#162

Vad härligt du hittar tillbaka till flödet lite igen otroulig! Jag måste säga att denna dagen har ju bara blivit så bra, jag har precis fått massa nya bekantskaper som jag kan träffa allt eftersom bara på en endaste dag 🙂livet flödar och jag vet ju att detta år skulle ge mer gemenskap och glädje och balans allt känns väldigt toppen just nu. Så tacksam över all vänskap, tillslut har man djupa vänskapsband med några ❤️☀️ God natt på er! Ny härlig dag imorgon sköt om er!

MissInAction
1/3/15, 11:03 PM
#163

Ooh gemenskap och nya vänner känns som det har kommit in i mitt liv igen också.  Visst är det härligt! 🤗

Hm jag har har haft såna starka deja vu-känslor sedan jag kom till Estland. Inte så jättemånga men de kommer ibland och de är så jättestarka att jag blir nästan paralyserad ett tag för jag måste tänka om jag inte har upplevt det. Ibland känns det som att jag har drömt om det tidigare. Rätt häftig känsla 🙂

Hur tänker ni kring detta med deja vu? Hjärnan som spelar oss ett spratt har man ju fått lära sig. Men hur skulle LOA-folk förklara det? 😉


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
1/3/15, 11:31 PM
#164

Jag är för trött för att skriva en massa men måste bara säga… MissI jag blir så lycklig av dina inlägg, har aldrig hört en människa vara så förälskad i en stad förut. Underbart! God natt!

Skorpion76
1/4/15, 6:38 AM
#165

God morgon!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

MissInAction
1/4/15, 1:07 PM
#166

God… eftermiddag 🙂
Alltså den här plutten var ju bara för söt. Vill bara plocka upp honom och gosa 🤗♥
http://i.imgur.com/Oo4QmbL.gif 

Nu ska jag gå ut och kolla in en butik… kanske, såg inte igår kväll för det var så mörkt och det låg under markplan.. men det heter Namaste och såg mysigt ut ♥ Ligger några minuters promenad härifrån. Ute snöar det, blötsnö.. och det blåser, så det är nog lite ruggigt 🥶 
Kanske sätter mig på ett café, eller så knatar jag hemåt igen, eller hmm… nu kom jag på att jag hittills inte har gått in i någon kyrka och suttit ner tyst för mig själv. Har bara varit inne på konserter samt in i Alexander Nevskijkatedralen som det inte precis gick att sätta sig ner i. Saknar lite att göra detta, så jag önskar hitta en vacker kyrka för stilla stunder ❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
1/4/15, 3:38 PM
#167

Har inte Tallin en känd träkyrka?

Du är så påhittig och social Missi, wow . Företagsam är nog ordet jag letade👍

Dejavue är ett spännande ämne.  Ifall man tänker att  tid inte existerar, allt finns samtidigt hela tiden, parallella världar etc…jag har varit med om många coola grejer kring det,

bla en resa i Italien då både jag o maken verkligen upplevde att vi varit där förut, vi hittade direkt till ställen utan att veta var vi var, vi körde utan karta o visste exakt var det fanns en egen liten strand osv osv…man kan ju kalla det stark intuition också, inte lätt att veta vad som är vad…men spännande som sagt, att se en bild redan innan hur det ska se ut nånstans.

ser man det till LoA så…tja när man upplever nåt väldigt starkt o man känner " det här har jag drömt!" så kanske man helt enkelt HAR skapat det i sina drömmar, i sin vortex och nu har det blivit till "form"✨

Annons:
MissInAction
1/4/15, 4:07 PM
#168

Hmmm… menar du den här, szirius? Jag har sett denna samt en annan som också verkar vara rysk-ortodox och som ligger närmare mig, mitt emot hotellet som jag bodde på i somras.
http://www.tripadvisor.se/ShowUserReviews-g274958-d3522170-r159470333-St_Simeon_s_and_St_Anne_s_Church-Tallinn_Harju_County.html

Hmmm ja har du inte berättat det där om Italien? Känns som jag hört det förut 😃😛 häftigt iaf!! Nåt sånt har jag nog inte varit med om själv. 

Coolt om vi skapar i våra drömmar! Det är inget som jag hört Hicks prata om, däremot så brukar de ju säga att drömmarna speglar det vi skapar i vårt vakna liv. De berättar för oss var vi befinner oss på känsloskalan, typ, och vad vi sänder ut. 

Åh ni som tränar.. vad för övningar är bra för att tighta till insida lår? 😃
Jag rider ju inte längre så får inte styrka därifrån och gör egentligen ingenting just nu, så jag vill ha tips! Har iofs idéer 😉


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
1/4/15, 4:39 PM
#169

Det finns ju en dansstudio några minuter bort! Jag kollade in deras hemsida idag, mmmm kul!!! 😍
Müstika heter den och har blandade dansstilar.. bland annat belly dance, tribal, heavy aerobics, capoeira, irish, fire show… sen har de något som heter Nia dance.. det verkar vara intressant! Något du känner till, szirius?

Annars är jag ju väldigt nyfiken på både magdans och burlesque 😍Ska nog prova magdans faktiskt, fast jag ska gå dit någon kväll och prata med dem, känna in stället lite! Åh hade ju varit perfekt 🤗

Idag förresten hände något mystiskt. När jag var påväg ut så gick jag in i lägenheten igen för att hämta något, och upptäckte att ljusstaken i sovrummet lyste. Jag har tre ljusstakar, varav den här alltså lyste. Jag har INTE tänt. Brukar iofs tända dem när jag går upp nu på helgerna, men idag tänkte jag vänta tills det började skymma. Såååå… vadan detta? 😮Det som gör saken roligare är att jag drömt att flera lampor har gått sönder här hemma, så jag har fått lov att byta. Två av dem har jag faktiskt fått byta inom två veckor, men lustigt att det även kommer in i drömmarna… och att en ljusstake tänder sig själv 🤔

Nåja.. här är lite info om Nia!

Nia is a complete training programme, that includes elements from dance, martial arts and body-healing techniques. Moving from one technique to the next is accompanied by a variety of good music. Deep yoga breathing makes this physically intensive but body-friendly workout effective by having an effect on the body, the mind and energy. Nia is an abbreviation of neuromuscular integrative action, meaning the co-operation of the body and the nervous system. Read more about Nia from www.niaeesti.ee or www.nianow.com


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Skorpion76
1/4/15, 6:04 PM
#170

God kväll!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[::Vera::]
1/5/15, 2:04 AM
#171

 Lite ledsamt men lättad… Valde att avbryta dejting igår efter bara en och en halv träff. Gick inte alls att njuta när jag hos personen kände vibbar som var lika mitt "gamla jag" som inte alls mådde så bra.

Jag är glad att jag ser det så klart och tydligt. Glad att jag ser även mina behov och tar dem på allvar och sätter stopp även om det känns skit. Har så svårt att hantera när andra blir besvikna. Vill göra människor glada ju! Har fortf lätt att skuldbelägga mig, men det tänker jag inte göra denna gång! Är positivt att jag förstår när jag håller på att falla ner i det tankemönstret. Och det här var bäst för båda.

Så var det med den kärleksvibben … Den blåste bort lika snabbt som den kom. Hade det svagt på känn. Jag kan njuta av andra saker… Det här är bra! :)

Nja…lite svårt att släppa det här ändå. Men ska försöka sova nu. Pratar bara lite med mig själv nu ;).. Det är släppt till imorgon.

Otroulig
1/5/15, 6:50 AM
#172

🤗 Vera. Det är ju bra att du känner efter i dig vad som känns rätt. Ibland vill man verkligen att saker och ting ska fungera och att det ska klicka fast det inte finns rätt förutsättningar. 

Du håller nog på att synka dig fortfarande och det här är ju ett steg på den vägen - du kommer närmare. Du har aldrig varit närmare nästa relation än nu. 

Jag har inte sovit många timmar i natt. Trodde att jag skulle sväva iväg i drömmarna för jag var så "svävig" efter meditationerna. Men jag har sovit så mycket förut i helgerna så jag är pigg ändå. 

Ikväll blir det mer socialt liv, blev bjuden på mat (igen!) och kortspel, det ska bli kul.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Skorpion76
1/5/15, 7:04 AM
#173

God morgon!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Livscoachen
1/5/15, 1:02 PM
#174

#171 Jag tycker det var väldigt bra gjort av dig att klara av att bryta när du kände igen det de gamla vibbarna du är påväg ifrån nu även fast du kände det var jobbigt att såra någon annan. Du är värdefull och ditt val var bara positivt och det är aldrig fel att fortsätta att utforska kärleken till dig själv, inse hur värdefull du är och att du kan säga nej och att det är helt oke,j för det viktigaste är att du mår bra och sen kommer allt annat lösa sig efter vägens gång när du svämmar över av kärlek till dig själv❤️ så kommer du dra till dig en ny bättre relation där du känner känslan känns bra! Ett stort steg att kunna reflektera över dig själv och ta kontroll över ett tidigare tankemönster och våga bryta den! Kul att höra! Fortsätt såhär!

 Heja heja👍

Annons:
[::Vera::]
1/5/15, 1:58 PM
#175

# 172 Otroulig 🤗 Ja jag vill ibland så mycket och börjar forcera… Tappar tålamodet och vill "styra upp" känslan och bestämmer mig för "saker" utan att låta själen vara förmedlare. Jo, jag kan känna att jag gärna vill ha en kärleksrelation, det hade varit underbart med en kärleksfull sådan och närhet ❤️😍. Men herregud!… 🙂 Det är långt ifrån det enda meningsfulla här i livet.

Livscoachen

Ja exakt så försöker jag resonera med mig själv!! 🤗 Jag ska fortsätta med just att utforska kärleken till mig själv och göra det jag mår bra av. Svajar när det gäller att känna mig värdefull, och det är absolut ingen bra förutsättning för en relation då det skapar yttre bekräftelsebehov. Jobbar mycket med att bekräfta mig själv… Det kan vara ganska kul… Köpte tulpaner till mig själv igår för att jag älskar det 🌺.

Jag mår jättebra av att säga NEJ när jag behöver det! Det är att bekräfta mig själv. Precis som att säga "JA, jag älskar…." när jag behöver det.

Idag är jag lätt som en fjäder och det känns bra! 🙂

Älvan
1/5/15, 3:12 PM
#176

Skönt Vera. Jag känner mig som en beklämd i hjärtat. Så många strider samtidigt. Tappar tålamod och lugn. Tappar tillit. Tappar fokus på kärlek till mig själv. Finns det verkligen villkorlig kärlek. Om det finns är det väl möjligen till sig själv. Känns inte ens det uppnåeligt just nu. Jag pendlar mellan sammansmältning med mitt högre jag, villkorlig kärlek och motsatsen. Är som en storm som river. Försöker flyta med I vågorna och sitta still i båten. Nu känns det som jag vill hoppa ur båten. Eller byta båt. Fan, det gör jag. Från en roddbåt till en lycksökare. Sådär. Nu gungar det inte lika mycket. Snart får jag en drink av en snygging. :)

Älvan
1/5/15, 3:13 PM
#177

Beklämd=blytyngd i hjärtat (mobilens autokorrekt . ..)

Älvan
1/5/15, 3:15 PM
#178

Och villkorlig kärlek ska vara kärlek utan villkor…. måste stänga av autokorrekt annars fattar man ju inget…:)

MissInAction
1/5/15, 3:27 PM
#179

Vad glad jag blir att läsa, Vera 🤗 
Såååå klart att du gör rätt som sätter dig själv främst. Det där med att såra andra, javisst kan vi känna så.. fast vi vet alla innerst inne att vi bara är ansvariga för våra egna känslor, och ingen annans 🙂
Det går nog över snart. Och du kommer att göra ännu fler glada när du själv är i harmoni och uppkopplad till dig själv.. när du är sann mot dig själv! ♥

Inget kan vara viktigare 🙂

Åh tulpaner!!  Mina favoritblommor 😍Det vill jag ha hemma, vita fina krispiga tulpaner! Skulle passa perfekt ju på vardagsrumsbordet.

Jahapp då är det inte alltför långt kvar av den här arbetsdagen. Och vi ska tydligen jobba imorgon också, trots att alla återförsäljare i Sverige kommer att ha stängt, och vi kommer inte att ringa hem till kunder. Vi får väl ta hand om andra arbetsuppgifter som kommit lite efter LiparKan nog bli en soft dag. Faaaast bättre hade ju varit om vi varit lediga och fått betalt Skrattar
Lön kommer inte heller förrän onsdag eller torsdag!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
1/5/15, 3:40 PM
#180

Vera, jag köper blommor till mig varje fredag, och dricker bubbel och käkar oftast löjrom till 😎 jag är rätt bra på att skämma bort mig!

Jag tror faktiskt att man kan komma till villkorslös kärlek. Men först behöver man jobba med sitt bekräftelse behov. Ni har säkert hört det förut - men jag hade ett MEGA stort bekräftelse behov just i kärleksförhållanden förut. Jag berättade hur jag tänkte och min dåvarande pojkvän tyckte att jag skulle söka hjälp 😮😃. 

Den har jag fått här och med hjälp av massor med böcker och övningar.  Men som sagt…jag har ju inte utmanats i en relation sen dess - så det ska bli spännande och se skillnaden.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Skorpion76
1/5/15, 5:47 PM
#181

Tjena mors!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
Håbe
1/5/15, 8:08 PM
#182

Godkväll alla! Ligger och slappar i sängen på hotellet. Två hela dagar fyllda med innebandy. Tredje och sista imorgon och sen åker vi hem. Väldigt intensivt men roligt. Sonen började ju i nytt lag under hösten och har haft lite svårt att komma in i gänget. Dottern skaffar kompisar överallt. Oavsett om det är på annat språk eller inte. Han är mycket mer reserverad och väntar på att andra ska ta initiativet. Inte så lätt med killar som spelat ihop i många år. Men nu har han bott med laget i en skola och nu är han helt inne i gruppen. Har inte tid med oss alls. Hur bra som helst. Och vi har kommit in lite mer i föräldragruppen. Däremot har vi inte sett mycket mer av Uppsala än en väldans massa idrottshallar, köpcentrum och hotellrummet. Vi som skulle hinna se domkyrkan åtminstone. Får bli ett annat besök.

MissInAction
1/5/15, 8:26 PM
#183

Haha, attans Håbe… ja Domkyrkan är definitivt värt ett besök vid tillfälle 🙂och Botaniska/Slottet som ligger några minuter bortanför. 

Kul att kidsen hittar vänner. Det är oftast så mycket lättare just på läger och turneringar och liknande när det blir så intensivt!
Har du förresten hittat lowcarb-butiken i SVAVA-gallerian? Den som ligger mitt emot centralstation. Den ligger precis vid ingången från "ert" håll 🙂Har glömt vad den heter, Primaten eller nåt kanske.

Jag lyssnade lite på nummer och astrologi ikväll när jag käkade. Jag är ju inte helt innne på detta med hur alla hängr ihop än men gillar henne ♥ och framför allt gillade jag slutet på videon, så i länken här så startar videon på slutet. Vill man höra hela så är det naturligtvis bara att kolla hela istället 😉

Eller… nähä, funkar det inte? Efter 12m16s kommer det iaf. Viktiga inspirerande ord ♥☀️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
1/5/15, 9:24 PM
#184

#180 jag ÄLSKAR att du gör det!😍 Woow, jag tror jag ska börja skämma bort mig lite mer…bjuda mig på blommor o spa o lyxchoklad o ba "naaaw, vad gullig du är, ska JAG få det här?" 😊 Jag fick blommor oftare förr i tiden, nu har vi ju trädgård med egna blommor så det har fallit bort lite…fast det är myyysigt att få blommor🌺…jag har nog aldrig haft nån pojkvän som liksom skämt bort mig med saker så…har nog haft alldeles för  mkt" jag kan själv o jag vill inte ha nåt" energi tror jag för att attrahera nån sån…😇

MissInAction
1/5/15, 10:39 PM
#185

Det där pratade vi lite om under middan på nyårsafton. Vissa tjejer, speciellt i länder som anser sig ligga långt fram när det gäller jämställdhet, kan känna sig nästan förnärmade, förolämpade eller obekväma om en kille t.ex. håller upp jackan åt henne när hon ska ta på sig den.. såna enkla saker liksom! Hahaha de tog upp just det exemplet med jackan, och en tjej hade blivit nästan förbannad så hon hade slitit åt sig jackan bara.. "kan själv" typ 😂

Kanske inte exakt samma sak som du menar, szirius. Men det är väldigt intressant! De sa också att här är det ändå rätt vanligt fortfarande och särskilt då det finns mycket ryssar här med… östeuropa överlag har nog mer de där äldre mönstren i sig när det kommer till dejting och förhållande och könsroller. På gott och ont kanske… 

Visst är din man uppvuxen i Sverige, eller tänker jag galet nu? Hmm 🤔

Jag tror att jag kan förstå att det kan vara lite läskigt att uppvakta någon som "har allt" och "kan själv" och så. Fast kanske inte om man varit tillsammans i tio-femton år 😃

Gör ett experiement kanske!? Se om han hakar på och börjar ge dig blommor och saker du vill ha. Lyckades du inte manifestera det förut? Har för mig du berättade det 🙂

Hmmm har blivit nyfiken på hur esterna är när det kommer till dejting. Och har börjat se annorlunda på Marko nu. Eller se annorlunda på.. kanske inte är rätt uttryck. Men jag ser ju mer nu vad för slags land han har levt hela sitt liv i, och hur annorlunda det är mot Sverige. Det blev lite av en chock faktiskt. Men inte på något negativt sätt förstås. Känslorna är desamma ♥ 😍
Men vi får väl se vad som väntar.. eller vem.. haha! Est eller ryss eller tysk eller vad det nu kan bli. Spännande!! 🥳

Och nu ska jag verkligen hoppa i säng… att det tagit sån tid! Haha… jag skulle ha hoppat på sömntåget då strax innan 21… nu är den närmare midnatt. Men jag har haft en bra kväll inomhus. Nattis på er alla och kram 🤗


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[::Vera::]
1/5/15, 11:41 PM
#186

Det är jättebra Otroulig! Jag får hellre blommor av mig själv än av någon annan. Har inget behov i ett förhållande av att få presenter om det är villkorat. Är lite som Szirius "kan själv", "klarar mig själv"…eller nog  ganska mycket tyvärr. Men jag kan nu lite bättre ta emot t ex hjälp faktiskt…har jag märkt.

Men skulle bli jätteglad om någon ville ge mig en blomma i vetskap om att blommor gör mig glad. Inte just för att få en gåva av någon som jag tycker om. Om någon förstår. Det har inte riktigt varit så, utan det har funnits villkor…"Jag gav ju dig ditt och datt, så nu ska du göra ditt och datt för mig i gengäld. Så vill jag inte ha det.

Älvan

Önskar att ditt hjärta snart kan känns lättare…Du är vacker, du är värdefull, du är klok, du bryr dig om människor, du är intressant, du är spännande, du är så snäll, du är omtänksam, du är kärleksfull. Det är ju tydligt att han inte har dessa vibbarna!..Ber dig om ursäkt i förväg nu… För jag hoppas att någon annan snygging ser dig och bjuder dig på världens godaste och lyxigaste drink!! På ett lyxkryssningsfartyg. Så känner jag. Förlåt.

Älvan
1/6/15, 12:01 AM
#187

Vera Tack för fina ord! Värmer! Nu kollade jag igenom mitt inlägg och det är ju hur galet som helst pga mobilens auto korrekt . "Jag hoppar av roddbåten till en lycksökare" :) :) :) jag kanske ska bli en lycksökare istället. Eller vänta jag är ju redan det. :) jag kan vara en lycksökare på en lyxkryssare med en het man som vill ha min kärlek och vill besvara den och vår kärlek ska vara helt okomplicerad. Han får gärna även springa runt i endast bad brallor, muskulös o lite brunbränd. Fixar drinkar o ger mig fogmassa! Fasen vad härligt. Han får också hålla upp dörrar osv. :) Nu mår jag lite bättre vid denna tanke. Vera katten; mask? :/ :(

Älvan
1/6/15, 12:03 AM
#188

Haha haha LOL!!! fogmassa!!!! :) :D jag dör! Hi hifi fotmassage ska det ju vara. Skratt

Annons:
Älvan
1/6/15, 12:03 AM
#189

Haha haha LOL!!! fogmassa!!!! :) :D jag dör! Hi hifi fotmassage ska det ju vara. Skratt

[::Vera::]
1/6/15, 12:20 AM
#190

:)Ja jag tänkte vad ska du ha fogmassa till nu!? Laga roddbåten som du väl har sänkt i havet hoppas jag ;) Fattade inte det med lycksökare heller, men det passar in här. Du ska ha allt det där NU… Han får lov att ge järnet för att behaga dig! Men han gör det för att få se dig le. Och du bara tar emot drinkar, mat, kärlek…Han bäddar sängen med rosor. Ja visst! Och ni båda bara njuter fullständigt av det hela! Det blir en lång lyxig kärleksresa :) Kram

Nej, ingen mask. Jag avmaskade för ett kort tag sedan. Noga med det. Men han har fått en annan kost nu i någon vecka. Jag smörar med lyxmat för att han ska trivas nu i det nya.

Älvan
1/6/15, 12:32 AM
#191

Vera Fnissar I sängen åt all fogmassa! Och att hoppa av en roddbåt för att bli lycksökare! Jag borde sova, men det är så roligt att få skratta! Jag vet inte vad man kan göra med fogmassa på lyckligare, men du har god fantasi och kan ge tips? Annars får man väl ta ett nakenbad med gäddorna så man piggnar till lite! :) :O

Älvan
1/6/15, 12:34 AM
#192

Haha haha fel igen… frågan var vad man gör med fogmassa på en *lyxkryssare* jag älskar auto korrekt! Ska alltid ha den på ! ;) :)

[::Vera::]
1/6/15, 12:46 AM
#193

Haha ja det är kul! Stäng inte av den. Skrattar. Gäddorna!!😮 Är dom med dig?!

Jag trodde jag hade snott allihopa redan. Ok, du får ha dom en stund i jacuzzin. Foga igen gapet på gäddorna litegrann med fogmassan som mannen i badbrallor kommer med (mellan tänderna istället för en ros), så nafsen blir lite mindre kanske?

Sov gott och dröm skönt. Det blir bra Älvan.

[::Vera::]
1/6/15, 1:35 AM
#194

#188 Hifi-fotmassage är nog den bästa! …jo.

Skorpion76
1/6/15, 8:10 AM
#195

God morgon!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
MissInAction
1/6/15, 8:16 AM
#196

LOL tjejer… tact för morgonens skratt 😂😃😍

Brunbränd och badbyxor… huuua då ser jag framför mig Krister, den där smöriga, dryga killen som Malin på Saltkråkan dejtar och hennes bröder avskyr honom!! 🤪😂 hahaha!
Honom får du gärna ha för dig själv, Älvan! Och njut! 🥳

Och jag vill ha en man som har vett att ha kläder på sig, åtminstone hemma. Mer än kallingar 🤮

Vera, kom ihåg också att människor kan ge saker utan villkor, just för att man tycker om. Så stäng inte ute chansen för någon att få ge till dig, för att du tror att de förväntar sig något av dig ♥ För om du gör det, så är det du som sätter villkor för hur någon får bry sig om, och älska dig! 

KRAM!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Älvan
1/6/15, 10:05 AM
#197

Ok. Vad egoistisk du är Vera! Att ta alla gäddor när jag inte märkte och hade fullt upp med olika män. MissI männen brukar åtminstone i början ha kläder på sig. *gapskratt* Men på min lyxkryssare bestämmer jag över fogmassan! ;) Vera fattar inte hifi fotmassage? :/ Det där med att ta emot har varit EXTREMT svårt. Att känna att man är värd något. Utan motkrav. Skitssvårt. Jag har också trott man vill få något tillbaka när jag får nåt. Sista åren har det förbättrats när jag känner att jag är värd bra saker. Om jag ska vara helt ärlig har jag därför inte heller gett utan att förvänta mig något tillbaka. Jag har ju trott att jag gjort det, men någonstans har jag skrivit upp det hela eftersom jag velat vara den som ger mer. Eftersom jag inte vill stå i "skuld". Då blir plötsligt inte givande så ädelt när man vill skaffa sig ett "moraliskt" överläge genom att kräva rollen att alltid få ge mer. Nu vet jag lite bättre och har insett att ta emot med öppet hjärta faktiskt är att GE givaren en present på det sättet. Precis som jag numera känner att när jag ger något får jag i samma stund minst lika mycket tillbaka. Jag började med att öva ge med öppet hjärta. Numera kan jag oftast ta emot med öppet hjärta. Det är inte lätt detta.

MissInAction
1/6/15, 10:25 AM
#198

#197

Nu vet jag lite bättre och har insett att ta emot med öppet hjärta faktiskt är att GE givaren en present på det sättet. Precis som jag numera känner att när jag ger något får jag i samma stund minst lika mycket tillbaka. Jag började med att öva ge med öppet hjärta. Numera kan jag oftast ta emot med öppet hjärta

❤️☀️🤗🌺✨🌊


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Älvan
1/6/15, 10:50 AM
#199

MissI kram :)

Skorpion76
1/6/15, 11:33 AM
#200

Tjena mors!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
1/6/15, 12:09 PM
#201

Åhh, det här med att med bortskämd är ju nåt som jag lagt till  på min önskelista. Jag har nog inte heller haft så lätt för det förut. Men NU - är det helt naturligt. Jag har lärt mig att ta emot - jag älskar det. På samma sätt är jag väldigt generös. Inte då enligt nåt mönster utan - smock - rätt var det är,  så ger jag en stor fin gåva till nån. 

Fast de finaste gåvorna är dom där små gulliga sakerna som görs i omtänksamhet ❤️. 

Åh  ☝️- inte så konstigt att vi pratar om detta!! Nu blir det en ny tråd 😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
1/6/15, 12:53 PM
#202

Mer synkronicitet 😃jag har börjat sjunga på en låt igår och idag… nu har jag tänkt att texten i låtar som vi lyssnar på eller sjunger ju borde påverka oss! Undrar i vilken grad de gör det? Måste ändå bero på känslan man har när man sjunger/lyssna? Vad tror ni? 🤔
Låten jag syftar på nu är Kungens man, av Björn Afzelius. Har alltid gillat den låten ♥

Huuuur som helst, jag gick och sjöng den tyst för mig själv när jag kollade mailen i telefonen och öppnade dagens mail från TUT… 😉🥳

It's good to be King, better to be Queen, but best to be Maria M.

Because to be Maria M, Maria, just as you are, without any upgrades, required the passage of every second of time in the unfoldment of the entire cosmos… as warm-up.

And you keep getting better.

Plus, this just happens to be the year you'll be with the love of my life. Hubba, hubba…

You have my smile,
    The Universe


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[::Vera::]
1/6/15, 1:16 PM
#203

#196 Missi. Kram. Ja visst är det så att jag behöver bli bättre på att inte förvänta mig att andra förväntar sig tillbaka när de ger. Det är inte lätt alltid. Jag försöker uppmärksamma det som känns villkorslöst, och så önskar jag att det kommer in i mitt liv lite mer. #197 Älvan. Ja det var egoistiskt av mig. Ja det är kanske vad jag är :(

Älvan
1/6/15, 1:35 PM
#204

Nämen Vera!!!! :( Kom igen nu!!!! Vad hände med självkänslan här? :/ Jag skriver ett skämt. Det är så fullkomligt absurt för mig att du skulle vara egoistisk att det ju blev jättekul att säga det. För mig är du världens generösare. Alltid. Förlåt om skämtet inte funkade. :( Älskar dig! :)

[::Vera::]
1/6/15, 2:35 PM
#205

Älvan. Har väl hört just de orden ett oändligt antal gånger av någon som jag en gång faktiskt älskade väldigt mycket. Därför skär de tydligen (!) som en kniv genom hjärtat fortf. Tack för att du förtydligade att det var ett skämt, och jag blev medveten om att jag behöver läka ännu mer. Grymt vad de tog du…är själv jätteförvånad!

Har inget med dig att göra. Det var kul. Allt är ok!  :)

Otroulig
1/6/15, 2:54 PM
#206

#205 visst är det fantastiskt vilka gåvor man får när man interagerar med andra….en liten tanke här, läka och läka, jag tänker "ta tillbaka din kraft"  jag blev lite förbannad. Nu menar jag inte förbannad i utåtagerande 😉,  utan mer en inre lite jävlar anamma känsla.  

haha, men det kanske är jag ska som känna den 😇- förmodligen ☝️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[::Vera::]
1/6/15, 3:18 PM
#207

Otroulig, ja… Mycket värdefulla gåvor!

Skorpion76
1/6/15, 3:39 PM
#208

Hej hej!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Älvan
1/7/15, 3:27 PM
#209

Jag kom på att jag är mitt i ett genombrott! Jag har ju för vissa smärtsamma livshändelser kunna känna tacksamhet EFTER. Ibland långt efteråt. Nu plågas jag av otrolig sorg/separation/övergivenhetskänslor som triggas i gång i mötet med min tvillingar. Det är fysiskt och psykiskt/mentalt oerhört påfrestande och plötsligt blev jag glad och tacksam att detta kommit till ytan så jag kan integrera detta i mig. Och det hade inte hänt utan detta möte. Jag har ju länge sänt ut till universum en önskan att bli hel. Nu kan jag möta även dessa skuggor! Jag är tacksam. Och fylld av smärta. Och glad. Och ont i hjärtat. Osv. Man kan vara allt på en gång. Jag insåg att mitt livstid el en av dem är att bli avvisad/övergiven. Nu ska jag gå till djupet med detta. Omfamna övergivna barnet osv. Jippppiiiiii och ajajajaj. :) :( ;)

Annons:
Älvan
1/7/15, 3:28 PM
#210

Ska vara mötet med min tvillingsjäl . …. auto korrekt. …(säger bara fogmassa och lycksökare….hehe)

[::Vera::]
1/7/15, 3:50 PM
#211

Älvan 👍 och fniss. (Hifi massage ÄR bäst hursomhelst enligt mig 😉)

..Jo, Jag ska gå till djupet med min självkänsla som ramlar av mig i farten då och då.

Skorpion76
1/7/15, 5:36 PM
#212

God kväll!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[Torahzen]
1/7/15, 5:39 PM
#213

Jag tittar också in!

Skorpion76
1/7/15, 5:47 PM
#214

Idag när jag var på jobbet började det snöa och det gjorde det även när jag gick hem.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[Kathja]1
1/7/15, 6:10 PM
#215

Visst är det fint när det snöar Skorpion! Vi fick snö i natt, så i morse när jag skulle ut med hundarna var det helt vitt, men nu har det mesta töat bort igen.

Livscoachen
1/7/15, 6:24 PM
#216

Kul att höra älvan! Det är en härlig känsla när man lyckas låta något ouppklarat komma upp till ytan utan att streta emot, slå bort utan bara känna känslan tills känslan bara försvinner som ett moln som driver bort i horisonten. Jag gjorde själv det igår bara iakttog och släppte det som varit jobbigt, underbar känsla :) hejar på dig!

Annons:
Skorpion76
1/7/15, 7:29 PM
#217

Visst är det roligt med snö, men det blir inte roligt när den smälter bort så att det blir snöslask som sedan fryser på. Då blir det halt.  Min handledare i stallet har brutit foten när hon var ute med sin hund.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
1/7/15, 9:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#218

Vera!

Det blev onsdags rosor till mig 😍 idag.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[::Vera::]
1/7/15, 11:44 PM
#219

Vad snäll du är mot dig Otroulig! 👍. Och  jag får se dom  på bild här och bli lite glad direkt när jag loggar in! 🙂

Skorpion76
1/8/15, 6:47 AM
#220

Se upp var du går om du ska ut med jycken! Det kan vara halt under snön och då syns det inte!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

MissInAction
1/8/15, 11:46 AM
#221

Halt här i Tallinn med!!

Okej, tydligare kan det nog inte bli 😃🥳 Två inspirations-mail idag med precis samma, roliga budskap! ❤️

If you could choose the easy way or the fun way, Maria, which would you choose?

Hint: Looking for the easy way usually means you're messing with the "cursed hows."

Right! The fun way.

Tallyho,
    The Universe

On this day of your life,

Maria, I believe God wants you to know…    

…that the end is near.

The end of your work week, that is. Isn't
that great? Now you can go and play!
And you must, you know. Make this
weekend the most fun ever.
 
Your soul says to do what brings you
joy this weekend! No judgments!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
1/8/15, 2:19 PM
#222

Jaaa, Missi, det var vad jag lyssnade på igår också, med Abe. The easy way or the hard way…☀️, att vi alltid kan nå dit vi vill, men beroende på hur mkt motstånd o negativt tjatter o brist på fokus vi har, så går de enkelt eller mindre enkelt…enkelt 😉förklarat…

[::Vera::]
1/8/15, 2:56 PM
#223

#221

Det var bra 🙂. Att tänka att jag vill välja "den lätta vägen" skapar faktiskt ibland ett stort motstånd då inte mycket i mitt liv kommit "the easy way" innan. Precis så som affirmationer kan skapa en känsla av ett oöverkomligt glapp mellan hur det är och hur jag vill att det ska vara…Vilket gör att mitt fokus lätt börjar peka på tillkortakommanden och brist, eftersom själva bristen ligger närmare min självbild än det som är kärleksfullt. Låg självkänsla. På samma vis kan genom att tänka att jag vill ha en lätt väg skapa liknande fokus på den svåra vägen istället, eftersom det verkar mest rimligt.

Att tänka att jag väljer att ha rolig skapar däremot aldrig motstånd för mig vad jag vet. Men roligt innebär inte alltid heller för min del att saken är lätt. Det kan innebära svåra moment, tålamod och utmaningar etc. Då menar jag utmaningar som t ex tålamod att lära mig en ny låt på piano eller ett utmanande projekt i jobbet. Detta kan vara jättekul samtidigt som svårt. 🙂… Alltså "svårt" kan vara utvecklande och det kan vara kul.

Annons:
MissInAction
1/8/15, 2:56 PM
#224

Med andra ord… the fun way is the easy way! För att i FUN finns sällan något "lätt-tänk" som brukar vara motsats till omständigheter och sånt som kan få oss att börja tänka 🙂

För när vi tänker "lätt" så finns ofta automatiskt i bakhuvet just alternativet "svårt" eller liknande.. så det ligger och gnager även om vi tycker att vi väljer den lätta vägen. Så den roliga vägen är ju smartare då.. och roligare 😂🥳

Oj vad snurrig jag känner mig nu! Har varit nästan nonstop grejer att göra sedan lunchtid och det börjar kännas uppe i maskineriet 🤪

Men en trevlig grej är ju som sagt telefonsamtalen, särskilt de med återförsäljare, för de har sällan något att klaga på 😃så då kan man bara njuta av härliga dialekter ahahhaha!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[::Vera::]
1/8/15, 2:58 PM
#225

Ja precis Missi! Vi skrev samtidigt 🙂. Det är ett perfekt sätt att lura mig själv att välja den lätta vägen.

Skorpion76
1/8/15, 3:33 PM
#226

Nu har snön regnat bort helt och hållet!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

MissInAction
1/8/15, 5:30 PM
#227

Haha kul Vera! Synkade 😃
Det är intressanta tankar tycker jag! Kul att bli medveten om sina automatiska tankebanor och sina tankevanor också.

Nu vill jag verkligen gå hem, har haft massor att göra hela dagen och mitt huvud är helt slut 🥵Och ute snöar/regnar det nog, och blåser. Är nog rätt burrigt fortfarande. Jag funderar på om jag orkar dra till ett köpcentrum, för att kolla på sovrumslampor. Men klockan är halv sju… neeeeej jag orkar inte!!! Vill käka nånting gott och släppa jobbtankarna! 😎


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Skorpion76
1/8/15, 7:10 PM
#228

Hello!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Otroulig
1/8/15, 9:23 PM
#229

Tack Skorpinionen för din omtanke i morse. Det var snoooorhalt hos mina vänner där jag hämtade jycken i eftermiddags. Men jag stod på benen 😉. 

Apropå the Fun way. Jag tänker på hur en inställning kan påverka så mycket av ens liv. ALLA tycker sååå synd om mig som behöver åka sträckan till jobbet. Alla haaatar den. Inte jag. Jag blev glatt överraskad över hur fort det gick första gången jag körde den. Sen älskar jag den för att den är rätt liten och smyger sig fram genom landskapet med åkrar och skog. Så istället för att hata vägen 1, 5 timmar varje dag i 1,5 år = 1,5X5X 72=540 timmar så har jag njutit av den. 540 timmar, fatta!!

540 timmar som jag mått bra istället för att ogilla. 

Bra där till mig!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
1/8/15, 9:29 PM
#230

Haha vad kul att du till och med räknat på det, Otroulig! 😃 Ja jag tycker ju det är jäkligt smart att välja att njuta och ha roligt istället för att ogilla! 

Apropå det så får jag sända massor med energisk kärlek till min internetbank så att den låter mig göra betalningar!! Kan ju vara bra! 😮

Har varit hemma en timme drygt, och nu är det nog dags att hoppa i säng. Skulle verkligen vilja sova lite mer en natt. Och imorgon är det fredag! 🥳

Och på lördag får jag träffa en bekant från Uppsala som är i Tallinn över dagen! Ser fram emot det 🤗 Hon har barnbarn med sig så vi får väl se hur mycket de orkar med. 

Nattis på er och kram ❤️

Om någon har kärlek över får ni gärna skicka lite till mig 😊🌺


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Otroulig
1/8/15, 9:33 PM
#231

Skickar lite ❤️ Missi!

Jag kom på när jag skrev inlägget att det vore kul att räkna ut 🙂

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
1/8/15, 9:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#232

Åh tack 🤗♥

Oh my Rowling..! Som den Potterhead jag är…. 😇
Jag älskar ju Albus Dumbledore i HP-böckerna och hans citat. Har flera favoriter ♥

Men det var först nu det slog mig att detta är ju LoA så det skriker om det! Fatta, Rowling (författaren) är LoA 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
1/8/15, 9:59 PM
#233

Och ett till favoritcitat från Dumbledore! ❤️
Den här finns dock bara i filmen, och inte i boken. Så vet inte om det är Rowling som hittat på eller de som skrivit manus… dock ett underbart citat, som jag brukar plocka fram vid behov 🙂

Happiness can be found even in the darkest of times if one only remembers to turn on the light


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
1/8/15, 11:28 PM
#234

Här kommer överflöd av kärlek Missi!!❤️❤️❤️🐱😊😍🌺🌈

Skorpion76
1/9/15, 6:27 AM
#235

Igår skulle The King ha fyllt 80 år om han hade levt!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[Kathja]1
1/9/15, 7:07 AM
#236

Gillar du Elvis skorpion?

Skorpion76
1/9/15, 7:26 AM
#237

Nja, ja kan inte påstå att jag är överförtjust, men visst var han stor på sin tid. Jag är mer förtjust i de här herrarna
http://www.weeklytrash.com/wp-content/uploads/2012/10/PSB-actually.jpg
och så den här mannen så klart!
http://sverigesradio.se/sida/images/2151/3038439_1200_675.jpg?preset=article-slider


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
[::Vera::]
1/9/15, 11:12 PM
#238

Missi. Om du fortf vill ha kärlek så har du min! :) Min är det ju inte egentligen… Det är en gåva att få känna den, vara där den är. Den har ingen tillhörighet och tillhör allt. Den slutar att finnas omedelbart när den hålls fast. I varje nu som den är närvarande, mao då jag är medveten om den, så är jag tacksam. Idag har varit en skön dag. Jag har kunnat säga min ärliga mening för att uppmuntra samarbete, har fått känna medkänsla, ge av min tid, lyssnat på både mig själv andra som har behövt bli hörda och sedda. Idag är jag där jag gillar att vara. Får gärna bli fler dagar som idag! Uppskattar mig själv litegrann idag.

MissInAction
1/9/15, 11:31 PM
#239

Tack Vera, visst vill jag det ♥

Den kärleken är lika mycket din som alla andras. Faktiskt!! Eftersom alla är ett och det finns överflöd så tillhör väl allt alla? 🤗

Åh jag måste dela en rolig video som jag nyss såg 😂Föräldrar och barn som diskuterar hur barn blir till.

Jag ska nog snart hoppa i säng tror jag. Så trött! Ska upp vid 9-9.30 imorgon tänkte jag och in och möta upp en bekant som är i Tallinn över dagen 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
1/9/15, 11:50 PM
#240

Hahaha, jag borde kanske ha lag de här videosarna i Dagens skratt eller nåt… men orka 😇

Den här hade jag sparat i mina favoriter, fick se den första gången för två veckor sen eller nåt. Jag viker mig av skratt varje gång. Ryssar alltså 😃😭😂♥ Vet inte vad det är men det är något speciellt med dem….

Sen undrar man ju hur den där mannen ser världen som går sådär 😂🤪


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Skorpion76
1/10/15, 6:42 AM
#241

God morgon!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Håbe
1/10/15, 12:40 PM
#242

Man kunde tycka att man skulle vara pigg och utvilade efter julledigheten men jag känner mig verkligen trött och energilös. Kanske dags att lägga på lite D-vitamin igen? Det blev ju inte bättre av att nya terminen startade med massjukskrivning och mer eller mindre kaos på jobbet. Ingen mjukstart med nya friska tag direkt. Känner igen mig från tidigare år när jag under senvintern tappar livsgnistan alldeles. Dags att göra något åt det innan det blir så stort. Vitaminer, frisk luft och massor av positiva tankar borde göra susen. Tänkte att det här ska bli ett alldeles fantastiskt år. Med början redan här och nu.

[Kathja]1
1/10/15, 12:59 PM
#243

Det är ju inte helt ovanligt att man dippar på hösten/vintern - bara bristen på ljus gör att vi blir sega. Jag läste även häromdagen att ju längre man kommer i sin egen evolution desto större behov av ljus har vi. Alltså ju mer ljus vi själva är desto mer behöver vi ha. Själv fick jag ett "ljus-ryck" i veckan och har nu fixat en ny golvlampa och nya fönsterlampor i vardagsrummet, ljusat upp färgskalan i köket och sitter som bäst och planerar för hallen, vi har en hall som är mitt i huset - alla rum utgår ifrån den och där finns inga fönster annat än ett litet ett på kortsidan.  😮

Något för våra "feng shuiare" att ta sig ann. 😎

szirius
1/10/15, 1:22 PM
#244

#243 tja, jag har ju lämnat mörka norden , en av anledningarna är för att få mer ljus, mår sååå mkt bättre med sol o värme längre tid av året☀️☀️☀️Vi har å andra sidan inte ljusa sommarnätter, men jag trivs med den här jämna balansen, att det alltid är ljust på mornarna o dagarna o mörkt på nätterna. Mörka, stjärnklara varma sommarnätter med spelande syrsor är uuunderbara tycker jag😍, o mer romantiska då man kan hångla i mörkret  o bada naken utan att bli upptäckt.😉

Kathja, kanske du kan leka med speglar o kristaller för att reflektera in ljuset mer i rummet från fönstret? Om det finns nåt rum som inte behöver ha kvar dörren kan man plocka bort nån dörr o låta ljuset från det rumsfönstret flöda in i hallen. Alternativt byta till glasdörrar. 

Jag hade tänkt dra igång dammsugaren men nu ramlade det in ett gäng killar här, så de får leka o spela några timmar, så pular jag på med nåt annat 🙂vilken ooosis…hehe inte😛

Annons:
Håbe
1/10/15, 1:28 PM
#245

Jag är absolut en som dippar rejält frampå vårkanten. Väldigt vanligt tydligen. Jag insåg det när jag började söka nytt jobb varenda år vid samma tid. För att jag plötsligt inte var säker på om jag ens gillar ungar särskilt mycket 😃för att runt april plötsligt tycka att jag har världens bästa jobb igen. Tack och lov har jag ett jobb som ändå ger mig mycket utevistelse och dagsljus. Men det var en ovanligt grå höst. Ganska få soliga dagar faktiskt. Så mer ljus, d-vitamintillskott och meditation borde göra susen. Bara att medvetet söka små glädjeämnen i tillvaron gör enorm skillnad mot förr. Då var allt bara grått och elände. Nu ser jag med glädje hur naturen och årstiderna växlar. Små små steg närmare våren som jag älskar så mycket. Snart dunsar det runt små goa, runda humlor i min trädgård igen.  Jag blir så lycklig av humlor! Och till hösten flyttar jag med mina Nyckelpigebarn till nya avdelningen, de blir treåringar under 2015  (de flesta) och då blir vi Humlor ❤️. Hur bra som helst!

[Kathja]1
1/10/15, 1:35 PM
#246

Szirius - Vi har redan tagit ner en vägg som innan var mellan hallen och väggen med fönstret så det är gjort. Fönstret sitter lite knasigt till, inne i hörnan som tillika är där trappan går upp till våning två, så egentligen i trappan. Sedan är det en balkong över ingången så det gör ju även att det skärmar av en del ljus. Ska klura på lite bättre belysning och ett gladare draperi framför dörren. Till min mans förtret… Han gillar det "trista" men det bryr jag mig inte om längre. Köket är nu orange och grönt, och vardagsrummet håller sakta men säkert på att bli orange och lila. Me like! 😃

Håbe
1/10/15, 3:13 PM
#247

Min man är också sådär. Inga onödiga krusiduller. Varför ha något i inredningen som inte fyller en praktisk funktion? Därav hade vi ingenting på väggarna i många år. För vi kunde inte enas om tavlor som båda gillade.  Numera gör jag lite som jag vill. Om jag mår bra av att inreda vackert och han inte bryr sig- varför ska vi gå på hans linje då? Jag fixar efter min smak- och han bryr sig fortfarande inte särskilt. Båda nöjda 😃.

[::Vera::]
1/10/15, 3:34 PM
#248

Undrar om inte vi ändå skulle må bra av att följa den biologiska rytmen lite mer och vila/sova mer under vinterhalvåret då vi har färre timmar dagsljus än sommartid..?. Tänk förr innan elektriskt ljus fanns. Då arbetade man och var aktiv under dygnets ljusa timmar och resten  befann man sig inomhus runt ett stearinljus, satt och pratade och umgicks i sina dunkla bostäder.

Men pga det artificiella ljuset så kan vi jobba i princip dygnet runt. Jobbar övertid mer än vad som kanske är bra för oss rent fysiskt, men även mycket jobb och mindre tid för varandra. Men elektriskt ljus kan aldrig ge oss exakt det som solens strålar ger. Många tror det.

Det är intressant och finns många studier inom ämnet.. 🙂.

szirius
1/10/15, 4:47 PM
#249

Åh, jag har en så lättsam man, han tycker att vad jag än gör så är det så fiiiint…haha( han bryr sig noll…) …fast jag skulle ju gärna vilja att han ville finurla o pula TILLSAMMANS med mig🤗, men men . Plötsligt händer det!😮😂

# 248 precis Vera! Tänkte nämna detta, men tycker jag gjort det så många gånger så jag börjar bli tjatig😇, men nu känns det ändå som ok, då😉.

Nu förklarar jag det i energitermer. Vårtrötthet är faktiskt onaturligt. Det betyder att vi inte laddat batterierna som " vi ska" under vinterhalvåret. Vår står för nystart, för spirande löv, nytt liv, för en utåtgående energi, medan vintern är en mer inåtgående, lugn, mer stillsam  energi.  Vi ska känna energi när våren kommer, då vet vi att vi vilat upp oss under vintern.

Sen jag började lyssna mer på min kropp, har jag märkt att den mår bäst av denna syn…att följa naturen…vila på vintern, dra tillbaks energin lite…decembertempot  går egentligen helt emot vad vi "behöver"🤪,  många far o flänger under december månad med alla avslutningar, glöggkvällar, fixa feja dona, avsluta allt på jobbet inför ledighet🥵 etc etc …mkt av det sociala är ju trevligt, visst-men vad gör det med orken?

Och precis Vera, det artificiella ljuset, kaffe, socker, ginseng etc  som "lurar oss" att vara pigga året runt…alltid på topp, det är ju ohållbart, vilket man ser i att människan bränner ut sig…vi behöver ändra vår syn…..tillåta oss att ta det lugnt mellan varven, alltså riktigt lugnt, det är faktiskt livsviktigt för att kunna må bra. Det är ju ofta i lugnet man hittar sina snilleblixtidéer!

Nu har jag dock sista tiden inte ALLS lyssnat på kroppen..laptop o telefonen har hållt mig vaken sena kvällar när jag egentligen behöver sova🤐, förra året minns jag att jag kunde somna vid 20-tiden på vinterkvällarna o mådde då hur bra som helst av det - o jag hade som en raket i rumpan när våren kom, vilket också visade sig i enormt många manifesteringar både på jobbplan o vänskapsfront o roliga händelser.

MissInAction
1/10/15, 6:35 PM
#250

D-vitamin tas bäst upp ihop med fet kost men det kanske du redan har koll på, Håbe 😉kapslar med olja brukar ha bra upptag, D-pearls är ett exempel på högdoserad D-vitamin med bra upptag. 

Ja detta naturliga har ju jag alltid dragits till och det känns så rätt på alla plan ♥ Så naturligt att bli mer trött och "slö" på vintern.. mer pysslig kanske?

Våren blir jag också alltid pigg av! Åh ser fram emot att möta våren i Estland 😍


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
1/10/15, 7:24 PM
#251

En annan älskar ju att sova…jag borde ha sovit ikapp för att ha ett helt år med vår 😉.

#245 Humle avdelningen - perfekt ju!

#Kathja , orange är skönt! Jag trodde att jag skulle bli trött på det och måla om men nää, jag älskar mitt vardagsrum som är orange. Det känns så varmt och när man tänder levande ljus så förstärks det varma. Bäst är det på vinter, höst och vår. 

Jag fick vårkänslor idag, det var några fåglar som kvittrade så vackert. 

Härmed beställer jag en bra film till i kväll. Igår var det inte nåt att titta på för mig. Nu är lasagnen klar - det ska bli intressant, jag körde i två förpackningar med cocktail tomater och trodde att de skulle spricka och gossa till sig när jag stekte på dom, det gjorde dom inte, sen tänkte jag att dom gossar väl till sig i ugnen….näe. Så nu gäller det nog att passa sig så att jag inte bränner upp tungan. Tomater blir ju oändligt varma.  Det blev en solo helg denna - men det är skönt. Ha en trevlig fredag kväll!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[::Vera::]
1/11/15, 12:59 AM
#252

#249 Szirius. Jag hade inte hört tjatet förut 😉…så tack. Jag skrev lite märkligt med såg jag 🤔. Vet inte vad jag skrev eg. Du beskrev och utökade min tanke bra där. 🙂

För mig är det en ganska stor omställning just med dagsljuset, pga flytten från gbg till Norrland. Det är helt klart märkbart på energinivån med. Känner att jag vill liksom ta det mer lugnt och bara slappa. Nu har jag det helt perfekt och lugnt med hemma. Tillåter mig vilan som jag behöver. Är såå snäll 😃.Jag behöver inte längre  pendla tre timmar om dagen heller. Jag tycker verkligen att det är så skönt nu. Jag har det så bra🙂. Tänkte på Otrouligs bra uttryck "vila till sig". Jag vilar till mig lite nu ett par månader. Det blir bra!

Otroulig. Fåglar? Vårkänslor?😉. Härligt!  Skulle det inte bli storm i södra Sverige i helgen? Jag var ute och körde bil en sväng i snökaos. Vet inte varför men jag blir så glad av det! 🙂 Jag kopplade in TVn igår så jag har faktiskt jag med kollat en film ikväll med brasa i kaminen, värmeljus… och kokostoppar…De var oemotståndliga i affären 🙂

[Kathja]1
1/11/15, 10:51 AM
#253

Dags för en ny tråd…

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: