Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 746 ggr
[Kathja]1
11/27/14, 5:40 PM

Olika eller samma?

Jag har en liten fundering där jag är intresserad av vad ni tror. Jag är med i en så kallad healing grupp på FB och de skicka en mängd olika sorters healing. Min fråga är nu om du tror eller anser att det är olika sorter eller att allt är samma. Enbart en kanalisering av Guds helande energi. Eller universums eller vad ni nu är bekväma med att kalla det…

Annons:
Älvan
11/27/14, 6:19 PM
#1

Jag har svårt att tro någonting om healing. Jag har sett vitt ljus komma ut ur händerna på reconnective healing så där vet jag ju att något händer. Bönens kraft tror jag också på och tänker att det är samma sak. Övriga healingmetoder vet jag inte. Om jag tänker på det intuitivt känns det som alla är samma och att det bara beror på personen om det blir någon effekt. Där tänker jag att det är som att vara en ren kanal för ren kärlek. Man kan inte fungera som en ren kanal om man har stora personliga problem och blockeringar. Dessutom måste intentionen från den som ger vara den rätta.

Otroulig
11/27/14, 9:08 PM
#2

Jag har ju varit med på distans healing och verkligen känt av det. Då har det gått via en person och jag känner igen hennes energier på nåt konstigt vis …eller ja i och för sig så borde det ju vara samma ursprung men dom kanaliseras genom henne och jag tror att den kanalen kan kännas av. 

Jag tänker mig energi lite som ljus. När man får allt ljus i alla våglängder så blir det vitt, sen när man sorterar olika våglängder så ser man färgerna. Som i en regnbåge . Man får ett spektrum av färger.  Att en healer kan skicka i olika frekvenser..Ungefär som en regnbåge.🤔

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[::Vera::]
11/27/14, 9:34 PM
#3

Är såklart mindre erfaren..som vanligt ;), men jag funderade på healing en period och vad det är för mig. Jag tror allt och alltings helande energi är samma energi. Dvs den som finns i oss/den som vi ursprungligen är skapade av/den som är meningen ska vibrera i vår fysiska och andliga kropp. Tror allt är skapat ur ren kärlek och harmoni, en källa - en helande energi. Jag tror även att jag ger och tar emot healing dagligen/nattligen/ständigt… när jag ger kärlek och harmoni min fulla uppmärksamhet och jag är jag. Och under förutsättningen att energin kan flöda fritt in, ut och överallt. Inga hinder. …Och …Både helande energi och kraften att öppna för den ursprungliga energin finns faktiskt alltid inom mig själv. Meningen är att jag ska kunna heala mig själv. Gud helar och i mig finns Gud.

[Kathja]1
11/27/14, 9:52 PM
#4

Jag håller helt med om era tankebanor, blev lite nyfiken just då det finns så otroligt många. Ofta har de fina namn och många gånger ska man initieras osv. Klart att det blir skillnad beroende på vem som ger healingen för man är olika "duktig" tänker jag och de som ger har ju olika egen energi.

Fast sedan å andra sidan så har olika färger och ljud (och allt annat) olika frekvenser så skulle man styra så man bara ger tex gult ljus så borde det ge andra effekter än tex vitt ljus. Men det var nog samma som du var inne på Otroulig. 🤔

Jag tycker att det är intressant utifrån att jag tror att alla kan, vissa behöver bara öva mer, att man inte behöver betala 2500 kr för att bli initierad. Det känns lite som att man skulle behöva gå på kurs för att samtala med Gud. 😎

Upp till toppen
Annons: