Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 1037 ggr
[Kathja]1
12/13/14, 9:44 PM

Switchwords

"Switchwords are powerful poignant words used to connect directly to the subconscious mind, giving it direction for drawing the essence of the Switchword to you. The more a Switchword is repeated, the more it affects your energy. The more it affects your energy, the more you draw the experience, condition or response the Switchword represents to you." (källa) 

Switchwords är något jag personligen aldrig hade hört talas om förrän i förra veckan. Men åh vad spännande det är! Inte för att jag riktigt har förstått hur det fungerar men det känns bra när jag använder dem.😃

Jag tänker att det är som med Dr Masaru Emoto och hans studie på hur ord påverkar vattenkristaller. 🤔Det finns i alla fall ett gäng olika ord som var och ett signalerar till Universum/Gud vad det är du vill  - självklart gör alla ord det men detta blir ännu tydligare på något sätt. 🤔Man skulle kunna säga att det är mantran på engelska!

Du kan säga dem högt, tänka dem och till och med skriva dem på tex din arm (vänster är i så fall att föredra). 😃För min del kan jag säga att de absolut lyfter min energinivå, och då är jag nöjd. Funkar mer effektivt än traditionella mantran då det gäller att snäppa upp energin tycker jag.

Sida med mer information samt en mängd ord att prova med, om du blev nyfiken…

Annons:
MissInAction
12/13/14, 11:03 PM
#1

Ooh det här var spännande!! 👍
Ja om man tar en titt på listan så kan man tänka sig att det bygger på associationer. Många ord är nog vad många associerar med just det. Exempelvis namn på kända personer. Eller lavender…

Jag har scrollat igenom listan, noggrannare i början och sedan snabbare, för jag är så himla trött att jag höll på att somna!! Men jag provade en del för att känna hur de kändes 🙂
Får komma på nåt system.. skriva ner dem kanske, de som lockar, och ha som ett bibliotek som man kan konsultera… dokument i mobilen kanske.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Mandra
12/14/14, 5:43 AM
#2

Switchwords är kanonbra. Stötte på dem för kanske 10 år sedan och har använt dem en del. Tycker det är lite fel att kalla dem mantran, även om de liknar sådana till konstruktionen (de är inte till för att meditera på). Dom är affirmationer i kortform. Funkar alltså som en affirmation, inte som ett mantra. Istället för en hel mening, affirmerar man alltså bara ett ord (oftast, finns undantag), som är speciellt utformade att dra till sig det man önskar.

Så är t.ex "GIVE" det man ska affirmera när man vill ha något själv (pengar). När man affirmerar med switchwords kan man riktigt känna hur energin bygger upp sig tills man nästan kan skära den med kniv i rummet. Mycket effektivt.

[Kathja]1
12/14/14, 8:14 AM
#3

Jag kan väl tycka att de funkar bra även vid meditation, men som du säger så är det mer av affirmation. Effektivt är det i alla fall!

szirius
12/14/14, 2:23 PM
#4

Aaah, ska kolla in länken, tack! 😍

Innan jag kollat länken o läst mer om detta, så kan man , iaf jag , hitta egna ord som man märker får en att switcha i energin snabbt, och de orden kan vara högst personliga då de hör ihop med ett minne som sätter igång nåt i en…tex lussebulle, tänker jag på det ordet även mitt i sommaren, så fylls jag direkt av en känsla av adventsmys, ser mitt kök i full julmundering, tända ljus, adventsmusik, vänner på fika. Vilket i mig hör ihop med tacksamhet, lugn, frid, stillsam glädje. Som exempel. Fast nu anar jag att dessa switchord har djupare betydelse, renare "ur"känslor som tacksamhet, kärlek, frihet, öppenhet, medvetenhet….

# 2 hej hej Mandra, ett tag sedan jag såg dig härinne

Mandra
12/14/14, 4:00 PM
#5

hej, hej szirius :)

Upp till toppen
Annons: